abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75208958
quote:
Op woensdag 2 december 2009 12:54 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ik denk dat de sloopregeling al best een goede oplossing is.
Maar ik heb zelf al 2 jaar in een auto gereden met een gemiddeld benzine verbruik van 1:8 en de funfactor is toch wel erg hoog met 226 PK.
Krijg ik dan een ontheffing omdat ik praktisch op de hoek van de Coolsingel woon ?
Of moet ik dan mijn auto inruilen/verkopen ?
Wat moet je met een auto van 226PK in het stadscentrum? Veel sneller dan 30 zul je er niet rijden, en gezien de verkeerssituatie trek ik met mijn fiets sneller op. Dan zet je die dus gewoon buiten het centrum
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_75209017
quote:
Op woensdag 2 december 2009 12:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Wat moet je met een auto van 226PK in het stadscentrum? Veel sneller dan 30 zul je er niet rijden, en gezien de verkeerssituatie trek ik met mijn fiets sneller op. Dan zet je die dus gewoon buiten het centrum
Dus schaf ik een centrum-auto, een buitenwijk-auto en een snelwegauto aan?
  woensdag 2 december 2009 @ 12:58:55 #53
66825 Reya
Fier Wallon
pi_75209033
In Rotterdam worden garageboxen echter doorgaans voor hele andere dingen gebruikt dan auto's stallen
pi_75209079
quote:
Op woensdag 2 december 2009 12:58 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dus schaf ik een centrum-auto, een buitenwijk-auto en een snelwegauto aan?
Het lijkt me dat je in het centrum gewoon een zuinige auto aanschaft Net als dat je op een boerderij geen witte mercedes gaat rijden, door de modder heen.
pi_75209142
quote:
Op woensdag 2 december 2009 13:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Het lijkt me dat je in het centrum gewoon een zuinige auto aanschaft Net als dat je op een boerderij geen witte mercedes gaat rijden, door de modder heen.
Het punt is dat ik niet zo erg vaak in het centrum rijd. Mijn auto is dus vooral afgestemd op wegen waar je een beetje kunt doorrijden. Dus hoe los ik dat op?
pi_75209220
quote:
Op woensdag 2 december 2009 13:02 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het punt is dat ik niet zo erg vaak in het centrum rijd. Mijn auto is dus vooral afgestemd op wegen waar je een beetje kunt doorrijden. Dus hoe los ik dat op?
Metro, of buiten het centrum parkeren, of een zuinige auto kopen, tram, lopen, fietsen, ...
pi_75209387
quote:
Op woensdag 2 december 2009 13:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Metro, of buiten het centrum parkeren, of een zuinige auto kopen, tram, lopen, fietsen, ...
Kortom, een tweede auto dus.
pi_75209393
quote:
Op woensdag 2 december 2009 12:58 schreef Reya het volgende:
In Rotterdam worden garageboxen echter doorgaans voor hele andere dingen gebruikt dan auto's stallen
En ook dat gaan ze weer veel harder aanpakken las ik..
pi_75209523
quote:
Op woensdag 2 december 2009 11:05 schreef junkiexp het volgende:
Goed dat je het zegt, ik was die milieusticker alweer vergeten, thanks,
Maar voor Aken is het nog niet nodig idd.
Bij de NL'se vestiging van DEKRA kun je er één online bestellen voor 12,50. Had het ding de volgende werkdag in huis
pi_75209527
quote:
Op woensdag 2 december 2009 12:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Nou, toevallig woon ik in het centrum, maar ik ga ook wel eens op vakantie, en naar mijn werk, en naar mijn ouders.
Dus die moet buiten het centrum en dan met de metro van slinge bv naar huis ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_75209627
quote:
Op woensdag 2 december 2009 13:17 schreef junkiexp het volgende:
Nou, toevallig woon ik in het centrum, maar ik ga ook wel eens op vakantie, en naar mijn werk, en naar mijn ouders.
De meeste mensen die in de stad wonen zijn het goedkoopst uit met een combinatie van OV en huurauto of een deel- of buurtauto.
Helaas zijn dat soort rekensommen niet te vinden via google, dus weet niemand het en overweegt niemand het
pi_75209668
quote:
Op woensdag 2 december 2009 13:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Het lijkt mij niet .
Daar houd ik geen rekening mee.

Eigenlijk vind ik het ook wel hypocriet en egoïstisch, de stad moet schoner maar daarbuiten mag iedereen met vieze auto's rijden.
Het probleem moet je volledig aanpakken, en niet alleen waar de meeste problemen zijn.

Daarom is die slooppremie dus een goed voorbeeld van hoe het kan en zou moeten .
pi_75209716
quote:
Op woensdag 2 december 2009 13:17 schreef junkiexp het volgende:
Er zijn steden waar dat inderdaad gepropageerd wordt. Gelukkig (voor sommigen) is Rotterdam nog altijd dé autostad van Nederland. Die P+R terreinen zijn natuurlijk meer bedoeld voor bezoekers van de stad, zodat de bewoners door kunnen rijden
Veel van die P+R's worden ook gebruikt door mensen die in de stad werken, gewoon omdat het goedkoper en sneller is.
pi_75209817
quote:
Op woensdag 2 december 2009 13:20 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

De meeste mensen die in de stad wonen zijn het goedkoopst uit met een combinatie van OV en huurauto of een deel- of buurtauto.
Helaas zijn dat soort rekensommen niet te vinden via google, dus weet niemand het en overweegt niemand het
Ook als je 20.000 per jaar rijdt ?
Ik kom echt heel vaak buiten de stad.

Daarnaast is het ook een stukje comfort natuurlijk, greenwheels vind ik een mooie oplossing maar ik wil de mogelijkheid hebben om in de auto te stappen en weg te rijden, en niet om vooraf te bedenken of dit wel kan.
Ik ben niet echt van het plannen bijvoorbeeld.
pi_75210006
quote:
Op woensdag 2 december 2009 13:26 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Daarnaast is het ook een stukje comfort natuurlijk, greenwheels vind ik een mooie oplossing maar ik wil de mogelijkheid hebben om in de auto te stappen en weg te rijden, en niet om vooraf te bedenken of dit wel kan.
Ik ben niet echt van het plannen bijvoorbeeld.
quote:
Het is een vooroordeel dat het huren van een auto alleen interessant is voor mensen die heel weinig kilometers per jaar rijden. Wie anno 2008 minder dan 8000 kilometer per jaar rijdt, en dat is grofweg zo'n 20 procent van de automobilisten, doet zijn portemonnee een plezier door waar nodig een auto te huren in plaats van er een te kopen. In 2002 lag dat omslagpunt nog bij 7000 kilometer per jaar. Het hogere omslagpunt is toe te schrijven aan de sterk stijgende kosten van autobezit.
Een automobilist die zo'n 5000 km per jaar rijdt, houdt tegenwoordig gemiddeld bijna duizend euro in zijn portemonnee, als hij huurt in plaats van koopt.
Ik kan mij voorstellen dat dus een Greenwheels nog goedkoper is, of een erg goedkope verhuurder.

Daarnaast zal voor veel mensen die lange afstanden reizen het omslagpunt huurauto + trein of auto nog hoger liggen. Jouw auto gaat niet rijden voor de prijs waar een trein voor rijdt. En als het goed is ook niet met dezelfde snelheid
pi_75210112
quote:
Op woensdag 2 december 2009 13:26 schreef junkiexp het volgende:
Omslagpunt ligt rond de 12.000 km denk ik op dit moment. Erg afhankelijk waar je woont en welke aanbieders er zijn.

In Rotterdam heb je bijvoorbeeld ook de goedkope zus van Greenwheels = > http://www.connectcar.nl/ en goedkope verhuurders als Sixt en desnoods rentawreck.nl

Of anders samen met je buren een auto delen via http://www.wheels4all.nl/

Door de kmheffing wordt het bezit van een (kleine) auto weer aantrekkelijker. Geen idee hoe dat dan weer zal verhouden tot de kosten voor huurauto's en deelauto's.
pi_75210164
quote:
Op woensdag 2 december 2009 13:17 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Bij de NL'se vestiging van DEKRA kun je er één online bestellen voor 12,50. Had het ding de volgende werkdag in huis
In Aaken is het dus blijkbaar niet nodig, thanks anyway .
pi_75210211
quote:
Op woensdag 2 december 2009 13:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Daarnaast zal voor veel mensen die lange afstanden reizen het omslagpunt huurauto + trein of auto nog hoger liggen. Jouw auto gaat niet rijden voor de prijs waar een trein voor rijdt. En als het goed is ook niet met dezelfde snelheid
In dat soort berekeningen wordt wel weer alleen rekening gehouden met alleen reizen. Als je elk weekend met 4 man in je Twingo naar Enschede rijdt, dan is het een ander verhaal...

Punt blijft, dat dit soort kosten nauwelijks inzichtelijk zijn en dat de keuze voor emotie is vergelijk het met de keuze tussen supermarkten
pi_75210362
quote:
Op woensdag 2 december 2009 13:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

[..]

Ik kan mij voorstellen dat dus een Greenwheels nog goedkoper is, of een erg goedkope verhuurder.

Ok even voor de duidelijkheid, ik rijd nu een 1.6 uit 2000 dus niet echt vervuilend.
Maar er staat toch minder dan 8.000 km ? 20.000 is toch meer ? .
Maar buiten de files om ben ik wel sneller als de meeste treintrajecten van deur tot deur.

Ik rijd elke werkdag 's ochtends naar Ridderkerk vanaf Rotterdam Centrum en weer terug.
Per reis 15 min, met de bus meer als 45 minuten.
Ik houd dat uur vrije tijd liever zelf als het mag .
pi_75210487
quote:
Op woensdag 2 december 2009 13:37 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Omslagpunt ligt rond de 12.000 km denk ik op dit moment. Erg afhankelijk waar je woont en welke aanbieders er zijn.

In Rotterdam heb je bijvoorbeeld ook de goedkope zus van Greenwheels = > http://www.connectcar.nl/ en goedkope verhuurders als Sixt en desnoods rentawreck.nl

Of anders samen met je buren een auto delen via http://www.wheels4all.nl/

Door de kmheffing wordt het bezit van een (kleine) auto weer aantrekkelijker. Geen idee hoe dat dan weer zal verhouden tot de kosten voor huurauto's en deelauto's.
Autoverhuur rijnmond! Die verhuurde een Transit voor twee tientjes voor een avond/nacht incl. 50 kilometer.
pi_75210652
quote:
Op woensdag 2 december 2009 13:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Autoverhuur rijnmond! Die verhuurde een Transit voor twee tientjes voor een avond/nacht incl. 50 kilometer.
Kom je de stad dadelijk niet meer in, te vervuilend .
pi_75210666
quote:
Op woensdag 2 december 2009 13:20 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Bij reizen gaat het mij niet alleen om goedkoop, maar ook om comfortabel. Afhankelijk van de situatie kan dat dus per trein zijn, maar in andere situaties per auto - een auto die ik prettig vind rijden en waarin de dingen zitten die ik belangrijk vind.

Een situatie waarbij je steeds een auto moet huren lijkt mij onpraktisch omdat je dan toch weer eerst naar een autoverhuurcentrum moet. Het voordeel van deur-tot-deur-vervoer dat een eigen auto biedt wordt dan ook weer minder.
pi_75210754
quote:
Op woensdag 2 december 2009 13:57 schreef Alicey het volgende:

[..]

Bij reizen gaat het mij niet alleen om goedkoop, maar ook om comfortabel. Afhankelijk van de situatie kan dat dus per trein zijn, maar in andere situaties per auto - een auto die ik prettig vind rijden en waarin de dingen zitten die ik belangrijk vind.

Een situatie waarbij je steeds een auto moet huren lijkt mij onpraktisch omdat je dan toch weer eerst naar een autoverhuurcentrum moet. Het voordeel van deur-tot-deur-vervoer dat een eigen auto biedt wordt dan ook weer minder.
Mensen die in of om het centrum wonen, hebben vaak op loopafstand een greenwheels staan. Een grote afstand afleggen is dan ook niet nodig om een auto te huren. Ik kan mij voorstellen dat de markt voor dergelijke verhuurders flink toeneemt.
pi_75210922
quote:
Op woensdag 2 december 2009 14:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Mensen die in of om het centrum wonen, hebben vaak op loopafstand een greenwheels staan. Een grote afstand afleggen is dan ook niet nodig om een auto te huren. Ik kan mij voorstellen dat de markt voor dergelijke verhuurders flink toeneemt.
Als het op loopafstand is, kan het heel interessant zijn als je verder weinig gebruik maakt van een auto. Of de markt toeneemt vraag ik mij af, al zou je het wel verwachten aangezien auto rijden steeds duurder wordt.
pi_75212371
quote:
Op woensdag 2 december 2009 12:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Weena heeft, buiten industriegebieden, de meest vervuilde lucht van Nederland.
Dat zal dan dus wel niet door de auto's komen. Of heb je een onderbouwing dat dat wél zo is?

Ik reis meestal met het OV, dat is een socialere wijze van vervoer dan met een particulier vervoermiddel. Maar als ik dan een keer met de auto in de stad moet zijn wil ik dat wel kunnen, zonder dat er gelijk weer een of andere kabouter piggelmee iets gaat lopen verbieden. Deregulatie was het woord van deze eeuw toch?

NB: ik vind al die fietsen in de stad heel onhandig en erg lelijk.
Mu!
pi_75213439
quote:
...een vieze slet
pi_75213926
quote:
Op woensdag 2 december 2009 15:24 schreef Alicey het volgende:

[..]

jij bent toch geen 20?
Mu!
pi_75213983
quote:
Op woensdag 2 december 2009 15:40 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

jij bent toch geen 20?
Nee, maar zo heel erg veel scheelt het niet.
pi_75214046
quote:
Op woensdag 2 december 2009 15:42 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nee, maar zo heel erg veel scheelt het niet.
nu je het zegt, zó had ik je nog niet bekeken
Mu!
pi_75214159
quote:
Op woensdag 2 december 2009 15:44 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

nu je het zegt, zó had ik je nog niet bekeken
Serieus?
pi_75214686
quote:
Op woensdag 2 december 2009 15:47 schreef Alicey het volgende:

[..]

Serieus?
...would I lie to you, baby?
Mu!
pi_75214728
quote:
Op woensdag 2 december 2009 16:02 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

...would I lie to you, baby?
Nee, dat natuurlijk niet!
pi_75216147
Wie is dat stuk uit de OP ?
pi_75216455
Dezelfde als in de TT staat en een stukje daaronder een liedje zingt.

en ze is bijna net zo oud als de oudste vrouw in dit topic
pi_75216542
Overigens zijn er nog kaartjes voor aanstaande zaterdag, wanneer ze speelt in Rotown. Kost een tientje. Alle andere shows zijn al uitverkocht (en kosten ook nog eens een stuk meer)

op dit moment heeft ze een radiohitje met

Maar voor de rest ook leuk voor alle liefhebbers van singer songwriters a la Tori Amos
pi_75216629
O is dat die, haar zou ik wel doen denk ik.
pi_75216731
quote:
Op woensdag 2 december 2009 16:48 schreef DutchTrain het volgende:
Dezelfde als in de TT staat en een stukje daaronder een liedje zingt.

en ze is bijna net zo oud als de oudste vrouw in dit topic
En bijna net zo lekker
pi_75216804
quote:
Op woensdag 2 december 2009 16:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
En bijna net zo lekker
SPAM!
pi_75222083
quote:
19:15:35 02-12-09 17 BRAN PRIO 2 AG901 World Port Center WILHELMINAKADE 901 ROTTERDAM HV zonder gevaar (Soort Inzet HV: vreemde lucht) Vak: 5991700
1400999 BRW Rotterdam-Rijnmond ( Monitorcode )
1400902 BRW Rotterdam-Rijnmond ( AG-90.1 )
19:12:29 02-12-09 17 BRAN ##########
1400961 BRW Rotterdam-Rijnmond ( Groepsoproep AG 90-1 )
19:06:50 02-12-09 17 BRAN PRIO 2 SO901 World Port Center WILHELMINAKADE 901 ROTTERDAM HV zonder gevaar (Soort Inzet HV: vreemde lucht) Vak: 5991700
1400999 BRW Rotterdam-Rijnmond ( Monitorcode )
1400926 BRW Rotterdam-Rijnmond ( Chef Meldkamer )
18:56:05 02-12-09 17 AMBU A1 AMBU 17146 ONWEL STOKROOSSTRAAT 54 a 3073HZ ROTTERDAM rt bon 91633
1420999 MKA Rotterdam-Rijnmond ( Monitorcode )
1420046 MKA Rotterdam-Rijnmond ( Ambulance 17-146 )
18:54:01 02-12-09 17 BRAN PRIO 2 TS461 HOLLANDS TUIN 14 thv ROTTERDAM HV
Zeg dat wel. Er hangt door heel Rotterdam een zwavel/kots lucht.
  woensdag 2 december 2009 @ 19:20:06 #90
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_75222183
quote:
Op woensdag 2 december 2009 10:43 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Aangepast

Wie gaat er zaterdag geen Sinterklaas vieren en naar Laura Jansen en/of Bazar Curieux?

En deze maand dus 'Drinken in Oost'... café De Dijk ofzo dan maar?
Laura Janssen ben ik sowieso bij, aangezien ik foto's ga maken voor 3voor12. en daarna naar de Watt voor PENDULUM!!!!!!!!
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_75229609
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Zeg dat wel. Er hangt door heel Rotterdam een zwavel/kots lucht.
Die zwavelgas lucht viel mij ook al op vanmiddag toen ik even thuis was
pi_75229815
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:20 schreef ebeaydojraes het volgende:
Laura Janssen ben ik sowieso bij, aangezien ik foto's ga maken voor 3voor12.
Hopelijk kunnen de fotografen zich bij Rotown wel beperken tot 5 minuten foto's maken en daarna met hun camera's achterin een hoekje te gaan staan of geheel te verdwijnen.
Laatste keren was het bij Rotown goed geregeld... gewoon geen flits gebruiken en alleen vanaf de zijkant.

Heb echt zo een hekel aan die klapspiegeljosti's die het hele concert vooraan in de weg blijven staan. Zeker bij Bazar Curieux vorig jaar waren die lui iriitant; met 20 man vooraan een kleine tienduizend onscherpe en dezelfde foto's maken en dan verbaasd zijn als iemand je wegduwt omdat ze de band ook wel eens echt willen zien.
pi_75229874
Die stank was echt misselijkmakend.
pi_75230721
Waarom doet de NS met dit weer de airco aan in de trein? Lijkt wel of ze dat ding altijd aan hebben in die gereviseerde treinstellen. Ik heb het KOUD!
  donderdag 3 december 2009 @ 02:17:30 #95
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_75235663
quote:
Op woensdag 2 december 2009 22:24 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Hopelijk kunnen de fotografen zich bij Rotown wel beperken tot 5 minuten foto's maken en daarna met hun camera's achterin een hoekje te gaan staan of geheel te verdwijnen.
Laatste keren was het bij Rotown goed geregeld... gewoon geen flits gebruiken en alleen vanaf de zijkant.

Heb echt zo een hekel aan die klapspiegeljosti's die het hele concert vooraan in de weg blijven staan. Zeker bij Bazar Curieux vorig jaar waren die lui iriitant; met 20 man vooraan een kleine tienduizend onscherpe en dezelfde foto's maken en dan verbaasd zijn als iemand je wegduwt omdat ze de band ook wel eens echt willen zien.
hele concert, voor zover nodig, maar ik blijf altijd aan 1 kant staan (behalve als het kan en er geen mensen voor het podium staan maar dat komt nie veel voor) op mijn vaste plekkie.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_75236232
vandaar dat ik in MyAts niks zag
pi_75236887
quote:
Op woensdag 2 december 2009 22:45 schreef Isegrim het volgende:
Waarom doet de NS met dit weer de airco aan in de trein? Lijkt wel of ze dat ding altijd aan hebben in die gereviseerde treinstellen. Ik heb het KOUD!
Mjah, die oude hondekoppen hebben tenminste een fatsoenlijke verwarming.

Maarja, dit is vast milieuvriendelijker en moderner enzo.
pi_75236906
Goedemorgen. SC ligt nog steeds te griepen.
Mu!
pi_75239026
Ik heb geen zin vandaag. Slechte zin, slaap, moe, honger.

Nog 1 dag school en 1 dag werken en dan heb ik 4 dagen vrij
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_75239222
'Slechte zin', ben je van oorsprong Fries?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')