Wat moet je met een auto van 226PK in het stadscentrum? Veel sneller dan 30 zul je er niet rijden, en gezien de verkeerssituatie trek ik met mijn fiets sneller op. Dan zet je die dus gewoon buiten het centrumquote:Op woensdag 2 december 2009 12:54 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ik denk dat de sloopregeling al best een goede oplossing is.
Maar ik heb zelf al 2 jaar in een auto gereden met een gemiddeld benzine verbruik van 1:8 en de funfactor is toch wel erg hoog met 226 PK.
Krijg ik dan een ontheffing omdat ik praktisch op de hoek van de Coolsingel woon ?
Of moet ik dan mijn auto inruilen/verkopen ?
Dus schaf ik een centrum-auto, een buitenwijk-auto en een snelwegauto aan?quote:Op woensdag 2 december 2009 12:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wat moet je met een auto van 226PK in het stadscentrum? Veel sneller dan 30 zul je er niet rijden, en gezien de verkeerssituatie trek ik met mijn fiets sneller op. Dan zet je die dus gewoon buiten het centrum
Het lijkt me dat je in het centrum gewoon een zuinige auto aanschaftquote:Op woensdag 2 december 2009 12:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dus schaf ik een centrum-auto, een buitenwijk-auto en een snelwegauto aan?
Het punt is dat ik niet zo erg vaak in het centrum rijd. Mijn auto is dus vooral afgestemd op wegen waar je een beetje kunt doorrijden. Dus hoe los ik dat op?quote:Op woensdag 2 december 2009 13:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Het lijkt me dat je in het centrum gewoon een zuinige auto aanschaftNet als dat je op een boerderij geen witte mercedes gaat rijden, door de modder heen.
Metro, of buiten het centrum parkeren, of een zuinige auto kopen, tram, lopen, fietsen, ...quote:Op woensdag 2 december 2009 13:02 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het punt is dat ik niet zo erg vaak in het centrum rijd. Mijn auto is dus vooral afgestemd op wegen waar je een beetje kunt doorrijden. Dus hoe los ik dat op?
Kortom, een tweede auto dus.quote:Op woensdag 2 december 2009 13:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Metro, of buiten het centrum parkeren, of een zuinige auto kopen, tram, lopen, fietsen, ...
En ook dat gaan ze weer veel harder aanpakken las ik..quote:Op woensdag 2 december 2009 12:58 schreef Reya het volgende:
In Rotterdam worden garageboxen echter doorgaans voor hele andere dingen gebruikt dan auto's stallen
Bij de NL'se vestiging van DEKRA kun je er één online bestellen voor 12,50. Had het ding de volgende werkdag in huisquote:Op woensdag 2 december 2009 11:05 schreef junkiexp het volgende:
Goed dat je het zegt, ik was die milieusticker alweer vergeten, thanks,
Maar voor Aken is het nog niet nodig idd.
Nou, toevallig woon ik in het centrum, maar ik ga ook wel eens op vakantie, en naar mijn werk, en naar mijn ouders.quote:Op woensdag 2 december 2009 12:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wat moet je met een auto van 226PK in het stadscentrum? Veel sneller dan 30 zul je er niet rijden, en gezien de verkeerssituatie trek ik met mijn fiets sneller op. Dan zet je die dus gewoon buiten het centrum
De meeste mensen die in de stad wonen zijn het goedkoopst uit met een combinatie van OV en huurauto of een deel- of buurtauto.quote:Op woensdag 2 december 2009 13:17 schreef junkiexp het volgende:
Nou, toevallig woon ik in het centrum, maar ik ga ook wel eens op vakantie, en naar mijn werk, en naar mijn ouders.
Dus die moet buiten het centrum en dan met de metro van slinge bv naar huis ?
Het lijkt mij nietquote:Op woensdag 2 december 2009 13:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het lijkt me dat je in het centrum gewoon een zuinige auto aanschaftNet als dat je op een boerderij geen witte mercedes gaat rijden, door de modder heen.
Er zijn steden waar dat inderdaad gepropageerd wordt. Gelukkig (voor sommigen) is Rotterdam nog altijd dé autostad van Nederland. Die P+R terreinen zijn natuurlijk meer bedoeld voor bezoekers van de stad, zodat de bewoners door kunnen rijdenquote:Op woensdag 2 december 2009 13:17 schreef junkiexp het volgende:
Nou, toevallig woon ik in het centrum, maar ik ga ook wel eens op vakantie, en naar mijn werk, en naar mijn ouders.
Dus die moet buiten het centrum en dan met de metro van slinge bv naar huis ?
Ook als je 20.000 per jaar rijdt ?quote:Op woensdag 2 december 2009 13:20 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
De meeste mensen die in de stad wonen zijn het goedkoopst uit met een combinatie van OV en huurauto of een deel- of buurtauto.
Helaas zijn dat soort rekensommen niet te vinden via google, dus weet niemand het en overweegt niemand het
quote:Op woensdag 2 december 2009 13:26 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ook als je 20.000 per jaar rijdt ?
Ik kom echt heel vaak buiten de stad.
Daarnaast is het ook een stukje comfort natuurlijk, greenwheels vind ik een mooie oplossing maar ik wil de mogelijkheid hebben om in de auto te stappen en weg te rijden, en niet om vooraf te bedenken of dit wel kan.
Ik ben niet echt van het plannen bijvoorbeeld.
Ik kan mij voorstellen dat dus een Greenwheels nog goedkoper is, of een erg goedkope verhuurder.quote:Het is een vooroordeel dat het huren van een auto alleen interessant is voor mensen die heel weinig kilometers per jaar rijden. Wie anno 2008 minder dan 8000 kilometer per jaar rijdt, en dat is grofweg zo'n 20 procent van de automobilisten, doet zijn portemonnee een plezier door waar nodig een auto te huren in plaats van er een te kopen. In 2002 lag dat omslagpunt nog bij 7000 kilometer per jaar. Het hogere omslagpunt is toe te schrijven aan de sterk stijgende kosten van autobezit.
Een automobilist die zo'n 5000 km per jaar rijdt, houdt tegenwoordig gemiddeld bijna duizend euro in zijn portemonnee, als hij huurt in plaats van koopt.
Omslagpunt ligt rond de 12.000 km denk ik op dit moment. Erg afhankelijk waar je woont en welke aanbieders er zijn.quote:Op woensdag 2 december 2009 13:26 schreef junkiexp het volgende:
Ook als je 20.000 per jaar rijdt ?
Ik kom echt heel vaak buiten de stad.
In Aaken is het dus blijkbaar niet nodig, thanks anywayquote:Op woensdag 2 december 2009 13:17 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Bij de NL'se vestiging van DEKRA kun je er één online bestellen voor 12,50. Had het ding de volgende werkdag in huis
In dat soort berekeningen wordt wel weer alleen rekening gehouden met alleen reizen. Als je elk weekend met 4 man in je Twingo naar Enschede rijdt, dan is het een ander verhaal...quote:Op woensdag 2 december 2009 13:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Daarnaast zal voor veel mensen die lange afstanden reizen het omslagpunt huurauto + trein of auto nog hoger liggen. Jouw auto gaat niet rijden voor de prijs waar een trein voor rijdt. En als het goed is ook niet met dezelfde snelheid
Ok even voor de duidelijkheid, ik rijd nu een 1.6 uit 2000 dus niet echt vervuilend.quote:Op woensdag 2 december 2009 13:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
[..]
Ik kan mij voorstellen dat dus een Greenwheels nog goedkoper is, of een erg goedkope verhuurder.
Daarnaast zal voor veel mensen die lange afstanden reizen het omslagpunt huurauto + trein of auto nog hoger liggen. Jouw auto gaat niet rijden voor de prijs waar een trein voor rijdt. En als het goed is ook niet met dezelfde snelheid
Autoverhuur rijnmond! Die verhuurde een Transit voor twee tientjes voor een avond/nacht incl. 50 kilometer.quote:Op woensdag 2 december 2009 13:37 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Omslagpunt ligt rond de 12.000 km denk ik op dit moment. Erg afhankelijk waar je woont en welke aanbieders er zijn.
In Rotterdam heb je bijvoorbeeld ook de goedkope zus van Greenwheels = > http://www.connectcar.nl/ en goedkope verhuurders als Sixt en desnoods rentawreck.nl
Of anders samen met je buren een auto delen via http://www.wheels4all.nl/
Door de kmheffing wordt het bezit van een (kleine) auto weer aantrekkelijker. Geen idee hoe dat dan weer zal verhouden tot de kosten voor huurauto's en deelauto's.
Kom je de stad dadelijk niet meer in, te vervuilendquote:Op woensdag 2 december 2009 13:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Autoverhuur rijnmond! Die verhuurde een Transit voor twee tientjes voor een avond/nacht incl. 50 kilometer.
Bij reizen gaat het mij niet alleen om goedkoop, maar ook om comfortabel. Afhankelijk van de situatie kan dat dus per trein zijn, maar in andere situaties per auto - een auto die ik prettig vind rijden en waarin de dingen zitten die ik belangrijk vind.quote:Op woensdag 2 december 2009 13:20 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
De meeste mensen die in de stad wonen zijn het goedkoopst uit met een combinatie van OV en huurauto of een deel- of buurtauto.
Helaas zijn dat soort rekensommen niet te vinden via google, dus weet niemand het en overweegt niemand het
Mensen die in of om het centrum wonen, hebben vaak op loopafstand een greenwheels staan. Een grote afstand afleggen is dan ook niet nodig om een auto te huren. Ik kan mij voorstellen dat de markt voor dergelijke verhuurders flink toeneemt.quote:Op woensdag 2 december 2009 13:57 schreef Alicey het volgende:
[..]
Bij reizen gaat het mij niet alleen om goedkoop, maar ook om comfortabel. Afhankelijk van de situatie kan dat dus per trein zijn, maar in andere situaties per auto - een auto die ik prettig vind rijden en waarin de dingen zitten die ik belangrijk vind.
Een situatie waarbij je steeds een auto moet huren lijkt mij onpraktisch omdat je dan toch weer eerst naar een autoverhuurcentrum moet. Het voordeel van deur-tot-deur-vervoer dat een eigen auto biedt wordt dan ook weer minder.
Als het op loopafstand is, kan het heel interessant zijn als je verder weinig gebruik maakt van een auto.quote:Op woensdag 2 december 2009 14:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Mensen die in of om het centrum wonen, hebben vaak op loopafstand een greenwheels staan. Een grote afstand afleggen is dan ook niet nodig om een auto te huren. Ik kan mij voorstellen dat de markt voor dergelijke verhuurders flink toeneemt.
Dat zal dan dus wel niet door de auto's komen. Of heb je een onderbouwing dat dat wél zo is?quote:Op woensdag 2 december 2009 12:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Weena heeft, buiten industriegebieden, de meest vervuilde lucht van Nederland.
nu je het zegt, zó had ik je nog niet bekekenquote:Op woensdag 2 december 2009 15:42 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nee, maar zo heel erg veel scheelt het niet.
Serieus?quote:Op woensdag 2 december 2009 15:44 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
nu je het zegt, zó had ik je nog niet bekeken
En bijna net zo lekkerquote:Op woensdag 2 december 2009 16:48 schreef DutchTrain het volgende:
Dezelfde als in de TT staat en een stukje daaronder een liedje zingt.
en ze is bijna net zo oud als de oudste vrouw in dit topic
Zeg dat wel. Er hangt door heel Rotterdam een zwavel/kots lucht.quote:19:15:35 02-12-09 17 BRAN PRIO 2 AG901 World Port Center WILHELMINAKADE 901 ROTTERDAM HV zonder gevaar (Soort Inzet HV: vreemde lucht) Vak: 5991700
1400999 BRW Rotterdam-Rijnmond ( Monitorcode )
1400902 BRW Rotterdam-Rijnmond ( AG-90.1 )
19:12:29 02-12-09 17 BRAN ##########
1400961 BRW Rotterdam-Rijnmond ( Groepsoproep AG 90-1 )
19:06:50 02-12-09 17 BRAN PRIO 2 SO901 World Port Center WILHELMINAKADE 901 ROTTERDAM HV zonder gevaar (Soort Inzet HV: vreemde lucht) Vak: 5991700
1400999 BRW Rotterdam-Rijnmond ( Monitorcode )
1400926 BRW Rotterdam-Rijnmond ( Chef Meldkamer )
18:56:05 02-12-09 17 AMBU A1 AMBU 17146 ONWEL STOKROOSSTRAAT 54 a 3073HZ ROTTERDAM rt bon 91633
1420999 MKA Rotterdam-Rijnmond ( Monitorcode )
1420046 MKA Rotterdam-Rijnmond ( Ambulance 17-146 )
18:54:01 02-12-09 17 BRAN PRIO 2 TS461 HOLLANDS TUIN 14 thv ROTTERDAM HV
Laura Janssen ben ik sowieso bij, aangezien ik foto's ga maken voor 3voor12. en daarna naar de Watt voor PENDULUM!!!!!!!!quote:Op woensdag 2 december 2009 10:43 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Aangepast
Wie gaat er zaterdag geen Sinterklaas vieren en naar Laura Jansen en/of Bazar Curieux?
En deze maand dus 'Drinken in Oost'... café De Dijk ofzo dan maar?
Die zwavelgas lucht viel mij ook al op vanmiddag toen ik even thuis wasquote:Op woensdag 2 december 2009 19:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zeg dat wel. Er hangt door heel Rotterdam een zwavel/kots lucht.
Hopelijk kunnen de fotografen zich bij Rotown wel beperken tot 5 minuten foto's maken en daarna met hun camera's achterin een hoekje te gaan staan of geheel te verdwijnen.quote:Op woensdag 2 december 2009 19:20 schreef ebeaydojraes het volgende:
Laura Janssen ben ik sowieso bij, aangezien ik foto's ga maken voor 3voor12.
hele concert, voor zover nodig, maar ik blijf altijd aan 1 kant staan (behalve als het kan en er geen mensen voor het podium staan maar dat komt nie veel voor) op mijn vaste plekkie.quote:Op woensdag 2 december 2009 22:24 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Hopelijk kunnen de fotografen zich bij Rotown wel beperken tot 5 minuten foto's maken en daarna met hun camera's achterin een hoekje te gaan staan of geheel te verdwijnen.
Laatste keren was het bij Rotown goed geregeld... gewoon geen flits gebruiken en alleen vanaf de zijkant.
Heb echt zo een hekel aan die klapspiegeljosti's die het hele concert vooraan in de weg blijven staan. Zeker bij Bazar Curieux vorig jaar waren die lui iriitant; met 20 man vooraan een kleine tienduizend onscherpe en dezelfde foto's maken en dan verbaasd zijn als iemand je wegduwt omdat ze de band ook wel eens echt willen zien.
Mjah, die oude hondekoppen hebben tenminste een fatsoenlijke verwarming.quote:Op woensdag 2 december 2009 22:45 schreef Isegrim het volgende:
Waarom doet de NS met dit weer de airco aan in de trein? Lijkt wel of ze dat ding altijd aan hebben in die gereviseerde treinstellen. Ik heb het KOUD!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |