Ja, alleen je moet een kaartje kopen voor die andere personenquote:Op dinsdag 8 december 2009 18:42 schreef Pannenkoeken het volgende:
Vraagje, wat gebeurt er eigenlijk met de korting die je nu krijgt als je met een student met een OVjaarkaart meereist? Geldt die korting met de OV-chipkaart ook nog?
quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:13 schreef fs180 het volgende:
Volgens mij geldt die korting niet meer hoor?
Heb het hier meerdere malen meegemaakt hoor, ook in de spits wordt gecontroleerd...quote:Op zondag 6 december 2009 12:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
gewoon zwartrijden, in de spits controleren ze toch niet.
Als dat massaal blijft gebeuren zijn ze wel gedwongen een ander systeem te bedenken
De busmaatschappijen zijn sowieso al tegen dit systeem, juist omdat het zwartrijden in de hand werkt.
Bij mij in de bus staan ze al ver voor het eindpunt uit te checken, niemand die er wat van zegt
klantenservices hebben TOTAAL GEEN IDEE hoe de chipkaart werkt in de praktijk.quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:08 schreef Aether het volgende:
[..]
Prachtig. Je zou verwachten dat het hetzelfde systeem is.
Misschien idee om te melden bij OV-loket.
quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:33 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Op het forum van de NS staat inmiddels een antwoord:
Van dat forum dat Macca hierboven linkt.quote:er is een kleine marge van ongeveer 5 minuten om in te checken vóór 9 uur. dus: als je bijvoorbeeld om 8.56 uur incheckt krijg je al de 40% korting en kun je gaan reizen.
KASSA!quote:de korting weer te koppelen aan het moment van reizen in plaats van de tijd van inchecken
er blijkt sprake te zijn van een veranderde reisregel, als je reist op saldo en incheckt voor negen uur, krijg je geen korting; ook niet op het deel van de reis dat je na negen uur aflegt. ik stel voor deze verandering weer terug te draaien.
na veel discussie blijkt dit geen softwareprobleem, maar een bewuste maatregel van nsr. het argument is dat 'reizen op saldo' een ander product is dan een papieren kaartje; daarom gelden er ook andere regels. maar ik zie niet wat er anders is aan mijn reis omdat ik hem met chip in plaats van met pin betaal, en dus snap ik ook niet waarom deze - voor de reiziger nadelige - aanpassing van de regels nodig is.
1. Opmerkingen 2
1.
1 Default-avatar
Marcel Brouwers
euhm, vertrektijd was 9:00 en aankomst om 9:12 uur natuurlijk... foutje :-)
ongeveer 1 uur geleden
2.
1 Default-avatar
Marcel Brouwers
klopt... ik heb vanmorgen met mijn voordeelurenkaart een reis gemaakt van gilze-rijen naar tilburg, vertrektijd 9:00 uur en aankomst 12:00 uur. ik checkte in om 8:53 en merkte pas in tilburg dat er 2,30 euro werd afgeboekt (vol tarief) in plaats van 1,40 (kortingstarief). dit komt natuurlijk door het 2 minuten te vroeg inchecken -- en dat terwijl er maar één trein per 30 minuten vertrekt vanaf gilze-rijen!
Oh ja en ook zo leuk is natuurlijk dat als je saldo hebt besteld bij de webwinkel van www.ov-chipkaart.nl je dit moet activeren. Dit kan dus niet bij bijvoorbeeld een NS-automaat (volgens mij, heb het geprobeerd) maar alleen bij zogeheten servicepunten. Servicepunten zijn in winkels gesitueerd. Ik snap dus niet wat je daar aan hebt. Het mooie van online kopen is nu juist dat je nergens meer heen hoeft maar op deze manier is het gewoon alleen een extra handeling. Als ik toch al naar een winkel moet kan ik ook wel pinnen.quote:Hoe werkt reizen met de Studenten OV-chipkaart in de kortingsuren?
Afhankelijk van je studentenreisproduct (week- of weekendabonnement), reis je op bepaalde tijden met korting. Voor het reizen met korting in de trein moet je een papieren kaartje met korting kopen.
Voor het reizen met korting in bus, tram of metro moet je saldo op je Studenten OV-chipkaart laden. Als je op saldo reist, berekenen de poortjes of kaartlezers in de daluren automatisch het juiste kortingstarief.
Let op:
• bij sommige OV-bedrijven reis je in de kortingsuren nog met een roze strippenkaart. In de trein koop je in 2010 nog een papieren kortingskaartje;
• het moment van inchecken bepaalt of je je hele reis vrij, of met korting maakt. Als je incheckt tijdens de kortingsperiode, dan wordt de hele gemaakte reis met korting berekend. Check je in in je vrij reizen periode, dan is de hele reis gratis.
Dat probleem met die vele kaartjes speelt volgens mij al sinds de Meermanskaarten zijn afgeschaft, bijna 10 jaar geleden.quote:Op woensdag 9 december 2009 00:16 schreef Zelva het volgende:
Die 'kan maar tot 5 automatisch opwaarderen, terwijl er bij NS 10 euro nodig is' ('bij de eerste keer inchecken, geeft het poortje de melding "saldo te laag". u kunt dan niet inchecken. er wordt echter wel 10 euro op de kaart bijgestort. als u nogmaals uw kaart aanbiedt, kunt u wel inchecken') en 'de juf met 36 chipkaarten' zijn ook weer schoolvoorbeelden (
) dat er geen moment, maar dan ook geen moment aan het gemak voor de reiziger is gedacht.
Maar om 36 losse kaartjes mee te nemen ipv 36 kaarten die je stuk voor stuk langs een apparaat moet gaan halen in de hopp dat het allemaal geod gaat is natuurlijk wel nog een verder achteruitgang voor de klant die met een grote groep gaat reizen.quote:Op woensdag 9 december 2009 07:28 schreef freako het volgende:
[..]
Dat probleem met die vele kaartjes speelt volgens mij al sinds de Meermanskaarten zijn afgeschaft, bijna 10 jaar geleden.
Dat niet alleen, de ouders worden nu verplicht een ov-chipkaart voor hun kinderen aan te schaffen. Als ze dat niet willen, dan heeft de school weer een extra probleem want zo'n ding kost überhaupt al 7 euro 50. Van die 36 kinderen zijn er vast weer een stuk of 5 die hem vergeten zijn, 10 met onvoldoende saldo en ga zo maar door. Je kunt denk wel een extra uur uittrekken voor reistijd met zo'n klas.quote:Op woensdag 9 december 2009 09:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar om 36 losse kaartjes mee te nemen ipv 36 kaarten die je stuk voor stuk langs een apparaat moet gaan halen in de hopp dat het allemaal geod gaat is natuurlijk wel nog een verder achteruitgang voor de klant die met een grote groep gaat reizen.
Is dat niet alleen mogelijk als er ¤5 of meer op een kaart staat? (Minder ben je sowieso kwijt IIRC).quote:Op dinsdag 8 december 2009 18:12 schreef macca728 het volgende:
Echter je zal er waarschijnlijk saldo op hebben staan, dat moet je over laten boeken. Dat kost 2,50
OV-loket is een ombudsman (die dus als tussenpersoon optreedt).quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:07 schreef macca728 het volgende:
[..]
klantenservices hebben TOTAAL GEEN IDEE hoe de chipkaart werkt in de praktijk.
Vragen is dus ook zinloos vaak
Een uur? Het kost je normaal al dik een uurquote:Op woensdag 9 december 2009 15:08 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat niet alleen, de ouders worden nu verplicht een ov-chipkaart voor hun kinderen aan te schaffen. Als ze dat niet willen, dan heeft de school weer een extra probleem want zo'n ding kost überhaupt al 7 euro 50. Van die 36 kinderen zijn er vast weer een stuk of 5 die hem vergeten zijn, 10 met onvoldoende saldo en ga zo maar door. Je kunt denk wel een extra uur uittrekken voor reistijd met zo'n klas.
Een paar grote strippenkaartenquote:Op woensdag 9 december 2009 09:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar om 36 losse kaartjes mee te nemen ipv 36 kaarten die je stuk voor stuk langs een apparaat moet gaan halen in de hopp dat het allemaal geod gaat is natuurlijk wel nog een verder achteruitgang voor de klant die met een grote groep gaat reizen.
