abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75369516
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:41 schreef ripley1 het volgende:

Als ik sjacherijnig ben, dan gaat het over mijn krakkemikkige huis, of over een rekening die opeens is afgeschreven. Echt zeer zelden over mijn werk.
Ah, dus 'zelden' chagerijnig van je werk betekent toch 'soms' ? Zoals de rest van Nederland?
pi_75369577
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:43 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ah, dus 'zelden' chagerijnig van je werk betekent toch 'soms' ? Zoals de rest van Nederland?
Nou, eigenlijk echt bijna nooit. Zoals gezegd ben ik verre van perfect en ook regelmatig sjacherijnig, maar mijn baan is eigenlijk een bron van leuke dingen. Ik bedenk televisieprogramma's en dat is heel leuk en afwisselend werk.
pi_75369748
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:41 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Iedereen komt wel eens chagerijnig van z'n werk, en histig worden van overwerken? Of ben je net drie weken met je vriendje? Ja, dan neuk je veel, maar dat heeft verder weinig met overwerken te maken.
Ik heb ook een relatie van 5 jaar gehad, en daarw as het ook zo. Ik heb geen lichamelijk zwaar werk, dus hoezo zou ik daar lichamelijk zo onder lijden dat ik te krakkemikkig zou zijn voor een potje goede seks. Ik word er niet hitsig van, het zit alleen niet in de weg
pi_75370550
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:44 schreef ripley1 het volgende:

[..]

Nou, eigenlijk echt bijna nooit. Zoals gezegd ben ik verre van perfect en ook regelmatig sjacherijnig, maar mijn baan is eigenlijk een bron van leuke dingen. Ik bedenk televisieprogramma's en dat is heel leuk en afwisselend werk.
Veel Nederlanders zien het hetzelfde als jij, als ze hun baan niet meer leuk vinden en vaak chagerijning thuiskomen zoeken ze leuker werk.
pi_75370595
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:48 schreef ripley1 het volgende:

[..]

Ik heb ook een relatie van 5 jaar gehad, en daarw as het ook zo. Ik heb geen lichamelijk zwaar werk, dus hoezo zou ik daar lichamelijk zo onder lijden dat ik te krakkemikkig zou zijn voor een potje goede seks. Ik word er niet hitsig van, het zit alleen niet in de weg
Wat heeft lichamelijk licht of zwaar werk nu met je seksleven te maken? Lichamelijk zwaar werk kan je ook fysieker sterker maken waardoor je seksleven echt niet minder wordt.
pi_75370609
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:07 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Veel Nederlanders zien het hetzelfde als jij, als ze hun baan niet meer leuk vinden en vaak chagerijning thuiskomen zoeken ze leuker werk.
Ja, dat lijkt mij ook. Mijn baan is een bron van leuke dingen, niet van narigheid. Je maakt van alles mee en denkt over aparte dingen na, waardoor ik juist leukere gesprekken heb met mijn vriend
  Moderator maandag 7 december 2009 @ 14:25:57 #232
146299 crew  laforest
pi_75371369
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:21 schreef Deliah het volgende:

[..]

Juist, vrouwen die huisvrouw worden en voor de kinderen zorgen zijn geen mislukking. Men zou af moeten van dat idee.
“Laforest” seems like one of the more intellectual/controversial regulars
pi_75371487
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:25 schreef laforest het volgende:

[..]

En mannen die huisman worden en d ekinderen opvoeden?
pi_75371547
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:28 schreef ripley1 het volgende:

[..]

Als er zelf voor kiezen is er niks mis mee. Heb er zelf ook aan gedacht, maar ik vind mijn werk te leuk en ben er te goed in om dat op te zeggen.

Oh, maar ik woon ook niet samen nu.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_75371623
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als er zelf voor kiezen is er niks mis mee. Heb er zelf ook aan gedacht, maar ik vind mijn werk te leuk en ben er te goed in om dat op te zeggen.

Oh, maar ik woon ook niet samen nu.
Kan ik me voorstellen

Ik heb dat gevoel ook, dus met mijn exen had ik de afspraak dat als het ooit tot samenwonen en eventuele kinderen zou komen, hij dan thuis zou blijven. Ik ben dol op mijn werk en slecht in het huishouden en de exen vonden hun werk maar zozo en verdienden ook nog eens een stuk minder, dus de keuze was vrij logisch
pi_75372941
Nederlandse vrouwen willen vooral "safe" zitten. Als tiener laten ze zichzelf uitwonen en in de laatste vijf jaar van hun aantrekkelijke periode (zeg maar 20-25) gaan ze op zoek naar een papafiguur.

allemaal willen ze "reizen" , de wereld zien, vooral ver en lang. komt niets van terecht natuurlijk. na hun studie gaan ze werken

veel vrouwen zijn voor hun 25 geworden tot (dikke) onzekere en totaal oninteressante zeikerds die uiteraard wel heel veel eisen durven te stellen. hun hele leven zijn ze met geëmancipeerde ideeën volgestopt, en uiteindelijk eindigen ze als uitgezakte moeder of alleenstaand biggetje.
pi_75373036
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:07 schreef Synthesist het volgende:
Nederlandse vrouwen willen vooral "safe" zitten. Als tiener laten ze zichzelf uitwonen en in de laatste vijf jaar van hun aantrekkelijke periode (zeg maar 20-25) gaan ze op zoek naar een papafiguur.

maar veel anderen zijn al voor hun 25 geworden tot dikke, onzekere, totaal oninteressante zeikerds die uiteraard wel heel veel eisen durven te stellen. hun hele leven zijn ze met geemancipeerde ideeën volgestampt, en uiteindelijk eindigen ze als uitgezakte moeder of alleenstaand biggetje
En jouw moeder, zussen, tantes, oma en toekomstige vrouw vallen daar ook onder? :0
pi_75373321
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:10 schreef ripley1 het volgende:

[..]

En jouw moeder, zussen, tantes, oma en toekomstige vrouw vallen daar ook onder? :0
ik heb geen zussen. dit topic gaat vooral over het heden. je begrijpt toch wel dat na de emancipatiegolf en de ontkerkelijking alles anders is geworden? en dan nog niet te spreken over al die vormen van anticonceptie. vrouwen willen carrière maken én kinderen.

vrouwen hebben nu de macht om mannen naar hun hand te zetten, maar tegelijkertijd heerst er onzekerheid omdat er structuur ontbreekt. hoeveel mensen trouwen tegenwoordig nog? wanneer moet je aan kinderen beginnen...als je dat al wilt. zat mannen die ze niet eens willen hebben.
pi_75373363
quote:

allemaal willen ze "reizen" , de wereld zien, vooral ver en lang. komt niets van terecht natuurlijk. na hun studie gaan ze werken

veel vrouwen zijn voor hun 25 geworden tot (dikke) onzekere en totaal oninteressante zeikerds die uiteraard wel heel veel eisen durven te stellen. hun hele leven zijn ze met geëmancipeerde ideeën volgestopt, en uiteindelijk eindigen ze als uitgezakte moeder of alleenstaand biggetje.

Succes jongen. Wordt nog een zware opgave voor jou om een leuke meid te vinden.

Triest figuur.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_75373468
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:17 schreef Synthesist het volgende:

[..]

ik heb geen zussen. dit topic gaat vooral over het heden. je begrijpt toch wel dat na de emancipatiegolf en de ontkerkelijking alles anders is geworden? en dan nog niet te spreken over al die vormen van anticonceptie. vrouwen willen carrière maken én kinderen.

vrouwen hebben nu de macht om mannen naar hun hand te zetten, maar tegelijkertijd heerst er onzekerheid omdat er structuur ontbreekt. hoeveel mensen trouwen tegenwoordig nog? wanneer moet je aan kinderen beginnen...als je dat al wilt. zat mannen die ze niet eens willen hebben.
Ik wil helemaal geen macht over een man hebben, ik wil gewoon op een gelijkwaardige manier met een man omgaan, volgens de dingen die ik echt wil. Als dat huisvrouw zijn zou zijn, zou ik dat doen. Maar daar ben ik niet voor in de wieg gelegd en wel voor mijn werk. En zoals gezegd, als ik ooit kinderen zou krijgen zou dat in samenspraak met de vader zijn. Ik zal nooit stoppen met werken, maar het is maar net afhankelijk van wat je beiden bereid bent in te leveren of je uiteindelijk denkt dat je samen een kind kunt grootbrengen.
pi_75373559
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Succes jongen. Wordt nog een zware opgave voor jou om een leuke meid te vinden.

Triest figuur.
ik heb nu bijna 1.5 jaar een vriendin gast

ze is het niet altijd met me eens, maar ze vindt wel dat vrouwen veel kansen laten liggen. dat is ook wat ik probeer te zeggen. al dat moeilijk doen en die eisen stellen zorgt voor gemiste kansen. nou zijn mannen ook niet altijd netjes maar dat is een ander topic
pi_75373841
quote:

LOL

Je hebt wel gelijk, maar geldt dit alleen voor Nederlandse vrouwen? Volgens mij geldt het voor vrouwen (en ook voor mannen!) in het algemeen.

Vrijwel alle jongeren neuken erop los in hun jeugd, gaan dan op zoek naar een papa- of mammafiguur om lekker op te kwijlen terwijl ze elke avond op de bank samen naar the Bold and the Beautiful kijken, en vaak gebeurt dat al voor hun 25e.

Nederlandse vrouwen zijn dan volgens mij nog redelijk vrijgevochten en er zijn er nog relatief veel die er op hun 40e nog goed uitzien, geen kinderen hebben en nog flink reizen.

In Italië is het bijv. veel erger, daar trouwen echt alle vrouwen met een of andere loser op hun 25e om aan hun ouders te ontkomen, en op hun 50e zijn het allemaal lelijke, te dik opgemaakte trollen met Rayban-zonnebrillen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_75374722
lol, wat zeg je dat mooi in die laatste zin.

of dit alleen voor Nederlandse vrouwen geldt? dat denk ik niet. uiteraard is het biologisch te verklaren waarom vrouwen een vent zoeken met geld of een goede opleiding, zij en de kindertjes moeten worden gevoed. Nederlandse vrouwen gaan verder dan deze eis, ze willen het vooral materialistisch goed hebben. Dat zal voor vrouwen uit armere landen anders zijn, die zullen al blij zijn als hun primaire levensbehoeften zeker zijn. die willen liever de zekerheid van een vent die niet zuipt dan een of andere auto voor de deur
pi_75375223
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:21 schreef ripley1 het volgende:
Ik zal nooit stoppen met werken, maar het is maar net afhankelijk van wat je beiden bereid bent in te leveren of je uiteindelijk denkt dat je samen een kind kunt grootbrengen.
Maar als hij ook van zijn werk houdt en niet wil stoppen? Wordt het dan geen kinderen?

En zo ja, zou je dat jammer vinden?

En zo nee (op jammer), denk je dat je er over 10 jaar spijt van zou hebben?

Ik ben oprecht nieuwsgierig naar je antwoorden.
Ja, ik generaliseer.
pi_75375451
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:59 schreef Northside het volgende:

[..]

Maar als hij ook van zijn werk houdt en niet wil stoppen? Wordt het dan geen kinderen?

En zo ja, zou je dat jammer vinden?

En zo nee (op jammer), denk je dat je er over 10 jaar spijt van zou hebben?

Ik ben oprecht nieuwsgierig naar je antwoorden.
Ik zei in samenspraak he. Mijn zusje en haar vriend hebben samen een kindje en die zijn beiden minder gaan werken, dat is ook een optie. Maar mocht ik daar niet uitkomen, dan geen kinderen nee.

Om eerlijk te zijn twijfel ik uberhaupt of ik kinderen zou willen. Ik neig er erg naar om te denken dat ik dat niet wil op dit moment, maar ik heb er wel eens anders over gedacht. Dus ik weet het niet 100% zeker.

Nee, ik dnek niet dat ik daar spijt van zou krijgen. Ik zie het moederschap niet als een voorwaarde voor mijn leven en heb dat ook nooit zo gevoeld.
  maandag 7 december 2009 @ 16:59:41 #246
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_75377684
Om eerlijk te zijn vind ik het momenteel een beetje een zwakke discussie. Als mensen plezier hebben in hun werk is dat alleen maar mooi, of het nou mannen zijn of vrouwen.

Wat mij opvalt is dat heel veel jonge vrouwen het gevoel hebben dat elke man achter ze aan zit en zodra ze dat idee hebben (of het nou waar is of niet) lijken ze alle normale fatsoensnormen uit het oog te verliezen. Laatst was hier op fok weer een topic waarin vrouwen min of meer terloops vertelden dat ze na een aantal dates opeens niks meer lieten horen aan hun potentiële lover, zonder dat er echt iets ergs was gebeurd. Ik vind het normaal dat je iemand op de hoogte stelt als je geen contact meer wil, niks meer laten horen is eigenlijk gewoon onbeschoft. En dat is slechts een voorbeeldje, het lijkt een trend te zijn, maar of die nou voortkomt uit arrogantie, zelfoverschatting, narcisme of iets anders is mij niet duidelijk.
pi_75377718
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:49 schreef Synthesist het volgende:
lol, wat zeg je dat mooi in die laatste zin.

of dit alleen voor Nederlandse vrouwen geldt? dat denk ik niet. uiteraard is het biologisch te verklaren waarom vrouwen een vent zoeken met geld of een goede opleiding, zij en de kindertjes moeten worden gevoed. Nederlandse vrouwen gaan verder dan deze eis, ze willen het vooral materialistisch goed hebben. Dat zal voor vrouwen uit armere landen anders zijn, die zullen al blij zijn als hun primaire levensbehoeften zeker zijn. die willen liever de zekerheid van een vent die niet zuipt dan een of andere auto voor de deur
Ik verdien zelf genoeg en dat geldt voor emer vrouwen neem ik zo aan
  Moderator maandag 7 december 2009 @ 17:05:05 #248
146299 crew  laforest
pi_75377868
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:28 schreef ripley1 het volgende:

[..]

Tja vind ik ook best.
Het zou niet mijn eerste keuze zijn, maar tja ik wil best de hele dag thuisblijven, lekker internetten, biertje erbij en als mijn lief dan thuis van het werk komt kan ze lekker voor me koken enzo.
Ik ga overigens liever zelf aan het werk (en dat zij huisvrouw wordt) en dan tijdens het weekend neem ik het huishouden op me zodat mijn liefste even rust heeft en tijd voor haar zelf en dat zij de boel tijdens de week runt.
pi_75377976
quote:
Op maandag 7 december 2009 17:05 schreef laforest het volgende:

[..]

Tja vind ik ook best.
Het zou niet mijn eerste keuze zijn, maar tja ik wil best de hele dag thuisblijven, lekker internetten, biertje erbij en als mijn lief dan thuis van het werk komt kan ze lekker voor me koken enzo.
Dan moet je natuurlijk wel koken en het huishouden doen, lui kreng
  Moderator maandag 7 december 2009 @ 17:09:11 #250
146299 crew  laforest
pi_75378025
quote:
Op maandag 7 december 2009 17:07 schreef ripley1 het volgende:

[..]

Dan moet je natuurlijk wel koken en het huishouden doen, lui kreng
Pfft ik dacht het niet, ik ben geen ster in koken.
Ik doe het wel hoor, lekker uitgebreid koken voor haar, maar dan als verrassing.
Met kaarslicht, sfeervolle muziek, etc
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')