dat heb ik ook meegemaakt met een kat van mij, wimpy.
die lag op een gegeven moment toen ik thuiskwam op de overloop, kon nauwelijks meer bewegen en deed heel raar met zijn ogen (kon ze niet stilhouden).
meteen naar de dierenarts geweest, die een herseninfarct vaststelde. ik kon kiezen: in laten slapen of alles uit de kast halen qua medicatie.
we kozen voor het laatste. een week lang naar de dierenarts, tallozen injecties met ik weet allemaal niet wat en een kat die voor zijn eigen veiligheid in de box van mijn kind lag.
we hielpen hem met eten en drinken (hij wou wel, maar kon het niet) en hij probeerde zelfs, zo verlamd als hij was op teiltje dat we als kattenbak hadden neergezet, zijn behoefte te doen.
uiteindelijk heeft hij het gered, zij het dat hij volledig doof was geworden en alleen nog kon lopen alsof hij een zwaar gedronken had, maar hij was er nog. om nog maar niet te spreken over het luide geschreeuw dat hij deed als hij even niemand zag

talloze annekdotes kan ik vertellen over hem. de keren dat we ons het leplazerus naar hem konden zoeken, want meneer hield ervan om in kasten te kruipen om daar uuuuuren te gaan liggen pitten. en wij maar roepen en zoeken (handig zo'n kat die niks hoort

) waarna meneer na een paar uur doodleuk rekkend en strekkend uit een of andere kast kwam.
of die keer dat het hek open stond en we ontdekten dat hij nu ECHT weg was

. waarna een buurvrouw doodleuk vroeg of we een kat kwijt waren. ze bleek de dierenambulance gebeld te hebben om hem op te laten halen. die dachten dat hij aangereden was omdat hij zo raar liep en zo schreeuwend mauwde.
toen ik de dierenambulance belde, bleken die hem naar de dierenarts gebracht te hebben om te onderzoeken wat er met hem mis was.
toen ik vervolgens de dierenarts belde om te vragen of wimpy bij hem was, hoorde ik op de achtergrond al zijn geschreeuw . ik legde uit wat er met hem aan de hand was en hij altijd zo raar liep en dat hij niks hoorde, en ik mocht hem meteen op komen halen.
dat hij echt bij mij hoorde was vervolgens overduidelijk: hij zo blij me te zien dat hij zich helemaal tegen me aan drukte.
mijn gekke wimpy.
helaas heb ik zijn laatste jaren niet mee mogen maken. mijn relatie liep stuk en mijn ex wou hem niet aan me teruggeven (ik had m gekregen van mijn ouders, dus hij was gewoon van mij) en hij heeft hem uiteindelijk een spuitje laten geven, nadat hij een aantal keer bij hem van de trap gevallen was.
ik heb zelfs geen foto om bij dit verhaal te plaatsen.
gelukkig heb ik geen foto's nodig om met een glimlach en een traan aan mijn lieve gekke wimpy terug te denken