Nou ja, als ie maar weg eens. Ik doe geen oog dicht 's-nacht.quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:22 schreef robuust89 het volgende:
hij is weggejaagd door de kerstliedjes
Workshops in een boek over Asperger en seksualiteit? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Dat iemand puntsgewijs kennis moet gaan maken met zijn/haar eigen lichaam en dat van de andere sekse?quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:03 schreef robuust89 het volgende:
2 asperger en seksualiteit - i.henault. damn, echt heel uitgebreid! goed boek! achterin staan er workshops, maar daar heb ik niet super veel aan, en weet ook niet of dat helemaal voor mij bedoeld is (ik is 20, heb dan wel een beetje een verlate puberteit, maar toch)
Ik denk dat iedereen daar niet onberoerd van blijft. Of je nou een autist, schizofreen, MPS'er of wat dan ook bent.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:54 schreef Cassandra87 het volgende:
vroeg me al af hoe dat dan gaat, kan me niet voorstellen dat ik onberoerd blijf als ik met een aantrekkelijke man naakt knuffel
dat naakt knuffelen met iemand..mij niet gezien. Met of zonder gevoel..ik weet 't niet. Het idee alleen al vind ik niks.quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:11 schreef Cassandra87 het volgende:
Zo bedoel ik t ook nietAls ik geen gevoel bij iemand heb zou ik het zo kunnen (even t gevoel over mezelf daargelaten) maar als ik iemand aantrekkelijk vind what so ever zou ik toch wel even slikken. Dan steekt er in mijn geval nog niet eens een vlaggestok omhoog
Maar dan moet je echt dat stukje zien wat ik bedoel, dat gaat van naakt knuffelen naar masseren, en allemaal zonder lust, een aparte gewaarwording.
Is je bril al terecht?quote:Op dinsdag 8 december 2009 18:49 schreef Cassandra87 het volgende:
wat is dat jiji wat je wel eens aan t einde van gebruikt?
Je gevoel niet tonen is absoluut niet erg, zolang je je gevoel maar kwijt kunt, en waar en hoe maakt niet uit, via een (beste) vriend, internet, schrift.. Opkroppen is alleen niet goed.. Op termijn
dat jijiji..is een vorm van schrijven binnen de familie(via de chat) voor lachen..quote:Op dinsdag 8 december 2009 18:49 schreef Cassandra87 het volgende:
wat is dat jiji wat je wel eens aan t einde van gebruikt?
Je gevoel niet tonen is absoluut niet erg, zolang je je gevoel maar kwijt kunt, en waar en hoe maakt niet uit, via een (beste) vriend, internet, schrift.. Opkroppen is alleen niet goed.. Op termijn
hmm...ik hoop idd dat je bril terecht..is. Anders moet je denken..waar je de laatste dag met je bril was...en waar die zou kunnen zijnquote:Op dinsdag 8 december 2009 19:19 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Is je bril al terecht?Je moet gaan zoeken op laatste plaats waar je denkt dat je bril kan liggen. En daar zal je bril zeker liggen.
Hahaquote:Op dinsdag 8 december 2009 20:26 schreef francis998 het volgende:
[..]
dat jijiji..is een vorm van schrijven binnen de familie(via de chat) voor lachen..
[..]
hmm...ik hoop idd dat je bril terecht..is. Anders moet je denken..waar je de laatste dag met je bril was...en waar die zou kunnen zijn
mooi zo dat is ook de bedoeling..dat je er een positief gevoel aan overhoudtquote:Op dinsdag 8 december 2009 21:46 schreef Thrackan het volgende:
Sodemieters, wat kan een simpel gesprek soms toch een enorme trein in gang zetten!
Ik houd het even bij de hele korte samenvatting dat ik ernstig posiitief ben over wat de psych me vandaag allemaal heeft verteld, laten vertellen en wat daar tot nu toe al de gevolgen van zijn.
Maar natuurlijk! Het laatste wat een topic moet worden is alleen maar een slowchat tussen een beperkt aantal stamgasten dat anderen buitensluit bijvoorbeeld. Vrijheid blijheid -- meer zielen, meer vreugd.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:28 schreef Evelien het volgende:
Ik merk dat dit vooral een topic is voor mensen met autisme... Is er ook ruimte om vragen te stellen voor 'outsiders'?
Duidelijkheid is volgens mij echt nummer één.quote:Op woensdag 9 december 2009 00:40 schreef Perico het volgende:
[..]
Maar natuurlijk! Het laatste wat een topic moet worden is alleen maar een slowchat tussen een beperkt aantal stamgasten dat anderen buitensluit bijvoorbeeld. Vrijheid blijheid -- meer zielen, meer vreugd.
Ik heb het zelf als ongediagnosticeerde Asperger op hangen en wurgen gered tot Drs. aan toe. Wat bewijst dat je AS leerling niet per se naar het speciale onderwijs hoeft te gaan, ook al zal hij het er moeilijk krijgen (vooral als het er hard aan toe gaat).
Waar wil je praktische tips voor hebben, omgang met de leerlingen? Voor Aspergers werkt vriendelijkheid en duidelijkheid het best, en starheid en autoriteit doen dichtslaan, net als boosheid en bevelen. Je kunt soms niet duidelijk genoeg zijn, ze hebben het ook vaak niet in zich om te vragen als iets niet duidelijk is.
Sla je de juiste toon aan dan is er heel veel te bereiken met Aspergers, die inderdaad erg leergierig en creatief zijn. En doorgaans goed aan duidelijke regels gehoorzamen.
Dat is waar ja. Een uitkering is er ook om in de basisbehoeften te kunnen voorzien.quote:Op zondag 6 december 2009 22:26 schreef francis998 het volgende:
zowieso met een uitkering heb je het niet breed..ik heb er tijdelijk een..een jeetje...wat moet je goed zijn in rekenen..wil je wat kunnen overhouden per maand
Informeer eens of er een Passerschool bij jullie in de beurt is. (google als je het niet kent).quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:28 schreef Evelien het volgende:
Ik merk dat dit vooral een topic is voor mensen met autisme... Is er ook ruimte om vragen te stellen voor 'outsiders'?
Ik doe de pabo en loop momenteel mijn eindstage op een reguliere basisschool. Ik heb in mijn stagegroep (7/8) twee kinderen met autisme (eentje klassiek zoals mijn mentor het noemt, eentje met asperger) en vooral de eerste, een meisje van 10, maakt het me soms erg moeilijk. Ze is nogal aanwezig, maakt veel vreemde geluiden en bewegingen, gaat krijsen als iets haar niet zint (en dat kan het minste of geringste zijn) en vindt geen aansluiting in de klas. Ik vind het erg rot voor haar; ze heeft ook nog eens een instabiele thuissituatie.
Waarschijnlijk gaan beide kinderen volgend schooljaar alsnog naar het speciaal onderwijs omdat het nu niet bepaald lekker gaat en de kinderen er steeds meer onder lijken te lijden. Het jochie met asperger is socialer en bijzonder leergierig en creatief, met een geweldig gevoel voor humor, maar hij lijkt de kinderen en de wereld om hem heen vaak niet te begrijpen en raakt snel in paniek als de situatie niet overzichtelijk genoeg voor hem is.
Ik ga er mijn afstudeeronderzoek van maken en in de theorie duiken, maar ik ben ook benieuwd naar praktische tips. Hebben jullie die voor me?
Hoef je in ieder geval niet te haasten voor vanavondquote:Op woensdag 9 december 2009 16:45 schreef Cassandra87 het volgende:
grrrr fotoshoot is gecanceld en geen hond die dat doorgaf,,
Dat dus.. dag in dag uit.. Zo leef ik..quote:Op woensdag 9 december 2009 16:45 schreef Cassandra87 het volgende:
grrrr fotoshoot is gecanceld en geen hond die dat doorgaf,,
Misschien is het wel handig als jij je van te voren aanmeldt. Maar als je zaterdag zin hebt om langs te komen is dat ook goed hoor. Gelukkig weet je al waar het is.quote:Op woensdag 9 december 2009 13:41 schreef GimmeGore het volgende:
moet ik me van te voren aanmelden voor die meeting, of mag ik ook spontaan op komen dagen?
Want ik weet niet zo goed of ik durf![]()
als ik niet zo best in mn vel zit zaterdag dan ga ik toch niet durven/leuk zijn.
zo ja, dan kom ik gewoon heel schijnheilig langslopen: ooow ja! toevallig was die meeting hier! (op 3 minuten van mijn huis)
Hoezo is dat schijnheilig? Het is niet dat de locatie en tijd geheim is.quote:Op woensdag 9 december 2009 22:07 schreef GimmeGore het volgende:
probeer ik net Tijn te pmen wordt mijn mobiel steeds uitgelogd
nou ja, ik kom zaterdag als ik t
tenminste beter ben (ben ziek atm) en ik zit een beetje in een winterdipje
maar jullie zitten gewoon tegen
over mijn favoriete bakker dus ik kan nog schijnheilig daar binnen lopen, niet dat uemamd me gaat herkennen .:p
Doe maar Hoog Functionerend Autismequote:Op woensdag 9 december 2009 17:45 schreef sander-3 het volgende:
Never mind, er zal wel High-functioning autism bedoelt worden.
Hopelijk komt het goed.quote:Op woensdag 9 december 2009 13:52 schreef Logician het volgende:
[..]
Informeer eens of er een Passerschool bij jullie in de beurt is. (google als je het niet kent).
Mijn zoontje van 13 (aspie) werd op een school voor probleem kinderen gezet laagsteniveau vmbo met een iq van 140Nu zit hij sinds dit jr op de Passerschool en doet havo/vwo met super cijfers en school is eindelijk leuk geworden voor hem
Plus zijn toekomst ziet er veel reuskleuriger uit, dit ook ivm de vele sova die ze geven.
Dat is hetzelfde...quote:Op woensdag 9 december 2009 23:39 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Doe maar Hoog Functionerend Autisme
Knuffelen met kleren aan vind ik al niets laat staan zonderquote:Op dinsdag 8 december 2009 14:27 schreef francis998 het volgende:
[..]
dat naakt knuffelen met iemand..mij niet gezien. Met of zonder gevoel..ik weet 't niet. Het idee alleen al vind ik niks.
hier ben ik het helemaal mee eensquote:Op donderdag 10 december 2009 13:44 schreef Logician het volgende:
[..]
Knuffelen met kleren aan vind ik al niets laat staan zonder
Het is ergens wel lood om oud ijzer, het is allemaal autisme. Of je nu door de kat gebeten wordt of door de hond...quote:Op woensdag 9 december 2009 16:59 schreef apaxut het volgende:
algemene vraag: iedereen weet wel dat ik in 2007 gediagnostiseerd ben maar ik vraag mij eigenlijk al lang af of ik nu asperge heb of HFA de psycholoog die mij en diagnose heeft gegeven zei alleen "autisme spectrum stoornis (ass)" weten jullie misschien hoe ik te weten kan komen wat ik ben? alvast bedankt voor het lezen
In ben het met je eens met de idee dat wat mensen niet hebben, ze vaak ook niet missen. Ze weten niet beter, zou je kunnen zeggen. Daardoor kan de behoefte ook niet ontstaan. Na verloop van tijd kan ook acceptatie van autisme optreden. Maar anderzijds, misschien weten ze niet eens wat ze missen.quote:Op donderdag 10 december 2009 19:03 schreef Oxymoron het volgende:
Het is niet leuk zoals jullie schrijven over mensen, die de snoeppot beheren op hun dagbesteding.
Misschien hebben ze niet allemaal van die, standaard behoeften zoals velen schrijven over vrienden, werk, uitgaan etc.
Mét wajong en dagbesteding en 24-uurs zorg etc, ben ik wel erg gelukkig. Ik zou niet weten wat ik met vrienden, of werk of uitgaan of afwisseling of of of moet doen. Het is echt vervelend als anderen hun ''dromen'' op mensen gaan projecteren, die ze niet kennen.
Normaal kijk ik niet meer in dit topic, want ik word er niet vrolijk van, zoals jullie over autisten praten/schrijven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |