Zeker niet. Het is ook totaal niet te vergelijken met de onderdrukking van bijvoorbeeld joden in Saudi-Arabië.quote:Op maandag 30 november 2009 20:55 schreef El_Matador het volgende:
Als jij dat een sterk punt vindt. Ik vind het zwak. Je wordt een minaretje ontzegd. Dat noem ik geen pogrom.
Je moet wel het sarcasme herkennen in Monidique's posts he.quote:Op maandag 30 november 2009 21:05 schreef thingamajig het volgende:
Als Monidique in 1940 had geleefd, had het ook geroepen dat het bioscoopverbod voor Joden geen discriminatie was. Welk mens heeft immers een bioscoop nodig om echt te kunnen overleven.
De ogen van dit soort mensen gaat altijd pas open als het te laat is.
Misschien had het woord discriminatie in een diep verleden nog iets van betekenis... maar toen begonnen bepaalde figuren bij ieder akkefietje te gillen en te krijsen dat het discriminatie was.quote:Op maandag 30 november 2009 20:58 schreef IHVK het volgende:
Nee jongens het is geen discriminatie. Het is een referendum.
QFTquote:Op maandag 30 november 2009 21:06 schreef PhalanX het volgende:
[..]
Misschien had het woord discriminatie in een diep verleden nog iets van betekenis... maar toen begonnen bepaalde figuren bij ieder akkefietje te gillen en te krijsen dat het discriminatie was.
Dat krijg je er nou van.
Ooit gehoord van het verhaaltje over dat jochie die "Wolf" riep...
Inderdaad, je kan het beter pas roepen op het moment dat het te laat is.quote:Op maandag 30 november 2009 21:06 schreef PhalanX het volgende:
[..]
Misschien had het woord discriminatie in een diep verleden nog iets van betekenis... maar toen begonnen bepaalde figuren bij ieder akkefietje te gillen en te krijsen dat het discriminatie was.
Je hoeft geen expert te zijn om te constateren dat dit verbod wel degelijk discriminatie is.quote:Op maandag 30 november 2009 21:06 schreef PhalanX het volgende:
[..]
Dat krijg je er nou van.
Hebben de islam en de onderdrukking in islamitische landen iets met elkaar te maken?quote:Op maandag 30 november 2009 21:03 schreef IHVK het volgende:
[..]
Zeker niet. Het is ook totaal niet te vergelijken met de onderdrukking van bijvoorbeeld joden in Saudi-Arabië.
Maar:
Er gaat wel een zeer negatief signaal van uit. Een specifiek op moslims gerichte beperking.
En de SVP heeft al laten weten aan meer referenda te werken. Tegen de islamisering. Want dat is hip.
Dus van een glijdende schaal kan je zeker bespreken.
Vergelijkbare wetten waren er in de 19de eeuw ook voor katholieken en joden in Zwitserland.
Jij kent dus dat verhaaltje niet...quote:Op maandag 30 november 2009 21:09 schreef thingamajig het volgende:
Inderdaad, je kan het beter pas roepen op het moment dat het te laat is.
Het is geen discriminatie, want ik mag ook geen 40 meter hoge dakkapel bouwen als ik dat wil. Mijn favoriete discotheek mag geen 40 meter hoge naakte vrouwen plaatsen en het neo-nazi buurtcentrum hier mag ook geen 40 meter hoge swastika's tonen.quote:Op maandag 30 november 2009 21:11 schreef Hussain het volgende:
[..]
Je hoeft geen expert te zijn om te constateren dat dit verbod wel degelijk discriminatie is.
Nonsens. Hoe verklaar je anders al die andere minaretten in Europa? Die mochten blijkbaar wel en ze hoeven niet altijd 40 meter hoog te zijn.quote:Op maandag 30 november 2009 21:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is geen discriminatie, want ik mag ook geen 40 meter hoge dakkapel bouwen als ik dat wil. Mijn favoriete discotheek mag geen 40 meter hoge naakte vrouwen plaatsen en het neo-nazi buurtcentrum hier mag ook geen 40 meter hoge swastika's tonen.
Het is selectief gejank van moslimpjes die hun lange tenen strategisch naar voren schuiven in de hoop dat er iemand op gaat staan.
En de Allah Vogelaars van deze wereld die die troep faciliteren...
Nou zeg, het is echt heel erg. Nu kan men niet meer naar de moskee...o wacht, dat kan wel!quote:Op maandag 30 november 2009 21:11 schreef Hussain het volgende:
[..]
Je hoeft geen expert te zijn om te constateren dat dit verbod wel degelijk discriminatie is.
Nu kan men geen minaretten meer bouwen. Wel bij de les blijven!quote:Op maandag 30 november 2009 21:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou zeg, het is echt heel erg. Nu kan men niet meer naar de moskee...o wacht, dat kan wel!
quote:Op maandag 30 november 2009 21:06 schreef PhalanX het volgende:
[..]
Dat krijg je er nou van.
Zijn er dan referenda geweest in andere Europese landen mbt minaretten? De Zwitserse mensen hadden er kennelijk moeite mee en hebben democratisch besloten om onderscheid te maken.quote:Op maandag 30 november 2009 21:15 schreef Hussain het volgende:
[..]
Nonsens. Hoe verklaar je anders al die andere minaretten in Europa? Die mochten blijkbaar wel en ze hoeven niet altijd 40 meter hoog te zijn.
Dat was ooit een kerk.quote:
Ah, dus zolang de meerderheid het er maar mee eens is, is discriminatie okee?quote:Op maandag 30 november 2009 21:19 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Zijn er dan referenda geweest in andere Europese landen mbt minaretten? De Zwitserse mensen hadden er kennelijk moeite mee en hebben democratisch besloten om onderscheid te maken.
Nee. Dat is de Hagia Sophia.quote:
Nee er zijn geen referenda geweest mbt minaretten, maar je mocht blijkbaar wel minaretten bouwen v/d regering. Nu mag dat niet meer in Zwitserland.quote:Op maandag 30 november 2009 21:19 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Zijn er dan referenda geweest in andere Europese landen mbt minaretten? De Zwitserse mensen hadden er kennelijk moeite mee en hebben democratisch besloten om onderscheid te maken.
Discriminatie = onderscheid maken. Iets wat elke dag gebeurt, ook ten nadelen van mij bv. Alleen ik roep niet meteen: DISCRIMINATIEquote:Op maandag 30 november 2009 21:21 schreef thingamajig het volgende:
[..]
Ah, dus zolang de meerderheid het er maar mee eens is, is discriminatie okee?
En hij is mooi.quote:Op maandag 30 november 2009 21:22 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee. Dat is de Hagia Sophia.
Deze hebben de Ottomanen helemaal zelf gebouwd.
Dus? Dat jij discriminatie tolereert betekent niet dat anderen ook maar moeten zwijgen.quote:Op maandag 30 november 2009 21:22 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Discriminatie = onderscheid maken. Iets wat elke dag gebeurt, ook ten nadelen van mij bv. Alleen ik roep niet meteen: DISCRIMINATIE
ja.quote:Op maandag 30 november 2009 21:21 schreef thingamajig het volgende:
[..]
Ah, dus zolang de meerderheid het er maar mee eens is, is discriminatie okee?
Eerst afwachten wat de juridische strijd oplevert.quote:Op maandag 30 november 2009 19:55 schreef PhalanX het volgende:
Staat het Midden Oosten al in de fik?
Dat doet dat soort volk toch zodra er aan de andere kant van de wereld iets gebeurd dat ze niet zint.
Wie heeft het over zwijgen?quote:Op maandag 30 november 2009 21:23 schreef Hussain het volgende:
[..]
Dus? Dat jij discriminatie tolereert betekent niet dat anderen ook maar moeten zwijgen.
Dat moet nog blijken hoe ze dit gaan oplossen. Ik denk dat het Zwitserse volk ernstig rekening moet houden met een flinke teleurstelling.quote:Op maandag 30 november 2009 21:22 schreef Hussain het volgende:
Nu mag dat niet meer in Zwitserland.
Nou ja zeg, dit klinkt alsof je het toejuicht en dit het perfecte voorwendsel is om maar (weer) los te gaan.quote:Op maandag 30 november 2009 21:24 schreef Hussain het volgende:
[..]
Eerst afwachten wat de juridische strijd oplevert.
Daarna kan men altijd nog rellen en een paar ambassades in de fik steken. Maar dat gebeurt alleen maar wanneer Zwitserland zich dom gedraagt en het de dictators in het Midden-Oosten goed uitkomt, zoals het conflict tussen Libië en Zwitserland. Dit is de perfecte gelegenheid om een beetje ongestraft te rellen.
Je hoeft mij niet de les te lezen hoor. Ik roep ook nooit discriminatie! Maar wel in het geval van het minarettenverbod. Dat is overduidelijk discriminatie van een land dat zgn. beschaafd is.quote:
Ach die rellen waren één de grootste hoaxen van de 21ste eeuw natuurlijk.quote:Op maandag 30 november 2009 21:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou ja zeg, dit klinkt alsof je het toejuicht en dit het perfecte voorwendsel is om maar (weer) los te gaan.
Het was meer een analyse van hoe de internationale politiek werkt in het MO.quote:Op maandag 30 november 2009 21:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou ja zeg, dit klinkt alsof je het toejuicht en dit het perfecte voorwendsel is om maar (weer) los te gaan.
Ik hoop het. Als tegelijkertijd Wilders ook veroordeeld wordt in januari, dan is het dubbel feest.quote:Op maandag 30 november 2009 21:26 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Dat moet nog blijken hoe ze dit gaan oplossen. Ik denk dat het Zwitserse volk ernstig rekening moet houden met een flinke teleurstelling.
Meen je dat oprecht?quote:
Het gaat vooral om het feit dat dit verbod discriminatie is, niet omdat minaretten bouwen een moslimhobby is.quote:Op maandag 30 november 2009 21:31 schreef Enchanter het volgende:
Waarom zijn die minaretten zo belangrijk voor moslims.
Je kan toch nog gewoon bidden
Of bid je minder lekker zonder minaret.
dan vind ik dat het volk de straat op mag om de politici te gaan lynchen.quote:Op maandag 30 november 2009 21:32 schreef Hussain het volgende:
[..]
Ik hoop het. Als tegelijkertijd Wilders ook veroordeeld wordt in januari, dan is het dubbel feest.
KLB'ers die met de politiek gaan bemoeien.quote:Op maandag 30 november 2009 21:33 schreef RickoKun het volgende:
[..]
dan vind ik dat het volk de straat op mag om de politici te gaan lynchen.
Zolang de rechters maar niet worden gelyncht.quote:Op maandag 30 november 2009 21:33 schreef RickoKun het volgende:
[..]
dan vind ik dat het volk de straat op mag om de politici te gaan lynchen.
Ik vind het woord 'discriminatie' nogal overdreven , dan kunnen we het paddo verbod ook wel discriminatie nomen omdat de paddogebruikers het nu niet meer (legaal) kunnen halenquote:Op maandag 30 november 2009 21:33 schreef Hussain het volgende:
[..]
Het gaat vooral om het feit dat dit verbod discriminatie is, niet omdat minaretten bouwen een moslimhobby is.
Prima toch? Elke input is welkom.quote:Op maandag 30 november 2009 21:34 schreef IHVK het volgende:
[..]
KLB'ers die met de politiek gaan bemoeien.
Gaat nooit goed natuurlijk.
Ja lynchen is een hele goede input. Zeer welkom.quote:Op maandag 30 november 2009 21:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Prima toch? Elke input is welkom.
Welkom, oke. Gewenst, nee.quote:Op maandag 30 november 2009 21:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat een vergelijking weer. Wat versta jij eigenlijk onder paddogebruikers? Paddogebruik is niet voorbehouden aan blanken. Alle bevolkingsgroepen worden getroffen door dit verbod.quote:Op maandag 30 november 2009 21:35 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ik vind het woord 'discriminatie' nogal overdreven , dan kunnen we het paddo verbod ook wel discriminatie nomen omdat de paddogebruikers het nu niet meer (legaal) kunnen halen
Je kunt beter voor jezelf spreken, want ik vind sommige input in de meerdelige topic niet echt verheffend. Maar misschien vind jij dat juist weer wel.quote:Op maandag 30 november 2009 21:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind dat iedereen hier mee mag praten en zijn of haar mening geven.quote:Op maandag 30 november 2009 21:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Je kunt beter voor jezelf spreken, want ik vind sommige input in de meerdelige topic niet echt verheffend. Maar misschien vind jij dat juist weer wel.
Ben ik niet geheel met je eens. Users die gaan lopen trollen mogen wegblijven.quote:Op maandag 30 november 2009 21:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind dat iedereen hier mee mag praten en zijn of haar mening geven.
Alsof de Islam alleen voorbehouden is aan niet westerse mensenquote:Op maandag 30 november 2009 21:37 schreef Hussain het volgende:
[..]
Wat een vergelijking weer. Wat versta jij eigenlijk onder paddogebruikers? Paddogebruik is niet voorbehouden aan blanken. Alle bevolkingsgroepen worden getroffen door dit verbod.
Heb ik het over lynchen?quote:Op maandag 30 november 2009 21:36 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja lynchen is een hele goede input. Zeer welkom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |