Dan verdien je het gewoon om zo behandeld te worden. Niets erger dan mensen die voor tirannie zwichten.quote:Op zaterdag 5 december 2009 04:41 schreef DrDentz het volgende:
Ik zou gewoon kopen wat er op haar lijstje staat.
Dan is jouw pa, sorry dat ik het zeg, bij deze de grootste hufter die er op deze aardbol rondloopt.quote:Op zaterdag 5 december 2009 04:27 schreef Pulzzar het volgende:Hij heeft ooit een keer gezegd dat hij zijn vriendin boven mij verkiest.
Zou je denken ja. Ik heb ook een hele poos geen contact met hem gehad. Ik begreep later dat hij het er best moeilijk mee had, ook al zal hij zoiets niet uit zichzelf toegeven.quote:Op zaterdag 5 december 2009 04:58 schreef twiFight het volgende:
Dan is jouw pa, sorry dat ik het zeg, bij deze de grootste hufter die er op deze aardbol rondloopt.
Ik zou gewoon kopen wat jij leuk vind voor diegenequote:Op zaterdag 5 december 2009 05:14 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Zou je denken ja. Ik heb ook een hele poos geen contact met hem gehad. Ik begreep later dat hij het er best moeilijk mee had, ook al zal hij zoiets niet uit zichzelf toegeven.
Nu gaat het de laatste tijd wel een stuk beter. Daarom baal ik ervan dat die vriendin weer de boel komt lopen zieken.
Je kunt iemand ook op een correcte manier een mes in zjn of haar rug steken.quote:Op zaterdag 5 december 2009 04:58 schreef Pulzzar het volgende:
Het gaat me niet eens om die kutcadeaus. Het gaat om haar attitude. Zoals zij me behandelt, heb ik het idee dat ze denkt dat ik een of andere inferieure randdebiel ben. Ik kan me daar niks van aan trekken, maar ik wil haar laten merken dat ik niet van haar gedrag gediend ben. Ik hou er niet van als mensen op me neerkijken.
Goed, ik wil best kopen wat op haar verlanglijstje staat. Vorig jaar was dat badschuim. Vond ik niet erg origineel, dus ik besloot wat anders te zoeken. Blijkbaar waardeert ze niet dat ik die moeite heb gedaan. Dus als er weer badschuim op haar lijstje staat, koop ik wel ergens een goedkope fles. Is ze vast ook niet blij mee. Maar mijn vader verdient genoeg, dus ze kan kopen wat ze wil.
Je weet vaak wel hoe je zou willen reageren, maar de kunst is om dat ook te doen.
Ik overweeg al een poos communicatietraining te gaan volgen en ik ga dat ook wel doen. Alleen leer je daar denk op de 'correcte' manier te reageren. Maar er zijn situaties dat als iemand een mes in je rug steekt, je er een terug moet steken.
Killl her with kindness.....quote:Op zaterdag 5 december 2009 07:06 schreef sigme het volgende:
Geef d'r wat ze vraagt, zonder er moeite voor te doen. Verspil je aandacht niet aan haar en voel je daar goed bij. Zeg er desnoods bij, tegen haar, dat je het doet/geeft omdat je vader zo van d'r houdt. Zonder sarcasme.
Is assertiviteitstraining niet een beter idee? Het komt nu allemaal wat passief agressief over. Is jouw gevoel echt haar te verwijten?quote:Op zaterdag 5 december 2009 04:58 schreef Pulzzar het volgende:
Ik overweeg al een poos communicatietraining te gaan volgen en ik ga dat ook wel doen. Alleen leer je daar denk op de 'correcte' manier te reageren. Maar er zijn situaties dat als iemand een mes in je rug steekt, je er een terug moet steken.
Je zegt het een beetje agressief, maar je hebt wel gelijkquote:Op zaterdag 5 december 2009 08:20 schreef joers1 het volgende:
Mijn vader hoeft maar één keer te zeggen dat ie zn vriendin boven z'n eigen kind verkiest...en hij ziet me NOOIT weer en ik heb NOOIT meer iets met hem te maken. Nog geen kaartje bij zijn overlijden!!!
Je pa is dan, als ie dat écht gezegd heeft, gewoon een enorme hond!! Geen respect voor die branie-bal dan!!!
Ja toch? Een vader die z'n eigen kind laat vallen en de eerste de beste bimbo verkiest??? Daaaag pappie!quote:Op zaterdag 5 december 2009 08:23 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Je zegt het een beetje agressief, maar je hebt wel gelijk![]()
Idd tot ziens en tot nooit weer.
Dus als jij de vriendin/vrouw boven je vaders broze relatie verkiest mag hij dat ook doen?quote:Op zaterdag 5 december 2009 08:43 schreef joers1 het volgende:
[..]
Ja toch? Een vader die z'n eigen kind laat vallen en de eerste de beste bimbo verkiest??? Daaaag pappie!
quote:Op zaterdag 5 december 2009 04:27 schreef Pulzzar het volgende:
Wat een ongelooflijk materialistisch misbaksel ben jij!
Ik zie een verbandquote:Op zaterdag 5 december 2009 04:58 schreef Pulzzar het volgende:
Maar mijn vader verdient genoeg, dus ze kan kopen wat ze wil.
Ja dit is de juiste manier om het af te handelen (maar voor het topic minder leukquote:Op zaterdag 5 december 2009 11:26 schreef Black_Tulip het volgende:
knip
quote:Op zaterdag 5 december 2009 11:25 schreef ssebass het volgende:
[..]
[..]
Ik zie een verband![]()
Het gaat er heel erg om hoe je het brengt. Door gewoon erbij te lachen en het als een soort grapje te brengen kun je veel zeggen. Ja sorry ik kon die Ferrari helaas niet vinden dus ik geef je dit maar. Ik hoop dat je hier wel blij mee bent, maar het gaat om het gebaar toch?
Wat een domme actie van die doos! Dit is gewoon veel te recht voor zijn raap! Een gegeven paard mag je niet in de bek kijken.quote:Op zaterdag 5 december 2009 04:27 schreef Pulzzar het volgende:
Ik laat over me heen lopen. Vaak heb ik dat op het moment zelf niet eens door, maar na verloop van tijd kook ik van woede en reageer ik dat af op de verkeerde personen.
Bijvoorbeeld de volgende situatie. Ik spreek de vriendin van mijn vader via de telefoon. Ze vraagt of ik aanwezig wil zijn op kerst. Dat is dan bij mijn vader thuis en dan is het de bedoeling dat je voor iedereen een 'kleinigheidje' meeneemt. Vorig jaar heb ik mijn best gedaan om voor iedereen wat leuks mee te nemen. Helaas is dat niet bij iedereen gelukt. Maakt niet uit, zou je denken, het gaat om het gebaar en de gezelligheid. Maar de vriendin van mijn vader liet heel duidelijk blijken dat ze niet blij was met hetgeen wat ik voor haar had gekocht. Dat waren geurstokjes die je in een fles parfum moet doen en dan verspreid zich een lekkere geur door je huis. Dat kende ze niet en ze keek erbij "wat moet ik hier nu mee". De 'kleinigheidjes' die anderen hadden meegenomen waren: CD's, boeken, sieraden, golfclubs, etc.
Toen ik de vriendin van mijn vader aan de telefoon had, zei ze: je moet je wel houden aan het verlanglijstje wat mensen je geven, anders krijgen ze iets wat ze niet leuk vinden. En zo stom als ik ben, geef ik toe en zeg ik dat ik mijn best zal doen. Terwijl ik nu denk: wat een ongelooflijk materialistisch misbaksel ben jij!
Probleem is dat ik voel dat ik geen poot heb om op te staan. Ik heb altijd gebotst met mijn vader, maar de laatste tijd is de band wel verbeterd en ik zou het fijn vinden als die band nog beter wordt. Maar die vriendin en ik liggen elkaar niet. Ze kan soms heel aardig doen en ze is daarom ook populair binnen de familie van mijn vader. Mijn oma is oud en heeft problemen met haar gezondheid. Die vriendin doet heel veel voor haar, dus ze wordt de hemel ingeprezen. En ook mijn ooms en tantes lopen met haar weg. Maar dat ze heel aardig kan doen, betekent niet dat ze aardig is. Er zal best iets van oprechte hulpvaardigheid inzitten, maar ik denk zeker dat het voor een deel ook een wit voetje halen is.
Als ik het er met mijn pa over zou hebben, zou hij zeggen dat ik het allemaal verkeerd zie en hij wordt dan waarschijnlijk boos omdat ik zijn vriendin benadeel. Hij heeft ooit een keer gezegd dat hij zijn vriendin boven mij verkiest.
Dit is een voorbeeld. Ik kan moeilijk voor mezelf opkomen en daar heb ik genoeg problemen mee gehad. Ik wil kenbaar maken dat ik er niet van gediend ben om op zo'n manier behandeld te worden.
Mijn vraag is dus: wat doe jij als je je respectloos behandeld voelt? Laat je over je heen lopen? Ga je fel in de aanval? Trek je je er niets van aan?
kansloos natuurlijk...lekker laten escaleren, komen alleen maar winnaars uitquote:Op zaterdag 5 december 2009 11:51 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Wat een domme actie van die doos! Dit is gewoon veel te recht voor zijn raap! Een gegeven paard mag je niet in de bek kijken.
Ik zou er waarschijnlijk over gaan roddelen. Als ze dit blijft doen, misschien kun je haar nog een keer in een val lokken. Zorg er dan wel voor dat je er niet benadeeld door kunt worden.
Ik zou haar serieus de waarheid zeggen. En dat is geen grootspraak.quote:Op zaterdag 5 december 2009 04:27 schreef Pulzzar het volgende:
Ik laat over me heen lopen. Vaak heb ik dat op het moment zelf niet eens door, maar na verloop van tijd kook ik van woede en reageer ik dat af op de verkeerde personen.
Bijvoorbeeld de volgende situatie. Ik spreek de vriendin van mijn vader via de telefoon. Ze vraagt of ik aanwezig wil zijn op kerst. Dat is dan bij mijn vader thuis en dan is het de bedoeling dat je voor iedereen een 'kleinigheidje' meeneemt. Vorig jaar heb ik mijn best gedaan om voor iedereen wat leuks mee te nemen. Helaas is dat niet bij iedereen gelukt. Maakt niet uit, zou je denken, het gaat om het gebaar en de gezelligheid. Maar de vriendin van mijn vader liet heel duidelijk blijken dat ze niet blij was met hetgeen wat ik voor haar had gekocht. Dat waren geurstokjes die je in een fles parfum moet doen en dan verspreid zich een lekkere geur door je huis. Dat kende ze niet en ze keek erbij "wat moet ik hier nu mee". De 'kleinigheidjes' die anderen hadden meegenomen waren: CD's, boeken, sieraden, golfclubs, etc.
Toen ik de vriendin van mijn vader aan de telefoon had, zei ze: je moet je wel houden aan het verlanglijstje wat mensen je geven, anders krijgen ze iets wat ze niet leuk vinden. En zo stom als ik ben, geef ik toe en zeg ik dat ik mijn best zal doen. Terwijl ik nu denk: wat een ongelooflijk materialistisch misbaksel ben jij!
Probleem is dat ik voel dat ik geen poot heb om op te staan. Ik heb altijd gebotst met mijn vader, maar de laatste tijd is de band wel verbeterd en ik zou het fijn vinden als die band nog beter wordt. Maar die vriendin en ik liggen elkaar niet. Ze kan soms heel aardig doen en ze is daarom ook populair binnen de familie van mijn vader. Mijn oma is oud en heeft problemen met haar gezondheid. Die vriendin doet heel veel voor haar, dus ze wordt de hemel ingeprezen. En ook mijn ooms en tantes lopen met haar weg. Maar dat ze heel aardig kan doen, betekent niet dat ze aardig is. Er zal best iets van oprechte hulpvaardigheid inzitten, maar ik denk zeker dat het voor een deel ook een wit voetje halen is.
Als ik het er met mijn pa over zou hebben, zou hij zeggen dat ik het allemaal verkeerd zie en hij wordt dan waarschijnlijk boos omdat ik zijn vriendin benadeel. Hij heeft ooit een keer gezegd dat hij zijn vriendin boven mij verkiest.
Dit is een voorbeeld. Ik kan moeilijk voor mezelf opkomen en daar heb ik genoeg problemen mee gehad. Ik wil kenbaar maken dat ik er niet van gediend ben om op zo'n manier behandeld te worden.
Mijn vraag is dus: wat doe jij als je je respectloos behandeld voelt? Laat je over je heen lopen? Ga je fel in de aanval? Trek je je er niets van aan?
Als je vriendschp dan nog wel wil behouden kan je er toch beter wat van zeggen voor ze over de grens heen gaat, ik denk niet dat je kan verwachten dat ze in een moment van zelfreflectie ziet hoe ze zich eigenlijk gedraagtquote:Op zaterdag 5 december 2009 11:40 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik merk ook dat ik door één bepaald persoon vaak over mee heen laat lopen op school.
Ik ben het nu behoorlijk zat. Natuurlijk is er niets mis met eerlijk zijn, maar van een vriendin moet je wel kunnen verwachten dat die persoon het een beetje tactisch brengt, anders hou je je smoel maar. De volgende keer heeft ze echt een probleem. Ik heb er de vorige keer ook wat van gezegd, ze voelt zich beter dan mij en dat begint me nu echt de strot uit te komen, ik voel me telkens heel dom en nutteloos als ze weer zo'n opmerking naar mijn hoofd slingert.
Ja, ik pik ongelooflijk veel, maar ik heb ook zo mijn grenzen. En ik ben al bijna op het punt dat ik het wel heb gehad met deze vriendschap.
Ze zal toch denken dat ik zeur; zij ziet die eerlijkheid als een goede eigenschap.quote:Op zaterdag 5 december 2009 12:25 schreef Fingon het volgende:
[..]
Als je vriendschp dan nog wel wil behouden kan je er toch beter wat van zeggen voor ze over de grens heen gaat, ik denk niet dat je kan verwachten dat ze in een moment van zelfreflectie ziet hoe ze zich eigenlijk gedraagt
Nee...quote:Op zaterdag 5 december 2009 12:06 schreef Sphere het volgende:
Ik zou haar serieus de waarheid zeggen. En dat is geen grootspraak.
Hoe zij reageert is inderdaad ronduit respectloos.
En ook nee...quote:Op zaterdag 5 december 2009 12:30 schreef -Strawberry- het volgende:
Ze zal toch denken dat ik zeur; zij ziet die eerlijkheid als een goede eigenschap.
"Ja, maar dat weten jullie toch van mij?"
[...]Ik denk dat het ook gewoon in haar zit, in haar karakter, dat valt toch niet af te leren.
quote:Op zaterdag 5 december 2009 13:01 schreef mgerben het volgende:
[..]
Nee...
[..]
En ook nee...
Dit is geen karakter of iemand die 'eerlijk' is. Het gaat in beide gevallen om vrouwen die donders goed doorhebben wat ze aan het doen zijn.
Juist vrouwen zijn er heel sterk in om mensen op een bepaalde plaats te zetten zonder dat daar geweld bij komt kijken.
Vroeger, toen de vrouwtjes allemaal bij elkaar bleven, hebben ze dit ontwikkeld om de hierarchie te kunnen bepalen (en te manipuleren) zonder dat daar gewonden bij vielen.
Dit zijn subtiele acties op de grens van het bewuste en instinct.
Ik denk dat ze gewoon een sociale hork is. Zij ziet het niet als bot en heeft niet door dat ze anderen daarmee kwetst. Of het kan haar niet schelen en ze denkt dat vriendinnen wel op die manier eerlijk tegen elkaar kunnen zijn. Zo ook wilde ze mij dansles geven, omdat ik volgens haar erg slecht was. Dat ziet ze dan niet als mij in de zeik zetten, maar me proberen te helpen. Alleen de manier waarop het dan gaat....quote:Voor de Engelse Aardbei geldt hetzelde: Je weet dat je vriendin zich méér voelt. Ze kiest ervoor om zich tegen jou zo te gedragen. Reken maar dat ze op de thee bij de burgemeester ineens niet zo zogenaamd 'eerlijk' is.
Ze is niet eerlijk of direct, maar bot. Het verschil is of je de beleefdheid kunt opbrengen de waarheid te zeggen zonder te kwetsen, of dat je je mening als waarheid poneert om mensen op de door jou gewenste plaats te zetten.
Dat is niet wat in de OP staat:quote:Op zaterdag 5 december 2009 13:27 schreef Seven. het volgende:
Als jij golfclubs meebrengt voor je vader en één of ander goedkoop parfumstokjessetje voor haar, dan heeft zij correct en assertief gehandeld door je te vertellen dat dat tot ontevredenheid kan leiden.
De rest van het gezelschap brengt nogal forse kleinigheden in.quote:Op zaterdag 5 december 2009 04:27 schreef Pulzzar het volgende:
De 'kleinigheidjes' die anderen hadden meegenomen waren: CD's, boeken, sieraden, golfclubs, etc.
Is ook heel begrijpelijk, moeder is iets heel anders dan vriendin van vaderquote:Op zaterdag 5 december 2009 13:27 schreef Seven. het volgende:
En dan nog iets, als het hier om TS zijn bloedeigen moeder zou gaan, dan zou iedereen zeggen dat hij zich niet aan moet stellen.
Inderdaad, maar zoals iedereen het nu opvat, is ook niet correct, dus ik probeer de andere kant te laten zien.quote:Op zaterdag 5 december 2009 13:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat is niet wat in de OP staat:
[..]
De rest van het gezelschap brengt nogal forse kleinigheden in.
Feit is dat zij als boze stiefmoeder wordt versleten terwijl van borderliners bekend is dat ze zich bij het minste geringste aangevallen voelen. En TS heeft toch in een ander topic aangegeven dat hij borderlinetrekken heeft. Dus voordat we van TS het slachtoffer maken (en eventuele symptomen en gedragingen verergeren), kan even nadenken over de vraag of zij wel zo evil is, geen kwaad.quote:Op zaterdag 5 december 2009 13:35 schreef babipangang het volgende:
[..]
Is ook heel begrijpelijk, moeder is iets heel anders dan vriendin van vader
Je moet wat beter lezen voordat je reageert en niet zelf invullen hoe de situatie is. Het punt is dat zij komt met het idee om voor de gezelligheid een kleinigheidje mee te nemen voor iedereen. Dan ga ik er niet vanuit dat de rest met allemaal dure cadeaus komt aanzetten. Als zij niet blij is met wat ze krijgt en gewoon had gevraagd of ik het wilde ruilen, was het niet zo'n probleem geweest. Maar als ze een jaar later doodleuk zegt dat ik me aan de verlanglijstjes moet houden, vind ik dat nogal onbeschoft. Daarmee wekt ze bij mij inderdaad de indruk dat ze materialistisch is en als zo'n iemand tussen mij en mijn vader komt te staan, ben ik daar nogal boos over.quote:Op zaterdag 5 december 2009 13:27 schreef Seven. het volgende:
Mgerben, zijn jouw ouders nog bij elkaar?
TS, je bent een grote zeikstraal. Je brengt het alsof je wat wil leren door dit topic maar feitelijk wil je alleen de vriendin van je vader eens flink erdoor halen door te doen alsof je respectloos behandeld bent. Als jij golfclubs meebrengt voor je vader en één of ander goedkoop parfumstokjessetje voor haar, dan heeft zij correct en assertief gehandeld door je te vertellen dat dat tot ontevredenheid kan leiden. Je weet niet eens zeker of ze het niets vond, je weet alleen dat ze het op dat moment niet snapte. Parfumstokjes zou ik persoonlijk niet direct herkennen.
Blijkbaar is de band met haar beter dan de band met jou, ik neem aan dat hij ook al wat ouder is en dat jij zelfstandig bent. Is het dan zo gek om als man voor jezelf en liefde te kiezen? De band zal niet voor niets slecht zijn, misschien heb jij die vroeger zelf enorm gesaboteerd.
En dan nog iets, als het hier om TS zijn bloedeigen moeder zou gaan, dan zou iedereen zeggen dat hij zich niet aan moet stellen.
Ja hoor, wat nou inderdaad, je reageerde duidelijk op iets wat je compleet anders interpreteerde en als je er op gewezen wordt speel je het af alsof je het al wist?quote:Op zaterdag 5 december 2009 13:44 schreef Seven. het volgende:
[..]
Inderdaad, maar zoals iedereen het nu opvat, is ook niet correct, dus ik probeer de andere kant te laten zien.
TS, klopt het dat je borderline-achtige trekjes hebt? Ik las zoiets over dat topic over je moeder die niet inziet dat ze alcoholist is.
Klopt, ik heb er trekken van. En ik zal niet ontkennen dat de slechte band met mn pa alleen aan hem te wijten valt. Maar ik heb daar wel therapie voor gevolgd en mede daardoor is de band met mijn pa een stuk beter. Ik zie bij hem dat hij narcistische trekken heeft. Hij is daardoor ook best moeilijk in de omgang en kan behoorlijk tactloos en begriploos zijn. Maar ik zie wel dat hij toch een goeie vent is die het beste met me voor heeft en daarom wil ik investeren in een betere band.quote:Op zaterdag 5 december 2009 13:44 schreef Seven. het volgende:
TS, klopt het dat je borderline-achtige trekjes hebt? Ik las zoiets over dat topic over je moeder die niet inziet dat ze alcoholist is.
Beste Pulzzar,quote:Op zaterdag 5 december 2009 13:14 schreef Pulzzar het volgende:
Met de 'correcte' manier voor mezelf opkomen, bedoel ik dat ik zou zeggen: "Ik vind het nogal vervelend dat jij zo doet. Kan je dat niet op een andere manier?"
Door mensen bewust te maken op hun eigen gedrag en het effect wat het bij jou oproept, dat werkt bij veel mensen. Maar er zijn ook veel mensen waarbij dat niet werkt en dan moet je een andere tactiek toepassen.
Met een mes in haar rug terugsteken, bedoel ik dat ik iemand terug pak met eigen wapens. Als iemand met steken onder water je het gevoel geeft dat je minderwaardig bent, kan je met een subtiele maar scherpe opmerking wel de boodschap overbrengen dat je er niet van gediend bent.
Ik ga trouwens ook een training volgen. Ik heb zoiets al eerder gedaan, maar dat was meer: je staat in de winkel en iemand dringt voor. Ik hoop nu iets te vinden waar je echt leert anders op dit soort situaties te reageren.
By the way, ik snap wel dat mensen hier zeggen dat mijn pa een klootzak is door zijn vriendin boven zijn eigen zoon te verkiezen. Maar zijn boodschap was denk meer dat ik hem niet moest dwingen een keuze te maken. De relatie tussen ons is verre van ideaal, maar ik zie wel dat het kan verbeteren.
Ik had dus willen zeggen 'als jij bijvoorbeeld golfclubs voor je vader meeneemt en parfumstokjes voor zijn vriendin' ... My bad.quote:Op zaterdag 5 december 2009 13:57 schreef Untouchables het volgende:
[..]
Ja hoor, wat nou inderdaad, je reageerde duidelijk op iets wat je compleet anders interpreteerde en als je er op gewezen wordt speel je het af alsof je het al wist?
Get over yourself woman.
En wat heb je je vader vorig jaar voor kerst gegeven?quote:Op zaterdag 5 december 2009 13:55 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Je moet wat beter lezen voordat je reageert en niet zelf invullen hoe de situatie is. Het punt is dat zij komt met het idee om voor de gezelligheid een kleinigheidje mee te nemen voor iedereen. Dan ga ik er niet vanuit dat de rest met allemaal dure cadeaus komt aanzetten. Als zij niet blij is met wat ze krijgt en gewoon had gevraagd of ik het wilde ruilen, was het niet zo'n probleem geweest. Maar als ze een jaar later doodleuk zegt dat ik me aan de verlanglijstjes moet houden, vind ik dat nogal onbeschoft. Daarmee wekt ze bij mij inderdaad de indruk dat ze materialistisch is en als zo'n iemand tussen mij en mijn vader komt te staan, ben ik daar nogal boos over.
Met dit topic heb ik mijn frustratie daarover kunnen uiten, maar het is vooral bedoeld hoe ik met dit soort situaties moet omgaan. Deze situatie raakt me, omdat mijn bloedeigen pa erbij betrokken is. Maar ik denk dat iedereen ooit wel met dit soort mensen te maken krijgt.
Waarom benadruk je alleen wat jouw vader gedaan heeft om de band te verslechteren? Wat was jouw aandeel? Je hebt uitstekende verbale vaardigheden en ik kan me maar moeilijk voorstellen dat je écht hulp nodig hebt bij het oplossen van deze frustraties. Ik krijg de indruk dat je een tikkeltje manipulatief bent in hoe je de zaken hier afschildert. Kan aan mij liggen natuurlijk, en uiteraard moet je je niet persoonlijk aangevallen voelen.quote:Op zaterdag 5 december 2009 14:10 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Klopt, ik heb er trekken van. En ik zal niet ontkennen dat de slechte band met mn pa alleen aan hem te wijten valt. Maar ik heb daar wel therapie voor gevolgd en mede daardoor is de band met mijn pa een stuk beter. Ik zie bij hem dat hij narcistische trekken heeft. Hij is daardoor ook best moeilijk in de omgang en kan behoorlijk tactloos en begriploos zijn. Maar ik zie wel dat hij toch een goeie vent is die het beste met me voor heeft en daarom wil ik investeren in een betere band.
Zit wat in. Maar als je te vaak dezelfde situatie meemaakt, kan je je afvragen waarom dat elke keer gebeurt.quote:Op zaterdag 5 december 2009 14:13 schreef gekkie_ het volgende:
...maar je kunt ook gewoon doorlopen ipv. er elke x weer bij stil te staan hoe zielig je eigenlijk bent...
Precies,quote:Op zaterdag 5 december 2009 14:41 schreef ssebass het volgende:
Al eens over nagedacht dat als je jezelf in een hokje plaatst je de zaken mogelijk vanuit een heel ander perspectief bekijkt dan deze misschien zijn bedoeld. De manier waarop jij de zaken betrekt hoeft absoluut niet de juiste te zijn. Volgens mij zit jouw probleem in het feit dat jij dit soort zaken niet van je af kunt zetten en niet zozeer in de assertiviteit. Je maakt het alleen voor je zelf moeilijk op deze manier.
Je denkt dat ik voor mijn pa heel veel moeite heb gedaan en voor zijn vriendin zomaar wat heb gekocht?quote:Op zaterdag 5 december 2009 14:25 schreef Seven. het volgende:
En wat heb je je vader vorig jaar voor kerst gegeven?
Eens. Ik kan soms best jaloers zijn op mensen die heel relaxed in het leven staan. Zonder afschuw by the way, want het is gewoon leuk om te zien.quote:Op zaterdag 5 december 2009 14:50 schreef gekkie_ het volgende:
Het zou zoveel makkelijker zijn voor jezelf als je niet alles zo persoonlijk op zou vatten en meer voor jezelf zou kiezen.
En geloof me maar dat kun je in geen ene therapie leren!
Ik typ niet zo snel.quote:Op zaterdag 5 december 2009 15:14 schreef gekkie_ het volgende:
Ach ja, sommige mensen houden er gewoon van om deprimerend te doen
I give up
OK, klinkt allemaal heel aannemelijk. Ik persoonlijk zou dan gewoon eens een gesprek met haar aangaan.quote:Op zaterdag 5 december 2009 15:08 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Je denkt dat ik voor mijn pa heel veel moeite heb gedaan en voor zijn vriendin zomaar wat heb gekocht?
Ik zit zo niet in elkaar. Ik dacht vorig jaar gezellig kerst te vieren en heb daarom voor iedereen genoeg moeite gedaan om iets leuks mee te nemen. Iets wat niet teveel kost, maar wat toch leuk is.
Ik wil niet te lang doorgaan op die kerst. Ik heb het genoemd als voorbeeld. Maar buiten dat gebeuren er genoeg situaties waarin ik het idee krijg dat ze op me neerkijkt. Heeft misschien met mijn borderline te maken, want mijn leven is niet bepaald succesvol verlopen en misschien denkt ze dat ik me aanstel. Vind ik trouwens ook vaak genoeg van mezelf, maar ik ben in gaan zien dat ik wel degelijk serieuze problemen heb en dat het niet altijd aan mij ligt.
Wat ik al vertelde, ik heb therapie gevolgd en ook zij zei dat ik daardoor in positieve zin ben veranderd. Leuk om te horen. Maar als ik daarnaast elke keer steken onder water krijg, ga ik twijfelen aan haar oprechtheid. Zij zou kunnen zeggen dat ik het verkeerd interpreteer. Maar ieder mens wéét wanneer hij wel of niet gedizzed wordt.
Mensen praten vanuit hun eigen ervaring. Logisch toch?quote:Op zaterdag 5 december 2009 11:26 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik vind het echt achterbaks wat er allemaal wordt gesuggereerd in het topic. Oh, men "kent het type", want men kent harteloze mensen die hetzelfde hebben gedaan als die vriendin
Ik zeg niet dat die opmerking daarmee acceptabel wordt, maar ik vind hem wel begrijpelijk, zeker als hij het heeft gezegd terwijl jullie ruzie hadden (ik weet niet of dat het geval is?).
En hoe kan je nou op basis van het verhaal van de TS concluderen dat dat het geval is? Wat weet je nou eigenlijk over haar?quote:Op zaterdag 5 december 2009 13:01 schreef mgerben het volgende:
Dit is geen karakter of iemand die 'eerlijk' is. Het gaat in beide gevallen om vrouwen die donders goed doorhebben wat ze aan het doen zijn.
Juist vrouwen zijn er heel sterk in om mensen op een bepaalde plaats te zetten zonder dat daar geweld bij komt kijken.
ff wat rechtzetten.quote:Op zaterdag 5 december 2009 17:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Mensen praten vanuit hun eigen ervaring. Logisch toch?
verder blijft zo'n opmerking belachelijk, ongeacthe de omstandigheden.
Zitten broeden op iets, heeft idd. weining zin. Maar ik zou het zeker niet op me laten zitten. En die opmerking van zijn vader, na dat onbeleefde gedrag van die vriendin geeft zeker wel te denken hoor.
Dan nog gaat het niet over zomaar familie, maar om zijn zoon.. Maar ok, die opmerking was dus eerder nav. de scheiding dan nav. zijn vriendin.quote:Op zaterdag 5 december 2009 22:02 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
ff wat rechtzetten.
Mijn vader heeft niets gezegd naar aanleiding van die opmerking van zijn vriendin. Hij weet er niks van. Ik heb ook geen ruzie met die vriendin gehad. Ik heb haar gewoon vriendelijk te woord gestaan. Dat is juist het probleem. Ik had er wat van moeten zeggen.
Mijn pa heeft in het verleden een paar keer gezegd dat hij zijn vriendin boven mij verkiest. Als je het hele verhaal kent, zou je het wel begrijpen. Hij was gescheiden van mijn ma en dat werd door zijn eigen familie in eerste instantie niet geaccepteerd. Zijn houding was: jullie accepteren het maar of jullie zien mij niet meer. En dat begrijp ik wel. Alleen voel ik me nu klem gezet. Want als ik wel ruzie met die vriendin had gemaakt, had ik weer geen contact met mijn vader.
Het is wat unfair om die vriendin helemaal af te schilderen als een monster, maar als er wordt gezegd "ik ken het type wel", kan ik daar inkomen. Het geeft wel te denken.
quote:Op zaterdag 5 december 2009 22:13 schreef Pulzzar het volgende:
Gisteren had ik daar absoluut geen zin in, maar gewoon praten lijkt me idd het beste. Ik hoef geen dikke maatjes met haar te worden, maar dat hoeft ook niet. Als praten niet werkt, ligt het niet aan mij en dan zie ik wel.
Je maakt hier een denkfout. Die is, dat jij aanneemt dat wat jij onder ´correct´ verstaat, ook voor een ander geldt. Wat je doet, is dus jouw mening veralgemeniseren en vervolgens als een feitelijke norm gaan zien, waar een ander aan gespiegeld kan worden.quote:Op zaterdag 5 december 2009 13:14 schreef Pulzzar het volgende:
Met de 'correcte' manier voor mezelf opkomen, bedoel ik dat ik zou zeggen: "Ik vind het nogal vervelend dat jij zo doet. Kan je dat niet op een andere manier?"
Ik denk eerder dat hij doelt op de voor hemzelf correcte manier. En ik lees net dat de boel is uitgepraat. Fijnquote:Op donderdag 10 december 2009 16:53 schreef jantco het volgende:
[..]
Je maakt hier een denkfout. Die is, dat jij aanneemt dat wat jij onder ´correct´ verstaat, ook voor een ander geldt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |