abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 december 2009 @ 16:52:30 #126
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_75216625
quote:
Op woensdag 2 december 2009 16:49 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
Ramses Shaffy overleden
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator woensdag 2 december 2009 @ 17:02:21 #127
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_75217034
quote:
Op maandag 2 december 2009 16:52 schreef golfer het volgende:

[..]

Ramses Shaffy overleden
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 2 december 2009 @ 17:18:58 #128
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_75217598
quote:
Op woensdag 2 december 2009 16:30 schreef golfer het volgende:
Er is een actie gestart om een lied van Shaffy op nummer 1 bij de top2000 van dit jaar te krijgen.

Ik steun dat wel. Alles beter dan die eeuwige Bohemian Rapsody van Queen op 1.
Ja dat lijkt mij een leuk idee.
  woensdag 2 december 2009 @ 19:15:54 #129
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_75221994
Ik vind het raar dat hij begraven wordt terwijl hij ergens in een interview aangaf dat niet te willen. Hij vond het maar niets met de wormen en zo en vond het een mooier idee uitgestrooid te worden en door de lucht verder te zweven.

Waarom dan toch?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 2 december 2009 @ 20:24:44 #130
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_75224738
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:15 schreef ondeugend het volgende:
Ik vind het raar dat hij begraven wordt terwijl hij ergens in een interview aangaf dat niet te willen. Hij vond het maar niets met de wormen en zo en vond het een mooier idee uitgestrooid te worden en door de lucht verder te zweven.

Waarom dan toch?
Familie beslist?
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
  woensdag 2 december 2009 @ 20:26:40 #131
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_75224829
Of hij had zich bedacht... toch was hij er heel specifiek over.
  woensdag 2 december 2009 @ 20:42:10 #132
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_75225472
Fans van Ramses Shaffy kunnen maandag in Carré afscheid nemen van de zanger en acteur. Dat heeft zijn manager bekendgemaakt.

Tussen 16.00 en 19.00 uur kan iedereen Shaffy de laatste eer bewijzen. Bij de herdenkingsdienst zal zijn lichaam in gesloten kist aanwezig zijn. De naasten van Shaffy willen het publiek op die manier de gelegenheid geven afscheid te nemen van hem.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_75225668
quote:
Op woensdag 2 december 2009 20:26 schreef ondeugend het volgende:
Of hij had zich bedacht... toch was hij er heel specifiek over.
Ik vind het echt zo iemand die daar geen ruk om geeft. "Laat mijn liedjes dan maar zwerven, en verder zoek je het maar uit."
  woensdag 2 december 2009 @ 21:02:02 #134
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_75226313
quote:
Op woensdag 2 december 2009 20:46 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik vind het echt zo iemand die daar geen ruk om geeft. "Laat mijn liedjes dan maar zwerven, en verder zoek je het maar uit."
Het was een fragment gisteren, geinterviewd door een klein jongetje en daar antwoorde hij toch serieus op.
Daar had hij niet de 'zoek het maar uit' houding in ieder geval.
  woensdag 2 december 2009 @ 21:09:04 #135
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_75226614
Verdomme
Wat erg!

Dag Ramses!
Dag ....
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  Trouwste user 2022 donderdag 3 december 2009 @ 01:59:23 #136
7889 tong80
Spleenheup
pi_75235539
Je bent de laatste Nederlander die er van hoorde ER

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 3 december 2009 @ 11:32:31 #137
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_75241008
quote:
Op donderdag 3 december 2009 01:59 schreef tong80 het volgende:
Je bent de laatste Nederlander die er van hoorde ER

Waarschijnlijk wel Tong, maar dat maakt het niet minder erg.
pi_75241090
quote:
Op woensdag 2 december 2009 20:46 schreef Farenji het volgende:
"Laat mijn liedjes dan maar zwerven."
Zo heet de verzamelbox met alle cd's erin zelfs.
Typerend voor hem, een echte bohemian.
  donderdag 3 december 2009 @ 12:04:11 #139
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_75242126
Heb de laatste dagen maar eens wat nummers van hem geyoutubed. Een kerel met zijn kop in de wolken, heel larmoyant soms, die graag koketteerde met zijn eigenzinnigheid. Soms kan ik nauwelijks naar hem kijken, dan zie ik iemand die voor een ademloos publiek doet alsof ie eenzaam en alleen voor de spiegel staat.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 3 december 2009 @ 12:10:16 #140
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_75242325
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:04 schreef Ringo het volgende:
Heb de laatste dagen maar eens wat nummers van hem geyoutubed. Een kerel met zijn kop in de wolken, heel larmoyant soms, die graag koketteerde met zijn eigenzinnigheid. Soms kan ik nauwelijks naar hem kijken, dan zie ik iemand die voor een ademloos publiek doet alsof ie eenzaam en alleen voor de spiegel staat.
Ik denk dat dit wel treffend gezegd is. Enige pathos kan hem echter niet ontzegd worden. Komt bij dat ie een redelijk begenadigd acteur was.

Gisteren biijvoorbeeld nog een stuk van die Fleury docu zitten kijken, en de versie van 'Laat me' die hij daar ten gehore brengt schijnt iedereen zeer te ontroeren, terwijl ik niet meer zie dan een dronken man die probeert te zingen.

Maar als ie niet dronken was had ie wel een fantastische stem!
  donderdag 3 december 2009 @ 12:19:15 #141
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_75242593
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:10 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik denk dat dit wel treffend gezegd is. Enige pathos kan hem echter niet ontzegd worden. Komt bij dat ie een redelijk begenadigd acteur was.

Gisteren biijvoorbeeld nog een stuk van die Fleury docu zitten kijken, en de versie van 'Laat me' die hij daar ten gehore brengt schijnt iedereen zeer te ontroeren, terwijl ik niet meer zie dan een dronken man die probeert te zingen.

Maar als ie niet dronken was had ie wel een fantastische stem!
Klopt, iedere noot die hij dan zingt kruipt onder je huid. Hij zingt ook zo fijn traag, geeft elke lettergreep de ruimte. Net als Sinatra.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 3 december 2009 @ 17:26:52 #142
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_75252939
Liesbeth List maandag te gast bij Radio 2
quote:
Liesbeth List is aanstaande maandag te gast in het programma Schiffers.fm, dat dagelijks vanaf 14.00 uur te beluisteren is op Radio 2. Dat heeft de AVRO donderdag bekendgemaakt. List was jarenlang te vinden aan de zijde van de dinsdag overleden chansonnier Ramses Shaffy. Het is het eerste media-optreden van List na zijn dood. Presentator Daniël Dekker - die Hans Schiffers vervangt vanwege vakantie - praat met List onder meer over haar nieuwe nummer ‘Hij is Wat Hij Zingt’, een hommage aan Shaffy.
  donderdag 3 december 2009 @ 18:09:34 #143
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_75254315
Oh, jammer dat ik geen nederlandse radio kan luisteren.
  donderdag 3 december 2009 @ 18:13:44 #144
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_75254451
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:09 schreef ElizabethR het volgende:
Oh, jammer dat ik geen nederlandse radio kan luisteren.
Je kan via internet terug luisteren. Dat is zeker jammer dat je niet rechtsstreeks kan luisteren.
  donderdag 3 december 2009 @ 18:16:33 #145
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_75254539
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:13 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Je kan via internet terug luisteren. Dat is zeker jammer dat je niet rechtsstreeks kan luisteren.
Serieus? Is er ook een uitzending gemist voor radio? Dat wist ik niet, bedankt!
pi_75254874
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:16 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Er zijn podcasts voor veel radioprogramma's . Zie meestal de site van betreffende zender voor links .
  donderdag 3 december 2009 @ 21:42:30 #147
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_75262112
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:16 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Luisteren op internet

Je kan op verschillende manieren via internet naar Radio 2 luisteren. Live naar de radiouitzending zelf via de ‘live-stream’ of‘on demand’ naar een uitzending uit het archief of naar bijvoorbeeld een concert uit het themakanaal.

Live luisteren
Online naar de uitzending van Radio 2 luisteren kan op twee snelheden: in 'smalband' en in 'breedband'. Heb je een 'langzamere' modemverbinding via de telefoon? Gebruik dan smalband.Het geluid is in mono en vergt minder van je verbinding. Heb je internet via de kabel of adsl? Gebruik dan breedband. Het geluid is dan in stereo en van betere kwaliteit.

Het kan voorkomen dat er te veel mensen tegelijk naar breedband luisteren. Dan is het tijdelijk 'vol'. Gebruik dan de smallband verbinding. Veel computers onthouden welke bandbreedte je hebt gekozen of kiezen zelfs automatisch de juiste bandbreedte. Radio 2 gebruikt Windows Media Player (WMP) om het geluid aan te bieden.

On demand luisteren
Op de sites van Radio 2-programma’s staan regelmatig geluids- of beeldfragmenten van bijvoorbeeld eerdere uitzendingen of concerten. Het openen wijst zich meestal vanzelf door erop te klikken. Voorwaarde is wel dat op je computer de juiste mediaspelers geïnstalleerd staan.

Mediaspelers
Er zijn verschillende programma's (mediaspelers) waarmee je geluids- en beeldfragmenten kan afspelen. De meest gebruikte programma´s zijn: RealPlayer, Windows Media Player en QuickTime. Vaak zijn deze al aanwezig op je computer.

Als je een geluids- of beeldfragment probeert te openen maar niet de juiste software geïnstalleerd hebt, dan krijg je een foutmelding. Meestal wordt op de site waar het fragment staat aangegeven welke 'plug-in' of mediaspeler dan vereist is. Elke mediaspeler heeft zijn eigen formaat. Hierdoor kan een bestand voor RealPlayer niet met Windows Media Player afgespeeld worden. Je hebt dus soms verschillende mediaspelers nodig om verschillende fragmenten te kunnen beluisteren en bekijken. Veel gebruikte mediaspelers zijn:

RealPlayer
De namen (extensies) achter de bestanden bestemd voor deze mediaspeler zijn.rm, .ra of .ram.

Windows Media Player
De Windows Media Player wordt standaard geleverd bij veel computers. Dit programma zit bij het besturingssysteem van Windows. De naam (extensie) achter het bestand is .wmv of .asf.

QuickTime
Quicktime is een audio/videoplayer, speciaal ontwikkeld voor de Apple-computer. In principe werkt deze mediaspeler ook op andere computers. De meest voorkomende naam (extensie) achter de filenaam is .mov.De laatste versies van bovenstaande mediaspelers kan je downloaden via deze pagina.

Luisteren via Mac of Vista

Speciaal voor Mac Os X en Windows Vista gebruikers ontwikkelde de NPO een Radiowidget, om gemakkelijk online radio te kunnen luisteren! Zet deze widget op jouw Bureaublad, en je kan op elk moment beschikken over een kleine radiospeler waarmee je radio kunt luisteren. Download hier de Widget voor de Mac en Windows Vista.

I-Tunes
Luisteren via i-tunes kan door middel van het opvragen van de volgende url: http://shoutcast.omroep.nl:8102
Dit doe je in je i-tunes player in het menu ‘geavanceerd’ en dan ‘openen audiostream’.

Radio luisteren via een internetradio
Steeds meer mensen hebben hem in huis, een internetradio waarmee je naar het internet kunt luisteren met een
radio. Er zijn meer dan 10.000 radiostations die live op internet uitzenden, waarvan meer dan 400 Nederlandstalig. Je kunt ze op je computer beluisteren, maar je kunt ze ook ontvangen met een speciale receiver. Via een draadloze internetverbinding kun je zo in je hele huis naar stations van over de hele wereld luisteren, of naar je eigen mp3-verzameling.

Via deze link kun je op je internetradio naar Radio 2 luisteren: http://shoutcast.omroep.nl:8102
Je kunt ook ‘NOS Radio 2’ in je zoekveld invullen om de Radio 2 stream te vinden.

Luisteren via je I-phone
Shoutcast link of tuninFM. De NPO werkt aan de ontwikkeling van een app waar alle publieke radiozenders in zitten. Deze app is eind 2009 beschikbaar.
  donderdag 3 december 2009 @ 21:47:08 #148
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_75262316
En via Podcast kun je ook terug luisteren. Wat Roel al hier typte.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 december 2009 @ 21:03:18 #149
862 Arcee
Look closer
pi_75297253
quote:
Shaffy drie keer hoog in Top 2000

` Ramses Shaffy staat met drie nummers
in de top 10 van de jaarlijkse Top 2000
van Radio 2.Dat bleek na het tellen van
de 1,6 miljoen stemmen die uitgebracht
zijn voor de Top 2000.

Pastorale staat op 6.Zing,vecht,huil,
bid,lach,werk en bewonder op 8 en op
nummer 9 staat Laat me.

De top 5 biedt ook dit jaar weinig
verrassingen.Op nummer 1 staat Bohemian
Rhapsody van Queen,gevolgd door Hotel
California van The Eagles,Avond van
Boudewijn de Groot,Stairway to Heaven
van Led Zeppelin en Child in Time van
Deep Purple.Tussen de nummers van
Shaffy staat Clocks van Coldplay.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 4 december 2009 @ 21:04:28 #150
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_75297298
Is de aktie van Joop.nl toch niet helemaal gelukt.
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')