Dat vind ik belachelijk, strippenkaarten kan je opmaken en je kan je nieuwe en oude tegelijk gebruiken.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:24 schreef Aether het volgende:
[..]
Is dat niet alleen mogelijk als er ¤5 of meer op een kaart staat? (Minder ben je sowieso kwijt IIRC).
[..]
Het wordt een heuze hetze. En dat omdat iemand weigert zijn pas af te geven. En terecht!quote:Aanhouding wegens vermeend reizen zonder geldig vervoersbewijs
Bij Zoetermeer werden mijn kaartjes gecontroleerd (40% korting 2e klas retour Utrecht - Den Haag en fietskaartje. Op verzoek toonde ik ook mijn geldige abonnementkaart. De conducteur eiste dat ik deze uit handen gaf om te laten uitlezen door een chipuitleesapparaat, wat ik weigerde.
Na uitleg waarom ik weigerde en dat ik hierover met de directie van de NS een geschil heb omdat ik m.i. gedwongen wordt tot controle die tegen mijn privacy ingaat en de NS abonnementkaarten uitgeeft met een onjuiste vermelding van geldigheidsdatum, concludeerde de man dat dit boven zijn pet ging en dat hij me ging ‘overdragen’ aan iemand die er meer verstand van had.
Vanuit de trein ontspon zich, na zijn oproep hiertoe, telefonisch een levendige discussie omdat hij het er niet mee eens was dat ik met beladen fiets in Gouda uit de trein zou worden gehaald door de spoorwegpolitie maar pas op mijn eindbestemming in Utrecht gecontroleerd zou worden.
meer
En dan vind men het gek dat er een 'explosie' van geweld is in het OVquote:Op woensdag 9 december 2009 18:45 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het wordt een heuze hetze. En dat omdat iemand weigert zijn pas af te geven. En terecht!
15 tal controleurs en agenten die zich ermee bemoeien voor iemand die een geldig bewijs heeft alleen weigert tot scannen.
Heerlijk toch onze politiestaat.
omfg.quote:Op woensdag 9 december 2009 18:45 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het wordt een heuze hetze. En dat omdat iemand weigert zijn pas af te geven. En terecht!
15 tal controleurs en agenten die zich ermee bemoeien voor iemand die een geldig bewijs heeft alleen weigert tot scannen.
Heerlijk toch onze politiestaat.
het is nu nog niet verplicht he, behalve bij RET en GVBquote:Op woensdag 9 december 2009 22:53 schreef fs180 het volgende:
Nou ik ben met het volle vertrouwen naar het informatiepunt gestapt en daar een paar vragen gesteld, de student achter de balie kom mij alleen maar antwoorden met 'dan chipt u in, en later weer uit' op de vraag of ik uberhaupt wel in moest chippen met een abbonement was ze duidelijk: 'ik heb er zelf ook een en dan doe ik dat niet, maar als er poortjes staan wel'!
Ik wacht wel op een paar proefprocessen!
in de tram bij de GVB kan je toch nog met strippenkaart betalen?quote:Op woensdag 9 december 2009 23:13 schreef macca728 het volgende:
[..]
het is nu nog niet verplicht he, behalve bij RET en GVB
ja alleen in metro is het nu verplichtquote:Op woensdag 9 december 2009 23:16 schreef Tokus het volgende:
[..]
in de tram bij de GVB kan je toch nog met strippenkaart betalen?
Begrijp ik, maar bijv de metro in a'dam; daar kom je niet in zonder chipkaart. Maar niet overal moet je langs een poortje, op stations voor de trein bijv. Daar kun je dus een chip-abbo hebben en niet chippen, volgens de vrouw in kwestie was dat geen probleem.quote:Op woensdag 9 december 2009 23:13 schreef macca728 het volgende:
[..]
het is nu nog niet verplicht he, behalve bij RET en GVB
Bij NS kan je nog steeds zonder chipkaart reizen en dan hoef je met abbo niet in te checken
Hier in Ridderkerk hoeft dat ook niet in Qbuzz
De NS gaat ook boetes geven, volgens iemand eerder hier.quote:Op woensdag 9 december 2009 23:29 schreef Tokus het volgende:
de NS had wel al aangegeven niet moeilijk te doen als je een abo hebt en niet incheckt (mits je natuurlijk op het juiste traject zit als je gecontroleerd wordt).
de RET daarentegen geeft je gelijk een boete, want die verdenken je er gelijk van dat je naar Spijkenisse rijdt terwijl je abo maar tot Wilhelminaplein gaat.
Dan ben je dus verkeerd voorgelicht, als ik jou was zou ik teruggaan en de vrouw confronteren met de diverse OV bedrijven sites en een klacht sturen naar de betreffende vervoerder, dat het zo wel heel verwarrend is als hun eigen mensen verkeerde info geven. Wat mij ook veel is overkomen hoor.quote:Op woensdag 9 december 2009 23:25 schreef fs180 het volgende:
[..]
Begrijp ik, maar bijv de metro in a'dam; daar kom je niet in zonder chipkaart. Maar niet overal moet je langs een poortje, op stations voor de trein bijv. Daar kun je dus een chip-abbo hebben en niet chippen, volgens de vrouw in kwestie was dat geen probleem.
Maar het meest belachelijkste vind ik nog wel dat studenten (door de week gratis reizen) ook moeten chippen, maakt het uit als je niet doet? Volgens haar niet, maar volgens mij wel (iemand?) maar wanneer de student vergeet uit te checken verdwijnt er wel geld van zijn of haar rekening!!! Zelfs met een abbonement kan je het niet veroorloven het te vergeten!
Ik zei het al tegen haar zelf, dat ze het weinig nut heeft een informatiepunt te bezetten maar het zelf niet te weten, volgens haar wist niemand het precies..quote:Op woensdag 9 december 2009 23:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dan ben je dus verkeerd voorgelicht, als ik jou was zou ik teruggaan en de vrouw confronteren met de diverse OV bedrijven sites en een klacht sturen naar de betreffende vervoerder, dat het zo wel heel verwarrend is als hun eigen mensen verkeerde info geven. Wat mij ook veel is overkomen hoor.
Let wel NU is het nog niet verplicht bij NS
Verder heb je natuurlijk gelijk, je loopt veel risico's, ook als je uitcheckt maar de apparatuur werkt niet goed bv
Volgens mij is het basisidee van de OV-chipkaart dat daardoor beter na te gaan is hoeveel passagiers er op een bepaald traject reizen etc. Daardoor kunnen de opbrengsten beter tussen de diverse OV-bedrijven verdeeld worden. In dat opzicht is het het meest logisch dat iedereen moet inchecken. Juist met een abonnement is het dan logisch eigenlijk. Men weet anders - behoudens vervoersenquetes - anders helemaal niet hoe die gebruikt worden. (Niet dat ik er blij mee ben ofzo, of überhaupt met die hele OV-chipkaart. Ik zie het nog wel gebeuren dat juist omdat men nu kan zien waar je reist je straks alleen nog maar het traject naar je ouderlijk huis en je onderwijsinstelling gratis mag gebruiken. Ik acht dat zeker in de wat verdere toekomst iig niet ondenkbeeldig)quote:Op woensdag 9 december 2009 23:25 schreef fs180 het volgende:
[..]
Maar het meest belachelijkste vind ik nog wel dat studenten (door de week gratis reizen) ook moeten chippen, maakt het uit als je niet doet? Volgens haar niet, maar volgens mij wel (iemand?) maar wanneer de student vergeet uit te checken verdwijnt er wel geld van zijn of haar rekening!!! Zelfs met een abbonement kan je het niet veroorloven het te vergeten!
Dan checkt hij gewoon in met korting, moet toch gewoon kunnen?quote:Op donderdag 10 december 2009 13:59 schreef smvs het volgende:
[..]
Volgens mij is het basisidee van de OV-chipkaart dat daardoor beter na te gaan is hoeveel passagiers er op een bepaald traject reizen etc. Daardoor kunnen de opbrengsten beter tussen de diverse OV-bedrijven verdeeld worden. In dat opzicht is het het meest logisch dat iedereen moet inchecken. Juist met een abonnement is het dan logisch eigenlijk. Men weet anders - behoudens vervoersenquetes - anders helemaal niet hoe die gebruikt worden. (Niet dat ik er blij mee ben ofzo, of überhaupt met die hele OV-chipkaart. Ik zie het nog wel gebeuren dat juist omdat men nu kan zien waar je reist je straks alleen nog maar het traject naar je ouderlijk huis en je onderwijsinstelling gratis mag gebruiken. Ik acht dat zeker in de wat verdere toekomst iig niet ondenkbeeldig)
Nog wat anders, ik ben benieuwd wat er gebeurt als je buiten je gratis periode incheckt. (in het weekend dus als je een week OV hebt) Volgens mij is dat helemaal niet de bedoeling en geldt je chipkaart dan namelijk alleen als kortingskaart om te tonen. Je moet zoals ik hierboven ergens heb gequote namelijk gewoon een papieren kaartje met korting kopen als je in het weekend met de trein wil reizen. Ik ben benieuwd of er saldo van je kaart gehaald wordt als je in het weekend gewoon incheckt. (Wat dan dus teveel is waarschijnlijk omdat er geen rekening gehouden wordt met korting in theorie)
quote:Op donderdag 10 december 2009 14:44 schreef fs180 het volgende:
[..]
Dan checkt hij gewoon in met korting, moet toch gewoon kunnen?
http://www.studentenreisb(...)hipkaart%20in%202010quote:Afhankelijk van je studentenreisproduct (week- of weekendabonnement), reis je op bepaalde tijden met korting. Voor het reizen met korting in de trein moet je een papieren kaartje met korting kopen.
Voor het reizen met korting in bus, tram of metro moet je saldo op je Studenten OV-chipkaart laden. Als je op saldo reist, berekenen de poortjes of kaartlezers in de daluren automatisch het juiste kortingstarief.
Let op:
• bij sommige OV-bedrijven reis je in de kortingsuren nog met een roze strippenkaart. In de trein koop je in 2010 nog een papieren kortingskaartje;
• het moment van inchecken bepaalt of je je hele reis vrij, of met korting maakt. Als je incheckt tijdens de kortingsperiode, dan wordt de hele gemaakte reis met korting berekend. Check je in in je vrij reizen periode, dan is de hele reis gratis.
Volgens de site van de OV-chipkaart moet je dus een papieren kaartje kopen. Zie mijn post hierboven ergens.quote:Op donderdag 10 december 2009 14:44 schreef fs180 het volgende:
[..]
Dan checkt hij gewoon in met korting, moet toch gewoon kunnen?
Jij vertrouwt de OV chipkaart site ??quote:Op donderdag 10 december 2009 15:17 schreef smvs het volgende:
[..]
Volgens de site van de OV-chipkaart moet je dus een papieren kaartje kopen. Zie mijn post hierboven ergens.
Kan je beter inchecken hahaquote:Op donderdag 10 december 2009 18:16 schreef fs180 het volgende:
Niet, volgend jaar kun je wel kaartjes voor de trein blijven kopen, wel vreemd dat je niet met korting met je chipkaart kan..
edit:
• het moment van inchecken bepaalt of je je hele reis vrij, of met korting maakt. Als je incheckt tijdens de kortingsperiode, dan wordt de hele gemaakte reis met korting berekend. Check je in in je vrij reizen periode, dan is de hele reis gratis.![]()
Alleen papier in de trein dus.
Je moet kiezen: door de weeks gratis reizen of in het weekend gratis reizen. Buiten die tijden moet je betalen, maar krijg je wel kortingquote:Op donderdag 10 december 2009 20:53 schreef alors het volgende:
Wat is trouwens het nut van de studenten ov chipkaart behalve dat je er poortjes mee open en dicht kunt doen? Je mag onbeperkt reizen, dus uitchecken is toch ook niet nodig? Of zie ik iets over het hoofd?
Klopt.quote:Op donderdag 10 december 2009 20:53 schreef alors het volgende:
Wat is trouwens het nut van de studenten ov chipkaart behalve dat je er poortjes mee open en dicht kunt doen? Je mag onbeperkt reizen, dus uitchecken is toch ook niet nodig? Of zie ik iets over het hoofd?
Ja okay, maar als je een weekkaart hebt en je checkt doordeweeks nergens uit, dan maakt dat geen fuck uit, behalve dat niet geregistreerd wordt waar en wanneer je uitstapt.quote:Op donderdag 10 december 2009 20:55 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Je moet kiezen: door de weeks gratis reizen of in het weekend gratis reizen. Buiten die tijden moet je betalen, maar krijg je wel korting
Ja.quote:Op donderdag 10 december 2009 21:15 schreef alors het volgende:
[..]
Ja okay, maar als je een weekkaart hebt en je checkt doordeweeks nergens uit, dan maakt dat geen fuck uit, behalve dat niet geregistreerd wordt waar en wanneer je uitstapt.
En hoe werkt dat als je in het weekend daarmee wil reizen? Moet je er dan geld opzetten ofzo?
Ja dan moet je er geld op zetten. Net zoals je nu een strippenkaart moet kopen. Ik snap niet precies waarom dat een ":')" waard is.quote:Op donderdag 10 december 2009 21:15 schreef alors het volgende:
[..]
Ja okay, maar als je een weekkaart hebt en je checkt doordeweeks nergens uit, dan maakt dat geen fuck uit, behalve dat niet geregistreerd wordt waar en wanneer je uitstapt.
En hoe werkt dat als je in het weekend daarmee wil reizen? Moet je er dan geld opzetten ofzo?
Anders kan de staat niet controleren waar je bent geweestquote:Op donderdag 10 december 2009 21:28 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ja dan moet je er geld op zetten. Net zoals je nu een strippenkaart moet kopen. Ik snap niet precies waarom dat een ":')" waard is.
In en uit moeten checken terwijl je vrij mag reizen is inderdaad belachelijk.
Uitchecken is wel nodig, anders wordt de kaart geblokkeerd na een aantal keerquote:Op donderdag 10 december 2009 20:53 schreef alors het volgende:
wtfquote:Op donderdag 10 december 2009 21:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
Uitchecken is wel nodig, anders wordt de kaart geblokkeerd na een aantal keer
quote:Op donderdag 10 december 2009 21:41 schreef alors het volgende:
[..]
wtfjezus christus, wat is dit nou voor doms? Je zou bijna denken dat je graag willen weten waar je wanneer bent...
Dat komt hierdoor:quote:Op woensdag 16 december 2009 10:32 schreef ShadyLane het volgende:
Maar dat ging niet, want toen kwam er wel "u bent al uitgecheckt".
Ja dat weet ik, daarom wilde ik dus weer inchecken.
bronquote:U hoeft niet bang te zijn dat u per ongeluk twee keer incheckt of uitcheckt. Als u in- of uitcheckt kunt u drie minuten lang niet opnieuw in- of uitchecken.
In theorie kun je volgens mij max. zo'n 12 euro rood staan.quote:Op woensdag 16 december 2009 12:26 schreef duikkie het volgende:
1) hoeveel mag je met je persoonlijke kaart in het rood staan negatief dus !!!
Nee.quote:2) mag ik meereizen met mijn eigen persoonlijke ov-chip kaart ???
Onbeperkt(?)quote:3) nog maar een uitcheck vraag, hoeveel keer mag ik inchecken zonder uit te checken ?? voordat mijn kaart geblokeerd wordt
Ja, tenzij je al bij een andere vervoerder bent ingecheckt.quote:4) kan je bij vergeten uit te checken dat alsnog doen ???
Ja, maar dan heb je geen geldige bewijs om bij je beginpunt te komen.quote:5) kan je bij vergeten uit te checken dat doen bij je beginpunt
Laatste tien reizen worden bijgehouden.quote:6) om het gedonder van dat ze kunnen zien wat je reisverleden is dacht ik aan het volgende
natuurlijk is het voor mij makkelijk om bij het begin punt te komen , ik heb namelijk 3 persoonlijke kaartenquote:Op woensdag 16 december 2009 12:54 schreef Aether het volgende:
[..]
In theorie kun je volgens mij max. zo'n 12 euro rood staan.
[..]
Nee.
[..]
Onbeperkt(?)
[..]
Ja, tenzij je al bij een andere vervoerder bent ingecheckt.
[..]
Ja, maar dan heb je geen geldige bewijs om bij je beginpunt te komen.
[..]
Laatste tien reizen worden bijgehouden.
Begrijp 'm wel, de eerste reis heb je dan nooit betaald.quote:Op woensdag 16 december 2009 13:00 schreef duikkie het volgende:
reis de volgende dag om 06:00 met de andere kaart terug naar beginpunt , check alleen met vergeten kaart uit![]()
dan doe ik toch niet zonder bewijs reizen of wel dan ???
dat heb je nou als je bezuinigd op poortjesquote:Op woensdag 16 december 2009 13:06 schreef Aether het volgende:
[..]
Begrijp 'm wel, de eerste reis heb je dan nooit betaald.
Dit soort creatieve reizen stonden o.a. in de NRC
klein foutje maak je , het kost mij wel 10 euro hoor, alleen geen 13.20quote:Op woensdag 16 december 2009 13:06 schreef Aether het volgende:
[..]
Begrijp 'm wel, de eerste reis heb je dan nooit betaald.
Dit soort creatieve reizen stonden o.a. in de NRC
waarom eigenlijk nee op vraag 2 ??? ik mag nu toch ook 2 personen op mijn voordelen uren geval meenemen, als ik gewoon op alle twee 10 euro heb staan , en 1 gebruik voor mezelf en 1 voor een mee reizend persoon, waarom zou mijn meereizer eerst een anonieme kaart moeten kopen ???quote:Op woensdag 16 december 2009 12:54 schreef Aether het volgende:
[..]
[..]
Nee.
[..]
Onbeperkt(?)
[..]
Ja, tenzij je al bij een andere vervoerder bent ingecheckt.
[..]
Ja, maar dan heb je geen geldige bewijs om bij je beginpunt te komen.
[..]
Laatste tien reizen worden bijgehouden.
ik hoop het nog van wel, ben ik eindelijk van dat gezeur af , als zo'n controleur weer iemand vangt op verlopen voordelenuren kaart. op een ov-chip kaart kan je namelijk niet zien waar je uitstapt dusquote:Op woensdag 16 december 2009 14:06 schreef fs180 het volgende:
Ik las dat meereizen niet meer kon, maar hier zei iemand van wel.
Niet onbeperkt, na een aantal keer inchecken zonder uitchecken wordt je kaart geblokkeerdquote:Op woensdag 16 december 2009 12:54 schreef Aether het volgende:
[..]
[..]
Nee.
[..]
Onbeperkt(?)
[..]
naar servicepuntquote:Op woensdag 16 december 2009 18:25 schreef Tourniquet het volgende:
Ik wilde vandaag het automatisch saldo opwaarderen "ophalen" op een ophaalautomaat, maar deze gaf aan "Ophalen bestelling mislukt". Ja, en nu?
Die zitten hier niet in de buurt naar ik weet. Bij het aanvragen in de webwinkel moest ik ook expliciet aangeven of ik het bij een servicepunt, of bij een ophaalautomaat wilde ophalen. Ik zie de bui alweer hangen dat ze dan bij het servicepunt zeggen "wij kunnen het niet activeren, want u heeft ervoor gekozen om het op een ophaalautomaat op te halen".quote:
Het heet niet voor niets een persoonlijke OV-chipkaart. Het kan niet.quote:Op woensdag 16 december 2009 12:26 schreef duikkie het volgende:
oke omdat hier veel mensen zijn die met ov-chipkaart reizen heb ik wat vragen misschien weten jullie wat meer ik kan het zo even niet vinden.
2) mag ik meereizen met mijn eigen persoonlijke ov-chip kaart ???
weer maar een toelichting, ik heb dus 3 persoonlijke ov-chip kaarten allemaal geactiveerd
![]()
op 1 staat dus mijn voordelenuur geval, maar de ander kan ik dus buiten in de spits gebruiken. stel ik heb daar nog geld opstaan , kan ik dan iemand mee laten reizen, 1 persoonlijke kaart wordt dan anoniem ???
"Een aantal" keer. Er is volgens mij geen hard aantal gegeven.quote:3) nog maar een uitcheck vraag, hoeveel keer mag ik inchecken zonder uit te checken ?? voordat mijn kaart geblokeerd wordt
Ja, maar alleen dezelfde dag. De grens ligt op 04.00 uur ´s nachts geloof ik. Dan worden alle kaarten die voor (ik meen) 0.00 uur zijn ingecheckt automatisch uitgecheckt.quote:4) kan je bij vergeten uit te checken dat alsnog doen ???
Ja, uitchecken op je beginpunt kan. Mits op dezelfde dag. Als de kaart geblokkeerd is kun je er niet meer mee inchecken. Misschien is de kaart wel bruikbaar nog wel bruikbaar als Voordeelurenkaart als je er een los papieren kaartje bij koopt.quote:5) kan je bij vergeten uit te checken dat doen bij je beginpunt, ik heb toch drie kaarten dus een ander kan ik de heenreis toch gebruiken, of wordt bij vergeten uit te checken ook je voordelenuur product geblokeert ??
of misschien reis ik de volgende dag wel in de spits met 1 van de andere kaarten naar beginpunt
kijk die 10 euro ben ik toch kwijt, maar ze hoeven toch niet altijd te weten waar ik vergeetachtig was![]()
10 reizen, dus 10 keer in- en 10 keer uitchecken. Omdat er drie minuten moet zitten tussen in- en uitchecken (om per ongeluk in- of uitchecken te voorkomen) kost je dat minstens een uur. Ik wens je veel plezier.quote:6) om het gedonder van dat ze kunnen zien wat je reisverleden is dacht ik aan het volgende. hoeveel keer moet je in en uitchecken zodat de controleur niet meer kan zien waar je vandaan komt of wat je vorig reis was is dat 10 of 20 keer ???
heb ik ookquote:Op woensdag 16 december 2009 19:07 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik kan nog steeds geen OV-chipkaart account aanmaken omdat "De ingevulde gegevens komen niet overeen met de gegevens die bij de aanvraag van de kaart of het aanvragen van Automatisch opladen zijn opgegeven."
Zou niet weten waarom, maar goed.
De oplossing geven ze zelf:
"Lukt het niet om een account aan te maken? Bel dan Klantenservice OV-chipkaart (¤ 0,10 p.m.). Zij kunnen u hierbij assisteren."
Alleen bestaat die klantenservice wel? Op de hele site geen telefoonnummer te vinden
Edit: ov-chipkaart.nl heb ik het dan over he
edit2: 0900-0980 dus, staat op de pas zelf
punt 2 vindt ik gewoon belachelijk !!! waarom zou iemand eerst een persoonlijke kaart moeten kopen zonder voordelenuren arbo om met mij mee te kunnen reizen , zijn ze zo benieuwd wat elke mens doet dan ??quote:Op woensdag 16 december 2009 23:03 schreef freako het volgende:
[..]
Het heet niet voor niets een persoonlijke OV-chipkaart. Het kan niet.
http://www.ov-chipkaart.n(...)stbiju/kaartsoorten/
[..]
"Een aantal" keer. Er is volgens mij geen hard aantal gegeven.
[..]
Ja, maar alleen dezelfde dag. De grens ligt op 04.00 uur ´s nachts geloof ik. Dan worden alle kaarten die voor (ik meen) 0.00 uur zijn ingecheckt automatisch uitgecheckt.
[..]
Ja, uitchecken op je beginpunt kan. Mits op dezelfde dag. Als de kaart geblokkeerd is kun je er niet meer mee inchecken. Misschien is de kaart wel bruikbaar nog wel bruikbaar als Voordeelurenkaart als je er een los papieren kaartje bij koopt.
[..]
10 reizen, dus 10 keer in- en 10 keer uitchecken. Omdat er drie minuten moet zitten tussen in- en uitchecken (om per ongeluk in- of uitchecken te voorkomen) kost je dat minstens een uur. Ik wens je veel plezier..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |