Nee, dat geloof ik wel, dat geeft ook nog hoop.quote:Op vrijdag 4 december 2009 00:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Niet zo somber, we zijn niet allemaal zo
Indirect gebeurt dit nu wel natuurlijk via de verzorgingsstaat.quote:Op vrijdag 4 december 2009 01:02 schreef Synthesist het volgende:
en alsof een blanke man een tienermoeder en haar bruine kind gaat onderhouden in de toekomst![]()
Mooi he, dat we hier in Nederland niet hoeven te creperen ongeacht hoe 'dom' we zijn.quote:Op vrijdag 4 december 2009 08:38 schreef LXIV het volgende:
Indirect gebeurt dit nu wel natuurlijk via de verzorgingsstaat.
Wijsheid komt met de jaren, je waardeert niet altijd wat je hebt maar dat komt wel.quote:Op vrijdag 4 december 2009 00:51 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, dat geloof ik wel, dat geeft ook nog hoop.
Maar ik heb het gezien, een paar keer, in verschillende vormen. En ik heb nog geen goed antwoord.
Mijn eerste huisarts hier vertelde me de eerste keer dat ik bij hem kwam (ik was een vrijgezelle student van pakweg 20): "Ongeveer 25 % van de vrouwen is moederlijk ingesteld en ongeveer 25 % van de mannen is vaderlijk ingesteld. Als het krijgen van kinderen nou tot die mensen beperkt bleef, dan werd het nog wel eens wat met de mensheid. Maar iedereen kan zo maar kinderen krijgen. Zo wordt het nooit wat."
Geen idee waarom hij dat mij vertelde, maar het is me altijd bijgebleven.
Edit: ik moet eerlijk zijn: ik heb mezelf ook laten koeieneren door krachtige vrouwen, terwijl ik vriendelijke vrouwen slecht behandeld heb.
En met mannen? Dat is anders, maar wel een beetje vergelijkbaar.
quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:37 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Mooi he, dat we hier in Nederland niet hoeven te creperen ongeacht hoe 'dom' we zijn.Ik weet ook nog wel wat gevalletjes om op te bezuinigen anders. Mensen die niets 'toevoegen' aan de samenleving en wel tonnen per jaar kosten!..
Die voor 90% door blanke, hoogopgeleide, autochtone mannen wordt betaald. De enige groep in dit land die nooit steun krijgt.quote:Op vrijdag 4 december 2009 08:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Indirect gebeurt dit nu wel natuurlijk via de verzorgingsstaat.
Vind je? Wil jij in een land leven waarin we mensen die 'onrendabel' zijn niet helpen? Ik niet namelijk! En je kunt een kind moeilijk straffen voor het feit dat ze een achterlijke moeder hebben!quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:41 schreef Sachertorte het volgende:
![]()
Het is natuurlijk van de zotte dat de gewone man moet betalen voor dit soort onrendabelen.
Waarom mag Jan Modaal daar dan wel voor gestraft worden?quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:48 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Vind je? Wil jij in een land leven waarin we mensen die 'onrendabel' zijn niet helpen? Ik niet namelijk! En je kunt een kind moeilijk straffen voor het feit dat ze een achterlijke moeder hebben!
quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:37 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Mooi he, dat we hier in Nederland niet hoeven te creperen ongeacht hoe 'dom' we zijn.Ik weet ook nog wel wat gevalletjes om op te bezuinigen anders. Mensen die niets 'toevoegen' aan de samenleving en wel tonnen per jaar kosten!..
Ik roep ook al jaren dat we door de globalisering steeds meer hoogopgeleiden kwijt gaan raken aan andere landen en de verzorgingsstaat mensen aantrekt die deze verzorging goed kunnen gebruiken. Je krijgt dan een shift in de verkeerde richting. De grootste belastingbetalers gaan weg en de groep die de grootste kostenpost vormt groeit.quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:46 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Die voor 90% door blanke, hoogopgeleide, autochtone mannen wordt betaald. De enige groep in dit land die nooit steun krijgt.
Ik zie het niet als straf om mensen te helpen. Kijk, ze mogen van mij strenger zijn wat betreft een uitkering. Verdere versobering van regelingen om mensen te stimuleren om beter na te denken bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:50 schreef Fastmatti het volgende:
Waarom mag Jan Modaal daar dan wel voor gestraft worden?
Waarom niet? Je hoeft asociaal gedrag toch niet te belonen? Dat is nu namelijk de praktijk.quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:48 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Vind je? Wil jij in een land leven waarin we mensen die 'onrendabel' zijn niet helpen?
Wat een onzindelijke redenering. Dat kind wordt gestraft door de moeder.quote:Ik niet namelijk! En je kunt een kind moeilijk straffen voor het feit dat ze een achterlijke moeder hebben!
Dat ben ik met je eens. Maar om nou alles te korten... Nee, daar kan ik me niet in vinden.quote:Op vrijdag 4 december 2009 10:05 schreef Sachertorte het volgende:
Waarom niet? Je hoeft asociaal gedrag toch niet te belonen? Dat is nu namelijk de praktijk.
En door de keuzes van die moeder trekken wij onze handen er vanaf? Ik vind dat niet terecht. Je zou veel meer voorwaarden kunnen stellen om zo het kind betere kansen te bieden, maar je omdraaien je vingers in je oren stoppen en 'lalala' roepen lost ook geen problemen op.quote:Wat een onzindelijke* redenering. Dat kind wordt gestraft door de moeder.
Er zijn genoeg mensen in Nederland die willen adopteren. Lijkt me een prima oplossing. de norm moet zijn: Uitkering, dan geen kinderen.quote:Op vrijdag 4 december 2009 10:14 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Maar om nou alles te korten... Nee, daar kan ik me niet in vinden.
[..]
En door de keuzes van die moeder trekken wij onze handen er vanaf? Ik vind dat niet terecht. Je zou veel meer voorwaarden kunnen stellen om zo het kind betere kansen te bieden, maar je omdraaien je vingers in je oren stoppen en 'lalala' roepen lost ook geen problemen op.
* LoL Wut?
Daar kan ik me in principe wel in vinden!quote:Op vrijdag 4 december 2009 10:18 schreef Boris_Karloff het volgende:
Er zijn genoeg mensen in Nederland die willen adopteren. Lijkt me een prima oplossing. de norm moet zijn: Uitkering, dan geen kinderen.
Zou het zo erg zijn?? Het gras is bij de buren meestal niet veel groener. Ik denk dat de maatschappij zichzelf aan het opblazen is. De economie doet dat wel, want wie heeft nog geld? Welk land heeft nog geld? China misschien en voor de rest? Volgens mij is elk land inmiddels zo'n beetje leeg geleend/uitgegeven en we leven op de pof.quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:51 schreef ssebass het volgende:
[..]
[..]
Ik roep ook al jaren dat we door de globalisering steeds meer hoogopgeleiden kwijt gaan raken aan andere landen en de verzorgingsstaat mensen aantrekt die deze verzorging goed kunnen gebruiken. Je krijgt dan een shift in de verkeerde richting. De grootste belastingbetalers gaan weg en de groep die de grootste kostenpost vormt groeit.
Ik ken in mijn omgeving veel masters en promovendi die het geluk ergens anders zoeken en ik ben daar ook een van.
Winston? Cedric toch?quote:Op donderdag 3 december 2009 15:45 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
En zij heet His Love en die Winston van haar heet Her Love. Dit is het bewijs: ze zijn meant to be
Wat is dan jouw toets? De praktijk nu is gewoon: zielig=uitkering. Hoe asocialer deze mensen zijn, hoe zieliger. Dat werkt natuurlijk niet. Ik zeg daarom: zijn mensen asociaal, dan geen uitkering, of fors lager.quote:Op vrijdag 4 december 2009 10:14 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Maar om nou alles te korten... Nee, daar kan ik me niet in vinden.
Kinderen kun je bv ter adoptie aanbieden, of richt weer ouderwetse internaten op. Veel beter voor dit soort kinderen, groeien ze tenminste in een normale omgeving op.quote:[..]
En door de keuzes van die moeder trekken wij onze handen er vanaf? Ik vind dat niet terecht. Je zou veel meer voorwaarden kunnen stellen om zo het kind betere kansen te bieden, maar je omdraaien je vingers in je oren stoppen en 'lalala' roepen lost ook geen problemen op.
* LoL Wut?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |