Jij denkt dat het totale gebrek aan respect voor niet-moslims er niets mee te maken heeft?quote:Op zondag 13 december 2009 13:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat jij meemaakt in Slotervaart is de overlast van rel-Marokkaantjes, niet de jihad.
Een liberale imam is gewoon niet zo interessant voor de media. Heeft niks met doodzwijgen te maken, af en toe komt er wel eens een imam van een of andere moskee aan het woord. Eventjes en dan gaan we weer verder met de orde van de dag. Er was zo een Turkse maar ik kan even niet op zijn naam komen.quote:Op zondag 13 december 2009 13:56 schreef Molurus het volgende:
[..]
Deze discussie had ik ook met iemand in een frontpage topic een paar dagen geleden. Het lijkt mij persoonlijk erg interessant namelijk, zo'n welbespraakte liberale moslim. Punt is: zijn die er in Nederland? Ik vroeg mijn gesprekspartner daar precies dezelfde vraag: welke welbespraakte liberale moslim imams zouden de Islam in Nederland goed kunnen vertegenwoordigen? Noem eens wat namen? En waarom zoeken deze mensen de publiciteit eigenlijk niet op? Of denk je werkelijk dat ze structureel worden doodgezwegen door de media?
Hetgeen ons weer terugbrengt naar de haatimams.quote:Op zondag 13 december 2009 13:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Punt is natuurlijk dat door hun schreeuwerige populistische standpunten de meer genuanceerde betogen van de andere partijen ondersneeuwen. Tegen haatzaaien is het lastig optreden.
En jij denkt dat die kut-ventjes wekelijks in de moskee zitten en braaf luisteren naar wat die imam allemaal heeft te zeggen en dat vervolgens in de praktijk brengen?quote:Op zondag 13 december 2009 13:59 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Jij denkt dat het totale gebrek aan respect voor niet-moslims er niets mee te maken heeft?
Gelukkig hebben jij en Wilders wel respect voor Moslims?quote:Op zondag 13 december 2009 13:59 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Jij denkt dat het totale gebrek aan respect voor niet-moslims er niets mee te maken heeft?
Nee, veel respect heb ik inderdaad niet voor de islam en zijn achterlijke gebruiken. Zoals één van de weinige gematigde moslims zei: niet alle moslims zijn terroristen, maar alle terroristen zijn moslims.quote:Op zondag 13 december 2009 14:01 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Gelukkig hebben jij en Wilders wel respect voor Moslims?
Dat is waar.quote:Op zondag 13 december 2009 13:59 schreef Disana het volgende:
Ik zie sowieso niet in waarom imams zich in de media zouden moeten uiten. Dat doen dominees toch ook niet tenzij incidenteel bij de NCRV en de EO? Het is niet zo dat imams ook maar ergens verantwoording over af te leggen hebben.
Ik ben bepaald geen aanhanger van de PVV, ik zal er nooit op stemmen. Maar ik zie van de overige partijen simpel geen overtuigende oplossingen. De wachtlijsten zijn sinds het generaal pardon gewoon weer ouderwets aan het oplopen, en ook in de integratie van de reeds aanwezige migranten zie ik eigenlijk nog maar weinig vooruitgang.quote:Op zondag 13 december 2009 13:58 schreef du_ke het volgende:
Punt is natuurlijk dat door hun schreeuwerige populistische standpunten de meer genuanceerde betogen van de andere partijen ondersneeuwen. Tegen haatzaaien is het lastig optreden.
En de haatpolitici. Die over het algemeen prominenter vertegenwoordigd zijn in de media...quote:Op zondag 13 december 2009 14:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hetgeen ons weer terugbrengt naar de haatimams.
De meeste terroristen zijn Christelijk / Hindoestaans / seculier. Dus ik zou niet weten waarom je dan die gematigde Moslim gelooft als het jou uitkomt.quote:Op zondag 13 december 2009 14:03 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Nee, veel respect heb ik inderdaad niet voor de islam en zijn achterlijke gebruiken. Zoals één van de weinige gematigde moslims zei: niet alle moslims zijn terroristen, maar alle terroristen zijn moslims.
Jij wilt het maar over die uitzonderlijk voorkomende 'haatimams' hebben, maar er is je al verteld dat die het land worden uitgezet. Bovendien is er al sinds 9/11 controle op radicaliserende jongeren (die overigens niet veel in de moskee komen), dus ik begrijp niet goed wat je probleem is. Op de een of andere manier is IHVK's begrip voor de gewone moslim die in de hoek wordt gezet omgedraaid naar haatimams. Waarom vraag ik me dan af.quote:Op zondag 13 december 2009 14:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is waar.
Maar het kan toch niet zo zijn dat imams hun gemeente ophitsen tegen in hun ogen ongelovige autochtonen en homo's . En als dat stiekum gebeurt is het nog veel gevaarlijker.
Alle grote aanslagen in West-Europa van de laatste vijf jaar staan op naam van de moslims, dat herinnert me aan het progressieve karakter van dat geloof.quote:Op zondag 13 december 2009 14:05 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
De meeste terroristen zijn Christelijk / Hindoestaans / seculier. Dus ik zou niet weten waarom je dan die gematigde Moslim gelooft als het jou uitkomt.
En was dat er 1 die geen ondertiteling nodig had? Ik kan me toch maar moeilijk onttrekken aan de indruk dat er in Nederland helemaal geen moslims zijn die een goed debat kunnen voeren. Zoals gezegd: ik zou al verbaasd zijn om er 1 te horen die accentloos Nederlands spreekt. Als je een onderdeel van Nederland wilt zijn dan moet je toch minstens 1 vertegenwoordiger hebben die de taal machtig is.quote:Op zondag 13 december 2009 14:00 schreef IHVK het volgende:
[..]
Een liberale imam is gewoon niet zo interessant voor de media. Heeft niks met doodzwijgen te maken, af en toe komt er wel eens een imam van een of andere moskee aan het woord. Eventjes en dan gaan we weer verder met de orde van de dag. Er was zo een Turkse maar ik kan even niet op zijn naam komen.
Omdat ze al onderdeel van Nederland zijn, behoeven ze niet meer dan jij of ik een vertegenwoordiger. Voor het overige kunnen ze gewoon stemmen net als wij.quote:Op zondag 13 december 2009 14:07 schreef Molurus het volgende:
[..]
En was dat er 1 die geen ondertiteling nodig had? Ik kan me toch maar moeilijk onttrekken aan de indruk dat er in Nederland helemaal geen moslims zijn die een goed debat kunnen voeren. Zoals gezegd: ik zou al verbaasd zijn om er 1 te horen die accentloos Nederlands spreekt. Als je een onderdeel van Nederland wilt zijn dan moet je toch minstens 1 vertegenwoordiger hebben die de taal machtig is.
Waarom haal je nu ineens West-Europa erbij? Je hebt het over een religie die over de hele wereld verspreid is, zoals Hindoeïsme en Christendom.quote:Op zondag 13 december 2009 14:06 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Alle grote aanslagen in West-Europa van de laatste vijf jaar staan op naam van de moslims, dat herinnert me aan het progressieve karakter van dat geloof.
Een imam die gewoon predikt en zijn gemeente voorgaat in het geloof heeft niemand last van, net zomin als men last heeft van een priester of een dominee die gewoon zijn liturgie volgt.quote:Op zondag 13 december 2009 14:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij wilt het maar over die uitzonderlijk voorkomende 'haatimams' hebben, maar er is je al verteld dat die het land worden uitgezet. Bovendien is er al sinds 9/11 controle op radicaliserende jongeren (die overigens niet veel in de moskee komen), dus ik begrijp niet goed wat je probleem is. Op de een of andere manier is IHVK's begrip voor de gewone moslim die in de hoek wordt gezet omgedraaid naar haatimams. Waarom vraag ik me dan af.
Dat komt naar mijn idee omdat de oplossing ook niet bestaat. De meeste partijen streven daarom naar de best mogelijke oplossing en dat is lastiger uit te leggen in populistische one-liners.quote:Op zondag 13 december 2009 14:04 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik ben bepaald geen aanhanger van de PVV, ik zal er nooit op stemmen. Maar ik zie van de overige partijen simpel geen overtuigende oplossingen. De wachtlijsten zijn sinds het generaal pardon gewoon weer ouderwets aan het oplopen, en ook in de integratie van de reeds aanwezige migranten zie ik eigenlijk nog maar weinig vooruitgang.
West-Europa is nu eenmaal het gedeelte van de wereld waar we leven.quote:Op zondag 13 december 2009 14:09 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Waarom haal je nu ineens West-Europa erbij? Je hebt het over een religie die over de hele wereld verspreid is, zoals Hindoeïsme en Christendom.
En wereldwijd worden de meeste aanslagen gepleegd door Tamil Tijgers, die over het algemeen Christelijk, Hindoestaans of seculier zijn.
Mooi dom van die moslim, want dat is natuurlijk je reinste onzin.quote:Op zondag 13 december 2009 14:03 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Nee, veel respect heb ik inderdaad niet voor de islam en zijn achterlijke gebruiken. Zoals één van de weinige gematigde moslims zei: niet alle moslims zijn terroristen, maar alle terroristen zijn moslims.
Oh van mij mag je erover praten, zelfs al is dit een Wilders centraal topic en geen moslim topic. Ik begrijp alleen niet waarom 'we' (jouw oproep) het ineens over sporadisch voorkomende en bovendien bestreden haatimams moeten hebben vanaf het moment dat IHVK een pleidooi voor de mede door Wilders verdrukte moslim in Nederland houdt.quote:Op zondag 13 december 2009 14:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Een imam die gewoon predikt en zijn gemeente voorgaat in het geloof heeft niemand last van, net zomin als men last heeft van een priester of een dominee die gewoon zijn liturgie volgt.
Van haatzaaien hebben mensen wel last, dus ik begrijp niet waarom je niet wil dat daar over gepraat wordt.
Om te stemmen hoef je natuurlijk ook geen woord Nederlands te kunnen spreken. Maar wij hebben een miljoen moslims in Nederland, en wij willen die groep in het belang van de goede vrede zien als een onderdeel van Nederland. Dan is het toch gewoon ontzettend vreemd en teleurstellend dat er ogenschijnlijk niet 1 is die accentloos Nederlands spreekt en die een goed debat kan voeren? Het lijkt mij dat de moslims in Nederland ontzettend veel belang zouden hebben bij een charismatische vertegenwoordiger, die ook het debat kan aan gaan met types zoals Wilders. Waarom zijn het types zoals Pechtold die daar het vuile werk moeten opknappen? (En daar overigens maar heel beperkt in slagen, er lijkt een sterk averechts effect te zijn.)quote:Op zondag 13 december 2009 14:09 schreef Disana het volgende:
Omdat ze al onderdeel van Nederland zijn, behoeven ze niet meer dan jij of ik een vertegenwoordiger. Voor het overige kunnen ze gewoon stemmen net als wij.
Naar mijn weten leven mensen over de hele wereld.quote:Op zondag 13 december 2009 14:10 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
West-Europa is nu eenmaal het gedeelte van de wereld waar we leven.
Je meent het.quote:Op zondag 13 december 2009 14:12 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Naar mijn weten leven mensen over de hele wereld.
Ik neem aan dat de ironie je ontgaat.quote:Op zondag 13 december 2009 14:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Een imam die gewoon predikt en zijn gemeente voorgaat in het geloof heeft niemand last van, net zomin als men last heeft van een priester of een dominee die gewoon zijn liturgie volgt.
Van haatzaaien hebben mensen wel last, dus ik begrijp niet waarom je niet wil dat daar over gepraat wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |