En nog een keer, maar dit keer opgewarmdquote:Op woensdag 2 december 2009 15:57 schreef mazaru het volgende:
Vandaag eet ik andijviestamppot met spekjes en een bal gehakt.
andijviestamppot met spekjes en een bal gehakt.quote:Op donderdag 3 december 2009 13:45 schreef mazaru het volgende:
[..]
En nog een keer, maar dit keer opgewarmd
Ik denk dat ik bij jou eet vanavondquote:Op donderdag 3 december 2009 10:36 schreef DarkElf het volgende:
vanavond rosbiefsalade. Heb een mooi stuk rosbief gekocht, die braden we even aan in de pan en dan met pan en al de oven in tot ie goed is, in ons geval lekker mooi rose. Daar snijden we dunne plakken van en maak dan een salade met jonge blaadjes sla, dunne plakjes rosbief, cherrytomaatjes, verkurimelde blauwe kaas en wat dressing.
Erbij een lekker glas Merlot denk ik![]()
Voor toe heb ik hangop gemaakt en daarbij blauwe bessen en wat honing.
quote:Op donderdag 3 december 2009 10:36 schreef DarkElf het volgende:
vanavond rosbiefsalade. Heb een mooi stuk rosbief gekocht, die braden we even aan in de pan en dan met pan en al de oven in tot ie goed is, in ons geval lekker mooi rose. Daar snijden we dunne plakken van en maak dan een salade met jonge blaadjes sla, dunne plakjes rosbief, cherrytomaatjes, verkurimelde blauwe kaas en wat dressing.
Erbij een lekker glas Merlot denk ik![]()
Jammer voor je. Wij eten wat anders.quote:
Hee, dat hadden wij gisteren!quote:Op donderdag 3 december 2009 20:40 schreef Twizu het volgende:
Wij hadden Broccoli, Zalm en 'n aardappel!
fijn, dat gaan we nu straks ook halenquote:
tonijn (quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:34 schreef uniekhoorn het volgende:
chicken tonight ajam pangang.
Heeft iemand zo een lekker recept voor tonijnsalade (toastsalade)?
Ik had iets heel anders in gedachten, maar ik ga je voorbeeld volgenquote:Op vrijdag 4 december 2009 14:35 schreef Curiosity het volgende:
Vanavond zelfgemaakte saté van de grill met pindasaus, stokbrood en gebakken uitjes
Ik heb nu hamlappen gebruikt. 500 gramquote:Op vrijdag 4 december 2009 16:03 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik had iets heel anders in gedachten, maar ik ga je voorbeeld volgen.
Hoe maak je de saté klaar, als ik vragen mag?
Klinkt goed. Ik heb zelf kip gebruikt en ook niet zo goed voorbereid als jij, pas twee uurtjes terug in de marinade gezet. Wel met olie, ketjap en sambal inderdaad. Ik ben niet echt een knoflookman, dus die teentjes heb ik er niet bijquote:Op vrijdag 4 december 2009 16:10 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Ik heb nu hamlappen gebruikt. 500 gram
Marineren in, 3 el zonnebloemolie, 3 el ketjap manis (abc), 2 teentjes knoflook geperst, wat sambal.
Minstens een nacht laten staan.
Ik heb een hele simpele marinade maar het smaakt super.
Nou ja, niet helemaal. Tartaartjes heel even gebakken, op meergranenbolletjes met rode ui en feta.quote:Op vrijdag 4 december 2009 19:21 schreef minilot het volgende:
Surprise-crisis in huis. Geen tijd om te koken! Dus maar even een stokbroodje saté maken.
Pics!quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:01 schreef shmoopy het volgende:
Voor het eerst zelf sushi gemaakt.
Het zag er prachtig uit, al zeg ik het zelf
quote:en ik bedenk me nu dat ik foto's had moeten maken.
Anyway, het was érg lekker, maar als avondmaal zal ik het niet zo snel meer doen, als lunch vind ik het geschikter.
Heee, jij had sushi.quote:
Jep, maar, het moet wel een goede bal zijn, goede erwtensoep, huisgemaakt met liefde en goede ingredienten.quote:Op vrijdag 4 december 2009 21:22 schreef shmoopy het volgende:
Precies, een goeie gehaktbal is minstens even lekker als een ingewikkelde culinaire toer.
Morgen komt moeders met een grote pan erwtensoep langs, dat blief ik eveneens.
Riblappen hebben een lekkere smaak, en het gehakt bevat dan niet veel vet. Belangrijk is dat er geen zenen door zitten, het verschrikkelijk vers is en de structuur lekker los.quote:Op vrijdag 4 december 2009 21:35 schreef shmoopy het volgende:
Ja, die is gewend om van restjes het gehakt te maken en die ziet een mooi stuk vlees door de molen gaan.
Maar krijg je nou heel ander gehakt van riblappen? Ik snap dat 1x draaien een andere structuur geeft, maar is er een groot verschil als je er gehaktballen van maakt?
pepernoten pepernoten pepernoten Speculaas pepernoten pepernoten pepernoten soepje erbijquote:Op zaterdag 5 december 2009 15:38 schreef uniekhoorn het volgende:
gekookte aardappels, sperziebonen (vers), rode kool met appeltjes en een tartaartje
Eigen gemaakte erwtensoep? Of uit unox blik?quote:Op zaterdag 5 december 2009 16:44 schreef Miam het volgende:
Nu een glas ijsthee en een stukje chocoladeletter.
Straks erwtensoep met roggebrood.
Denk eerder uit blikquote:Op zaterdag 5 december 2009 16:45 schreef porsche1 het volgende:
[..]
Eigen gemaakte erwtensoep? Of uit unox blik?
Mijn ma/pa maakt altijd eigen gemaakte. Vind het niet te vreten.quote:Op zaterdag 5 december 2009 16:47 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Denk eerder uit blikNiet moeilijk doen op zn avond als deze
Je wil dus eigenlijk zeggen dat het sloot water is?quote:Op zaterdag 5 december 2009 16:47 schreef porsche1 het volgende:
[..]
Mijn ma/pa maakt altijd eigen gemaakte. Vind het niet te vreten.
Soort groen water iets dikkerdan.
Van Unox.
Gewoon lekker simpel houden.quote:Op zaterdag 5 december 2009 17:12 schreef Miam het volgende:
Van unox.. ik had vanavond uit kunnen pakken aangezien ik de hele avond alleen ben
maar heb ik geen zin in.
Dat heet in de volksmond vissoep.quote:
Lichter aan, erwten soep met visjes is geen vissesoepquote:Op zaterdag 5 december 2009 17:16 schreef porsche1 het volgende:
[..]
Dat heet in de volksmond vissoep.
juistquote:
quote:Op zaterdag 5 december 2009 20:47 schreef FutureFairytale het volgende:
thee met een stuk dure banketletter ( ¤ 20,- maar dan heb je ook wat)
haha alleen de letter "M" (750 gram)quote:Op zaterdag 5 december 2009 20:59 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]heb je wel het hele alfabet mag ik hopen?
Ziet er heel goed uit!quote:Op zaterdag 5 december 2009 22:01 schreef Huilie het volgende:
[ link | afbeelding ]
zelfgemaakte hamburger - hij was heerlijk!
Ja dus ik heb ze gegrild nadat ik ze ingesmeerd heb met knoflook, olie en tijmquote:Op zondag 6 december 2009 16:50 schreef golfer het volgende:
Vanavond:
zelfgemaakte aardappelpuree, stoffpeertjes en gebakken of gegrilde (daar zijn we nog niet over uit) kalfsribeye.
ik ben ook niet zo'n fan van ribeye. In een restaurant kalfs ribeye gegeten maar al die vetdraadjes die erin zitten.. is een beetje teveelquote:Op zondag 6 december 2009 18:36 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ja dus ik heb ze gegrild nadat ik ze ingesmeerd heb met knoflook, olie en tijmLekker, alleen die vetrandjes
geen trek meer in kippensoep, wordt verse tortellini ham/kaas (AH) met tomaat/mascarpone saus en geraspte Old Amsterdamquote:Op zondag 6 december 2009 14:49 schreef FutureFairytale het volgende:
vnv kippensoep en nog wat (ff in de kast checken)
+1 scherp!quote:Op zondag 6 december 2009 22:26 schreef shmoopy het volgende:
Maar de 'stoffpeertjes' waren wel lekker?
Dat ziet er goed uitquote:Op maandag 7 december 2009 15:32 schreef -Mellow- het volgende:
Nu een jaffle
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(met o.a. champs, groene aspergetips, ei, bacon, ui, tomaat)
Ja hequote:
Goed idee!quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:27 schreef Riann het volgende:
ik heb net runderstooflappen opgezetvoor vanavond
een soort hete bliksem met erwtjes dus?quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:24 schreef Tezz het volgende:
Hier een stuk varkensfilet wat ik maar aan het stuk ga braden en er een jus van uien en rode wijn bij maak.
Daarbij een stamppotje 'himmel und erde' (purree, geraspte appel (ja echt) en doperwtjes).
Geen idee, ik eet nooit hete bliksem! Dat is dus met appel begrijp ik? Nou, ik ben benieuwd of het zal smaken...quote:Op dinsdag 8 december 2009 16:31 schreef Muck het volgende:
[..]
een soort hete bliksem met erwtjes dus?
Ik eet vanavond draadjesvlees met gekookte aardappels en snijbonen
Himmel und Erde, heel Rheinischquote:Op dinsdag 8 december 2009 14:24 schreef Tezz het volgende:
Hier een stuk varkensfilet wat ik maar aan het stuk ga braden en er een jus van uien en rode wijn bij maak.
Daarbij een stamppotje 'himmel und erde' (purree, geraspte appel (ja echt) en doperwtjes).
En het was erg lekker! Volgende keer doe ik er ook nog een gebakken uitje doorheen en een extra scheutje room.quote:Op dinsdag 8 december 2009 17:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Himmel und Erde, heel Rheinisch
ik ook niet, want ik vind het gewoon niet lekker, maar dat is inderdaad stamppot van appels en aardappelsquote:Op dinsdag 8 december 2009 16:50 schreef Tezz het volgende:
[..]
Geen idee, ik eet nooit hete bliksem! Dat is dus met appel begrijp ik? Nou, ik ben benieuwd of het zal smaken...
Heb er nog een beetje kikkererwten door gedaan, dat was een goed idee!quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:30 schreef Windigo het volgende:
Vanavond curry van aardappel en mango met zilvervliesrijst.
dit vanmiddag weer, of ik ga burgers halen bij de Mc... weet het nog nietquote:Op dinsdag 8 december 2009 13:16 schreef FutureFairytale het volgende:
Tosti cheddar, yorkham en pizzasaus
Zalm of Tilapia lijkt me wel een goede combinatie.quote:Op woensdag 9 december 2009 12:36 schreef minilot het volgende:
Vanavond aardappelpuree met room, mosterd en bieslook. Met ahornsirooop geglaceerde winterpenen uit de oven. En dan nog vis erbij, maar die moet ik nog kopen. Iemand een leuke suggestie (geen zalm of tilapia)?
quote:Op woensdag 9 december 2009 12:37 schreef Twizu het volgende:
[..]
Zalm of Tilapia lijkt me wel een goede combinatie.
Heek met een kruidenkorstje?quote:Op woensdag 9 december 2009 12:36 schreef minilot het volgende:
Vanavond aardappelpuree met room, mosterd en bieslook. Met ahornsirooop geglaceerde winterpenen uit de oven. En dan nog vis erbij, maar die moet ik nog kopen. Iemand een leuke suggestie (geen zalm of tilapia)?
werd de tostiquote:Op woensdag 9 december 2009 12:05 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
dit vanmiddag weer, of ik ga burgers halen bij de Mc... weet het nog niet
Tis wel duidelijk hoor dat die uit Frankrijk komtquote:Op woensdag 9 december 2009 13:14 schreef lies1947 het volgende:
rode bietjes, aardappeltjes en speklapje, fles sauvignon blanc uit frankrijk erbij.
er is ook wijn van die druivensoort die uit zuid afrika, chili of argentinie bijvoorbeeld komt hoor.\die noemen ze dan ook sauvignon-blanc.quote:Op woensdag 9 december 2009 16:38 schreef zoz het volgende:
[..]
Tis wel duidelijk hoor dat die uit Frankrijk komt
ah, het bleek kipfilet te zijn met een vulling van roomkaas en spinazie, omwikkeld met hamquote:Op woensdag 9 december 2009 16:58 schreef Muck het volgende:
Kipfilet Luxemburg (whatever that may be...) met sugar snaps en pommes duchesse, aldus de bedrijfskantine
Geen flauw idee wat dat met Luxemburg te maken heeft, maar het klinkt lekker en ik ga het ook eens maken!quote:Op woensdag 9 december 2009 17:48 schreef Muck het volgende:
[..]
ah, het bleek kipfilet te zijn met een vulling van roomkaas en spinazie, omwikkeld met ham
Weer wat geleerd...quote:Op woensdag 9 december 2009 17:00 schreef lies1947 het volgende:
[..]
er is ook wijn van die druivensoort die uit zuid afrika, chili of argentinie bijvoorbeeld komt hoor.\die noemen ze dan ook sauvignon-blanc.
Nee, je had gewoon zin in een McMenu!quote:Op woensdag 9 december 2009 18:08 schreef zoz het volgende:
[..]
Weer wat geleerd...
Ik heb de sensation chicken menu van McDonald's![]()
Vandaag echt veels te moe om te koken
Ohja, McDrive....quote:Op woensdag 9 december 2009 18:13 schreef DarkElf het volgende:
of uit je werk even met je auto in de mcdrive staan en bestellen ... mmm nog minder vermoeiend dan wokken
ik ook niet, maar lekker was het zekerquote:Op woensdag 9 december 2009 17:49 schreef Tezz het volgende:
[..]
Geen flauw idee wat dat met Luxemburg te maken heeft, maar het klinkt lekker en ik ga het ook eens maken!
Er zit een McDonalds 100 meter verderopquote:Op woensdag 9 december 2009 18:12 schreef Tezz het volgende:
[..]
Nee, je had gewoon zin in een McMenu!
Want van naar de McDonalds rijden,een parkeerplaats zoeken, in de rij gaan staan en fastfood eten wordt je doorgaans veel meer moe dan van wat rijst-vis/vlees/groente in de wok mikken!![]()
![]()
Ik ben inmiddel beland bij het toetje: kopje seneokoffie en een overheerlijke bonbon (honing/pinda) van de chocolatie!
ik zou verhuizen denk ikquote:Op woensdag 9 december 2009 18:34 schreef zoz het volgende:
[..]
Er zit een McDonalds 100 meter verderop
Dank u!quote:Op woensdag 9 december 2009 20:18 schreef FutureFairytale het volgende:
Had zuurkoolschotel met rozijnen, ananas, kaas en jus. Met een Unox rookworst
quote:Op woensdag 9 december 2009 23:24 schreef Mirjam het volgende:
men neme een braadslee, gooit er een lading grofgesneden groenten in, stopt een bosje kruiden en een citroen in een kippenreet,
[ afbeelding ]
laat het anderhalf uur in de oven staan, kwartiertje rusten, en dan hedde gij dit:
[ afbeelding ]
endawaslekker
quote:Op woensdag 9 december 2009 23:24 schreef Mirjam het volgende:
men neme een braadslee, gooit er een lading grofgesneden groenten in, stopt een bosje kruiden en een citroen in een kippenreet,
[ afbeelding ]
laat het anderhalf uur in de oven staan, kwartiertje rusten, en dan hedde gij dit:
[ afbeelding ]
endawaslekker
ik normaal ook, maar vond het wel spannend dat eens niet te doenquote:Op woensdag 9 december 2009 23:32 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
ik zou alleen t eindje van de penen met die draden wegsnijden.
's goe, telefoonnummer en foto van je bifi mogen naar mijn PMquote:Op woensdag 9 december 2009 23:33 schreef Twizu het volgende:
[..]
![]()
Wil jij mij -als je dit nog eens gaat maken- even bellen? Dan zorg ik dat ik goede honger heb.
lolz!quote:Op woensdag 9 december 2009 23:34 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik normaal ook, maar vond het wel spannend dat eens niet te doen
zou jij niet eens overwegen wat gezonder te gaan eten?quote:Op woensdag 9 december 2009 23:46 schreef Schenkstroop het volgende:
Die worteltjesIk had niet moeten kijken om 23:30 nu heb ik trek
Ik at woensdag fijnvolkoren brood met leverworst, en een zakje tortilla-chips (merk perfekt), en een halve pak sinaasappel-druif . Dat was em.
quote:Op vrijdag 11 december 2009 16:52 schreef DarkElf het volgende:
maak de witte kool salade zelf tezz? ik vind die zurige die de griek altijd heeft erg lekker dus als ie erop lijkt graag een recept
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |