quote:Op maandag 7 december 2009 01:31 schreef Rock-N-Rolla het volgende:
Alleen het feit al dat je het over muziek kan hebben terwijl je over computer gestuurde pauperzooi praat kan ik me al niet voorstellen.
Ziet er toch echt moeilijk uit dat DJ zijn. Ga eens echt spelen man! Pak een Synth ofzo.quote:
Dat is een instrument.quote:
TOAquote:Op maandag 7 december 2009 01:40 schreef TimMer1981 het volgende:
Tiësto is geen kunstenaar, geen artiest, geen DJ én geen producer; het is een product. En een walgelijk product dan ook.
Als je een échte kunstenaar, artiest, DJ en producer zoekt: DJ Hidden.
Die speelt ten minste nog zijn eigen tracks in op een synth.quote:Op maandag 7 december 2009 01:40 schreef TimMer1981 het volgende:
Tiësto is geen kunstenaar, geen artiest, geen DJ én geen producer; het is een product. En een walgelijk product dan ook.
Als je een échte kunstenaar, artiest, DJ en producer zoekt: DJ Hidden.
Onder andere ja, maar de laatste paar maanden vind ik vooral zijn soloproducties erg interessant.quote:
Onder andere inderdaad; maakt ook zijn eigen albumart en draait naadloos een set met drie draaitafels en drie CD-decks.quote:Op maandag 7 december 2009 01:42 schreef Rock-N-Rolla het volgende:
[..]
Die speelt ten minste nog zijn eigen tracks in op een synth.
vind ik deze klacht terecht.quote:Cover van Adagio for Strings was nooit een goede track.
Een stuk levendiger dan het origineel !quote:Op maandag 7 december 2009 02:08 schreef chibibo het volgende:
Alleen al vanwege deze zin:
[..]
vind ik deze klacht terecht.
Er bestond al een levendigere uitvoering: die van Ferry Corsten. Veruit superieur aan die van Tiesto, wiens versie al overbodig was op de dag dat deze het levenslicht zag.quote:Op maandag 7 december 2009 02:11 schreef Winner_Taco het volgende:
Een stuk levendiger dan het origineel !
Volgens mij was het William Orbit die Adagio For Strings coverde (van Samuel Barber) en maakten Tiesto en Ferry Corsten er beide een remix van. Ik vind de remix van Ferry Corsten overigens ook het best.quote:Op maandag 7 december 2009 02:08 schreef chibibo het volgende:
Alleen al vanwege deze zin:
[..]
vind ik deze klacht terecht.
Damn, fyah.quote:Op maandag 7 december 2009 02:32 schreef fyah het volgende:
Vanuit commercieel standpunt is het Tiesto-team wel erg indrukwekkend. Van 1998 tot ca 2005 werden de Tiesto-tracks geproduceerd door 2 studenten - Hans-Willem Mallon en Dennis Waakop Reijer -. De eerste door hun geproduceerde track die de charts haalde was inderdaad de Silence remix, die plaat heeft de spotlights op Tiesto gezet en dat is op zich al knap.
Maar wat nog knapper is, is hoe ze de spotlight recht boven hun hoofd hebben weten houden gedurende de eerste helft van dit decennium. Het was de perfecte formule: twee producers achter de schermen en Tijs als gezicht van het team. Sindsdien werden tracks ook niet meer uitgebracht als DJ Tiesto, maar simpelweg Tiesto, omdat de DJ slechts een deel van de beweging was. Met Lethal Industry liepen ze op kop en terwijl de platen enorm verkochten werd Tijs overal geboekt EN hebben ze hun eigen label (Magik) uit de grond gestampt. Het is HEEL terecht dat ze daar een hoop lof voor hebben gekregen, want het was een geoliede machine die een genre wereldwijd tot zich nam.
Tot er in 2005 binnenshuis ruzie ontstond over de royalties, want er werden miljoenen binnengehaald met de platenverkoop alleen al. En de producers kregen niet wat ze vonden dat ze moesten krijgen hiervan. Sinds 2006 merk je dan ook een drastische verandering in de "Tiesto" sound en buzz, omdat 1 van de 2 producers is opgestapt en veel informatie heeft blootgegeven. Ik heb hem zelf ook gesproken en heb er allerlei insiders-info uit kunnen halen ivm hun productiesMaar anyway of het nu je muziek is of niet, daar moet je ze imo wel de credits voor geven.
Mensen die in termen van "beste DJ" spreken slaan bij voorbaat al de plank mis. Bedoelen ze dan stiekem toch de beste producer, of hebben ze het over de DJ skills? of de platenkeuze? En dus andere producers. Mensen hebben graag duidelijk gedefineerde dingen om zich heen. Een beste DJ helpt daarbij, omdat het anders wel erg moeilijk wordt om hun smaak samen te vatten. Dat Tiesto over zijn hoogtepunt heen zit, dat hij niet eens zelf de tracks maakt etc zal mensen worst wezen. Zo diep willen de meesten er gewoon niet op ingaan.
En ook al heb je een "beste DJ" op geldige criteria, wat ben je daar dan mee? Het is net zo'n uiterst zinloze en debiele conversatie als beste gitarist. Dan noemt iemand een of andere obscure naam en iemand anders noemt Kurt Cobain. Dan is er een argument dat Cobain lang niet zo moeilijke dingen als obscuurboy kon spelen en worden er feiten en datums op tafel gegooid. Uiteindelijk luister je een track van obscuurboy zn band, is die track gewoon driemaal kut. Luister je een track van Nirvana en begrijp je dat ze de stem van een generatie genoemd wordenMuziek is mogelijk door techniek, maar muziek wordt niet beoordeeld op techniek.
Dat moest er even uit
Niet alleen bij Trance zo hoor. Zowat alle genres die mainstream succes hebben gehad lijden hieronder. De mainstream massa deelt het vanzelf wel op in hokjes, met een DJ voor elke deur. Vroeger in de early tijd van electronische dancemuziek was de rode draad van dat genre de anonimiteit, de gelijkheid. Mensen kwamen niet op de namen van de DJ's af, maar wilden gewoon lekker gaan op hun muziek. Sinds platenverkopen kelderen door downloads moesten veel artiesten wel over op brand extention (hun naam als handelsmerk) en zo werden Dj-namen gebruikt op een manier hoe grote merken het ook doen. DJ's wilden zich onderscheiden en top40-succes. Financieel gezien een logische stap, een NODIGE stap zelfs. maar wel een compromis voor de originele gedachte achter EDM.quote:Op maandag 7 december 2009 01:27 schreef Morton_Koopa het volgende:
En dan nu leuke mensen de vraag:
Houden we tegenwoordig van de muziek, of meer van het icoon die denkt dat hij groter is dan de muziek?
Trancecrackers volgen geen trance, ze volgen een DJ.
Tiesto is sinds internationale doorbraak zelfs een merkquote:Op maandag 7 december 2009 02:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
Nooit geweten dat Tiesto een team is, fyah, interessant.
Klopt, maar dat is toch nog een andere formule. Dat zijn producers die zijn gaan draaien. Ze producen dan ook zelf nog steeds en Benno heeft met Rank1 ook zo'n constructie. De ene draait boekingen, de ander zit in de studio en live sets doen ze samenquote:Op maandag 7 december 2009 02:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
Tsja, eigenlijk doen alle bekende DJ's hun producties samen met anderen. AvB werkt veel samen met Benno de Goeij.
Wat idealistisch van hunquote:Op maandag 7 december 2009 01:43 schreef TimMer1981 het volgende:
Ontopic: de echte liefhebbers en kenners weten dat Tiësto al ruim twee jaar een gepasseerd station is. Armin en Markus regeren de trance- en progressivescene nu, waarvoor voor beiden mijn dikke respect. Die gasten doen het voor de muziek, niet voor de aandacht en de poen.
quote:
Mensenkennis noemen ze dat.quote:
Je wordt oud (en wijs).quote:Op maandag 7 december 2009 01:27 schreef Morton_Koopa het volgende:
Zo zo, jullie zijn er nog steeds, was het een beetje te doen?
Da's nog altijd beter dan dat gitaargejengel.quote:Op maandag 7 december 2009 08:37 schreef sinadO het volgende:
DJs.
Bonkebonkebonkebonkbonkbonk.
Dat muziek noemen.
Mensen en hun wansmaak.
En een gekke diepvries groente in Frankrijk.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |