abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75353095

• Algemeen:
    Android is een open source platform voor mobiele telefoons gebaseerd op de Linux-kernel en het Java-programmeerplatform.

Het is ontwikkeld door Google en later door de Open Handset Alliance (OHA). Met de vrijgave van het Android-platform op 5 november 2007 werd ook de oprichting van de OHA aangekondigd. Dit samenwerkingsverband bestaat uit 34 hardware-, software- en telecommunicatiebedrijven die zich erop richten open standaarden voor mobiele apparaten te bevorderen.

Hoewel Android op vele apparaten te vinden is (telefoons, muziekspelers, netbooks, e-readers), zal dit topic zich vooral richten op de telefoons. Dit betekent echter niet dat het verboden is om over de andere apparaten te praten! Die zijn juist ook heel interessant.

• Aanpassingen van de fabrikant:
    Er zijn verschillende versies van Android. De standaardversie van Google is niet aangepast door providers/fabrikanten. Deze versie verschijnt voornamelijk op telefoons met de Google Experience ('With Google'). Fabrikanten mogen Android vrij aanpassen, maar de telefoon is dan geen Google Experience telefoon meer. HTC is de eerste die dit gedaan heeft, bij de HTC Hero. Zij ontwikkelde de aangepaste versie van Android, genaamd 'HTC Sense.' Op deze manier heeft HTC ervoor gezorgd dat de Hero multi-touch en Flash 9 ondersteunt. Het nadeel is dat men Android niet draadloos kan updaten. Motorola heeft de MOTOBLUR-interface ontwikkeld voor Android en Sony Ericsson heeft ook een aangepaste versie van Android, genaamd Rachael.

• Android updates:
    Android is een besturingssysteem dat in staat is om te updaten. Dit kan automatisch gebeuren via het netwerk van een provider (OTA, Over The Air), of handmatig met behulp van een USB kabel.

De eerste methode is van toepassing op Google Experience telefoons. Google maakt de updates voor deze telefoon klaar en verspreid deze ook. Mensen zonder Google Experience telefoon zijn afhankelijk van de fabrikant van de telefoon. Zij zullen met behulp van een USB kabel moeten updaten.

Android heeft al diverse updates gehad, waaronder Cupcake (1.5), Donut (1.6) en Eclair (2.0). Google vernoemt de updates naar zoetigheid, op alfabetische volgorde. De volgende update zal Flan zijn. Hiervan is het versienummer nog onbekend, maar dat zal zeer waarschijnlijk 2.1 zijn (de eerste websitebezoekjes van 2.1 zijn al gespot!).

• Android mods:
    Doordat Android Open Source is, zijn veel mensen aan de slag gegaan met de broncode. Zij brengen hun eigen, aangepaste versie van Android uit. Deze versies bevatten vaak verbeteringen op het gebied van snelheid en er zijn waardevolle functies toegevoegd. Een voorbeeld van zo'n mod is CyanogenMod. In deze versie zijn veel snelheidsverbeteringen doorgevoerd, ook kan je bijvoorbeeld op je laptop internetten via het netwerk van je telefoon en bestanden versturen via Bluetooth.

Deze aangepaste versies van Android kun je zelf op je telefoon zetten. Handleidingen hiervoor zijn overal te vinden. Een plek waar vrijwel alle Android modders samen komen is het XDA-Developers forum: http://forum.xda-developers.com/index.php

• Beschikbare apparaten:
    Android is beschikbaar op diverse soorten apparaten. Het is voornamelijk te vinden op telefoons, maar bijvoorbeeld ook op muziekspelers, e-readers en netbooks. Eens in de zoveel dagen wordt er wel een nieuw apparaat met Android aangekondigd, daarom staan ze niet in de OP. De beschikbare apparaten en het nieuws daarover zijn te vinden bij de onderstaande sites.

Mocht je niet de sites willen afzoeken, dan kan je altijd in het topic even vragen wat op dit moment de meest interessante apparaten zijn.

• Handige sites:
    http://www.androidplanet.nl/ - Android Planet
    http://www.androidworld.nl/ - Android World
    http://www.phandroid.com/ - Phandroid
    http://www.androidandme.com/ - Android And Me
    http://www.androidguys.com/ - Android Guys

• Twitter:
    http://twitter.com/jbqueru - Android engineer
    http://twitter.com/cyanogen - Android modder

Vorig topic: Androidtopic #6: Fuck it, it's got a hole!
    De OP vind je hier
  • pi_75353725
    Aangezien deze wel een TT heeft gaan we hier maar verder
    pi_75354563
    post effe deze link in je lapo
      zondag 6 december 2009 @ 23:10:53 #4
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_75354576
    Tvp
    pi_75354741
    sygic geinstalleerd ff kijken hoe het werkt morgen ochtend
    pi_75354900
    quote:
    Op zondag 6 december 2009 23:10 schreef Incolumis het volgende:
    post effe deze link in je lapo
    Done

Gebruikt iedereen die standaard mp3 speler of een alternatief? Vriend van me beweert dat de shuffle van de standaard player niet goed werkt oid en heeft er die Meridian player opgegooid maar die begint halverwege het album weer bij track #2
    pi_75356423
    quote:
    Op zondag 6 december 2009 23:18 schreef Cliffy het volgende:

[..]

Done

Gebruikt iedereen die standaard mp3 speler of een alternatief? Vriend van me beweert dat de shuffle van de standaard player niet goed werkt oid en heeft er die Meridian player opgegooid maar die begint halverwege het album weer bij track #2
    Tunewiki is ook goed
    pi_75357197
    quote:
    Op zondag 6 december 2009 23:15 schreef DancePlaza het volgende:
    sygic geinstalleerd ff kijken hoe het werkt morgen ochtend
    CoPilot is volgens mij beter.
    quote:
    Op zondag 6 december 2009 23:18 schreef Cliffy het volgende:

[..]

Done

Ik luister geen muziek erop maar heb gewoon de standaardspeler en de shuffle werkt volgens mij zoals ie moet werken.
    pi_75359617
    De HTC Hero spelert .

*tvp*
      maandag 7 december 2009 @ 07:05:18 #10
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_75359818
    Ik luister ook nooit muziek op mijn telefoon, daar gebruik ik liever m'n Walkman voor.
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
    pi_75392718
    quote:
    Op maandag 7 december 2009 07:05 schreef Devolution het volgende:
    Ik luister ook nooit muziek op mijn telefoon, daar gebruik ik liever m'n Walkman voor.
    Sony Walkman

Ik had vanmorgen geen verbinding van Vodafone en een vriend mij ook niet dus ALWEER een storing Maar ik kwam erachter dat als je dan een smsje stuurt, wat dus niet lukt, de telefoon het zelf later niet nogmaals probeert. Dat vind ik best slecht. Dan moet ik zelf telkens weer een poging wagen. Op mijn oude 'normale' Sony kon ik zelfs instellen dat ie moest blijven proberen.
      maandag 7 december 2009 @ 23:06:43 #12
    69726 timbob
    Nu ook als webicon.
    pi_75393814
    oh, een android topic.
    Misschien weet iemand hier iets over hoe ik een probleem kan oplossen:
    HTC Magic zit vast.

Dus een htc magic die iets te vaak een verkeerd figuurtje heeft gekregen, en nu niet wil inloggen. vraagt om een google account inlog. maar die is er dus niet...

▀█▀ █ █▀█▀█
    Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
    pi_75395103
    quote:
    Op maandag 7 december 2009 23:06 schreef timbob het volgende:
    oh, een android topic.
    Misschien weet iemand hier iets over hoe ik een probleem kan oplossen:
    HTC Magic zit vast.

Dus een htc magic die iets te vaak een verkeerd figuurtje heeft gekregen, en nu niet wil inloggen. vraagt om een google account inlog. maar die is er dus niet...
    Die tips van Sultan in dat topic geprobeerd?

Wat vraagt ie trouwens dan? Bij mij is t volgens mij zo dat ik na 30 seconden weer kan proberen of naar mn Gmail kan laten sturen. Wat voor opties geeft ie jou?
      maandag 7 december 2009 @ 23:54:28 #14
    69726 timbob
    Nu ook als webicon.
    pi_75395425
    We zijn bezig met die tips van Sultan.
    Punt is dat er tussen mij en de telefoon enkele kilometers afstand zit

Zij zit daar met de telefoon, ik zit hier met internet.
    De telefoon vraagt om een google account, maar die is er niet echt..

Maar we gaan eerst die andere tips even afwerken.
    en anders naar bed.
    ook mooi.

▀█▀ █ █▀█▀█
    Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
    pi_75398250
    Dan maak je toch even een google account?
      dinsdag 8 december 2009 @ 05:21:21 #17
    19840 Libris
    Live from Singapore
    pi_75398278
    Ik heb goggles net geinstalleerd en doet het wel leuk met visitekaartjes ook, can je meteen adden als contact. Alhoewel net een OCR foutje in een email address..

Volgende stap is automatisch vertalen, moet niet zo moeilijk zijn voor Google om dat te implementeren.
      dinsdag 8 december 2009 @ 05:27:03 #18
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_75398283
    TVP
    pi_75398421
    Oh, Goggles is alleen voor 1.6 en hoger, dus doet 't (nog) niet op m'n Hero.
    pi_75399645
    Ik zit nu op mijn werk, dus kan geen filmpjes kijken, maar wat is dat Goggles ongeveer?
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      dinsdag 8 december 2009 @ 10:44:09 #21
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_75401532
    Is er een manier om de tekst onder de icons weg te halen op het homescreen? Neemt een hoop ruimte in beslag
    The line is a dot to you!
    pi_75402171
    is er een manier om de sound notifications specifiek voor aan aantal zaken aan/uit te zetten. voor exchange/gmail/sms

is er een manier om de ringtone op 1 volume te laten afspelen., nu gebeurt het mij dat ik dmv de knopjes aan de zijn kant van me hero kan bepalen hoe hard het geluid kan izjn.
    pi_75402517
    ja, in de meeste applcaties kun je de notificatie compleet naar wens aanpassen. Dus ook aan of uitzetten voor verschillende diensten.

Met die 2e vraag begrijp ik niet zo goed wat je wilt, kun je het iets beter uitleggen?
    Immer.
    pi_75403097
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 10:44 schreef kepler het volgende:
    Is er een manier om de tekst onder de icons weg te halen op het homescreen? Neemt een hoop ruimte in beslag
    Nee
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 11:05 schreef DancePlaza het volgende:
    is er een manier om de sound notifications specifiek voor aan aantal zaken aan/uit te zetten. voor exchange/gmail/sms
    Ja, gewoon naar de instellingen van de app zelf gaan. Dan kun je melding afvinken (krijg je helemaal niks) of als beltoon stil kiezen.
    quote:
    is er een manier om de ringtone op 1 volume te laten afspelen., nu gebeurt het mij dat ik dmv de knopjes aan de zijn kant van me hero kan bepalen hoe hard het geluid kan izjn.
    Naar de algemene instellingen gaan, geluid en weergave en dan bij belvolume.
    pi_75405199
    TVP

Ik mag een nieuwe telefoon uitzoeken (heb tot eind februari de tijd). Ik wil een android phone.
    Moet ik volgens jullie op een bepaald model wachten, of is de echte must have al op de markt?
      dinsdag 8 december 2009 @ 13:21:09 #26
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_75406223
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 11:36 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Nee
    [..]
    Dat is jammer
    pi_75411079
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 12:47 schreef BasNijmegen het volgende:

Ik mag een nieuwe telefoon uitzoeken (heb tot eind februari de tijd). Ik wil een android phone.
    Moet ik volgens jullie op een bepaald model wachten, of is de echte must have al op de markt?
    Volgens mij zijn de Motorola Droid/Milestone en de SonyEricsson X10 nu de 'toppers'?
    pi_75418823
    quote:
    TVP

wachten. dr komt zoveel goeds.
    Immer.
    pi_75422012
    Maar ja, er komt altijd wel iets dat nóg mooier of nóg handiger is... Als je daarop moet wachten... Kan je nooit iets besluiten te nemen.
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      dinsdag 8 december 2009 @ 21:50:58 #30
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_75425867
    goggles
    pi_75426391
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 10:44 schreef kepler het volgende:
    Toevallig: http://www.androidplanet.(...)t-more-icons-widget/

Is een optie.
    pi_75428907
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 19:14 schreef Firenzo het volgende:

[..]

wachten. dr komt zoveel goeds.
    Zoals?
      dinsdag 8 december 2009 @ 23:00:27 #33
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_75429037
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 22:01 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Toevallig: http://www.androidplanet.(...)t-more-icons-widget/

Is een optie.
    Ja, daar krijg ik alleen maar kleine icons mee Door die app kwam ik ook op de vraag of je gewoon de tekst kan weghalen
      woensdag 9 december 2009 @ 05:53:36 #34
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_75433719
    quote:
    TVP

Lees je eens in op de droid, prachtding.
    pi_75434051
    Heeft die Duitse Droid/Milestone nou een gewoon qwerty-toetsenbordje? Volgens de pics op www.amazon.de wel namelijk...

M'goed... kan het eigenlijk niet maken om na aanschaf van de Hero een paar maanden geleden nu wéér een nieuwe foon te nemen .
      woensdag 9 december 2009 @ 09:55:07 #36
    10710 gday
    propria cures
    pi_75436070
    Hm, ik kan Twidroid opeens niet meer vinden in de Market. Is het nu opeens voor Android 1.6 en hoger ofzo? Ik zit met m'n Hero nog steeds op 1.5 namelijk ...
    A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
    Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
    pi_75441759
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 07:42 schreef DennisMoore het volgende:
    Heeft die Duitse Droid/Milestone nou een gewoon qwerty-toetsenbordje? Volgens de pics op www.amazon.de wel namelijk...

M'goed... kan het eigenlijk niet maken om na aanschaf van de Hero een paar maanden geleden nu wéér een nieuwe foon te nemen .
    de duitsers hebben geen qwerty, dus ik zou hem niet uit Duitsland importeren als ik jou was
    pi_75468462
    Klote Navigation... Toen ik het net geïnstalleerd had leek het geweldig te werken, maar nu zegt hij bij elke route dat er geen navigatie gevonden kan worden (zelfs naar Coolsingel, Rotterdam..kom op zeg!). Als ik Nav Launch gebruik zegt hij dat hij de bestemming niet kon verstaan.

Eerste paar keer bij het opstarten moest ik een map package ofzo kiezen. Op een moment dacht ik "hey, die twee doet het steeds, laat ik die als standaard instellen". Sindsdien doet hij het niet meer! Kan nu dus geen enkele route meer laten plannen.

Dacht ook gezien te hebben (voordat ik die package als standaard ging instellen) dat er een uitleg stond waar ik later die instelling eventueel kon wijzigen, maar ik kan nergens vinden waar dat is. Weet iemand dit? Of een andere oplossing?
    Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
    "The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
    There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
    pi_75469025
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 00:35 schreef Witchfynder het volgende:
    Klote Navigation... Toen ik het net geïnstalleerd had leek het geweldig te werken, maar nu zegt hij bij elke route dat er geen navigatie gevonden kan worden (zelfs naar Coolsingel, Rotterdam..kom op zeg!). Als ik Nav Launch gebruik zegt hij dat hij de bestemming niet kon verstaan.

Eerste paar keer bij het opstarten moest ik een map package ofzo kiezen. Op een moment dacht ik "hey, die twee doet het steeds, laat ik die als standaard instellen". Sindsdien doet hij het niet meer! Kan nu dus geen enkele route meer laten plannen.

Dacht ook gezien te hebben (voordat ik die package als standaard ging instellen) dat er een uitleg stond waar ik later die instelling eventueel kon wijzigen, maar ik kan nergens vinden waar dat is. Weet iemand dit? Of een andere oplossing?
    Google heeft de navigatie buiten de VS vandaag geblokkeerd. Daar zit het probleem dus

Ik zat me al af te vragen waarom er niks meer in het Android topic werd gepost.. er is natuurlijk een nieuw topic!
    pi_75470692
    Alex Pastoor:
    "Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
    Martin Verkerk:
    ''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
    pi_75472003
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 00:54 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Google heeft de navigatie buiten de VS vandaag geblokkeerd. Daar zit het probleem dus

Ik zat me al af te vragen waarom er niks meer in het Android topic werd gepost.. er is natuurlijk een nieuw topic!
    Ooooooh . Ik snapte het al niet . Misschien ben ik toch meer een IT'er dan ik dacht; ik ging gelijk op zoek naar een technische oorzaak .
    There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
      donderdag 10 december 2009 @ 08:55:58 #42
    10710 gday
    propria cures
    pi_75472050
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 08:53 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Ooooooh . Ik snapte het al niet . Misschien ben ik toch meer een IT'er dan ik dacht; ik ging gelijk op zoek naar een technische oorzaak .
    Uiteindelijk is de oorzaak ook technisch, al is de aanleiding juridisch ...
    A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
      donderdag 10 december 2009 @ 08:56:55 #43
    10710 gday
    propria cures
    pi_75472067
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 09:55 schreef gday het volgende:
    Hm, ik kan Twidroid opeens niet meer vinden in de Market. Is het nu opeens voor Android 1.6 en hoger ofzo? Ik zit met m'n Hero nog steeds op 1.5 namelijk ...
    Pfff, als ik op dezelfde telefoon met een ander Google-account de Market op ga, kan ik het wél vinden ...
    pi_75481352
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 08:55 schreef gday het volgende:

[..]

Uiteindelijk is de oorzaak ook technisch, al is de aanleiding juridisch ...
    Ach ja, terug naar Nav4All maar ff dan .

In het vorige topic postte iemand, geloof ik, een link naar een eBayshop voor een mount voor de HTC Magic. Zijn er mensen die gewoon in winkels (Media Markt etc) interessante carmounts gevonden hebben? Ik heb een generieke voor mijn mp3-speler gekocht, maar daar past mijn Magic niet zo lekker in. Er zit een inham onderin voor het stekkertje, maar omdat de Magic best plat is, valt het gat half op een randje en zit dus niet goed .
    pi_75484161
    ik heb er gewoon eentje op de markt gehaald, werkt prima hier met de Hero
    pi_75484322
    tvp
    pi_75485757
    Ik ga vanavond maar eens een Milestone bestellen, kan wel een nieuwe telefoon gebruiken.
    pi_75487582
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 15:18 schreef Incolumis het volgende:
    ik heb er gewoon eentje op de markt gehaald, werkt prima hier met de Hero
    heb ik ooit ook gedaan maar viel vies tegen.. zo'n 1tje die continu bij elke drempel weer een klein schokje kreeg.. :S heel irritant.

zo'n 1tje

vervolgens heb ik er 1 gekocht bij de mediamrkt van het merk hr richter, kostte mij iets van 30 euro en dat wertkte echt top.. maar nu ga ik een brodit aanschaffen en deze beetje netjes in me auto wegwerken voor me hero.
    pi_75488381
    Wegwerken? Hoe? (Coolblue laat je niet dieplinken )

Edit: ik zie het al. Via allerlei gleuven enzo. Weg gaaf op zich, maar wel 77,- .
    pi_75488638
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 17:17 schreef Witchfynder het volgende:
    Wegwerken? Hoe? (Coolblue laat je niet dieplinken )

Edit: ik zie het al. Via allerlei gleuven enzo. Weg gaaf op zich, maar wel 77,- .
    pi_75503029
    pi_75520687
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 23:51 schreef kipknots het volgende:
    [ afbeelding ]
    Zou je anderen misschien niet zo jaloers willen maken met dat plaatje?

Voor mensen die weer Google Navigation willen gebruiken:
    http://www.androidplanet.(...)-nederland/#comments
    http://www.androidworld.n(...)niet-meer-in-europa/
    pi_75522112
    Motorola .

Motorola heeft jaren geleden gefaald en word niet meer echt verkocht in NL. Dit gaat ook totaal floppen.
      vrijdag 11 december 2009 @ 17:01:37 #54
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_75523077
    Is er eigenlijk al een alternatief voor cyrket? Vind het toch wel jammer dat die site blanco is.
    Life is what you make it.
      vrijdag 11 december 2009 @ 20:00:25 #55
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_75528835
    quote:
    Op vrijdag 11 december 2009 16:30 schreef Sobraine het volgende:
    Motorola .

Motorola heeft jaren geleden gefaald en word niet meer echt verkocht in NL. Dit gaat ook totaal floppen.
    Goede argumentatie

De Droid is de gadget van het jaar volgens Times magazine. Van dat lijstje alleen al gaat de nodige aantrekkingskracht uit. Die Droid red zich wel
    pi_75529773
    quote:
    Op vrijdag 11 december 2009 16:30 schreef Sobraine het volgende:
    Motorola .

Ga je eerst maar eens inlezen en kom dan nog een keertje terug.
    pi_75534779
    quote:
    Op vrijdag 11 december 2009 17:01 schreef Schanulleke het volgende:
    Is er eigenlijk al een alternatief voor cyrket? Vind het toch wel jammer dat die site blanco is.
    androlib
      zaterdag 12 december 2009 @ 12:09:58 #58
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_75545138
    laat maar, k had oude versie, nu werktet goed(Y)

[ Bericht 40% gewijzigd door makkie88 op 12-12-2009 13:43:31 ]
    pi_75545402
    quote:
    Op vrijdag 11 december 2009 17:01 schreef Schanulleke het volgende:
    slideme?
    pi_75546215
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 12:21 schreef Incolumis het volgende:

[..]

slideme?
    Dat is een andere 'Market' en daar zit LANG niet alles in.
    pi_75554261
    Enkele mensen zouden de beruchte Google Phone in handen hebben gehad!
    Hij zou stijlvol zijn op een manier zoals de Hero dat is en hij wordt door HTC geproduceerd. Ook draait de telefoon op Android 2.1

Twitter: http://twitter.com/#search?q=%23googlephone
    Artikel: http://mashable.com/2009/12/12/the-google-phone-cometh/
    pi_75578890
    Foto van de Google Phone: http://twitpic.com/tbdig

Iemand maakte wel een scherpe opmerking: you realize all the people twtting about the googlephone work for google?! what are they going to say, "it sucks"?

[ Bericht 44% gewijzigd door elfzesendertig op 13-12-2009 16:11:37 ]
      zondag 13 december 2009 @ 20:28:17 #63
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_75589566
    Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
    Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
    pi_75592084
    Hij is door HTC gebouwd.. het is gewoon de Android zoals wij die kennen... wat is er dan zo speciaal aan?
    Mijn HTC Magic is ook een Google phone

Ik zie bluetooth op 1 van die foto's.. krijgen we eindelijk bestandsuitwisseling?
      zondag 13 december 2009 @ 22:58:52 #66
    10710 gday
    propria cures
    pi_75597663
    Ik had begrepen dat het juist niet de vanilla Android was, maar dat Google het had aangepast.
    pi_75600439
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 21:17 schreef BluesRebel het volgende:
    Hij is door HTC gebouwd.. het is gewoon de Android zoals wij die kennen... wat is er dan zo speciaal aan?

Ik zie bluetooth op 1 van die foto's.. krijgen we eindelijk bestandsuitwisseling?
    Die bestandsuitwisseling komt sowieso met 2.0

Wat hem speciaal maakt is een Snapdragon processor, een groot OLED scherm, Android 2.1 (voor zover ik weet vanilla, maar je weet maar nooit)

Ik vind hem trouwens niet mooi. Google zou hem volgens de geruchten helemaal zelf ontworpen hebben, maar het lijkt toch duidelijk op design van HTC.

Van de Twitter van Cory O'Brien (die er even mee heeft mogen spelen):
    A few things to add: The Google Phone is exactly the same size as the iPhone. Screen is prob 5mm longer.

No front facing camera. Camera on the back looks pretty good, though I didn't get to test it.

Scroll wheel worked well, and the screen was super responsive. Scrolling/sliding felt just like an iPhone.

Software was nice, though I haven't played w/ many Android phones, so I don't know what was unique to the Google Phone.

And in case you're wondering: The phone wasn't mine, which is why I just go to play with it.
    pi_75604672
    quote:

vergelijk het met de g1. software is van google. geen htc sense, android 2.1, unlocked en wordt al google phone verkocht.
    pi_75604720
    Tijd voor een update voor de Hero, vind ik
    I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
    So I stole a bike and asked for forgiveness.
    pi_75606643
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 09:53 schreef -J-D- het volgende:
    Tijd voor een update voor de Hero, vind ik
    Dat is een slinkse
      maandag 14 december 2009 @ 12:28:57 #71
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_75609310
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 09:51 schreef DancePlaza het volgende:

[..]

vergelijk het met de g1. software is van google. geen htc sense, android 2.1, unlocked en wordt al google phone verkocht.
    Dan kun je het beter vergelijken met de HTC Dream De G1 is de Dream, maar dan T-Mobile branded
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
    pi_75613348
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 00:29 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Wist ik niet. Het wordt echt tijd dat we m krijgen. Naaierij van Google en Motorola.
    quote:
    Wat hem speciaal maakt is een Snapdragon processor, een groot OLED scherm, Android 2.1 (voor zover ik weet vanilla, maar je weet maar nooit)

Ik vind hem trouwens niet mooi. Google zou hem volgens de geruchten helemaal zelf ontworpen hebben, maar het lijkt toch duidelijk op design van HTC.
    Daarom zei ik dus.. gewoon weer een HTC met Android. Alleen betere hardware.
    pi_75620103
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 00:29 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Van de Twitter van Cory O'Brien (die er even mee heeft mogen spelen):
    A few things to add: The Google Phone is exactly the same size as the iPhone. Screen is prob 5mm longer.

No front facing camera. Camera on the back looks pretty good, though I didn't get to test it.

Scroll wheel worked well, and the screen was super responsive. Scrolling/sliding felt just like an iPhone.

Software was nice, though I haven't played w/ many Android phones, so I don't know what was unique to the Google Phone.

And in case you're wondering: The phone wasn't mine, which is why I just go to play with it.
    cpu is niet de Snapdragon, maar een Qualcomm
      maandag 14 december 2009 @ 19:08:16 #74
    44346 junkiesietze
    Trotse Scooter-rijder.
    pi_75622634
    waarom kan ik waze niet vinden in de market?
    Ik boek je met mijn neon je weet.
    en ik heb ook een auto.
      maandag 14 december 2009 @ 19:24:35 #75
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_75623284
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 19:08 schreef junkiesietze het volgende:
    waarom kan ik waze niet vinden in de market?
    gebruik een barcode scanner en probeer deze barcode: http://www.waze.com/download/android_download/
    pi_75623500
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 17:57 schreef Incolumis het volgende:

[..]

cpu is niet de Snapdragon, maar een Qualcomm
    Snapdragon is van Qualcomm:
    http://www.qualcomm.com/p(...)sets/snapdragon.html
    pi_75627366
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 19:29 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Snapdragon is van Qualcomm:
    http://www.qualcomm.com/p(...)sets/snapdragon.html
    De Nexus One, inmiddels ook bekend onder de codenaam Phone88, beschikt over een 3,7"-display met een resolutie van 480x800 pixels, zo weten een aantal anonieme bronnen aan Tweakers.net te melden. Ook zou het toestel niet beschikken over een 1GHz Snapdragon-processor, maar draaien op een 600MHz ARMv6-processor; mogelijk gaat het om de MSM7227-chipset van Qualcomm. Al eerder was duidelijk dat het toestel door HTC wordt geproduceerd en over een 5-megapixelcamera beschikt.

http://tweakers.net/nieuw(...)s-one-duiken-op.html
    pi_75628354
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 20:53 schreef Incolumis het volgende:

[..]

De Nexus One, inmiddels ook bekend onder de codenaam Phone88, beschikt over een 3,7"-display met een resolutie van 480x800 pixels, zo weten een aantal anonieme bronnen aan Tweakers.net te melden. Ook zou het toestel niet beschikken over een 1GHz Snapdragon-processor, maar draaien op een 600MHz ARMv6-processor; mogelijk gaat het om de MSM7227-chipset van Qualcomm. Al eerder was duidelijk dat het toestel door HTC wordt geproduceerd en over een 5-megapixelcamera beschikt.

http://tweakers.net/nieuw(...)s-one-duiken-op.html
    Die specs heb ik dan niet meegekregen! Evenals enkele foto's die daar staan.
    pi_75631858
    Even een tvp..

mijn nokia 3310 heeft het eindelijk begeven dus ga ik dit soort topics maar eens doorlezen
      maandag 14 december 2009 @ 22:58:05 #80
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_75633463
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 21:13 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Die specs heb ik dan niet meegekregen! Evenals enkele foto's die daar staan.
    Dat heeft Tweakers.net via een anonieme bron doorgespeeld gekregen. Ik twijfel aan de betrouwbaarheid van. Zo'n processor lijkt mij echt gewoon veel te langzaam voor een telefoon met een WVGA-scherm.
    2000 light years from home
    pi_75650113
    Nog steeds geen datum voor de Eclair in Nederland?
    pi_75662654
    M'n milestone is binnen
      dinsdag 15 december 2009 @ 20:16:33 #83
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_75663924
    Waarom heeft junkiezietze niet de zelfde market programmas als ik, kom dat door de telefoon ?magic vs tattoo
    pi_75664015
    quote:
    Op dinsdag 15 december 2009 19:50 schreef kipknots het volgende:

M'n milestone is binnen
    Pics or it didn't happen.
    pi_75665947
      dinsdag 15 december 2009 @ 21:05:49 #86
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_75666075
    quote:
    Op dinsdag 15 december 2009 21:03 schreef kipknots het volgende:
    [ afbeelding ]
    Eerste indrukken?
    pi_75666631
    Ik heb jammer genoeg weinig vergelijkingsmateriaal (het is m'n eerste smartphone) maar tot nu toe bevalt hij me goed. Het scherm is fantastisch, hij reageert goed op alles wat ik doe en alle apps starten erg snel op. Het apparaat voelt ook goed aan, alles zit stevig in elkaar.

Het toetsenbord moet ik nog wel aan wennen. Ik heb nu nog wel regelmatig dat ik meerdere toetsen tegelijk raak, maar ik denk dat dat na een paar week een stuk beter gaat. Ook was de batterij behoorlijk snel leeg (voornamelijk door het scherm, dat vreet wel stroom) maar dat zal waarschijnlijk nog verbeteren.
    pi_75672934
    quote:
    Op dinsdag 15 december 2009 20:16 schreef makkie88 het volgende:
    Waarom heeft junkiezietze niet de zelfde market programmas als ik, kom dat door de telefoon ?magic vs tattoo
    Jep, dat is correct. De tattoo is 'small screen' categorie itt tot de magic die 'middle screen' categorie is.
    Immer.
    pi_75674969
    quote:
    Op woensdag 16 december 2009 00:04 schreef Firenzo het volgende:

[..]

Jep, dat is correct. De tattoo is 'small screen' categorie itt tot de magic die 'middle screen' categorie is.
    En sowieso draait de Tattoo nog op Android 1.5 wat als gevolg heeft dat veel apps niet beschikbaar zullen zijn in de Market.
    pi_75679265
    Ik wist niet dat de Tattoo een andere scherm had (en dat t zoveel uitmaakte). Dacht dat alle apps wel op een kleinere scherm konden maar niet op een grotere scherm dus zou Droid de meeste problemen hebben (las ik ergens). Maar wat elfzesendertig zegt je is grootste probleem Makkie88, de ontwikkelaars stellen ze soms zo in dat alleen een Market met 1.6 en 2.0 ze kan vinden omdat ze toch niet meer werken op 1.5 of daar niet meer mee bezig willen zijn. Als de 2.0 wereldwijd wordt verspreid zal 1.6 na een tijdje ook vervallen.
    pi_75679815
    quote:
    Onthoud dat ze in Amerika niet aan unlocked telefoons doen zo ongeveer en dat zo goed als elk model telefoon maar door één telco verkocht wordt. Dus als je heel graag een G1 wil maar een gruwelijke hekel hebt aan T-Mobile dan heb je vette pech.

De Nexus is een leuk ding. Ik baal alleen van het gebrek aan een echt toetsenbord. ConnectBot is echt onbruikbaar zo, en dat was voor mij één van de killer apps.
    I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
      woensdag 16 december 2009 @ 16:41:46 #92
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_75693626
    quote:
    Op woensdag 16 december 2009 10:21 schreef BluesRebel het volgende:
    Ik wist niet dat de Tattoo een andere scherm had (en dat t zoveel uitmaakte). Dacht dat alle apps wel op een kleinere scherm konden maar niet op een grotere scherm dus zou Droid de meeste problemen hebben (las ik ergens). Maar wat elfzesendertig zegt je is grootste probleem Makkie88, de ontwikkelaars stellen ze soms zo in dat alleen een Market met 1.6 en 2.0 ze kan vinden omdat ze toch niet meer werken op 1.5 of daar niet meer mee bezig willen zijn. Als de 2.0 wereldwijd wordt verspreid zal 1.6 na een tijdje ook vervallen.
    Zo ver als junliesietze mij vertelde draait zijn phone op 1.6 met sense, draait namelihk wel google navigator
    pi_75693742
    quote:
    Op woensdag 16 december 2009 16:41 schreef makkie88 het volgende:

[..]

Zo ver als junliesietze mij vertelde draait zijn phone op 1.6 met sense, draait namelihk wel google navigator
    Oh ja, nu je het zegt! Tattoo kwam inderdaad uit met 1.6... Ach ja, neemt niet weg dat die versies een probleem blijven. Dan zal het probleem wel aan het scherm liggen.
      woensdag 16 december 2009 @ 18:11:27 #94
    44346 junkiesietze
    Trotse Scooter-rijder.
    pi_75696785
    met android 2.0 zal dit verholpen zijn hoop ik?
    en ik heb ook een auto.
    pi_75697167
    quote:
    Op woensdag 16 december 2009 18:11 schreef junkiesietze het volgende:
    met android 2.0 zal dit verholpen zijn hoop ik?
    Denk het wel. 2.0 ondersteunt volgens mij meer resoluties dan 1.6

150 foto's genomen met de Nexus One:
    http://www.google.com/search?q=site:flickr.com+%22taken+with+a+HTC+Nexus+One%22&hl=en&filter=0&esrch=FT1

[ Bericht 15% gewijzigd door elfzesendertig op 16-12-2009 19:10:58 ]
      donderdag 17 december 2009 @ 19:35:05 #96
    44346 junkiesietze
    Trotse Scooter-rijder.
    pi_75740848
    druk topic dit
    en ik heb ook een auto.
    pi_75742411
    quote:
    Op donderdag 17 december 2009 19:35 schreef junkiesietze het volgende:
    druk topic dit
    Het heeft zijn momenten
    pi_75745107
    Ik vind het wel aardig gaan

Iemand al Waze uitgeprobeerd?

http://www.androidworld.n(...)erland-via-t-mobile/
    pi_75745177
    Ik nog niet
    pi_75745586
    Het zou echt ziek zijn als Google geld bijlegt voor de Nexus One of hem voor de productieprijs verkoopt... Dan kunnen andere fabrikanten het wel schudden. Maar het lijkt me sterk dat ze zoiets zouden doen, want zo verknal je de relaties met andere fabrikanten...
    pi_75747166
    quote:
    Op donderdag 17 december 2009 21:15 schreef elfzesendertig het volgende:
    Het zou echt ziek zijn als Google geld bijlegt voor de Nexus One of hem voor de productieprijs verkoopt... Dan kunnen andere fabrikanten het wel schudden. Maar het lijkt me sterk dat ze zoiets zouden doen, want zo verknal je de relaties met andere fabrikanten...
      vrijdag 18 december 2009 @ 08:59:05 #102
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_75757537
    quote:
    Op donderdag 17 december 2009 21:03 schreef BluesRebel het volgende:
    Ik vind het wel aardig gaan

Iemand al Waze uitgeprobeerd?

http://www.androidworld.n(...)erland-via-t-mobile/
    ik heb waze geprobeerd, k probeer nieuwe wegen aan te leggen en bonus punten pakken, leuk programma
    pi_75771985
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 08:59 schreef makkie88 het volgende:

[..]

ik heb waze geprobeerd, k probeer nieuwe wegen aan te leggen en bonus punten pakken, leuk programma
    Werkt ie ook goed als navigatie?
      vrijdag 18 december 2009 @ 21:57:56 #104
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_75785709
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 15:41 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Werkt ie ook goed als navigatie?
    niet geprobeerd
      zaterdag 19 december 2009 @ 07:15:36 #105
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_75796723
    Ik zie nu net pas dat er gewoon een Grooveshark app is!
    Wat een feestje dacht ik.

Maar helaas: alleen voor VIP members
    pi_75809465
    Ik heb al tijden geen nieuwe goede app gedownload. Market niet echt in de gaten gehouden. Jullie?
      zaterdag 19 december 2009 @ 18:32:39 #107
    10710 gday
    propria cures
    pi_75810463
    quote:
    Op zaterdag 19 december 2009 07:15 schreef Schanulleke het volgende:
    Ik zie nu net pas dat er gewoon een Grooveshark app is!
    Wat een feestje dacht ik.

Maar helaas: alleen voor VIP members
    [ afbeelding ]
    Dan word je toch VIP member?
      zondag 20 december 2009 @ 08:05:05 #108
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_75827360
    Ik vind de meerwaarde niet groot genoeg om $3 in de maand af te dragen.
    pi_75834560
    quote:
    Android Topic #8: wachtend op Eclair...
    Wel erg lang...
    pi_75838998
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 13:37 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Wel erg lang...
    Inderdaad... 2.1 is al klaar

Een van de schrijvers op Android and Me suggereerde trouwens dat 2.0 speciaal voor de Droid is gemaakt. Het begint er steeds meer op te lijken.

Ben trouwens ook niet zo tevreden over al die fancy effecten in 2.1, zoals in het app menu...
    pi_75840661
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 15:20 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Inderdaad... 2.1 is al klaar

Een van de schrijvers op Android and Me suggereerde trouwens dat 2.0 speciaal voor de Droid is gemaakt. Het begint er steeds meer op te lijken.
    Wat zijn dit nou voor kutpraktijken. Zelfs als dit niet waar is mag er een onderzoek komen. Slaat toch nergens op dat één bedrijf gebruik kan maken van een update en rijk worden terwijl wij allemaal daarvoor betaalt hebben. Als iedereen 2.0 had gekregen waren er waarschijnlijk niet zoveel Droid's verkocht. Google en Motorola maken misbruik van de open source software.
    pi_75841228
    http://androidandme.com/2(...)ces-now-2-3x-faster/

Ik weet niks van deze update.

?

Edit: laat maar. Is voor 2.0

[ Bericht 8% gewijzigd door BluesRebel op 20-12-2009 16:24:16 ]
    pi_75841847
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 16:18 schreef BluesRebel het volgende:
    http://androidandme.com/2(...)ces-now-2-3x-faster/

Ik weet niks van deze update.

?

Edit: laat maar. Is voor 2.0
    Sowieso is de native Gmail app nog sneller naar mijn weten. En beter geïntegreerd met Android. Ik ben niet zo'n fan van web apps
      zondag 20 december 2009 @ 19:45:03 #114
    10710 gday
    propria cures
    pi_75849023
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 08:05 schreef Schanulleke het volgende:
    Ik vind de meerwaarde niet groot genoeg om $3 in de maand af te dragen.
    Krap 2 euro per maand. Dat is toch niet veel? Als je in zo'n feeststemming was dat er een Android-app was leek het me dat je die 2 euro er wel voor zou willen hebben.

Ik heb de app geprobeerd tijdens ADC2 maar vond het hele Grooveshark-idee maar matig.
    pi_75877363
    Ik ga binnenkort naar het buitenland op vakantie.
    Kan ik dan op mijn HTC Hero een navigatiesysteem installeren zonder dat ik internet in het buitenland heb?
    Hebben jullie ook aanraders voor navigatiesystemen?
    pi_75877999
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 13:44 schreef Droplollie het volgende:
    Ik ga binnenkort naar het buitenland op vakantie.
    Kan ik dan op mijn HTC Hero een navigatiesysteem installeren zonder dat ik internet in het buitenland heb?
    Hebben jullie ook aanraders voor navigatiesystemen?
    ik gebruikte altijd mijn nokia Sygic Mobile Maps en deze heb ik ook op mijn hero gezet

en het werkt helemaal top!
    pi_75878043
    http://www.mobilecowboys.nl/mobilerumours/11245
    quote:
    Vernieuwde Sense UI voor de HTC Espresso gespot?

Ma 21 december 2009 13:01, Ron Smeets, 317 views
    Vernieuwde Sense UI voor de HTC Espresso gespot?

Als deze plaatjes en het bijbehorende gerucht juist blijken te zijn dan kan ik niet anders dan concluderen dat HTC, dat de afgelopen maanden prima werk geleverd heeft met de Sense UI voor zowel Android als Windows Mobile toestellen, na twee jaar alsnog lijkt te zwichten voor de iPhone namaak hype.

het Italiaanse HDBlog heeft namelijk screenshot's (zie hieronder) opgedoken van de vernieuwde HTC Sense User Interface zoals die geinstalleerd zou gaan worden op de HTC Espresso, een toestel dat begin deze maand ook al eens in de geruchtenmolen opdook.

Ik denk dat de screenshots hieronder genoeg zeggen. Een bijzonder hoog iPhone gehalte als je het mij vraagt en een beetje een vreemde move van HTC die, zoals gezegd, met hun Sense User Interface, juist al een prima en zeer gebruiksvriendelijk alternatief boden voor de standaard Android en Windows Mobile UI's.
    pi_75878753
    quote:
    Ik hoop dat het hier gaat om een custom theme. Als je bij de comments op diverse blogs kijkt, zie je alleen maar negatieve reacties over deze nieuwe look (behalve de lockscreen dan).
    pi_75880201
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 13:59 schreef DancePlaza het volgende:

[..]

ik gebruikte altijd mijn nokia Sygic Mobile Maps en deze heb ik ook op mijn hero gezet

en het werkt helemaal top!
    Die werken dus ook in het buitenland zonder internet?
    Zijn daar ook androidapps voor?
    Bijvoorbeeld nav4all, werkt dat ook zonder internet, als je de route bijvoorbeeld al gepland hebt?
    pi_75884661
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 14:50 schreef Droplollie het volgende:

[..]

Die werken dus ook in het buitenland zonder internet?
    Zijn daar ook androidapps voor?
    Bijvoorbeeld nav4all, werkt dat ook zonder internet, als je de route bijvoorbeeld al gepland hebt?
    jahoor dat is geen probleem
    je kan gewoon de maps offline gebruiken. je schaft/ download sygic en kies je specifiek de mappen die je nodig hebt.
    pi_75885053

Damn, waarom moet het nou allemaal zo fancy met van die effectjes en zo?
    pi_75892686
    Zit een beetje te spelen met Eclair (2.0.1) ROMs nu... tot nu toe unimpressed

Leuke dingen tot nu toe:
    - Studentenmail aan de praat kunnen krijgen via Exchange
    - Gezamenlijke inbox in E-mail app
    - Meerdere accounts in Gmail app
    - Contact popup door op een fotootje van iemand te klikken. Dit werkt ook door in de Gmail app op het bolletje naast de naam te klikken
    - Lock screen
    - Browser is wat beter, vooral dat je begint met een volledig uitgezoomde pagina (alhoewel dit soms wat vervelend kan zijn). Je kan met 1x inzoomen de normale grootte krijgen. De URL balk staat nu altijd bovenaan. Scrollen gaat iets beter.

Verder ben ik dus nog niet echt onder de indruk...

[ Bericht 64% gewijzigd door elfzesendertig op 21-12-2009 19:58:16 ]
    pi_75893244
    Ik vind die effecten echt mooi.
    Maar behalve dat, de nieuwe functies vind ik ook gewoon mooi en goed.

Geef ons een update!
    pi_75893315
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 19:57 schreef BluesRebel het volgende:
    Ik vind die effecten echt mooi.
    Maar behalve dat, de nieuwe functies vind ik ook gewoon mooi en goed.

Geef ons een update!
    Ik vind het dan al zo snel lijken op een LG telefoon of zo en dat vind ik heel vervelend Vooral het app menu vind ik jammer!
    pi_75893598
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 19:59 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Ik vind het dan al zo snel lijken op een LG telefoon of zo en dat vind ik heel vervelend Vooral het app menu vind ik jammer!
    Haha dat vind ik echt heel mooi in zo'n kubusvorm maar goed
    pi_75906625
    http://www.androidplanet.(...)te-naar-android-2-x/

Ik ben het eens met die mensen. Het is een bende geworden en niemand die wat van zich laat horen. Zou me niks verbazen als ze deze klanten verliezen.
    pi_75906813
    Hoe zit t met rooten? Zijn er ROM's waarbij je helemaal niks extra's toegevoegd krijgt (apps 2 sd en dergelijke) maar alleen een 2.x ROM zoals het origineel? En tot hoe ver gaan ze op dit moment? 2.0.1 of 2.1?
    pi_75906855
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 00:01 schreef BluesRebel het volgende:
    http://www.androidplanet.(...)te-naar-android-2-x/

Ik ben het eens met die mensen. Het is een bende geworden en niemand die wat van zich laat horen. Zou me niks verbazen als ze deze klanten verliezen.
    Ben ik het ook mee eens. Dit gaat helemaal nergens meer over...
    pi_75906911
    Hoe heet het programma waarbij je Streetview (oid) kan gebruiken om bepaalde bezienswaardigenheden ed. te vinden? Je kunt dan het toestel horizontaal houden en om je heen kijken. Ik zag het op een HTC Magic...
    pi_75906975
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 00:08 schreef HQ-Design het volgende:
    Hoe heet het programma waarbij je Streetview (oid) kan gebruiken om bepaalde bezienswaardigenheden ed. te vinden? Je kunt dan het toestel horizontaal houden en om je heen kijken. Ik zag het op een HTC Magic...
    Streetview gebruiken? Geen één?
    Maar volgens mij bedoel je Layar of Wikitude. Die maken gebruik van Maps.
    pi_75907077
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 00:06 schreef BluesRebel het volgende:
    Hoe zit t met rooten? Zijn er ROM's waarbij je helemaal niks extra's toegevoegd krijgt (apps 2 sd en dergelijke) maar alleen een 2.x ROM zoals het origineel? En tot hoe ver gaan ze op dit moment? 2.0.1 of 2.1?
    Voor G1/Magic gaat het tot 2.0.1. Hero en Droid zitten al op 2.1.

Voor de G1/Magic geldt dat het gaat om code uit het Android Open Source Project. Deze is nog niet helemaal up-to-date en daarom is er wat aan gewerkt door de developers. Ook zijn er bijvoorbeeld nog geen drivers voor de camera, dus die werkt nog niet. Bij deze ROMs zitten wat extra dingetjes van bijvoorbeeld de Milestone. Een echte schone ROM is er naar mijn weten dus niet.

De ROM voor de Hero is laatst uitgelekt en betreft een 2.1 Sense ROM die toen niet voor de Hero was bedoeld. Ook hier is dus wat mee gedaan. Hoe schoon deze ROM is weet ik eigenlijk niet, maar het zal me niks verbazen als ook hier wat dingen toegevoegd/weggelaten zijn.

De 2.1 ROM voor de Droid is de ROM die gelekt is vanaf de Nexus One. Deze is in principe schoon, behalve dan dat je een Nexus One boot logo hebt volgens mij.
    pi_75907362
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 00:11 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Voor G1/Magic gaat het tot 2.0.1. Hero en Droid zitten al op 2.1.

Voor de G1/Magic geldt dat het gaat om code uit het Android Open Source Project. Deze is nog niet helemaal up-to-date en daarom is er wat aan gewerkt door de developers. Ook zijn er bijvoorbeeld nog geen drivers voor de camera, dus die werkt nog niet. Bij deze ROMs zitten wat extra dingetjes van bijvoorbeeld de Milestone. Een echte schone ROM is er naar mijn weten dus niet.

De ROM voor de Hero is laatst uitgelekt en betreft een 2.1 Sense ROM die toen niet voor de Hero was bedoeld. Ook hier is dus wat mee gedaan. Hoe schoon deze ROM is weet ik eigenlijk niet, maar het zal me niks verbazen als ook hier wat dingen toegevoegd/weggelaten zijn.

De 2.1 ROM voor de Droid is de ROM die gelekt is vanaf de Nexus One. Deze is in principe schoon, behalve dan dat je een Nexus One boot logo hebt volgens mij.
    Ok, dankjewel Ik zal nog even afwachten tot februari wanneer mijn tentamens afgelopen zijn en als de voorsprong van de andere telefoons dan groot is zal ik ook maar overstappen. Google z'n eigen schuld.
    pi_75907580
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 00:18 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Ok, dankjewel Ik zal nog even afwachten tot februari wanneer mijn tentamens afgelopen zijn en als de voorsprong van de andere telefoons dan groot is zal ik ook maar overstappen. Google z'n eigen schuld.
    Ik hoop dat Google alle fabrikanten van custom ROMs oproept om er wat meer werk van te maken.

En ik zit binnenkort weer op de 1.6 ROM van Dwang. De 2.0.1 ROM die ik nu heb is absoluut nog niet geoptimaliseerd en trekt mijn batterij in no time leeg.

Edit: nu een andere recovery image geflashed, waardoor ik vanuit de recovery backups kan maken, andere ROMs kan flashen, etc. zonder gebruik te maken van de console op een PC. Leuk wereldje

[ Bericht 10% gewijzigd door elfzesendertig op 22-12-2009 00:52:52 ]
    pi_75909395
    Die grafische effecten kun je toch gewoon uitschakelen? 'k Moet zeggen dat ik er in gebruik eigenlijk niet zo veel last van heb, al kan ik ze idd ook prima missen. Als ik dat soort dingen wil koop ik wel een iPhone.
    pi_75910820
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 01:15 schreef LintuxCx het volgende:
    Die grafische effecten kun je toch gewoon uitschakelen? 'k Moet zeggen dat ik er in gebruik eigenlijk niet zo veel last van heb, al kan ik ze idd ook prima missen. Als ik dat soort dingen wil koop ik wel een iPhone.
    Ik betwijfel of je het nieuwe app menu van 2.1 kunt uitschakelen
      dinsdag 22 december 2009 @ 02:54:24 #136
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_75911399
    Misschien moeten jullie je niet zo zeuren als een stel kleine kinderen.
    pi_75912820
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 02:54 schreef Merkie het volgende:
    Zo zo, meneer is ongesteld? Ik bepaal zelf wel of ik mag zeggen of ik iets wel of niet mooi vindt. Daar heb jij geen ene kut mee te maken.

http://www.techcrunch.com/2009/12/21/nexus-one-unboxing-video/
    pi_75915124
    Gezellie
    pi_75915981
    Ik had een week terug vodafone aan de lijn (want ze hadden een geweldig aanbod voor me ). Deze vrouw wist me te vertellen dat er binnen twee weken (dus volgende week) nieuwe telefoons in Nederland zouden komen, waaronder nieuwe Androids...... iemand hier meer info over, en welke dit zullen zijn? Zij kon me niets vertellen.
      dinsdag 22 december 2009 @ 10:59:39 #140
    10710 gday
    propria cures
    pi_75916505
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 00:23 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Ik hoop dat Google alle fabrikanten van custom ROMs oproept om er wat meer werk van te maken.

En ik zit binnenkort weer op de 1.6 ROM van Dwang. De 2.0.1 ROM die ik nu heb is absoluut nog niet geoptimaliseerd en trekt mijn batterij in no time leeg.

Edit: nu een andere recovery image geflashed, waardoor ik vanuit de recovery backups kan maken, andere ROMs kan flashen, etc. zonder gebruik te maken van de console op een PC. Leuk wereldje
    Had je er eerst een andere op geflasht waarbij dat niet kon dan? Of had je nog helemaal niet geflasht?
      dinsdag 22 december 2009 @ 11:01:25 #141
    10710 gday
    propria cures
    pi_75916569
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 02:54 schreef Merkie het volgende:
    Ik begrijp het op zich wel hoor. Android wordt neergezet als een vooruitstrevend platform maar als er binnen één jaar na het uitkomen van het eerste toestel al zo'n fragmentatie ontstaat belooft dat niet veel goeds voor de toekomst.
    pi_75928175
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 10:59 schreef gday het volgende:

[..]

Had je er eerst een andere op geflasht waarbij dat niet kon dan? Of had je nog helemaal niet geflasht?
    Ik werkte eerst met de standaard recovery ROM van HTC, en dan pushte je via de console op Windows de Cyanogen recovery ROM naar je toestel. Daarvoor had je dus een PC nodig. Ik kwam er gisteren eigenlijk pas achter dat je die HTC recovery ROM kan vervangen door eentje die veel meer functionaliteit heeft en die van Cyanogen overbodig maakt.
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 10:42 schreef BasNijmegen het volgende:
    Ik had een week terug vodafone aan de lijn (want ze hadden een geweldig aanbod voor me ). Deze vrouw wist me te vertellen dat er binnen twee weken (dus volgende week) nieuwe telefoons in Nederland zouden komen, waaronder nieuwe Androids...... iemand hier meer info over, en welke dit zullen zijn? Zij kon me niets vertellen.
    Dit jaar... niks volgens mij? Tenzij ze verrassingen in petto hebben.
    pi_75930737
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 16:33 schreef DancePlaza het volgende:

[..]

jahoor dat is geen probleem
    je kan gewoon de maps offline gebruiken. je schaft/ download sygic en kies je specifiek de mappen die je nodig hebt.
    Oke, en is hier dan ook een soortgelijke android app voor?
    pi_75931301
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 16:51 schreef Droplollie het volgende:

[..]

Oke, en is hier dan ook een soortgelijke android app voor?
    Het zijn gewone navitgatie-apps als TomTom waarvoor je moet betalen. Sygic, CoPilot en nDrive. De gratis apps als Androidnav(?) en Nav4all gebruiken internet.
    pi_75956446
    http://news.nexus-one.co.(...)ad-some-doubts-about

Nexus One walkthrough

Dat is sowieso een fraaie site voor Nexus One leaks.

[ Bericht 13% gewijzigd door elfzesendertig op 23-12-2009 03:49:28 ]
      woensdag 23 december 2009 @ 18:02:08 #148
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_75978392
    nou hoor ik dus dat 2.X niet uit gaat komen voor de magic.. mooi crap.. heeft iemand daar meer over gehoord?
    pi_75978553
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 18:02 schreef makkie88 het volgende:
    nou hoor ik dus dat 2.X niet uit gaat komen voor de magic.. mooi crap.. heeft iemand daar meer over gehoord?
    Mwah het zijn nog steeds geruchten. Nog even januari afwachten.
    pi_75978592
    quote:
    Wat een prachtig apparaatje. Vooral die scherm.

Maar ken je ook de hardware? Zou 2.1 überhaupt op de Magic werken?
    pi_75980549
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 18:09 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Wat een prachtig apparaatje. Vooral die scherm.

Maar ken je ook de hardware? Zou 2.1 überhaupt op de Magic werken?
    De hardware is top:
    http://www.engadget.com/2(...)ite-only-retail-sal/

Snapdragon processor, 512MB RAM, AMOLED scherm, 5MP camera met LED flash.

Denk dat 2.1 wel op de Magic werkt. Er zal wel wat extra getweakt moeten worden. Ik draai nu een 2.0.1 ROM en die loopt opzich wel lekker, maar hapert soms toch wat.
      woensdag 23 december 2009 @ 19:28:25 #152
    281369 tonedyt
    stop met zweten
    pi_75981812
    heb al een bijna een jaar de google phone van htc met android en ben echt tevreden! vooral de updates die er zijn! super software voor je telefoon
    pi_75982044
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 19:03 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

De hardware is top:
    http://www.engadget.com/2(...)ite-only-retail-sal/

Snapdragon processor, 512MB RAM, AMOLED scherm, 5MP camera met LED flash.

Denk dat 2.1 wel op de Magic werkt. Er zal wel wat extra getweakt moeten worden. Ik draai nu een 2.0.1 ROM en die loopt opzich wel lekker, maar hapert soms toch wat.
    Ik hoop echt dat Google m uitbrengt voor de oudere telefoons anders voel ik me gewoon genaaid
    pi_75982620
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 19:33 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Ik hoop echt dat Google m uitbrengt voor de oudere telefoons anders voel ik me gewoon genaaid
    Als de geruchten waar zijn en de Nexus One kost maar 200 euro o.i.d., dan verkoop ik mijn Magic wel
    pi_75990010
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 19:44 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Als de geruchten waar zijn en de Nexus One kost maar 200 euro o.i.d., dan verkoop ik mijn Magic wel
    Dacht ik ook aan maar voor wat voor prijs Waarom zou iemand mijn Magic voor 180 kopen als ie een Nexus One kan halen.

200 dollar toch? Dat wordt dan sowieso 200 euro gewoon (:')) en flinke belasting of wat voor onzin er tegenaan.
    pi_75993954
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 22:09 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Dacht ik ook aan maar voor wat voor prijs Waarom zou iemand mijn Magic voor 180 kopen als ie een Nexus One kan halen.

200 dollar toch? Dat wordt dan sowieso 200 euro gewoon (:')) en flinke belasting of wat voor onzin er tegenaan.
    Magic verkopen voor 100 euro of zo. Ik heb nog wel wat andere nutteloze dingen die ik kan verkopen om aan 200 euro te komen

Ik wilde eerst voor de Droid gaan, maar ondanks dat het een prachtig toestel is neig ik toch meer naar de Nexus One.
    pi_75996928
    Ik zou de Nexus soms haast willen ruilen voor een Droid. Hoe kan iemand nou goed werken met een on-screen keyboard? Ik gebruik ConnectBot regelmatig en die werkt voor geen meter meer als de helft van het scherm vol staat met het toetsenbord. Een wachtwoord (met letters, nummers en symbolen) intypen duurt ook erg lang zo.

Een fysiek toetsenbord maakt de telefoon lomper en zwaarder, maar is toch ook wel erg handig...

Qua snelheid is de Nexus wel echt een verbetering BTW.
    pi_75998211
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 00:19 schreef LintuxCx het volgende:
    Ik zou de Nexus soms haast willen ruilen voor een Droid. Hoe kan iemand nou goed werken met een on-screen keyboard? Ik gebruik ConnectBot regelmatig en die werkt voor geen meter meer als de helft van het scherm vol staat met het toetsenbord. Een wachtwoord (met letters, nummers en symbolen) intypen duurt ook erg lang zo.

Een fysiek toetsenbord maakt de telefoon lomper en zwaarder, maar is toch ook wel erg handig...

Volgens mij komt een groot deel van de snelheidswinst ook door Android 2.1. Op de droid schijnt het iig ook een stuk sneller te zijn.

Ik ben ook nog steeds erg tevreden met m'n milestone.

Accu red ik nu makkelijk een dag mee (inclusief een paar uur muziek, wat video streaming, af en toe browsen, constant wifi/3g en push email aan), wat wat mij betreft genoeg is.

Fysieke toetsenbord vind ik nu zeker een stuk prettiger dan het virtuele.

En het hele apparaat straalt gewoon kwaliteit uit. Het scherm vind ik nog steeds fantastisch en de afwerking (zelfs als je de vormgeving niet mooi vind) is erg goed.
    pi_75999217
    Laatste geruchten over de Nexus One:

- Nexus One is de codenaam
    - De releasedatum is niet 5 januari, maar ergens eind februari voor consumenten
    - De prijs zal tussen de $300 en $450 liggen i.p.v. rond de $199

http://alldroid.org/viewtopic.php?f=211&t=936

LintuxCx, ik denk uit je post op te maken dat je in het bezit bent van een Nexus One. Zou je wat meer over deze geruchten kunnen zeggen?
    pi_76000294
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 00:19 schreef LintuxCx het volgende:

Ik ben al gewend aan het onscreen-toetsenbord.. gaat lekker snel nu.
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 01:11 schreef elfzesendertig het volgende:
    Laatste geruchten over de Nexus One:

- Nexus One is de codenaam
    - De releasedatum is niet 5 januari, maar ergens eind februari voor consumenten
    - De prijs zal tussen de $300 en $450 liggen i.p.v. rond de $199

http://alldroid.org/viewtopic.php?f=211&t=936

LintuxCx, ik denk uit je post op te maken dat je in het bezit bent van een Nexus One. Zou je wat meer over deze geruchten kunnen zeggen?
    Dat is al wat realistischer.. denk dat ie 400 wordt.
    pi_76005275
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 01:11 schreef elfzesendertig het volgende:
    Ja, ik heb er eentje.

Om eerlijk te zijn weet ik weinig meer dan wat al bekend is over bijvoorbeeld de prijs (maar 200 dollar zou ws wel flink beneden de kostprijs zijn, en ik betwijfel of dat ooit uit zou kunnen).

Maar ik ben liever niet de oorzaak van het volgende lek, sorry. Wat ik wel kan zeggen is dat ik nog nergens volledig correcte specificaties van het ding gezien heb, ze zitten er allemaal wel ergens naast.
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 01:36 schreef BluesRebel het volgende:
    Ik ben al gewend aan het onscreen-toetsenbord.. gaat lekker snel nu.
    Hoe snel dan, en hoe vaak druk op je het verkeerde knopje? Het gaat mij toch nog niet zo goed af, druk ook regelmatig per ongeuk op back/home wat vrij storend is.

[ Bericht 12% gewijzigd door LintuxCx op 24-12-2009 10:23:39 ]
    pi_76009293
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 10:13 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Ja, ik heb er eentje.

Om eerlijk te zijn weet ik weinig meer dan wat al bekend is over bijvoorbeeld de prijs (maar 200 dollar zou ws wel flink beneden de kostprijs zijn, en ik betwijfel of dat ooit uit zou kunnen).

Maar ik ben liever niet de oorzaak van het volgende lek, sorry. Wat ik wel kan zeggen is dat ik nog nergens volledig correcte specificaties van het ding gezien heb, ze zitten er allemaal wel ergens naast.
    Hoe komen jullie aan de Nexus One? Werken jullie allemaal bij Google of... ?
    quote:
    [..]

Hoe snel dan, en hoe vaak druk op je het verkeerde knopje? Het gaat mij toch nog niet zo goed af, druk ook regelmatig per ongeuk op back/home wat vrij storend is.
    Ja hoe snel.. hoe moet je dat uitleggen. Een zinnetje als 'dit heb ik zo getypt' heb ik binnen 5 seconden Ik denk niet dat t sneller kan worden en het is beter dan een oude T9-telefoon en net zo snel als elk andere smartphone. Ik weet dat dat een kort zinnetje is maar laat ik t zo zeggen, ik kan me niet voorstellen dat je met een fysieke toetsenbord veel sneller dan mij typt, hooguit ietsje. Dit gaat overigens over het gewone grijze standaardtoetsenbord.

Natuurlijk druk ik ook wel eens verkeerd maar door de automatische verbeteringen typ ik gewoon door. Op een gegeven moment heb je wel door wanneer je door moet typen en wanneer niet Als je de eerste letter al fout doet vindt ie 'm al meestal niet en moet je t verbeteren.

Dat verkeerd drukken op de home/back knop is dan helaas een Nexus One foutje Daar zijn t touchscreenknoppen vlak onder het toetsenbord. Ik heb de Magic en bij mij zijn t harde echte knoppen waar je gewoon moet drukken. Bovendien staan ze lager. Onmogelijk om die per ongeluk te drukken dus. Jammer...

[ Bericht 0% gewijzigd door BluesRebel op 24-12-2009 12:27:41 ]
      donderdag 24 december 2009 @ 12:47:18 #163
    9568 Witchfynder
    /dev/bassguitar
    pi_76010200
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 12:19 schreef BluesRebel het volgende:

Ik heb de Magic en bij mij zijn t harde echte knoppen waar je gewoon moet drukken. Bovendien staan ze lager. Onmogelijk om die per ongeluk te drukken dus. Jammer...
    Nee hoor, dat is niet onmogelijk .
    pi_76011479
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 12:47 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Nee hoor, dat is niet onmogelijk .
    Hoe krijg je dat voor elkaar?
    pi_76014034
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 12:19 schreef BluesRebel het volgende:
    Hoe komen jullie aan de Nexus One? Werken jullie allemaal bij Google of... ?
    Zo heb ik 'm wel gekregen ja..

De verbeteringen zijn inderdaad best handig, maar alleen als je Engels typt. Als je Nederlandse dingen typt zijn ze juist extreem storend. Als ik dan jouw voorbeeldzinnetje probeer te typen krijg ik:

Dot Hebrew UK zone getypt.

(Kostte me trouwens bijna vijftien seconden, duidelijk nog niet genoeg geoefend. )

Als het makkelijker was om snel de taal te wisselen (ik woon in Ierland en SMS dus zowel daar als naar familie in Nederland) zou dat al heel veel helpen.. Mijn vingers zijn niet eens extreem dik volgens mij.

(Toegegeven, dat ik op de G1 niet makkelijk met één hand wat kon typen vond ik soms ook wel lastig.)
      donderdag 24 december 2009 @ 14:33:40 #166
    9568 Witchfynder
    /dev/bassguitar
    pi_76014632
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 13:24 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Hoe krijg je dat voor elkaar?
    Ik sms altijd in landscape mode en met de onderkant van het gewricht van mijn duim drukte ik per ongeluk op de hometoets. Was wel lomp . Is me ook maar één keer gebeurd hoor. Maar dus wel mogelijk .

Misschien sms ik wel te hard . Het toetsenbordje kan mij soms ook niet bijhouden. Dat is wel érg irritant overigens.
      donderdag 24 december 2009 @ 14:35:09 #167
    9568 Witchfynder
    /dev/bassguitar
    pi_76014718
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 14:22 schreef LintuxCx het volgende:

Voer voor anti-zionisten .

Ding wil bij mij altijd "ik" verbeteren in "il". Wat is nou weer "il"? Als hij een woord wil "verbeteren" naar een Engelstalig woord kan ik nog snappen, maar naar niet-woorden... .
    pi_76017500
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 10:13 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Ja, ik heb er eentje.

Heb je hierbij rekening gehouden met de specs die gepost zijn door Engadget?
    pi_76019928
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 14:22 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Zo heb ik 'm wel gekregen ja..

De verbeteringen zijn inderdaad best handig, maar alleen als je Engels typt. Als je Nederlandse dingen typt zijn ze juist extreem storend. Als ik dan jouw voorbeeldzinnetje probeer te typen krijg ik:

(Kostte me trouwens bijna vijftien seconden, duidelijk nog niet genoeg geoefend. )

Als het makkelijker was om snel de taal te wisselen (ik woon in Ierland en SMS dus zowel daar als naar familie in Nederland) zou dat al heel veel helpen.. Mijn vingers zijn niet eens extreem dik volgens mij.

(Toegegeven, dat ik op de G1 niet makkelijk met één hand wat kon typen vond ik soms ook wel lastig.)
    Ik had ook een keer een Engelse telefoon.. dat is gewoon kut ja.
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 14:35 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Voer voor anti-zionisten .

Ding wil bij mij altijd "ik" verbeteren in "il". Wat is nou weer "il"? Als hij een woord wil "verbeteren" naar een Engelstalig woord kan ik nog snappen, maar naar niet-woorden... .
    Volgens mij kun je dat oplossen door 'ik' aan de woordjes toe te voegen bij instellingen
      donderdag 24 december 2009 @ 16:49:58 #170
    9568 Witchfynder
    /dev/bassguitar
    pi_76020988
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 16:25 schreef BluesRebel het volgende:

Volgens mij kun je dat oplossen door 'ik' aan de woordjes toe te voegen bij instellingen
    Yep, heb ik al vaak moeten doen. Ik snap gewoon niet waar zo'n absurde suggestie überhaupt vandaan komt .
    pi_76039097
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 15:34 schreef elfzesendertig het volgende:
    Heb je hierbij rekening gehouden met de specs die gepost zijn door Engadget?
    Yep! Ze worden wel steeds nauwkeuriger.

Tot op het punt dat ik begin te twijfelen of ik het zelf wel goed onthouden heb, dat wel.
    pi_76039895
    quote:
    Op vrijdag 25 december 2009 00:39 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Yep! Ze worden wel steeds nauwkeuriger.

Tot op het punt dat ik begin te twijfelen of ik het zelf wel goed onthouden heb, dat wel.
    Ik heb net even iemand anders gevraagd die in het bezit is van een Nexus One en deze ook aan het rooten is. Hij zegt dat de specs van Engadget wél correct zijn. Ik vind hem toch net iets geloofwaardiger, sorry
    pi_76044710
    quote:
    Op vrijdag 25 december 2009 01:06 schreef elfzesendertig het volgende:
    Ik heb net even iemand anders gevraagd die in het bezit is van een Nexus One en deze ook aan het rooten is. Hij zegt dat de specs van Engadget wél correct zijn. Ik vind hem toch net iets geloofwaardiger, sorry
    Oh, prima.

Rooten is trouwens ook helemaal niet moeilijk hoor, da's een kwestie van re-flashen... Heb ik ook moeten doen om mijn SMS database te kunnen kopiëren zonder daarvoor een app te moeten kopen. En dan kan ik ook eens echte tethering gaan proberen in plaats van al die proxy hacks die vaak maar half werken.
    pi_76044863
    Een dag met de accu... da's wel héél weinig .
    pi_76047588

fastflip.googlelabs.com Is ook prima te doen op de gsm .
    pi_76051490
    quote:
    Op vrijdag 25 december 2009 11:34 schreef DennisMoore het volgende:
    Een dag met de accu... da's wel héél weinig .
    Ik heb t anders niet veel beter met mijn Magic...
    pi_76058794
    Als je 3G constant aan hebt staan krijg je uit geen van de Android telefoons meer dan dat, toch?

APNdroid wordt het wel een stuk beter van, en die heeft ook een widget versie tegenwoordig.
      vrijdag 25 december 2009 @ 22:06:52 #178
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_76059174
    Met 3G doe ik 2 dagen met mijn G1, maar dan wordt hij wel vrij intensief gebruikt
    pi_76059196
    Zo mogelijk gewoon elke avond je telefoon aan de oplader. Deze batterijduur is redelijk normaal bij touchscreen smartphones.
    quote:
    Op vrijdag 25 december 2009 22:06 schreef Erasmo het volgende:
    Met 3G doe ik 2 dagen met mijn G1, maar dan wordt hij wel vrij intensief gebruikt
    Wat heet intensief?
      vrijdag 25 december 2009 @ 22:11:18 #180
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_76059322
    Minimaal een uur muziek luisteren, vaak via een stream en veel geinternet.
    pi_76059981
    quote:
    Op vrijdag 25 december 2009 22:11 schreef Erasmo het volgende:
    Minimaal een uur muziek luisteren, vaak via een stream en veel geinternet.
    Knap dat je twee dagen red dan.
      vrijdag 25 december 2009 @ 22:40:27 #182
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_76060139
    Heb binnen de helderheid niet op max, ook dat vreet stroom.
    pi_76060299
    quote:
    Op vrijdag 25 december 2009 22:40 schreef Erasmo het volgende:
    Heb binnen de helderheid niet op max, ook dat vreet stroom.
    Ik heb hem ongeveer op de helft... maar ik kan echt geen 2 dagen met mijn Magic. Ach ja, ik heb er mee leren leven
    pi_76072183
    Mijn helderheid staat op 30%
    Ik zou toch wel geïnteresseerd zijn in een niet-officiële betere batterij
      zaterdag 26 december 2009 @ 12:45:22 #185
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_76073080
    Bij mij staan ook veel instellingen laag, behalve synchroniseren, dat wil ik volop. Heel soms haal ik anderhalve dag op een lading maar eigenlijk moet ik iedere ochtend laden.

Ik heb het over de Hero overigens.

[ Bericht 11% gewijzigd door Schanulleke op 26-12-2009 13:19:20 ]
    pi_76073878
    Die is er ook wel volgens mij. Voor de G1 in elk geval. Komt met een alternatieve achterkant met een verdikking, want de batterij is ook dikker.
    pi_76075821
    quote:
    Op zaterdag 26 december 2009 13:09 schreef LintuxCx het volgende:
    Die is er ook wel volgens mij. Voor de G1 in elk geval. Komt met een alternatieve achterkant met een verdikking, want de batterij is ook dikker.
    De G1 heeft er inderdaad één volgens mij, maar die is tot nu toe de enige.

Is het trouwens slecht om 'm de hele nacht aan de lader te laten? Dan zouden mijn problemen weg zijn want een dagje volhouden lukt makkelijk
    pi_76077264
    quote:
    Op zaterdag 26 december 2009 14:01 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

De G1 heeft er inderdaad één volgens mij, maar die is tot nu toe de enige.

Is het trouwens slecht om 'm de hele nacht aan de lader te laten? Dan zouden mijn problemen weg zijn want een dagje volhouden lukt makkelijk
    Nee, als hij opgeladen is stopt hij met laden. Het heeft verder geen effect. Doe het zelf ook altijd, elke nacht trouw aan de lader
    pi_76079352
    quote:
    Op zaterdag 26 december 2009 14:42 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Nee, als hij opgeladen is stopt hij met laden. Het heeft verder geen effect. Doe het zelf ook altijd, elke nacht trouw aan de lader
    Mooi zo, gaan we vanaf vannacht proberen
    pi_76084131
    Vind 't ook wel ideaal, dat laden met USB-kabeltje, vergeleken met een reguliere lader met stekker-'blok' enzo.
    pi_76086704
    Ik zie de Motorola Milestone ook in 'reguliere' Nederlandse webshops verschijnen.. nog steeds grijze import? http://www.belsimpel.nl/Motorola/Motorola-Milestone?utm_source=2001&utm_medium=1
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 00:45 schreef kipknots het volgende:

[..]

Fysieke toetsenbord vind ik nu zeker een stuk prettiger dan het virtuele.

Ik heb de Nokia N900 liggen (developer). Kun je keyboard het daarmee vergelijken? Ik heb de Milestone helaas nog niet in handen gehad, een kennis wel, die meldde dat je nogal kracht moet zetten om de toetsjes in te drukken.

[ Bericht 49% gewijzigd door Drommelsch85 op 26-12-2009 21:40:04 ]
    url
    pi_76105901
    Heeft iemand al een taken-app gevonden die synced met Google Tasks?

http://www.androlib.com/a(...)gtasksbeta-qBii.aspx

[ Bericht 67% gewijzigd door BluesRebel op 27-12-2009 15:57:04 ]
    pi_76106796
    quote:
    Op zaterdag 26 december 2009 21:30 schreef Drommelsch85 het volgende:
    Ik zie de Motorola Milestone ook in 'reguliere' Nederlandse webshops verschijnen.. nog steeds grijze import? http://www.belsimpel.nl/Motorola/Motorola-Milestone?utm_source=2001&utm_medium=1
    [..]

Ik heb de Nokia N900 liggen (developer). Kun je keyboard het daarmee vergelijken? Ik heb de Milestone helaas nog niet in handen gehad, een kennis wel, die meldde dat je nogal kracht moet zetten om de toetsjes in te drukken.
    Nog steeds grijze import. Motorola heeft de verkoop in de Benelux ooit stopgezet als het goed is.
    pi_76112088
    quote:
    Op zaterdag 26 december 2009 21:30 schreef Drommelsch85 het volgende:
    [..]

Ik heb geen ervaring met andere smartphone toetsenborden, sorry. Ik vind zelf iig niet dat je veel kracht moet zetten.
    pi_76173000
    Geen datum maar wel wat beter nieuws voor vooral de G1/Dream users:

24/12/2009:
    "Goed nieuws voor alle G1 beziters, als we AndroidSPIN mogen geloven (En dat mogen we best wel)!..."
    Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
    vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
      dinsdag 29 december 2009 @ 11:37:39 #196
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_76173591
    Dat zou mooi zijn als de G1 hem toch nog meekrijgt, zal waarschijnlijk ook wel de laatste zijn.

Vandaag ga ik eindelijk van 1.5 naar 1.6
    pi_76173883
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 11:37 schreef Erasmo het volgende:
    Dat zou mooi zijn als de G1 hem toch nog meekrijgt, zal waarschijnlijk ook wel de laatste zijn.

Vandaag ga ik eindelijk van 1.5 naar 1.6
    laatste wat?
    laatste telefoon die de update gaat krijgen of de laatse update voor de telefoon?

Hoe komt de rest trouwens aan de N1? werken er zoveel mensen bij google die op FOK! zitten?

//edit//

ik draai overigens al enige tijd 1.6 (DRC83) zo'n maandje ongeveer. (heb de telefoon pas 1,5 maand)
    Wel de Amerikaanse (aangezien ik de DRC83 heb die niet in europa word uitgegeven (wel een NL toestel overigens))
    Geen spijt van aangezien ik Engels fijner vind werken.
    Top telefoon helemaal met het onscreen TB zodat ik ook snel even een sms kan typen met 1 hand

[ Bericht 26% gewijzigd door Exentric90 op 29-12-2009 11:57:00 ]
      dinsdag 29 december 2009 @ 11:50:50 #198
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_76174111
    Laatste update voor de telefoon, de G1 is al niet zo'n snelheidsmonster en in telefoonland al relatief oud.

Wrs gewoon betatesters
    pi_76174754
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 11:50 schreef Erasmo het volgende:
    Laatste update voor de telefoon, de G1 is al niet zo'n snelheidsmonster en in telefoonland al relatief oud.

Wrs gewoon betatesters
    Zeer zeker niet de laatse update.
    Veel gehoord argument voor die roddel is dat de G1 geen groot geheugen heeft zo ook met Eclair. De broncode van Eclair is te groot voor het geheugen van de G1, echter is het wel zo dat voor iedere android telefoon Eclair is ontwikkeld wat simpel weg inhoud. Dat ze de broncodes voor de rest van de telefoons strippen. Waar door de groote van de werkelijke OTA ROM veel kleiner ligt dan de DEV ROM.

Vandaar dat ik ook wel denk dat de G1 nog veel langer mee gaat met alle updates, maar wel als laatse in het rijtje.
      dinsdag 29 december 2009 @ 13:16:18 #200
    174134 skittelman
    Blijf kalm en grappig
    pi_76177590
    tvp hier dan ook maar
    Lege virente, virent cuncta
    pi_76183668
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 11:45 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

laatste wat?
    laatste telefoon die de update gaat krijgen of de laatse update voor de telefoon?

Hoe komt de rest trouwens aan de N1? werken er zoveel mensen bij google die op FOK! zitten?

//edit//

ik draai overigens al enige tijd 1.6 (DRC83) zo'n maandje ongeveer. (heb de telefoon pas 1,5 maand)
    Wel de Amerikaanse (aangezien ik de DRC83 heb die niet in europa word uitgegeven (wel een NL toestel overigens))
    Geen spijt van aangezien ik Engels fijner vind werken.
    Top telefoon helemaal met het onscreen TB zodat ik ook snel even een sms kan typen met 1 hand
    Er zijn hier tot nu toe 1 of 2 personen geweest met een N1, dus dat zijn er niet veel
    pi_76184182
    Ik ben van plan de HTC Tattoo te halen, vanwege het Andriod OS.
    Lijkt me een erg gave telefoon (vooral door Android).
    pi_76184260
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 15:49 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Er zijn hier tot nu toe 1 of 2 personen geweest met een N1, dus dat zijn er niet veel
    nja opzich als je na gaat dat er 1000 mensen met een N1 zijn
    En er daar van 2 op fok zitten , best tof!
    Maar ik vraag me wel af of ze ook werkelijk bij google werken
    pi_76184339
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 16:04 schreef R4m0n_46 het volgende:
    Ik ben van plan de HTC Tattoo te halen, vanwege het Andriod OS.
    Lijkt me een erg gave telefoon (vooral door Android).
    Wat zijn je voorkeuren?
    Als je een telefoon gaat halen puur om het OS dan ga je er spijt van krijgen.
    Wil je een telefoon met een Soft of een Hardware Toetsenbord?
    ga eerst eens na wat je er mee wilt doen.

Tattoo is zeker een leuke telefoon maar een aantal vrienden van mij hebben er zeker wel spijt van.
    pi_76184447
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 16:09 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Wat zijn je voorkeuren?
    Als je een telefoon gaat halen puur om het OS dan ga je er spijt van krijgen.
    Wil je een telefoon met een Soft of een Hardware Toetsenbord?
    ga eerst eens na wat je er mee wilt doen.

Tattoo is zeker een leuke telefoon maar een aantal vrienden van mij hebben er zeker wel spijt van.
    Mijn voorkeuren zijn een telefoon met touchscreen, GPS, Wifi, 3,5 mm jack, goede audiospeler, een systeem waar je zelf van alles in kan aanpassen/op kan installeren, een camera (minimaal 3 megapixel, anders ga ik er op achteruit met wat ik nu heb), uitbreidbaar geheugen (minimaal tot 16GB).

De Tattoo spreekt me aan qua design (no nonsense), het heeft een touchscreen, GPS, Wifi, 3,5 mm jack.
    En Android natuurlijk.

Kan je me misschien vertellen wat je vrienden er minder aan vonden?
    pi_76184844
    Ik zie net op GSM Arena dat Motorola nog 2 Android telefoons gaat aanbieden naast de Milestone;
    http://www.gsmarena.com/motorola_xt701-3071.php
    http://www.gsmarena.com/motorola_mt710-3072.php

Toch wel zo'n beetje dezelfde specs als de Milestone
    Van het design moet je houden volgens mij.
    pi_76184853
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 16:06 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

nja opzich als je na gaat dat er 1000 mensen met een N1 zijn
    En er daar van 2 op fok zitten , best tof!
    Maar ik vraag me wel af of ze ook werkelijk bij google werken
    Eentje sowieso (LintuxCx).
    pi_76184879
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 16:27 schreef R4m0n_46 het volgende:
    Ik zie net op GSM Arena dat Motorola nog 2 Android telefoons gaat aanbieden naast de Milestone;
    http://www.gsmarena.com/motorola_xt701-3071.php
    http://www.gsmarena.com/motorola_mt710-3072.php

Toch wel zo'n beetje dezelfde specs als de Milestone
    Van het design moet je houden volgens mij.
    Dit zijn volgens mij telefoons voor de Chinese markt!
    pi_76184996
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 16:13 schreef R4m0n_46 het volgende:

het heeft een touchscreen
    Wel eentje waarbij je je nagels of een stylus moet gebruiken he?
    Is het ding véél goedkoper dan een Hero? Anders kun je beter die nemen.
    pi_76185059
    quote:

[..]

Mijn voorkeuren zijn een telefoon met touchscreen, GPS, Wifi, 3,5 mm jack, goede audiospeler, een systeem waar je zelf van alles in kan aanpassen/op kan installeren, een camera (minimaal 3 megapixel, anders ga ik er op achteruit met wat ik nu heb), uitbreidbaar geheugen (minimaal tot 16GB).

De Tattoo spreekt me aan qua design (no nonsense), het heeft een touchscreen, GPS, Wifi, 3,5 mm jack.
    En Android natuurlijk.

Kan je me misschien vertellen wat je vrienden er minder aan vonden?
    klein voorbeeldje: Geen hardware Qwerty toesenbord.
    is voor menigeen een zwaar afknap punt

3.5 mm jack is daar in tegen wel weer erg handig
    pi_76185692
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 16:31 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Wel eentje waarbij je je nagels of een stylus moet gebruiken he?
    Is het ding véél goedkoper dan een Hero? Anders kun je beter die nemen.
    Daar heb ik me nog niet zo in verdiept eerlijk gezegd.
    Denk echter wel dat hij goedkoper is dan de Hero, maar of het veel is...

Edit: zie dat de Tattoo ¤279,- (los toestel) kost op www.smartphoneshop.nl
    De Hero kost daar ¤399,- dus wel een groot verschil.
      dinsdag 29 december 2009 @ 17:05:43 #212
    174134 skittelman
    Blijf kalm en grappig
    pi_76186333
    quote:

[..]

mensen word eens wakker!! je zou toch zeggen dat mensen hier in DIG wat meer verstand hebben.
    Het aantal MP op je camera van je telefoon zegt helemaal niks. Bij dig.camera's kan je er nog wat van zeggen (ook niet veel maar goed) maar op een telefoon zegt het werkelijk niets.

Bij de simpele test die wij in de winkel hebben gedaan met ambassador toestellen kwam al naar voren dat je er niks van kan zeggen.

Voorbeeld:
    De SE K800i (3.2mp) maakt 100x betere foto's dan elke smartphone op de markt.
    Destijds (4 a 5mnd geleden) kwam de N79 als beste uit de test. HTC's zoals de Hero, HD, Diamond. Nokia's zoals de n95, n96, n97 waren allemaal minder duidelijk dan de verouderde K800i, alleen de N79 was echt duidelijk beter.
    pi_76192208
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 17:05 schreef skittelman het volgende:

[..]

mensen word eens wakker!! je zou toch zeggen dat mensen hier in DIG wat meer verstand hebben.
    Het aantal MP op je camera van je telefoon zegt helemaal niks. Bij dig.camera's kan je er nog wat van zeggen (ook niet veel maar goed) maar op een telefoon zegt het werkelijk niets.

Bij de simpele test die wij in de winkel hebben gedaan met ambassador toestellen kwam al naar voren dat je er niks van kan zeggen.

Voorbeeld:
    Destijds (4 a 5mnd geleden) kwam de N79 als beste uit de test. HTC's zoals de Hero, HD, Diamond. Nokia's zoals de n95, n96, n97 waren allemaal minder duidelijk dan de verouderde K800i, alleen de N79 was echt duidelijk beter.
    Niet mee eens als je aan photoshop doet merk je weldegelijk het verschil
    pi_76192651
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 17:05 schreef skittelman het volgende:

[..]

Voorbeeld:
    Ik snap dat het niet alleen om de megapixels gaat, dus ik was al wel wakker
    De lens etc moeten ook goed zijn, focus weet ik allemaal wat.
    Kheb nu een N80, 3,15MP.
    Denk alleen wel dat de Tattoo mindere foto's gaat maken, aangezien hij zelfs al geen flitser heeft (dan zal hij de rest van de functies, zoals autofocus, ook wel niet hebben).
      dinsdag 29 december 2009 @ 21:28:56 #215
    174134 skittelman
    Blijf kalm en grappig
    pi_76196843
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 19:50 schreef R4m0n_46 het volgende:

[..]

Ik snap dat het niet alleen om de megapixels gaat, dus ik was al wel wakker
    De lens etc moeten ook goed zijn, focus weet ik allemaal wat.
    Kheb nu een N80, 3,15MP.
    Denk alleen wel dat de Tattoo mindere foto's gaat maken, aangezien hij zelfs al geen flitser heeft (dan zal hij de rest van de functies, zoals autofocus, ook wel niet hebben).
    HTC heeft over het algemeen geen goede camera's.
    heb zelf ervaring met de diamond, hd en de hero allemaal bagger
    als het je om de camera gaat koop je een digitale of zo'n nokia "pannekoeken vastloop toestel".
    pi_76210101
    de hero is idd bagger al het om foto'gaat, het is al gauw te donker om foto's te schieten
      woensdag 30 december 2009 @ 10:58:18 #218
    174134 skittelman
    Blijf kalm en grappig
    pi_76213109
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 07:51 schreef Incolumis het volgende:
    de hero is idd bagger al het om foto'gaat, het is al gauw te donker om foto's te schieten
    heb twee dezelfde foto's genomen vanuit het raam, een met de SE c902 en een met de Hero:
    HTC Hero #7 Wie wil hem nou niet?
    pi_76219737

http://gizmodo.com/543667(...)ed-180-with-t+mobile

't Ding gaat dus $530 kosten en vanaf 5 januari leverbaar. Meh.
    pi_76223727
    Volgens http://www.techcrunch.com/2009/12/29/nexus-one-google-droid/ is het pure pech voor de mensen die net een Droid/Milestone hebben gekochten.
      woensdag 30 december 2009 @ 15:48:30 #221
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_76224296
    Wat is het alternatief voor "pech hebben" dan? Ik vind het een beetje gezeur om niks.
    pi_76225145
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 15:48 schreef Merkie het volgende:

Wat is het alternatief voor "pech hebben" dan?
    Opzettelijk genaaid worden?

M'goed, ik denk dat iedereen er bij elektronica al wel aan gewend is dat het verouderd is op 't moment dat je de winkel weer verlaat .
      woensdag 30 december 2009 @ 18:23:47 #223
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_76230138
    Als er een tobo bij zat was het voor mij een instantbuy. Helaas dus.. Ik hou het nog maar bij m'n good old G1
      woensdag 30 december 2009 @ 19:34:50 #224
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_76232881
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 21:28 schreef skittelman het volgende:

[..]

HTC heeft over het algemeen geen goede camera's.
    heb zelf ervaring met de diamond, hd en de hero allemaal bagger
    als het je om de camera gaat koop je een digitale of zo'n nokia "pannekoeken vastloop toestel".
    Dat ben ik maar half met je eens. Het is bij mijn Hero wel het punt waar ik het minst tevreden over ben. De lichtgevoeligheid van de fotochip is om te huilen en die f2.8 die op de camera staat, daar heb ik ook zo mijn twijfels over, dan zou je toch echt meer lichtinval moeten hebben. Verder is de vertraging onwerkbaar, zeker als je kinderen wilt fotograferen. De lenskwaliteit zuigt trouwens ook.
    Mijn volgende android telefoon (over anderhalf jaar) heeft hopelijk een stuk betere camera.
      woensdag 30 december 2009 @ 19:35:03 #225
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_76232894
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 18:23 schreef Devolution het volgende:
    Als er een tobo bij zat was het voor mij een instantbuy. Helaas dus.. Ik hou het nog maar bij m'n good old G1
    Tobo?
    pi_76233211
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 19:35 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Tobo?
    Toetsenbord
    pi_76242779
    Mijn vriendin heeft vandaag der HTC magic van vodafone binnen gekregen. Prachtig dingetje.

Nu staat er alleen nog android 1.5 op terwijl 1.6 allang uit is. Hoe krijg ik dit veilig geupdate? komt dit automatisch "via de lucht"?
    pi_76243109
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 22:50 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
    Mijn vriendin heeft vandaag der HTC magic van vodafone binnen gekregen. Prachtig dingetje.

Nu staat er alleen nog android 1.5 op terwijl 1.6 allang uit is. Hoe krijg ik dit veilig geupdate? komt dit automatisch "via de lucht"?
    In principe zou het via de lucht moeten komen. Wat je ook kan proberen is Instellingen > Over de telefoon > daar kan je volgens mij handmatig checken op updates.
    pi_76243266
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 22:57 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

In principe zou het via de lucht moeten komen. Wat je ook kan proberen is Instellingen > Over de telefoon > daar kan je volgens mij handmatig checken op updates.

Dat heb ik geprobeerd dan krijg ik: "Uw systeem is momenteel bijgewerkt" Ook na dat ik het "*#*checkin*#*# heb geprobeerd.
    pi_76243564
    Hmmmz, op mijn Hero zie ik die optie 'handmatig checken' o.i.d. niet bij dat 'Over de telefoon'-menuutje.
    pi_76243612
    Eigenaardig
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 23:00 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:

[..]

Dat heb ik geprobeerd dan krijg ik: "Uw systeem is momenteel bijgewerkt" Ook na dat ik het "*#*checkin*#*# heb geprobeerd.
    Dat is eigenaardig.. Misschien even contact opnemen met Vodafone dan? Je kan het ook wel handmatig doen (net zo veilig) alleen dan weet je nog niet waarom je nu nog geen 1.6 hebt
    pi_76244147
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 23:07 schreef elfzesendertig het volgende:
    Eigenaardig
    [..]

Dat is eigenaardig.. Misschien even contact opnemen met Vodafone dan? Je kan het ook wel handmatig doen (net zo veilig) alleen dan weet je nog niet waarom je nu nog geen 1.6 hebt
    Mischien idd maar is even bellen. mischien kunnen ze de update wel naar je telefoon "sturen"
    pi_76244177
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 23:06 schreef -J-D- het volgende:
    Hmmmz, op mijn Hero zie ik die optie 'handmatig checken' o.i.d. niet bij dat 'Over de telefoon'-menuutje.
    HTC zal dat er wel uitgesloopt hebben bij de Hero. Bij stock Android zit het in ieder geval wel.
    pi_76254241
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 19:34 schreef Schanulleke het volgende:
    De lichtgevoeligheid van de fotochip is om te huilen en die f2.8 die op de camera staat, daar heb ik ook zo mijn twijfels over, dan zou je toch echt meer lichtinval moeten hebben.
    Compact camera's claimen regelmatig f/2.8 te doen toch? Met hun eigen versie van f in de meeste gevallen. De CCD van zo'n telefooncamera heeft ook ongetwijfeld net zo veel oppervlakte in mm als een dSLR in cm.

Exentric90: Er werken wel wat meer dan duizend mensen bij Google hoor. Ver over de tienduizend...
    pi_76367297
    quote:
    Op woensdag 30 december 2009 23:17 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:

[..]

Mischien idd maar is even bellen. mischien kunnen ze de update wel naar je telefoon "sturen"
    Het is met mijn probleem helemaal goed gekomen. Mijn vriendin ontving gister automatisch de update
      zondag 3 januari 2010 @ 18:49:30 #237
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_76367989
    quote:
    Op donderdag 31 december 2009 10:13 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Compact camera's claimen regelmatig f/2.8 te doen toch? Met hun eigen versie van f in de meeste gevallen. De CCD van zo'n telefooncamera heeft ook ongetwijfeld net zo veel oppervlakte in mm als een dSLR in cm.

Exentric90: Er werken wel wat meer dan duizend mensen bij Google hoor. Ver over de tienduizend...
    Dat 'F-getal' is niks meer of minder dan de diameter van het diafragma gedeeld door de brandpuntsafstand van de lens.
      zondag 3 januari 2010 @ 19:11:06 #238
    285790 555Martijn
    Telefoon freak
    pi_76369028
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 18:33 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:

[..]

Het is met mijn probleem helemaal goed gekomen. Mijn vriendin ontving gister automatisch de update
    Welke versie zitten we op dit moment? 2.0.1 toch?
    Loading...
    pi_76369175
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 19:11 schreef 555Martijn het volgende:

[..]

Welke versie zitten we op dit moment? 2.0.1 toch?
    Voor de Magic niet. Die zit op 1.6. Ze hebben 2.0 tot nu toe alleen nog op de Droid/Milestone uitgebracht.
    pi_76374793
    Krijgen nou alle Android toestellen die de 2.1 update krijgen de animaties enzo die je ziet in de filmpjes van de Nexus One?
    pi_76375548
    http://www.viddler.com/explore/engadget/videos/865/1.426

Prachtig
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 21:11 schreef DennisMoore het volgende:
    Krijgen nou alle Android toestellen die de 2.1 update krijgen de animaties enzo die je ziet in de filmpjes van de Nexus One?
    Ik wil m ook op de Magic maar betwijfel t toch echt
    pi_76383037
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 19:14 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Voor de Magic niet. Die zit op 1.6. Ze hebben 2.0 tot nu toe alleen nog op de Droid/Milestone uitgebracht.
    En de Hero hangt nog te bungelen op 1.5 ( als ik dat had geweten....)
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
    pi_76384200
    'k Vind dat de Hero prima 'bungelt' met z'n Sense. Er is geen feature die ik enorm mis of iets dat nu vreselijk slecht werkt.

Wat dat betreft was de vorige ROM-update een uitstékende verbetering .
      maandag 4 januari 2010 @ 00:54:03 #244
    1055 Schanulleke
    Een kop vol zaagsel!
    pi_76385904
    quote:
    Op maandag 4 januari 2010 00:00 schreef DennisMoore het volgende:
    'k Vind dat de Hero prima 'bungelt' met z'n Sense. Er is geen feature die ik enorm mis of iets dat nu vreselijk slecht werkt.

Wat dat betreft was de vorige ROM-update een uitstékende verbetering .
    Ben ik met je eens. Al ben ik nog steeds wel erg benieuwd naar Eclair.
      maandag 4 januari 2010 @ 01:39:35 #245
    174134 skittelman
    Blijf kalm en grappig
    pi_76387049
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 23:32 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

En de Hero hangt nog te bungelen op 1.5 ( als ik dat had geweten....)
    nieuwer wil niet altijd zeggen beter... Ik gebruik op mn macbook ook nog een oude FireFox beta omdat die multi-touch browsing beter ondersteunt dan de nieuwe versies.

Ik denk niet dat wij hero bezitters mogen klagen. We hebben nog steeds het (volgens vele) best werkende android toestel in zn soort.

Maar ach, ik vond mn touch hd de 1ste 6maanden ook een prima toestel, maar toen....
    pi_76391619
    Ik heb Home++ op mijn telefoon gezet en wat is dat ding vet zeg Het is een homescreenvervanger, maar hij is snel en simpel. Je notificatiebalk gaat weg en er komt een knop ervoor beneden. Je onderste balk verandert compleet -> contacten, browser, bookmarks, applicatiebalk, ingebouwde taakbeheer, tijd, datum, ... en alles verwijst naar iets. Door op 3G bijvoorbeeld te drukken gaat ie naar de internet instellingen, door op het geluid icoontje te drukken maakt ie 'm stil enzovoort. Je kunt dat balkje heen en weer bewegen. Er zijn niet zoveel opties (zoals ik zei, hij is simpel) maar je kunt tot 7 screens kiezen en landscape-mode aan de homescreen toevoegen, wat toetsenbordloze apparaten niet hebben. Ook kun je instellen dat ie na je laatste homescreen door kan en zo een 'cirkel' wordt

Ik weet niet hoe zij dingen aan dat onderste balkje hebben toegevoegd maar ik zal even op hun site kijken.
      maandag 4 januari 2010 @ 11:08:21 #247
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_76391797

Ahh menu -> preferences bied veel meer opties.
    pi_76392529
    quote:
    Op maandag 4 januari 2010 11:04 schreef BluesRebel het volgende:
    Ik heb Home++ op mijn telefoon gezet en wat is dat ding vet zeg Het is een homescreenvervanger, maar hij is snel en simpel. Je notificatiebalk gaat weg en er komt een knop ervoor beneden. Je onderste balk verandert compleet -> contacten, browser, bookmarks, applicatiebalk, ingebouwde taakbeheer, tijd, datum, ... en alles verwijst naar iets. Door op 3G bijvoorbeeld te drukken gaat ie naar de internet instellingen, door op het geluid icoontje te drukken maakt ie 'm stil enzovoort. Je kunt dat balkje heen en weer bewegen. Er zijn niet zoveel opties (zoals ik zei, hij is simpel) maar je kunt tot 7 screens kiezen en landscape-mode aan de homescreen toevoegen, wat toetsenbordloze apparaten niet hebben. Ook kun je instellen dat ie na je laatste homescreen door kan en zo een 'cirkel' wordt
    [ afbeelding ]
    Ik weet niet hoe zij dingen aan dat onderste balkje hebben toegevoegd maar ik zal even op hun site kijken.
    Ziet er mooi uit!
    pi_76392730
    quote:
    Op maandag 4 januari 2010 11:04 schreef BluesRebel het volgende:
    [ afbeelding ]
    Is die er ook voor de Magic?
    pi_76392831
    quote:
    Op maandag 4 januari 2010 11:39 schreef Haijo het volgende:

[..]

Ik heb m op de Magic
    pi_76393708
    quote:
    Op maandag 4 januari 2010 11:39 schreef Haijo het volgende:

[..]

het is gewoon voor Android, dus zal met de meeste foons wel werken
      maandag 4 januari 2010 @ 12:55:44 #253
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_76395237
    Weet iemand of het mogelijk is om direct naar de e-mail te gaan vanuit de notification-bar?

Als ik 1 nieuwe mail heb, staat er ook welke mail het is. Maar als ik er op klik ga ik gewoon naar mijn inbox, ipv naar die mail zelf. Als er meerdere nieuwe mails zijn moet hij inderdaad naar de inbox gaan. Is dit ergens in te stellen? Kan het niet vinden...
    pi_76421792
    http://www.androidplanet.(...)rijzen-bekendgemaakt

Nexus One inclusief verzendkosten en importheffing etc zo'n 600 euro .
    pi_76423787
    quote:
    Op maandag 4 januari 2010 23:31 schreef DennisMoore het volgende:
    http://www.androidplanet.(...)rijzen-bekendgemaakt

Nexus One inclusief verzendkosten en importheffing etc zo'n 600 euro .
    klopt niet, die "verzendingskosten [150$]" zijn ook tax and dutie kosten. Dan zou het uitkomen op 475 euro.
    Immer.
    pi_76424190
    quote:
    Op dinsdag 5 januari 2010 00:21 schreef Firenzo het volgende:

klopt niet, die "verzendingskosten [150$]" zijn ook tax and dutie kosten. Dan zou het uitkomen op 475 euro.
    Dat zou beter zijn. Hoe kom je aan die info?
    Staat dat ergens concreet of is het gewoon omdat men op http://blogs.zdnet.com/Google/?p=1675&tag=content;col1 zegt: "Here’s is what it will likely cost you extra to get a Nexus One into these countries"?
    pi_76431288
    quote:
    http://www.engadget.com/2010/01/04/nexus-one-review/

Oh, and using this thing in daylight? Forget about it. Like most screens of this type, the Nexus One is a nightmare to see with any kind of bright light around, and snapping photos with it on a sunny day was like taking shots with your eyes closed.
    Grrr... waarom krijgen ze dát nou niet eens goed voor elkaar ?
    pi_76433075
    quote:
    Op dinsdag 5 januari 2010 11:32 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Grrr... waarom krijgen ze dát nou niet eens goed voor elkaar ?
    Ik gebruik de camera echt nooit dus voor mij is dat niet eens echt een minpunt
    quote:
    “Krijgen de oudere eerste generatie Android-telefoons nu wel of niet een update naar versie 2.0?” is de vraag die veel bezitters van zo’n toestel bezighoudt. De Oostenrijkse operator A1 durft nu een duidelijk antwoord te geven: ja. Android 2.0 en 2.1 komen via een OTA (Over The Air) update beschikbaar. Een vertegenwoordiger van A1 heeft tegenover een lezer van de website Androinica verklaard dat Android 2.0 in maart of uiterlijk april uitgerold gaat worden. Wanneer Android 2.1 beschikbaar komt, kon deze bron nog niet zeggen. Maar hij bevestigde wel dat deze ook voor de HTC Magic beschikbaar zal komen

Nu maar hopen dat Vodafone Nederland, die de HTC Magic in Nederland leverde, de koers van A1 volgt. Dit zou goed nieuws zijn voor Magic-bezitters die met deze update dan ook kunnen profiteren van de laatste Android-verbeteringen.
    http://www.androidplanet.(...)n-april-android-2-0/

Wat schandalig laat weer
    Als 2.0 in april komt, komt 2.1 misschien pas in de zomer en degene met een 1-jarig abonnement kunnen dan al een nieuw toestel aanschaffen. Wat een naaierij, Google bevoordeelde de Droid al en nu deze. Ik vind dat wij als klanten genaaid worden.

Iemand op die site stelt trouwens een goede vraag; of die van Oostenrijk 32A of 32B zijn.. oftewel, 512 MB RAM of 256. Die van ons zijn namelijk 256.
    pi_76433159
    quote:
    Op dinsdag 5 januari 2010 12:22 schreef BluesRebel het volgende:

Nee, maar wat voor de camera geldt, geldt voor alles wat je op 't scherm wil zien lijkt me. Simpelweg een contact opzoeken om te bellen bijvoorbeeld... of een sms'je lezen.

Of een pin-automaat zoeken met Layar .
      dinsdag 5 januari 2010 @ 12:33:06 #260
    121348 Erasmo
    f/8 and be there.
    pi_76433405
    Valt mee, met de camera moet je echt ergens op richten maar als je een sms-je tikt kun je hem gewoon in je eigen schaduw houden
    pi_76433463
    quote:
    Op dinsdag 5 januari 2010 12:25 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Nee, maar wat voor de camera geldt, geldt voor alles wat je op 't scherm wil zien lijkt me. Simpelweg een contact opzoeken om te bellen bijvoorbeeld... of een sms'je lezen.

Of een pin-automaat zoeken met Layar .
    Heb jij dan daar problemen mee? Op mijn Magic vind ik het aardig te doen
      dinsdag 5 januari 2010 @ 12:51:38 #262
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_76434067

Is het AMOLED-scherm van de Nexus One nou echt zoveel slechter in zonlicht dan een TFT-scherm (zoals die van de Droid)? Volgens mij overdrijft Engadget.
    pi_76434860
    quote:
    Op dinsdag 5 januari 2010 12:35 schreef BluesRebel het volgende:

Heb jij dan daar problemen mee? Op mijn Magic vind ik het aardig te doen
    Met de Hero moest ik echt even schaduw opzoeken op een zonnige dag.
    pi_76437850
    quote:
    Op dinsdag 5 januari 2010 12:51 schreef Merkie het volgende:
    [ afbeelding ]

Is het AMOLED-scherm van de Nexus One nou echt zoveel slechter in zonlicht dan een TFT-scherm (zoals die van de Droid)? Volgens mij overdrijft Engadget.
    Zoveel slechter dan de Droid? Zie jij daar verschil in? Ik vind ze beide dramatisch daar. Volgens mij hebben ze ook gewoon het ergste hoekje uitgezocht waaruit je niet moet kijken Een beetje omdraaien en hij wordt al beter meestal.
    quote:
    Op dinsdag 5 januari 2010 13:11 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Met de Hero moest ik echt even schaduw opzoeken op een zonnige dag.
    Zal eens erop letten, hoewel ik geen zonnige dagen voorlopig verwacht

Ik heb dit op mijn telefoon gezet. http://larvalabs.com/product_pages/intelligent_home_screen.html
    Ik vind t wel een poging waard .. alleen jammer dat de RSS niet direct tot de site gelinkt wordt (voorlopig). Je moet eerst naar Google Reader. Mijn afspraken worden soms ook een uur eerder weergegeven dan ze in de agenda staan. Maar ja het is een beta.
    Je verliest wel je homescreen om dingen waar je snel bij wilt erop te gooien. Maar hij is wel snel en stabiel. Ik ga t voorlopig proberen.
      dinsdag 5 januari 2010 @ 15:28:49 #265
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_76440086
    quote:
    Op dinsdag 5 januari 2010 14:35 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Zoveel slechter dan de Droid? Zie jij daar verschil in? Ik vind ze beide dramatisch daar. Volgens mij hebben ze ook gewoon het ergste hoekje uitgezocht waaruit je niet moet kijken Een beetje omdraaien en hij wordt al beter meestal.
    Lees nog eens wat ik zeg ?
      dinsdag 5 januari 2010 @ 15:37:43 #266
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_76447606
    quote:
    Op dinsdag 5 januari 2010 12:22 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

[..]

http://www.androidplanet.(...)n-april-android-2-0/

Wat schandalig laat weer
    Als 2.0 in april komt, komt 2.1 misschien pas in de zomer en degene met een 1-jarig abonnement kunnen dan al een nieuw toestel aanschaffen. Wat een naaierij, Google bevoordeelde de Droid al en nu deze. Ik vind dat wij als klanten genaaid worden.

Iemand op die site stelt trouwens een goede vraag; of die van Oostenrijk 32A of 32B zijn.. oftewel, 512 MB RAM of 256. Die van ons zijn namelijk 256.
    Dat is niet correct.
    32A = 288MB RAM
    32B = 192MB RAM
    pi_76448326
    quote:
    Op dinsdag 5 januari 2010 15:28 schreef Merkie het volgende:

[..]

Lees nog eens wat ik zeg ?
    Gedaan.. begrijp m nog steeds zoals ik dat vanmiddag deed
    quote:
    Op dinsdag 5 januari 2010 18:27 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Dat is niet correct.
    32A = 288MB RAM
    32B = 192MB RAM
    Ah ok, dan is t verschil een stuk kleiner. Laten we t hopen....
    Maar de processor van de Nexus is toch ook beter dan de oudere Androidtelefoons?
      dinsdag 5 januari 2010 @ 18:52:41 #269
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_76448604
    quote:
    Op dinsdag 5 januari 2010 18:45 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Gedaan.. begrijp m nog steeds zoals ik dat vanmiddag deed
    Uit jouw reactie lijkt het net alsof ik de Nexus One veel slechter vind dan de Droid.
      dinsdag 5 januari 2010 @ 19:13:07 #270
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_76450979
    quote:
    Op dinsdag 5 januari 2010 18:52 schreef Merkie het volgende:

[..]

Uit jouw reactie lijkt het net alsof ik de Nexus One veel slechter vind dan de Droid.
    Dan heb jij mijn reactie verkeerd begrepen denk ik Ik bedoelde dat op die foto er totaal geen verschil is tussen het amoled-scherm en het TFT-scherm en beide slecht overkomen. En verder dat ik niet echt geloof dat ie zo slecht is als ie daar overkomt.
      Moderator dinsdag 5 januari 2010 @ 21:29:31 #272
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_76457267
    Nexus one

Wat is droid?
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
    pi_76457323
    In 't voorjaar via Vodafone... dus.
      dinsdag 5 januari 2010 @ 21:31:32 #274
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_76457395
    quote:
    Op dinsdag 5 januari 2010 21:30 schreef DennisMoore het volgende:
    En dat is negatief omdat...? In ieder geen T-Mobile.
    quote:
    Op dinsdag 5 januari 2010 21:29 schreef Renesite het volgende:
    Nexus one

Wat is droid?
    Typ het eens in op Google.
      Moderator dinsdag 5 januari 2010 @ 21:35:55 #275
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_76457650
    quote:
    Op dinsdag 5 januari 2010 21:30 schreef DennisMoore het volgende:
    Thank gawd GEEEEEEN T-Mobile !

Mag in het voorjaar verlengen, en aangezien de 4G nog een raadsel is
      Moderator dinsdag 5 januari 2010 @ 21:36:25 #276
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_76457679
    Droid is Milestone. Dat was mijn 2e optie indien de 4G nog niet aanwezig is.
    pi_76458149
    quote:
    Op dinsdag 5 januari 2010 21:35 schreef Renesite het volgende:

Thank gawd GEEEEEEN T-Mobile !

Mag in het voorjaar verlengen, en aangezien de 4G nog een raadsel is
    'k Wil gewoon een unlocked en unbranded foon...
    Maarja, 'k mag mijn huidige Vodafone-abo ook in 't voorjaar verlengen, dus wie weet.
      Moderator dinsdag 5 januari 2010 @ 21:46:38 #278
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_76458296
    quote:
    Op dinsdag 5 januari 2010 21:44 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Maarja, 'k mag mijn huidige Vodafone-abo ook in 't voorjaar verlengen, dus wie weet.
    Ach, ik moet toch een abonnement, ik wil geen prepaid en wil sowieso internet erop. Wat dat betreft geen probleem !
      dinsdag 5 januari 2010 @ 21:49:21 #279
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_76458478
    quote:
    Op dinsdag 5 januari 2010 21:44 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Je kan hem ook unlocked kopen.
      woensdag 6 januari 2010 @ 01:14:51 #280
    55709 Stereotomy
    Mens sana in corpore sano
    pi_76467471
    Vervelend dat de nexus one geen multitouch heeft, op zo'n mooi scherm.
    Confidence through competence
    pi_76471354

De HTC Bravo is ook een optie natuurlijk .
    Die komt misschien tegelijkertijd uit met de Nexus in Europa.

Wat zou Sense nog toevoegen aan Android 2.1?
    - Multitouch
    - DivX
    - ..?

Huidige Sense interface van de Hero vind ik uitstekend, maar ik weet niet welke elementen daarvan Sense zijn en welke gewoon native Android. Heeft Android bijvoorbeeld standaard linkjes naar Flickr of Mobypicture etc als je longpress op een picje in je album doet? Of houdt Android het bij Google's Picassa?

Nadeel van een Sense boven 'kaal' Android zijn natuurlijk weer eventuele updates in Android, waar HTC een eigen versie van moet bakken. Maar aan de andere kant, de meeste leuke features (Navigation, Voice Search etc) komen toch eerst uit in de VS en pas heel laat naar Europa.

En zou Android 2.1 op de Hero gelijk zijn aan Android 2.1 op de Bravo (beide met dezelfde Sense)?

[ Bericht 10% gewijzigd door DennisMoore op 06-01-2010 10:13:06 ]
    pi_76471543
    Jemig wat gaat dat Android snel. Het ene merk volgt het ander op, maar in Nederland lijkt niets nieuws te komen (voorlopig).

De Droid, X10 of de Nexus one...... zeg het maar.
    En las ik nou ergens dat de Motorola Droid via Vodafone verkocht gaat worden?
      woensdag 6 januari 2010 @ 11:15:29 #283
    9568 Witchfynder
    /dev/bassguitar
    pi_76473886
    quote:
    Op woensdag 6 januari 2010 01:14 schreef Stereotomy het volgende:
    Vervelend dat de nexus one geen multitouch heeft, op zo'n mooi scherm.
    Tja, Applegeleuter las ik eens...
      woensdag 6 januari 2010 @ 11:27:55 #284
    55709 Stereotomy
    pi_76474348
    quote:
    Op woensdag 6 januari 2010 11:15 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Tja, Applegeleuter las ik eens...

Mutitouch is een welkome navigatieverbetering die steeds meer geadopteerd wordt. Als je toch al een capacitief scherm hebt, is de mogelijkheid gewoon om wel multitouch te bieden, zoals de Hero dat doet.

Of bedoel je dat ze bang zijn voor rechtszaken vanuit Apple? Dat kan een goede reden zijn. Bedrijven kunnen elkaar op elk moment bekogelen met patentschendingen, maar omdat dat over en weer gaat, is het doorgaans status quo. Zo werkt dat helaas tegenwoordig met intellectual properties.

Aan de andere kant, de Hero heeft al multitouch, dus je zou zeggen dat er geen reden is om het niet te doen bij de Droid en Nexus One...
      woensdag 6 januari 2010 @ 11:37:40 #285
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_76474711
    Schijnt alleen in de US te zijn, hier in Europa mag multitouch weer wel

Grote kans dat het wel gewoon werkt in Europa?
      woensdag 6 januari 2010 @ 11:58:43 #286
    55709 Stereotomy
    pi_76475738
    quote:
    Op woensdag 6 januari 2010 11:37 schreef kepler het volgende:
    Schijnt alleen in de US te zijn, hier in Europa mag multitouch weer wel

Grote kans dat het wel gewoon werkt in Europa?
    Ja? Want de HTC Hero in de VS op Sprint en Verizon heeft ook gewoon multitouch Raar allemaal.
      woensdag 6 januari 2010 @ 12:17:38 #287
    174134 skittelman
    Blijf kalm en grappig
    pi_76476609
    quote:
    Op woensdag 6 januari 2010 10:03 schreef DennisMoore het volgende:
    [ afbeelding ]
    De HTC Bravo is ook een optie natuurlijk .
    hij ziet er wel goed uit
    pi_76476682
    quote:
    Op woensdag 6 januari 2010 11:58 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ja? Want de HTC Hero in de VS op Sprint en Verizon heeft ook gewoon multitouch Raar allemaal.
    Ten eerste pinch zoom staat niet gelijk aan multitouch. Vanaf Android 2.0 is er multitouch ondersteuning, het kan in apps ingebouwd worden, maar dat hoeft niet per se in de vorm van pinch zooming.

Het is een beetje een patentenspelletje. De Palm Pre heeft bijvoorbeeld ook pinch zoom, maar Palm heeft belangrijke patenten die Apple geschonden heeft. Mocht Apple Palm aanklagen, dan gebeurt het andersom ook. Ik denk dat HTC ook dat soort patenten heeft en het daarom kan wagen om pinch zooming bij Sense in te bouwen. Bij Google betwijfel ik echter of zij patenten hebben waarop ze Apple kunnen terugpakken. Daarom zullen zij het ook niet inbouwen.
      woensdag 6 januari 2010 @ 12:32:50 #289
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_76477260
    quote:
    Op woensdag 6 januari 2010 11:58 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Zit dat niet in de HTC-sense skin ingebakken? Dan is het dus HTC die het risico neemt, en eventueel aangeklaagd kan worden door Apple
      woensdag 6 januari 2010 @ 12:46:25 #290
    55709 Stereotomy
    pi_76477794
    quote:
    Op woensdag 6 januari 2010 12:19 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Ten eerste pinch zoom staat niet gelijk aan multitouch.
    Hoe kun je dat nou zeggen! Pinch zoom is de belangrijkste vorm van multitouch! Multitouch is het navigeren van het device met twee of meer vingers op een touchscreen, in wat voor vorm dan ook.
    quote:
    Ik denk dat HTC ook dat soort patenten heeft en het daarom kan wagen om pinch zooming bij Sense in te bouwen. Bij Google betwijfel ik echter of zij patenten hebben waarop ze Apple kunnen terugpakken. Daarom zullen zij het ook niet inbouwen.
    Dit klinkt daarentegen wel weer logisch.

http://www.androidauthori(...)print-any-questions/

Ik lees op de link erboven dat Google Maps bijvoorbeeld geen multitouch / pinch to zoom heeft op een Amerikaanse Hero. Dat is geen HTC of HTC Sense applicatie. De photo viewer, van HTC zelf, heeft het dus wel weer. It makes Sense now.

[ Bericht 8% gewijzigd door Stereotomy op 06-01-2010 12:53:02 ]
    pi_76478722
    quote:
    Op woensdag 6 januari 2010 12:46 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Hoe kun je dat nou zeggen! Pinch zoom is de belangrijkste vorm van multitouch! Multitouch is het navigeren van het device met twee of meer vingers op een touchscreen, in wat voor vorm dan ook.
    Voor jou misschien. Mij kan het persoonlijk niet zoveel schelen. Een veel belangrijkere vorm van multitouch vind ik dat het virtuele toetsenbord 2 punten kan registreren. Dat voorkomt veel typfouten als je snel typt. Deze zit volgens mij al wel vanaf 2.0 ingebouwd.
      woensdag 6 januari 2010 @ 13:20:35 #292
    55709 Stereotomy
    pi_76479248
    quote:
    Op woensdag 6 januari 2010 13:09 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Voor jou misschien.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Multitouch
    http://cs.nyu.edu/~jhan/ftirtouch/
    quote:
    While touch sensing is commonplace for single points of contact, multi-touch sensing enables a user to interact with a system with more than one finger at a time, as in chording and bi-manual operations.
    Het gaat me er niet om wat de belangrijkste vorm van multitouch is. Maar om het feit dat je pinch zooming niet als multitouch ziet, terwijl dat per definitie wel zo is.
    quote:
    Mij kan het persoonlijk niet zoveel schelen.
    Mij ook niet, maar het is handig om in discussies wel de juiste definities te gebruiken. Anders wordt het erover praten zo moeilijk.
    quote:
    Een veel belangrijkere vorm van multitouch vind ik dat het virtuele toetsenbord 2 punten kan registreren. Dat voorkomt veel typfouten als je snel typt. Deze zit volgens mij al wel vanaf 2.0 ingebouwd.
    Ja dat is inderdaad ook multitouch. Want twee punten.
    pi_76479383
    quote:
    Op woensdag 6 januari 2010 13:20 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

En de rest van de wereld:

http://en.wikipedia.org/wiki/Multitouch
    [..]

Mij ook niet, maar het is handig om in discussies wel de juiste definities te gebruiken. Anders wordt het erover praten zo moeilijk.
    [..]

Ja dat is inderdaad ook multitouch. Want twee punten.
    Ik gebruikte de juiste term. Multi-touch staat gewoon niet gelijk aan pinch zoom. In de volksmond misschien wel, maar er klopt geen reet van. Apple kan ook niet zoiets als multi-touch patenteren. Wel hebben ze pinch zoom kunnen patenteren.
      woensdag 6 januari 2010 @ 13:25:35 #294
    55709 Stereotomy
    pi_76479427
    quote:
    Op woensdag 6 januari 2010 13:24 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Ik gebruikte de juiste term. Multi-touch staat gewoon niet gelijk aan pinch zoom. In de volksmond misschien wel, maar er klopt geen reet van. Apple kan ook niet zoiets als multi-touch patenteren. Wel hebben ze pinch zoom kunnen patenteren.

Pinch zoom is een vorm of applicatie of toepassing van multitouch, get it?

Volgens mij denken we hetzelfde erover maar lezen we ergens verkeerd ofzo. Je kunt idd toepassingen van multitouch patenteren.

Zodra je een capacitief scherm hebt, heb je technisch de mogelijkheid om multitouch te gebruiken mits je platform of software daarvoor geprogrammeerd is.
    pi_76480091
    quote:
    Op woensdag 6 januari 2010 13:25 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Pinch zoom is een vorm of applicatie of toepassing van multitouch, get it?

Volgens mij denken we hetzelfde erover maar lezen we ergens verkeerd ofzo. Je kunt idd toepassingen van multitouch patenteren.

Zodra je een capacitief scherm hebt, heb je technisch de mogelijkheid om multitouch te gebruiken mits je platform of software daarvoor geprogrammeerd is.
    Ik denk inderdaad dat we langs elkaar heen praten Ik meende te begrijpen dat jij vond dat pinch zooming eigenlijk de enige echte vorm van multitouch was, terwijl jij dacht dat ik pinch zooming überhaupt geen multitouch vind Uiteindelijk denken we hetzelfde
      woensdag 6 januari 2010 @ 13:43:51 #296
    55709 Stereotomy
    pi_76480199
    Ja precies
      Moderator woensdag 6 januari 2010 @ 17:01:07 #297
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_76488694
    Maaaare:

Bravo = Nexus One
    Milestone = Droid.

Toch?
      woensdag 6 januari 2010 @ 17:03:45 #298
    174134 skittelman
    Blijf kalm en grappig
    pi_76488803
    quote:
    Op woensdag 6 januari 2010 17:01 schreef Renesite het volgende:
    Maaaare:

Dragon = Passion = Bravo = Nexus One qua specs qua look
    Milestone = Droid.

Toch?
      Moderator woensdag 6 januari 2010 @ 17:05:55 #299
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_76488912
    Hmm.. Maar komen die Nexus One en Bravo beiden los uit? Lijkt me wat overbodig
      woensdag 6 januari 2010 @ 17:09:47 #300
    174134 skittelman
    Blijf kalm en grappig
    pi_76489070
    quote:
    Op woensdag 6 januari 2010 17:05 schreef Renesite het volgende:
    Hmm.. Maar komen die Nexus One en Bravo beiden los uit? Lijkt me wat overbodig
    volgens Planet Android komt hij iets later uit en is een op zich staand model met toevallig dezelfde specs als de nexus one. de bravo heeft wel een betere camera las ik
    pi_76490963
    En op de (verouderde?) foto's heeft de Bravo 4 hardware-knoppen onderaan, de Nexus heeft touch-knoppen.

Groot verschil is natuurlijk dat de Bravo Sense krijgt, en Nexus kaal Android is.

Volgend: Android Topic #9: Nog vol van Google's Nexus One!

[ Bericht 25% gewijzigd door DennisMoore op 06-01-2010 18:04:55 ]
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')