abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 december 2009 @ 13:46:24 #76
277627 Seven.
We are Borg.
pi_75281353
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 13:44 schreef Prenzlauer het volgende:

[..]

Ja, hallo ik zit hier druk bezig met CAD. Shear, sheer. Laat ook maar, ik laat me weer kennen zo
Nee maar wat ik er mee bedoelde was dat ik zelf ook erg druk ben met een baan en dat als ik thuis kom niet iemand wil vinden die zich meer zorgen maakt om werk dan om haar omgeving en daar bedoelde ik niet alleen mijzelf mee.
Grappig dat mannen hun carrière voorrang mogen geven boven de relatie maar vrouwen niet.
Resistance is futile.
pi_75281475
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 13:46 schreef Seven. het volgende:

[..]

Grappig dat mannen hun carrière voorrang mogen geven boven de relatie maar vrouwen niet.
Grappig dat ik vrouwen ken die 100% voor hun carriere gaan.
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
pi_75281599
quote:

[..]

Ja, hallo ik zit hier druk bezig met CAD. Shear, sheer. Laat ook maar, ik laat me weer kennen zo
Nee maar wat ik er mee bedoelde was dat ik zelf ook erg druk ben met een baan en dat als ik thuis kom niet iemand wil vinden die zich meer zorgen maakt om werk dan om haar omgeving en daar bedoelde ik niet alleen mijzelf mee.
Dus jij mag wel druk zijn met je baan en zij niet?

Ik heb door mijn werk vaak minder tijd voor mijn vriend, maar als we samen zijn heb ik meer dan genoeg aandacht voor hem hoor
pi_75281823
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 13:51 schreef ripley1 het volgende:

[..]

Dus jij mag wel druk zijn met je baan en zij niet?

Ik heb door mijn werk vaak minder tijd voor mijn vriend, maar als we samen zijn heb ik meer dan genoeg aandacht voor hem hoor
Dat zeg ik toch niet? Wat ik bedoel is dat als je thuiskomt er snel een magnetron maaltijd ingooit en weer verder gaat met je verslag tikken. Iets met de knop omzetten enzo. En daar zijn vrouwen over het algemeen minder goed in omdat ze zich meer betrokken voelen bij het werk. Althans, dat is mijn impressie.

Disclaimer: Prenzlauer is geen vrouwenhater of SGP-er die van mening is dat je in de keuken hoort. Je mag carriere maken en werken wat je wilt maar niet ten koste van je sociale omgeving.

PS
waar zijn de andere mannen, ik krijg nu alles over me heen
Doe eens lief!
pi_75282404
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 13:57 schreef Prenzlauer het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet? Wat ik bedoel is dat als je thuiskomt er snel een magnetron maaltijd ingooit en weer verder gaat met je verslag tikken. Iets met de knop omzetten enzo. En daar zijn vrouwen over het algemeen minder goed in omdat ze zich meer betrokken voelen bij het werk. Althans, dat is mijn impressie.

Disclaimer: Prenzlauer is geen vrouwenhater of SGP-er die van mening is dat je in de keuken hoort. Je mag carriere maken en werken wat je wilt maar niet ten koste van je sociale omgeving.

PS
waar zijn de andere mannen, ik krijg nu alles over me heen
Dat zei je wel, maar nu nuanceer je het Ik heb best wat avonden die wel zo zijn als jij schetst, dat brengt mijn baan met zich mee. Ik woon niet samen, dus mijn vriend heeft daar verder geen last van. Ik spreek met hem af als we beiden kunnen en ik probeer daar ook tijd voor vrij te maken. En op die dagen halen we gewoon lekker wat, kook ik lekker of kookt hij.
pi_75284244
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 14:12 schreef ripley1 het volgende:

[..]

Dat zei je wel, maar nu nuanceer je het Ik heb best wat avonden die wel zo zijn als jij schetst, dat brengt mijn baan met zich mee. Ik woon niet samen, dus mijn vriend heeft daar verder geen last van. Ik spreek met hem af als we beiden kunnen en ik probeer daar ook tijd voor vrij te maken. En op die dagen halen we gewoon lekker wat, kook ik lekker of kookt hij.
Nou ja ik heb het in ieder geval niet zo bedoelt.

Anyway, wat nou als jullie ooit wel willen samenwonen?
Doe eens lief!
  Moderator vrijdag 4 december 2009 @ 14:57:33 #82
146299 crew  laforest
pi_75284301
Nederlandse vrouwen zijn moeilijk, te mannelijk in gedrag, willen laat kinderen, willen hun eigen achternaam na het trouwen, middelmatig qua schoonheid en DENKEN dat ze een eigen wil hebben.

American Women
Owww en Ierse dikke tieten...
“Laforest” seems like one of the more intellectual/controversial regulars
pi_75284448
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 14:57 schreef laforest het volgende:
Nederlandse vrouwen zijn moeilijk, te mannelijk in gedrag, willen laat kinderen, willen hun eigen achternaam na het trouwen, middelmatig qua schoonheid en DENKEN dat ze een eigen wil hebben.

American Women
Amerikaanse vrouwen, man die lopen uren lang met een toon van 20 khz door te tetteren en alles is like...awesome, cute of adorable. Daarnaast vinden ze je superinteressant als je een accent hebt
Doe eens lief!
pi_75285322
quote:

[..]

Ja, jij zoekt dus gewoon een bimbo die zich de hele dag druk maakt om het huishouden, en om jouw voeten heen stofzuigt als je op de bank hangt na je zware dag.

Kan jij toch ook niks aan doen?
pi_75285338
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 15:01 schreef Prenzlauer het volgende:

[..]

Amerikaanse vrouwen, man die lopen uren lang met een toon van 20 khz door te tetteren en alles is like...awesome, cute of adorable. Daarnaast vinden ze je superinteressant als je een accent hebt
Of... OH MY GOD.....
  Moderator vrijdag 4 december 2009 @ 15:32:42 #86
146299 crew  laforest
pi_75285488
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 15:01 schreef Prenzlauer het volgende:

[..]

Amerikaanse vrouwen, en alles is like...awesome, cute of adorable. Daarnaast vinden ze je superinteressant als je een accent hebt
Klopt Vind mijn vriendin ook fantastisch.
  Moderator vrijdag 4 december 2009 @ 15:33:36 #87
146299 crew  laforest
pi_75285518
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 15:27 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Of... OH MY GOD.....
Jep of als ze me doll face noemt.
Ze zegt ook vaak dude of fucking awesome.
  vrijdag 4 december 2009 @ 15:33:47 #88
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_75285527
Dat nederlandse vrouwen niet uit Oost-Europa komen, dat is er mis met hun
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_75285656
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 15:33 schreef laforest het volgende:

[..]

Jep of als ze me doll face noemt.
Ze zegt ook vaak dude of fucking awesome.
Ik mis hier mate in het rijtje, maar dat is dan ook weer regio gebonden.
Apart dat ze je nog geen fuck face heeft genoemd!
  vrijdag 4 december 2009 @ 15:38:34 #90
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_75285715
quote:

American Women
Amerikaanse vrouwen hebben altijd zo'n fucking irritant nep-accent waar ik me kapot aan erger. In Hong Kong kom je ze steeds vaker tegen, want blijkbaar een populaire vakantieplek voor shoppende verwende amerikaanse snolletjes, maar jezus, als dat in de buurt zit krijg je spontaan zin om een vork in hun hoofd te jabben
pi_75286067
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 14:55 schreef Prenzlauer het volgende:

[..]

Nou ja ik heb het in ieder geval niet zo bedoelt.

Anyway, wat nou als jullie ooit wel willen samenwonen?
Dan wisselen we het af neem ik aan Daarnaast heeft mijn vriend een baan die gewoon van 9 tot 5 is zeg maar, dus zal hij misschien sommige dagen dingen overnemen en ik op andere
pi_75286160
quote:

[..]

Ja, jij zoekt dus gewoon een bimbo die zich de hele dag druk maakt om het huishouden, en om jouw voeten heen stofzuigt als je op de bank hangt na je zware dag.

Interesse?

[ Bericht 0% gewijzigd door Prenzlauer op 04-12-2009 16:04:44 ]
Doe eens lief!
  Moderator vrijdag 4 december 2009 @ 15:57:05 #93
146299 crew  laforest
pi_75286495
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 15:37 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Ik mis hier mate in het rijtje, maar dat is dan ook weer regio gebonden.
Apart dat ze je nog geen fuck face heeft genoemd!
Mate dat is voor Ozzies.
  Moderator vrijdag 4 december 2009 @ 15:57:46 #94
146299 crew  laforest
pi_75286518
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 15:38 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Amerikaanse vrouwen hebben altijd zo'n fucking irritant nep-accent waar ik me kapot aan erger. In Hong Kong kom je ze steeds vaker tegen, want blijkbaar een populaire vakantieplek voor shoppende verwende amerikaanse snolletjes, maar jezus, als dat in de buurt zit krijg je spontaan zin om een vork in hun hoofd te jabben
Vrouwen uit New York en Los Angeles hebben inderdaad een kutaccent, maar mijn geliefde komt uit Denver.
  Moderator vrijdag 4 december 2009 @ 15:59:06 #95
146299 crew  laforest
pi_75286562
quote:

[..]

En is daar wat mis mee dan?

Kijk dat is er dus mis met Nederlandse vrouwen, ben blij dat je even een praktijk opmerking maakt.
pi_75286716
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 13:23 schreef Seven. het volgende:

Alsof vrouwen een carrière willen vanwege de competitie met hun man. Carrière wil je als vrouw omdat je iets hebt gevonden wat je enorm aanspreekt en waar je goed in wil worden. Doorgaans heeft het geen reet te maken met iemand af willen troeven in de relatie.
Of omdat de maatschappij je wijsmaakt dat je een carriere MOET nastreven en je anders mislukt bent. En dan kom je er na een paar jaar achter dat een carriere eigenlijk niets voorstelt en dat voor de kinderen zorgen ook gewoon fijn is. Maar dat mag niet in Nederland, de huisvrouw is een mislukking. Dit is off topic trouwens, al heeft het wel te maken met de (specifiek) Nederlandse vrouw.
Ja, ik generaliseer.
pi_75286769
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:03 schreef Northside het volgende:

[..]

Of omdat de maatschappij je wijsmaakt dat je een carriere MOET nastreven en je anders mislukt bent. En dan kom je er na een paar jaar achter dat een carriere eigenlijk niets voorstelt en dat voor de kinderen zorgen ook gewoon fijn is. Maar dat mag niet in Nederland, de huisvrouw is een mislukking. Dit is off topic trouwens, al heeft het wel te maken met de (specifiek) Nederlandse vrouw.
Ik ervaar het andersom hoor, mij wordt eerder kwalijk genomen dat ik nog geen kinderen heb en niet getrouwd ebn en zo op mijn 32e.

Misschien voelen de huisvrouwen het ook wel zo trouwens. Je moet vooral bij de middenmoot horen volgens mij: en 3 dagen in de week werken en daarnaast een traditioneel vrouwtje en moeder zijn
pi_75286770
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 15:48 schreef Prenzlauer het volgende:

[..]

Interesse?
Nee, helaas, ik werk, en heb ook geen intenties om huisvrouw te worden.
pi_75286811
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 15:59 schreef laforest het volgende:

[..]

En is daar wat mis mee dan?

Kijk dat is er dus mis met Nederlandse vrouwen, ben blij dat je even een praktijk opmerking maakt.
Hoezo mis? Ik heb geen intenties om huisvrouw te worden, en mijn man om zijn pinpas dan wel creditcard te vragen als ik een keertje flink wil winkelen. Ik zorg wel dat ik mijn eigen schaapjes op het droge heb..

Ja, dat is wel erg fout nu ik het teruglees. Hoe durf ik.
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:07:41 #100
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75286847
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:05 schreef ripley1 het volgende:

[..]

Ik ervaar het andersom hoor, mij wordt eerder kwalijk genomen dat ik nog geen kinderen heb en niet getrouwd ebn en zo op mijn 32e.

Misschien voelen de huisvrouwen het ook wel zo trouwens. Je moet vooral bij de middenmoot horen volgens mij: en 3 dagen in de week werken en daarnaast een traditioneel vrouwtje en moeder zijn
En wie neemt jou dat dan kwalijk?

Ik vind het beide kanten op onzin. Je maakt zelf de keuze en wat mensen in je omgeving daar van vinden, doet niet ter zake.
The love you take is equal to the love you make.
pi_75286867
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:05 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Nee, helaas, ik werk, en heb ook geen intenties om huisvrouw te worden.
hoe durf je zo met mijn gevoelens te spelen?!
Doe eens lief!
pi_75286914
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:07 schreef Prenzlauer het volgende:

[..]

hoe durf je zo met mijn gevoelens te spelen?!
pi_75286960
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En wie neemt jou dat dan kwalijk?

Ik vind het beide kanten op onzin. Je maakt zelf de keuze en wat mensen in je omgeving daar van vinden, doet niet ter zake.
Vind ik ook.

Nou ja, kwalijk nemen is een groot woord, maar ik krijg wel regelmatig om mijn oren als ik een kind vastheb dat ik zeker de volgende ben bijvoorbeeld. Of mensen die het achterlijk vinden dat ik veel overwerk.

Ik vind mijn werk toevallig heel leuk en ik wil alleen een partner die me het plezier van mijn werk gunt. Dat doe ik andersom ook.
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:12:14 #104
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75287053
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:10 schreef ripley1 het volgende:

[..]

Vind ik ook.

Nou ja, kwalijk nemen is een groot woord, maar ik krijg wel regelmatig om mijn oren als ik een kind vastheb dat ik zeker de volgende ben bijvoorbeeld. Of mensen die het achterlijk vinden dat ik veel overwerk.

Ik vind mijn werk toevallig heel leuk en ik wil alleen een partner die me het plezier van mijn werk gunt. Dat doe ik andersom ook.
Ach weet je, er zijn zoveel mensen die maar wat zeggen om wat te zeggen. Dat soort opmerkingen moet je vooral niet al te serieus nemen. Ze zijn namelijk ontzettend cliché.
pi_75287188
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ach weet je, er zijn zoveel mensen die maar wat zeggen om wat te zeggen. Dat soort opmerkingen moet je vooral niet al te serieus nemen. Ze zijn namelijk ontzettend cliché.
Ik trek het me verder niet aan hoor, maar ik merk wel dat het slecht geaccepteerd wordt. En vaak ook juist wel serieus bedoeld wordt.

Ander raar voorbeeld: ik heb een huis gekocht met mijn buurman. De begane grond is van andere mensen.En die mensen zeiden ten tijde van de koop "Nou, dat heb je goed geregeld. Hij heeft een hele goeie baan he?". Toevallig heb ik gezien wat hij verdient, dat is bruto iets meer dan de helft van mijn salaris.
  Moderator vrijdag 4 december 2009 @ 16:15:52 #106
146299 crew  laforest
pi_75287199
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:06 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Hoezo mis? Ik heb geen intenties om huisvrouw te worden, en mijn man om zijn pinpas dan wel creditcard te vragen als ik een keertje flink wil winkelen. Ik zorg wel dat ik mijn eigen schaapjes op het droge heb..

Ja, dat is wel erg fout nu ik het teruglees. Hoe durf ik.
Jep dat is je fout inderdaad en dat is wat er mis is met Nederlandse vrouwen.
pi_75287215
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:09 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

ik wist wel dat je voor mijn gevoelige kant zou vallen! maarem...wat eten we vanavond?
Doe eens lief!
pi_75287252
Wat is er dus mis met de Nederlandse vrouw? Niets... behalve dat de Nederlandse maatschappij ze wijsmaakt dat ze mislukt zijn als ze geen universiteit hebben afgemaakt en geen topcarriere nastreven. Die opgelegde drang om te presteren gecombineerd met de (veelal onhaalbare) doelstellingen maken dat het voor vrouwen nooit goed genoeg is. De Nederlandse vrouw is nooit tevreden.

Ja, dit is een generalisatie, maar hoe kan je in een topic over "de Nederlandse vrouw" nou niet generaliseren...
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:18:42 #109
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75287316
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:16 schreef Northside het volgende:
Wat is er dus mis met de Nederlandse vrouw? Niets... behalve dat de Nederlandse maatschappij ze wijsmaakt dat ze mislukt zijn als ze geen universiteit hebben afgemaakt en geen topcarriere nastreven. Die opgelegde drang om te presteren gecombineerd met de (veelal onhaalbare) doelstellingen maken dat het voor vrouwen nooit goed genoeg is. De Nederlandse vrouw is nooit tevreden.

Ja, dit is een generalisatie, maar hoe kan je in een topic over "de Nederlandse vrouw" nou niet generaliseren...
Door het gewoon niet te doen.

Hoewel ik zeer betwijfel dat de Nederlandse maatschappij mij iets wijs wil maken, ben ik er altijd nog zelf bij. En ik laat me dat soort dingen niet opdringen.
pi_75287400
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:05 schreef ripley1 het volgende:

Yup... als je 32 was en full-time moeder kreeg je het andersom van andere mensen te horen. Of je het niet vervelend vindt dat je zo afhankelijk bent, bla bla. Als moderne vrouw moet je alles kunnen.
Ja, ik generaliseer.
pi_75287530
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:16 schreef Prenzlauer het volgende:

[..]

ik wist wel dat je voor mijn gevoelige kant zou vallen! maarem...wat eten we vanavond?
Ik maak straks lekker wraps voor je klaar schat! Je biertjes staan al koud!
pi_75287549
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:20 schreef Northside het volgende:

[..]

Yup... als je 32 was en full-time moeder kreeg je het andersom van andere mensen te horen. Of je het niet vervelend vindt dat je zo afhankelijk bent, bla bla. Als moderne vrouw moet je alles kunnen.
Dat geloof ik wel. Maar dat geldt dus ook als je juist veel werkt, alleen woont en een 32-jarige vrouw bent.

I don't give a fuck, ik vind mijn leven leuk
pi_75287577
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:15 schreef laforest het volgende:

[..]

Jep dat is je fout inderdaad en dat is wat er mis is met Nederlandse vrouwen.
Dat is jouw verkapte onzekere beeld. Waarschijnlijk ben je een heel onzeker mannetje, dat probeert popiejopie te zijn, maar het is nooit gelukt. Dus wil je een vrouw, die niet meer carriere heeft dan jij, of meer geld verdiend dan jij, maar afhankelijk is van jou, zodat je alle macht hebt.

Tja, zulke bedreigde mannen heb je ook... Gelukkig sterven ze beetje bij beetje uit!
pi_75287624
Dit is nieuw voor mij ?!
pi_75287628
Ow, en mannen zijn net zo. Als je samen beslist dat als er ooit kids komen de man thuis blijft en de vrouw blijft werken, dan is de man direct een mietje
pi_75287818
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:18 schreef Lienekien het volgende:

Door het gewoon niet te doen.

Hoewel ik zeer betwijfel dat de Nederlandse maatschappij mij iets wijs wil maken, ben ik er altijd nog zelf bij. En ik laat me dat soort dingen niet opdringen.
Natuurlijk maakt de Nederlandse maatschappij jou van alles wijs. Je vindt het alleen zo vanzelfsprekend dat het je niet meer opvalt. Je wordt van alle kanten zo beinvloed en bepaalde richtingen opgeduwd dat je het ondertussen doodnormaal vindt. Om het on-topic te houden; als jij na je middelbare school zegt dat je niet meer verder gaat studeren full time moeder wil worden zullen er heel wat mensen zijn die je raar aankijken.

En alle vrouwen laten zich dingen opdringen. Als er in de Viva staat dat dat potje creme wonderen doet voor je huid verdubbelen de verkoopcijfers voor dat spul de komende weken. Waarom? Omdat de Viva dat zegt. De jaarlijkse modecollecties zijn ook zo'n mooi voorbeeld van opgedrongen dingen.
Ja, ik generaliseer.
pi_75287885
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:24 schreef Xs2Shanna het volgende:

Tja, zulke bedreigde mannen heb je ook... Gelukkig sterven ze beetje bij beetje uit!
Uh, niet bepaald... ik denk dat je blij mag zijn dat je in Nederland woont, want de rest van de wereld zit er nog vol mee.
Ja, ik generaliseer.
pi_75287955
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:23 schreef ripley1 het volgende:

Dat geloof ik wel. Maar dat geldt dus ook als je juist veel werkt, alleen woont en een 32-jarige vrouw bent.

I don't give a fuck, ik vind mijn leven leuk
Het is nooit goed. Jij zegt dat het je geen fuck boeit, maar toch is het vervelend dat er nog dat soort reacties uit de maatschappij komen. Geeft aan dat er nog steeds verwachtingspatronen leven onder de mens.
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:35:57 #119
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75287991
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:31 schreef Northside het volgende:

[..]

Natuurlijk maakt de Nederlandse maatschappij jou van alles wijs. Je vindt het alleen zo vanzelfsprekend dat het je niet meer opvalt. Je wordt van alle kanten zo beinvloed en bepaalde richtingen opgeduwd dat je het ondertussen doodnormaal vindt. Om het on-topic te houden; als jij na je middelbare school zegt dat je niet meer verder gaat studeren full time moeder wil worden zullen er heel wat mensen zijn die je raar aankijken.

En alle vrouwen laten zich dingen opdringen. Als er in de Viva staat dat dat potje creme wonderen doet voor je huid verdubbelen de verkoopcijfers voor dat spul de komende weken. Waarom? Omdat de Viva dat zegt. De jaarlijkse modecollecties zijn ook zo'n mooi voorbeeld van opgedrongen dingen.
En je denkt dat iedereen het zich ook maar allemaal láát opdringen. Echt niet, hoor.
pi_75288073
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:35 schreef Lienekien het volgende:

En je denkt dat iedereen het zich ook maar allemaal láát opdringen. Echt niet, hoor.
Veel meer mensen dan jij denkt... denk ik.
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:38:57 #121
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75288096
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:38 schreef Northside het volgende:

[..]

Veel meer mensen dan jij denkt... denk ik.
Dénk je. Aha!
pi_75288098
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:33 schreef Northside het volgende:

[..]

Uh, niet bepaald... ik denk dat je blij mag zijn dat je in Nederland woont, want de rest van de wereld zit er nog vol mee.
Ja, daarom ben ik nog steeds blij met Nederland, en heb ik niks te klagen over Nederlandse mannen.
pi_75288191
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:35 schreef Northside het volgende:

[..]

Het is nooit goed. Jij zegt dat het je geen fuck boeit, maar toch is het vervelend dat er nog dat soort reacties uit de maatschappij komen. Geeft aan dat er nog steeds verwachtingspatronen leven onder de mens.
Vind je het gek, zo wordt je nog steeds opgevoed en waarschijnlijk ligt het in onze natuurlijke aard als primaat, verschillende experimenten om kinderen buiten dat patroon op te voeden (zelfs door een jongetje te castreren en als meisje op te voeden) zijn hier in mislukt, we vervallen dikwijls terug in ons man/vrouw maatschappij. Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar je moet niet verwachten dat 'de massa' ooit een ander beeld van krijgt in onze tijd, emancipatie bestaat ook nog niet zo lang en lang niet overal.. zie de SGP als mooi voorbeeld.
Doe eens lief!
pi_75288320
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:38 schreef Lienekien het volgende:

Dénk je. Aha!
Jij weet het ook niet zeker. Ik denk, jij denkt, wij denken.
Ja, ik generaliseer.
pi_75288442
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:42 schreef Prenzlauer het volgende:

Vind je het gek, zo wordt je nog steeds opgevoed en waarschijnlijk ligt het in onze natuurlijke aard als primaat, verschillende experimenten om kinderen buiten dat patroon op te voeden (zelfs door een jongetje te castreren en als meisje op te voeden) zijn hier in mislukt, we vervallen dikwijls terug in ons man/vrouw maatschappij. Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar je moet niet verwachten dat 'de massa' ooit een ander beeld van krijgt in onze tijd, emancipatie bestaat ook nog niet zo lang en lang niet overal.. zie de SGP als mooi voorbeeld.
Toch gaat dat sneller dan voor mogelijk werd gehouden. Kijk hoe Nederland veranderd is op 30 jaar tijd? Wie weet waar we over nog eens 30 jaar staan. Ik denk dat de man/vrouw maatschappij echt aan het veranderen is, al is het dan met horten en stoten. Kijk maar naar landen buiten Europa waar emancipatie alleen maar een woord in het woordenboek is. Zo was Nederland 60 jaar geleden ook.

De volgende vraag is natuurlijk of die toekomstmaatschappij een goed iets is, maar dat is weer iets voor een ander topic.
Ja, ik generaliseer.
pi_75288637
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:50 schreef Northside het volgende:

[..]

Toch gaat dat sneller dan voor mogelijk werd gehouden. Kijk hoe Nederland veranderd is op 30 jaar tijd? Wie weet waar we over nog eens 30 jaar staan. Ik denk dat de man/vrouw maatschappij echt aan het veranderen is, al is het dan met horten en stoten. Kijk maar naar landen buiten Europa waar emancipatie alleen maar een woord in het woordenboek is. Zo was Nederland 60 jaar geleden ook.

De volgende vraag is natuurlijk of die toekomstmaatschappij een goed iets is, maar dat is weer iets voor een ander topic.
Ik denk niet dat het zal veranderen eerlijk gezegd. Misschien dat vrouwen wat meer kans krijgen in de zakenwereld maar ik verwacht dat we straks juist weer terug gaan naar het traditionele gezinsverdeling. Onderzoeken wijzen ook steeds vaker uit dat het beter is voor het kind om opgevoed te worden door een vrouwelijke ouder omdat zij behendiger zijn in het herkennen van de emotionele behoeftes van een kind.
Doe eens lief!
pi_75288835
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:56 schreef Prenzlauer het volgende:

Ik denk niet dat het zal veranderen eerlijk gezegd. Misschien dat vrouwen wat meer kans krijgen in de zakenwereld maar ik verwacht dat we straks juist weer terug gaan naar het traditionele gezinsverdeling. Onderzoeken wijzen ook steeds vaker uit dat het beter is voor het kind om opgevoed te worden door een vrouwelijke ouder omdat zij behendiger zijn in het herkennen van de emotionele behoeftes van een kind.
Ik verwacht dat vrouwen hun leven kunnen inrichten zoals zij dit willen. Werken? Goed. Moeder zijn? Goed. Beide? Goed. Dat klinkt voor ons misschien vanzelfsprekend, maar dat is het nog niet zo heel lang.
Ja, ik generaliseer.
  Moderator vrijdag 4 december 2009 @ 17:09:37 #128
146299 crew  laforest
pi_75289027
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:24 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Dat is jouw verkapte onzekere beeld. Waarschijnlijk ben je een heel onzeker mannetje, dat probeert popiejopie te zijn, maar het is nooit gelukt. Dus wil je een vrouw, die niet meer carriere heeft dan jij, of meer geld verdiend dan jij, maar afhankelijk is van jou, zodat je alle macht hebt.

Jep het klopt wel, het gaat om macht en mijn vriendin vind dat heerlijk om zo te leven.
pi_75289143
Ik zag de volgende link in een ander topic:
http://blog.okcupid.com/i(...)s-and-online-dating/

Vooral het stukje Female messaging & Male Attractiveness vond ik opvallend. Komt er op neer dat vrouwen op die datingsite 80% van de mannen minder knap dan gemiddeld vinden. Waarbij mannen wel normaal vrouwen beoordelen. Hierbij krijg ik in eerste instantie dus wel de indruk dat vrouwen een onrealistische verwachting hebben van hoe goed een man er uit moet zien.
pi_75289919
Ik moet eigenlijk ook wel eerlijk toegeven dat ik niet zoveel met Neerlandse vrouwen heb, als je eenmaal naar het buitenland gaat, en daar lang verblijft openen je de ogen toch wel
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_75291207
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:56 schreef Prenzlauer het volgende:

[..]

Dat is niet zo gek, als de man nooit de mogelijkheid heeft gehad om dat in gelijke mate te leren
  vrijdag 4 december 2009 @ 18:34:49 #132
181007 Mythik
ROFLMAOWPIMP!
pi_75291247
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 17:42 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik moet eigenlijk ook wel eerlijk toegeven dat ik niet zoveel met Neerlandse vrouwen heb, als je eenmaal naar het buitenland gaat, en daar lang verblijft openen je de ogen toch wel
Ik wordt van de meeste ook echt niet vrolijk. Soms kom je wel eens een leuke tegen maar niet echt vaak eerlijk gezegd. De meeste zijn toch allemaal een beetje hetzelfde en ze hebben ook vaak dezelfde smaak. Als je er een tegenkomt die anders is valt het ook vaak direct op.
Respect to the man in the ice cream van !
pi_75291580
quote:

American Women
waarom is het raar als een vrouw haar eigen achternaam wilt houden na trouwen?
ROBODEMONS..................|:(
pi_75291685
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:31 schreef Northside het volgende:

[..]

Dat is gewoon menselijk. Ik denk dat iedereen in Nederland zich wel (onbewust) laat beïnvloeden.
  Moderator vrijdag 4 december 2009 @ 18:47:58 #135
146299 crew  laforest
pi_75291733
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 18:44 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Omdat het normaal is om de achternaam van de man te nemen.
Dat is een eer.
pi_75291869
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 18:47 schreef laforest het volgende:

[..]

Dat is een eer.
Als een vrouw haar achternaam wilt houden, zal ik daar echt geen probleem mee hebben. Zolang ik maar die van mij mag houden.

Verder heeft het natuurlijk niks met eer te maken, maar meer dat vrouwen vroeger als een bezit gezien werden. sorry hoor, maar dat noem ik geen liefde.
  Moderator vrijdag 4 december 2009 @ 19:09:31 #137
146299 crew  laforest
pi_75292595
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 18:51 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Als een vrouw haar achternaam wilt houden, zal ik daar echt geen probleem mee hebben. Zolang ik maar die van mij mag houden.

Verder heeft het natuurlijk niks met eer te maken, maar meer dat vrouwen vroeger als een bezit gezien werden. sorry hoor, maar dat noem ik geen liefde.
Dan moet je een vrouw ook niet door haar vader naar het altaar laten brengen om haar "weg te geven", etc. Is toch allemaal symboliek hedentendaags.
Ik vind het wel een hele eer dat zij mijn naam zal dragen en een eer voor haar dat ze de mijne mag dragen. Ik ben blij dat zij er ook zo over denkt.
  vrijdag 4 december 2009 @ 19:17:26 #138
277627 Seven.
We are Borg.
pi_75292912
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 18:44 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ghe, ik zou dat af laten hangen van de achternaam van degene waarmee ik trouw. Als die toffer is dan de mijne, dan zou ik haar naam aannemen, anders hou ik lekker de mijne.
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 18:47 schreef laforest het volgende:

[..]

Dat is een eer.
Wat een bullshit.
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 19:09 schreef laforest het volgende:

[..]

Dan moet je een vrouw ook niet door haar vader naar het altaar laten brengen om haar "weg te geven", etc. Is toch allemaal symboliek hedentendaags.
Ik vind het wel een hele eer dat zij mijn naam zal dragen en een eer voor haar dat ze de mijne mag dragen. Ik ben blij dat zij er ook zo over denkt.
Niemand geeft mij weg als ik ooit ga trouwen. Elkaars achternaam aannemen heeft ook feitelijk niets met eer te maken maar heeft van oudsher puur te maken met het aangeven dat je nu aan een andere man dan je vader toebehoort. Dat we dat naar onszelf toe verkopen als zijnde eervol, is natuurlijk net zo'n bullshit als het verbieden van condooms uit religieuze overwegingen.
Resistance is futile.
  Moderator vrijdag 4 december 2009 @ 19:20:02 #139
146299 crew  laforest
pi_75293036
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 19:17 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ghe, ik zou dat af laten hangen van de achternaam van degene waarmee ik trouw. Als die toffer is dan de mijne, dan zou ik haar naam aannemen, anders hou ik lekker de mijne.
[..]

Wat een bullshit.
[..]

Niemand geeft mij weg als ik ooit ga trouwen. Elkaars achternaam aannemen heeft ook feitelijk niets met eer te maken maar heeft van oudsher puur te maken met het aangeven dat je nu aan een andere man dan je vader toebehoort. Dat we dat naar onszelf toe verkopen als zijnde eervol, is natuurlijk net zo'n bullshit als het verbieden van condooms uit religieuze overwegingen.

Okay, maar dan moet je ook geen dure verloofingsring bij de aanzoek accepteren, geen dure trouwring accepteren, geen dure huwelijksreis, etc

Oww maar dan moet het ineens wel een dure ring zijn? Jep een vrouw koop je hoe dan ook.
  vrijdag 4 december 2009 @ 19:22:58 #140
277627 Seven.
We are Borg.
pi_75293194
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 19:20 schreef laforest het volgende:

[..]

Okay, maar dan moet je ook geen dure verloofingsring bij de aanzoek accepter, geen dure trouwring accepteren, geen dure huwelijksreis, etc

Oww maar dan moet het ineens wel een dure ring zijn? Jep een vrouw koop je hoe dan ook.
Accepteren? Ghe, als ik ga trouwen verwacht ik een 50/50 inbreng zonder financiële steun van familie en schoonfamilie. Dan maar een bescheiden bruiloft hoor.
Resistance is futile.
  vrijdag 4 december 2009 @ 19:25:32 #141
277627 Seven.
We are Borg.
pi_75293358
Sowieso, in beide relaties waarin er sprake was van een gezamenlijke financiële huishouding, was ik ongeacht of ik minder verdiende, toch degene die er op aandrong om de helft te betalen en ook degene die de administratie deed omdat ik nu eenmaal gestructureerd kan werken.
Resistance is futile.
  vrijdag 4 december 2009 @ 19:29:38 #142
277627 Seven.
We are Borg.
pi_75293522
Wat ik maar wil zeggen, als vrouw boven je stand gaan leven door een rijk vriendje aan de haak te slaan is gewoon dom. Dan maak je jezelf afhankelijk voor dingen die je sowieso niet nodig hebt en afhankelijk zijn van een man is domweg vreselijk omdat hij daarmee een machtspositie heeft.
Resistance is futile.
  Moderator vrijdag 4 december 2009 @ 19:36:31 #143
146299 crew  laforest
pi_75293803
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 19:29 schreef Seven. het volgende:
Wat ik maar wil zeggen, als vrouw boven je stand gaan leven door een rijk vriendje aan de haak te slaan is gewoon dom. Dan maak je jezelf afhankelijk voor dingen die je sowieso niet nodig hebt en afhankelijk zijn van een man is domweg vreselijk omdat hij daarmee een machtspositie heeft.
Ik als man heb daar geen problemen mee.

Maar ja jouw houding is dus iets wat er mis is met Nederlandse vrouwen om maar even OT te blijven.
  vrijdag 4 december 2009 @ 19:38:09 #144
277627 Seven.
We are Borg.
pi_75293883
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 19:36 schreef laforest het volgende:

[..]

Ik als man heb daar geen problemen mee.
Uiteraard niet want jij hoeft je geen seconde zorgen te maken over jouw leven als je haar eruit trapt. Binnen no time heb je weer een lekker wijf aan de haak geslagen die zich wel moet voegen naar jouw wensen omdat ze verslaafd is aan dingen die ze zelf niet kan betalen. Mooi toch, échte liefde?

En ja, dat klopt. Maar het interesseert me geen reet wat de mannen daarvan vinden want ik wil toch niet oud worden met een vent . Ik wil alleen een gelijkwaardige relatie, mijn vrouw zal de helft van de gezamelijke kosten af moeten dragen want geld is een groot machtsmiddel in een relatie.
Resistance is futile.
  Moderator vrijdag 4 december 2009 @ 19:40:17 #145
146299 crew  laforest
pi_75293975
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 19:38 schreef Seven. het volgende:

[..]

Uiteraard niet want jij hoeft je geen seconde zorgen te maken over jouw leven als je haar eruit trapt. Binnen no time heb je weer een lekker wijf aan de haak geslagen die zich wel moet voegen naar jouw wensen omdat ze verslaafd is aan dingen die ze zelf niet kan betalen. Mooi toch, échte liefde?
Tja dit kan ik niet tegenspreken. Ik heb nog nooit het huis verlaten.
Kijk wil je weg, ok, dan ga je weg, maar dit is mijn huis. Zo denk ik dan maar weer.
Maar mijn huidige vriendin is mijn alles, mijn ware liefde.
  Moderator vrijdag 4 december 2009 @ 19:41:52 #146
146299 crew  laforest
pi_75294046
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 19:38 schreef Seven. het volgende:

En ja, dat klopt. Maar het interesseert me geen reet wat de mannen daarvan vinden want ik wil toch niet oud worden met een vent . Ik wil alleen een gelijkwaardige relatie, mijn vrouw zal de helft van de gezamelijke kosten af moeten dragen want geld is een groot machtsmiddel in een relatie.
Nou succes ermee.
Een wereld vol mannen.
Er is vast wel ergens een boomknuffelaar met een modaal inkomen die graag oud met je wilt worden en je overal de helft van de rekening laat betalen en lekker dik zal worden op de bank.

Voor mij is geld geen machtsmiddel.
  vrijdag 4 december 2009 @ 19:42:57 #147
277627 Seven.
We are Borg.
pi_75294097
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 19:40 schreef laforest het volgende:

[..]

Tja dit kan ik niet tegenspreken. Ik heb nog nooit het huis verlaten.
Kijk wil je weg, ok, dan ga je weg, maar dit is mijn huis. Zo denk ik dan maar weer.
Maar mijn huidige vriendin is mijn alles, mijn ware liefde.
En haar plekje in jouw huis is makkelijk opgevuld door de volgende. Voor jou heeft het toch weinig gevolgen, je hebt alles voor jezelf opgebouwd en als jouw vriendin vertrekt, heeft ze alleen haar eigen geringe inbreng nog over en staat ze dus met vrijwel lege handen in het leven.
Resistance is futile.
  Moderator vrijdag 4 december 2009 @ 19:43:55 #148
146299 crew  laforest
pi_75294128
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 19:42 schreef Seven. het volgende:

[..]

En haar plekje in jouw huis is makkelijk opgevuld door de volgende. Voor jou heeft het toch weinig gevolgen, je hebt alles voor jezelf opgebouwd en als jouw vriendin vertrekt, heeft ze alleen haar eigen geringe inbreng nog over en staat ze dus met vrijwel lege handen in het leven.
Je punt?
  vrijdag 4 december 2009 @ 19:44:06 #149
240240 Howl
Find me in the future
pi_75294138
Het ligt ook aan onze "moderne" normen en waarden. Er zijn maar weinig vrouwen in Nederland die nog maagd zijn op hun 25e. Want sex hoort bij een "normale" ontwikkeling. Maar er zijn ook weinig vrouwen die op hun 25e al getrouwd zijn. Want je hoort eerst samen te wonen. Relaties hoeven niet voor altijd te zijn. Als het uitgaat, dan is dat geen schande. Sterker nog, vrouwen met veel ex'en zijn trots op de levenservaring die ze erdoor hebben. Het maakt helemaal niets meer uit of een man goed voor zijn vrouw en kinderen kan zorgen. Want de vrouw heeft geen man nodig. Ze moet zelf ook nog een carriere en part-time baan hebben. Wat de vriendinnen van de vriend vinden is veel belangrijker. De relatiemarkt is een grote populariteitswedstrijd. Mannen wordt nog wel eens verweten dat ze te veel naar het uiterlijk van de vrouw kijken. En mannen praten er zeker over. Maar vrouwen zijn veel erger. En de man mag natuurlijk niet over zich heen laten lopen, want dan is het een watje. Maar de vrouw moet eigenlijk de baas zijn in de relatie. Natuurlijk is dit overdreven en generaliserend, maar het is wel het beeld wat ik zie.
  vrijdag 4 december 2009 @ 19:47:57 #150
277627 Seven.
We are Borg.
pi_75294318
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 19:41 schreef laforest het volgende:

[..]

Nou succes ermee.
Een wereld vol mannen.
Er is vast wel ergens een boomknuffelaar met een modaal inkomen die graag oud met je wilt worden en je overal de helft van de rekening laat betalen en lekker dik zal worden op de bank.
Zij kan ook werken, daar gaat niemand dood aan. Bovendien, wie zegt dat ik modaal verdien? Ik weet al zeker dat ik binnen 10 jaar een eigen bedrijf heb én er staat mij over 20-30 jaar een erfenis met 6 nullen te wachten. Alleen ik ben niet van plan om enorm boven modaal te gaan leven, zolang ik de dingen kan doen die ik graag wil doen.. Ik kan met 2000 euro netto per maand uitstekend leven, en ik hoop wel iemand te treffen die daar de helft in bij kan dragen.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')