TS moest van 9:00-13:00 stagelopen en op de terugweg naar het station wil ik muziek gaan luisteren.
Nu wil het zo zijn dat er naast m'n stageplek een VMBO-school staat waar allemaal josties op zitten.
Dus ik een beetje te kloten om die oordopjes uit de knoop te halen en toen zag ik al een groep buitenlanders van zo'n 16 jaar mijn richting op komen lopen. Nou ging ik er niet direct vanuit dat die koters mij, voor een school, op klaarlichte dag zouden gaan beroven.
Maar lopen ze dus langs me en loopt er 1 expres tegen me aan en zegt de volgende 'geef je MP3 eens'
Dus ik zei 'dat is een Ipod, sukkel' en liet mij dit niet gebeuren, en al helemaal niet op klaarlichte dag door een stelletje van die koters.
Dus ik loop gewoon door maar komt die gozer dus achter me aan om hem uit m'n hand te grissen

En jahoor, natuurlijke weer het nodige gekanker erbij
Maarja ik laat dat ding mij niet afpakken, alleen pakt hij dus uiteindelijk mijn oortjes en gooit dat ding gewoon op de grond

Is godverdomme m'n hele Ipod naar de klote

En die hele groep rent gelijk weg
Dus ik die school ingegaan om een afdelingsleider te spreken en die wist meteen welke groep ik bedoelde

Die gozer die het gedaan heeft moet nu sowieso een nieuwe Ipod voor me kopen en wordt geschorst.
Moet alleen nog afwachten wanneer / of ik het geld wel krijg, hij heeft wel geld voor petjes, sneakers, Björn Borg onderbroeken en andere dure merkkleding, maar mijn Ipod wil 'ie niet betalen omdat het mijn schuld was dat hij 'm kapot maakte

Had ik hem maar gewoon moeten geven
Samenvatting: Groep Marokkanen die voor hun school m'n Ipod proberen te jatten maar hem in plaats daarvan kapot gooien en gelijk boeken voor hun leven

TS is de school binnengaan en afdelingsleider laat die gozer schorsen en moet me geld voor een nieuwe Ipod geven.
Klacht 1: Marokkanen die m'n Ipod proberen te jatten.
Klacht 2: Marokkanen die in een groep alles durven maar als er 1 dingetje gebeurd allemaal gelijk wegrennen.
Klacht 3: Marokkanen die petjes dragen om erbij te horen.
Klacht 4: Ipod naar de klote die ik waarschijnlijk zelf mag gaan betalen