abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75286867
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:05 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Nee, helaas, ik werk, en heb ook geen intenties om huisvrouw te worden.
hoe durf je zo met mijn gevoelens te spelen?!
Doe eens lief!
pi_75286914
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:07 schreef Prenzlauer het volgende:

[..]

hoe durf je zo met mijn gevoelens te spelen?!
pi_75286960
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En wie neemt jou dat dan kwalijk?

Ik vind het beide kanten op onzin. Je maakt zelf de keuze en wat mensen in je omgeving daar van vinden, doet niet ter zake.
Vind ik ook.

Nou ja, kwalijk nemen is een groot woord, maar ik krijg wel regelmatig om mijn oren als ik een kind vastheb dat ik zeker de volgende ben bijvoorbeeld. Of mensen die het achterlijk vinden dat ik veel overwerk.

Ik vind mijn werk toevallig heel leuk en ik wil alleen een partner die me het plezier van mijn werk gunt. Dat doe ik andersom ook.
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:12:14 #104
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75287053
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:10 schreef ripley1 het volgende:

[..]

Vind ik ook.

Nou ja, kwalijk nemen is een groot woord, maar ik krijg wel regelmatig om mijn oren als ik een kind vastheb dat ik zeker de volgende ben bijvoorbeeld. Of mensen die het achterlijk vinden dat ik veel overwerk.

Ik vind mijn werk toevallig heel leuk en ik wil alleen een partner die me het plezier van mijn werk gunt. Dat doe ik andersom ook.
Ach weet je, er zijn zoveel mensen die maar wat zeggen om wat te zeggen. Dat soort opmerkingen moet je vooral niet al te serieus nemen. Ze zijn namelijk ontzettend cliché.
The love you take is equal to the love you make.
pi_75287188
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ach weet je, er zijn zoveel mensen die maar wat zeggen om wat te zeggen. Dat soort opmerkingen moet je vooral niet al te serieus nemen. Ze zijn namelijk ontzettend cliché.
Ik trek het me verder niet aan hoor, maar ik merk wel dat het slecht geaccepteerd wordt. En vaak ook juist wel serieus bedoeld wordt.

Ander raar voorbeeld: ik heb een huis gekocht met mijn buurman. De begane grond is van andere mensen.En die mensen zeiden ten tijde van de koop "Nou, dat heb je goed geregeld. Hij heeft een hele goeie baan he?". Toevallig heb ik gezien wat hij verdient, dat is bruto iets meer dan de helft van mijn salaris.
  Moderator vrijdag 4 december 2009 @ 16:15:52 #106
146299 crew  laforest
pi_75287199
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:06 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Hoezo mis? Ik heb geen intenties om huisvrouw te worden, en mijn man om zijn pinpas dan wel creditcard te vragen als ik een keertje flink wil winkelen. Ik zorg wel dat ik mijn eigen schaapjes op het droge heb..

Ja, dat is wel erg fout nu ik het teruglees. Hoe durf ik.
Jep dat is je fout inderdaad en dat is wat er mis is met Nederlandse vrouwen.
“Laforest” seems like one of the more intellectual/controversial regulars
pi_75287215
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:09 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

ik wist wel dat je voor mijn gevoelige kant zou vallen! maarem...wat eten we vanavond?
Doe eens lief!
pi_75287252
Wat is er dus mis met de Nederlandse vrouw? Niets... behalve dat de Nederlandse maatschappij ze wijsmaakt dat ze mislukt zijn als ze geen universiteit hebben afgemaakt en geen topcarriere nastreven. Die opgelegde drang om te presteren gecombineerd met de (veelal onhaalbare) doelstellingen maken dat het voor vrouwen nooit goed genoeg is. De Nederlandse vrouw is nooit tevreden.

Ja, dit is een generalisatie, maar hoe kan je in een topic over "de Nederlandse vrouw" nou niet generaliseren...
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:18:42 #109
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75287316
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:16 schreef Northside het volgende:
Wat is er dus mis met de Nederlandse vrouw? Niets... behalve dat de Nederlandse maatschappij ze wijsmaakt dat ze mislukt zijn als ze geen universiteit hebben afgemaakt en geen topcarriere nastreven. Die opgelegde drang om te presteren gecombineerd met de (veelal onhaalbare) doelstellingen maken dat het voor vrouwen nooit goed genoeg is. De Nederlandse vrouw is nooit tevreden.

Ja, dit is een generalisatie, maar hoe kan je in een topic over "de Nederlandse vrouw" nou niet generaliseren...
Door het gewoon niet te doen.

Hoewel ik zeer betwijfel dat de Nederlandse maatschappij mij iets wijs wil maken, ben ik er altijd nog zelf bij. En ik laat me dat soort dingen niet opdringen.
pi_75287400
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:05 schreef ripley1 het volgende:

Ik ervaar het andersom hoor, mij wordt eerder kwalijk genomen dat ik nog geen kinderen heb en niet getrouwd ebn en zo op mijn 32e.

Misschien voelen de huisvrouwen het ook wel zo trouwens. Je moet vooral bij de middenmoot horen volgens mij: en 3 dagen in de week werken en daarnaast een traditioneel vrouwtje en moeder zijn
Yup... als je 32 was en full-time moeder kreeg je het andersom van andere mensen te horen. Of je het niet vervelend vindt dat je zo afhankelijk bent, bla bla. Als moderne vrouw moet je alles kunnen.
Ja, ik generaliseer.
pi_75287530
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:16 schreef Prenzlauer het volgende:

[..]

ik wist wel dat je voor mijn gevoelige kant zou vallen! maarem...wat eten we vanavond?
Ik maak straks lekker wraps voor je klaar schat! Je biertjes staan al koud!
pi_75287549
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:20 schreef Northside het volgende:

[..]

Yup... als je 32 was en full-time moeder kreeg je het andersom van andere mensen te horen. Of je het niet vervelend vindt dat je zo afhankelijk bent, bla bla. Als moderne vrouw moet je alles kunnen.
Dat geloof ik wel. Maar dat geldt dus ook als je juist veel werkt, alleen woont en een 32-jarige vrouw bent.

I don't give a fuck, ik vind mijn leven leuk
pi_75287577
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:15 schreef laforest het volgende:

[..]

Jep dat is je fout inderdaad en dat is wat er mis is met Nederlandse vrouwen.
Dat is jouw verkapte onzekere beeld. Waarschijnlijk ben je een heel onzeker mannetje, dat probeert popiejopie te zijn, maar het is nooit gelukt. Dus wil je een vrouw, die niet meer carriere heeft dan jij, of meer geld verdiend dan jij, maar afhankelijk is van jou, zodat je alle macht hebt.

Tja, zulke bedreigde mannen heb je ook... Gelukkig sterven ze beetje bij beetje uit!
pi_75287624
Dit is nieuw voor mij ?!
pi_75287628
Ow, en mannen zijn net zo. Als je samen beslist dat als er ooit kids komen de man thuis blijft en de vrouw blijft werken, dan is de man direct een mietje
pi_75287818
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:18 schreef Lienekien het volgende:

Door het gewoon niet te doen.

Hoewel ik zeer betwijfel dat de Nederlandse maatschappij mij iets wijs wil maken, ben ik er altijd nog zelf bij. En ik laat me dat soort dingen niet opdringen.
Natuurlijk maakt de Nederlandse maatschappij jou van alles wijs. Je vindt het alleen zo vanzelfsprekend dat het je niet meer opvalt. Je wordt van alle kanten zo beinvloed en bepaalde richtingen opgeduwd dat je het ondertussen doodnormaal vindt. Om het on-topic te houden; als jij na je middelbare school zegt dat je niet meer verder gaat studeren full time moeder wil worden zullen er heel wat mensen zijn die je raar aankijken.

En alle vrouwen laten zich dingen opdringen. Als er in de Viva staat dat dat potje creme wonderen doet voor je huid verdubbelen de verkoopcijfers voor dat spul de komende weken. Waarom? Omdat de Viva dat zegt. De jaarlijkse modecollecties zijn ook zo'n mooi voorbeeld van opgedrongen dingen.
Ja, ik generaliseer.
pi_75287885
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:24 schreef Xs2Shanna het volgende:

Tja, zulke bedreigde mannen heb je ook... Gelukkig sterven ze beetje bij beetje uit!
Uh, niet bepaald... ik denk dat je blij mag zijn dat je in Nederland woont, want de rest van de wereld zit er nog vol mee.
Ja, ik generaliseer.
pi_75287955
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:23 schreef ripley1 het volgende:

Dat geloof ik wel. Maar dat geldt dus ook als je juist veel werkt, alleen woont en een 32-jarige vrouw bent.

I don't give a fuck, ik vind mijn leven leuk
Het is nooit goed. Jij zegt dat het je geen fuck boeit, maar toch is het vervelend dat er nog dat soort reacties uit de maatschappij komen. Geeft aan dat er nog steeds verwachtingspatronen leven onder de mens.
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:35:57 #119
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75287991
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:31 schreef Northside het volgende:

[..]

Natuurlijk maakt de Nederlandse maatschappij jou van alles wijs. Je vindt het alleen zo vanzelfsprekend dat het je niet meer opvalt. Je wordt van alle kanten zo beinvloed en bepaalde richtingen opgeduwd dat je het ondertussen doodnormaal vindt. Om het on-topic te houden; als jij na je middelbare school zegt dat je niet meer verder gaat studeren full time moeder wil worden zullen er heel wat mensen zijn die je raar aankijken.

En alle vrouwen laten zich dingen opdringen. Als er in de Viva staat dat dat potje creme wonderen doet voor je huid verdubbelen de verkoopcijfers voor dat spul de komende weken. Waarom? Omdat de Viva dat zegt. De jaarlijkse modecollecties zijn ook zo'n mooi voorbeeld van opgedrongen dingen.
En je denkt dat iedereen het zich ook maar allemaal láát opdringen. Echt niet, hoor.
pi_75288073
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:35 schreef Lienekien het volgende:

En je denkt dat iedereen het zich ook maar allemaal láát opdringen. Echt niet, hoor.
Veel meer mensen dan jij denkt... denk ik.
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:38:57 #121
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75288096
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:38 schreef Northside het volgende:

[..]

Veel meer mensen dan jij denkt... denk ik.
Dénk je. Aha!
pi_75288098
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:33 schreef Northside het volgende:

[..]

Uh, niet bepaald... ik denk dat je blij mag zijn dat je in Nederland woont, want de rest van de wereld zit er nog vol mee.
Ja, daarom ben ik nog steeds blij met Nederland, en heb ik niks te klagen over Nederlandse mannen.
pi_75288191
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:35 schreef Northside het volgende:

[..]

Het is nooit goed. Jij zegt dat het je geen fuck boeit, maar toch is het vervelend dat er nog dat soort reacties uit de maatschappij komen. Geeft aan dat er nog steeds verwachtingspatronen leven onder de mens.
Vind je het gek, zo wordt je nog steeds opgevoed en waarschijnlijk ligt het in onze natuurlijke aard als primaat, verschillende experimenten om kinderen buiten dat patroon op te voeden (zelfs door een jongetje te castreren en als meisje op te voeden) zijn hier in mislukt, we vervallen dikwijls terug in ons man/vrouw maatschappij. Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar je moet niet verwachten dat 'de massa' ooit een ander beeld van krijgt in onze tijd, emancipatie bestaat ook nog niet zo lang en lang niet overal.. zie de SGP als mooi voorbeeld.
Doe eens lief!
pi_75288320
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:38 schreef Lienekien het volgende:

Dénk je. Aha!
Jij weet het ook niet zeker. Ik denk, jij denkt, wij denken.
Ja, ik generaliseer.
pi_75288442
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:42 schreef Prenzlauer het volgende:

Vind je het gek, zo wordt je nog steeds opgevoed en waarschijnlijk ligt het in onze natuurlijke aard als primaat, verschillende experimenten om kinderen buiten dat patroon op te voeden (zelfs door een jongetje te castreren en als meisje op te voeden) zijn hier in mislukt, we vervallen dikwijls terug in ons man/vrouw maatschappij. Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar je moet niet verwachten dat 'de massa' ooit een ander beeld van krijgt in onze tijd, emancipatie bestaat ook nog niet zo lang en lang niet overal.. zie de SGP als mooi voorbeeld.
Toch gaat dat sneller dan voor mogelijk werd gehouden. Kijk hoe Nederland veranderd is op 30 jaar tijd? Wie weet waar we over nog eens 30 jaar staan. Ik denk dat de man/vrouw maatschappij echt aan het veranderen is, al is het dan met horten en stoten. Kijk maar naar landen buiten Europa waar emancipatie alleen maar een woord in het woordenboek is. Zo was Nederland 60 jaar geleden ook.

De volgende vraag is natuurlijk of die toekomstmaatschappij een goed iets is, maar dat is weer iets voor een ander topic.
Ja, ik generaliseer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')