Drugsverbod.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 16:53 schreef ATON het volgende:
Geef eens een voorstel voor een wet die wangedrag ontmoedigd ?
Wat zou jij ervan vinden als jij je mening gaf en een ander zou zeggen: "Dat vind ik niet...."quote:?
Je moet niks, ik heb geen idee hoe je daar bij komt. Ik geef slechts mijn mening. Wat je daarmee doet is jouw zaak, maar je hebt al aangegeven dat het je weinig kan schelen wat ik vindJe manier van reageren doet me eerlijk gezegd anders geloven.
Waar slaat dit nou weer op? Ik heb verscheidene e-mails en pm's gehad met de opmerkingen: Wat is Haushofer toch een alpha mannetje. die iedere keer denkt dat hij gelijk heeft..quote:Neuh, ik denk dat dat wel mee valt, ik neem het leven niet serieus genoeg daarvoor. Voel jij je in het echte leven ook gauw geïntimideerd en aangevallen door andermans meningen, en krijg je dan ook het gevoel dat die persoon van je verlangt dat je je mening moet herzien? En ga je dan vervolgens ook ad hominems toepassen?
Staat dat ook in de Koran, of is dit een burgerlijke wet ?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 16:57 schreef wapi het volgende:
[..]
"Als je 200 per uur rijdt op de autosnelweg, dan wordt jouw rijbewijs afgenomen."
Jawel hoor, daar denk ik prima over naquote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:48 schreef Berjan1986 het volgende:
Waar slaat dit nou weer op? Ik heb verscheidene e-mails en pm's gehad met de opmerkingen: Wat is Haushofer toch een alpha mannetje. die iedere keer denkt dat hij gelijk heeft..
Het kan ook aan jou liggen, maar daar denk je niet eens over na.
Ik snap anders niet waarom jij zo vreemd lijkt te reageren op mijn posts. Ik vind het enigszins hysterisch, eerlijk gezegd.quote:En hoezo ben je geïntimideerd als je er wat van zegt? Maak jezelf niet groter dan je bent.
Als ik iets simplistisch of kortzichtig vind, en ik kan dat fatsoenlijk onderbouwen, dan zeg ik dat. Ik wil het voortaan bij jou wel in een spoiler doen, als je dat fijner vindt.quote:Wat zou jij ervan vinden als jij je mening gaf en een ander zou zeggen: "Dat vind ik niet...."
Ik heb nog nooit op een ander gereageerd van: "Dat vind ik kortzichtig" of "Dat vind ik..."
Sharia bevat via Fiqh ook burgerlijke wetten. Er bestaat in de Islam ongetwijfeld jima dat te snel rijden haraam is.quote:Staat dat ook in de Koran, of is dit een burgerlijke wet ?
Dan mag ik hieruit besluiten dat de Islam GEEN onderscheid maakt tussen KERK en STAAT ?quote:Op zondag 26 juni 2011 02:59 schreef wapi het volgende:
[..]
Sharia bevat via Fiqh ook burgerlijke wetten. Er bestaat in de Islam ongetwijfeld jima dat te snel rijden haraam is.
Dat mag je dan wel hardop dromen, maar verder kom je toch niet weg met deze onzin hoor!quote:De regeerders, als uitvoerders van de wet, kunnen immers niet verbieden dat wat de Schepper heeft toegelaten, noch de toelating geven voor dat wat de Schepper heeft verboden.
Dat is ook de reden waarom in een democratisch land UW VISIE op de Islam niet gewenst is. En dat is dan zeer, zéér zacht uitgedrukt.quote:Volledig nieuwe en volledig originele wetgeving is dus in de islam verboden. Dit is trouwens de belangrijkste garantie voor de vrijheid van de bevolking. Gehoorzaamheid is enkel vereist aan de wetten van de Schepper, en niet aan zelf-uitgevonden uitvindsels van de regering of haar parlement.
Goden zijn raadgevers. Geen meesters die je als een hersenloze slaaf moet volgen.quote:Op zondag 26 juni 2011 02:59 schreef wapi het volgende:
[..]
Sharia bevat via Fiqh ook burgerlijke wetten. Er bestaat in de Islam ongetwijfeld jima dat te snel rijden haraam is.
Men heeft in de islam uiteraard ook gaandeweg verkeersregels ontwikkeld, met dien verstande dat ze in overeenstemming dienen te zijn met de wetten van de Schepper, er redelijkerwijze van moeten kunnen worden afgeleid, en deze niet mogen wijzigen, opschorten, of origineel uitbreiden (Bidah).
De regeerders, als uitvoerders van de wet, kunnen immers niet verbieden dat wat de Schepper heeft toegelaten, noch de toelating geven voor dat wat de Schepper heeft verboden. Volledig nieuwe en volledig originele wetgeving is dus in de islam verboden. Dit is trouwens de belangrijkste garantie voor de vrijheid van de bevolking. Gehoorzaamheid is enkel vereist aan de wetten van de Schepper, en niet aan zelf-uitgevonden uitvindsels van de regering of haar parlement.
De heerser dient zich aan de wetten van de Schepper te houden, en mag geen originele nieuwe wetten maken die niet van de Schepper zijn.quote:Dan mag ik hieruit besluiten dat de Islam GEEN onderscheid maakt tussen KERK en STAAT ?
Dat denk ik niet, hoor.quote:Dat mag je dan wel hardop dromen, maar verder kom je toch niet weg met deze onzin hoor!
De democratie dient zich aan de wetten van de Schepper te houden, en dus geen orginele nieuwe wetten maken die niet van de Schepper zijn. Het gaat hier niet over MIJN VISIE over de islam of andere godsdiensten waar het eerste gebod van kracht is. Het eerste gebod komt trouwens al voor in de Torah, hoor: En toen sprak de Schepper. EEN. Eerste gebod: Gij zult geen enkele andere wetgever dienen dan ik.quote:Dat is ook de reden waarom in een democratisch land UW VISIE op de Islam niet gewenst is. En dat is dan zeer, zéér zacht uitgedrukt.
En wil hierbij nog opmerken dat het hier gaat om DENKBEELDIGE raadgevers en meesters. En voor deze hersenspinsels zou men de democratie op de helling zetten? Een beetje gezond verstand maakt het verschil tussen mens en dier.quote:Op zondag 26 juni 2011 07:33 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Goden zijn raadgevers. Geen meesters die je als een hersenloze slaaf moet volgen.
Ze adviseren. Luisteren kan verstandig zijn. Maar blind gehoorzamen neemt je je menselijkheid af. Maakt je minder.
Wees geen dier.
Goden zijn in de eerste plaats wetgevers. Het zijn de wetten van de Schepper die bepalen wat goed is en kwaad, wat moreel is en immoreel, en wat toegelaten en verboden is. De eerste wet van de Schepper zegt daarenboven: Gij zult geen enkele andere wetgever erkennen dan ik. Eenvoudig, toch?quote:Goden zijn raadgevers.
Ach, gaat dat aan de LIbieërs verkopen. Laten we wel wezen !quote:Op zondag 26 juni 2011 08:23 schreef wapi het volgende:
[..]
De heerser dient zich aan de wetten van de Schepper te houden, en mag geen originele nieuwe wetten maken die niet van de Schepper zijn.
[..]
Dat denk ik niet, hoor.
[..]
De democratie dient zich aan de wetten van de Schepper te houden, en dus geen orginele nieuwe wetten maken die niet van de Schepper zijn. Het gaat hier niet over MIJN VISIE over de islam of andere godsdiensten waar het eerste gebod van kracht is. Het eerste gebod komt trouwens al voor in de Torah, hoor: En toen sprak de Schepper. EEN. Eerste gebod: Gij zult geen enkele andere wetgever dienen dan ik.
Jouw standpunt heeft trouwens niets te maken met democratie, maar met afgoderij. Jij zou mij willen bekeren tot jouw afgoderij, en vragen of ik jouw afgod zou willen erkennen als wetgever. Dat MAG NIET volgens het eerste gebod. Dat druist regelrecht in tegen de eerste wet van de Schepper.
Voor de simpelen van geest is dit zeker eenvoudig.quote:Op zondag 26 juni 2011 08:27 schreef wapi het volgende:
[..]
Goden zijn in de eerste plaats wetgevers. Het zijn de wetten van de Schepper die bepalen wat goed is en kwaad, wat moreel is en immoreel, en wat toegelaten en verboden is. De eerste wet van de Schepper zegt daarenboven: Gij zult geen enkele andere wetgever erkennen dan ik. Eenvoudig, toch?
Het is best mogelijk dat de Schepper enkel maar DENKBEELDIG zou zijn, maar zijn wetten zijn dat niet, hoor. En zijn eerste wet dient om andere would-be wetgevers de pas af te snijden. Dat komt mij trouwens persoonlijk goed uit, want ik heb een hekel aan die andere wetgevers.quote:En wil hierbij nog opmerken dat het hier gaat om DENKBEELDIGE raadgevers en meesters.
Inderdaad, zelfs voor de simpelen van geest is dit eenvoudig.quote:Voor de simpelen van geest is dit zeker eenvoudig.
Verkoop de wet van uw denkbeeldige god dan aan die simpelen van geest, of denk je dat hier enkel simpele zielen zitten ?quote:Op zondag 26 juni 2011 08:31 schreef wapi het volgende:
[..]
Inderdaad, zelfs voor de simpelen van geest is dit eenvoudig.
Enkele reis Libië, is dat niet een prima uitweg ? Ben je van die wetgevers verlost.quote:Op zondag 26 juni 2011 08:29 schreef wapi het volgende:
[..]
Het is best mogelijk dat de Schepper enkel maar DENKBEELDIG zou zijn, maar zijn wetten zijn dat niet, hoor. En zijn eerste wet dient om andere would-be wetgevers de pas af te snijden. Dat komt mij trouwens persoonlijk goed uit, want ik heb een hekel aan die andere wetgevers.
Aan de joden en de moslims hoef ik die wet helemaal niet te verkopen. Het is juist andersom: Zij hebben die wet aan mij verkocht!quote:Verkoop de wet van uw denkbeeldige god dan aan die simpelen van geest, of denk je dat hier enkel simpele zielen zitten ?
Toch niet, hoor. Ze zitten daar tegenwoordig ook al. Daarenboven speelt er geen godsdienst mee, in het conflict in Lybië. Of eerder, ze vliegen er over. We moeten het probleem dus eerder bij de wortel aanpakken. Wat mij opvalt, is dat het conflict alsmaar dichter bij huis wordt uitgevochten ... Dat is natuurlijk ook geen toeval.quote:Enkele reis Libië, is dat niet een prima uitweg ? Ben je van die wetgevers verlost.
Eén troost, je bent niet de enige die bekocht is. Ik kijk wel beter uit.quote:Op zondag 26 juni 2011 08:38 schreef wapi het volgende:
[..]
Aan de joden en de moslims hoef ik die wet helemaal niet te verkopen. Het is juist andersom: Zij hebben die wet aan mij verkocht!
Die vrijheid hebben ze nog, dank zij de landen waar kerk en staat gescheiden zijn.quote:Dat is natuurlijk spijtig. Ik vind dat de christenen hun eigen wet, namelijk het eerste gebod, eigenlijk ook zouden moeten toepassen.
Ho maar, hier in de geciviliseerde landen zijn de wetgevers geen afgoden hoor, dat zijn gewone stervelingen. En ' Hel ' , nog zo'n neo-christelijk begrip. Heeft Mohammed ook van Bahira. Maken ze nog enkel de kinderen mee bang, en simpele geesten niet vergeten.quote:Wat betreft de afgodendienaars, namelijk, diegenen die andere wetgevers erkennen dan de Schepper, herhaal ik de kostprijs van dat te doen: zij zullen immers branden in de hel! :-)
Tja, de Islam heeft daar dan toch ook geen heil gebracht he ? Noem me eens een moslimland waar er geen problemen zijn ? Gelukkig zijn de slachtoffers van die moslimlanden nog steeds welkom in die 'afgoden'-landen.quote:Op zondag 26 juni 2011 08:58 schreef wapi het volgende:
[..]
Toch niet, hoor. Ze zitten daar tegenwoordig ook al. Daarenboven speelt er geen godsdienst mee, in het conflict in Lybië. Of eerder, ze vliegen er over. We moeten het probleem dus eerder bij de wortel aanpakken. Wat mij opvalt, is dat het conflict alsmaar dichter bij huis wordt uitgevochten ... Dat is natuurlijk ook geen toeval.
Dat is niet nodig, hoor. Nog één of twee generaties en de moslims zijn in Europa in de meerderheid.quote:Naar welk moslimland zou jij willen emigreren ?
Wat de afgodendienaars te wachten staat, is natuurlijk veel erger.quote:Tja, de Islam heeft daar dan toch ook geen heil gebracht he ?
Dank je voor deze leerzame posting.quote:Op zondag 26 juni 2011 10:46 schreef wapi het volgende:
[..]
Dat is niet nodig, hoor. Nog één of twee generaties en de moslims zijn in Europa in de meerderheid.
Kinderen zijn een geschenk van de Schepper. Vandaar dat de afgodendienaars er geen of weinig krijgen, en dus "vergrijzen". Je weet dus zelf ook al dat jouw weinige afstammelingen er door die van mij zullen worden uitgetrapt :-)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |