abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 juni 2011 @ 11:23:41 #201
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_98672414
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 11:21 schreef wapi het volgende:

[..]

Athëisten erkennen hun wetten. Dus zien zij hen dus als wetgevers. "God" en "wetgever" zijn synoniemen voor mekaar. "Wetgever" betekent "God" en "God" betekent "wetgever".
De christenen in Nederland kijken daar toch heel anders tegenaan. Die erkennen zowel hun schepper als de staat als wetgevende machten. (Van welliswaar totaal verschillende aard.) Maar ja, die zullen het erkennen van de staat als wetgever ook niet uitleggen als het vereren van afgoden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 26 juni 2011 @ 11:24:35 #202
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_98672431
quote:
9s.gif Op zondag 26 juni 2011 11:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dus je erkent dat je God ontkent.
Ik kan niet ontkennen wat niet bestaat. De gelovigen dienen hun "Goden" nog steeds te bewijzen. Ik ontken dat gelovigen hebben aangetoond dat hun "goden" echt bestaan.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_98672433
quote:
Binnen twee generaties?
Drie of vier dan. Who cares?
quote:
Ze moeten neuken als konijn om dan binnen twee generaties een meerderheid te vormen.
Jij vergeet dat de afgodendienaars zelf nauwelijks of geen kinderen maken. En elke generatie, vermindert het aantal kinderen van de afgodendienaars.
quote:
En gelukkig is het merendeel van de Moslims niet voor invoering van de sharia maar passen zij zich aan aan het land waar ze wonen.
Ha ha. Droom verder.
quote:
Je denkt toch niet dat DE Schepper zich bezighoudt met boekjes schrijven wat de mens wel en niet mag doen?
Zeer juist. De Schepper is trouwens de enige toelaatbare wetgever.
  zondag 26 juni 2011 @ 11:25:41 #204
pi_98672455
quote:

[..]

Athëisten erkennen hun wetten.
Je liegt. Ik erken het drugsverbod niet.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_98672466
quote:
Ik ontken dat gelovigen hebben aangetoond dat hun "goden" echt bestaan.
Dat speelt toch geen rol, of de Schepper bestaat of niet? Als hij niet bestaat, zoveel te beter. Ondertussen blijft hij wel de enige toelaatbare wetgever, en zijn wetten de enige toelaatbare wetten. Dat snijdt de pas af aan alle andere would-be wetgevers, en dat vind ik best!
  zondag 26 juni 2011 @ 11:27:43 #206
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_98672497
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 11:26 schreef wapi het volgende:

[..]

Dat speelt toch geen rol, of de Schepper bestaat of niet? Als hij niet bestaat, zoveel te beter. Ondertussen blijft hij wel de enige toelaatbare wetgever, en zijn wetten de enige toelaatbare wetten. Dat snijdt de pas af aan alle andere would-be wetgevers, en dat vind ik best!
In Nederland vinden wij dat helemaal niet best. De staat gaat als wetgever altijd voor de vrijheid van religie.
pi_98672523
quote:

[..]

Maar welke schepper dan ? Atum-Ra, Brahma of Odin/Ymir ?
  zondag 26 juni 2011 @ 11:29:24 #208
pi_98672528
quote:

[..]

Dat speelt toch geen rol, of de Schepper bestaat of niet?
Natuurlijk wel. Je hebt dan geen argumenten om je wetten aan andersdenkenden op te dringen.
pi_98672536
quote:

[..]

Athëisten erkennen hun wetten. Dus zien zij hen dus als wetgevers. "God" en "wetgever" zijn synoniemen voor mekaar. "Wetgever" betekent "God" en "God" betekent "wetgever".
Neen, autoriteit en wetgever zijn synoniemen van elkaar, de wetten die de atheïsten volgen en de wetten die van 'god' komen, komen totaal anders tot stand en worden om andere redenen gevolgd.
  zondag 26 juni 2011 @ 11:30:17 #210
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_98672540
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 11:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Je hebt dan geen argumenten om je wetten aan andersdenkenden op te dringen.
Precies! Een staat zoals Nederland kan alleen functioneren als we het eens zijn over de spelregels van de maatschappij. Wanneer je die op voorhand verwerpt kun je eenvoudig niet deelnemen aan zo'n maatschappij.
pi_98672546
quote:
In Nederland vinden wij dat helemaal niet best. De staat gaat als wetgever altijd voor de vrijheid van religie.
Onjuist. De afgodendienaars in Nederland vinden dat helemaal niet best, want die zouden graag hebben dat de gelovigen hun afgod als wetgever erkennen. Daar komt niets van, hoor.
  zondag 26 juni 2011 @ 11:31:52 #212
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_98672572
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 11:30 schreef wapi het volgende:

[..]

Onjuist. De afgodendienaars in Nederland vinden dat helemaal niet best, want die zouden graag hebben dat de gelovigen hun afgod als wetgever erkennen. Daar komt niets van, hoor.
Wanneer jij door de staat opgelegde wetten breekt omdat jij vindt dat jouw schepper je dat voorschrijft word je gewoon vervolgd, of je dat nu leuk vindt of niet.

PS: vrijwel alle religieuzen in Nederland delen dit uitgangspunt. Zoals gezegd, dit is niet bepaald een religieus onderwerp.
pi_98672573
En je hebt niet door dat het de mens zelf is geweest die regels en wetten gemaakt heeft?

Kom op, be real: De Schepper zou miljoenen planeten, sterren en zonnen gemaakt hebben.

En dan zou hij naar de Aarde omzien, en de mens regels en wetten geven? En dan ook nog zo dat als de mens niet zou doen wat hij beval, de mens gestraft werd?

Waar is het mis gegaan? bij je opvoeding?

Gisteren dacht ik dat je wel wijs was, je ging van karma uit en je zei dat de mens zichzelf straft. En nu ineens geloof je weer dat de mens maar een misbaksel is, en dat de mens als een slaaf god moest volgen?

quote:
Welke afgodendienaars? Je netjes houden aan de wet die de mensen zelf hebben opgesteld is geen afgoden dienen maar gewoon iets wat in de genen zit en wat onze soort in stand houdt.

Dat doen de gelovigen overigens ook, maar zij denken dat ze de schepper dienen.
pi_98672575
quote:
Ik dring mijn wetten niet aan andersdenkenden op. Het zijn de andersdenkenden die hun wetgever aan mij willen opdringen, terwijl ik alleen de Schepper als wetgever erken. Jij hoeft voor mijn part de Schepper niet als wetgever te erkennen, hoor. Maar ik erken jouw afgod ook niet als wetgever.
  zondag 26 juni 2011 @ 11:33:07 #215
pi_98672600
quote:

[..]

Je bedoeld de rechtsstaat? Nee hoor, die erken ik ook niet in zijn geheel.
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 11:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je liegt. Ik erken het drugsverbod niet.
pi_98672602
quote:

[..]

Heeft die ' afgod ' ook een naam ? Over welke afgod heb je het eigenlijk ?
pi_98672613
quote:
Precies! Een staat zoals Nederland kan alleen functioneren als we het eens zijn over de spelregels van de maatschappij. Wanneer je die op voorhand verwerpt kun je eenvoudig niet deelnemen aan zo'n maatschappij.
Zie je nou dat het de afgodendienaars zijn, die hun afgod aan de gelovigen willen opdringen als wetgever, en niet andersom? Ik herhaal, jij hoeft van mij de Schepper niet als wetgever te erkennen. Dat staat jou volledig vrij. Maar ik erken jouw afgod ook niet als wetgever.
  zondag 26 juni 2011 @ 11:34:18 #218
pi_98672631
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 11:31 schreef wapi het volgende:

[..]

Ik dring mijn wetten niet aan andersdenkenden op. Het zijn de andersdenkenden die hun wetgever aan mij willen opdringen, terwijl ik alleen de Schepper als wetgever erken. Jij hoeft voor mijn part de Schepper niet als wetgever te erkennen, hoor. Maar ik erken jouw afgod ook niet als wetgever.
Dan zijn we het eens. Zullen we morgen de regering omver werpen?
  zondag 26 juni 2011 @ 11:34:45 #219
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_98672639
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 11:33 schreef wapi het volgende:

[..]

Zie je nou dat het de afgodendienaars zijn, die hun afgod aan de gelovigen willen opdringen als wetgever, en niet andersom? Ik herhaal, jij hoeft van mij de Schepper niet als wetgever te erkennen. Dat staat jou volledig vrij. Maar ik erken jouw afgod ook niet als wetgever.
Hoe verwacht je nou dat wij gaan deelnemen aan 1 en dezelfde maatschappij zonder te vervallen in anarchie?
pi_98672665
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 11:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Mag ik mee? ;P
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_98672680
quote:
Wanneer jij door de staat opgelegde wetten breekt omdat jij vindt dat jouw schepper je dat voorschrijft word je gewoon vervolgd, of je dat nu leuk vindt of niet. PS: vrijwel alle religieuzen in Nederland delen dit uitgangspunt. Zoals gezegd, dit is niet bepaald een religieus onderwerp.
Fout. Als je onder dwang doet wat de afgod beveelt, erken je hem nog steeds niet als wetgever. Dat is gewoon het resultaat van een berekening: Kan ik de confrontatie winnen, ja of neen? Zodra het antwoord ja is, dan vervolgen wij de afgod, natuurlijk; en niet andersom.
pi_98672693
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 11:31 schreef wapi het volgende:

[..]

Maar hoe heb je dan bepaald wie de schepper is en wie de afgod ? Er zijn immers duizenden goden die claimen de schepper te zijn.

Het oudste geloof ?
Het oudste nog actief aangehangen geloof ?
Het geloof dat het best met de waarneembare werkelijkheid overeen komt ?

Help !
  zondag 26 juni 2011 @ 11:37:46 #223
pi_98672717
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 11:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoe verwacht je nou dat wij gaan deelnemen aan 1 en dezelfde maatschappij zonder te vervallen in anarchie?
Ik wil helemaal niet deelnemen aan 1 maatschappij met een verplichte zondagsrust en een buitengewoon duur en schadelijk drugsverbod.
  zondag 26 juni 2011 @ 11:38:07 #224
pi_98672726
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 11:35 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Mag ik mee? ;P
Yep! >:O
pi_98672728
quote:
Jouw berekening moet wel juist zijn, nietwaar. Als er een algemene consensus is dat we de confrontatie kunnen winnen, dan wel. Anders niet. Ondertussen maken we gewoon nog wat meer kinderen, en bekeren we hier en daar een afgodendienaar, tot het gepaste moment is aangebroken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')