Ik eet alleen nog spacecakequote:Op zaterdag 5 december 2009 11:24 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je bent pas gestopt met roken als je ook geen wiet meer rookt.![]()
Lezen blijkt moeilijk. "zelf toegebrachte schade". Roken, je volvreten tot je nergens meer inpast, je lens zuipen totdat je hersens, of je lever het opgeven, dat is zelf toegebrachte schade. Daar wens ik niet aan mee te betalen. Dat zijn eigen keuzes en dus je eigen verantwoordelijkheid. Kortom zelf betalen!quote:Op zaterdag 5 december 2009 11:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gelul... Want waar ga je de grens trekken? Voorbeelden te over hierboven, sporten, autorijden, fietsen, een patatje halen, mc Donalds enz.
Maar ja, het zou allemaal goedkoper/ beter worden met het nieuwe systeem...
Daar geloof ik niks van.quote:Op zaterdag 5 december 2009 11:37 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ik eet alleen nog spacecake
Dan maak je er een max bedrag per jaar van. Ja, dat kost dan geld inderdaad.quote:Op zaterdag 5 december 2009 11:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan zit je weer in het straatje van de eigen bijdrage. En daarmee tref je de chronisch zieken.
Als je dan gaat zeggen dat dit niet geldt voor de chronisch zieken, dan krijg je weer het commentaar dat het niet eerlijk is dat iemand die gezond leeft en toevallig een keer longontsteking krijgt de eerste 1000 euro zelf moet betalen.
Je hebt gelijk. De top in de gezondheidszorg blijft graaien.quote:Op zaterdag 5 december 2009 11:09 schreef Salatrel het volgende:
begin eens met het kijken naar ziekenhuizen. het erasmus MC in rotterdam draait een omzet van een miljard het afgelopen jaar met een winst van vele miljoenen.
maar de gewone burger gaat wel elk jaar meer betalen voor zijn zorgverzekering. ik weet in ieder geval waar het geld blijft en dat is dus niet alleen omdat jan lul een pilletje van een merk voorgeschreven krijgt ipv een goedkoper alternatief.
Spijtig alleen dat zorgbehoevend Nederland niet alleen bestaat uit mensen met een 'ongezonde levensstijl'.quote:Op zaterdag 5 december 2009 11:27 schreef voice-over het volgende:
Schokkend hoe sommigen pleiten voor het handhaven van een ongezonde levensstijl en de mogelijke kosten daarvan op de schouders willen laten rusten van mensen die de maatschappij niet tot last willen zijn. Want dat zijn de Ongezonden, zij leven maar raak, zijn onverschillig tegen zichzelf en anderen en klagen als hun vrijheden worden aangetast. Tegen dit soort egoisme dient paal en perk te worden gesteld.
Met je auto de bocht uit stuiteren is ook zelf toegebrachte schaden, dan had je maar niet in de auto moeten stappen, hetzelfde geldt voor de wintersport en je been breken, zwemmen in de zee en half verzuipen, schaatsen en door het ijs zakken enz. enz.quote:Op zaterdag 5 december 2009 11:39 schreef voice-over het volgende:
Lezen blijkt moeilijk. "zelf toegebrachte schade". Roken, je volvreten tot je nergens meer inpast, je lens zuipen totdat je hersens, of je lever het opgeven, dat is zelf toegebrachte schade. Daar wens ik niet aan mee te betalen. Dat zijn eigen keuzes en dus je eigen verantwoordelijkheid. Kortom zelf betalen!
Is 50% van de Nederlandse bevolking chronisch ziek?quote:Op zaterdag 5 december 2009 11:31 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Jammer voor die chronisch zieken (50% van de Nederlandse bevolking is chronisch ziek). Er zijn ook mensen die lelijk zijn. Krijgen die ook een extraatje toegestopt?
Je kunt een leveraandoening krijgen van medicijnen en van alcoholmisbruik. Maar als een patient zegt niet te drinken, dan kun je moeilijk bewijzen dat hij wel dronk. Je kunt mensen niet controleren!quote:Op zaterdag 5 december 2009 11:39 schreef voice-over het volgende:
[..]
Lezen blijkt moeilijk. "zelf toegebrachte schade". Roken, je volvreten tot je nergens meer inpast, je lens zuipen totdat je hersens, of je lever het opgeven, dat is zelf toegebrachte schade. Daar wens ik niet aan mee te betalen. Dat zijn eigen keuzes en dus je eigen verantwoordelijkheid. Kortom zelf betalen!
Idd, opa had iets aan zijn hart? Hmm, kan erfelijk zijn, dus kans op, ergo kleinzoon betaalt 175%.quote:Op zaterdag 5 december 2009 11:41 schreef __Saviour__ het volgende:
Gevaarlijk hellend vlak is dat. En met dat elektronische dossier dat Nederland in wil voeren wordt het straks helemaal tjakka voor verzekeraars. De hele familiegeschiedenis wordt bekeken, risicoprofieltje opmaken en hoppa, 300% premie.
Chronisch zieken zijn al geregistreerd, dus dat is het probleem niet. Wij krijgen al jaarlijks een bedragje terug.quote:Op zaterdag 5 december 2009 11:40 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Dan maak je er een max bedrag per jaar van. Ja, dat kost dan geld inderdaad.
Ik heb niet de medische kennis om te kunnen bedenken hoe je dat oplost met chronisch zieken en wie je daar wel en niet toe moet rekenen.
Jaha, maar waar leg je de grens (én de bewijslast). Krijgen we straks ook nog de Vreetcontroleur aan de voordeur?quote:Op zaterdag 5 december 2009 11:39 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ja, ga maar terug zoeken in het nieuws van afgelopen week.quote:Op zaterdag 5 december 2009 11:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Is 50% van de Nederlandse bevolking chronisch ziek?
Denk je nu werkelijk dat het straks goedkoper wordt als je verzekerd wat je nodig hebt?quote:Op zaterdag 5 december 2009 11:48 schreef heiden6 het volgende:
Ik vind het eerder belachelijk dat ik een IVF-behandeling vergoed kan krijgen, en daar ook premie voor betaal.
Precies. Iemand kan gezond eten en er niet in slagen overgewicht kwijt te raken. Overgewicht kun je al krijgen als kind, door overvoeding. Niet je eigen schuld, maar je mag dan wel dokken? Ook al eet je supergezond?quote:Op zaterdag 5 december 2009 11:47 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Jaha, maar waar leg je de grens (én de bewijslast). Krijgen we straks ook nog de Vreetcontroleur aan de voordeur?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |