abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75306836
Ik laat over me heen lopen. Vaak heb ik dat op het moment zelf niet eens door, maar na verloop van tijd kook ik van woede en reageer ik dat af op de verkeerde personen.

Bijvoorbeeld de volgende situatie. Ik spreek de vriendin van mijn vader via de telefoon. Ze vraagt of ik aanwezig wil zijn op kerst. Dat is dan bij mijn vader thuis en dan is het de bedoeling dat je voor iedereen een 'kleinigheidje' meeneemt. Vorig jaar heb ik mijn best gedaan om voor iedereen wat leuks mee te nemen. Helaas is dat niet bij iedereen gelukt. Maakt niet uit, zou je denken, het gaat om het gebaar en de gezelligheid. Maar de vriendin van mijn vader liet heel duidelijk blijken dat ze niet blij was met hetgeen wat ik voor haar had gekocht. Dat waren geurstokjes die je in een fles parfum moet doen en dan verspreid zich een lekkere geur door je huis. Dat kende ze niet en ze keek erbij "wat moet ik hier nu mee". De 'kleinigheidjes' die anderen hadden meegenomen waren: CD's, boeken, sieraden, golfclubs, etc.

Toen ik de vriendin van mijn vader aan de telefoon had, zei ze: je moet je wel houden aan het verlanglijstje wat mensen je geven, anders krijgen ze iets wat ze niet leuk vinden. En zo stom als ik ben, geef ik toe en zeg ik dat ik mijn best zal doen. Terwijl ik nu denk: wat een ongelooflijk materialistisch misbaksel ben jij!

Probleem is dat ik voel dat ik geen poot heb om op te staan. Ik heb altijd gebotst met mijn vader, maar de laatste tijd is de band wel verbeterd en ik zou het fijn vinden als die band nog beter wordt. Maar die vriendin en ik liggen elkaar niet. Ze kan soms heel aardig doen en ze is daarom ook populair binnen de familie van mijn vader. Mijn oma is oud en heeft problemen met haar gezondheid. Die vriendin doet heel veel voor haar, dus ze wordt de hemel ingeprezen. En ook mijn ooms en tantes lopen met haar weg. Maar dat ze heel aardig kan doen, betekent niet dat ze aardig is. Er zal best iets van oprechte hulpvaardigheid inzitten, maar ik denk zeker dat het voor een deel ook een wit voetje halen is.

Als ik het er met mijn pa over zou hebben, zou hij zeggen dat ik het allemaal verkeerd zie en hij wordt dan waarschijnlijk boos omdat ik zijn vriendin benadeel. Hij heeft ooit een keer gezegd dat hij zijn vriendin boven mij verkiest.

Dit is een voorbeeld. Ik kan moeilijk voor mezelf opkomen en daar heb ik genoeg problemen mee gehad. Ik wil kenbaar maken dat ik er niet van gediend ben om op zo'n manier behandeld te worden.

Mijn vraag is dus: wat doe jij als je je respectloos behandeld voelt? Laat je over je heen lopen? Ga je fel in de aanval? Trek je je er niets van aan?
  zaterdag 5 december 2009 @ 04:30:28 #2
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_75306846
Gewoon direct fel in de aanval. Meestal heb ik het overigens wel snel door wanneer iemand mij respectloos behandeld of belachelijk maakt. Gewoon één dodelijke blik en ze stoppen meestal wel.

Nee, serieus. Wanneer je weet dat je respectloos behandel wordt, dan verbreek je toch gewoon het contact met diegene? In ieder geval wel wanneer je haar/hem duidelijk heb gemaakt dat hij/zij jou respectloos behandeld.
pi_75306892
Ik zou gewoon kopen wat er op haar lijstje staat.
  zaterdag 5 december 2009 @ 04:42:31 #4
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_75306895
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 04:41 schreef DrDentz het volgende:
Ik zou gewoon kopen wat er op haar lijstje staat.
Dan verdien je het gewoon om zo behandeld te worden. Niets erger dan mensen die voor tirannie zwichten.
pi_75306908
Je hebt gelijk.
  zaterdag 5 december 2009 @ 04:58:07 #6
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_75306944
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 04:27 schreef Pulzzar het volgende:Hij heeft ooit een keer gezegd dat hij zijn vriendin boven mij verkiest.
Dan is jouw pa, sorry dat ik het zeg, bij deze de grootste hufter die er op deze aardbol rondloopt.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_75306947
Het gaat me niet eens om die kutcadeaus. Het gaat om haar attitude. Zoals zij me behandelt, heb ik het idee dat ze denkt dat ik een of andere inferieure randdebiel ben. Ik kan me daar niks van aan trekken, maar ik wil haar laten merken dat ik niet van haar gedrag gediend ben. Ik hou er niet van als mensen op me neerkijken.

Goed, ik wil best kopen wat op haar verlanglijstje staat. Vorig jaar was dat badschuim. Vond ik niet erg origineel, dus ik besloot wat anders te zoeken. Blijkbaar waardeert ze niet dat ik die moeite heb gedaan. Dus als er weer badschuim op haar lijstje staat, koop ik wel ergens een goedkope fles. Is ze vast ook niet blij mee. Maar mijn vader verdient genoeg, dus ze kan kopen wat ze wil.

Je weet vaak wel hoe je zou willen reageren, maar de kunst is om dat ook te doen.

Ik overweeg al een poos communicatietraining te gaan volgen en ik ga dat ook wel doen. Alleen leer je daar denk op de 'correcte' manier te reageren. Maar er zijn situaties dat als iemand een mes in je rug steekt, je er een terug moet steken.
  zaterdag 5 december 2009 @ 05:05:21 #8
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_75306976
Overigens is je vader een vuige klootzak dat hij haar boven z'n eigen kroost verkiest. Ik zou alle banden verbreken. En ik spreek uit ervaring.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_75306996
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 04:58 schreef twiFight het volgende:
Dan is jouw pa, sorry dat ik het zeg, bij deze de grootste hufter die er op deze aardbol rondloopt.
Zou je denken ja. Ik heb ook een hele poos geen contact met hem gehad. Ik begreep later dat hij het er best moeilijk mee had, ook al zal hij zoiets niet uit zichzelf toegeven.

Nu gaat het de laatste tijd wel een stuk beter. Daarom baal ik ervan dat die vriendin weer de boel komt lopen zieken.
pi_75307085
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 05:14 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Zou je denken ja. Ik heb ook een hele poos geen contact met hem gehad. Ik begreep later dat hij het er best moeilijk mee had, ook al zal hij zoiets niet uit zichzelf toegeven.

Nu gaat het de laatste tijd wel een stuk beter. Daarom baal ik ervan dat die vriendin weer de boel komt lopen zieken.
Ik zou gewoon kopen wat jij leuk vind voor diegene

en voor die vriendin zou ik niets kopen, en als ze je dan vragend aankijkt verwijs je naar haar reactie van vorig jaar, ik heb ook zo'n trien in de familie (vriendin schoonbroer) dat verwende nest kijkt ook altijd ontevreden met wat je haar ook geeft ...

bovenstaande behandeling heb ik een jaar of 3 volgehouden (en nu dit jaar weer) en ze kan me wel doodschieten, maar dat boeit me niet zo ... graag of niet hoor en als het "niet" is, dan is dat bij mij ook meteen "nooit"
pi_75307134
Dus je wil:
a) minder over je heen laten lopen
b) de broze relatie met je vader niet verslechteren

Op zich kan dat best allebei, maar het is niet handig om a te gaan oefenen op je vaders vriendin. In verband met b.

Ik denk dat je voor vaders vriendin het beste kan overstappen op een strategie waarin je jezelf moreel superieur kan voelen zonder energie te verspillen aan het onplezierig maken van een geschenk. Geef d'r wat ze vraagt, zonder er moeite voor te doen. Verspil je aandacht niet aan haar en voel je daar goed bij. Zeg er desnoods bij, tegen haar, dat je het doet/geeft omdat je vader zo van d'r houdt. Zonder sarcasme.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 5 december 2009 @ 07:38:05 #12
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_75307164
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 04:58 schreef Pulzzar het volgende:
Het gaat me niet eens om die kutcadeaus. Het gaat om haar attitude. Zoals zij me behandelt, heb ik het idee dat ze denkt dat ik een of andere inferieure randdebiel ben. Ik kan me daar niks van aan trekken, maar ik wil haar laten merken dat ik niet van haar gedrag gediend ben. Ik hou er niet van als mensen op me neerkijken.

Goed, ik wil best kopen wat op haar verlanglijstje staat. Vorig jaar was dat badschuim. Vond ik niet erg origineel, dus ik besloot wat anders te zoeken. Blijkbaar waardeert ze niet dat ik die moeite heb gedaan. Dus als er weer badschuim op haar lijstje staat, koop ik wel ergens een goedkope fles. Is ze vast ook niet blij mee. Maar mijn vader verdient genoeg, dus ze kan kopen wat ze wil.

Je weet vaak wel hoe je zou willen reageren, maar de kunst is om dat ook te doen.

Ik overweeg al een poos communicatietraining te gaan volgen en ik ga dat ook wel doen. Alleen leer je daar denk op de 'correcte' manier te reageren. Maar er zijn situaties dat als iemand een mes in je rug steekt, je er een terug moet steken.
Je kunt iemand ook op een correcte manier een mes in zjn of haar rug steken.
Juist door communicatief sterk te zijn.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_75307222
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 07:06 schreef sigme het volgende:
Geef d'r wat ze vraagt, zonder er moeite voor te doen. Verspil je aandacht niet aan haar en voel je daar goed bij. Zeg er desnoods bij, tegen haar, dat je het doet/geeft omdat je vader zo van d'r houdt. Zonder sarcasme.
Killl her with kindness.....
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zaterdag 5 december 2009 @ 08:12:05 #14
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_75307239
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 04:58 schreef Pulzzar het volgende:
Is assertiviteitstraining niet een beter idee? Het komt nu allemaal wat passief agressief over. Is jouw gevoel echt haar te verwijten?
Life is what you make it.
  zaterdag 5 december 2009 @ 08:14:10 #15
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_75307242
Geen energie steken in dat soort misselijkmakende, arrogante schijtwijven!!
En al helemáál niet zwichten voor opmerkingen als : "Hou je wel aan het verlanglijstje!". Ze zegt je nog nét niet wat je MOET kopen.
Klinkt een beetje als de blonde typiste-bimbo die je zakenpappie aan de haak slaat om z'n geld overigens....
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_75307253
Wat een stom wijf zeg, die heeft in ieder geval niet begrepen waar het om gaat, namelijk om het gebaar. Als je echt graag iets wilt kun je het namelijk zelf ook kopen.

Het ergste met dit soort mensen is dat je het wel kunt zeggen, maar dat de meeste het gewoon niet begrijpen.

Zit het je trouwens niet dwars dat je vader dat gezegd heeft?
  zaterdag 5 december 2009 @ 08:20:19 #17
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_75307261
Mijn vader hoeft maar één keer te zeggen dat ie zn vriendin boven z'n eigen kind verkiest...en hij ziet me NOOIT weer en ik heb NOOIT meer iets met hem te maken. Nog geen kaartje bij zijn overlijden!!!
Je pa is dan, als ie dat écht gezegd heeft, gewoon een enorme hond!! Geen respect voor die branie-bal dan!!!
pi_75307271
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 08:20 schreef joers1 het volgende:
Mijn vader hoeft maar één keer te zeggen dat ie zn vriendin boven z'n eigen kind verkiest...en hij ziet me NOOIT weer en ik heb NOOIT meer iets met hem te maken. Nog geen kaartje bij zijn overlijden!!!
Je pa is dan, als ie dat écht gezegd heeft, gewoon een enorme hond!! Geen respect voor die branie-bal dan!!!
Je zegt het een beetje agressief, maar je hebt wel gelijk
Idd tot ziens en tot nooit weer.
pi_75307273
Branie-bal
pi_75307302
Je zit in de tang:

-Als je voor jezelf opstaat en openlijk iets tegen haar doet, heb jij het straks gedaan. Madame zal een drama schoppen en jouw gedrag breed uitmeten en dan ben je nog minder welkom bij je vader.

-Als je zelf ook allemaal dingen gaat lopen uitdenken om haar "een mes in de rug" te bezorgen, dan ben je a) een hoop negatieve energie kwijt en b) waarschijnlijk uiteindelijk toch nog de verliezer want types zoals zij hebben dit spelletje zowat uitgevonden. Geloof me, ik ken het type.

Het enige wat een beetje werkt is de blijmoedige idioot spelen en haar zoveel mogelijk negeren. Doe maar alsof je haar geziek gewoon niet opmerkt, hoe moeilijk het ook is. Wat ook werkt is inderdaad de "kill her with kindness-approach" waarbij je je zoveel mogelijk richt op je vader. Zij komt ook mee, maar als aanhang van hem.

Je wilt niet weten wat de vriendin van mijn vader inmiddels gepresteerd heeft qua respectloos gedrag, maar het is haar (nog) niet gelukt om mij (na mijn broer en zus) van mijn vader te verwijderen. Ik zorg dat ik hen zoveel mogelijk één op één tref, dan kan zij niet gaan zitten storen op de lijn zeg maar (als in: telefoontjes niet doorgeven zodat de man zich af zit te vragen waarom ik nooit iets van me laat horen, niet op bezoek kom in het ziekenhuis, niets wist van de verjaardag van die of die etc.; te schandalig voor woorden maar je kan nooit iets bewijzen qua opzet dus adem in adem uit en negeer het gewoon...)
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 5 december 2009 @ 08:43:02 #21
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_75307350
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 08:23 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Je zegt het een beetje agressief, maar je hebt wel gelijk
Idd tot ziens en tot nooit weer.
Ja toch? Een vader die z'n eigen kind laat vallen en de eerste de beste bimbo verkiest??? Daaaag pappie!
pi_75307407
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 08:43 schreef joers1 het volgende:

[..]

Ja toch? Een vader die z'n eigen kind laat vallen en de eerste de beste bimbo verkiest??? Daaaag pappie!
Dus als jij de vriendin/vrouw boven je vaders broze relatie verkiest mag hij dat ook doen?

Ben het met je eens, dat je als vader dat niet zomaar kan zeggen, maar ik denk wel te weten in welk context hij dit gezegd heeft.

Hij botst al jaren met zijn kind en heeft nu een vriendin die dingen doet en goed voor hem is.

Dus zet jezelf in zijn schoenen, een kind wat je soms wel, soms niet ziet, want relatie is niet zo best, moet je dat dan verkiezen boven elke dag dat iemand er is en ook nog eens zijn moeder verzorgd.
pi_75307415
En begrijp me niet verkeerd, ik vind dat in zulke situaties helemaal niks te kiezen is.
Kind is kind en relatie is relatie.
  zaterdag 5 december 2009 @ 08:57:46 #24
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_75307423
Je verkiest je kind, als je een GOEDE vader bent, ALTIJD boven wie dan ook.
Wil niet zeggen dat je geen relatie kunt hebben....maar een vader die zegt, dat ie zn scharrel verkiest boven zijn kind, vind ik gewoon écht absurd. Het is geen kwestie van verkiezen....je kind is er gewoon. Dat dient je scharrel maar te accepteren. Hoe goed/slecht de relatie ook is.
pi_75307434
Nou, ik denk dat ze meer is dan een scharrel, als je iets beter leest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')