abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75535562
ow ja, sowwy. Kan gebeuren.
Weet ik ut...ha!
pi_75535681
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 22:42 schreef Re het volgende:

[..]

kwestie van media die iets niet begrijpt en het daarom maar schreeuwerig opklopt...

En daarmee is de kous af? Lekker makkelijk zo, nietwaar.
Weet ik ut...ha!
pi_75536284
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 20:13 schreef ToT het volgende:

[..]

Misschien omdat het geen SC is?
K*t Delete ze maar
*zoekt BNW SC op
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_75536356
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 22:51 schreef Elija het volgende:

[..]

Ja De media maakt er meteen een spookverhaal van.

Kindje overlijdt toevallig kort nadat het een vaccinatie heeft gehad. Journalist ruikt verhaal en schrijft weer eens een stukje dat rammelt aan alle kanten.
Dan krijg je zo'n bericht, met een "omstreden" vaccin, en mensen wantrouwen het weer wat meer.
  vrijdag 11 december 2009 @ 23:38:29 #105
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75537294
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 22:51 schreef Elija het volgende:

[..]

ja daarmee is de kous af... er zat een slechte batch tussen van een ander product, dat heeft verder weinig met dit te maken
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_75537621
Is een mooi schoolvoorbeeld van het hebben van een reputatie. Het kost jaren hard werk om een reputatie op te bouwen. En het kost 1 incident om de reputatie teniet te doen
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
pi_75550270
Ik zal eens iets uit de doeken doen hier.
Mijn zoon moest dus ook voor een vaccinatie, zo rond zijn eerste levensjaar--de bmr vaccinatie dus.
Na drie dagen ontwikkelt hij hoge koorts. Eerst met paracetamolum de koorts te lijf gegaan. Na verloop van tijd bemerken wij dat we de koorts niet meer omlaag krijgen met koortverlagers--hij blijft boven de veertig. Volgende stadium, hangerig, niet eten noch drinken, afwezig. Dus huisarts met klem gevraagd te komen. Zij komt--verwijst ons meteen door naar kinderarts in ziekenhuis.
Daar paar keer intake, bloedprikken, infuus. Na verloop van tijd flink aan de antibiotica, intraveneus ook. Koorts blijft hoog. na enkele dagen resultaat bloedkweek: bacteriele infectie van het bloed. Kinderarts beweert dat er geen verband mogelijk is met de vaccinatie van inmiddels een weekje geleden.
Vreemd is dat toen ik het besprak met de kinderarts van het consultatie bureau--waar het vaccin ook werd toegediend--er vrijwel zeker een verband is tussen de vaccinatie en de ontwikkelingen die erop volgenden. Ons zoontje is doodziek geweest en het zag er even niet zo rooskleurig uit.

Waarom spreken twee kinderartsen beiden in het bezit van het medisch dossier elkaar tegen? Waarom de stellige ontkenning enerzijds en de bevestiging anderzijds? Waar komen al die verhalen vandaan van kindjes die doodziek worden van vaccinaties? Allemaal toevalligheden zeker? Of statistisch te verwaarlozen? En als je niet medisch opgeleid bent mag je je muil houden, zeker? Wacht maar totdat het je eigen kind overkomt, dat zet je wel aan het denken en onderzoeken.
Het koele, quasi rationele ondertoontje, dat mensen die kritisch zijn over vaccins ontwetend zijn bevalt mij in het geheel niet. Er is stront aan de knikker en ik kan het ruiken ook.
Weet ik ut...ha!
pi_75550928
Lijkt me heel naar om mee te maken. Is het uiteindelijk wel goed gekomen?

Om toch kort inhoudelijk op je verhaal te reageren: bof, mazelen en rode hond zijn virussen, geen bacteriën en kunnen dus ook geen bacteriele infectie veroorzaken. Ik weet zo snel niet of het om een 'levend' vaccin gaat of niet eigenlijk, een vaccin met alleen deeltjes virus kan nog minder kwaad (tenzij de naald oid besmet is, maar dat heeft niets met het vaccin an sich te maken).

Waarom het verschil in mening? Wanneer zag de consultatiearts je zoontje?
Als een kind met koorts vlak na een vaccinatie bij me zou komen zou ik ook aan een bijwerking van het vaccineren denken, koorts is een bekende bijwerking hiervan omdat het lichaam bezig is met een afweerreactie. Die kinderarts in het ziekenhuis heeft inmiddels de uitslag van een bloedtest en weet dat het niet zo is maar dat het om een bacteriële infectie gaat en zal dus iets anders zeggen.
pi_75551860
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:07 schreef Cerbie het volgende:
Lijkt me heel naar om mee te maken. Is het uiteindelijk wel goed gekomen?

Om toch kort inhoudelijk op je verhaal te reageren: bof, mazelen en rode hond zijn virussen, geen bacteriën en kunnen dus ook geen bacteriele infectie veroorzaken. Ik weet zo snel niet of het om een 'levend' vaccin gaat of niet eigenlijk, een vaccin met alleen deeltjes virus kan nog minder kwaad (tenzij de naald oid besmet is, maar dat heeft niets met het vaccin an sich te maken).

Waarom het verschil in mening? Wanneer zag de consultatiearts je zoontje?
Als een kind met koorts vlak na een vaccinatie bij me zou komen zou ik ook aan een bijwerking van het vaccineren denken, koorts is een bekende bijwerking hiervan omdat het lichaam bezig is met een afweerreactie. Die kinderarts in het ziekenhuis heeft inmiddels de uitslag van een bloedtest en weet dat het niet zo is maar dat het om een bacteriële infectie gaat en zal dus iets anders zeggen.
Ja, ik weet wat het verschil is tussen een virale infectie en een bacteriele infectie. En ook dat een bacteriele infectie een secundair effect kan zijn van een virale infectie.
Ik heb het medische dossier nooit zelf mogen inzien. de machtsafstand hier in het rijk der Belgen is sowieso nog wat groter dus als patientje mag je braaf luisteren naar m'neer de doctor. Tenzij je echt gaat juridiseren waarschijnlijk. Maar als Nederlander in Belgie bedenk je je wel twee keer voor dat je de lastige Hollander gaat spelen :-). Niet dat we uit het Noorden komen, maar dat terzijde.
Ergens kan ik daar ook wel inkomen, maar helaas veranderen de tijden en leven we nu in een tijdperk waar gigantische hoeveelheden informatie ter beschikking komen. Met alle pro's en contra's gratis en voor niks erbij!
Om je vragen te beantwoorden; de consultatiearts--een kinderarts--reageerde in retrospect, d.w.z. enkele weken na de opname bij een regulier consult. Zij was dus op de hoogte van de 'diagnose' en had het gehele dossier tot haar beschikking--dit heb ik met eigen ogen gezien.
In het ziekenhuis was men flink aan het misten, en het heeft niet zo mogen zijn dat wij te horen kregen wat er nu aan de hand was. Ja een bacteriele infectie van het bloed, maar wat voor een bacterie, waarvandaan, en waarom net nu? De antibiotica is kennelijk aangeslagen, want na een paar dagen ging het al wat beter. Maar het is flink afzien geweest en het was spannend.
Ik tast dus vrijwel in het duister---maar afgaande op de tegenstrijdigheden, en m.n. de stellige ontkenning dat er ook maar een enkel verband kan bestaan met de toediening van het BMR vaccin zet mij aan het denken. Vooral ook omdat er meer ouders zijn in vergelijkbare situaties, of erger.
Kijk, ik ben niet iemand die meteen moord en brand gaat schreeuwen, maar ik denk dat je het discriminerende vermogen van bezorgde ouders ook niet moet onderschatten. Het hoeft niet altijd louter op hysterische waanideeen gebaseerd te zijn wil ik maar zeggen.

Dank U.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elija op 12-12-2009 16:48:51 ]
Weet ik ut...ha!
  zaterdag 12 december 2009 @ 16:44:15 #110
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75552020
het zou kunnen natuurlijk dat het vaccin gewoon besmet was met een bacterie, maar je kan net zo goed een bacteriele infectie ooplopen op en andere manier, dus vandaar de verwarring misschien...
pi_75552235
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:44 schreef Re het volgende:
het zou kunnen natuurlijk dat het vaccin gewoon besmet was met een bacterie, maar je kan net zo goed een bacteriele infectie ooplopen op en andere manier, dus vandaar de verwarring misschien...

Oooh ja, gewoon zo'n verkeerde batch. He wat vervelend, beetje pech dan. Het vaccin was besmet. Volgende keer beter, meneer.
Weet ik ut...ha!
  zaterdag 12 december 2009 @ 16:55:00 #112
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75552284
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:53 schreef Elija het volgende:

[..]

Oooh ja, gewoon zo'n verkeerde batch. He wat vervelend, beetje pech dan. Het vaccin was besmet. Volgende keer beter, meneer.
ja, het kan gebeuren toch, hoeft niet eens een verkeerde batch te zijn natuurlijk, maar de kans is groter dat je van iets anders een bateriele infectie kan oplopen
pi_75552526
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:55 schreef Re het volgende:

[..]

ja, het kan gebeuren toch, hoeft niet eens een verkeerde batch te zijn natuurlijk, maar de kans is groter dat je van iets anders een bateriele infectie kan oplopen
Oh ja, de statistieken. Zeg, dit wordt wel een beetje voorspelbaar. Als ik voor mijn kop geschoten wordt door een ontsnapte psychopaat zeggen de juten toch ook niet van, 'Oh maar de kans dat die arme stumper door een tram overreden zou worden is veel groter.'
Nee, dan gaan die mannen dat allemaal eens haarfijn uitzoeken hoe of dat zit, en hoe dat zit met belangen, en relaties, en geldstromen, en fouten--motieven, nalatigheden...Of niet? Dat zou je verwachten van onderzoeksjournalisten.
Nu je het zegt, onze eigen huisarts noemde het maffiapraktijken waar ze momenteel mee bezig zijn, die hele vaccinatiecultus. Toch enigzins opmerkelijk dat te horen van een arts.
Weet ik ut...ha!
  zaterdag 12 december 2009 @ 17:07:57 #114
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75552661
ja hoor... welterusten ...
pi_75552822
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:07 schreef Re het volgende:
ja hoor... welterusten ...
Hehe, ik blijf liever nog even wakker.
Weet ik ut...ha!
  zaterdag 12 december 2009 @ 17:16:35 #116
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75552948
ik begreep je rant gewoon even niet...
pi_75553136
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:03 schreef Elija het volgende:

[..]

Oh ja, de statistieken. Zeg, dit wordt wel een beetje voorspelbaar. Als ik voor mijn kop geschoten wordt door een ontsnapte psychopaat zeggen de juten toch ook niet van, 'Oh maar de kans dat die arme stumper door een tram overreden zou worden is veel groter.'
Nee, dan gaan die mannen dat allemaal eens haarfijn uitzoeken hoe of dat zit, en hoe dat zit met belangen, en relaties, en geldstromen, en fouten--motieven, nalatigheden...Of niet? Dat zou je verwachten van onderzoeksjournalisten.
Nu je het zegt, onze eigen huisarts noemde het maffiapraktijken waar ze momenteel mee bezig zijn, die hele vaccinatiecultus. Toch enigzins opmerkelijk dat te horen van een arts.
Kan me gewoon niet voorstellen dat een arts zoiets zegt. Ik neem aan dat hij zelf ook de vaccinaties geeft aan zijn patienten?
pi_75553490
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Kan me gewoon niet voorstellen dat een arts zoiets zegt. Ik neem aan dat hij zelf ook de vaccinaties geeft aan zijn patienten?
We hebben het wel over België he
pi_75553574
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jazeker, ik spreek de waarheid. Zij--overigens--gaf aan spijt te hebben aandeel te hebben in het geheel. Ik neem aan dat zij geen tegenstander is van het vaccineren an sich. Dat zou ik eens moeten vragen, ik neem aan van niet.
Overigens, ben ikzelf ook geen tegenstander van vaccins. Daar gaat het mij niet om. Maar ik vraag mij af hoever wij kunnen gaan in het vertrouwen van de, ja, Big Pharmas. Het moet gezegd.
Weet ik ut...ha!
pi_75553587
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:32 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Heheh :-)
Weet ik ut...ha!
pi_75554444
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:35 schreef Elija het volgende:

[..]

Jazeker, ik spreek de waarheid. Zij--overigens--gaf aan spijt te hebben aandeel te hebben in het geheel. Ik neem aan dat zij geen tegenstander is van het vaccineren an sich. Dat zou ik eens moeten vragen, ik neem aan van niet.
Overigens, ben ikzelf ook geen tegenstander van vaccins. Daar gaat het mij niet om. Maar ik vraag mij af hoever wij kunnen gaan in het vertrouwen van de, ja, Big Pharmas. Het moet gezegd.
Ik kan me best voorstellen dat je je vraagtekens hebt tav vaccinaties als je zo'n situatie hebt meegemaakt als jullie met je zoontje.
Aan de andere kant, jullie zoon is toch ook weer beter geworden o.a. door medicijnen van Big Pharma, dus ik denk dat je dat mee moet laten wegen in je wantrouwen jegens hen .
pi_75555521
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:32 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Heheh :-)
Weet ik ut...ha!
pi_75555890
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 18:08 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik kan me best voorstellen dat je je vraagtekens hebt tav vaccinaties als je zo'n situatie hebt meegemaakt als jullie met je zoontje.
Aan de andere kant, jullie zoon is toch ook weer beter geworden o.a. door medicijnen van Big Pharma, dus ik denk dat je dat mee moet laten wegen in je wantrouwen jegens hen .
Jazeker, en dat doe ik dan ook. Ik denk ook niet dat het verhaal zo zwart/wit is; dat de bad guys van de big pharma ons ziek willen maken en houden, zodat zij de gehele dag bubbles kunnen wegkletsen op een yacht met bloedmooie stoeipoezen als matrozen met roze bikinis en een in echt zwart leder geklede vrouwelijke piratenkapitein. Nee dat denk ik niet, hoor. Echt waar niet, hoor.
Maar ik vraag mij weleens af, waar al die psychopharmatica goed voor zijn, en al die vaccinaties. En hoe doortastend is de lobby van de Big Pharma--en wat is haar doel? Is de Big Pharma lobby onderdeel van een soort kartellobby?

military-industrial-political lobby = global corporate fascism = no conspiracy, rather evident historical development

(copyright Elija)
Weet ik ut...ha!
pi_75559171
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 18:58 schreef Elija het volgende:

[..]
Maar ik vraag mij weleens af, waar al die psychopharmatica goed voor zijn, en al die vaccinaties. En hoe doortastend is de lobby van de Big Pharma--en wat is haar doel? Is de Big Pharma lobby onderdeel van een soort kartellobby?

military-industrial-political lobby = global corporate fascism = no conspiracy, rather evident historical development

(copyright Elija)
Denk dat de meeste mensen dat niet willen weten.

Als je Engels redelijk is raad ik je deze docu aan.
De trailer:
quote:
This segment of In Lies We Trust: The CIA, Hollywood & Bioterrorism, produced and freely contributed by consumer protector and public health expert, Dr. Leonard Horowitz, features the world's leading vaccine expert, Dr. Maurice Hilleman, who explains why Merck's vaccines have spread AIDS, leukemia, and other horrific plagues worldwide.

We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  zaterdag 12 december 2009 @ 20:48:59 #125
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75559265
oh ja dit was BNW, vandaar ....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')