Ze gaan er bij de IBG inderdaad vanuit dat je ouders je financieel zullen steunen waar mogelijk. Bij een bepaalde inkomensgrens is dit volgens de IBG het geval, dus vervalt dan je aanvullende beurs.quote:Op maandag 30 november 2009 20:52 schreef Apfel. het volgende:
Korte vraag;
Waarom is een aanvullende beurs afhankelijk van het inkomen van je ouders? Ik betaal mijn studie geheel zelf en ben nog thuiswonend. Gaat men er bij de IBG van uit dat
A) je ouders je opleiding betalen
B) je ouders niet je opleiding betalen maar je wel financieel hier in steunen.
?
Hoezo dat dan?quote:Op maandag 30 november 2009 20:57 schreef sebaz het volgende:
Het is gewoon een kut regeling. Zeker als je ouders gescheiden zijn.
Ze zouden naar je huidige situatie moeten kijken eigenlijk.
Deze discussie is ook al meerdere keren gehouden en ik vind het persoonlijk redelijk normaal dat ouders bijdragen in de studiekosten van hun kind.quote:Op maandag 30 november 2009 21:02 schreef Apfel. het volgende:
Vind het maar vaag, ik snap heel goed dat mijn ouders niet mijn hele opleiding betalen en zelfs helemaal niks betalen. Het is namelijk iets dat ik wil doen, daar hoeven hun natuurlijk niet voor te betalen. Vind het dan wel debiel dat de ib groep dan niet hierop inspringt door hogere beurzen te geven. Maar goed niets aan te doen, jammer dat mijn vermoeden is bevestigdIk hoopte andere info te horen (dat ik nog een prestatiebeurs kon aanvragen oid).
Men gaat er vanuit dat je ouders mee betalen. Maar als je vader in het buitenland zit en zijn belastingpapieren wat creatief invult zullen we maar zeggen dan krijgt de student later de rekening voor de acties van de ouder(s)quote:
Er zijn meerdere situaties waarbij ouders niet meebetalen, hoeft niet per se gescheiden ouders te zijn. Dat is vervelend, maar niet onoverkomelijk.quote:Op maandag 30 november 2009 21:03 schreef sebaz het volgende:
[..]
Men gaat er vanuit dat je ouders mee betalen. Maar als je vader in het buitenland zit en zijn belastingpapieren wat creatief invult zullen we maar zeggen dan krijgt de student later de rekening voor de acties van de ouder(s)![]()
Laat ik het zo zeggen...als je ouders uit elkaar zijn, dan heeft dat vaak effect op een gezin. Dat begrijpt de IB groep niet zo goed.
Vaak resulteert het in vrijwillige bijdragen die nooit betaald worden
Als jij het presteert om tijden een studiejaar meer dan 13.000 euro te verdienen is het niet meer dan terecht dat je stufi wordt stopgezet.quote:Op maandag 30 november 2009 21:20 schreef Apfel. het volgende:
Nog maar te zwijgen over het feit dat je moet terugbetalen als je te veel hebt verdient. Wordt je niet bijgestaan door de ib groep om je studie te betalen, ga je werken. Moet je nog het stukje OV en basisbeurs terugbetalen als je meer dan zoveel euro verdient. Heel tegenstrijdig, ze willen zeker dat je bij hun gaat lenen in plaats van dat je gaat werken.
Terugbetalen onder het mom; je hebt zoveel verdient, dan hoeft de IB niet mee te betalen aan je studie.
Ja, maar stel dat je dus 3 dagen per week werkt en goed verdient, dan verdien je dat vrij makkelijk hoor. Ik verdien iets van 800 euro per maand, soms 1000. Als ik een dag per week of een paar avonden extra zou werken, dan zou ik binnen no time die grens over gaan. Om nog niet te spreken van de studenten die zelf al een bedrijf hebben. En ik MOET wel 3 dagen werken om rond te komen.quote:Op maandag 30 november 2009 21:21 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als jij het presteert om tijden een studiejaar meer dan 13.000 euro te verdienen is het niet meer dan terecht dat je stufi wordt stopgezet.
Dan moet je al jaren verwikkeld zijn in een onverenigbaar conflict met je ouders én dit aan kunnen tonen.quote:Op maandag 30 november 2009 21:09 schreef sebaz het volgende:
Tsja,dat is waar.
Je moet dan maar even het IB groep reglement erbij pakken om te kijken hoe je, voor je stufi, los kan worden gemaakt van je ouders.
Is nogal wat werk en vraag niet hoe, maar het kan...
Ik ook, maar ook weer niet in alle gevallen. Een student die op zijn 24ste nog eens besluit om de schoolbanken in te duiken en daarvoor al jaren fulltime gewerkt heeft bijvoorbeeld.quote:Op maandag 30 november 2009 21:03 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Deze discussie is ook al meerdere keren gehouden en ik vind het persoonlijk redelijk normaal dat ouders bijdragen in de studiekosten van hun kind.
Als jij de tijd en gelegenheid hebt om naast je studie zoveel te werken en te verdienen vind ik het terecht dat de overheid dan zegt dat je geen recht meer hebt op stufi. En het gaat om een verzamelinkomen van 13.000 euro per jaar, dat is toch ruim 1000 euro per maand en dan heb je nog eventuele aftrekposten wat je verzamelinkomen nog drukken.quote:Op maandag 30 november 2009 21:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, maar stel dat je dus 3 dagen per week werkt en goed verdient, dan verdien je dat vrij makkelijk hoor. Ik verdien iets van 800 euro per maand, soms 1000. Als ik een dag per week of een paar avonden extra zou werken, dan zou ik binnen no time die grens over gaan. Om nog niet te spreken van de studenten die zelf al een bedrijf hebben. En ik MOET wel 3 dagen werken om rond te komen.
Idd, zo zit ik ook.quote:Op maandag 30 november 2009 21:25 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik ook, maar ook weer niet in alle gevallen. Een student die op zijn 24ste nog eens besluit om de schoolbanken in te duiken en daarvoor al jaren fulltime gewerkt heeft bijvoorbeeld.
Nee dan niet inderdaad, maar bij een persoon die het 'normale' traject volgt, dus middelbare school - MBO/HBO/WO vind ik het wel normaal (uitzonderingen daargelaten).quote:Op maandag 30 november 2009 21:25 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik ook, maar ook weer niet in alle gevallen. Een student die op zijn 24ste nog eens besluit om de schoolbanken in te duiken en daarvoor al jaren fulltime gewerkt heeft bijvoorbeeld.
Oftwel: Als je ahrd werkt, moet je geld afstaan en lig je de hele dag op de bank, dan krijg je geld. Zo werkt de Nederlandse overheid en ook de IB-groep. Ik moet ook een deel van m'n stufi terug betalen, omdat ik te veel heb verdient. Daarbij doe toch een van de moeilijkste technische studies. Een of andere vrijetijdskunde student die elke dag tot 14:00 uur uitslaap, veel minder naar college moet, zou zomaar 400 euro per maand krijgen.quote:Op maandag 30 november 2009 21:26 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als jij de tijd en gelegenheid hebt om naast je studie zoveel te werken en te verdienen vind ik het terecht dat de overheid dan zegt dat je geen recht meer hebt op stufi. En het gaat om een verzamelinkomen van 13.000 euro per jaar, dat is toch ruim 1000 euro per maand en dan heb je nog eventuele aftrekposten wat je verzamelinkomen nog drukken.
quote:Op maandag 30 november 2009 21:33 schreef JohnDDD het volgende:
Je ouders zijn als ik het goed heb verplicht het bedrag bij te dragen dat jij anders aan aanvullende beurs zou hebben gehad. Bij het aanvragen hiervan kun je trouwens ook een verzoek indienen om het inkomen van één of beide ouders niet mee te laten tellen, indien bijvoorbeeld al sinds lange tijd de relatie met de ouder(s) verstoord is.
In mijn geval was het trouwens makkelijk omdat ik officieel maar één ouder heb (moeder), die zat in de uitkering.
Je kunt ook bij de IB-groep een klacht indienen als je ouder(s) wel betaalplichtig zijn maar weigeren te betalen.
Ik zou je ouders hiermee confronteren en hun laten weten dat ze (ook als jij straks op jezelf gaat wonen!) in feite het bedrag van een aanvullende beurs per maand aan jouw studie dienen mee te betalen. Bij weigering kun je je dan bezinnen op verdere stappen en dat kun je dan met ze overleggen.
Je weet zelf ook wel dat studielast zwaar overdreven wordt, hè? Ik werk zaterdag, zondag en 2 avonden. Voila, daar heb je je 3 dagen.quote:Op maandag 30 november 2009 21:26 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als jij de tijd en gelegenheid hebt om naast je studie zoveel te werken en te verdienen vind ik het terecht dat de overheid dan zegt dat je geen recht meer hebt op stufi. En het gaat om een verzamelinkomen van 13.000 euro per jaar, dat is toch ruim 1000 euro per maand en dan heb je nog eventuele aftrekposten wat je verzamelinkomen nog drukken.
Ik snap dat dan weer niet.quote:Op maandag 30 november 2009 21:02 schreef Apfel. het volgende:
Vind het maar vaag, ik snap heel goed dat mijn ouders niet mijn hele opleiding betalen en zelfs helemaal niks betalen. Het is namelijk iets dat ik wil doen, daar hoeven hun natuurlijk niet voor te betalen.
Als je nou een iets verder zou kijken dan dat..quote:Op maandag 30 november 2009 21:34 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Oftwel: Als je ahrd werkt, moet je geld afstaan en lig je de hele dag op de bank, dan krijg je geld. Zo werkt de Nederlandse overheid en ook de IB-groep. Ik moet ook een deel van m'n stufi terug betalen, omdat ik te veel heb verdient. Daarbij doe toch een van de moeilijkste technische studies. Een of andere vrijetijdskunde student die elke dag tot 14:00 uur uitslaap, veel minder naar college moet, zou zomaar 400 euro per maand krijgen.
Kromme regelingen.![]()
De IBgroep zegt letterlijk dat ze er vanuit gaan dat je ouders de vrijwillige bijdrage betalen, maar let vooral op het woordje vrijwillig. Daarnaast bestaat er wel zoiets als een wettelijke onderhoudsplicht tot je 21ste, maar er staat weer niet letterlijk in de wet wat daar onder wordt verstaan. En welk kind die een goede relatie heeft met zijn ouders zet een stap naar de rechter om die af te dwingen?quote:Op maandag 30 november 2009 21:33 schreef JohnDDD het volgende:
Je ouders zijn als ik het goed heb verplicht het bedrag bij te dragen dat jij anders aan aanvullende beurs zou hebben gehad. Bij het aanvragen hiervan kun je trouwens ook een verzoek indienen om het inkomen van één of beide ouders niet mee te laten tellen, indien bijvoorbeeld al sinds lange tijd de relatie met de ouder(s) verstoord is.
In mijn geval was het trouwens makkelijk omdat ik officieel maar één ouder heb (moeder), die zat in de uitkering.
Je kunt ook bij de IB-groep een klacht indienen als je ouder(s) wel betaalplichtig zijn maar weigeren te betalen.
Ik zou je ouders hiermee confronteren en hun laten weten dat ze (ook als jij straks op jezelf gaat wonen!) in feite het bedrag van een aanvullende beurs per maand aan jouw studie dienen mee te betalen. Bij weigering kun je je dan bezinnen op verdere stappen en dat kun je dan met ze overleggen.
Dan nog verdien je ruim 1000 euro per maand ernaast en dat is gewoon een behoorlijk bedrag. Dan moet je ook niet gaan klagen als de overheid een keer zegt van nu is het genoeg. Daarnaast wordt je niet eens volledig gekort op de stufi, pas vanaf de maand waarin jij over die 13.000 komt vervalt je recht op stufi.quote:Op maandag 30 november 2009 21:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je weet zelf ook wel dat studielast zwaar overdreven wordt, hè? Ik werk zaterdag, zondag en 2 avonden. Voila, daar heb je je 3 dagen.
Als je alles zelf moet betalen, heb je als student ook wel 1000 euro per maand nodig.quote:Op maandag 30 november 2009 21:53 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dan nog verdien je ruim 1000 euro per maand ernaast en dat is gewoon een behoorlijk bedrag. Dan moet je ook niet gaan klagen als de overheid een keer zegt van nu is het genoeg. Daarnaast wordt je niet eens volledig gekort op de stufi, pas vanaf de maand waarin jij over die 13.000 komt vervalt je recht op stufi.
Dat klopt niet helemaal, de basisbeurs is er voor iedereen, maar de aanvullende beurs wordt berekend aan de hand van het inkomen van beide ouders (afzonderlijk). Het verschil tussen wat je krijgt en de maximale aanvullende beurs die je uberhaubt kunt krijgen, worden je ouders geacht zelf bij te dragen.quote:Op maandag 30 november 2009 21:41 schreef mgerben het volgende:
[..]
Ik snap dat dan weer niet.
Studeren is geen hobby, het is het sluitstuk van je opvoeding. Met dat diploma op zak kun je volledig je eigen weg zoeken.
Een beetje vreemd dat je ouders net daarvoor de stekker uit het project 'kind' trekken.
De IB-groep gaat uit van onderhoudsplicht en berekent zelf de draagkracht.
Als je ouders absoluut niet aan die plicht willen voldoen moeten ze een formuliertje invullen, en dan krijg jij die aanvullende beurs.
Als je ouders dat niet invullen en je wel helpen heb je die aanvullende beurs niet nodig en kan iemand anders dat geld beter gebruiken.
Het is gewoon een manier om al dat geld niet aan jan&alleman te geven.
Als uitwonende student krijg je 250 euro per maand en dan nog eens 1000 euro per maand aan inkomen (bruto, dat dan weer wel). Als je dan echt niet rond kan komen kan je altijd nog bijlenen. Maar je gaat mij niet wijsmaken dat je niet rond kan komen van 13.000 bruto per jaar plus 3000 stufi.quote:Op maandag 30 november 2009 21:57 schreef Seven. het volgende:
[..]
Als je alles zelf moet betalen, heb je als student ook wel 1000 euro per maand nodig.
Inderdaad, mijn totale in/uit is zo'n 1000 tot 1200. Dat is een combi van basisbeurs, ouderlijke bijdrage, lenen en voor ¤400 per maand werken. Niet zo heel raar toch?quote:Op maandag 30 november 2009 21:57 schreef Seven. het volgende:
[..]
Als je alles zelf moet betalen, heb je als student ook wel 1000 euro per maand nodig.
Volgens mij kijk jij niet ver genoeg..quote:Op maandag 30 november 2009 21:42 schreef SemperFii het volgende:
[..]
Als je nou een iets verder zou kijken dan dat..
Uiteraard, dat snap ik, maar dit is totaal irrelevantquote:Stufi is er om studenten rond te kunnen laten komen. Dit omdat studenten over het algemeen veel meer aan de economie toevoegen nadat ze afgestudeerd zijn. Zonder de studenten van nu geen toekomst. Stufi is er dus om iedereen met de hersencapaciteit een kans te geven op een goede studie.
Die student uit mijn voorbeeld zou ook prima in eigen levensonderhoud kunnen voorzien, dat hij dat niet doet is een tweede. Er wordt totaal niet gestimuleerd om te gaan werken. Ik kan me inderdaad prima zelf redden zonder stufi, alleen vind ik het cru dat er studenten zijn die 12x400 euro op hun rekening gestort krijgen, zonder ook maar iets te doen. Misschien zouden zij ook eens moeten gaan werken voor hun geld.quote:Wat jij zegt is dat als je jezelf prima financieel kan redden (want met 13.000 per jaar kan dit MAKKELIJK als student zijnde) je alsnog recht hebt op geld dat is bedoelt om mensen in hun levensonderhoud te kunnen voorzien? Dat zou nog eens een kromme regeling zijn!
En zo zijn er ook genoeg studenten die niet rond kunnen komen zonder stufi, uitzonderingen zijn er altijd. Daarnaast krijgt een student alleen 400 euro als zijn ouders te weinig verdienen, en dus zullen die ouders waarschijnlijk ook niet opdraaien voor de kosten van de studie van kindlief.quote:Op maandag 30 november 2009 22:03 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Volgens mij kijk jij niet ver genoeg..
[..]
Uiteraard, dat snap ik, maar dit is totaal irrelevant
[..]
Die student uit mijn voorbeeld zou ook prima in eigen levensonderhoud kunnen voorzien, dat hij dat niet doet is een tweede. Er wordt totaal niet gestimuleerd om te gaan werken. Ik kan me inderdaad prima zelf redden zonder stufi, alleen vind ik het cru dat er studenten zijn die 12x400 euro op hun rekening gestort krijgen, zonder ook maar iets te doen. Misschien zouden zij ook eens moeten gaan werken voor hun geld.
Stufi is hoe dan ook een kromme regeling. Wat mij betreft wordt het volledig afgeschaft en zorgt de overheid dat je goedkoop kan lenen. Ik kan nog wel 100 voorbeelden noemen van oneerlijke situaties. Ik ken iemand die aanvullende beurs heeft, maar ondertussen enorm veel van z'n ouders krijgt, collegegeld, boeken, ja zelfs z'n eten krijgt hij een bedrag voor. De stufi gaat naar z'n spaarrekening.
Tja, het werkt gewoon niet en is nog eens compleet overbodig ook.
Daar ken ik dus heel veel tegenvoorbeelden van. Genoeg mensen die aanvullende beurs hebben en meer van hun ouders krijgen dan bijvoorbeeld ik. Mijn ouders dragen momenteel iets meer bij dan de ouderlijke bijdragen, ik heb het dus zeker niet slecht. Het systeem lijkt alleen volledig willekeur. Ik zou liever zien dan iedereen de mogelijkheid heeft om genoeg te lenen tegen gunstige voorwaarden. Dan stimuleer je mensen om niet te veel geld op te maken en te werken.quote:Op maandag 30 november 2009 22:07 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
En zo zijn er ook genoeg studenten die niet rond kunnen komen zonder stufi, uitzonderingen zijn er altijd. Daarnaast krijgt een student alleen 400 euro als zijn ouders te weinig verdienen, en dus zullen die ouders waarschijnlijk ook niet opdraaien voor de kosten van de studie van kindlief.
Het systeem is niet perfect, maar iedereen krijgt het en dat is wel zo eerlijk, al zal de 1 er meer 'recht' op hebben dan de ander.
Maar waarom zou je die mensen dan willen straffen omdat de ouders er voor kiezen om hun kinderen meer te geven? Misschien hebben ze heel hun leven daarvoor gespaard. Dat vind ik net zo oneerlijk.quote:Op maandag 30 november 2009 22:11 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Daar ken ik dus heel veel tegenvoorbeelden van. Genoeg mensen die aanvullende beurs hebben en meer van hun ouders krijgen dan bijvoorbeeld ik. Mijn ouders dragen momenteel iets meer bij dan de ouderlijke bijdragen, ik heb het dus zeker niet slecht. Het systeem lijkt alleen volledig willekeur. Ik zou liever zien dan iedereen de mogelijkheid heeft om genoeg te lenen tegen gunstige voorwaarden. Dan stimuleer je mensen om niet te veel geld op te maken en te werken.
Ik word gestraft omdag ik momenteel me zelf meer "geef." Door te werken dus.quote:Op maandag 30 november 2009 22:12 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Maar waarom zou je die mensen dan willen straffen omdat de ouders er voor kiezen om hun kinderen meer te geven? Misschien hebben ze heel hun leven daarvoor gespaard. Dat vind ik net zo oneerlijk.
En gunstig lenen kunnen we natuurlijk al.
Dus omdat jij je gestraft voelt, moeten andere mensen ook maar gestraft worden?quote:Op maandag 30 november 2009 22:15 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik word gestraft omdag ik momenteel me zelf meer "geef." Door te werken dus.
Ik wist niet dat het "vrijwillig" was. In dat geval vind ik dat de ouderbijdrage zou moeten worden ingehouden van de rekening van de ouders en zou moeten worden overgemaakt naar de studenten zelf, zodat hierover geen conflict kan ontstaan binnen de ouder-kindrelatie.quote:Op maandag 30 november 2009 21:53 schreef splendor het volgende:
[..]
De IBgroep zegt letterlijk dat ze er vanuit gaan dat je ouders de vrijwillige bijdrage betalen, maar let vooral op het woordje vrijwillig. Daarnaast bestaat er wel zoiets als een wettelijke onderhoudsplicht tot je 21ste, maar er staat weer niet letterlijk in de wet wat daar onder wordt verstaan. En welk kind die een goede relatie heeft met zijn ouders zet een stap naar de rechter om die af te dwingen?
Ook de regeling "inkomen ouder(s) buiten beschouwing laten" of de hardheidsclausule worden slecht bij zeer ernstige gevallen toegepast. Denk daarbij aan mishandeling of seksueel misbruik. En dan nog moet je van goede huize komen. Een vader die je op je 15e in de steek laat of waar je al jarenlang ruzie mee hebt is helaas geen goede reden bij de IBgroep.
Nee ik vind dat er een eerlijker systeem moet komen, zoals ik al eerder heb uitgelegd, maar je wil het gewoon niet snappen he?quote:Op maandag 30 november 2009 22:16 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dus omdat jij je gestraft voelt, moeten andere mensen ook maar gestraft worden?
Moet ik jouw mening als waarheid aannemen ofzo? Denk het niet.quote:Op maandag 30 november 2009 23:08 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Nee ik vind dat er een eerlijker systeem moet komen, zoals ik al eerder heb uitgelegd, maar je wil het gewoon niet snappen he?
Ze gaan er vanuit dat je ouders bijdragen aan je studie/opleiding in de mate waarin ze dat kunnen is gebaseerd op hun gezamenlijke inkomen. Als je ouders niets bijdragen mag je ze ook voor het gerecht slepen en deze betaling afdwingen!quote:Op maandag 30 november 2009 20:52 schreef Apfel. het volgende:
Korte vraag;
Waarom is een aanvullende beurs afhankelijk van het inkomen van je ouders? Ik betaal mijn studie geheel zelf en ben nog thuiswonend. Gaat men er bij de IBG van uit dat
A) je ouders je opleiding betalen
B) je ouders niet je opleiding betalen maar je wel financieel hier in steunen.
?
En dat is nou net wat de overheid niet wil stimuleren.quote:Op dinsdag 1 december 2009 09:24 schreef JohnDDD het volgende:
alsof studeren zelf meer dan 20 uur per week hoeft te kosten
als je genoegen neemt met een 6 en een beetje hersens hebt kun je ook met alleen ed lessen toe
Dat zal dan ook van de opleiding afhangen die je doet. Ik had bijna fulltime colleges, daarnaast was ik toch heel wat uren per week kwijt aan opdrachten en presentaties, en daarbij nog het studeren en ander huiswerk.quote:Op dinsdag 1 december 2009 09:24 schreef JohnDDD het volgende:
alsof studeren zelf meer dan 20 uur per week hoeft te kosten
als je genoegen neemt met een 6 en een beetje hersens hebt kun je ook met alleen ed lessen toe
Het is ook redelijk normaal. Echter voor de kleine percentage jongeren die dat geluk niet bezitten is studeren een f-ing dure toekomstinvestering. En zeker omdat je tegenwoordig niet vaak meer de kans krijg om al (op) werkende zonder diploma je (droom)baan te bemachtigen.quote:Op maandag 30 november 2009 21:03 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Deze discussie is ook al meerdere keren gehouden en ik vind het persoonlijk redelijk normaal dat ouders bijdragen in de studiekosten van hun kind.
quote:Op maandag 30 november 2009 21:43 schreef ShadyLane het volgende:
Ach, het hoort bij elk systeem dat het voor de een gunstiger uitpakt dan voor de ander. Je zou ook kunnen zeggen dat iemand die psychologie studeert minder stufi krijgt, want die heeft tijd genoeg om erbij te werken. En dat iemand die tandheelkunde studeert om die reden juist meer stufi krijgt. Anderen zullen weer roepen dat de tandheelkundige later meer gaat verdienen dan de psycholoog en daarom minder stufi moet krijgen. Etc etc ad infinitum.
Dude. Ik volg een fulltime studie en ik zit bijna op dit bedrag. De tijd dat jij in het weekend in je bed ligt te stinken, ben ik aan het werk. Gemiddeld 15 uur per weekend en dan probeer ik er doordeweeks nog wat bij te pakken. Die grens slaat dus nergens op, het is gewoon roeien met de riemen die je hebt qua tijd.quote:Op maandag 30 november 2009 21:21 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als jij het presteert om tijden een studiejaar meer dan 13.000 euro te verdienen is het niet meer dan terecht dat je stufi wordt stopgezet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |