Donequote:
Tunewiki is ook goedquote:Op zondag 6 december 2009 23:18 schreef Cliffy het volgende:
[..]
Done
Gebruikt iedereen die standaard mp3 speler of een alternatief? Vriend van me beweert dat de shuffle van de standaard player niet goed werkt oiden heeft er die Meridian player opgegooid maar die begint halverwege het album weer bij track #2
CoPilot is volgens mij beter.quote:Op zondag 6 december 2009 23:15 schreef DancePlaza het volgende:
sygic geinstalleerd ff kijken hoe het werkt morgen ochtend
Ik luister geen muziek erop maar heb gewoon de standaardspeler en de shuffle werkt volgens mij zoals ie moet werken.quote:Op zondag 6 december 2009 23:18 schreef Cliffy het volgende:
[..]
Done
Gebruikt iedereen die standaard mp3 speler of een alternatief? Vriend van me beweert dat de shuffle van de standaard player niet goed werkt oiden heeft er die Meridian player opgegooid maar die begint halverwege het album weer bij track #2
Sony Walkmanquote:Op maandag 7 december 2009 07:05 schreef Devolution het volgende:
Ik luister ook nooit muziek op mijn telefoon, daar gebruik ik liever m'nWalkman
voor.
Die tips van Sultan in dat topic geprobeerd?quote:Op maandag 7 december 2009 23:06 schreef timbob het volgende:
oh, een android topic.
Misschien weet iemand hier iets over hoe ik een probleem kan oplossen:
HTC Magic zit vast.
Dus een htc magic die iets te vaak een verkeerd figuurtje heeft gekregen, en nu niet wil inloggen. vraagt om een google account inlog. maar die is er dus niet...
Neequote:Op dinsdag 8 december 2009 10:44 schreef kepler het volgende:
Is er een manier om de tekst onder de icons weg te halen op het homescreen? Neemt een hoop ruimte in beslag
Ja, gewoon naar de instellingen van de app zelf gaan. Dan kun je melding afvinken (krijg je helemaal niks) of als beltoon stil kiezen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 11:05 schreef DancePlaza het volgende:
is er een manier om de sound notifications specifiek voor aan aantal zaken aan/uit te zetten. voor exchange/gmail/sms
Naar de algemene instellingen gaan, geluid en weergave en dan bij belvolume.quote:is er een manier om de ringtone op 1 volume te laten afspelen., nu gebeurt het mij dat ik dmv de knopjes aan de zijn kant van me hero kan bepalen hoe hard het geluid kan izjn.
Volgens mij zijn de Motorola Droid/Milestone en de SonyEricsson X10 nu de 'toppers'?quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:47 schreef BasNijmegen het volgende:
Ik mag een nieuwe telefoon uitzoeken (heb tot eind februari de tijd). Ik wil een android phone.
Moet ik volgens jullie op een bepaald model wachten, of is de echte must have al op de markt?
wachten. dr komt zoveel goeds.quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:47 schreef BasNijmegen het volgende:
TVP
Ik mag een nieuwe telefoon uitzoeken (heb tot eind februari de tijd). Ik wil een android phone.
Moet ik volgens jullie op een bepaald model wachten, of is de echte must have al op de markt?
Toevallig: http://www.androidplanet.(...)t-more-icons-widget/quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:44 schreef kepler het volgende:
Is er een manier om de tekst onder de icons weg te halen op het homescreen? Neemt een hoop ruimte in beslag
Ja, daar krijg ik alleen maar kleine icons meequote:Op dinsdag 8 december 2009 22:01 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Toevallig: http://www.androidplanet.(...)t-more-icons-widget/
Is een optie.
Lees je eens in op de droid, prachtding.quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:47 schreef BasNijmegen het volgende:
TVP
de duitsers hebben geen qwerty, dus ik zou hem niet uit Duitsland importeren als ik jou wasquote:Op woensdag 9 december 2009 07:42 schreef DennisMoore het volgende:
Heeft die Duitse Droid/Milestone nou een gewoon qwerty-toetsenbordje? Volgens de pics op www.amazon.de wel namelijk...
M'goed... kan het eigenlijk niet maken om na aanschaf van de Hero een paar maanden geleden nu wéér een nieuwe foon te nemen.
Google heeft de navigatie buiten de VS vandaag geblokkeerd. Daar zit het probleem dusquote:Op donderdag 10 december 2009 00:35 schreef Witchfynder het volgende:
Klote Navigation... Toen ik het net geïnstalleerd had leek het geweldig te werken, maar nu zegt hij bij elke route dat er geen navigatie gevonden kan worden (zelfs naar Coolsingel, Rotterdam..kom op zeg!). Als ik Nav Launch gebruik zegt hij dat hij de bestemming niet kon verstaan.
Eerste paar keer bij het opstarten moest ik een map package ofzo kiezen. Op een moment dacht ik "hey, die twee doet het steeds, laat ik die als standaard instellen". Sindsdien doet hij het niet meer! Kan nu dus geen enkele route meer laten plannen.
Dacht ook gezien te hebben (voordat ik die package als standaard ging instellen) dat er een uitleg stond waar ik later die instelling eventueel kon wijzigen, maar ik kan nergens vinden waar dat is. Weet iemand dit? Of een andere oplossing?
Oooooohquote:Op donderdag 10 december 2009 00:54 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Google heeft de navigatie buiten de VS vandaag geblokkeerd. Daar zit het probleem dus
Ik zat me al af te vragen waarom er niks meer in het Android topic werd gepost.. er is natuurlijk een nieuw topic!
Uiteindelijk is de oorzaak ook technisch, al is de aanleiding juridisch ...quote:Op donderdag 10 december 2009 08:53 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ooooooh. Ik snapte het al niet
. Misschien ben ik toch meer een IT'er dan ik dacht; ik ging gelijk op zoek naar een technische oorzaak
.
Pfff, als ik op dezelfde telefoon met een ander Google-account de Market op ga, kan ik het wél vinden ...quote:Op woensdag 9 december 2009 09:55 schreef gday het volgende:
Hm, ik kan Twidroid opeens niet meer vinden in de Market. Is het nu opeens voor Android 1.6 en hoger ofzo? Ik zit met m'n Hero nog steeds op 1.5 namelijk ...
Ach ja, terug naar Nav4All maar ff danquote:Op donderdag 10 december 2009 08:55 schreef gday het volgende:
[..]
Uiteindelijk is de oorzaak ook technisch, al is de aanleiding juridisch ...
heb ik ooit ook gedaan maar viel vies tegen.. zo'n 1tje die continu bij elke drempel weer een klein schokje kreeg.. :S heel irritant.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:18 schreef Incolumis het volgende:
ik heb er gewoon eentje op de markt gehaald, werkt prima hier met de Hero
quote:Op donderdag 10 december 2009 17:17 schreef Witchfynder het volgende:
Wegwerken? Hoe? (Coolblue laat je niet dieplinken)
Edit: ik zie het al. Via allerlei gleuven enzo. Weg gaaf op zich, maar wel 77,-.
Zou je anderen misschien niet zo jaloers willen maken met dat plaatje?quote:
Goede argumentatiequote:Op vrijdag 11 december 2009 16:30 schreef Sobraine het volgende:
Motorola.
Motorola heeft jaren geleden gefaald en word niet meer echt verkocht in NL. Dit gaat ook totaal floppen.
Ga je eerst maar eens inlezen en kom dan nog een keertje terug.quote:Op vrijdag 11 december 2009 16:30 schreef Sobraine het volgende:
Motorola.
Motorola heeft jaren geleden gefaald en word niet meer echt verkocht in NL. Dit gaat ook totaal floppen.
androlibquote:Op vrijdag 11 december 2009 17:01 schreef Schanulleke het volgende:
Is er eigenlijk al een alternatief voor cyrket? Vind het toch wel jammer dat die site blanco is.
slideme?quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:01 schreef Schanulleke het volgende:
Is er eigenlijk al een alternatief voor cyrket? Vind het toch wel jammer dat die site blanco is.
Die bestandsuitwisseling komt sowieso met 2.0quote:Op zondag 13 december 2009 21:17 schreef BluesRebel het volgende:
Hij is door HTC gebouwd.. het is gewoon de Android zoals wij die kennen... wat is er dan zo speciaal aan?
Mijn HTC Magic is ook een Google phone
Ik zie bluetooth op 1 van die foto's.. krijgen we eindelijk bestandsuitwisseling?
vergelijk het met de g1. software is van google. geen htc sense, android 2.1, unlocked en wordt al google phone verkocht.quote:Op zondag 13 december 2009 21:17 schreef BluesRebel het volgende:
Hij is door HTC gebouwd.. het is gewoon de Android zoals wij die kennen... wat is er dan zo speciaal aan?
Ik zie bluetooth op 1 van die foto's.. krijgen we eindelijk bestandsuitwisseling?
Dat is een slinksequote:Op maandag 14 december 2009 09:53 schreef -J-D- het volgende:
Tijd voor een update voor de Hero, vind ik
Dan kun je het beter vergelijken met de HTC Dreamquote:Op maandag 14 december 2009 09:51 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
vergelijk het met de g1. software is van google. geen htc sense, android 2.1, unlocked en wordt al google phone verkocht.
Wist ik niet. Het wordt echt tijd dat we m krijgen. Naaierij van Google en Motorola.quote:Op maandag 14 december 2009 00:29 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Die bestandsuitwisseling komt sowieso met 2.0
Daarom zei ik dus.. gewoon weer een HTC met Android. Alleen betere hardware.quote:Wat hem speciaal maakt is een Snapdragon processor, een groot OLED scherm, Android 2.1 (voor zover ik weet vanilla, maar je weet maar nooit)
Ik vind hem trouwens niet mooi. Google zou hem volgens de geruchten helemaal zelf ontworpen hebben, maar het lijkt toch duidelijk op design van HTC.
cpu is niet de Snapdragon, maar een Qualcommquote:Op maandag 14 december 2009 00:29 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Die bestandsuitwisseling komt sowieso met 2.0
Wat hem speciaal maakt is een Snapdragon processor, een groot OLED scherm, Android 2.1 (voor zover ik weet vanilla, maar je weet maar nooit)
Ik vind hem trouwens niet mooi. Google zou hem volgens de geruchten helemaal zelf ontworpen hebben, maar het lijkt toch duidelijk op design van HTC.
Van de Twitter van Cory O'Brien (die er even mee heeft mogen spelen):
A few things to add: The Google Phone is exactly the same size as the iPhone. Screen is prob 5mm longer.
No front facing camera. Camera on the back looks pretty good, though I didn't get to test it.
Scroll wheel worked well, and the screen was super responsive. Scrolling/sliding felt just like an iPhone.
Software was nice, though I haven't played w/ many Android phones, so I don't know what was unique to the Google Phone.
And in case you're wondering: The phone wasn't mine, which is why I just go to play with it.
gebruik een barcode scanner en probeer deze barcode: http://www.waze.com/download/android_download/quote:Op maandag 14 december 2009 19:08 schreef junkiesietze het volgende:
waarom kan ik waze niet vinden in de market?
Snapdragon is van Qualcomm:quote:Op maandag 14 december 2009 17:57 schreef Incolumis het volgende:
[..]
cpu is niet de Snapdragon, maar een Qualcomm
De Nexus One, inmiddels ook bekend onder de codenaam Phone88, beschikt over een 3,7"-display met een resolutie van 480x800 pixels, zo weten een aantal anonieme bronnen aan Tweakers.net te melden. Ook zou het toestel niet beschikken over een 1GHz Snapdragon-processor, maar draaien op een 600MHz ARMv6-processor; mogelijk gaat het om de MSM7227-chipset van Qualcomm. Al eerder was duidelijk dat het toestel door HTC wordt geproduceerd en over een 5-megapixelcamera beschikt.quote:Op maandag 14 december 2009 19:29 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Snapdragon is van Qualcomm:
http://www.qualcomm.com/p(...)sets/snapdragon.html
Die specs heb ik dan niet meegekregen! Evenals enkele foto's die daar staan.quote:Op maandag 14 december 2009 20:53 schreef Incolumis het volgende:
[..]
De Nexus One, inmiddels ook bekend onder de codenaam Phone88, beschikt over een 3,7"-display met een resolutie van 480x800 pixels, zo weten een aantal anonieme bronnen aan Tweakers.net te melden. Ook zou het toestel niet beschikken over een 1GHz Snapdragon-processor, maar draaien op een 600MHz ARMv6-processor; mogelijk gaat het om de MSM7227-chipset van Qualcomm. Al eerder was duidelijk dat het toestel door HTC wordt geproduceerd en over een 5-megapixelcamera beschikt.
http://tweakers.net/nieuw(...)s-one-duiken-op.html
Dat heeft Tweakers.net via een anonieme bron doorgespeeld gekregen. Ik twijfel aan de betrouwbaarheid van. Zo'n processor lijkt mij echt gewoon veel te langzaam voor een telefoon met een WVGA-scherm.quote:Op maandag 14 december 2009 21:13 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Die specs heb ik dan niet meegekregen! Evenals enkele foto's die daar staan.
Jep, dat is correct. De tattoo is 'small screen' categorie itt tot de magic die 'middle screen' categorie is.quote:Op dinsdag 15 december 2009 20:16 schreef makkie88 het volgende:
Waarom heeft junkiezietze niet de zelfde market programmas als ik, kom dat door de telefoon ?magic vs tattoo
En sowieso draait de Tattoo nog op Android 1.5 wat als gevolg heeft dat veel apps niet beschikbaar zullen zijn in de Market.quote:Op woensdag 16 december 2009 00:04 schreef Firenzo het volgende:
[..]
Jep, dat is correct. De tattoo is 'small screen' categorie itt tot de magic die 'middle screen' categorie is.
Onthoud dat ze in Amerika niet aan unlocked telefoons doen zo ongeveer en dat zo goed als elk model telefoon maar door één telco verkocht wordt. Dus als je heel graag een G1 wil maar een gruwelijke hekel hebt aan T-Mobile dan heb je vette pech.quote:Op zondag 13 december 2009 21:17 schreef BluesRebel het volgende:
Zo ver als junliesietze mij vertelde draait zijn phone op 1.6 met sense, draait namelihk wel google navigatorquote:Op woensdag 16 december 2009 10:21 schreef BluesRebel het volgende:
Ik wist niet dat de Tattoo een andere scherm had (en dat t zoveel uitmaakte). Dacht dat alle apps wel op een kleinere scherm konden maar niet op een grotere scherm dus zou Droid de meeste problemen hebben (las ik ergens). Maar wat elfzesendertig zegt je is grootste probleem Makkie88, de ontwikkelaars stellen ze soms zo in dat alleen een Market met 1.6 en 2.0 ze kan vinden omdat ze toch niet meer werken op 1.5 of daar niet meer mee bezig willen zijn. Als de 2.0 wereldwijd wordt verspreid zal 1.6 na een tijdje ook vervallen.
Oh ja, nu je het zegt! Tattoo kwam inderdaad uit met 1.6... Ach ja, neemt niet weg dat die versies een probleem blijven. Dan zal het probleem wel aan het scherm liggen.quote:Op woensdag 16 december 2009 16:41 schreef makkie88 het volgende:
[..]
Zo ver als junliesietze mij vertelde draait zijn phone op 1.6 met sense, draait namelihk wel google navigator
Denk het wel. 2.0 ondersteunt volgens mij meer resoluties dan 1.6quote:Op woensdag 16 december 2009 18:11 schreef junkiesietze het volgende:
met android 2.0 zal dit verholpen zijn hoop ik?
quote:Op donderdag 17 december 2009 21:15 schreef elfzesendertig het volgende:
Het zou echt ziek zijn als Google geld bijlegt voor de Nexus One of hem voor de productieprijs verkoopt... Dan kunnen andere fabrikanten het wel schudden. Maar het lijkt me sterk dat ze zoiets zouden doen, want zo verknal je de relaties met andere fabrikanten...
ik heb waze geprobeerd, k probeer nieuwe wegen aan te leggen en bonus punten pakken, leuk programmaquote:Op donderdag 17 december 2009 21:03 schreef BluesRebel het volgende:
Ik vind het wel aardig gaan
Iemand al Waze uitgeprobeerd?
http://www.androidworld.n(...)erland-via-t-mobile/
Werkt ie ook goed als navigatie?quote:Op vrijdag 18 december 2009 08:59 schreef makkie88 het volgende:
[..]
ik heb waze geprobeerd, k probeer nieuwe wegen aan te leggen en bonus punten pakken, leuk programma
niet geprobeerdquote:Op vrijdag 18 december 2009 15:41 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Werkt ie ook goed als navigatie?
Dan word je toch VIP member?quote:Op zaterdag 19 december 2009 07:15 schreef Schanulleke het volgende:
Ik zie nu net pas dat er gewoon een Grooveshark app is!
Wat een feestje dacht ik.
Maar helaas: alleen voor VIP members![]()
[ afbeelding ]
Inderdaad... 2.1 is al klaarquote:
Wat zijn dit nou voor kutpraktijken. Zelfs als dit niet waar is mag er een onderzoek komen. Slaat toch nergens op dat één bedrijf gebruik kan maken van een update en rijk worden terwijl wij allemaal daarvoor betaalt hebben. Als iedereen 2.0 had gekregen waren er waarschijnlijk niet zoveel Droid's verkocht. Google en Motorola maken misbruik van de open source software.quote:Op zondag 20 december 2009 15:20 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Inderdaad... 2.1 is al klaar
Een van de schrijvers op Android and Me suggereerde trouwens dat 2.0 speciaal voor de Droid is gemaakt. Het begint er steeds meer op te lijken.
Sowieso is de native Gmail app nog sneller naar mijn weten. En beter geïntegreerd met Android. Ik ben niet zo'n fan van web appsquote:Op zondag 20 december 2009 16:18 schreef BluesRebel het volgende:
http://androidandme.com/2(...)ces-now-2-3x-faster/
Ik weet niks van deze update.
?
Edit: laat maar. Is voor 2.0
Krap 2 euro per maand. Dat is toch niet veel?quote:Op zondag 20 december 2009 08:05 schreef Schanulleke het volgende:
Ik vind de meerwaarde niet groot genoeg om $3 in de maand af te dragen.
ik gebruikte altijd mijn nokia Sygic Mobile Maps en deze heb ik ook op mijn hero gezetquote:Op maandag 21 december 2009 13:44 schreef Droplollie het volgende:
Ik ga binnenkort naar het buitenland op vakantie.
Kan ik dan op mijn HTC Hero een navigatiesysteem installeren zonder dat ik internet in het buitenland heb?
Hebben jullie ook aanraders voor navigatiesystemen?
quote:Vernieuwde Sense UI voor de HTC Espresso gespot?
Ma 21 december 2009 13:01, Ron Smeets, 317 views
Vernieuwde Sense UI voor de HTC Espresso gespot?
Als deze plaatjes en het bijbehorende gerucht juist blijken te zijn dan kan ik niet anders dan concluderen dat HTC, dat de afgelopen maanden prima werk geleverd heeft met de Sense UI voor zowel Android als Windows Mobile toestellen, na twee jaar alsnog lijkt te zwichten voor de iPhone namaak hype.
het Italiaanse HDBlog heeft namelijk screenshot's (zie hieronder) opgedoken van de vernieuwde HTC Sense User Interface zoals die geinstalleerd zou gaan worden op de HTC Espresso, een toestel dat begin deze maand ook al eens in de geruchtenmolen opdook.
Ik denk dat de screenshots hieronder genoeg zeggen. Een bijzonder hoog iPhone gehalte als je het mij vraagt en een beetje een vreemde move van HTC die, zoals gezegd, met hun Sense User Interface, juist al een prima en zeer gebruiksvriendelijk alternatief boden voor de standaard Android en Windows Mobile UI's.
Ik hoop dat het hier gaat om een custom theme. Als je bij de comments op diverse blogs kijkt, zie je alleen maar negatieve reacties over deze nieuwe look (behalve de lockscreen dan).quote:Op maandag 21 december 2009 13:59 schreef DancePlaza het volgende:
http://www.mobilecowboys.nl/mobilerumours/11245
[..]
[ afbeelding ]
Die werken dus ook in het buitenland zonder internet?quote:Op maandag 21 december 2009 13:59 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
ik gebruikte altijd mijn nokia Sygic Mobile Maps en deze heb ik ook op mijn hero gezet
en het werkt helemaal top!
jahoor dat is geen probleemquote:Op maandag 21 december 2009 14:50 schreef Droplollie het volgende:
[..]
Die werken dus ook in het buitenland zonder internet?
Zijn daar ook androidapps voor?
Bijvoorbeeld nav4all, werkt dat ook zonder internet, als je de route bijvoorbeeld al gepland hebt?
Ik vind het dan al zo snel lijken op een LG telefoon of zo en dat vind ik heel vervelendquote:Op maandag 21 december 2009 19:57 schreef BluesRebel het volgende:
Ik vind die effecten echt mooi.
Maar behalve dat, de nieuwe functies vind ik ook gewoon mooi en goed.
Geef ons een update!
Haha dat vind ik echt heel mooi in zo'n kubusvorm maar goedquote:Op maandag 21 december 2009 19:59 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Ik vind het dan al zo snel lijken op een LG telefoon of zo en dat vind ik heel vervelendVooral het app menu vind ik jammer!
Ben ik het ook mee eens. Dit gaat helemaal nergens meer over...quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:01 schreef BluesRebel het volgende:
http://www.androidplanet.(...)te-naar-android-2-x/
Ik ben het eens met die mensen. Het is een bende geworden en niemand die wat van zich laat horen. Zou me niks verbazen als ze deze klanten verliezen.
Streetview gebruiken? Geen één?quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:08 schreef HQ-Design het volgende:
Hoe heet het programma waarbij je Streetview (oid) kan gebruiken om bepaalde bezienswaardigenheden ed. te vinden? Je kunt dan het toestel horizontaal houden en om je heen kijken. Ik zag het op een HTC Magic...
Voor G1/Magic gaat het tot 2.0.1. Hero en Droid zitten al op 2.1.quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:06 schreef BluesRebel het volgende:
Hoe zit t met rooten? Zijn er ROM's waarbij je helemaal niks extra's toegevoegd krijgt (apps 2 sd en dergelijke) maar alleen een 2.x ROM zoals het origineel? En tot hoe ver gaan ze op dit moment? 2.0.1 of 2.1?
Ok, dankjewelquote:Op dinsdag 22 december 2009 00:11 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Voor G1/Magic gaat het tot 2.0.1. Hero en Droid zitten al op 2.1.
Voor de G1/Magic geldt dat het gaat om code uit het Android Open Source Project. Deze is nog niet helemaal up-to-date en daarom is er wat aan gewerkt door de developers. Ook zijn er bijvoorbeeld nog geen drivers voor de camera, dus die werkt nog niet. Bij deze ROMs zitten wat extra dingetjes van bijvoorbeeld de Milestone. Een echte schone ROM is er naar mijn weten dus niet.
De ROM voor de Hero is laatst uitgelekt en betreft een 2.1 Sense ROM die toen niet voor de Hero was bedoeld. Ook hier is dus wat mee gedaan. Hoe schoon deze ROM is weet ik eigenlijk niet, maar het zal me niks verbazen als ook hier wat dingen toegevoegd/weggelaten zijn.
De 2.1 ROM voor de Droid is de ROM die gelekt is vanaf de Nexus One. Deze is in principe schoon, behalve dan dat je een Nexus One boot logo hebt volgens mij.
Ik hoop dat Google alle fabrikanten van custom ROMs oproept om er wat meer werk van te maken.quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:18 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ok, dankjewelIk zal nog even afwachten tot februari wanneer mijn tentamens afgelopen zijn en als de voorsprong van de andere telefoons dan groot is zal ik ook maar overstappen. Google z'n eigen schuld.
Ik betwijfel of je het nieuwe app menu van 2.1 kunt uitschakelenquote:Op dinsdag 22 december 2009 01:15 schreef LintuxCx het volgende:
Die grafische effecten kun je toch gewoon uitschakelen? 'k Moet zeggen dat ik er in gebruik eigenlijk niet zo veel last van heb, al kan ik ze idd ook prima missen. Als ik dat soort dingen wil koop ik wel een iPhone.
Zo zo, meneer is ongesteld? Ik bepaal zelf wel of ik mag zeggen of ik iets wel of niet mooi vindt. Daar heb jij geen ene kut mee te maken.quote:Op dinsdag 22 december 2009 02:54 schreef Merkie het volgende:
Misschien moeten jullie je niet zo zeuren als een stel kleine kinderen.
Had je er eerst een andere op geflasht waarbij dat niet kon dan? Of had je nog helemaal niet geflasht?quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:23 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Ik hoop dat Google alle fabrikanten van custom ROMs oproept om er wat meer werk van te maken.
En ik zit binnenkort weer op de 1.6 ROM van Dwang. De 2.0.1 ROM die ik nu heb is absoluut nog niet geoptimaliseerd en trekt mijn batterij in no time leeg.
Edit: nu een andere recovery image geflashed, waardoor ik vanuit de recovery backups kan maken, andere ROMs kan flashen, etc. zonder gebruik te maken van de console op een PC. Leuk wereldje
Ik begrijp het op zich wel hoor. Android wordt neergezet als een vooruitstrevend platform maar als er binnen één jaar na het uitkomen van het eerste toestel al zo'n fragmentatie ontstaat belooft dat niet veel goeds voor de toekomst.quote:Op dinsdag 22 december 2009 02:54 schreef Merkie het volgende:
Misschien moeten jullie je niet zo zeuren als een stel kleine kinderen.
Ik werkte eerst met de standaard recovery ROM van HTC, en dan pushte je via de console op Windows de Cyanogen recovery ROM naar je toestel. Daarvoor had je dus een PC nodig. Ik kwam er gisteren eigenlijk pas achter dat je die HTC recovery ROM kan vervangen door eentje die veel meer functionaliteit heeft en die van Cyanogen overbodig maakt.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:59 schreef gday het volgende:
[..]
Had je er eerst een andere op geflasht waarbij dat niet kon dan? Of had je nog helemaal niet geflasht?
Dit jaar... niks volgens mij?quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:42 schreef BasNijmegen het volgende:
Ik had een week terug vodafone aan de lijn (want ze hadden een geweldig aanbod voor me). Deze vrouw wist me te vertellen dat er binnen twee weken (dus volgende week) nieuwe telefoons in Nederland zouden komen, waaronder nieuwe Androids...... iemand hier meer info over, en welke dit zullen zijn? Zij kon me niets vertellen.
Oke, en is hier dan ook een soortgelijke android app voor?quote:Op maandag 21 december 2009 16:33 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
jahoor dat is geen probleem
je kan gewoon de maps offline gebruiken. je schaft/ download sygic en kies je specifiek de mappen die je nodig hebt.
Het zijn gewone navitgatie-apps als TomTom waarvoor je moet betalen. Sygic, CoPilot en nDrive. De gratis apps als Androidnav(?) en Nav4all gebruiken internet.quote:Op dinsdag 22 december 2009 16:51 schreef Droplollie het volgende:
[..]
Oke, en is hier dan ook een soortgelijke android app voor?
Mwah het zijn nog steeds geruchten. Nog even januari afwachten.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:02 schreef makkie88 het volgende:
nou hoor ik dus dat 2.X niet uit gaat komen voor de magic.. mooi crap.. heeft iemand daar meer over gehoord?
Wat een prachtig apparaatje. Vooral die scherm.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:48 schreef elfzesendertig het volgende:
http://gizmodo.com/5432678/google-nexus-one-hands-on
De hardware is top:quote:Op woensdag 23 december 2009 18:09 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Wat een prachtig apparaatje. Vooral die scherm.
Maar ken je ook de hardware? Zou 2.1 überhaupt op de Magic werken?
Ik hoop echt dat Google m uitbrengt voor de oudere telefoons anders voel ik me gewoon genaaidquote:Op woensdag 23 december 2009 19:03 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
De hardware is top:
http://www.engadget.com/2(...)ite-only-retail-sal/
Snapdragon processor, 512MB RAM, AMOLED scherm, 5MP camera met LED flash.
Denk dat 2.1 wel op de Magic werkt. Er zal wel wat extra getweakt moeten worden. Ik draai nu een 2.0.1 ROM en die loopt opzich wel lekker, maar hapert soms toch wat.
Als de geruchten waar zijn en de Nexus One kost maar 200 euro o.i.d., dan verkoop ik mijn Magic welquote:Op woensdag 23 december 2009 19:33 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat Google m uitbrengt voor de oudere telefoons anders voel ik me gewoon genaaid
Dacht ik ook aan maar voor wat voor prijsquote:Op woensdag 23 december 2009 19:44 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Als de geruchten waar zijn en de Nexus One kost maar 200 euro o.i.d., dan verkoop ik mijn Magic wel
Magic verkopen voor 100 euro of zo. Ik heb nog wel wat andere nutteloze dingen die ik kan verkopen om aan 200 euro te komenquote:Op woensdag 23 december 2009 22:09 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Dacht ik ook aan maar voor wat voor prijsWaarom zou iemand mijn Magic voor 180 kopen als ie een Nexus One kan halen.
200 dollar toch? Dat wordt dan sowieso 200 euro gewoon (:')) en flinke belasting of wat voor onzin er tegenaan.
Volgens mij komt een groot deel van de snelheidswinst ook door Android 2.1. Op de droid schijnt het iig ook een stuk sneller te zijn.quote:Op donderdag 24 december 2009 00:19 schreef LintuxCx het volgende:
Ik zou de Nexus soms haast willen ruilen voor een Droid. Hoe kan iemand nou goed werken met een on-screen keyboard? Ik gebruik ConnectBot regelmatig en die werkt voor geen meter meer als de helft van het scherm vol staat met het toetsenbord. Een wachtwoord (met letters, nummers en symbolen) intypen duurt ook erg lang zo.
Een fysiek toetsenbord maakt de telefoon lomper en zwaarder, maar is toch ook wel erg handig...
Qua snelheid is de Nexus wel echt een verbetering BTW.
Ik ben al gewend aan het onscreen-toetsenbord.. gaat lekker snel nu.quote:Op donderdag 24 december 2009 00:19 schreef LintuxCx het volgende:
Ik zou de Nexus soms haast willen ruilen voor een Droid. Hoe kan iemand nou goed werken met een on-screen keyboard? Ik gebruik ConnectBot regelmatig en die werkt voor geen meter meer als de helft van het scherm vol staat met het toetsenbord. Een wachtwoord (met letters, nummers en symbolen) intypen duurt ook erg lang zo.
Een fysiek toetsenbord maakt de telefoon lomper en zwaarder, maar is toch ook wel erg handig...
Qua snelheid is de Nexus wel echt een verbetering BTW.
Dat is al wat realistischer.. denk dat ie 400 wordt.quote:Op donderdag 24 december 2009 01:11 schreef elfzesendertig het volgende:
Laatste geruchten over de Nexus One:
- Nexus One is de codenaam
- De releasedatum is niet 5 januari, maar ergens eind februari voor consumenten
- De prijs zal tussen de $300 en $450 liggen i.p.v. rond de $199
http://alldroid.org/viewtopic.php?f=211&t=936
LintuxCx, ik denk uit je post op te maken dat je in het bezit bent van een Nexus One. Zou je wat meer over deze geruchten kunnen zeggen?
Ja, ik heb er eentje.quote:Op donderdag 24 december 2009 01:11 schreef elfzesendertig het volgende:
LintuxCx, ik denk uit je post op te maken dat je in het bezit bent van een Nexus One. Zou je wat meer over deze geruchten kunnen zeggen?
Hoe snel dan, en hoe vaak druk op je het verkeerde knopje? Het gaat mij toch nog niet zo goed af, druk ook regelmatig per ongeuk op back/home wat vrij storend is.quote:Op donderdag 24 december 2009 01:36 schreef BluesRebel het volgende:
Ik ben al gewend aan het onscreen-toetsenbord.. gaat lekker snel nu.
Hoe komen jullie aan de Nexus One? Werken jullie allemaal bij Google of... ?quote:Op donderdag 24 december 2009 10:13 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ja, ik heb er eentje.
Om eerlijk te zijn weet ik weinig meer dan wat al bekend is over bijvoorbeeld de prijs (maar 200 dollar zou ws wel flink beneden de kostprijs zijn, en ik betwijfel of dat ooit uit zou kunnen).
Maar ik ben liever niet de oorzaak van het volgende lek, sorry.Wat ik wel kan zeggen is dat ik nog nergens volledig correcte specificaties van het ding gezien heb, ze zitten er allemaal wel ergens naast.
Ja hoe snel.. hoe moet je dat uitleggen. Een zinnetje als 'dit heb ik zo getypt' heb ik binnen 5 secondenquote:[..]
Hoe snel dan, en hoe vaak druk op je het verkeerde knopje? Het gaat mij toch nog niet zo goed af, druk ook regelmatig per ongeuk op back/home wat vrij storend is.
Nee hoor, dat is niet onmogelijkquote:Op donderdag 24 december 2009 12:19 schreef BluesRebel het volgende:
Ik heb de Magic en bij mij zijn t harde echte knoppen waar je gewoon moet drukken. Bovendien staan ze lager. Onmogelijk om die per ongeluk te drukken dus. Jammer...
quote:Op donderdag 24 december 2009 12:47 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is niet onmogelijk.
Zo heb ik 'm wel gekregen ja..quote:Op donderdag 24 december 2009 12:19 schreef BluesRebel het volgende:
Hoe komen jullie aan de Nexus One? Werken jullie allemaal bij Google of... ?
Ik sms altijd in landscape mode en met de onderkant van het gewricht van mijn duim drukte ik per ongeluk op de hometoets. Was wel lompquote:Op donderdag 24 december 2009 13:24 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar?
Voer voor anti-zionistenquote:
Heb je hierbij rekening gehouden met de specs die gepost zijn door Engadget?quote:Op donderdag 24 december 2009 10:13 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ja, ik heb er eentje.
Om eerlijk te zijn weet ik weinig meer dan wat al bekend is over bijvoorbeeld de prijs (maar 200 dollar zou ws wel flink beneden de kostprijs zijn, en ik betwijfel of dat ooit uit zou kunnen).
Maar ik ben liever niet de oorzaak van het volgende lek, sorry.Wat ik wel kan zeggen is dat ik nog nergens volledig correcte specificaties van het ding gezien heb, ze zitten er allemaal wel ergens naast.
Ik had ook een keer een Engelse telefoon.. dat is gewoon kut ja.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:22 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Zo heb ik 'm wel gekregen ja..
De verbeteringen zijn inderdaad best handig, maar alleen als je Engels typt. Als je Nederlandse dingen typt zijn ze juist extreem storend. Als ik dan jouw voorbeeldzinnetje probeer te typen krijg ik:
Dot Hebrew UK zone getypt.
(Kostte me trouwens bijna vijftien seconden, duidelijk nog niet genoeg geoefend.)
Als het makkelijker was om snel de taal te wisselen (ik woon in Ierland en SMS dus zowel daar als naar familie in Nederland) zou dat al heel veel helpen.. Mijn vingers zijn niet eens extreem dik volgens mij.
(Toegegeven, dat ik op de G1 niet makkelijk met één hand wat kon typen vond ik soms ook wel lastig.)
Volgens mij kun je dat oplossen door 'ik' aan de woordjes toe te voegen bij instellingenquote:Op donderdag 24 december 2009 14:35 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Voer voor anti-zionisten.
Ding wil bij mij altijd "ik" verbeteren in "il". Wat is nou weer "il"? Als hij een woord wil "verbeteren" naar een Engelstalig woord kan ik nog snappen, maar naar niet-woorden....
Yep, heb ik al vaak moeten doen. Ik snap gewoon niet waar zo'n absurde suggestie überhaupt vandaan komtquote:Op donderdag 24 december 2009 16:25 schreef BluesRebel het volgende:
Volgens mij kun je dat oplossen door 'ik' aan de woordjes toe te voegen bij instellingen
Yep! Ze worden wel steeds nauwkeuriger.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:34 schreef elfzesendertig het volgende:
Heb je hierbij rekening gehouden met de specs die gepost zijn door Engadget?
Ik heb net even iemand anders gevraagd die in het bezit is van een Nexus One en deze ook aan het rooten is. Hij zegt dat de specs van Engadget wél correct zijn. Ik vind hem toch net iets geloofwaardiger, sorryquote:Op vrijdag 25 december 2009 00:39 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Yep! Ze worden wel steeds nauwkeuriger.
Tot op het punt dat ik begin te twijfelen of ik het zelf wel goed onthouden heb, dat wel.
Oh, prima.quote:Op vrijdag 25 december 2009 01:06 schreef elfzesendertig het volgende:
Ik heb net even iemand anders gevraagd die in het bezit is van een Nexus One en deze ook aan het rooten is. Hij zegt dat de specs van Engadget wél correct zijn. Ik vind hem toch net iets geloofwaardiger, sorry
Ik heb t anders niet veel beter met mijn Magic...quote:Op vrijdag 25 december 2009 11:34 schreef DennisMoore het volgende:
Een dag met de accu... da's wel héél weinig.
Wat heet intensief?quote:Op vrijdag 25 december 2009 22:06 schreef Erasmo het volgende:
Met 3G doe ik 2 dagen met mijn G1, maar dan wordt hij wel vrij intensief gebruikt
Knap dat je twee dagen red dan.quote:Op vrijdag 25 december 2009 22:11 schreef Erasmo het volgende:
Minimaal een uur muziek luisteren, vaak via een stream en veel geinternet.
Ik heb hem ongeveer op de helft... maar ik kan echt geen 2 dagen met mijn Magic. Ach ja, ik heb er mee leren levenquote:Op vrijdag 25 december 2009 22:40 schreef Erasmo het volgende:
Heb binnen de helderheid niet op max, ook dat vreet stroom.
De G1 heeft er inderdaad één volgens mij, maar die is tot nu toe de enige.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:09 schreef LintuxCx het volgende:
Die is er ook wel volgens mij. Voor de G1 in elk geval. Komt met een alternatieve achterkant met een verdikking, want de batterij is ook dikker.
Nee, als hij opgeladen is stopt hij met laden. Het heeft verder geen effect. Doe het zelf ook altijd, elke nacht trouw aan de laderquote:Op zaterdag 26 december 2009 14:01 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
De G1 heeft er inderdaad één volgens mij, maar die is tot nu toe de enige.
Is het trouwens slecht om 'm de hele nacht aan de lader te laten? Dan zouden mijn problemen weg zijn want een dagje volhouden lukt makkelijk
Mooi zo, gaan we vanaf vannacht proberenquote:Op zaterdag 26 december 2009 14:42 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Nee, als hij opgeladen is stopt hij met laden. Het heeft verder geen effect. Doe het zelf ook altijd, elke nacht trouw aan de lader
Ik heb de Nokia N900 liggen (developer). Kun je keyboard het daarmee vergelijken? Ik heb de Milestone helaas nog niet in handen gehad, een kennis wel, die meldde dat je nogal kracht moet zetten om de toetsjes in te drukken.quote:Op donderdag 24 december 2009 00:45 schreef kipknots het volgende:
[..]
Fysieke toetsenbord vind ik nu zeker een stuk prettiger dan het virtuele.
Nog steeds grijze import. Motorola heeft de verkoop in de Benelux ooit stopgezet als het goed is.quote:Op zaterdag 26 december 2009 21:30 schreef Drommelsch85 het volgende:
Ik zie de Motorola Milestone ook in 'reguliere' Nederlandse webshops verschijnen.. nog steeds grijze import? http://www.belsimpel.nl/Motorola/Motorola-Milestone?utm_source=2001&utm_medium=1
[..]
Ik heb de Nokia N900 liggen (developer). Kun je keyboard het daarmee vergelijken? Ik heb de Milestone helaas nog niet in handen gehad, een kennis wel, die meldde dat je nogal kracht moet zetten om de toetsjes in te drukken.
Ik heb geen ervaring met andere smartphone toetsenborden, sorry. Ik vind zelf iig niet dat je veel kracht moet zetten.quote:Op zaterdag 26 december 2009 21:30 schreef Drommelsch85 het volgende:
Ik zie de Motorola Milestone ook in 'reguliere' Nederlandse webshops verschijnen.. nog steeds grijze import? http://www.belsimpel.nl/Motorola/Motorola-Milestone?utm_source=2001&utm_medium=1
[..]
Ik heb de Nokia N900 liggen (developer). Kun je keyboard het daarmee vergelijken? Ik heb de Milestone helaas nog niet in handen gehad, een kennis wel, die meldde dat je nogal kracht moet zetten om de toetsjes in te drukken.
laatste wat?quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:37 schreef Erasmo het volgende:
Dat zou mooi zijn als de G1 hem toch nog meekrijgt, zal waarschijnlijk ook wel de laatste zijn.
Vandaag ga ik eindelijk van 1.5 naar 1.6
Zeer zeker niet de laatse update.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:50 schreef Erasmo het volgende:
Laatste update voor de telefoon, de G1 is al niet zo'n snelheidsmonster en in telefoonland al relatief oud.
Wrs gewoon betatesters
Er zijn hier tot nu toe 1 of 2 personen geweest met een N1, dus dat zijn er niet veelquote:Op dinsdag 29 december 2009 11:45 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
laatste wat?
laatste telefoon die de update gaat krijgen of de laatse update voor de telefoon?
Hoe komt de rest trouwens aan de N1? werken er zoveel mensen bij google die op FOK! zitten?
//edit//
ik draai overigens al enige tijd 1.6 (DRC83) zo'n maandje ongeveer. (heb de telefoon pas 1,5 maand)
Wel de Amerikaanse (aangezien ik de DRC83 heb die niet in europa word uitgegeven (wel een NL toestel overigens))
Geen spijt van aangezien ik Engels fijner vind werken.
Top telefoon helemaal met het onscreen TB zodat ik ook snel even een sms kan typen met 1 hand
nja opzich als je na gaat dat er 1000 mensen met een N1 zijnquote:Op dinsdag 29 december 2009 15:49 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Er zijn hier tot nu toe 1 of 2 personen geweest met een N1, dus dat zijn er niet veel
Wat zijn je voorkeuren?quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:04 schreef R4m0n_46 het volgende:
Ik ben van plan de HTC Tattoo te halen, vanwege het Andriod OS.
Lijkt me een erg gave telefoon (vooral door Android).
Mijn voorkeuren zijn een telefoon met touchscreen, GPS, Wifi, 3,5 mm jack, goede audiospeler, een systeem waar je zelf van alles in kan aanpassen/op kan installeren, een camera (minimaal 3 megapixel, anders ga ik er op achteruit met wat ik nu heb), uitbreidbaar geheugen (minimaal tot 16GB).quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:09 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
Wat zijn je voorkeuren?
Als je een telefoon gaat halen puur om het OS dan ga je er spijt van krijgen.
Wil je een telefoon met een Soft of een Hardware Toetsenbord?
ga eerst eens na wat je er mee wilt doen.
Tattoo is zeker een leuke telefoon maar een aantal vrienden van mij hebben er zeker wel spijt van.
Eentje sowieso (LintuxCx).quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:06 schreef Exentric90 het volgende:
[..]
nja opzich als je na gaat dat er 1000 mensen met een N1 zijn
En er daar van 2 op fok zitten, best tof!
Maar ik vraag me wel af of ze ook werkelijk bij google werken
Dit zijn volgens mij telefoons voor de Chinese markt!quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:27 schreef R4m0n_46 het volgende:
Ik zie net op GSM Arena dat Motorola nog 2 Android telefoons gaat aanbieden naast de Milestone;
http://www.gsmarena.com/motorola_xt701-3071.php
http://www.gsmarena.com/motorola_mt710-3072.php
Toch wel zo'n beetje dezelfde specs als de Milestone![]()
Van het design moet je houden volgens mij.
Wel eentje waarbij je je nagels of een stylus moet gebruiken he?quote:
klein voorbeeldje: Geen hardware Qwerty toesenbord.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:13 schreef R4m0n_46 het volgende:
[..]
Mijn voorkeuren zijn een telefoon met touchscreen, GPS, Wifi, 3,5 mm jack, goede audiospeler, een systeem waar je zelf van alles in kan aanpassen/op kan installeren, een camera (minimaal 3 megapixel, anders ga ik er op achteruit met wat ik nu heb), uitbreidbaar geheugen (minimaal tot 16GB).
De Tattoo spreekt me aan qua design (no nonsense), het heeft een touchscreen, GPS, Wifi, 3,5 mm jack.
En Android natuurlijk.
Kan je me misschien vertellen wat je vrienden er minder aan vonden?
Daar heb ik me nog niet zo in verdiept eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:31 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Wel eentje waarbij je je nagels of een stylus moet gebruiken he?
Is het ding véél goedkoper dan een Hero? Anders kun je beter die nemen.
mensen word eens wakker!! je zou toch zeggen dat mensen hier in DIG wat meer verstand hebben.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:13 schreef R4m0n_46 het volgende:
[..]
Mijn voorkeuren zijn een telefoon met touchscreen, GPS, Wifi, 3,5 mm jack, goede audiospeler, een systeem waar je zelf van alles in kan aanpassen/op kan installeren, een camera (minimaal 3 megapixel, anders ga ik er op achteruit met wat ik nu heb), uitbreidbaar geheugen (minimaal tot 16GB).
Niet mee eens als je aan photoshop doet merk je weldegelijk het verschilquote:Op dinsdag 29 december 2009 17:05 schreef skittelman het volgende:
[..]
mensen word eens wakker!! je zou toch zeggen dat mensen hier in DIG wat meer verstand hebben.
Het aantal MP op je camera van je telefoon zegt helemaal niks. Bij dig.camera's kan je er nog wat van zeggen (ook niet veel maar goed) maar op een telefoon zegt het werkelijk niets.
Bij de simpele test die wij in de winkel hebben gedaan met ambassador toestellen kwam al naar voren dat je er niks van kan zeggen.
Voorbeeld:
De SE K800i (3.2mp) maakt 100x betere foto's dan elke smartphone op de markt.
Destijds (4 a 5mnd geleden) kwam de N79 als beste uit de test. HTC's zoals de Hero, HD, Diamond. Nokia's zoals de n95, n96, n97 waren allemaal minder duidelijk dan de verouderde K800i, alleen de N79 was echt duidelijk beter.
Ik snap dat het niet alleen om de megapixels gaat, dus ik was al wel wakkerquote:Op dinsdag 29 december 2009 17:05 schreef skittelman het volgende:
[..]
mensen word eens wakker!! je zou toch zeggen dat mensen hier in DIG wat meer verstand hebben.
Het aantal MP op je camera van je telefoon zegt helemaal niks. Bij dig.camera's kan je er nog wat van zeggen (ook niet veel maar goed) maar op een telefoon zegt het werkelijk niets.
Bij de simpele test die wij in de winkel hebben gedaan met ambassador toestellen kwam al naar voren dat je er niks van kan zeggen.
Voorbeeld:
De SE K800i (3.2mp) maakt 100x betere foto's dan elke smartphone op de markt.
Destijds (4 a 5mnd geleden) kwam de N79 als beste uit de test. HTC's zoals de Hero, HD, Diamond. Nokia's zoals de n95, n96, n97 waren allemaal minder duidelijk dan de verouderde K800i, alleen de N79 was echt duidelijk beter.
HTC heeft over het algemeen geen goede camera's.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:50 schreef R4m0n_46 het volgende:
[..]
Ik snap dat het niet alleen om de megapixels gaat, dus ik was al wel wakker![]()
De lens etc moeten ook goed zijn, focus weet ik allemaal wat.
Kheb nu een N80, 3,15MP.
Denk alleen wel dat de Tattoo mindere foto's gaat maken, aangezien hij zelfs al geen flitser heeft (dan zal hij de rest van de functies, zoals autofocus, ook wel niet hebben).
heb twee dezelfde foto's genomen vanuit het raam, een met de SE c902 en een met de Hero:quote:Op woensdag 30 december 2009 07:51 schreef Incolumis het volgende:
de hero is idd bagger al het om foto'gaat, het is al gauw te donker om foto's te schieten
Opzettelijk genaaid worden?quote:Op woensdag 30 december 2009 15:48 schreef Merkie het volgende:
Wat is het alternatief voor "pech hebben" dan?
Dat ben ik maar half met je eens. Het is bij mijn Hero wel het punt waar ik het minst tevreden over ben. De lichtgevoeligheid van de fotochip is om te huilen en die f2.8 die op de camera staat, daar heb ik ook zo mijn twijfels over, dan zou je toch echt meer lichtinval moeten hebben. Verder is de vertraging onwerkbaar, zeker als je kinderen wilt fotograferen. De lenskwaliteit zuigt trouwens ook.quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:28 schreef skittelman het volgende:
[..]
HTC heeft over het algemeen geen goede camera's.
heb zelf ervaring met de diamond, hd en de hero allemaal bagger
als het je om de camera gaat koop je een digitale of zo'n nokia "pannekoeken vastloop toestel".
Tobo?quote:Op woensdag 30 december 2009 18:23 schreef Devolution het volgende:
Als er een tobo bij zat was het voor mij een instantbuy. Helaas dus.. Ik hou het nog maar bij m'n good old G1
Toetsenbordquote:
In principe zou het via de lucht moeten komen. Wat je ook kan proberen is Instellingen > Over de telefoon > daar kan je volgens mij handmatig checken op updates.quote:Op woensdag 30 december 2009 22:50 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
Mijn vriendin heeft vandaag der HTC magic van vodafone binnen gekregen. Prachtig dingetje.
Nu staat er alleen nog android 1.5 op terwijl 1.6 allang uit is. Hoe krijg ik dit veilig geupdate? komt dit automatisch "via de lucht"?
quote:Op woensdag 30 december 2009 22:57 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
In principe zou het via de lucht moeten komen. Wat je ook kan proberen is Instellingen > Over de telefoon > daar kan je volgens mij handmatig checken op updates.
Dat is eigenaardig.. Misschien even contact opnemen met Vodafone dan? Je kan het ook wel handmatig doen (net zo veilig) alleen dan weet je nog niet waarom je nu nog geen 1.6 hebtquote:Op woensdag 30 december 2009 23:00 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
[..]
Dat heb ik geprobeerd dan krijg ik: "Uw systeem is momenteel bijgewerkt" Ook na dat ik het "*#*checkin*#*# heb geprobeerd.
Mischien idd maar is even bellen. mischien kunnen ze de update wel naar je telefoon "sturen"quote:Op woensdag 30 december 2009 23:07 schreef elfzesendertig het volgende:
Eigenaardig
[..]
Dat is eigenaardig.. Misschien even contact opnemen met Vodafone dan? Je kan het ook wel handmatig doen (net zo veilig) alleen dan weet je nog niet waarom je nu nog geen 1.6 hebt
HTC zal dat er wel uitgesloopt hebben bij de Hero. Bij stock Android zit het in ieder geval wel.quote:Op woensdag 30 december 2009 23:06 schreef -J-D- het volgende:
Hmmmz, op mijn Hero zie ik die optie 'handmatig checken' o.i.d. niet bij dat 'Over de telefoon'-menuutje.
Compact camera's claimen regelmatig f/2.8 te doen toch? Met hun eigen versie van f in de meeste gevallen. De CCD van zo'n telefooncamera heeft ook ongetwijfeld net zo veel oppervlakte in mm als een dSLR in cm.quote:Op woensdag 30 december 2009 19:34 schreef Schanulleke het volgende:
De lichtgevoeligheid van de fotochip is om te huilen en die f2.8 die op de camera staat, daar heb ik ook zo mijn twijfels over, dan zou je toch echt meer lichtinval moeten hebben.
Het is met mijn probleem helemaal goed gekomen. Mijn vriendin ontving gister automatisch de updatequote:Op woensdag 30 december 2009 23:17 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
[..]
Mischien idd maar is even bellen. mischien kunnen ze de update wel naar je telefoon "sturen"
Dat 'F-getal' is niks meer of minder dan de diameter van het diafragma gedeeld door de brandpuntsafstand van de lens.quote:Op donderdag 31 december 2009 10:13 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Compact camera's claimen regelmatig f/2.8 te doen toch? Met hun eigen versie van f in de meeste gevallen. De CCD van zo'n telefooncamera heeft ook ongetwijfeld net zo veel oppervlakte in mm als een dSLR in cm.
Exentric90: Er werken wel wat meer dan duizend mensen bij Google hoor.Ver over de tienduizend...
Welke versie zitten we op dit moment? 2.0.1 toch?quote:Op zondag 3 januari 2010 18:33 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
[..]
Het is met mijn probleem helemaal goed gekomen. Mijn vriendin ontving gister automatisch de update
Voor de Magic niet. Die zit op 1.6. Ze hebben 2.0 tot nu toe alleen nog op de Droid/Milestone uitgebracht.quote:Op zondag 3 januari 2010 19:11 schreef 555Martijn het volgende:
[..]
Welke versie zitten we op dit moment? 2.0.1 toch?
Ik wil m ook op de Magic maar betwijfel t toch echtquote:Op zondag 3 januari 2010 21:11 schreef DennisMoore het volgende:
Krijgen nou alle Android toestellen die de 2.1 update krijgen de animaties enzo die je ziet in de filmpjes van de Nexus One?
En de Hero hangt nog te bungelen op 1.5 (quote:Op zondag 3 januari 2010 19:14 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Voor de Magic niet. Die zit op 1.6. Ze hebben 2.0 tot nu toe alleen nog op de Droid/Milestone uitgebracht.
Ben ik met je eens. Al ben ik nog steeds wel erg benieuwd naar Eclair.quote:Op maandag 4 januari 2010 00:00 schreef DennisMoore het volgende:
'k Vind dat de Hero prima 'bungelt' met z'n Sense. Er is geen feature die ik enorm mis of iets dat nu vreselijk slecht werkt.
Wat dat betreft was de vorige ROM-update een uitstékende verbetering.
nieuwer wil niet altijd zeggen beter... Ik gebruik op mn macbook ook nog een oude FireFox beta omdat die multi-touch browsing beter ondersteunt dan de nieuwe versies.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:32 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
En de Hero hangt nog te bungelen op 1.5 (als ik dat had geweten....)
Ziet er mooi uit!quote:Op maandag 4 januari 2010 11:04 schreef BluesRebel het volgende:
Ik heb Home++ op mijn telefoon gezet en wat is dat ding vet zegHet is een homescreenvervanger, maar hij is snel en simpel. Je notificatiebalk gaat weg en er komt een knop ervoor beneden. Je onderste balk verandert compleet -> contacten, browser, bookmarks, applicatiebalk, ingebouwde taakbeheer, tijd, datum, ... en alles verwijst naar iets. Door op 3G bijvoorbeeld te drukken gaat ie naar de internet instellingen, door op het geluid icoontje te drukken maakt ie 'm stil enzovoort. Je kunt dat balkje heen en weer bewegen. Er zijn niet zoveel opties (zoals ik zei, hij is simpel) maar je kunt tot 7 screens kiezen en landscape-mode aan de homescreen toevoegen, wat toetsenbordloze apparaten niet hebben. Ook kun je instellen dat ie na je laatste homescreen door kan en zo een 'cirkel' wordt
[ afbeelding ]
Ik weet niet hoe zij dingen aan dat onderste balkje hebben toegevoegd maar ik zal even op hun site kijken.
Is die er ook voor de Magic?quote:Op maandag 4 januari 2010 11:04 schreef BluesRebel het volgende:
Ik heb Home++ op mijn telefoon gezet en wat is dat ding vet zegHet is een homescreenvervanger, maar hij is snel en simpel. Je notificatiebalk gaat weg en er komt een knop ervoor beneden. Je onderste balk verandert compleet -> contacten, browser, bookmarks, applicatiebalk, ingebouwde taakbeheer, tijd, datum, ... en alles verwijst naar iets. Door op 3G bijvoorbeeld te drukken gaat ie naar de internet instellingen, door op het geluid icoontje te drukken maakt ie 'm stil enzovoort. Je kunt dat balkje heen en weer bewegen. Er zijn niet zoveel opties (zoals ik zei, hij is simpel) maar je kunt tot 7 screens kiezen en landscape-mode aan de homescreen toevoegen, wat toetsenbordloze apparaten niet hebben. Ook kun je instellen dat ie na je laatste homescreen door kan en zo een 'cirkel' wordt
[ afbeelding ]
Ik weet niet hoe zij dingen aan dat onderste balkje hebben toegevoegd maar ik zal even op hun site kijken.
klopt niet, die "verzendingskosten [150$]" zijn ook tax and dutie kosten. Dan zou het uitkomen op 475 euro.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:31 schreef DennisMoore het volgende:
http://www.androidplanet.(...)rijzen-bekendgemaakt
Nexus One inclusief verzendkosten en importheffing etc zo'n 600 euro.
Dat zou beter zijn. Hoe kom je aan die info?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:21 schreef Firenzo het volgende:
klopt niet, die "verzendingskosten [150$]" zijn ook tax and dutie kosten. Dan zou het uitkomen op 475 euro.
Grrr... waarom krijgen ze dát nou niet eens goed voor elkaarquote:http://www.engadget.com/2010/01/04/nexus-one-review/
Oh, and using this thing in daylight? Forget about it. Like most screens of this type, the Nexus One is a nightmare to see with any kind of bright light around, and snapping photos with it on a sunny day was like taking shots with your eyes closed.
Ik gebruik de camera echt nooit dus voor mij is dat niet eens echt een minpuntquote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:32 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Grrr... waarom krijgen ze dát nou niet eens goed voor elkaar?
http://www.androidplanet.(...)n-april-android-2-0/quote:“Krijgen de oudere eerste generatie Android-telefoons nu wel of niet een update naar versie 2.0?” is de vraag die veel bezitters van zo’n toestel bezighoudt. De Oostenrijkse operator A1 durft nu een duidelijk antwoord te geven: ja. Android 2.0 en 2.1 komen via een OTA (Over The Air) update beschikbaar. Een vertegenwoordiger van A1 heeft tegenover een lezer van de website Androinica verklaard dat Android 2.0 in maart of uiterlijk april uitgerold gaat worden. Wanneer Android 2.1 beschikbaar komt, kon deze bron nog niet zeggen. Maar hij bevestigde wel dat deze ook voor de HTC Magic beschikbaar zal komen
Nu maar hopen dat Vodafone Nederland, die de HTC Magic in Nederland leverde, de koers van A1 volgt. Dit zou goed nieuws zijn voor Magic-bezitters die met deze update dan ook kunnen profiteren van de laatste Android-verbeteringen.
Nee, maar wat voor de camera geldt, geldt voor alles wat je op 't scherm wil zien lijkt me. Simpelweg een contact opzoeken om te bellen bijvoorbeeld... of een sms'je lezen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:22 schreef BluesRebel het volgende:
Ik gebruik de camera echt nooit dus voor mij is dat niet eens echt een minpunt
Heb jij dan daar problemen mee? Op mijn Magic vind ik het aardig te doenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:25 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Nee, maar wat voor de camera geldt, geldt voor alles wat je op 't scherm wil zien lijkt me. Simpelweg een contact opzoeken om te bellen bijvoorbeeld... of een sms'je lezen.
Of een pin-automaat zoeken met Layar.
Met de Hero moest ik echt even schaduw opzoeken op een zonnige dag.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:35 schreef BluesRebel het volgende:
Heb jij dan daar problemen mee? Op mijn Magic vind ik het aardig te doen
Zoveel slechter dan de Droid? Zie jij daar verschil in? Ik vind ze beide dramatisch daar. Volgens mij hebben ze ook gewoon het ergste hoekje uitgezocht waaruit je niet moet kijkenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:51 schreef Merkie het volgende:
[ afbeelding ]
Is het AMOLED-scherm van de Nexus One nou echt zoveel slechter in zonlicht dan een TFT-scherm (zoals die van de Droid)? Volgens mij overdrijft Engadget.
Zal eens erop letten, hoewel ik geen zonnige dagen voorlopig verwachtquote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:11 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Met de Hero moest ik echt even schaduw opzoeken op een zonnige dag.
Lees nog eens wat ik zegquote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:35 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Zoveel slechter dan de Droid? Zie jij daar verschil in? Ik vind ze beide dramatisch daar. Volgens mij hebben ze ook gewoon het ergste hoekje uitgezocht waaruit je niet moet kijkenEen beetje omdraaien en hij wordt al beter meestal.
Dat is niet correct.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:22 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ik gebruik de camera echt nooit dus voor mij is dat niet eens echt een minpunt
[..]
http://www.androidplanet.(...)n-april-android-2-0/
Wat schandalig laat weer
Als 2.0 in april komt, komt 2.1 misschien pas in de zomer en degene met een 1-jarig abonnement kunnen dan al een nieuw toestel aanschaffen. Wat een naaierij, Google bevoordeelde de Droid al en nu deze. Ik vind dat wij als klanten genaaid worden.
Iemand op die site stelt trouwens een goede vraag; of die van Oostenrijk 32A of 32B zijn.. oftewel, 512 MB RAM of 256. Die van ons zijn namelijk 256.
Gedaan.. begrijp m nog steeds zoals ik dat vanmiddag deedquote:
Ah ok, dan is t verschil een stuk kleiner. Laten we t hopen....quote:Op dinsdag 5 januari 2010 18:27 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Dat is niet correct.
32A = 288MB RAM
32B = 192MB RAM
Uit jouw reactie lijkt het net alsof ik de Nexus One veel slechter vind dan de Droid.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 18:45 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Gedaan.. begrijp m nog steeds zoals ik dat vanmiddag deed
Dan heb jij mijn reactie verkeerd begrepen denk ikquote:Op dinsdag 5 januari 2010 18:52 schreef Merkie het volgende:
[..]
Uit jouw reactie lijkt het net alsof ik de Nexus One veel slechter vind dan de Droid.
En dat is negatief omdat...? In ieder geen T-Mobile.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:30 schreef DennisMoore het volgende:
In 't voorjaar via Vodafone... dus.
Typ het eens in op Google.quote:
Thank gawd GEEEEEEN T-Mobilequote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:30 schreef DennisMoore het volgende:
In 't voorjaar via Vodafone... dus.
'k Wil gewoon een unlocked en unbranded foon...quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:35 schreef Renesite het volgende:
Thank gawd GEEEEEEN T-Mobile!
Mag in het voorjaar verlengen, en aangezien de 4G nog een raadsel is
Ach, ik moet toch een abonnement, ik wil geen prepaid en wil sowieso internet erop. Wat dat betreft geen probleemquote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:44 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
'k Wil gewoon een unlocked en unbranded foon...
Maarja, 'k mag mijn huidige Vodafone-abo ook in 't voorjaar verlengen, dus wie weet.
Je kan hem ook unlocked kopen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:44 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
'k Wil gewoon een unlocked en unbranded foon...
Maarja, 'k mag mijn huidige Vodafone-abo ook in 't voorjaar verlengen, dus wie weet.
Tja, Applegeleuter las ik eens...quote:Op woensdag 6 januari 2010 01:14 schreef Stereotomy het volgende:
Vervelend dat de nexus one geen multitouch heeft, op zo'n mooi scherm.
quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:15 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Tja, Applegeleuter las ik eens...
Ja? Want de HTC Hero in de VS op Sprint en Verizon heeft ook gewoon multitouchquote:Op woensdag 6 januari 2010 11:37 schreef kepler het volgende:
Schijnt alleen in de US te zijn, hier in Europa mag multitouch weer wel
Grote kans dat het wel gewoon werkt in Europa?
hij ziet er wel goed uitquote:Op woensdag 6 januari 2010 10:03 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]
De HTC Bravo is ook een optie natuurlijk.
Ten eerste pinch zoom staat niet gelijk aan multitouch. Vanaf Android 2.0 is er multitouch ondersteuning, het kan in apps ingebouwd worden, maar dat hoeft niet per se in de vorm van pinch zooming.quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:58 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja? Want de HTC Hero in de VS op Sprint en Verizon heeft ook gewoon multitouchRaar allemaal.
Zit dat niet in de HTC-sense skin ingebakken? Dan is het dus HTC die het risico neemt, en eventueel aangeklaagd kan worden door Applequote:Op woensdag 6 januari 2010 11:58 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja? Want de HTC Hero in de VS op Sprint en Verizon heeft ook gewoon multitouchRaar allemaal.
Hoe kun je dat nou zeggen! Pinch zoom is de belangrijkste vorm van multitouch!quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:19 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Ten eerste pinch zoom staat niet gelijk aan multitouch.
Dit klinkt daarentegen wel weer logisch.quote:Ik denk dat HTC ook dat soort patenten heeft en het daarom kan wagen om pinch zooming bij Sense in te bouwen. Bij Google betwijfel ik echter of zij patenten hebben waarop ze Apple kunnen terugpakken. Daarom zullen zij het ook niet inbouwen.
Voor jou misschien. Mij kan het persoonlijk niet zoveel schelen. Een veel belangrijkere vorm van multitouch vind ik dat het virtuele toetsenbord 2 punten kan registreren. Dat voorkomt veel typfouten als je snel typt. Deze zit volgens mij al wel vanaf 2.0 ingebouwd.quote:Op woensdag 6 januari 2010 12:46 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hoe kun je dat nou zeggen! Pinch zoom is de belangrijkste vorm van multitouch!Multitouch is het navigeren van het device met twee of meer vingers op een touchscreen, in wat voor vorm dan ook.
http://en.wikipedia.org/wiki/Multitouchquote:
Het gaat me er niet om wat de belangrijkste vorm van multitouch is. Maar om het feit dat je pinch zooming niet als multitouch ziet, terwijl dat per definitie wel zo is.quote:While touch sensing is commonplace for single points of contact, multi-touch sensing enables a user to interact with a system with more than one finger at a time, as in chording and bi-manual operations.
Mij ook niet, maar het is handig om in discussies wel de juiste definities te gebruiken. Anders wordt het erover praten zo moeilijk.quote:Mij kan het persoonlijk niet zoveel schelen.
Ja dat is inderdaad ook multitouch. Want twee punten.quote:Een veel belangrijkere vorm van multitouch vind ik dat het virtuele toetsenbord 2 punten kan registreren. Dat voorkomt veel typfouten als je snel typt. Deze zit volgens mij al wel vanaf 2.0 ingebouwd.
Ik gebruikte de juiste term. Multi-touch staat gewoon niet gelijk aan pinch zoom. In de volksmond misschien wel, maar er klopt geen reet van. Apple kan ook niet zoiets als multi-touch patenteren. Wel hebben ze pinch zoom kunnen patenteren.quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:20 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
En de rest van de wereld:
http://en.wikipedia.org/wiki/Multitouch
[..]
Mij ook niet, maar het is handig om in discussies wel de juiste definities te gebruiken. Anders wordt het erover praten zo moeilijk.
[..]
Ja dat is inderdaad ook multitouch. Want twee punten.
quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:24 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Ik gebruikte de juiste term. Multi-touch staat gewoon niet gelijk aan pinch zoom. In de volksmond misschien wel, maar er klopt geen reet van. Apple kan ook niet zoiets als multi-touch patenteren. Wel hebben ze pinch zoom kunnen patenteren.
Ik denk inderdaad dat we langs elkaar heen pratenquote:Op woensdag 6 januari 2010 13:25 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Pinch zoom is een vorm of applicatie of toepassing van multitouch, get it?
Volgens mij denken we hetzelfde erover maar lezen we ergens verkeerd ofzo. Je kunt idd toepassingen van multitouch patenteren.
Zodra je een capacitief scherm hebt, heb je technisch de mogelijkheid om multitouch te gebruiken mits je platform of software daarvoor geprogrammeerd is.
quote:Op woensdag 6 januari 2010 17:01 schreef Renesite het volgende:
Maaaare:
Dragon = Passion = Bravo = Nexus One qua specsqua look
Milestone = Droid.![]()
Toch?
volgens Planet Android komt hij iets later uit en is een op zich staand model met toevallig dezelfde specs als de nexus one. de bravo heeft wel een betere camera las ikquote:Op woensdag 6 januari 2010 17:05 schreef Renesite het volgende:
Hmm.. Maar komen die Nexus One en Bravo beiden los uit? Lijkt me wat overbodig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |