abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 13 december 2009 @ 13:59:27 #251
137949 Disana
pi_75576425
Ik zie sowieso niet in waarom imams zich in de media zouden moeten uiten. Dat doen dominees toch ook niet tenzij incidenteel bij de NCRV en de EO? Het is niet zo dat imams ook maar ergens verantwoording over af te leggen hebben.
  zondag 13 december 2009 @ 13:59:30 #252
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_75576428
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat jij meemaakt in Slotervaart is de overlast van rel-Marokkaantjes, niet de jihad.
Jij denkt dat het totale gebrek aan respect voor niet-moslims er niets mee te maken heeft?
pi_75576448
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:56 schreef Molurus het volgende:

[..]

Deze discussie had ik ook met iemand in een frontpage topic een paar dagen geleden. Het lijkt mij persoonlijk erg interessant namelijk, zo'n welbespraakte liberale moslim. Punt is: zijn die er in Nederland? Ik vroeg mijn gesprekspartner daar precies dezelfde vraag: welke welbespraakte liberale moslim imams zouden de Islam in Nederland goed kunnen vertegenwoordigen? Noem eens wat namen? En waarom zoeken deze mensen de publiciteit eigenlijk niet op? Of denk je werkelijk dat ze structureel worden doodgezwegen door de media?
Een liberale imam is gewoon niet zo interessant voor de media. Heeft niks met doodzwijgen te maken, af en toe komt er wel eens een imam van een of andere moskee aan het woord. Eventjes en dan gaan we weer verder met de orde van de dag. Er was zo een Turkse maar ik kan even niet op zijn naam komen.
  Moderator zondag 13 december 2009 @ 14:00:21 #254
249559 crew  Lavenderr
pi_75576466
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Punt is natuurlijk dat door hun schreeuwerige populistische standpunten de meer genuanceerde betogen van de andere partijen ondersneeuwen. Tegen haatzaaien is het lastig optreden.
Hetgeen ons weer terugbrengt naar de haatimams.
pi_75576493
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:59 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Jij denkt dat het totale gebrek aan respect voor niet-moslims er niets mee te maken heeft?
En jij denkt dat die kut-ventjes wekelijks in de moskee zitten en braaf luisteren naar wat die imam allemaal heeft te zeggen en dat vervolgens in de praktijk brengen?

Tuurlijk, want tieners zijn zulke trouwe reli-aanhangers.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 13 december 2009 @ 14:01:20 #256
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_75576508
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:59 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Gelukkig hebben jij en Wilders wel respect voor Moslims?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  zondag 13 december 2009 @ 14:03:01 #257
144262 thewishmaster
pi_75576572
quote:
Op zondag 13 december 2009 14:01 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Gelukkig hebben jij en Wilders wel respect voor Moslims?
Nee, veel respect heb ik inderdaad niet voor de islam en zijn achterlijke gebruiken. Zoals één van de weinige gematigde moslims zei: niet alle moslims zijn terroristen, maar alle terroristen zijn moslims.
  Moderator zondag 13 december 2009 @ 14:03:22 #258
249559 crew  Lavenderr
pi_75576583
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:59 schreef Disana het volgende:
Ik zie sowieso niet in waarom imams zich in de media zouden moeten uiten. Dat doen dominees toch ook niet tenzij incidenteel bij de NCRV en de EO? Het is niet zo dat imams ook maar ergens verantwoording over af te leggen hebben.
Dat is waar.
Maar het kan toch niet zo zijn dat imams hun gemeente ophitsen tegen in hun ogen ongelovige autochtonen en homo's . En als dat stiekum gebeurt is het nog veel gevaarlijker.
pi_75576617
quote:
Op zondag 13 december 2009 13:58 schreef du_ke het volgende:
Punt is natuurlijk dat door hun schreeuwerige populistische standpunten de meer genuanceerde betogen van de andere partijen ondersneeuwen. Tegen haatzaaien is het lastig optreden.
Ik ben bepaald geen aanhanger van de PVV, ik zal er nooit op stemmen. Maar ik zie van de overige partijen simpel geen overtuigende oplossingen. De wachtlijsten zijn sinds het generaal pardon gewoon weer ouderwets aan het oplopen, en ook in de integratie van de reeds aanwezige migranten zie ik eigenlijk nog maar weinig vooruitgang.

Zoals eerder gezegd is dit heel vergelijkbaar met de overbevolkingsproblematiek: men ziet geen echte oplossingen, of ieg geen oplossingen die niet ethisch en moreel totaal verwerpelijk zijn, en daarom heeft men het nauwelijks over de oorzaken en doet men volop aan symptoombestrijding (zoals nu in Kopenhagen). Die symptoombestrijding uitleggen als genuanceerd is mij net even te makkelijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_75576626
quote:
Op zondag 13 december 2009 14:00 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hetgeen ons weer terugbrengt naar de haatimams.
En de haatpolitici. Die over het algemeen prominenter vertegenwoordigd zijn in de media...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 13 december 2009 @ 14:05:22 #261
248844 Bowlingbal
pi_75576661
quote:
Op zondag 13 december 2009 14:03 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Nee, veel respect heb ik inderdaad niet voor de islam en zijn achterlijke gebruiken. Zoals één van de weinige gematigde moslims zei: niet alle moslims zijn terroristen, maar alle terroristen zijn moslims.
De meeste terroristen zijn Christelijk / Hindoestaans / seculier. Dus ik zou niet weten waarom je dan die gematigde Moslim gelooft als het jou uitkomt.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  † In Memoriam † zondag 13 december 2009 @ 14:05:31 #262
137949 Disana
pi_75576666
quote:
Op zondag 13 december 2009 14:03 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is waar.
Maar het kan toch niet zo zijn dat imams hun gemeente ophitsen tegen in hun ogen ongelovige autochtonen en homo's . En als dat stiekum gebeurt is het nog veel gevaarlijker.
Jij wilt het maar over die uitzonderlijk voorkomende 'haatimams' hebben, maar er is je al verteld dat die het land worden uitgezet. Bovendien is er al sinds 9/11 controle op radicaliserende jongeren (die overigens niet veel in de moskee komen), dus ik begrijp niet goed wat je probleem is. Op de een of andere manier is IHVK's begrip voor de gewone moslim die in de hoek wordt gezet omgedraaid naar haatimams. Waarom vraag ik me dan af.
  zondag 13 december 2009 @ 14:06:38 #263
144262 thewishmaster
pi_75576716
quote:
Op zondag 13 december 2009 14:05 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

De meeste terroristen zijn Christelijk / Hindoestaans / seculier. Dus ik zou niet weten waarom je dan die gematigde Moslim gelooft als het jou uitkomt.
Alle grote aanslagen in West-Europa van de laatste vijf jaar staan op naam van de moslims, dat herinnert me aan het progressieve karakter van dat geloof.
pi_75576747
quote:
Op zondag 13 december 2009 14:00 schreef IHVK het volgende:

[..]

Een liberale imam is gewoon niet zo interessant voor de media. Heeft niks met doodzwijgen te maken, af en toe komt er wel eens een imam van een of andere moskee aan het woord. Eventjes en dan gaan we weer verder met de orde van de dag. Er was zo een Turkse maar ik kan even niet op zijn naam komen.
En was dat er 1 die geen ondertiteling nodig had? Ik kan me toch maar moeilijk onttrekken aan de indruk dat er in Nederland helemaal geen moslims zijn die een goed debat kunnen voeren. Zoals gezegd: ik zou al verbaasd zijn om er 1 te horen die accentloos Nederlands spreekt. Als je een onderdeel van Nederland wilt zijn dan moet je toch minstens 1 vertegenwoordiger hebben die de taal machtig is.
  † In Memoriam † zondag 13 december 2009 @ 14:09:00 #265
137949 Disana
pi_75576800
quote:
Op zondag 13 december 2009 14:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

En was dat er 1 die geen ondertiteling nodig had? Ik kan me toch maar moeilijk onttrekken aan de indruk dat er in Nederland helemaal geen moslims zijn die een goed debat kunnen voeren. Zoals gezegd: ik zou al verbaasd zijn om er 1 te horen die accentloos Nederlands spreekt. Als je een onderdeel van Nederland wilt zijn dan moet je toch minstens 1 vertegenwoordiger hebben die de taal machtig is.
Omdat ze al onderdeel van Nederland zijn, behoeven ze niet meer dan jij of ik een vertegenwoordiger. Voor het overige kunnen ze gewoon stemmen net als wij.
  zondag 13 december 2009 @ 14:09:34 #266
248844 Bowlingbal
pi_75576817
quote:
Op zondag 13 december 2009 14:06 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Alle grote aanslagen in West-Europa van de laatste vijf jaar staan op naam van de moslims, dat herinnert me aan het progressieve karakter van dat geloof.
Waarom haal je nu ineens West-Europa erbij? Je hebt het over een religie die over de hele wereld verspreid is, zoals Hindoeïsme en Christendom.

En wereldwijd worden de meeste aanslagen gepleegd door Tamil Tijgers, die over het algemeen Christelijk, Hindoestaans of seculier zijn.
- Donald Love
  Moderator zondag 13 december 2009 @ 14:09:57 #267
249559 crew  Lavenderr
pi_75576834
quote:
Op zondag 13 december 2009 14:05 schreef Disana het volgende:

[..]

Jij wilt het maar over die uitzonderlijk voorkomende 'haatimams' hebben, maar er is je al verteld dat die het land worden uitgezet. Bovendien is er al sinds 9/11 controle op radicaliserende jongeren (die overigens niet veel in de moskee komen), dus ik begrijp niet goed wat je probleem is. Op de een of andere manier is IHVK's begrip voor de gewone moslim die in de hoek wordt gezet omgedraaid naar haatimams. Waarom vraag ik me dan af.
Een imam die gewoon predikt en zijn gemeente voorgaat in het geloof heeft niemand last van, net zomin als men last heeft van een priester of een dominee die gewoon zijn liturgie volgt.
Van haatzaaien hebben mensen wel last, dus ik begrijp niet waarom je niet wil dat daar over gepraat wordt.
pi_75576846
quote:
Op zondag 13 december 2009 14:04 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik ben bepaald geen aanhanger van de PVV, ik zal er nooit op stemmen. Maar ik zie van de overige partijen simpel geen overtuigende oplossingen. De wachtlijsten zijn sinds het generaal pardon gewoon weer ouderwets aan het oplopen, en ook in de integratie van de reeds aanwezige migranten zie ik eigenlijk nog maar weinig vooruitgang.
Dat komt naar mijn idee omdat de oplossing ook niet bestaat. De meeste partijen streven daarom naar de best mogelijke oplossing en dat is lastiger uit te leggen in populistische one-liners.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 13 december 2009 @ 14:10:32 #269
144262 thewishmaster
pi_75576854
quote:
Op zondag 13 december 2009 14:09 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Waarom haal je nu ineens West-Europa erbij? Je hebt het over een religie die over de hele wereld verspreid is, zoals Hindoeïsme en Christendom.

En wereldwijd worden de meeste aanslagen gepleegd door Tamil Tijgers, die over het algemeen Christelijk, Hindoestaans of seculier zijn.
West-Europa is nu eenmaal het gedeelte van de wereld waar we leven.
pi_75576866
quote:
Op zondag 13 december 2009 14:03 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Mooi dom van die moslim, want dat is natuurlijk je reinste onzin.
  † In Memoriam † zondag 13 december 2009 @ 14:12:14 #271
137949 Disana
pi_75576926
quote:
Op zondag 13 december 2009 14:09 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Een imam die gewoon predikt en zijn gemeente voorgaat in het geloof heeft niemand last van, net zomin als men last heeft van een priester of een dominee die gewoon zijn liturgie volgt.
Van haatzaaien hebben mensen wel last, dus ik begrijp niet waarom je niet wil dat daar over gepraat wordt.
Oh van mij mag je erover praten, zelfs al is dit een Wilders centraal topic en geen moslim topic. Ik begrijp alleen niet waarom 'we' (jouw oproep) het ineens over sporadisch voorkomende en bovendien bestreden haatimams moeten hebben vanaf het moment dat IHVK een pleidooi voor de mede door Wilders verdrukte moslim in Nederland houdt.

Haatzaaien is wat Wilders doet.
pi_75576936
quote:
Op zondag 13 december 2009 14:09 schreef Disana het volgende:
Omdat ze al onderdeel van Nederland zijn, behoeven ze niet meer dan jij of ik een vertegenwoordiger. Voor het overige kunnen ze gewoon stemmen net als wij.
Om te stemmen hoef je natuurlijk ook geen woord Nederlands te kunnen spreken. Maar wij hebben een miljoen moslims in Nederland, en wij willen die groep in het belang van de goede vrede zien als een onderdeel van Nederland. Dan is het toch gewoon ontzettend vreemd en teleurstellend dat er ogenschijnlijk niet 1 is die accentloos Nederlands spreekt en die een goed debat kan voeren? Het lijkt mij dat de moslims in Nederland ontzettend veel belang zouden hebben bij een charismatische vertegenwoordiger, die ook het debat kan aan gaan met types zoals Wilders. Waarom zijn het types zoals Pechtold die daar het vuile werk moeten opknappen? (En daar overigens maar heel beperkt in slagen, er lijkt een sterk averechts effect te zijn.)
  zondag 13 december 2009 @ 14:12:44 #273
248844 Bowlingbal
pi_75576939
quote:
Op zondag 13 december 2009 14:10 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

West-Europa is nu eenmaal het gedeelte van de wereld waar we leven.
Naar mijn weten leven mensen over de hele wereld.
- Donald Love
  zondag 13 december 2009 @ 14:13:50 #274
144262 thewishmaster
pi_75576985
quote:
Op zondag 13 december 2009 14:12 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Naar mijn weten leven mensen over de hele wereld.
Je meent het.
pi_75576986
quote:
Op zondag 13 december 2009 14:09 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de ironie je ontgaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')