Ho kijk, het wordt nog mooier. Schitterend.quote:Op zondag 26 juni 2011 10:54 schreef wapi het volgende:
[..]
Wat de afgodendienaars te wachten staat, is natuurlijk veel erger.
Exodus 20:5 En je zal niet voor afgoden buigen of hen aanbidden, want ik, de Schepper ben Uw God, en ik ben een jaloerse god, die de kinderen straft voor de zonden van de vaders, tot in de derde en vierde generatie van diegenen die mij haten.
Als afgodendienaar kan je dus best geen kinderen maken, want dat is vergeefse moeite. Het weinige nakomelingschap van de afgodendienaars zal uitsterven of worden uitgemoord, want dat is de wil van de Schepper, terwijl je zelf al lang in de hel brandt.
Exodus ? Ho maar, dan zullen het de Joden zijn die de wereld zullen veroveren. Nou, in dat geval ga ik even aan de kant toekijken wie de winnaar gaat worden. Leuke goden hebben die jongens wel.quote:
Tijd vertegenwoordigt de expansie van de schepping, en is dus een instrument van de Schepper. Tijd speelt dus altijd in het voordeel van de gelovigen en in het nadeel van de afgodendienaars.quote:Ho kijk, het wordt nog mooier. Schitterend.
En hoe zit het met de atheïsten ? Dat zijn geen afgodendienaars.quote:Op zondag 26 juni 2011 11:01 schreef wapi het volgende:
[..]
Tijd vertegenwoordigt de expansie van de schepping, en is dus een instrument van de Schepper. Tijd speelt dus altijd in het voordeel van de gelovigen en in het nadeel van de afgodendienaars.
Het zijn wel afgodendienaars. Zij erkennen ook wetten en een wetgever, maar duidelijk een andere wetgever dan de Schepper. Jij bedoelt: anarchisten.quote:En hoe zit het met de atheïsten ? Dat zijn geen afgodendienaars.
Ha nee, atheîsten geloven niet in goden. Dat zijn zeker geen anarchisten hoor. Die ijveren eerder voor een verdraagzame en vredige wereld.quote:Op zondag 26 juni 2011 11:06 schreef wapi het volgende:
[..]
Het zijn wel afgodendienaars. Zij erkennen ook wetten en een wetgever, maar duidelijk een andere wetgever dan de Schepper. Jij bedoelt: anarchisten.
Als je een hondje bent dat een meester nodig heeft wel ja.quote:Op zondag 26 juni 2011 08:27 schreef wapi het volgende:
[..]
Goden zijn in de eerste plaats wetgevers. Het zijn de wetten van de Schepper die bepalen wat goed is en kwaad, wat moreel is en immoreel, en wat toegelaten en verboden is. De eerste wet van de Schepper zegt daarenboven: Gij zult geen enkele andere wetgever erkennen dan ik. Eenvoudig, toch?
Diegenen die een wetgever erkennen geloven in goden. Als die wetgever niet de Schepper is, geloven zij dus in een afgod. Een athëist die geen anarchist is, is dus een afgodendienaar.quote:Ha nee, atheîsten geloven niet in goden. Dat zijn zeker geen anarchisten hoor.
Als gelovige erken ik enkel de Schepper als mijn meester, en als die niet bestaat, des te beter.quote:Als je een hondje bent dat een meester nodig heeft wel ja.
Ik mag toch hopen dat theisten dezelfde afgoden dienen?quote:Op zondag 26 juni 2011 11:11 schreef wapi het volgende:
[..]
Diegenen die een wetgever erkennen geloven in goden. Als die wetgever niet de Schepper is, geloven zij dus in een afgod. Een athëist die geen anarchist is, is dus een afgodendienaar.
Toch wel. Als je een andere wetgever dan de Schepper erkent, ben je een afgodendienaar.quote:Of wij de staat als wetgever erkennen heeft weinig met (a)theisme te maken lijkt me.
Hoe heeft dat met (a)theisme te maken? Je zegt het zelf: een andere wetgever. Ander onderwerp dus.quote:Op zondag 26 juni 2011 11:13 schreef wapi het volgende:
[..]
Toch wel. Als je een andere wetgever dan de Schepper erkent, ben je een afgodendienaar.
En waarom erken je hem niet simpelweg als oudere en wijzere vriend wiens raad zeer waardevol is, in plaats van jezelf te reduceren tot een onderkruipsel ?quote:Op zondag 26 juni 2011 11:12 schreef wapi het volgende:
[..]
Als gelovige erken ik enkel de Schepper als mijn meester, en als die niet bestaat, des te beter.
Ik erken die "Schepper" niet. Eenvoudig toch?quote:Op zondag 26 juni 2011 08:27 schreef wapi het volgende:
[..]
Goden zijn in de eerste plaats wetgevers. Het zijn de wetten van de Schepper die bepalen wat goed is en kwaad, wat moreel is en immoreel, en wat toegelaten en verboden is. De eerste wet van de Schepper zegt daarenboven: Gij zult geen enkele andere wetgever erkennen dan ik. Eenvoudig, toch?
Helemaal juist. Dat is het eerste gebod: Gij zult geen enkele andere wetgever erkennen dan de Schepper.quote:Of bedoel je dat je niet tegelijk beide als wetgever kunt erkennen?
Het wordt steeds erger hier, alsof atheïsten de wetgevers zien als godenquote:Op zondag 26 juni 2011 11:11 schreef wapi het volgende:
[..]
Diegenen die een wetgever erkennen geloven in goden. Als die wetgever niet de Schepper is, geloven zij dus in een afgod. Een athëist die geen anarchist is, is dus een afgodendienaar.
Wat the fuck?quote:Op zondag 26 juni 2011 10:46 schreef wapi het volgende:
[..]
Dat is niet nodig, hoor. Nog één of twee generaties en de moslims zijn in Europa in de meerderheid.
Kinderen zijn een geschenk van de Schepper. Vandaar dat de afgodendienaars er geen of weinig krijgen, en dus "vergrijzen". Je weet dus zelf ook al dat jouw weinige afstammelingen er door die van mij zullen worden uitgetrapt :-)
Welke schepper?quote:Op zondag 26 juni 2011 10:54 schreef wapi het volgende:
[..]
Wat de afgodendienaars te wachten staat, is natuurlijk veel erger.
Exodus 20:5 En je zal niet voor afgoden buigen of hen aanbidden, want ik, de Schepper ben Uw God, en ik ben een jaloerse god, die de kinderen straft voor de zonden van de vaders, tot in de derde en vierde generatie van diegenen die mij haten.
Als afgodendienaar kan je dus best geen kinderen maken, want dat is vergeefse moeite. Het weinige nakomelingschap van de afgodendienaars zal uitsterven of worden uitgemoord, want dat is de wil van de Schepper, terwijl je zelf al lang in de hel brandt.
Gelukkig worden ze steeds ongeloviger. Secularisme is besmettelijk.quote:Op zondag 26 juni 2011 10:46 schreef wapi het volgende:
[..]
Dat is niet nodig, hoor. Nog één of twee generaties en de moslims zijn in Europa in de meerderheid.
Omdat je dan automatisch onderkruipsel wordt van een afgod. Dan nog liever de Schepper, hoor.quote:En waarom erken je hem niet simpelweg als oudere en wijzere vriend wiens raad zeer waardevol is, in plaats van jezelf te reduceren tot een onderkruipsel ?
Dus je erkent dat je God ontkent.quote:Op zondag 26 juni 2011 11:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik erken die "Schepper" niet. Eenvoudig toch?
Atum-Ra (die al duizenden jaren aanbeden werd voordat JHWH/Jehova/Allah verzonnen werd) was een stuk relaxter idd. "Pluk de dag, Pijp jezelf".quote:Op zondag 26 juni 2011 11:18 schreef Berjan1986 het volgende:
We hebben JHWH die doet alsof hij de schepper is, en we hebben Allah die dat ook zegt. Die leggen de mensheid regels voor, en dreigen met straf als men die regels overtreedt.
Sorry, maar voor dat soort gedachten is in een rechtsstaat zoals Nederland geen plaats. Ik hoop dat je je dat realiseert.quote:Op zondag 26 juni 2011 11:18 schreef wapi het volgende:
[..]
Helemaal juist. Dat is het eerste gebod: Gij zult geen enkele andere wetgever erkennen dan de Schepper.
De afgod in kwestie ben je dan toch vooral zelfquote:Op zondag 26 juni 2011 11:19 schreef wapi het volgende:
[..]
Omdat je dan automatisch onderkruipsel wordt van een afgod. Dan nog liever de Schepper, hoor.
Athëisten erkennen hun wetten. Dus zien zij hen dus als wetgevers. "God" en "wetgever" zijn synoniemen voor mekaar. "Wetgever" betekent "God" en "God" betekent "wetgever".quote:Het wordt steeds erger hier, alsof atheïsten de wetgevers zien als goden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |