abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98671859
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 10:54 schreef wapi het volgende:

[..]

Wat de afgodendienaars te wachten staat, is natuurlijk veel erger.

Exodus 20:5 En je zal niet voor afgoden buigen of hen aanbidden, want ik, de Schepper ben Uw God, en ik ben een jaloerse god, die de kinderen straft voor de zonden van de vaders, tot in de derde en vierde generatie van diegenen die mij haten.

Als afgodendienaar kan je dus best geen kinderen maken, want dat is vergeefse moeite. Het weinige nakomelingschap van de afgodendienaars zal uitsterven of worden uitgemoord, want dat is de wil van de Schepper, terwijl je zelf al lang in de hel brandt.
Ho kijk, het wordt nog mooier. Schitterend.
pi_98671976
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 10:55 schreef wapi het volgende:

[..]

Exodus 20:5.
Exodus ? Ho maar, dan zullen het de Joden zijn die de wereld zullen veroveren. Nou, in dat geval ga ik even aan de kant toekijken wie de winnaar gaat worden. Leuke goden hebben die jongens wel.
pi_98671991
quote:
Ho kijk, het wordt nog mooier. Schitterend.
Tijd vertegenwoordigt de expansie van de schepping, en is dus een instrument van de Schepper. Tijd speelt dus altijd in het voordeel van de gelovigen en in het nadeel van de afgodendienaars.
pi_98672047
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 11:01 schreef wapi het volgende:

[..]

Tijd vertegenwoordigt de expansie van de schepping, en is dus een instrument van de Schepper. Tijd speelt dus altijd in het voordeel van de gelovigen en in het nadeel van de afgodendienaars.
En hoe zit het met de atheïsten ? Dat zijn geen afgodendienaars.
pi_98672075
quote:
En hoe zit het met de atheïsten ? Dat zijn geen afgodendienaars.
Het zijn wel afgodendienaars. Zij erkennen ook wetten en een wetgever, maar duidelijk een andere wetgever dan de Schepper. Jij bedoelt: anarchisten.
pi_98672115
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 11:06 schreef wapi het volgende:

[..]

Het zijn wel afgodendienaars. Zij erkennen ook wetten en een wetgever, maar duidelijk een andere wetgever dan de Schepper. Jij bedoelt: anarchisten.
Ha nee, atheîsten geloven niet in goden. Dat zijn zeker geen anarchisten hoor. Die ijveren eerder voor een verdraagzame en vredige wereld.
pi_98672125
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 08:27 schreef wapi het volgende:

[..]

Goden zijn in de eerste plaats wetgevers. Het zijn de wetten van de Schepper die bepalen wat goed is en kwaad, wat moreel is en immoreel, en wat toegelaten en verboden is. De eerste wet van de Schepper zegt daarenboven: Gij zult geen enkele andere wetgever erkennen dan ik. Eenvoudig, toch?
Als je een hondje bent dat een meester nodig heeft wel ja.
Voor een mens ligt het toch werkelijk iets genuanceerder ;)
pi_98672168
quote:
Ha nee, atheîsten geloven niet in goden. Dat zijn zeker geen anarchisten hoor.
Diegenen die een wetgever erkennen geloven in goden. Als die wetgever niet de Schepper is, geloven zij dus in een afgod. Een athëist die geen anarchist is, is dus een afgodendienaar.
pi_98672197
quote:
Als je een hondje bent dat een meester nodig heeft wel ja.
Als gelovige erken ik enkel de Schepper als mijn meester, en als die niet bestaat, des te beter.
  zondag 26 juni 2011 @ 11:12:45 #185
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_98672199
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 11:11 schreef wapi het volgende:

[..]

Diegenen die een wetgever erkennen geloven in goden. Als die wetgever niet de Schepper is, geloven zij dus in een afgod. Een athëist die geen anarchist is, is dus een afgodendienaar.
Ik mag toch hopen dat theisten dezelfde afgoden dienen? :) Of wij de staat als wetgever erkennen heeft weinig met (a)theisme te maken lijkt me.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_98672214
quote:
Of wij de staat als wetgever erkennen heeft weinig met (a)theisme te maken lijkt me.
Toch wel. Als je een andere wetgever dan de Schepper erkent, ben je een afgodendienaar.
  zondag 26 juni 2011 @ 11:14:58 #187
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_98672233
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 11:13 schreef wapi het volgende:

[..]

Toch wel. Als je een andere wetgever dan de Schepper erkent, ben je een afgodendienaar.
Hoe heeft dat met (a)theisme te maken? Je zegt het zelf: een andere wetgever. Ander onderwerp dus.

Of bedoel je dat je niet tegelijk beide als wetgever kunt erkennen? (Ik hoop het niet!)
pi_98672276
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 11:12 schreef wapi het volgende:

[..]

Als gelovige erken ik enkel de Schepper als mijn meester, en als die niet bestaat, des te beter.
En waarom erken je hem niet simpelweg als oudere en wijzere vriend wiens raad zeer waardevol is, in plaats van jezelf te reduceren tot een onderkruipsel ?
Come on - rise up ! Make daddy proud !

Iedere goede vader wil dat zijn kinderen op eigen benen leren staan. Waarom zou de schepper anders zijn ?
  zondag 26 juni 2011 @ 11:17:13 #189
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_98672282
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 08:27 schreef wapi het volgende:

[..]

Goden zijn in de eerste plaats wetgevers. Het zijn de wetten van de Schepper die bepalen wat goed is en kwaad, wat moreel is en immoreel, en wat toegelaten en verboden is. De eerste wet van de Schepper zegt daarenboven: Gij zult geen enkele andere wetgever erkennen dan ik. Eenvoudig, toch?
Ik erken die "Schepper" niet. Eenvoudig toch?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_98672298
quote:
Of bedoel je dat je niet tegelijk beide als wetgever kunt erkennen?
Helemaal juist. Dat is het eerste gebod: Gij zult geen enkele andere wetgever erkennen dan de Schepper.
pi_98672307
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 11:11 schreef wapi het volgende:

[..]

Het wordt steeds erger hier, alsof atheïsten de wetgevers zien als goden :D
pi_98672313
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 10:46 schreef wapi het volgende:

[..]

Dat is niet nodig, hoor. Nog één of twee generaties en de moslims zijn in Europa in de meerderheid.
Kinderen zijn een geschenk van de Schepper. Vandaar dat de afgodendienaars er geen of weinig krijgen, en dus "vergrijzen". Je weet dus zelf ook al dat jouw weinige afstammelingen er door die van mij zullen worden uitgetrapt :-)
Wat the fuck?

Binnen twee generaties? Je moet niet zoveel naar Geert Wilders en zijn aanhang luisteren. Momenteel is 2 % Moslim in Nederland en misschien 3% in Europa. Ze moeten neuken als konijn om dan binnen twee generaties een meerderheid te vormen.

En gelukkig is het merendeel van de Moslims niet voor invoering van de sharia maar passen zij zich aan aan het land waar ze wonen.

quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 10:54 schreef wapi het volgende:

[..]

Wat de afgodendienaars te wachten staat, is natuurlijk veel erger.

Exodus 20:5 En je zal niet voor afgoden buigen of hen aanbidden, want ik, de Schepper ben Uw God, en ik ben een jaloerse god, die de kinderen straft voor de zonden van de vaders, tot in de derde en vierde generatie van diegenen die mij haten.

Als afgodendienaar kan je dus best geen kinderen maken, want dat is vergeefse moeite. Het weinige nakomelingschap van de afgodendienaars zal uitsterven of worden uitgemoord, want dat is de wil van de Schepper, terwijl je zelf al lang in de hel brandt.
Welke schepper?

Je denkt toch niet dat DE Schepper zich bezighoudt met boekjes schrijven wat de mens wel en niet mag doen?

We hebben JHWH die doet alsof hij de schepper is, en we hebben Allah die dat ook zegt. Die leggen de mensheid regels voor, en dreigen met straf als men die regels overtreedt.

Dat is nog erger dan dat de mens regels oplegt aan de bacterie en dreigt hen te doden als die bacterie niet doet wat de mens wil.

Mozes was het die die regels verzon, aan de hand van wat hij in Egypte gezien had. En ja, als hij dan het predicaat Goddelijk te voorschijn haalt, dan weet hij zeker dat de Joden zullen luisteren.
  zondag 26 juni 2011 @ 11:19:01 #193
pi_98672321
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 10:46 schreef wapi het volgende:

[..]

Dat is niet nodig, hoor. Nog één of twee generaties en de moslims zijn in Europa in de meerderheid.
Gelukkig worden ze steeds ongeloviger. Secularisme is besmettelijk. >:)
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_98672322
quote:
En waarom erken je hem niet simpelweg als oudere en wijzere vriend wiens raad zeer waardevol is, in plaats van jezelf te reduceren tot een onderkruipsel ?
Omdat je dan automatisch onderkruipsel wordt van een afgod. Dan nog liever de Schepper, hoor.
  zondag 26 juni 2011 @ 11:19:48 #195
pi_98672339
Over 500 jaar zijn we allemaal Atheïst. Evolutie roeit religie uit.
pi_98672344
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 11:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik erken die "Schepper" niet. Eenvoudig toch?
Dus je erkent dat je God ontkent.
pi_98672356
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 11:18 schreef Berjan1986 het volgende:

We hebben JHWH die doet alsof hij de schepper is, en we hebben Allah die dat ook zegt. Die leggen de mensheid regels voor, en dreigen met straf als men die regels overtreedt.
Atum-Ra (die al duizenden jaren aanbeden werd voordat JHWH/Jehova/Allah verzonnen werd) was een stuk relaxter idd. "Pluk de dag, Pijp jezelf".

Heerlijke man ;)
  zondag 26 juni 2011 @ 11:20:47 #198
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_98672357
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 11:18 schreef wapi het volgende:

[..]

Helemaal juist. Dat is het eerste gebod: Gij zult geen enkele andere wetgever erkennen dan de Schepper.
Sorry, maar voor dat soort gedachten is in een rechtsstaat zoals Nederland geen plaats. Ik hoop dat je je dat realiseert.

Disclaimer: Voor religie op zich is in Nederland meer dan genoeg ruimte. Maar die vrijheid stopt wel daar waar je de staat als wetgever verwerpt.
pi_98672363
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 11:19 schreef wapi het volgende:

[..]

Omdat je dan automatisch onderkruipsel wordt van een afgod. Dan nog liever de Schepper, hoor.
De afgod in kwestie ben je dan toch vooral zelf ;)

Nogmaals: maak je schepper eens trots. Ga op eigen benen staan. Je kan niet tot je 80e thuis blijven wonen :P
pi_98672371
quote:
Het wordt steeds erger hier, alsof atheïsten de wetgevers zien als goden :D
Athëisten erkennen hun wetten. Dus zien zij hen dus als wetgevers. "God" en "wetgever" zijn synoniemen voor mekaar. "Wetgever" betekent "God" en "God" betekent "wetgever".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')