"Ik heb je berichtje doorgestuurd aan Wende.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:40 schreef beestjuh het volgende:
Wende!![]()
Zij doet zijn muziek eer aan. Doen hoor, Lamon, als ze zelf nog niet op het idee is gekomen, tenminste.
Heb ik aanstaan de docu met Ramses..quote:Op dinsdag 1 december 2009 20:59 schreef Bragi het volgende:
Vanavond om 23:25 op Nederland 2 de documentaire 'Ramses' van Pieter Fleury.
Die film van Fleurie op Ned2 nu is zoveel mooier.quote:Op dinsdag 1 december 2009 20:39 schreef Susi het volgende:
Op welke zender is die herhaling van de TV show ?
ik ook! hoorde dit nummer voor het eerst en wist het, dit nummer voelt zo persoonlijk, alsof het over mij zou kunnen gaan.quote:Op dinsdag 1 december 2009 20:33 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Deze was uiteraard al eerder gepost, maar een vriendin van me wil dit als begrafenislied, al jaren.
Ja dat moet even.quote:Op dinsdag 1 december 2009 23:56 schreef maess het volgende:
k jammer voor de fans dat ie overleden is,
maar moeten we daarom op elk kanaal de hele dag door alleen maar shaffy tv zien?
quote:Op woensdag 2 december 2009 00:12 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ja dat moet even.
Een prachtig mens, kunstenaar, zanger en tekstschrijver is heengegaan.
Levensgenieter pur sang
Ja daar moet je je dan maar even overheen zetten... vind ik.
quote:Op woensdag 2 december 2009 00:12 schreef ondeugend het volgende:
Ja dat moet even.
Een prachtig mens, kunstenaar, zanger en tekstschrijver is heengegaan.
Levensgenieter pur sang
Ja daar moet je je dan maar even overheen zetten... vind ik.
Ben net on line.quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:37 schreef Jarno het volgende:
Ik mis Tong een beetje in dit topic of heeft die gelijk naar de whisky gegrepen?
Ik huil met je mee.quote:Op dinsdag 1 december 2009 16:34 schreef golfer het volgende:
[ Maar tong80 kennende zal hij wel een traantje loslaten en vooral bij Pastorale weer aan z'n vader herinnerd worden.
Ja dat heb ik gisterenavond ook gedaan maar had vanmorgen wel moeite met wakker wordenquote:Op woensdag 2 december 2009 00:55 schreef golfer het volgende:
Lieve Ramses, ik neem nog een drankje op jouw leven.
Je kan 'm online terugkijken:quote:Op woensdag 2 december 2009 10:29 schreef Tamashii het volgende:
Ik heb de documentaires helaas niet gezien.
quote:Op woensdag 2 december 2009 01:00 schreef Bragi het volgende:
Dat stuk in de documentaire dat hij z'n paspoort op mag halen.![]()
Of in het rusthuis als hij met z'n mobiel speelt.![]()
Edit:
http://geschiedenis.vpro.nl/themasites/mediaplayer/index.jsp?bw=bb&player=wmp&media=24888825&portalnr=4158511&refernr=42823894&hostname=geschiedenis&portalid=geschiedenis&themechannel=&x=12&y=6&id=vars.jsp%3Fmedia%3D24888825%26portalnr%3D4158511%26refernr%3D42823894%26hostname%3Dgeschiedenis%26portalid%3Dgeschiedenis#
Paspoortstukje vanaf 15:13
Mobielstukje vanaf 41:45
Heb jij gisteren dat nieuws niet meegekregen?quote:Op woensdag 2 december 2009 01:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ben net on line.
Ik mocht de muziek uitkiezen voor de crematie van mijn vader.
Ik koos dit nummer. Hield de hand vast van mijn moeder terwijl ze de tekst letterlijk meezong.
Dag lieve Ramses.
Ramses Shaffy overledenquote:
quote:
Ja dat lijkt mij een leuk idee.quote:Op woensdag 2 december 2009 16:30 schreef golfer het volgende:
Er is een actie gestart om een lied van Shaffy op nummer 1 bij de top2000 van dit jaar te krijgen.
Ik steun dat wel. Alles beter dan die eeuwige Bohemian Rapsody van Queen op 1.
Familie beslist?quote:Op woensdag 2 december 2009 19:15 schreef ondeugend het volgende:
Ik vind het raar dat hij begraven wordt terwijl hij ergens in een interview aangaf dat niet te willen. Hij vond het maar niets met de wormen en zo en vond het een mooier idee uitgestrooid te worden en door de lucht verder te zweven.
Waarom dan toch?
Ik vind het echt zo iemand die daar geen ruk om geeft. "Laat mijn liedjes dan maar zwerven, en verder zoek je het maar uit."quote:Op woensdag 2 december 2009 20:26 schreef ondeugend het volgende:
Of hij had zich bedacht... toch was hij er heel specifiek over.
Het was een fragment gisteren, geinterviewd door een klein jongetje en daar antwoorde hij toch serieus op.quote:Op woensdag 2 december 2009 20:46 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik vind het echt zo iemand die daar geen ruk om geeft. "Laat mijn liedjes dan maar zwerven, en verder zoek je het maar uit."
Waarschijnlijk wel Tong, maar dat maakt het niet minder erg.quote:Op donderdag 3 december 2009 01:59 schreef tong80 het volgende:
Je bent de laatste Nederlander die er van hoorde ER
Zo heet de verzamelbox met alle cd's erin zelfs.quote:Op woensdag 2 december 2009 20:46 schreef Farenji het volgende:
"Laat mijn liedjes dan maar zwerven."
Ik denk dat dit wel treffend gezegd is. Enige pathos kan hem echter niet ontzegd worden. Komt bij dat ie een redelijk begenadigd acteur was.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:04 schreef Ringo het volgende:
Heb de laatste dagen maar eens wat nummers van hem geyoutubed. Een kerel met zijn kop in de wolken, heel larmoyant soms, die graag koketteerde met zijn eigenzinnigheid. Soms kan ik nauwelijks naar hem kijken, dan zie ik iemand die voor een ademloos publiek doet alsof ie eenzaam en alleen voor de spiegel staat.
Klopt, iedere noot die hij dan zingt kruipt onder je huid. Hij zingt ook zo fijn traag, geeft elke lettergreep de ruimte. Net als Sinatra.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:10 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik denk dat dit wel treffend gezegd is. Enige pathos kan hem echter niet ontzegd worden. Komt bij dat ie een redelijk begenadigd acteur was.
Gisteren biijvoorbeeld nog een stuk van die Fleury docu zitten kijken, en de versie van 'Laat me' die hij daar ten gehore brengt schijnt iedereen zeer te ontroeren, terwijl ik niet meer zie dan een dronken man die probeert te zingen.
Maar als ie niet dronken was had ie wel een fantastische stem!
quote:Liesbeth List is aanstaande maandag te gast in het programma Schiffers.fm, dat dagelijks vanaf 14.00 uur te beluisteren is op Radio 2. Dat heeft de AVRO donderdag bekendgemaakt. List was jarenlang te vinden aan de zijde van de dinsdag overleden chansonnier Ramses Shaffy. Het is het eerste media-optreden van List na zijn dood. Presentator Daniël Dekker - die Hans Schiffers vervangt vanwege vakantie - praat met List onder meer over haar nieuwe nummer ‘Hij is Wat Hij Zingt’, een hommage aan Shaffy.
Je kan via internet terug luisteren. Dat is zeker jammer dat je niet rechtsstreeks kan luisteren.quote:Op donderdag 3 december 2009 18:09 schreef ElizabethR het volgende:
Oh, jammer dat ik geen nederlandse radio kan luisteren.
Serieus? Is er ook een uitzending gemist voor radio? Dat wist ik niet, bedankt!quote:Op donderdag 3 december 2009 18:13 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Je kan via internet terug luisteren. Dat is zeker jammer dat je niet rechtsstreeks kan luisteren.
Er zijn podcasts voor veel radioprogramma'squote:Op donderdag 3 december 2009 18:16 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Serieus? Is er ook een uitzending gemist voor radio? Dat wist ik niet, bedankt!
quote:Op donderdag 3 december 2009 18:16 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Serieus? Is er ook een uitzending gemist voor radio? Dat wist ik niet, bedankt!
quote:Shaffy drie keer hoog in Top 2000
` Ramses Shaffy staat met drie nummers
in de top 10 van de jaarlijkse Top 2000
van Radio 2.Dat bleek na het tellen van
de 1,6 miljoen stemmen die uitgebracht
zijn voor de Top 2000.
Pastorale staat op 6.Zing,vecht,huil,
bid,lach,werk en bewonder op 8 en op
nummer 9 staat Laat me.
De top 5 biedt ook dit jaar weinig
verrassingen.Op nummer 1 staat Bohemian
Rhapsody van Queen,gevolgd door Hotel
California van The Eagles,Avond van
Boudewijn de Groot,Stairway to Heaven
van Led Zeppelin en Child in Time van
Deep Purple.Tussen de nummers van
Shaffy staat Clocks van Coldplay.
Belachelijk. Ik heb groot respect voor Ramses als artiest, maar 3x in de top 10 is totaal ongeloofwaardig.quote:
Dat is nog altijd wat anders dan 3x in de top 10.quote:Op vrijdag 4 december 2009 21:08 schreef Arcee het volgende:
Hier nog even met de posities van vorig jaar tussen haakjes:
6 (40) Pastorale
8 (202) Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder
9 (213) Laat Me
Helemaal uit de lucht vallen komen ze dus ook weer niet.
Nee, maar die stijging slaat natuurlijk als een tang op het spreekwoordelijke varken.quote:Op vrijdag 4 december 2009 21:08 schreef Arcee het volgende:
Hier nog even met de posities van vorig jaar tussen haakjes:
6 (40) Pastorale
8 (202) Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder
9 (213) Laat Me
Helemaal uit de lucht vallen komen ze dus ook weer niet.
Dankjewel voor je uitgebreide post met infoquote:Op donderdag 3 december 2009 21:47 schreef Haaibaaike het volgende:
En via Podcast kun je ook terug luisteren. Wat Roel al hier typte.
quote:Op vrijdag 4 december 2009 21:10 schreef peaceman het volgende:
Dat is nog altijd wat anders dan 3x in de top 10.
R2 is zijn geloofwaardigheid kwijt.
Net alsof dit volkomen onverwacht is zo vlak na z'n dood.quote:Op vrijdag 4 december 2009 21:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
Nee, maar die stijging slaat natuurlijk als een tang op het spreekwoordelijke varken.
Graag gedaanquote:Op vrijdag 4 december 2009 21:13 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dankjewel voor je uitgebreide post met info
Een stijging nee, maar 3x top 10 is ongeloofwaardig.quote:Op vrijdag 4 december 2009 21:15 schreef Arcee het volgende:
[..]
[..]
Net alsof dit volkomen onverwacht is zo vlak na z'n dood.
Zeker, maar zo gaat dat. Volgend jaar weer zakken.quote:Op vrijdag 4 december 2009 21:20 schreef peaceman het volgende:
Een stijging nee, maar 3x top 10 is ongeloofwaardig.
Ik wil dat de lijst der lijsten ook daadwerkelijk een lijst der lijsten is en daarin mag Ramses zeker wel met 1 of 2 nummers in de top 100 staan. Nu bekruipt mij het gevoel dat de lijst gewoon is samengesteld door Ron Stoeltie en Frits Spits, bah!quote:Op vrijdag 4 december 2009 21:23 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zeker, maar zo gaat dat. Volgend jaar weer zakken.
Je kon vandaag ook stemmen, wie weet hoeveel mensen sinds zijn overlijden op deze 3 liedjes hoog gestemd hebben...quote:Op vrijdag 4 december 2009 21:20 schreef peaceman het volgende:
[..]
Een stijging nee, maar 3x top 10 is ongeloofwaardig.
Alsof daarvóór maar weinig mensen gestemd hebben....quote:Op vrijdag 4 december 2009 21:26 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Je kon vandaag ook stemmen, wie weet hoeveel mensen sinds zijn overlijden op deze 3 liedjes hoog gestemd hebben...
Tuurlijk niet er hebben zelfs veel mensen gestemd. Is dat zo erg dat Ramses met 3 nummers in de top 10 staat.quote:Op vrijdag 4 december 2009 21:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Alsof daarvóór maar weinig mensen gestemd hebben....
Ja, de geloofwaardigheid van de lijst is weg. Gisteren had men het op R2 over 800.000 stemmen en nauwelijks een dag later over 1,6 miljoen... geloof je het zelf?quote:Op vrijdag 4 december 2009 21:33 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Tuurlijk niet er hebben zelfs veel mensen gestemd. Is dat zo erg dat Ramses met 3 nummers in de top 10 staat.
Nee dat weer niet..quote:Op vrijdag 4 december 2009 21:36 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ja, de geloofwaardigheid van de lijst is weg. Gisteren had men het op R2 over 800.000 stemmen en nauwelijks een dag later over 1,6 miljoen... geloof je het zelf?
Het is enigszins overdrevenquote:Op vrijdag 4 december 2009 21:33 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Tuurlijk niet er hebben zelfs veel mensen gestemd. Is dat zo erg dat Ramses met 3 nummers in de top 10 staat.
Zo heeft iedereen wel wat, ik vind "Avond" volkomen misplaatst. Snap gewoon niet waarom dat nummer al jaren zo hoog staat.quote:Op vrijdag 4 december 2009 22:43 schreef defamai het volgende:
Ik weet oprecht niet wat ik erger vind, ramses 3 keer in de top 10, of coldplay überhaupt in de lijst, laat staan in de top 10.
Omdat het een prachtig nummer is.quote:Op vrijdag 4 december 2009 22:46 schreef Gert het volgende:
Zo heeft iedereen wel wat, ik vind "Avond" volkomen misplaatst. Snap gewoon niet waarom dat nummer al jaren zo hoog staat.
Uhh.. ja dat begrijp ik nog wel, dat veel mensen dat blijkbaar vinden. Anders staat het niet zo hoog.quote:
Oh, dat heb ik nou met Pink Floyd – Wish You Were Here. Geen idee waarom die zo hoog staat.quote:Op vrijdag 4 december 2009 22:51 schreef Gert het volgende:
Uhh.. ja dat begrijp ik nog wel, dat veel mensen dat blijkbaar vinden. Anders staat het niet zo hoog.
Ik kan alleen van álle andere hoge noteringen wel begrijpen c.a. horen waarom ze zo hoog staan, ook als ik ze zelf niet goed vind., maar van Avond niet.
Is een mooi nummer maar idd niet top tien waardigquote:Op vrijdag 4 december 2009 23:08 schreef Arcee het volgende:
[..]
Oh, dat heb ik nou met Pink Floyd – Wish You Were Here. Geen idee waarom die zo hoog staat.
Breng 'm nou niet op een ideequote:Op vrijdag 4 december 2009 23:08 schreef tong80 het volgende:
We mogen blij zijn dat Dries Roelvink niet is overleden.
Ik wilde er nog een topic over openenquote:
quote:Op vrijdag 4 december 2009 23:08 schreef Arcee het volgende:
[..]
Oh, dat heb ik nou met Pink Floyd – Wish You Were Here. Geen idee waarom die zo hoog staat.
Dat is toch eigenlijk wel niet dan een briljante song.quote:Op vrijdag 4 december 2009 23:08 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja. Bob Dylan ook. Hoe vaak staat die erin? Wish You Were Here is een gedicht. Ik vind het prachtig.quote:Op vrijdag 4 december 2009 23:27 schreef Siniti het volgende:
Pink Floyd heeft zooooooooveeel beters gemaakt
Goh wat toevallig.quote:Op vrijdag 4 december 2009 23:08 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat zéker, maar WYWH is wel typisch zo'n top zoveel allertijden nummer. Veel van PF is helemaal niet zó toegankelijk en/of geschikt voor een groot publiek.quote:Op vrijdag 4 december 2009 23:27 schreef Siniti het volgende:
Pink Floyd heeft zooooooooveeel beters gemaakt
dit nummer is ook geplud door radio 2quote:Op vrijdag 4 december 2009 22:46 schreef Gert het volgende:
[..]
Zo heeft iedereen wel wat, ik vind "Avond" volkomen misplaatst. Snap gewoon niet waarom dat nummer al jaren zo hoog staat.
Drie nummers van Ramses in de top-10 vind ik ook wel een "kicke eerbetoon". Het zijn nummers die allemaal al vrij hoog stonden en nu een schopje hebben gekregen ('Laat me' een schop).
Welke top 50 bedoel jij?quote:Op zondag 6 december 2009 23:13 schreef macca728 het volgende:
binnengekomen op 13 met Zing, vecht, dans etc in de top 50
valt een beetje tegen , niet eens Pastorale
Je vond 'm dus toch niet zo van het volk?quote:Op maandag 7 december 2009 00:49 schreef golfer het volgende:
De TROS die Ramses al draait. Het moet niet gekker worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |