Dan verdien je het gewoon om zo behandeld te worden. Niets erger dan mensen die voor tirannie zwichten.quote:Op zaterdag 5 december 2009 04:41 schreef DrDentz het volgende:
Ik zou gewoon kopen wat er op haar lijstje staat.
Dan is jouw pa, sorry dat ik het zeg, bij deze de grootste hufter die er op deze aardbol rondloopt.quote:Op zaterdag 5 december 2009 04:27 schreef Pulzzar het volgende:Hij heeft ooit een keer gezegd dat hij zijn vriendin boven mij verkiest.
Zou je denken ja. Ik heb ook een hele poos geen contact met hem gehad. Ik begreep later dat hij het er best moeilijk mee had, ook al zal hij zoiets niet uit zichzelf toegeven.quote:Op zaterdag 5 december 2009 04:58 schreef twiFight het volgende:
Dan is jouw pa, sorry dat ik het zeg, bij deze de grootste hufter die er op deze aardbol rondloopt.
Ik zou gewoon kopen wat jij leuk vind voor diegenequote:Op zaterdag 5 december 2009 05:14 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Zou je denken ja. Ik heb ook een hele poos geen contact met hem gehad. Ik begreep later dat hij het er best moeilijk mee had, ook al zal hij zoiets niet uit zichzelf toegeven.
Nu gaat het de laatste tijd wel een stuk beter. Daarom baal ik ervan dat die vriendin weer de boel komt lopen zieken.
Je kunt iemand ook op een correcte manier een mes in zjn of haar rug steken.quote:Op zaterdag 5 december 2009 04:58 schreef Pulzzar het volgende:
Het gaat me niet eens om die kutcadeaus. Het gaat om haar attitude. Zoals zij me behandelt, heb ik het idee dat ze denkt dat ik een of andere inferieure randdebiel ben. Ik kan me daar niks van aan trekken, maar ik wil haar laten merken dat ik niet van haar gedrag gediend ben. Ik hou er niet van als mensen op me neerkijken.
Goed, ik wil best kopen wat op haar verlanglijstje staat. Vorig jaar was dat badschuim. Vond ik niet erg origineel, dus ik besloot wat anders te zoeken. Blijkbaar waardeert ze niet dat ik die moeite heb gedaan. Dus als er weer badschuim op haar lijstje staat, koop ik wel ergens een goedkope fles. Is ze vast ook niet blij mee. Maar mijn vader verdient genoeg, dus ze kan kopen wat ze wil.
Je weet vaak wel hoe je zou willen reageren, maar de kunst is om dat ook te doen.
Ik overweeg al een poos communicatietraining te gaan volgen en ik ga dat ook wel doen. Alleen leer je daar denk op de 'correcte' manier te reageren. Maar er zijn situaties dat als iemand een mes in je rug steekt, je er een terug moet steken.
Killl her with kindness.....quote:Op zaterdag 5 december 2009 07:06 schreef sigme het volgende:
Geef d'r wat ze vraagt, zonder er moeite voor te doen. Verspil je aandacht niet aan haar en voel je daar goed bij. Zeg er desnoods bij, tegen haar, dat je het doet/geeft omdat je vader zo van d'r houdt. Zonder sarcasme.
Is assertiviteitstraining niet een beter idee? Het komt nu allemaal wat passief agressief over. Is jouw gevoel echt haar te verwijten?quote:Op zaterdag 5 december 2009 04:58 schreef Pulzzar het volgende:
Ik overweeg al een poos communicatietraining te gaan volgen en ik ga dat ook wel doen. Alleen leer je daar denk op de 'correcte' manier te reageren. Maar er zijn situaties dat als iemand een mes in je rug steekt, je er een terug moet steken.
Je zegt het een beetje agressief, maar je hebt wel gelijkquote:Op zaterdag 5 december 2009 08:20 schreef joers1 het volgende:
Mijn vader hoeft maar één keer te zeggen dat ie zn vriendin boven z'n eigen kind verkiest...en hij ziet me NOOIT weer en ik heb NOOIT meer iets met hem te maken. Nog geen kaartje bij zijn overlijden!!!
Je pa is dan, als ie dat écht gezegd heeft, gewoon een enorme hond!! Geen respect voor die branie-bal dan!!!
Ja toch? Een vader die z'n eigen kind laat vallen en de eerste de beste bimbo verkiest??? Daaaag pappie!quote:Op zaterdag 5 december 2009 08:23 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Je zegt het een beetje agressief, maar je hebt wel gelijk![]()
Idd tot ziens en tot nooit weer.
Dus als jij de vriendin/vrouw boven je vaders broze relatie verkiest mag hij dat ook doen?quote:Op zaterdag 5 december 2009 08:43 schreef joers1 het volgende:
[..]
Ja toch? Een vader die z'n eigen kind laat vallen en de eerste de beste bimbo verkiest??? Daaaag pappie!
quote:Op zaterdag 5 december 2009 04:27 schreef Pulzzar het volgende:
Wat een ongelooflijk materialistisch misbaksel ben jij!
Ik zie een verbandquote:Op zaterdag 5 december 2009 04:58 schreef Pulzzar het volgende:
Maar mijn vader verdient genoeg, dus ze kan kopen wat ze wil.
Ja dit is de juiste manier om het af te handelen (maar voor het topic minder leukquote:Op zaterdag 5 december 2009 11:26 schreef Black_Tulip het volgende:
knip
quote:Op zaterdag 5 december 2009 11:25 schreef ssebass het volgende:
[..]
[..]
Ik zie een verband![]()
Het gaat er heel erg om hoe je het brengt. Door gewoon erbij te lachen en het als een soort grapje te brengen kun je veel zeggen. Ja sorry ik kon die Ferrari helaas niet vinden dus ik geef je dit maar. Ik hoop dat je hier wel blij mee bent, maar het gaat om het gebaar toch?
Wat een domme actie van die doos! Dit is gewoon veel te recht voor zijn raap! Een gegeven paard mag je niet in de bek kijken.quote:Op zaterdag 5 december 2009 04:27 schreef Pulzzar het volgende:
Ik laat over me heen lopen. Vaak heb ik dat op het moment zelf niet eens door, maar na verloop van tijd kook ik van woede en reageer ik dat af op de verkeerde personen.
Bijvoorbeeld de volgende situatie. Ik spreek de vriendin van mijn vader via de telefoon. Ze vraagt of ik aanwezig wil zijn op kerst. Dat is dan bij mijn vader thuis en dan is het de bedoeling dat je voor iedereen een 'kleinigheidje' meeneemt. Vorig jaar heb ik mijn best gedaan om voor iedereen wat leuks mee te nemen. Helaas is dat niet bij iedereen gelukt. Maakt niet uit, zou je denken, het gaat om het gebaar en de gezelligheid. Maar de vriendin van mijn vader liet heel duidelijk blijken dat ze niet blij was met hetgeen wat ik voor haar had gekocht. Dat waren geurstokjes die je in een fles parfum moet doen en dan verspreid zich een lekkere geur door je huis. Dat kende ze niet en ze keek erbij "wat moet ik hier nu mee". De 'kleinigheidjes' die anderen hadden meegenomen waren: CD's, boeken, sieraden, golfclubs, etc.
Toen ik de vriendin van mijn vader aan de telefoon had, zei ze: je moet je wel houden aan het verlanglijstje wat mensen je geven, anders krijgen ze iets wat ze niet leuk vinden. En zo stom als ik ben, geef ik toe en zeg ik dat ik mijn best zal doen. Terwijl ik nu denk: wat een ongelooflijk materialistisch misbaksel ben jij!
Probleem is dat ik voel dat ik geen poot heb om op te staan. Ik heb altijd gebotst met mijn vader, maar de laatste tijd is de band wel verbeterd en ik zou het fijn vinden als die band nog beter wordt. Maar die vriendin en ik liggen elkaar niet. Ze kan soms heel aardig doen en ze is daarom ook populair binnen de familie van mijn vader. Mijn oma is oud en heeft problemen met haar gezondheid. Die vriendin doet heel veel voor haar, dus ze wordt de hemel ingeprezen. En ook mijn ooms en tantes lopen met haar weg. Maar dat ze heel aardig kan doen, betekent niet dat ze aardig is. Er zal best iets van oprechte hulpvaardigheid inzitten, maar ik denk zeker dat het voor een deel ook een wit voetje halen is.
Als ik het er met mijn pa over zou hebben, zou hij zeggen dat ik het allemaal verkeerd zie en hij wordt dan waarschijnlijk boos omdat ik zijn vriendin benadeel. Hij heeft ooit een keer gezegd dat hij zijn vriendin boven mij verkiest.
Dit is een voorbeeld. Ik kan moeilijk voor mezelf opkomen en daar heb ik genoeg problemen mee gehad. Ik wil kenbaar maken dat ik er niet van gediend ben om op zo'n manier behandeld te worden.
Mijn vraag is dus: wat doe jij als je je respectloos behandeld voelt? Laat je over je heen lopen? Ga je fel in de aanval? Trek je je er niets van aan?
kansloos natuurlijk...lekker laten escaleren, komen alleen maar winnaars uitquote:Op zaterdag 5 december 2009 11:51 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Wat een domme actie van die doos! Dit is gewoon veel te recht voor zijn raap! Een gegeven paard mag je niet in de bek kijken.
Ik zou er waarschijnlijk over gaan roddelen. Als ze dit blijft doen, misschien kun je haar nog een keer in een val lokken. Zorg er dan wel voor dat je er niet benadeeld door kunt worden.
Ik zou haar serieus de waarheid zeggen. En dat is geen grootspraak.quote:Op zaterdag 5 december 2009 04:27 schreef Pulzzar het volgende:
Ik laat over me heen lopen. Vaak heb ik dat op het moment zelf niet eens door, maar na verloop van tijd kook ik van woede en reageer ik dat af op de verkeerde personen.
Bijvoorbeeld de volgende situatie. Ik spreek de vriendin van mijn vader via de telefoon. Ze vraagt of ik aanwezig wil zijn op kerst. Dat is dan bij mijn vader thuis en dan is het de bedoeling dat je voor iedereen een 'kleinigheidje' meeneemt. Vorig jaar heb ik mijn best gedaan om voor iedereen wat leuks mee te nemen. Helaas is dat niet bij iedereen gelukt. Maakt niet uit, zou je denken, het gaat om het gebaar en de gezelligheid. Maar de vriendin van mijn vader liet heel duidelijk blijken dat ze niet blij was met hetgeen wat ik voor haar had gekocht. Dat waren geurstokjes die je in een fles parfum moet doen en dan verspreid zich een lekkere geur door je huis. Dat kende ze niet en ze keek erbij "wat moet ik hier nu mee". De 'kleinigheidjes' die anderen hadden meegenomen waren: CD's, boeken, sieraden, golfclubs, etc.
Toen ik de vriendin van mijn vader aan de telefoon had, zei ze: je moet je wel houden aan het verlanglijstje wat mensen je geven, anders krijgen ze iets wat ze niet leuk vinden. En zo stom als ik ben, geef ik toe en zeg ik dat ik mijn best zal doen. Terwijl ik nu denk: wat een ongelooflijk materialistisch misbaksel ben jij!
Probleem is dat ik voel dat ik geen poot heb om op te staan. Ik heb altijd gebotst met mijn vader, maar de laatste tijd is de band wel verbeterd en ik zou het fijn vinden als die band nog beter wordt. Maar die vriendin en ik liggen elkaar niet. Ze kan soms heel aardig doen en ze is daarom ook populair binnen de familie van mijn vader. Mijn oma is oud en heeft problemen met haar gezondheid. Die vriendin doet heel veel voor haar, dus ze wordt de hemel ingeprezen. En ook mijn ooms en tantes lopen met haar weg. Maar dat ze heel aardig kan doen, betekent niet dat ze aardig is. Er zal best iets van oprechte hulpvaardigheid inzitten, maar ik denk zeker dat het voor een deel ook een wit voetje halen is.
Als ik het er met mijn pa over zou hebben, zou hij zeggen dat ik het allemaal verkeerd zie en hij wordt dan waarschijnlijk boos omdat ik zijn vriendin benadeel. Hij heeft ooit een keer gezegd dat hij zijn vriendin boven mij verkiest.
Dit is een voorbeeld. Ik kan moeilijk voor mezelf opkomen en daar heb ik genoeg problemen mee gehad. Ik wil kenbaar maken dat ik er niet van gediend ben om op zo'n manier behandeld te worden.
Mijn vraag is dus: wat doe jij als je je respectloos behandeld voelt? Laat je over je heen lopen? Ga je fel in de aanval? Trek je je er niets van aan?
Als je vriendschp dan nog wel wil behouden kan je er toch beter wat van zeggen voor ze over de grens heen gaat, ik denk niet dat je kan verwachten dat ze in een moment van zelfreflectie ziet hoe ze zich eigenlijk gedraagtquote:Op zaterdag 5 december 2009 11:40 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik merk ook dat ik door één bepaald persoon vaak over mee heen laat lopen op school.
Ik ben het nu behoorlijk zat. Natuurlijk is er niets mis met eerlijk zijn, maar van een vriendin moet je wel kunnen verwachten dat die persoon het een beetje tactisch brengt, anders hou je je smoel maar. De volgende keer heeft ze echt een probleem. Ik heb er de vorige keer ook wat van gezegd, ze voelt zich beter dan mij en dat begint me nu echt de strot uit te komen, ik voel me telkens heel dom en nutteloos als ze weer zo'n opmerking naar mijn hoofd slingert.
Ja, ik pik ongelooflijk veel, maar ik heb ook zo mijn grenzen. En ik ben al bijna op het punt dat ik het wel heb gehad met deze vriendschap.
Ze zal toch denken dat ik zeur; zij ziet die eerlijkheid als een goede eigenschap.quote:Op zaterdag 5 december 2009 12:25 schreef Fingon het volgende:
[..]
Als je vriendschp dan nog wel wil behouden kan je er toch beter wat van zeggen voor ze over de grens heen gaat, ik denk niet dat je kan verwachten dat ze in een moment van zelfreflectie ziet hoe ze zich eigenlijk gedraagt
Nee...quote:Op zaterdag 5 december 2009 12:06 schreef Sphere het volgende:
Ik zou haar serieus de waarheid zeggen. En dat is geen grootspraak.
Hoe zij reageert is inderdaad ronduit respectloos.
En ook nee...quote:Op zaterdag 5 december 2009 12:30 schreef -Strawberry- het volgende:
Ze zal toch denken dat ik zeur; zij ziet die eerlijkheid als een goede eigenschap.
"Ja, maar dat weten jullie toch van mij?"
[...]Ik denk dat het ook gewoon in haar zit, in haar karakter, dat valt toch niet af te leren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |