abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75404545
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 12:22 schreef robuust89 het volgende:
hij is weggejaagd door de kerstliedjes
Nou ja, als ie maar weg eens. Ik doe geen oog dicht 's-nacht.
  dinsdag 8 december 2009 @ 13:02:36 #102
104367 Thrackan
new and improved
pi_75405646
In de auto van je moeder
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_75406411
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 12:03 schreef robuust89 het volgende:

2 asperger en seksualiteit - i.henault. damn, echt heel uitgebreid! goed boek! achterin staan er workshops, maar daar heb ik niet super veel aan, en weet ook niet of dat helemaal voor mij bedoeld is (ik is 20, heb dan wel een beetje een verlate puberteit, maar toch )
Workshops in een boek over Asperger en seksualiteit? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Dat iemand puntsgewijs kennis moet gaan maken met zijn/haar eigen lichaam en dat van de andere sekse? .
pi_75407427
Niet in mijn moeders auto ik doe nl nooit mijn bril af als ik niet in mijn eigen auto zit.
Maar het is geen ramp.. Vandaag zelfs lekker vroeg naar huis zodat ik met zonnebril op kan rijden en als ik savonds wegga rijd ik wel met vriendje mee alleen morgen is t shit dan heb ik een fotoshoot, en moet ik dus met de bus.. bah

Workshops, doet me denken aan een docu die ik zag over een transseksueel die aan tantra deed om vrouw te voelen. Serieus, is dus dat je naakt knuffelt met anderen. Ik vond die mensen bijzonder onaantrekkelijk in mijn bescheiden opinie vroeg me al af hoe dat dan gaat, kan me niet voorstellen dat ik onberoerd blijf als ik met een aantrekkelijke man naakt knuffel
Of andersom..
pi_75407881
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:54 schreef Cassandra87 het volgende:
vroeg me al af hoe dat dan gaat, kan me niet voorstellen dat ik onberoerd blijf als ik met een aantrekkelijke man naakt knuffel
Ik denk dat iedereen daar niet onberoerd van blijft. Of je nou een autist, schizofreen, MPS'er of wat dan ook bent. .
pi_75407988
Zo bedoel ik t ook niet Als ik geen gevoel bij iemand heb zou ik het zo kunnen (even t gevoel over mezelf daargelaten) maar als ik iemand aantrekkelijk vind what so ever zou ik toch wel even slikken. Dan steekt er in mijn geval nog niet eens een vlaggestok omhoog Maar dan moet je echt dat stukje zien wat ik bedoel, dat gaat van naakt knuffelen naar masseren, en allemaal zonder lust, een aparte gewaarwording.
pi_75408533
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 14:11 schreef Cassandra87 het volgende:
Zo bedoel ik t ook niet Als ik geen gevoel bij iemand heb zou ik het zo kunnen (even t gevoel over mezelf daargelaten) maar als ik iemand aantrekkelijk vind what so ever zou ik toch wel even slikken. Dan steekt er in mijn geval nog niet eens een vlaggestok omhoog Maar dan moet je echt dat stukje zien wat ik bedoel, dat gaat van naakt knuffelen naar masseren, en allemaal zonder lust, een aparte gewaarwording.
dat naakt knuffelen met iemand..mij niet gezien. Met of zonder gevoel..ik weet 't niet. Het idee alleen al vind ik niks.
pi_75411756
is er al meer duidelijkheid over de meet?
pi_75416308
tijd, locatie en datum staan in de OP, wat wil je weten? Een ieder is welkom, Logician pik ik op en tijn gaat sowieso mee, en een paar twijfele nog.

Ik ben wel gek op knuffelen maar bewaar knuffels voor een persoon merk ik nu
pi_75417103
als ik zo denk..en lees en kijk..ben ik eigenlijk best wel een droge persoon..hmm
Ik laat zo min mogelijk zien..wat ik voel...maar miss ook omdat ik me er weer naar gedraag...en er zelf niet bij stil sta..jiji
pi_75417918
wat is dat jiji wat je wel eens aan t einde van gebruikt?

Je gevoel niet tonen is absoluut niet erg, zolang je je gevoel maar kwijt kunt, en waar en hoe maakt niet uit, via een (beste) vriend, internet, schrift.. Opkroppen is alleen niet goed.. Op termijn
pi_75419052
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 18:49 schreef Cassandra87 het volgende:

Je gevoel niet tonen is absoluut niet erg, zolang je je gevoel maar kwijt kunt, en waar en hoe maakt niet uit, via een (beste) vriend, internet, schrift.. Opkroppen is alleen niet goed.. Op termijn
Is je bril al terecht? Je moet gaan zoeken op laatste plaats waar je denkt dat je bril kan liggen. En daar zal je bril zeker liggen.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_75422043
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 18:49 schreef Cassandra87 het volgende:

dat jijiji..is een vorm van schrijven binnen de familie(via de chat) voor lachen..
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:19 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Is je bril al terecht? Je moet gaan zoeken op laatste plaats waar je denkt dat je bril kan liggen. En daar zal je bril zeker liggen.
hmm...ik hoop idd dat je bril terecht..is. Anders moet je denken..waar je de laatste dag met je bril was...en waar die zou kunnen zijn
pi_75422115
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:26 schreef francis998 het volgende:

[..]

dat jijiji..is een vorm van schrijven binnen de familie(via de chat) voor lachen..
[..]

hmm...ik hoop idd dat je bril terecht..is. Anders moet je denken..waar je de laatste dag met je bril was...en waar die zou kunnen zijn
Haha
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_75424077
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 20:28 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Haha
zoiets is de jiji of jajaja..dus.
  dinsdag 8 december 2009 @ 21:46:20 #116
104367 Thrackan
new and improved
pi_75425617
Sodemieters, wat kan een simpel gesprek soms toch een enorme trein in gang zetten!

Ik houd het even bij de hele korte samenvatting dat ik ernstig posiitief ben over wat de psych me vandaag allemaal heeft verteld, laten vertellen en wat daar tot nu toe al de gevolgen van zijn.
pi_75426239
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 21:46 schreef Thrackan het volgende:
Sodemieters, wat kan een simpel gesprek soms toch een enorme trein in gang zetten!

Ik houd het even bij de hele korte samenvatting dat ik ernstig posiitief ben over wat de psych me vandaag allemaal heeft verteld, laten vertellen en wat daar tot nu toe al de gevolgen van zijn.
mooi zo dat is ook de bedoeling..dat je er een positief gevoel aan overhoudt
pi_75427625
Ik merk dat dit vooral een topic is voor mensen met autisme... Is er ook ruimte om vragen te stellen voor 'outsiders'?

Ik doe de pabo en loop momenteel mijn eindstage op een reguliere basisschool. Ik heb in mijn stagegroep (7/8) twee kinderen met autisme (eentje klassiek zoals mijn mentor het noemt, eentje met asperger) en vooral de eerste, een meisje van 10, maakt het me soms erg moeilijk. Ze is nogal aanwezig, maakt veel vreemde geluiden en bewegingen, gaat krijsen als iets haar niet zint (en dat kan het minste of geringste zijn) en vindt geen aansluiting in de klas. Ik vind het erg rot voor haar; ze heeft ook nog eens een instabiele thuissituatie.

Waarschijnlijk gaan beide kinderen volgend schooljaar alsnog naar het speciaal onderwijs omdat het nu niet bepaald lekker gaat en de kinderen er steeds meer onder lijken te lijden. Het jochie met asperger is socialer en bijzonder leergierig en creatief, met een geweldig gevoel voor humor, maar hij lijkt de kinderen en de wereld om hem heen vaak niet te begrijpen en raakt snel in paniek als de situatie niet overzichtelijk genoeg voor hem is.

Ik ga er mijn afstudeeronderzoek van maken en in de theorie duiken, maar ik ben ook benieuwd naar praktische tips. Hebben jullie die voor me?
  woensdag 9 december 2009 @ 00:40:16 #119
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_75431912
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 22:28 schreef Evelien het volgende:
Ik merk dat dit vooral een topic is voor mensen met autisme... Is er ook ruimte om vragen te stellen voor 'outsiders'?
Maar natuurlijk! Het laatste wat een topic moet worden is alleen maar een slowchat tussen een beperkt aantal stamgasten dat anderen buitensluit bijvoorbeeld. Vrijheid blijheid -- meer zielen, meer vreugd.

Ik heb het zelf als ongediagnosticeerde Asperger op hangen en wurgen gered tot Drs. aan toe. Wat bewijst dat je AS leerling niet per se naar het speciale onderwijs hoeft te gaan, ook al zal hij het er moeilijk krijgen (vooral als het er hard aan toe gaat).

Waar wil je praktische tips voor hebben, omgang met de leerlingen? Voor Aspergers werkt vriendelijkheid en duidelijkheid het best, en starheid en autoriteit doen dichtslaan, net als boosheid en bevelen. Je kunt soms niet duidelijk genoeg zijn, ze hebben het ook vaak niet in zich om te vragen als iets niet duidelijk is.

Sla je de juiste toon aan dan is er heel veel te bereiken met Aspergers, die inderdaad erg leergierig en creatief zijn. En doorgaans goed aan duidelijke regels gehoorzamen.
pi_75435427
Eens met bovenstaande. En je zou ook nog kunnen kijken op de website en forum van Autsider.
Children of the night. What music they make.
  woensdag 9 december 2009 @ 10:15:09 #121
104367 Thrackan
new and improved
pi_75436562
quote:
Op woensdag 9 december 2009 00:40 schreef Perico het volgende:

[..]

Maar natuurlijk! Het laatste wat een topic moet worden is alleen maar een slowchat tussen een beperkt aantal stamgasten dat anderen buitensluit bijvoorbeeld. Vrijheid blijheid -- meer zielen, meer vreugd.

Ik heb het zelf als ongediagnosticeerde Asperger op hangen en wurgen gered tot Drs. aan toe. Wat bewijst dat je AS leerling niet per se naar het speciale onderwijs hoeft te gaan, ook al zal hij het er moeilijk krijgen (vooral als het er hard aan toe gaat).

Waar wil je praktische tips voor hebben, omgang met de leerlingen? Voor Aspergers werkt vriendelijkheid en duidelijkheid het best, en starheid en autoriteit doen dichtslaan, net als boosheid en bevelen. Je kunt soms niet duidelijk genoeg zijn, ze hebben het ook vaak niet in zich om te vragen als iets niet duidelijk is.

Sla je de juiste toon aan dan is er heel veel te bereiken met Aspergers, die inderdaad erg leergierig en creatief zijn. En doorgaans goed aan duidelijke regels gehoorzamen.
Duidelijkheid is volgens mij echt nummer één.
Ga er niet zomaar vanuit dat iemand weet wat je wilt zonder dat je dat duidelijk gecommuniceerd hebt.

Simpel voorbeeldje voor de basisschool:
In plaats van de normale gymles ga je een keer met de klas naar het zwembad.
Een niet-autist heeft genoeg aan de boodschap dat hij/zij zwemkleding mee moet nemen. Een autist moet (soms) letterlijk te horen krijgen (en het liefst ruim van tevoren) dat er de aankomende gymles gezwommen wordt in plaats van gewoon gym.
pi_75439288
Duidelijkheid is altijd en overal een belangrijke. én inlevingsvermogen. Gisteren nog over gesproken, over t verschil in mensen. Ik ben leergierig, pak snel dingen op, kan snel schakelen. Een tijd geleden verwachtte ik dat heel veel mensen dat konden en werd ik ongeduldig als dat niet zo is. Gaandeweg ben ik meer gaan beseffen dat iedereen gewoon een verschillende aanpak vereist. En dan nog heb ik er moeite mee.. Omdat ik terugzak naar een niveau en een snauw krijg alsof ik denk dat men dom is.. Maar zodra ik t niveau opschroef krijg ik een snauw dat ik te snel ga.
Heel lastig soms.. Dit is maar een voorbeeldje.

Luisterde net een leuk liedje
What do you get when you fall in love?
A guy with a pin to burst your bubble
That's what you get for all your trouble.
I'll never fall in love again.

What do you get when you kiss a guy?
You get enough germs to catch pneumonia.
After you do, he'll never phone you.

Don't tell me what is all about,
'Cause I've been there and I'm glad I'm out,
Out of those chains, those chains that bind you
That is why I'm here to remind you

You get enough tears to fill an ocean
That's what you get for your devotion.

You only get lies and pain and sorrow.
So, for at least until tomorrow,
I'll never fall in love again!
I'll never fall in love again!

Heerlijk cynisch

Klinkt dit bekend? Iets in je hoofd krijgen en t gelijk willen uitvoeren?
Ik wil al een tijdje op de woensdag naar cafe alto in a'dam. Elke woensdag jazzavond. Dacht er net aan, bedacht dat t andaag woensdag was en zit serieus in mijn agenda te puzzelen om vanavond te gaan (druk.. werk, fotoshoot, en direct aansluitend de trein naar amsterdam pakken) dus ik maak t mezelf erg moeilijk maar om de een of andere reden heb ik er meer moeite mee om mijn plan naar volgende week te schuiven.. Wellicht omdat ik graag drukte enz opzoek
pi_75440086
quote:
Op zondag 6 december 2009 22:26 schreef francis998 het volgende:
zowieso met een uitkering heb je het niet breed..ik heb er tijdelijk een..een jeetje...wat moet je goed zijn in rekenen..wil je wat kunnen overhouden per maand
Dat is waar ja. Een uitkering is er ook om in de basisbehoeften te kunnen voorzien.

Wat uitkering en werk betreft:
Ik vind dat iedereen met autisme die zijn innerlijke tist niet te veel laat spreken, recht heeft op passende arbeid. Wie niet bereid is zich een beetje aan te passen, sja... kan me voorstellen dat werkgevers dan ook zeggen: jammer dan.
  woensdag 9 december 2009 @ 13:41:58 #124
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_75443908
moet ik me van te voren aanmelden voor die meeting, of mag ik ook spontaan op komen dagen?
Want ik weet niet zo goed of ik durf
als ik niet zo best in mn vel zit zaterdag dan ga ik toch niet durven/leuk zijn.

zo ja, dan kom ik gewoon heel schijnheilig langslopen: ooow ja! toevallig was die meeting hier! (op 3 minuten van mijn huis )
pi_75444306
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 22:28 schreef Evelien het volgende:

Ik doe de pabo en loop momenteel mijn eindstage op een reguliere basisschool. Ik heb in mijn stagegroep (7/8) twee kinderen met autisme (eentje klassiek zoals mijn mentor het noemt, eentje met asperger) en vooral de eerste, een meisje van 10, maakt het me soms erg moeilijk. Ze is nogal aanwezig, maakt veel vreemde geluiden en bewegingen, gaat krijsen als iets haar niet zint (en dat kan het minste of geringste zijn) en vindt geen aansluiting in de klas. Ik vind het erg rot voor haar; ze heeft ook nog eens een instabiele thuissituatie.

Waarschijnlijk gaan beide kinderen volgend schooljaar alsnog naar het speciaal onderwijs omdat het nu niet bepaald lekker gaat en de kinderen er steeds meer onder lijken te lijden. Het jochie met asperger is socialer en bijzonder leergierig en creatief, met een geweldig gevoel voor humor, maar hij lijkt de kinderen en de wereld om hem heen vaak niet te begrijpen en raakt snel in paniek als de situatie niet overzichtelijk genoeg voor hem is.

Ik ga er mijn afstudeeronderzoek van maken en in de theorie duiken, maar ik ben ook benieuwd naar praktische tips. Hebben jullie die voor me?
Informeer eens of er een Passerschool bij jullie in de beurt is. (google als je het niet kent).
Mijn zoontje van 13 (aspie) werd op een school voor probleem kinderen gezet laagsteniveau vmbo met een iq van 140 Nu zit hij sinds dit jr op de Passerschool en doet havo/vwo met super cijfers en school is eindelijk leuk geworden voor hem Plus zijn toekomst ziet er veel reuskleuriger uit, dit ook ivm de vele sova die ze geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2009 13:52:57 ]
pi_75448523
GM, het is niet zo dat als je aangeeft te komen dat je verplicht bent om langs te komen hoor.
Dus als je je zaterdag goed voelt en je wilt lekker langskomen ben je zeer welkom.

Ik maak vrijdag nog wel even een lijstje met wie komt.

Net een telefoongesprek met mijn moeder. Ben ik nu gek? We eten nasi, iets wat ik absoluut niet lust (althans, de kruiden die zij gebruiken niet, echte indische nasi -en dat voor een halve indonees, maar ok-)
Ik bel naar huis, mijn oma is op vakantie en die zorgt voor t koken en boodschappen etc.
Dus ik zo, mam heb je nog wat nodig uit de stad?
- Nee hoor ik ga nasi maken.
Ooh dan haal ik wel wat voor mezelf want dat vind ik niet echt lekker.
- Ja als je zo doet ga ik de volgende keer als jij kookt ook zeggen dat het vies is.
(aangezien mijn oma niet thuis is probeer ik zoveel mogelijk ook mee te koken als t even uitkomt wanener mijn ouders pas laat thuis zijn)
Daar moet je bij mij dus niet mee aankomen.. Heb ook gezegd. Dan bied ik lief aan om boodschappen te doen, krijg ik zo'n reactie, terwijl je wéét dat ik nooit nasi lust.
En nu is ze pissig Terwijl het volgens mij echnie aan mij ligt dit keer

Pffff ik heb geen zin meer.. ga maar afsluiten zo.
pi_75448791
Ik maak me soms gewoon veel te druk..
Nouja, ik ga afsluiten. Fotoshoot vanavond, van mijn ex-zwager zonder ex gelukkig
tot vanaaf!
pi_75450906
grrrr fotoshoot is gecanceld en geen hond die dat doorgaf,,
  woensdag 9 december 2009 @ 16:49:47 #129
104367 Thrackan
new and improved
pi_75451026
quote:
Op woensdag 9 december 2009 16:45 schreef Cassandra87 het volgende:
Hoef je in ieder geval niet te haasten voor vanavond
pi_75451092
quote:
Op woensdag 9 december 2009 16:45 schreef Cassandra87 het volgende:
Dat dus.. dag in dag uit.. Zo leef ik..

En ik wéét hoe jij je nu voelt, en ik wéét hoe je dat zou moeten relativeren.. maar dat lukt dus niet..
En dat is een gedeelte van wat ik heb..
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_75451188
hallo iedereen al 4 examens achter de rug nog 2 dagen en het is weekend het gaat snel voorbij
pi_75451328
hmm....tja..een uitkering is idd bedoel om net rond te komen..want anders zou iedereen er wel een willen aanvragen. En de bedoeling is dat te doen als je geen andere keus hebt.
Ik ben er aan de ene kant blij mee...want ik heb iig iets om van te leven tijdelijk. Want mijn ma die kan mij dus niet onderhouden..die moet met 100¤ meer...huur, licht,gas..enzz. betalen.
En ik kom nog redelijk rond...behoorlijk aan de krappe kant.

En cassandra..iedereen heeft die momenten dat ze de dingen verkeerd opnemen..zo mijn ook wel eens...om het kleinste iets kan ze soms zo boos worden..en ik..tja hou dan maar mn mond..en doe wat er gevraagd wordt omdat ik geen zin heb ik gedoe thuis.
En dan moet je echt tot 30 kunnen tellen.

En dat van die fotoschoot...balen!!
pi_75451378
algemene vraag: iedereen weet wel dat ik in 2007 gediagnostiseerd ben maar ik vraag mij eigenlijk al lang af of ik nu asperge heb of HFA de psycholoog die mij en diagnose heeft gegeven zei alleen "autisme spectrum stoornis (ass)" weten jullie misschien hoe ik te weten kan komen wat ik ben? alvast bedankt voor het lezen
pi_75451508
Volgens mij is iemand met Asperger automatisch al HFA..

Maar ja, wát ben je precies... er is geen lijn op te trekken en daarom hebben ze PDD-NOS uitgevonden..
Ik zit met precies hetzelfde.. Neem maar genoegen met het feit dat geen enkele autist hetzelfde is, en dat is eigenlijk ook wel zo fijn.
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_75452024
@ apaxut...hopen dat de examens allemaal oke zijn.
En miss dat je je dossier kan opvragen bij de psycholoog...om meer duidelijheid te krijgen..in de meeste gevallen moet dat mogelijk zijn..en soms kan je er zelf een kopie van krijgen.

en verder..voor zover ik weet..plaatsen ze de autisten niet onder klassiek autisme vallen en niet onder aspergers in de PDD-NOS groep.

Hier de kerstboom geplaatst moet alleen nog worden versierd..en verder hoop ik snel op volgende week vrijdag..want dan zijn er heel miss al uitslagen van mijn testjes.
En volgende week zaterdag evt. een verjaardag..maar ik weet niet helemaal of ik wel ga..ik twijfel. Het zijn mensen die ik ken..maar eigenlijk meer van vroeger..eigenlijk een soort bekenden.
En sommige weten dat het niet goed gaat/ging..en heb geen zin in vragen..waar ik geen antwoord op heb.
EN t is in een restaurant..dus kan ik wel lekker eten..jajaja.
pi_75452791
HFA?

Harry Fox Agency?
Humane Farming Association?
Holguin, Fahan & Associates?
Hedge Fund Association?
Houston Football Association?
Hyogo Framework for Action?
Halal Food Authority?
Heart Failure Association?
Er gaat niets boven Groningen
pi_75452949
Never mind, er zal wel High-functioning autism bedoelt worden.
pi_75456760
quote:
Op woensdag 9 december 2009 13:41 schreef GimmeGore het volgende:
moet ik me van te voren aanmelden voor die meeting, of mag ik ook spontaan op komen dagen?
Want ik weet niet zo goed of ik durf
als ik niet zo best in mn vel zit zaterdag dan ga ik toch niet durven/leuk zijn.

zo ja, dan kom ik gewoon heel schijnheilig langslopen: ooow ja! toevallig was die meeting hier! (op 3 minuten van mijn huis )
Misschien is het wel handig als jij je van te voren aanmeldt. Maar als je zaterdag zin hebt om langs te komen is dat ook goed hoor. Gelukkig weet je al waar het is.
14 SHADES OF GREY
  woensdag 9 december 2009 @ 22:07:54 #139
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_75462546
probeer ik net Tijn te pmen wordt mijn mobiel steeds uitgelogd
nou ja, ik kom zaterdag als ik t
tenminste beter ben (ben ziek atm) en ik zit een beetje in een winterdipje

maar jullie zitten gewoon tegen
over mijn favoriete bakker dus ik kan nog schijnheilig daar binnen lopen, niet dat uemamd me gaat herkennen .:p
pi_75462667
quote:
Op woensdag 9 december 2009 22:07 schreef GimmeGore het volgende:
probeer ik net Tijn te pmen wordt mijn mobiel steeds uitgelogd
nou ja, ik kom zaterdag als ik t
tenminste beter ben (ben ziek atm) en ik zit een beetje in een winterdipje

maar jullie zitten gewoon tegen
over mijn favoriete bakker dus ik kan nog schijnheilig daar binnen lopen, niet dat uemamd me gaat herkennen .:p
Hoezo is dat schijnheilig? Het is niet dat de locatie en tijd geheim is.
14 SHADES OF GREY
  woensdag 9 december 2009 @ 23:39:54 #141
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_75466512
quote:
Op woensdag 9 december 2009 17:45 schreef sander-3 het volgende:
Never mind, er zal wel High-functioning autism bedoelt worden.
Doe maar Hoog Functionerend Autisme
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_75475413
quote:
Op woensdag 9 december 2009 13:52 schreef Logician het volgende:

[..]

Informeer eens of er een Passerschool bij jullie in de beurt is. (google als je het niet kent).
Mijn zoontje van 13 (aspie) werd op een school voor probleem kinderen gezet laagsteniveau vmbo met een iq van 140 Nu zit hij sinds dit jr op de Passerschool en doet havo/vwo met super cijfers en school is eindelijk leuk geworden voor hem Plus zijn toekomst ziet er veel reuskleuriger uit, dit ook ivm de vele sova die ze geven.
Hopelijk komt het goed.
pi_75476949
quote:
Op woensdag 9 december 2009 23:39 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Doe maar Hoog Functionerend Autisme
Dat is hetzelfde...
pi_75480889
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 14:27 schreef francis998 het volgende:

[..]

dat naakt knuffelen met iemand..mij niet gezien. Met of zonder gevoel..ik weet 't niet. Het idee alleen al vind ik niks.
Knuffelen met kleren aan vind ik al niets laat staan zonder
pi_75484008
quote:
Op donderdag 10 december 2009 13:44 schreef Logician het volgende:

[..]

Knuffelen met kleren aan vind ik al niets laat staan zonder
hier ben ik het helemaal mee eens
pi_75484112
Nou serieus.. Ik had een rotsmsje gehad gisterenavond en zat voor t eerst gevoelsmatig totaal zelf in de put..
Dan ben ik echt dolblij met mn vriend die me dan even knuffelt.. Maar dat ben ik persoonlijk dan. Heb daarnaast nog meer aan een luisterend oor en een computer om te typen, maar een knuffel blijft heerlijk!

Over mijn gevoel, gisteren ook nog heel kort en bondig van me afgeschreven
It breaks my heart more than they know
It kills me more than I let them see
Knowing there's only one i can truly love and trust
Only 1 who really cares about me
And the people I considered family
Have let me down just as easily
But I won't let them get the best of me
  donderdag 10 december 2009 @ 19:03:21 #147
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_75491459
Het is niet leuk zoals jullie schrijven over mensen, die de snoeppot beheren op hun dagbesteding.
Misschien hebben ze niet allemaal van die, standaard behoeften zoals velen schrijven over vrienden, werk, uitgaan etc.
Mét wajong en dagbesteding en 24-uurs zorg etc, ben ik wel erg gelukkig. Ik zou niet weten wat ik met vrienden, of werk of uitgaan of afwisseling of of of moet doen. Het is echt vervelend als anderen hun ''dromen'' op mensen gaan projecteren, die ze niet kennen.
Normaal kijk ik niet meer in dit topic, want ik word er niet vrolijk van, zoals jullie over autisten praten/schrijven.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_75491606
quote:
Op woensdag 9 december 2009 16:59 schreef apaxut het volgende:
algemene vraag: iedereen weet wel dat ik in 2007 gediagnostiseerd ben maar ik vraag mij eigenlijk al lang af of ik nu asperge heb of HFA de psycholoog die mij en diagnose heeft gegeven zei alleen "autisme spectrum stoornis (ass)" weten jullie misschien hoe ik te weten kan komen wat ik ben? alvast bedankt voor het lezen
Het is ergens wel lood om oud ijzer, het is allemaal autisme. Of je nu door de kat gebeten wordt of door de hond...
Een specifieke diagnose is vaak moeilijk te stellen (pos-noa, Asperger, hoogfunctionerend autisme). Hoogfunctionerend autisme kan in principe al vanaf een iq van 70. Bij dat IQ kun je net de tafels opzeggen, dus dat zegt ook niet zoveel. Kort gezegd, denk ik dat de diagnoses elkaar niet zoveel ontlopen.
pi_75492041
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:03 schreef Oxymoron het volgende:
Het is niet leuk zoals jullie schrijven over mensen, die de snoeppot beheren op hun dagbesteding.
Misschien hebben ze niet allemaal van die, standaard behoeften zoals velen schrijven over vrienden, werk, uitgaan etc.
Mét wajong en dagbesteding en 24-uurs zorg etc, ben ik wel erg gelukkig. Ik zou niet weten wat ik met vrienden, of werk of uitgaan of afwisseling of of of moet doen. Het is echt vervelend als anderen hun ''dromen'' op mensen gaan projecteren, die ze niet kennen.
Normaal kijk ik niet meer in dit topic, want ik word er niet vrolijk van, zoals jullie over autisten praten/schrijven.
In ben het met je eens met de idee dat wat mensen niet hebben, ze vaak ook niet missen. Ze weten niet beter, zou je kunnen zeggen. Daardoor kan de behoefte ook niet ontstaan. Na verloop van tijd kan ook acceptatie van autisme optreden. Maar anderzijds, misschien weten ze niet eens wat ze missen.

Ik weet hoe het is om van het sociaal minimum te leven, ik heb namelijk in de bijstand gezeten. Om mij heen zag ik mensen werken, leuke dingen doen, op vakantie gaan. Ik wist dat ik veel miste. Dit was januari 2008. Later werd dat Wajong en ergens had ik er wel vrede mee.

Gelukkig is die tijd voorbij, en wat mij eerst niet werd gegund, wordt nu allemaal rechtgezet. Ik gun iedereen, autisme of niet, een mooi leven met een lekker salaris, vriendschap en leuke vakanties. Beter gezegd: bevrijding van bepaalde beperkingen van autisme die dit moois in de weg staan.

[ Bericht 2% gewijzigd door sempron2400 op 10-12-2009 19:27:08 ]
  donderdag 10 december 2009 @ 19:28:47 #150
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_75492571
Misschien gún je dat wel, maar ik snap het niet, hoe je conclusies trekt.

Autisme = kwalitatieve tekorten in sociale interactie, communicatie en verbeelding.
Als je:
- veel vrienden
- een baan waarin je veel verdient (en dat is vaak, een baan waarin je erg communciatief moet zijn)
- leuke vakanties, zonder enige beperking
hebt,
ben je dan wel autistisch?

Want het autisme duidt er juist op, dat je die dingen niet KUNT.
Autisme is een diep doordringende ontwikkelingsstoornis op alle gebieden van het leven.
Dat betekent bijvoorbeeld, dat je niet zonder begeleiding op vakantie kunt, kunt werken, kunt wonen etc.
Is het dan wel autisme, wat je hebt, als je geen problemen ervaart op alle ''vereiste'' gebieden?

Ik snap jou niet.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')