In brood bv. zitten minimale hoeveelheden...quote:Op woensdag 2 december 2009 10:38 schreef Bravebart het volgende:
En hoe zou dat moeten?Gistend fruit eten?
Ik vind ook dat ze 100x strenger moeten worden wat betreft drugs in het verkeer...quote:Op woensdag 2 december 2009 10:39 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Precies. Laat ze daar eerst eens wat aan doen.
Ik wel een beetje en ik geloof er niks van. En anders zijn die hoeveelheden zo laag dat je ze alleen met een bloedtest kan krijgen.quote:Op woensdag 2 december 2009 10:39 schreef DjRex89 het volgende:
[..]
Ik ben geen bioloog maar blijkbaar kan het
Ja en tot die tijd alcohol gewoon lekker toelatenquote:Op woensdag 2 december 2009 10:39 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Precies. Laat ze daar eerst eens wat aan doen.
quote:Op woensdag 2 december 2009 10:39 schreef AMDB het volgende:
[..]
In brood bv. zitten minimale hoeveelheden...
Bij drugs mogen ze van mij rijbewijs voor het leven invorderenquote:Op woensdag 2 december 2009 10:40 schreef DjRex89 het volgende:
[..]
Ik vind ook dat ze 100x strenger moeten worden wat betreft drugs in het verkeer...
Bij drank > 1 promille ook... Dan is het echt niet meer 'perongeluk 1 biertje gedronken'quote:Op woensdag 2 december 2009 10:41 schreef AMDB het volgende:
[..]
Bij drugs mogen ze van mij rijbewijs voor het leven invorderen
Significant irrelevantquote:Op woensdag 2 december 2009 10:42 schreef AMDB het volgende:
[..]
Zelfs al is het zo weinig, daarom ligt de grens op 0,2 en niet op 0.
Feit blijft dat de grens op 0,2 blijft staan.. Als je er dan 2 denkt te kunnen drinken en je wordt gepakt dan ben je de klos. Simpel. Met snelheidsboetes ook...quote:Op woensdag 2 december 2009 10:32 schreef DjRex89 het volgende:
[..]
![]()
[..]
Het feit dat mensen dan ook nog wel een 2e biertje nemen. Zelfde met de maximum snelheid. Als er 50km/h staat rijden de meeste mensen 55/60 als er 40km/h zou staan zouden mensen 50 gaan rijden (wat de goede snelheid eigenlijk is)
Ja, want op een fietspad rijden geen scooters..? Fietsers die zonder licht rijden moeten een nekschot krijgenquote:Op woensdag 2 december 2009 10:40 schreef AMDB het volgende:
[..]
Ja en tot die tijd alcohol gewoon lekker toelaten![]()
Ik ben iig voor hogere boetes op alcohol en fietsen zonder licht op de weg (niet op afgesloten fietspaden, dat is onzin).
De politie moet het boetebeleid focussen op echt gevaarlijke dingen en niet op mensen die 140 rijden op een lege snelweg
Iddquote:Op woensdag 2 december 2009 10:42 schreef DjRex89 het volgende:
[..]
Bij drank > 1 promille ook... Dan is het echt niet meer 'perongeluk 1 biertje gedronken'
Inderdaad, ik heb elke dag weer last van op m'n scooter. gadverdamme koop gewoon licht.quote:Op woensdag 2 december 2009 10:44 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ja, want op een fietspad rijden geen scooters..? Fietsers die zonder licht rijden moeten een nekschot krijgen
Het komt er gewoon op neer dat je géén alcohol mag DRINKEN voordat je gaat rijden. Helemaal op 0 zetten kan problemen opleveren omdat er ik sommige gerechten ook alcohol voorkomt zonder dat mensen dit weten en daarbij maakt het lichaam het kennelijk ook zelf een beetje aan.quote:Op woensdag 2 december 2009 10:44 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Idd
Begrijp me goed, ik ben totaal tegen alcohol in het verkeer, maar ik vind de regel van 0.5 naar 0.2 aanpassen gewoon nergens op slaan
Noem eens zo'n gerecht?quote:Op woensdag 2 december 2009 10:47 schreef AMDB het volgende:
[..]
Het komt er gewoon op neer dat je géén alcohol mag DRINKEN voordat je gaat rijden. Helemaal op 0 zetten kan problemen opleveren omdat er ik sommige gerechten ook alcohol voorkomt zonder dat mensen dit weten en daarbij maakt het lichaam het kennelijk ook zelf een beetje aan.
Het is toch niet zo moeilijk om van het bier af te blijven? Zo is het meteen duidelijk dat het helemaal niet mag en is er geen gezeur over *ja maar 2 biertjes mag toch* omdat dit voor iedereen verschillend is. Als mensen er vanuit gaan dat ze er twee mogen dan nemen ze er ook twee, ongeacht hun lichaamsomvang en snelheid van verwerking. Door dit op 0,2 te zetten kan NIEMAND meer iets drinken. Duidelijkheid en veiligheid
Veel gerechten in restaurants waar met wijn gekookt wordt of met andere sterke drank. Daar is de alcohol nooit helemaal uit.quote:
Ik blijf erbij, dat is echt te verwaarlozenquote:Op woensdag 2 december 2009 10:50 schreef AMDB het volgende:
[..]
Veel gerechten in restaurants waar met wijn gekookt wordt of met andere sterke drank. Daar is de alcohol nooit helemaal uit.
0,2 is volgens mij niet één biertje hoor. Zeker niet als hij net in je bloed opgenomen is. En 0,2 komt bij veel mensen niet voor maar wordt gewoon als veiligheidsmarge gezien voor apparatuur die niet goed werkt of het is vast wel mogelijk dat iemand net meer alcohol uitblaast dan dat hij daadwerkelijk op heeft.quote:Op woensdag 2 december 2009 10:51 schreef Bravebart het volgende:
Realiseer je wel dat de grens van 0.2 dus evenveel alcohol is als in 1 biertjeBlijkbaar zijn er dus mensen die de hele dag met 1 biertje in hun lichaam rondlopen
Of de een er nou 10 aan kan of 1 boeit geen flikker. Je maakt zelf het besluit om te drinken ja/nee. De consequenties zijn voor jezelf. Wil je veilig doen, dan drink je niet. Ik mag 0,5 hebben en drink gewoon op een avond 2 mixjes weg hoor. Tegen de tijd dat ik dan weer in de auto zit, is het al practisch verwerkt...quote:Op woensdag 2 december 2009 10:47 schreef AMDB het volgende:
[..]
Het komt er gewoon op neer dat je géén alcohol mag DRINKEN voordat je gaat rijden. Helemaal op 0 zetten kan problemen opleveren omdat er ik sommige gerechten ook alcohol voorkomt zonder dat mensen dit weten en daarbij maakt het lichaam het kennelijk ook zelf een beetje aan.
Het is toch niet zo moeilijk om van het bier af te blijven? Zo is het meteen duidelijk dat het helemaal niet mag en is er geen gezeur over *ja maar 2 biertjes mag toch* omdat dit voor iedereen verschillend is. Als mensen er vanuit gaan dat ze er twee mogen dan nemen ze er ook twee, ongeacht hun lichaamsomvang en snelheid van verwerking. Door dit op 0,2 te zetten kan NIEMAND meer iets drinken. Duidelijkheid en veiligheid
Dat is nou het punt met alcohol, de consequenties zijn vaak niet voor jezelf (ook wel) maar voor degene die je ermee aanrijdt.quote:Op woensdag 2 december 2009 10:53 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Of de een er nou 10 aan kan of 1 boeit geen flikker. Je maakt zelf het besluit om te drinken ja/nee. De consequenties zijn voor jezelf. Wil je veilig doen, dan drink je niet. Ik mag 0,5 hebben en drink gewoon op een avond 2 mixjes weg hoor. Tegen de tijd dat ik dan weer in de auto zit, is het al practisch verwerkt...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |