abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 december 2009 @ 01:27:53 #1
282425 Morton_Koopa
De eckte sinds 1988
pi_75358351
wat is dit?! Ga ik Neerlandse glorie uitkotsen?! Jawel! Lange tekst, dus pak een lekker glas met vloeistof en ga lekker zitten.

Ik was afgelopen zaterdag in de stad(uitgaan ) en daar had ik de gelukkige ontmoeting van twee bijzondere personen. Ik liep midden in een heftige discussie waar druk werd gepraat over wie het beste was in de muziek industrie. Nou maakte ik me daar niet zo zorgen om maar ik luisterde wel mee.

Na wat minuten later kwamen ze tot de conclusie dat het toch wel onze enigste Tiësto zou moeten zijn, en lieve mensen dit laat ik natuurlijk niet zomaar gebeuren.

Direct als ijsbreker vroeg ik aan ze "zijn jullie uberhaupt wel eens op een echt rave feest geweest?" Neen.
Ik vertelde ze dat van dit hele gedoe niks af wisten en dat ze eigenlijk mee deden aan een hype van DJ kontje likken. Hoe rave verdween en hoe het werd vervangen door valse goden zoals PVD. Trance veranderde de mensen en liet ze denken dat het de beste DJ's in de wereld zou moeten hebben.
Glowstickers
Tiesto staat daar aan de top als het grootste marketing persoon ooit. Voor een DJ speelt hij trouwens echt slechte muziek. (Cover van Adagio for Strings was nooit een goede track. Nooit)

Ondertussen keken ze me met grote poppen ogen aan.

Tiesto is geen god, hij is gewoon een aandachts hoer. Ga niet mee met de DJ hype van vandaag.
Jullie hebben geen brein omdat jullie elk klein dingetje geloven dat word gezegt.
"Tiesto is nummer 1" Wie zegt dat? Beter nog, waarom moet iemand anders jou vertellen wat je leuk moet vinden.
Waarom zou je gaan feesten voor iemand anders. (bij trance feest je niet voor jezelf maar je feest voor de DJ)
Trance enige doel is het opbeuren van iemands anders behaalde resultaten. Die van de DJ dus.
En als je zo wilt feesten ga je gang maar weet wel dat trance mensen alleen trance muziek leuk vinden als het gespeeld word door hun favo DJ**Delerium - Silence.
En dankzij faggots als Tiesto zijn raves tegen woordig rock concerten. Mensen gaan niet voor hunzelf ze gaan erheen voor de DJ rockster.
Een feest bestaat alleen door de mensen die er aan mee doen. Als je naar Tiesto gaat voeg je niks toe. Je bent gewoon een toeschouwer, je kan netzo goed gewoon dood zijn.

Vroegah waren raves nog vet, en deden we maffe dingen; weird ass costuums, wilde stunts, kunst, poetisch terrorisme (spiral tribe )

Een DJ is dus gewoon een grote leugen, iedereen kan zijn muziek spelen want hij is gewoon een goddomme jukebox.
Het is allemaal tegenwoordig zo structureel, te saai en te leeg.
We hebben Bill Drummond nodig die weer met zn semi automatisch geweer losgaat.
KLF waarschuwde ons al als we onze vrijheid van mening opgaven voor goedkope, plastic troep.
Bill en Jimmy hebben ons verlaten voor onze zonde.

En nu, nu dansen we niet eens meer. Het enige wat we doen is zwaaien met onze armen als fucking idioten. We kunnen geen plezier zelf meer beleven, we moeten terug vallen op de DJ om ons het te geven.
Ze doen het niet meer voor een lifestyle, het enige wat ze doen is een product verkopen.

En dan nu leuke mensen de vraag:
Houden we tegenwoordig van de muziek, of meer van het icoon die denkt dat hij groter is dan de muziek?

Trancecrackers volgen geen trance, ze volgen een DJ. Zijn jullie zo een?


Zo zo, jullie zijn er nog steeds, was het een beetje te doen?

Klacht: Mensen die niet weten waar ze het over hebben.
Anti-Klacht: De jongens gaven me gelijk
Op vrijdag 8 april 2011 22:44 schreef Nikmans het volgende:
sowieso kwaliteitsuser die TS
pi_75358371
Word dit topic zo gesloten, TS pwnd
pi_75358390
Jesus wat een OP
  maandag 7 december 2009 @ 01:30:18 #4
261659 Folmer
To fly, or to fall?
pi_75358391
DJ's Van mij mogen ze gewoon een CD-speler op een dancefeest neerzetten.
pi_75358407
Alleen het feit al dat je het over muziek kan hebben terwijl je over computer gestuurde pauperzooi praat kan ik me al niet voorstellen.
"If you've crashed a sports car worth $300,000 while getting blown by a Playmate, you've just about done everything...."
  maandag 7 december 2009 @ 01:32:23 #6
261659 Folmer
To fly, or to fall?
pi_75358417
quote:
Op maandag 7 december 2009 01:31 schreef Rock-N-Rolla het volgende:
Alleen het feit al dat je het over muziek kan hebben terwijl je over computer gestuurde pauperzooi praat kan ik me al niet voorstellen.
pi_75358430
jouw anti-klacht verneukt jouw klacht.
Feyenoord Rotterdam
  maandag 7 december 2009 @ 01:33:53 #8
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_75358440
Eens ik vind hem ook baggermuziek maken. Laat staan om hem een label als beste dj te geven.
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_
pi_75358463


Iets met down
pi_75358503
quote:
Op maandag 7 december 2009 01:35 schreef kensei het volgende:
[ afbeelding ]

Iets met down
Ziet er toch echt moeilijk uit dat DJ zijn. Ga eens echt spelen man! Pak een Synth ofzo.
"If you've crashed a sports car worth $300,000 while getting blown by a Playmate, you've just about done everything...."
pi_75358508
fagot
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_75358526
quote:
Op maandag 7 december 2009 01:38 schreef Winner_Taco het volgende:
fagot
Dat is een instrument.
"If you've crashed a sports car worth $300,000 while getting blown by a Playmate, you've just about done everything...."
pi_75358529
Ik zou je ook met glazen poppenogen aankijken want ik heb geen idee waar je het over hebt
pi_75358540
Tiësto is geen kunstenaar, geen artiest, geen DJ én geen producer; het is een product. En een walgelijk product dan ook.

Als je een échte kunstenaar, artiest, DJ en producer zoekt: DJ Hidden.

Die maakt grafische kunst, produceert muziek en draait muziek op een niveau waar Tijsje nog niet eens van zou durven dromen.
  maandag 7 december 2009 @ 01:41:19 #15
261659 Folmer
To fly, or to fall?
pi_75358545
quote:
Op maandag 7 december 2009 01:40 schreef TimMer1981 het volgende:
Tiësto is geen kunstenaar, geen artiest, geen DJ én geen producer; het is een product. En een walgelijk product dan ook.

Als je een échte kunstenaar, artiest, DJ en producer zoekt: DJ Hidden.
TOA
pi_75358546
Zo af en toe best relaxed om te luisteren
pi_75358550
quote:
Op maandag 7 december 2009 01:40 schreef TimMer1981 het volgende:
Tiësto is geen kunstenaar, geen artiest, geen DJ én geen producer; het is een product. En een walgelijk product dan ook.

Als je een échte kunstenaar, artiest, DJ en producer zoekt: DJ Hidden.
Die speelt ten minste nog zijn eigen tracks in op een synth.
"If you've crashed a sports car worth $300,000 while getting blown by a Playmate, you've just about done everything...."
pi_75358568
quote:
Op maandag 7 december 2009 01:41 schreef Folmer het volgende:

[..]

TOA
Onder andere ja, maar de laatste paar maanden vind ik vooral zijn soloproducties erg interessant.

Neemt niet weg dat TOA en Eye-D absoluut ook gruwelijk zijn.
quote:
Op maandag 7 december 2009 01:42 schreef Rock-N-Rolla het volgende:

[..]

Die speelt ten minste nog zijn eigen tracks in op een synth.
Onder andere inderdaad; maakt ook zijn eigen albumart en draait naadloos een set met drie draaitafels en drie CD-decks.

Ontopic: de echte liefhebbers en kenners weten dat Tiësto al ruim twee jaar een gepasseerd station is. Armin en Markus regeren de trance- en progressivescene nu, waarvoor voor beiden mijn dikke respect. Die gasten doen het voor de muziek, niet voor de aandacht en de poen.

[ Bericht 14% gewijzigd door TimMer1981 op 07-12-2009 01:49:14 ]
pi_75358862
Alleen al vanwege deze zin:
quote:
Cover van Adagio for Strings was nooit een goede track.
vind ik deze klacht terecht.
pi_75358893
quote:
Op maandag 7 december 2009 02:08 schreef chibibo het volgende:
Alleen al vanwege deze zin:
[..]

vind ik deze klacht terecht.
Een stuk levendiger dan het origineel !
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_75358948
quote:
Op maandag 7 december 2009 02:11 schreef Winner_Taco het volgende:
Een stuk levendiger dan het origineel !
Er bestond al een levendigere uitvoering: die van Ferry Corsten. Veruit superieur aan die van Tiesto, wiens versie al overbodig was op de dag dat deze het levenslicht zag.
pi_75359013
quote:
Op maandag 7 december 2009 02:08 schreef chibibo het volgende:
Alleen al vanwege deze zin:
[..]

vind ik deze klacht terecht.
Volgens mij was het William Orbit die Adagio For Strings coverde (van Samuel Barber) en maakten Tiesto en Ferry Corsten er beide een remix van. Ik vind de remix van Ferry Corsten overigens ook het best.
pi_75359019
Tiesto!
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_75359051
quote:
dat het toch wel onze enigste Tiësto zou moeten zijn
Enige lul.
pi_75359059
quote:
Op maandag 7 december 2009 02:22 schreef El_Matador het volgende:
Tiesto!
Magik reeks (vooral 6), Kamaya Painters en Gouryella. De rest vind ik toch wat minder.
pi_75359098
Vanuit commercieel standpunt is het Tiesto-team wel erg indrukwekkend. Van 1998 tot ca 2005 werden de Tiesto-tracks geproduceerd door 2 studenten - Hans-Willem Mallon en Dennis Waakop Reijer -. De eerste door hun geproduceerde track die de charts haalde was inderdaad de Silence remix, die plaat heeft de spotlights op Tiesto gezet en dat is op zich al knap.

Maar wat nog knapper is, is hoe ze de spotlight recht boven hun hoofd hebben weten houden gedurende de eerste helft van dit decennium. Het was de perfecte formule: twee producers achter de schermen en Tijs als gezicht van het team. Sindsdien werden tracks ook niet meer uitgebracht als DJ Tiesto, maar simpelweg Tiesto, omdat de DJ slechts een deel van de beweging was. Met Lethal Industry liepen ze op kop en terwijl de platen enorm verkochten werd Tijs overal geboekt EN hebben ze hun eigen label (Magik) uit de grond gestampt. Het is HEEL terecht dat ze daar een hoop lof voor hebben gekregen, want het was een geoliede machine die een genre wereldwijd tot zich nam.

Tot er in 2005 binnenshuis ruzie ontstond over de royalties, want er werden miljoenen binnengehaald met de platenverkoop alleen al. En de producers kregen niet wat ze vonden dat ze moesten krijgen hiervan. Sinds 2006 merk je dan ook een drastische verandering in de "Tiesto" sound en buzz, omdat 1 van de 2 producers is opgestapt en veel informatie heeft blootgegeven. Ik heb hem zelf ook gesproken en heb er allerlei insiders-info uit kunnen halen ivm hun producties Maar anyway of het nu je muziek is of niet, daar moet je ze imo wel de credits voor geven.

Mensen die in termen van "beste DJ" spreken slaan bij voorbaat al de plank mis. Bedoelen ze dan stiekem toch de beste producer, of hebben ze het over de DJ skills? of de platenkeuze? En dus andere producers. Mensen hebben graag duidelijk gedefineerde dingen om zich heen. Een beste DJ helpt daarbij, omdat het anders wel erg moeilijk wordt om hun smaak samen te vatten. Dat Tiesto over zijn hoogtepunt heen zit, dat hij niet eens zelf de tracks maakt etc zal mensen worst wezen. Zo diep willen de meesten er gewoon niet op ingaan.

En ook al heb je een "beste DJ" op geldige criteria, wat ben je daar dan mee? Het is net zo'n uiterst zinloze en debiele conversatie als beste gitarist. Dan noemt iemand een of andere obscure naam en iemand anders noemt Kurt Cobain. Dan is er een argument dat Cobain lang niet zo moeilijke dingen als obscuurboy kon spelen en worden er feiten en datums op tafel gegooid. Uiteindelijk luister je een track van obscuurboy zn band, is die track gewoon driemaal kut. Luister je een track van Nirvana en begrijp je dat ze de stem van een generatie genoemd worden Muziek is mogelijk door techniek, maar muziek wordt niet beoordeeld op techniek.

Dat moest er even uit
graag verwijderen
pi_75359121
Overigens heb ik stilaan wel zin in een nieuwe ISOS
graag verwijderen
  maandag 7 december 2009 @ 02:36:46 #28
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_75359135
quote:
Op maandag 7 december 2009 02:32 schreef fyah het volgende:
Vanuit commercieel standpunt is het Tiesto-team wel erg indrukwekkend. Van 1998 tot ca 2005 werden de Tiesto-tracks geproduceerd door 2 studenten - Hans-Willem Mallon en Dennis Waakop Reijer -. De eerste door hun geproduceerde track die de charts haalde was inderdaad de Silence remix, die plaat heeft de spotlights op Tiesto gezet en dat is op zich al knap.

Maar wat nog knapper is, is hoe ze de spotlight recht boven hun hoofd hebben weten houden gedurende de eerste helft van dit decennium. Het was de perfecte formule: twee producers achter de schermen en Tijs als gezicht van het team. Sindsdien werden tracks ook niet meer uitgebracht als DJ Tiesto, maar simpelweg Tiesto, omdat de DJ slechts een deel van de beweging was. Met Lethal Industry liepen ze op kop en terwijl de platen enorm verkochten werd Tijs overal geboekt EN hebben ze hun eigen label (Magik) uit de grond gestampt. Het is HEEL terecht dat ze daar een hoop lof voor hebben gekregen, want het was een geoliede machine die een genre wereldwijd tot zich nam.

Tot er in 2005 binnenshuis ruzie ontstond over de royalties, want er werden miljoenen binnengehaald met de platenverkoop alleen al. En de producers kregen niet wat ze vonden dat ze moesten krijgen hiervan. Sinds 2006 merk je dan ook een drastische verandering in de "Tiesto" sound en buzz, omdat 1 van de 2 producers is opgestapt en veel informatie heeft blootgegeven. Ik heb hem zelf ook gesproken en heb er allerlei insiders-info uit kunnen halen ivm hun producties Maar anyway of het nu je muziek is of niet, daar moet je ze imo wel de credits voor geven.

Mensen die in termen van "beste DJ" spreken slaan bij voorbaat al de plank mis. Bedoelen ze dan stiekem toch de beste producer, of hebben ze het over de DJ skills? of de platenkeuze? En dus andere producers. Mensen hebben graag duidelijk gedefineerde dingen om zich heen. Een beste DJ helpt daarbij, omdat het anders wel erg moeilijk wordt om hun smaak samen te vatten. Dat Tiesto over zijn hoogtepunt heen zit, dat hij niet eens zelf de tracks maakt etc zal mensen worst wezen. Zo diep willen de meesten er gewoon niet op ingaan.

En ook al heb je een "beste DJ" op geldige criteria, wat ben je daar dan mee? Het is net zo'n uiterst zinloze en debiele conversatie als beste gitarist. Dan noemt iemand een of andere obscure naam en iemand anders noemt Kurt Cobain. Dan is er een argument dat Cobain lang niet zo moeilijke dingen als obscuurboy kon spelen en worden er feiten en datums op tafel gegooid. Uiteindelijk luister je een track van obscuurboy zn band, is die track gewoon driemaal kut. Luister je een track van Nirvana en begrijp je dat ze de stem van een generatie genoemd worden Muziek is mogelijk door techniek, maar muziek wordt niet beoordeeld op techniek.

Dat moest er even uit
Damn, fyah.
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_
pi_75359141
Nooit geweten dat Tiesto een team is, fyah, interessant.
pi_75359207
quote:
Op maandag 7 december 2009 01:27 schreef Morton_Koopa het volgende:

En dan nu leuke mensen de vraag:
Houden we tegenwoordig van de muziek, of meer van het icoon die denkt dat hij groter is dan de muziek?

Trancecrackers volgen geen trance, ze volgen een DJ.
Niet alleen bij Trance zo hoor. Zowat alle genres die mainstream succes hebben gehad lijden hieronder. De mainstream massa deelt het vanzelf wel op in hokjes, met een DJ voor elke deur. Vroeger in de early tijd van electronische dancemuziek was de rode draad van dat genre de anonimiteit, de gelijkheid. Mensen kwamen niet op de namen van de DJ's af, maar wilden gewoon lekker gaan op hun muziek. Sinds platenverkopen kelderen door downloads moesten veel artiesten wel over op brand extention (hun naam als handelsmerk) en zo werden Dj-namen gebruikt op een manier hoe grote merken het ook doen. DJ's wilden zich onderscheiden en top40-succes. Financieel gezien een logische stap, een NODIGE stap zelfs. maar wel een compromis voor de originele gedachte achter EDM.

Je kan het de DJ's niet zo zeer kwalijk nemen, want er moet toch iets gebeuren om de huur te betalen als iedereen je mp3s van newsbin haalt Enige manier om de hele werking van de muziekindustrie te veranderen is door de markt in die richting te laten bewegen. En laten we ze nou net met zn allen wel heel erg moeilijk maken voor DJ's en producers
graag verwijderen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')