abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75347740
Hallo,

Ik zal even kort de situatie samenvatten, hopelijk kunnen jullie helpen met wat ik nu moet doen.

Vorige week is mijn autootje total loss gereden door een paar joyridende jochies. Deze zijn door de politie aangehouden, maar helaas mochten ze wegens gebrek aan bewijs weer naar huis. Er kon namelijk geen dader aangewezen worden voor het schaderijden of het stelen van de auto. Helaas.

Het was een suzuki alto uit 1991: goedkoop in de belasting en zuinig voor de ritjes die ik maak. Het is mijn eerste auto, dus heb ik me bij het verzekeren laten adviseren door iemand van independer. Dat leek me een goed plan. Het resultaat was het nemen van een WA-verzekering. Casco hoefde niet, aangezien het een oud autootje betrof en dat een dergelijke verzekering niet gebruikelijk was (volgens de independermeneer). Omdat ik me toch zorgen maakte over diefstal of andere schade, hebben ze me aangeraden om aanvullend een rechtsbijstand verzekering te nemen. Dan kon ik tenminste altijd de schade verhalen op de dader.

Als ik de verzekering goed begrepen heb, heb ik nu helemaal nergens recht op. Omdat de gastjes niet strafrechtelijk vervolgd zijn, is er geen sprake van een dader waar de schade op verhaald kan worden. Bij het waarborgfonds aankloppen kan ook niet, omdat er geen sprake is van schade door een ander voertuig.

Kan dit nou kloppen?

Het komt zo krom over dat ik nu zonder auto zit, terwijl het niet eens mijn schuld is dat hij a: weg is en b: naar de klote. De auto inruilen voor de slooppremie kan helaas ook niet, daarvoor heb ik hem te kort in mijn bezit.

Weet iemand hoe ik in hemelsnaam sterk kan staan en iets terug kan zien van die verzekeringspremie die ik elke maand betaald heb?

alvast superbedankt
pi_75347840
quote:
Op zondag 6 december 2009 20:37 schreef sylfe85 het volgende:
Vorige week is mijn autootje total loss gereden door een paar joyridende jochies. Deze zijn door de politie aangehouden, maar helaas mochten ze wegens gebrek aan bewijs weer naar huis.
Wàt?
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  zondag 6 december 2009 @ 20:39:48 #3
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_75347847
Aangifte doen om te beginnen..
  zondag 6 december 2009 @ 20:40:49 #4
269077 Lano
V van Vrouw
pi_75347887
quote:
Bij het waarborgfonds aankloppen kan ook niet, omdat er geen sprake is van schade door een ander voertuig.
??
ฝัน
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 6 december 2009 @ 20:43:04 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75347978
Lang leve de politie.
Wat een prutsers.

Ik zou ze beide aansprakelijk stellen als dat kan en laat ze dan maar onderling uitvechten wie er daadwerkelijk de lul is.
Neem aan de politie wel de namen enzo hebben??
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  zondag 6 december 2009 @ 20:43:43 #6
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_75348001
quote:
Op zondag 6 december 2009 20:37 schreef sylfe85 het volgende:
Vorige week is mijn autootje total loss gereden door een paar joyridende jochies. Deze zijn door de politie aangehouden, maar helaas mochten ze wegens gebrek aan bewijs weer naar huis. Er kon namelijk geen dader aangewezen worden voor het schaderijden of het stelen van de auto. Helaas.
Dit wil ik toch even gaan volgen.

Ik zou sowieso aangifte doen. Het is in mijn ogen belachelijk dat die jongens daar zomaar mee wegkomen.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_75348655
Wat een land leven we toch ook een paar kutkoters slopen je auto en de politie doet niks.
pi_75348969
Natuurlijk heb ik aangifte gedaan.

Ik werd zelfs gebeld door de politie met de mededeling dat mijn auto gevonden was met enkele jongens erin. Ik schrok me echt helemaal rot, want ik was mijn auto niet eens kwijt omdat ik die dag met openbaar vervoer op pad was. Diezelfde middag heb ik nog aangifte gedaan (lijkt me logisch, toch).

De auto heeft enkele dagen voor forensisch onderzoek bij het bergingsbedrijf gestaan. Daarna werd ik gebeld omdat de gastjes toch vrijgelaten werden. Ze waren met vijf man en er was uiteindelijk maar 1 getuigenverklaring dat 1 van die vijf in mijn auto had gezeten. De andere getuigen konden de verdachten niet duidelijker omschrijven dan donkere jassen met bontkraag, zwarte broek en zwart haar. Niet specifiek genoeg om te gebruiken voor vervolging.

Die ene getuige was niet genoeg. Want dat het jochie in de auto gezien was, wilde niet betekenen dat hij ook de schade veroorzaakt of de diefstal begaan had.

Toen ik mijn auto bij het bergingsbedrijf mocht zien, vond ik de schroevendraaiers van de gastjes in de auto (tot zover de opsporingscapaciteiten van de politie Utrecht). Heb toen direct de politie gebeld en mocht de schroevendraaiers met plastic zakjes uit de auto CSI-en (zonder aanraaks natuurlijk). De volgende dag kwam de rechercheur de schroevendraaiers ophalen. Hij gaf al wel aan dat ze daar waarschijnlijk ook niks mee konden. Want zelfs al zouden de vingerafdrukken op de schroevendraaiers staan, dan wilde dat nog niet betekenen dat ze de auto gestolen of vernield hebben.

fijn he
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 6 december 2009 @ 21:06:01 #9
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75349053
En het maar raar vinden dat men weinig of geen respect heeft voor de politie.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  zondag 6 december 2009 @ 21:07:47 #10
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_75349119
quote:
Op zondag 6 december 2009 21:06 schreef Netsplitter het volgende:
Met dergelijke acties worden inderdaad geen punten gescoord. Volgens mij ligt de prioriteit daar ook niet, als ik de omschrijving van de mogelijke daders lees dan zal de politie ze wel niet durven aanpakken.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_75349138
quote:
Op zondag 6 december 2009 20:40 schreef Lano het volgende:

[..]

??
Ja, dat is wat mijn rechtsbijstandverzekering zegt. Stel dat de joyridende gastjes met mijn auto jouw auto zouden beschadigen, dan kan jij je schade WEL terugvragen bij het waarborgfonds.

Het waarborgfonds treedt namelijk alleen op wanneer een VOERTUIG (of de WA-plichtige) schade toebrengt en deze niet kan vergoeden.

Omdat het nu mijn eigen auto, dus met mij als WA-plichtige betreft, keert het waarborgfonds niet uit. Volgens mijn rechtsbijstand (DAS verkeersrechtsbijstand) dus.
pi_75349186
Ah, bontkraagjes.

Sucks, TS, hoop dat ze er alsnog iets aan kunnen doen. Maar het feit dat ze die auto gevonden hebben met die 5 gastjes, is toch eigenlijk al genoeg bewijs? Kneuzenkermis weer in Nederland.
  zondag 6 december 2009 @ 21:09:26 #13
268717 SwissDutchy
Bad Grammar inc.
pi_75349204
De politie zegt dat ze het niet strafrechtelijk kunnen doen, betekend dat dan ook dat je geen poot hebt om op te staan in een civiele rechtzaak?
pi_75349225
Bel eerst eens met je rechtsbijstandsverzekering, doe altijd aangifte mocht je dat nog niet gedaan hebben. Desnoods informeer je nog een bij de nationale ombudsman als je het optreden van de politie niet goed vindt.
Die daders zijn gewoon aansprakelijk voor de schade, dus zoek naar een mogelijkheid om ze aansprakelijk te stellen voor je schade
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_75349246
als de auto gevonden is met enkele jongens er in, dan zijn ze toch op z'n minst medeplichtig?

Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 6 december 2009 @ 21:10:43 #16
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75349267
quote:
Op zondag 6 december 2009 21:07 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Met dergelijke acties worden inderdaad geen punten gescoord. Volgens mij ligt de prioriteit daar ook niet, als ik de omschrijving van de mogelijke daders lees dan zal de politie ze wel niet durven aanpakken.
Stel je voor dat je wat weerstand ondervind als politie zijnde.

TS: ik zou sowieso een klacht indienen bij de ombudsman over deze gang van zaken.
pi_75349305
quote:
Op zondag 6 december 2009 21:07 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Voor mensen die Utrecht kennen: de auto werd bij een school in Kanaleneiland gevonden.

Persoonlijk denk ik niet eens dat de politie ze niet DURFT aan te pakken, maar dat het te veel werk is om hier meer van te maken. Of dat het effect nihil is.

Een mooie uitspraak van een van de agenten: "ja, maar zelfs al hadden we ze gepakt: van een kale kip ken je ook nie plukken, he.. "

sipsipsip
pi_75349319
quote:
Op zondag 6 december 2009 21:10 schreef HeyFreak het volgende:
als de auto gevonden is met enkele jongens er in, dan zijn ze toch op z'n minst medeplichtig?

Dat zou je wel verwachten, maarja dit is Nederland
  zondag 6 december 2009 @ 21:12:40 #19
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_75349353
quote:
Ze zijn trouwens flink behulpzamer met brieven sturen als die gastjes onderweg nog een aantal keren geflitst zijn.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_75349382
quote:
Op zondag 6 december 2009 21:11 schreef sylfe85 het volgende:

[..]

Voor mensen die Utrecht kennen: de auto werd bij een school in Kanaleneiland gevonden.

Persoonlijk denk ik niet eens dat de politie ze niet DURFT aan te pakken, maar dat het te veel werk is om hier meer van te maken. Of dat het effect nihil is.

Een mooie uitspraak van een van de agenten: "ja, maar zelfs al hadden we ze gepakt: van een kale kip ken je ook nie plukken, he.. "

sipsipsip
Zei die lutser dat? Wat een megool
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 6 december 2009 @ 21:14:15 #21
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75349424
quote:
Op zondag 6 december 2009 21:12 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Ze zijn trouwens flink behulpzamer met brieven sturen als die gastjes onderweg nog een aantal keren geflitst zijn.
Stel je voor dat je daadwerkelijk iemand moet aanspreken over z'n gedrag als agent zijnde.
Dan heb je daarna toch meteen een trauma voor de rest van je leven??
pi_75350210
Als je namen hebt kun je deze mensen wel civiel aanpakken lijkt me. Onrechtmatige daad met schadevergoeding.
pi_75350414
quote:
Op zondag 6 december 2009 21:31 schreef SemperFii het volgende:
Als je namen hebt kun je deze mensen wel civiel aanpakken lijkt me. Onrechtmatige daad met schadevergoeding.
Maar als je dan wegparadeert, en zij beschrijven je ben je wel de lul. Dan ineens wel.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_75350503
tvp
pi_75352318
quote:
Ja maar dat komt natuurlijk omdat ze te weinig bonnen uitschrijven, als ze dat maar meer gaan doen komt het vanzelf goed met het respect dat men voor de politie heeft

Maar het is inderdaad belachelijk dat ze allemaal vrijuit gaan omdat er niet vastgesteld kon worden wie 'm precies om de paal heeft gevouwen. Ik zou zeggen: allemaal schuldig aan medeplichtingheid en dus allemaal aanklagen. Dan gaat er op 'n gegeven moment vanzelf eentje piepen wie het echt heeft gedaan (en zo niet: allemaal samen de schade vergoeden, zijn ze er nog sneller mee klaar ook)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')