Wàt?quote:Op zondag 6 december 2009 20:37 schreef sylfe85 het volgende:
Vorige week is mijn autootje total loss gereden door een paar joyridende jochies. Deze zijn door de politie aangehouden, maar helaas mochten ze wegens gebrek aan bewijs weer naar huis.
??quote:Bij het waarborgfonds aankloppen kan ook niet, omdat er geen sprake is van schade door een ander voertuig.
Dit wil ik toch even gaan volgen.quote:Op zondag 6 december 2009 20:37 schreef sylfe85 het volgende:
Vorige week is mijn autootje total loss gereden door een paar joyridende jochies. Deze zijn door de politie aangehouden, maar helaas mochten ze wegens gebrek aan bewijs weer naar huis. Er kon namelijk geen dader aangewezen worden voor het schaderijden of het stelen van de auto. Helaas.
Met dergelijke acties worden inderdaad geen punten gescoord. Volgens mij ligt de prioriteit daar ook niet, als ik de omschrijving van de mogelijke daders lees dan zal de politie ze wel niet durven aanpakken.quote:Op zondag 6 december 2009 21:06 schreef Netsplitter het volgende:
En het maar raar vinden dat men weinig of geen respect heeft voor de politie.
Ja, dat is wat mijn rechtsbijstandverzekering zegt. Stel dat de joyridende gastjes met mijn auto jouw auto zouden beschadigen, dan kan jij je schade WEL terugvragen bij het waarborgfonds.quote:
Stel je voor dat je wat weerstand ondervind als politie zijnde.quote:Op zondag 6 december 2009 21:07 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Met dergelijke acties worden inderdaad geen punten gescoord. Volgens mij ligt de prioriteit daar ook niet, als ik de omschrijving van de mogelijke daders lees dan zal de politie ze wel niet durven aanpakken.
Voor mensen die Utrecht kennen: de auto werd bij een school in Kanaleneiland gevonden.quote:Op zondag 6 december 2009 21:07 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Met dergelijke acties worden inderdaad geen punten gescoord. Volgens mij ligt de prioriteit daar ook niet, als ik de omschrijving van de mogelijke daders lees dan zal de politie ze wel niet durven aanpakken.
Dat zou je wel verwachten, maarja dit is Nederlandquote:Op zondag 6 december 2009 21:10 schreef HeyFreak het volgende:
als de auto gevonden is met enkele jongens er in, dan zijn ze toch op z'n minst medeplichtig?
Ze zijn trouwens flink behulpzamer met brieven sturen als die gastjes onderweg nog een aantal keren geflitst zijn.quote:Op zondag 6 december 2009 21:06 schreef Netsplitter het volgende:
Zei die lutser dat? Wat een megoolquote:Op zondag 6 december 2009 21:11 schreef sylfe85 het volgende:
[..]
Voor mensen die Utrecht kennen: de auto werd bij een school in Kanaleneiland gevonden.
Persoonlijk denk ik niet eens dat de politie ze niet DURFT aan te pakken, maar dat het te veel werk is om hier meer van te maken. Of dat het effect nihil is.
Een mooie uitspraak van een van de agenten: "ja, maar zelfs al hadden we ze gepakt: van een kale kip ken je ook nie plukken, he.. "
sipsipsip
Stel je voor dat je daadwerkelijk iemand moet aanspreken over z'n gedrag als agent zijnde.quote:Op zondag 6 december 2009 21:12 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Ze zijn trouwens flink behulpzamer met brieven sturen als die gastjes onderweg nog een aantal keren geflitst zijn.
Maar als je dan wegparadeert, en zij beschrijven je ben je wel de lul. Dan ineens wel.quote:Op zondag 6 december 2009 21:31 schreef SemperFii het volgende:
Als je namen hebt kun je deze mensen wel civiel aanpakken lijkt me. Onrechtmatige daad met schadevergoeding.
Ja maar dat komt natuurlijk omdat ze te weinig bonnen uitschrijven, als ze dat maar meer gaan doen komt het vanzelf goed met het respect dat men voor de politie heeftquote:Op zondag 6 december 2009 21:06 schreef Netsplitter het volgende:
WTF, ze hebben je gestolen auto gevonden met 5 lui erin maar er volgt geen vervolging uit? Moet niet gekker worden... Ik zou dus echt een klacht indienen. Iets met groepsaansprakelijkheid moet wel kunnen toch? Want wat doe je in een gestolen auto?quote:Op zondag 6 december 2009 21:04 schreef sylfe85 het volgende:
Natuurlijk heb ik aangifte gedaan.
Ik werd zelfs gebeld door de politie met de mededeling dat mijn auto gevonden was met enkele jongens erin. Ik schrok me echt helemaal rot, want ik was mijn auto niet eens kwijt omdat ik die dag met openbaar vervoer op pad was. Diezelfde middag heb ik nog aangifte gedaan (lijkt me logisch, toch).
De auto heeft enkele dagen voor forensisch onderzoek bij het bergingsbedrijf gestaan. Daarna werd ik gebeld omdat de gastjes toch vrijgelaten werden. Ze waren met vijf man en er was uiteindelijk maar 1 getuigenverklaring dat 1 van die vijf in mijn auto had gezeten. De andere getuigen konden de verdachten niet duidelijker omschrijven dan donkere jassen met bontkraag, zwarte broek en zwart haar. Niet specifiek genoeg om te gebruiken voor vervolging.
Die ene getuige was niet genoeg. Want dat het jochie in de auto gezien was, wilde niet betekenen dat hij ook de schade veroorzaakt of de diefstal begaan had.
Toen ik mijn auto bij het bergingsbedrijf mocht zien, vond ik de schroevendraaiers van de gastjes in de auto (tot zover de opsporingscapaciteiten van de politie Utrecht). Heb toen direct de politie gebeld en mocht de schroevendraaiers met plastic zakjes uit de auto CSI-en (zonder aanraaks natuurlijk). De volgende dag kwam de rechercheur de schroevendraaiers ophalen. Hij gaf al wel aan dat ze daar waarschijnlijk ook niks mee konden. Want zelfs al zouden de vingerafdrukken op de schroevendraaiers staan, dan wilde dat nog niet betekenen dat ze de auto gestolen of vernield hebben.
fijn he
- Jochies werden door de politie in voorgenoemd voertuig aangetroffenquote:Op maandag 7 december 2009 08:23 schreef Artbij2 het volgende:
Gelukkig moet in Nederland onomstotelijk bewezen zijn dat je schuldig bent voor je veroordeeld word. De reden dat de politie hier verder niets aan doet is simpel: het staat niet onomstotelijk vast dat de jochies de daders zijn. Waarom zouden ze nu erg veel tijd steken in het aanklagen van de jochies om ze uiteindelijk toch niet veroordeeld te krijgen.
Ze zijn in de auto aangetroffen, ze zijn niet betrapt bij het stelen ervan.quote:Op maandag 7 december 2009 08:28 schreef DABAMaster het volgende:
[quote]
- Jochies werden door de politie in voorgenoemd voertuig aangetroffen
En hoe zie je dat als bewijs?quote:- Er was schade aan het voertuig
Waar staat dat er vingerafdrukken gevonden zijn?quote:- Het gereedschap waarmee toegang tot het voertuig verschaft werd is terug te leiden naar jochies (vingerafdrukken)
Dankzij mensen zoals jij gaat dit land compleet naar de klote.quote:Op maandag 7 december 2009 08:23 schreef Artbij2 het volgende:
Gelukkig moet in Nederland onomstotelijk bewezen zijn dat je schuldig bent voor je veroordeeld word. De reden dat de politie hier verder niets aan doet is simpel: het staat niet onomstotelijk vast dat de jochies de daders zijn. Waarom zouden ze nu erg veel tijd steken in het aanklagen van de jochies om ze uiteindelijk toch niet veroordeeld te krijgen.
Onzin. Jij stelt dus voor dat de politie gewoon maar mensen op gaat pakken die er 'schuldig' uitzien (wat dat dan ook mag inhouden)?quote:Dankzij mensen zoals jij gaat dit land compleet naar de klote.
Op het moment dat een auto gejat wordt en er worden mensen in aangetroffen, dan is het al zo klaar als een klontje. Je hebt immers niks te zoeken in de auto van iemand anders. Punt uit, klaar.
Dus 5 gasten die een auto stelen en ermee rondrijden kan een lulkoekverhaal zijn, maar een gast die een auto steelt, deze vervolgens uitleent aan 5 andere gasten die ermee gaan rondrijden tot ze opgepakt worden klinkt opeens wel plausibel?quote:Op maandag 7 december 2009 09:44 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Onzin. Jij stelt dus voor dat de politie gewoon maar mensen op gaat pakken die er 'schuldig' uitzien (wat dat dan ook mag inhouden)?
Het kan natuurlijk ook dat de bestuurder/passagiers van die auto zich echt van geen kwaad bewust waren en die auto ter goeder trouw geleend hadden. Ik snap dat in deze situatie ze alle schijn tegen hebben (en hoogstwaarschijnlijk ook schuldig zijn) maar het is zeker een goede zaak dat iemand onschuldig is totdat het tegendeel bewezen is.
Trekzak, ik vind inderdaad dat jouw ouders geen kinderen hadden moeten krijgen.quote:Op maandag 7 december 2009 09:04 schreef Ozziecar1 het volgende:
[..]
Dankzij mensen zoals jij gaat dit land compleet naar de klote.
Op het moment dat een auto gejat wordt en er worden mensen in aangetroffen, dan is het al zo klaar als een klontje. Je hebt immers niks te zoeken in de auto van iemand anders. Punt uit, klaar.
Jij bent zeker ook zo'n theoretische lamlul van de politie die er alles aan doet om maar niet in aktie te hoeven komen omdat je 7 kleuren stront schijt voor deze bontkraagjes?
Omdat de jochies zich in een gestolen auto bevinden? En een van die jochies dus achter het stuur heeft gezeten terwijl er geen contactsleuteltje in het slot zat.quote:Op maandag 7 december 2009 08:23 schreef Artbij2 het volgende:
Je was alweer vergeten dat de jongens die in de auto aangetroffen zijn ook aangehouden zijn? Lijkt me knap lastig, zo'n beperkt geheugen.quote:Op zondag 6 december 2009 21:14 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Stel je voor dat je daadwerkelijk iemand moet aanspreken over z'n gedrag als agent zijnde.
Dan heb je daarna toch meteen een trauma voor de rest van je leven??
eindelijk nog wat verstand in dit topicquote:Op maandag 7 december 2009 14:17 schreef bijderechter het volgende:
Oeh politie bashen
Je zou justitie moeten bashen, maar das lastiger, want dan moet je verstand hebben van allerlei wetten enzo![]()
Ik ben even advocaat van die blagen:
"Luister meneer de rechter, deze jongens zagen een auto staan, met portieren open. Toen is 1 van die jongensn daar in gaan zitten. Zij hebben niets vernield en hebben niet gereden met de auto. Die schroevendraaier heeft een van die jongens aangeraakt ja, maar die was echt niet van hem".
Rechter:
"Zo meneer de officier, wat heeft u hier tegenin te brengen"
Officier:
"Niks meneer de rechter, er zijn geen getuigen die ze hebben zien rijden, Er zat ook maar 1 jongen in de auto.
Vingerafdrukken zijn er wel, maar de jongens geven toe aan de auto gezeten te hebben."
Vertel me, wat moet de politie dan nog meer?
Ik begrijp echter de emotie wel en dat de politie het dan al snel gedaan heeft, wat op zich wel apart is om te zien, hoe de boosheid van de daders naar de politie verschuift. Daders hoeven zich niet aan regels en wetten te houden, de politie wel.
Dat was ook hoe die rechercheur het aan mij uitgelegd heeft. En hij baalde echt heel erg, want hij dacht op het moment dat die gastjes in de cel zaten dat het een afgeronde zaak was. Maar door de tegenvallende -lees: te onduidelijke- getuigenverklaringen mocht hij ze wel weer laten gaan. Het klinkt misschien naief, maar ik dacht toch echt teleurstelling te horen toen hij me dat nieuws kwam brengen.quote:Op maandag 7 december 2009 18:38 schreef snellejelle het volgende:
[..]
eindelijk nog wat verstand in dit topic
Iets Renault Kangoo achtigs?quote:Op maandag 7 december 2009 20:21 schreef sylfe85 het volgende:
[..]
Dat was ook hoe die rechercheur het aan mij uitgelegd heeft. En hij baalde echt heel erg, want hij dacht op het moment dat die gastjes in de cel zaten dat het een afgeronde zaak was. Maar door de tegenvallende -lees: te onduidelijke- getuigenverklaringen mocht hij ze wel weer laten gaan. Het klinkt misschien naief, maar ik dacht toch echt teleurstelling te horen toen hij me dat nieuws kwam brengen.
Ik heb hier tot nu toe veel negatieve reacties op de politie voorbij zien komen. Helaas hebben ze gewoon niet genoeg GOED bewijs kunnen verzamelen om de gastjes te kunnen vervolgen. Het is zuur, heel zuur, maar zoals iemand al opmerkte: ik zou toch niet willen leven in een land waar zomaar iedereen opgepakt kan worden omdat ze er verdacht uitzien of op een verkeerd moment op de verkeerde plaats zijn.
Ondertussen heb ik wel veel aan de tips om de civiele procedure te starten of om in ieder geval te bekijken of de RBV de schade kan vergoeden (om zo kosten van een procedure te voorkomen). Ik ga morgen meteen even bellen en laat weten wat de reactie is.
Jullie horen nog van me. Mocht je ondertussen nog meer tips oid hebben, laat maar weten. Of wanneer je een leuk autootje in de aanbieding hebt natuurlijk![]()
(ik zoek iets vierkants met 5 deuren -dan kan ik nl nog mijn spullen vervoeren-, het liefst zo licht mogelijk ivm belasting en zuinigheid kan ook geen kwaad)
Is niet naïef, er zal geen rechercheur zijn die niet van die galbakken wil opsluiten...quote:Op maandag 7 december 2009 20:21 schreef sylfe85 het volgende:
Het klinkt misschien naief, maar ik dacht toch echt teleurstelling te horen toen hij me dat nieuws kwam brengen.
nou inderdaad...quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:36 schreef JohnLocke het volgende:
Je zou er spontaan PVV van gaan stemmen.
Ja, want dan komt in één keer alles goed en zullen wij leven in het Nieuwe Eden, waar de leeuw ligt naast het lam....quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:36 schreef JohnLocke het volgende:
Je zou er spontaan PVV van gaan stemmen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |