abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75457123
quote:
Op woensdag 9 december 2009 19:49 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk ook denken dat het dankzíj die vaccinaties zo beperkt is gebleven.
Dan waren er volgens mij heel wat meer doden gevallen onder de 28% van de risicogroepen die niet gegaan zijn.

Zo denken is overigens erg goed voor de portemonnee van de bedrijven die deze vaccins gemaakt hebben. Zonder zieken, maken zij geen winst.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_75457167
quote:
Op woensdag 9 december 2009 19:51 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dan waren er volgens mij heel wat meer doden gevallen onder de 28% van de risicogroepen die niet gegaan zijn.
Dat zou natuurlijk ook kunnen. Het blijft gissen nu he?

Maar ik denkdat mensen graag het zekere voor het onzekere nemen en toch die prikken zijn gaan halen.
pi_75457314
quote:
Op woensdag 9 december 2009 19:53 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat zou natuurlijk ook kunnen. Het blijft gissen nu he?

Maar ik denkdat mensen graag het zekere voor het onzekere nemen en toch die prikken zijn gaan halen.
Ja, en dat gedrag wordt gestimuleerd door een tijdje elke dag een aantal zogenaamde mgriepdoden in de spotlight te zetten. De mensen die nu doodgaan, krijgen deze aandacht niet meer.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  woensdag 9 december 2009 @ 20:00:29 #79
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75457421
quote:
Op woensdag 9 december 2009 19:51 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Zo denken is overigens erg goed voor de portemonnee van de bedrijven die deze vaccins gemaakt hebben. Zonder zieken, maken zij geen winst.
gewoon even iets hypothetisch he

stel MG had een mortality vergelijkbaar met de Spaanse griep (6 miljoen doden in een paar maanden)...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_75457586
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:00 schreef Re het volgende:

[..]

gewoon even iets hypothetisch he

stel MG had een mortality vergelijkbaar met de Spaanse griep (6 miljoen doden in een paar maanden)...
Dan waren er wel wat meer gezonde mensen hieraan doodgegaan. Bij het gros van het kleine aantal mensen hiervan was de mgriep dan ook niet de directe reden. Bij de spaanse griep was dat wel anders volgens mij.

Dat hele als en stel verhaal is dan ook alleen maar goed voor de portemonnee van de bekende medicijnfabrikanten.
  woensdag 9 december 2009 @ 20:07:22 #81
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75457709
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:04 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dan waren er wel wat meer gezonde mensen hieraan doodgegaan. Bij het gros van het kleine aantal mensen hiervan was de mgriep dan ook niet de directe reden. Bij de spaanse griep was dat wel anders volgens mij.

Dat hele als en stel verhaal is dan ook alleen maar goed voor de portemonnee van de bekende medicijnfabrikanten.
Spaanse griep waren voornamelijk 20-30ers, maar gaat er meer om dat er dan idd ook verdient zou worden, dus de vraag is meer, hoeveel is een mensenleven waard?
pi_75457897
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:07 schreef Re het volgende:

[..]

Spaanse griep waren voornamelijk 20-30ers, maar gaat er meer om dat er dan idd ook verdient zou worden, dus de vraag is meer, hoeveel is een mensenleven waard?
Meer dan wat gelobby en een goedgevulde portemonnee, dat staat vast. Daarom zou ik dan ook graag wat mee idealisme zien binnen deze sector. Echter is dat vrij lastig, want op het moment dat er geen zieken meer zijn. Dan verdienen zij geen brood meer.

Daarom willen zij ook liever een vaccin tegen de griep verkopen, dan wat deugdelijke informatie te verspreiden over onze gezondheid en hoe deze te onderhouden.
pi_75458068
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:12 schreef mediaconsument het volgende:
dan wat deugdelijke informatie te verspreiden over onze gezondheid en hoe deze te onderhouden.
Daar zijn mensen veel te eigenwijs voor, neem bijvoorbeeld de rokers. Hoelang worden we nu al doodgegooid met reclames over de schadelijkheid van roken.

Zet er geld tegenover en mensen zijn veel meer bereid om wat aan hun gezondheid te doen. En dat gaat helaas niet alleen voor gezondheid op.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_75458150
quote:

[..]

Meer dan wat gelobby en een goedgevulde portemonnee, dat staat vast. Daarom zou ik dan ook graag wat mee idealisme zien binnen deze sector. Echter is dat vrij lastig, want op het moment dat er geen zieken meer zijn. Dan verdienen zij geen brood meer.

Daarom willen zij ook liever een vaccin tegen de griep verkopen, dan wat deugdelijke informatie te verspreiden over onze gezondheid en hoe deze te onderhouden.
Dat vind ik echt niet waar.
Er was volop informatie over de vaccinatie, tot in de journaals aan toe, weet je nog ? Dat vond je nog zo vervelend.
En gezond leven wordt al ik weet niet hoe lang door de overheid gepropageerd.
  woensdag 9 december 2009 @ 20:19:31 #85
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75458199
quote:

[..]

zieken zullen er altijd zijn...
pi_75458265
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:16 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Daar zijn mensen veel te eigenwijs voor, neem bijvoorbeeld de rokers. Hoelang worden we nu al doodgegooid met reclames over de schadelijkheid van roken.

Zet er geld tegenover en mensen zijn veel meer bereid om wat aan hun gezondheid te doen. En dat gaat helaas niet alleen voor gezondheid op.
Daarom is het ook gemakkelijker om in de toekomst mensen hun zorgverzekering te verminderen, als de zorgverzekeraar vindt dat ze te ongezond leven.

Daarbij is het vrij lastig om wat degelijke voedselkennis op te doen, en vraag ik me bovendien af waarom ze dan niet gewoon tabak en alcohol compleet verbieden. Daarvan is immers bekend dat het niet goed is voor de gezondheid.

De bittere waarheid is dan ook dat geld belangrijker is dan gezondheid.
pi_75458298
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:19 schreef Re het volgende:

[..]

zieken zullen er altijd zijn...
Hoe concludeer jij dat? Welke factoren wegen hierin mee?
pi_75458402
Het feit dat de mens niet onkwetsbaar is, misschien? Net als dieren?
Het is niet zo dat holbewoners allemaal 120 jaar oud werden en tot hun dood altijd lekker gezond waren. Ziekte is geen moderne uitvinding.
pi_75458415
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:21 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Daarom is het ook gemakkelijker om in de toekomst mensen hun zorgverzekering te verminderen, als de zorgverzekeraar vindt dat ze te ongezond leven.

Daarbij is het vrij lastig om wat degelijke voedselkennis op te doen, en vraag ik me bovendien af waarom ze dan niet gewoon tabak en alcohol compleet verbieden. Daarvan is immers bekend dat het niet goed is voor de gezondheid.

De bittere waarheid is dan ook dat geld belangrijker is dan gezondheid.
Alcohol en tabak verbieden? Men wordt geacht zélf verstandig om te gaan met dit soort genotsmiddelen.
Dus jij bent er voor om alle drugs te verbieden?
pi_75458427
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat vind ik echt niet waar.
Er was volop informatie over de vaccinatie, tot in de journaals aan toe, weet je nog ? Dat vond je nog zo vervelend.
En gezond leven wordt al ik weet niet hoe lang door de overheid gepropageerd.
Gepropageerd inderdaad, ze vertellen er alleen niet bij hoe. Daarvoor moeten we tegenwoordig zijn bij de bedrijven die ons voedsel verkopen, al is het te laat en loopt het de spuigaten uit, dan kun je altijd nog terecht bij je diëtist om van je obesitas af te komen. Dat dan weer wel.

Ik had het dan ook niet over informatie mbt. de vaccinaties overigens. Beetje kromme opmerking.
pi_75458493
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:25 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Gepropageerd inderdaad, ze vertellen er alleen niet bij hoe. Daarvoor moeten we tegenwoordig zijn bij de bedrijven die ons voedsel verkopen, al is het te laat en loopt het de spuigaten uit, dan kun je altijd nog terecht bij je diëtist om van je obesitas af te komen. Dat dan weer wel.

Ik had het dan ook niet over informatie mbt. de vaccinaties overigens. Beetje kromme opmerking.
Kromme opmerking?
Laat maar weer.
pi_75458553
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Alcohol en tabak verbieden? Men wordt geacht zélf verstandig om te gaan met dit soort genotsmiddelen.
Dus jij bent er voor om alle drugs te verbieden?
Gewoon alles wat slecht is verbieden. Dat als ze niet hypocriet over willen komen in ieder geval. Ik weet niet of je bekend bent met de plannen van de zorgverzekeraars tegenwoordig? Hoe zou jij het vinden als je gekort word op je zorgverzekering omdat je weleens wat drinkt of rookt ofzo? Of doordat er bij de albert heijn door jou teveel ongezond eten is gekocht?

Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
pi_75525976
Frontpage:

Medicijnfabrikant Wyeth Pharmaceuticals heeft vandaag toestemming gekregen het vernieuwde vaccin Prevenar in Nederland op de markt te brengen. Het middel is in opspraak omdat in oktober drie Nederlandse baby's overleden vlak nadat ze het vaccin Prevenar toegediend hadden gekregen.

Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) heeft consultatiebureaus opgedragen het vaccin met een bepaald partijnummer niet te gebruiken totdat het onderzoek naar de dood van de baby's is afgerond. Volgens een woordvoerster van Wyeth worden de resultaten in januari verwacht. De voorlopige conclusies wijzen volgens haar uit dat er geen verband is tussen het middel en de dood van de drie kinderen.

Het middel met andere partijnummers wordt gewoon door consultatiebureaus gebruikt voor inentingen.

De aanvraag voor toelating van het nieuwe vaccin Prevenar 13 was al in behandeling toen het nieuws over de dood van de baby's begin november bekend werd. Volgens de fabrikant is er geen reden het nieuwe middel niet op de markt te brengen. De ontwikkeling van het nieuwe medicijn staat volgens het bedrijf los van de kwestie rond het overlijden van de kinderen.
pi_75529160
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 20:04 schreef Groenmetmadeliefjes het volgende:

[..]

God helpt niet alleen maar degenen die hem persoonlijk aanspreken, hij is er voor iedereen. Er worden toch ook ongelovigen beter?
Iemand nog verlegen om een signature? Ik voel inspiratie voor een nieuw topic opkomen
pi_75529173
Deze SC is volgens mij niet zo succesvol trouwens
pi_75529297
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 20:09 schreef Cerbie het volgende:
Deze SC is volgens mij niet zo succesvol trouwens
Misschien omdat het geen SC is?
  vrijdag 11 december 2009 @ 22:42:16 #98
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75535321
quote:
kwestie van media die iets niet begrijpt en het daarom maar schreeuwerig opklopt...
pi_75535342
quote:
Anders check je ff een paar posts hierboven!
  vrijdag 11 december 2009 @ 22:46:53 #100
262 Re
Kiss & Swallow
pi_75535519
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 22:42 schreef ToT het volgende:

[..]

Anders check je ff een paar posts hierboven!
ja op deze was het wat makkelijker reageren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')