quote:Been hoopt niet dat shirtloze Babovic verkouden is geworden
Mario Been blijft in zijn trainersloopbaan maar spelers tegenkomen die gele kaarten oppikken door hun shirt uit te trekken. Bij NEC was dit al meerdere malen het geval en zondag pakte Stefan Babovic een prent op na het vieren van de gelijkmaker tegen FC Groningen (3-1). “Tsja, wat moet je ermee?”, vroeg Been zich na afloop af op de persconferentie.
Babovic schoot kort na rust fraai binnen, gooide zijn shirt uit en rende met een ontbloot bovenlijf juichend op het legioen af. “Ik hoop niet dat hij verkouden is geworden'', zei Been tegen het ANP. “Het lijkt wel of ik in mijn carrière door dergelijke spelers word achtervolgd. Vooruit dan maar, Stefan is een fantastische gozer en een winnaar. En het was inderdaad een mooi doelpunt, maar om daar nou je shirt voor uit te trekken in deze kou... Maar ik neem het op de koop toe.''
De doelpuntenmaker legde op de website van zijn club uit dat er bij zijn eerste seizoenstreffer de nodige emotie aan te pas kwam. “Er kwam enige frustratie vrij omdat ik een maand onterecht niet heb mogen spelen”, refereerde Babovic aan de schorsing die hij kreeg na een rode kaart tegen Ajax. “Maar ik ben ook gewoon temperamentvol. Ik word altijd wild na een doelpunt. Ik weet dat het een gele kaart kost, maar ik was zo blij dat ik daar niet aan dacht. Helaas heb ik niet zo’n mooi lichaam als Cristiano Ronaldo.”
quote:Been: 'Slechte eerste helft Feyenoord was mijn fout'
De thuiswedstrijd tegen FC Groningen kende voor Feyenoord twee gezichten. De ploeg had voor rust weinig te vertellen, maar stelde na rust orde op zaken en sleepte de overwinning uit het vuur (3-1). Coach Mario Been nam de schuld op zich voor de matige eerste helft: “We speelden met te veel offensief ingestelde spelers.”
De coach had voor de wedstrijd al overwogen om Kelvin Leerdam op het middenveld te zetten, maar koos voor meer creatieve spelers. Een gok die niet goed uitpakte, waardoor Leerdam in de tweede helft alsnog op het middenveld verscheen. “Hij heeft zijn rol fantastisch ingevuld”, zei Been op de website van zijn club. “Gelukkig hebben we wat dat betreft op tijd ingezien dat er wat moest veranderen.”
“Het verschil tussen de eerste en de tweede helft was erg groot, maar we hebben uiteindelijk verdiend gewonnen”, vervolgde Been zijn analyse. “In de rust was het duidelijk dat het voor ons de dood of de gladiolen was. Achteraf moet ik de complimenten aan het team geven. Ze hebben laten zien over een fantastische mentaliteit te beschikken.” Feyenoord loopt door de zege weg bij Groningen en in op Ajax. “Daarom is dit een heel belangrijke overwinning”, besloot Been. “Het is belangrijk dat we op deze weg door blijven gaan.”
Dat is toch wel een zeldzaamheid, een coach die de hand in eigen boezem durft te steken.quote:
Ja, makkelijk om te zeggen terwijl je gewonnen hebt.quote:Op zondag 6 december 2009 20:12 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is toch wel een zeldzaamheid, een coach die de hand in eigen boezem durft te steken.
Cissé vond ik niet eens zó slecht. Hij miste inderdaad een paar ballen waarvan ik dacht, daar moet er toch echt 1 van in, maar ik vond m niet dramatisch.quote:Op zondag 6 december 2009 18:59 schreef heiden6 het volgende:
Bruins en Cissé waren echt dramatisch. Babovic speelde goed, Makaay viel redelijk goed in. Ik vind dat we af moeten stappen van dat geforceerde gedoe met buitenspelers, we hebben daar geen geschikte spelers voor.
Deze keer was het geen absolute noodzaak bleek achteraf, maar het zullen maar kansen zijn die absoluut gemaakt moeten worden... Maar ik zie hem liever spelen dan Biseswar, en ach het zit ook wel eens niet mee. Maar wat heerlijk om te zien dat er dus wel goed gespeeld kàn worden, met als hoogtepunt de aanval met hakje van Landzaat en het schot met links van Makaay, die had ik er graag in zien vliegenquote:Op zondag 6 december 2009 20:40 schreef Magereheinus het volgende:
[..]
Cissé vond ik niet eens zó slecht. Hij miste inderdaad een paar ballen waarvan ik dacht, daar moet er toch echt 1 van in, maar ik vond m niet dramatisch.
Al heb ik m ook wel eens beter zien ballen dat wel.
Been is dan ook een unieke trainerquote:Op zondag 6 december 2009 20:12 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is toch wel een zeldzaamheid, een coach die de hand in eigen boezem durft te steken.
Uhhh Ja? Waarom zouden we een extra keeper nodig hebben?quote:Op zondag 6 december 2009 23:04 schreef Dr.Mikey het volgende:
Roepen we nou nog steeds dat we geen keeper nodig hebben ?
Precies? Van Dijk en Darley kunnen het samen prima uitvechten en anders hebben we Mulder ook nog die het volgens mij prima doet bij de Reserves nu?quote:Op zondag 6 december 2009 23:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Uhhh Ja? Waarom zouden we een extra keeper nodig hebben?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |