haha dat is een hele slimme dierenarts die je dan hebt!quote:Op donderdag 10 december 2009 11:16 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
[..]
Ze gaf wel toe dat ze meer een kattenmens was hoor. Dat kan natuurlijk ook.
Ze vroeg of ik met Lara ook op training zat [omdat ze het zo goed deed]. Dus ik vertelde dat we sinds kort samen op jachttraining zaten, omdat het voor een jachthond leuk is om jachthondachtige dingen te doen.
De dierenarts vroeg toen of we dan toch wel alleen met dummies oefenen. Tuurlijk niet, want bij een KNJV-wedstrijd moeten ze ook gewoon zonder aarzelen een eend, duif of konijn apporteren.
En dat vond ze dus zielig voor die eendjes, duifjes en konijntjes. Maar die eenden, duiven en konijnen komen uit het afschot in de winter [nu dus], om de wildstand op pijl te houden. Die gaan vervolgens in de vriezer om er later weer wedstrijden mee te kunnen doen. Er worden dus geen extra dieren afgeschoten of ter plekke op de wedstijd [kan ook vaak niet, want het konijnenseizoen begint ergens in oktober en eindigt op 31 december altijd].
Wat dat betreft zijn de regels omtrent het afschieten EN in bezit hebben van wild heel erg streng. Als ik na de training een eend meekrijg en ik zou aangehouden worden door de politie, moet ik kunnen uitleggen hoe ik aan die eend kom. En terecht natuurlijk, want niet iedereen moet een eend ongestraft z'n nek kunnen omdraaien onder het mom 'ik ga trainen met mijn jachthondje'.
Diezelfde dierenarts kwam met een verhaal aan dat er in Duitsland Duitse Staande Draadharen zo worden gefokt dat ze pas mee op jacht mogen als ze eerst een kat hebben vermoord. Ik stond echt van. Ja, zei ze, dat stond op internet. Ik heb aan uitgelegd dat jagers doden, en jachthonden alleen het wild binnenhalen. Die gaan echt niet zelf op strooptocht [dat is tenminste de bedoeling]. Staande honden heten zo, omdat ze het wild aanwijzen voor de jager. En dat Goldens en Labradors ook jachthonden zijn, dat geloofde ze niet echt
.
En dat nu wat pics van mijn levensgevaarlijke jachthond:
Check die gevaarlijke tanden:
[ afbeelding ]
En die killersblik in haar ogen:
[ afbeelding ]
Samen :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb de foto ook doorgezet naar wat kennissen die daar wonen en dus ook zullen uitkijken! Komt meestal wel terug. Beetje mazzel is ze ergens toch naar toe gelopen! Onze langhaar naait er altijd tussen uit op het strand. Ook keer nacht kwijt geweest, lag ze de volgende ochtend onder de strandtent waar we het strand opgingen.quote:Op donderdag 17 december 2009 18:36 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Wel sneeuw... geen hond![]()
.
Lara peerde er vanmiddag tussenuit in het bos. Meestal komt ze na een kwartiertje uitrazen wel weer terug, maar nu zag ik een half uur lang niets. Tot er opeens twee reeën het fietspad overstaken en Lara daar vlak achteraan scheurde. Ik roepen en fluiten... zo doof als een kwartel ging ze achter de reeën aan.
Dat was kwart voor drie... sindsdien niets meer van gehoord of gezien. Iedere wandelaar en fietser heb ik aangeklampt, maar die hadden niets gezien. Kameraad gebeld, die kwam om half 4 ook mee zoeken.was er om half 5 zoiets ook [kwam recht van z'n werk] en om 6h werd het te donker om nog iets te zien.
Dus nu zwerft ze ergens tussen Kaatsheuvel en Loon op Zand door de bossen.
Ze is gechipt en ze heeft d'r penning om... dadelijk politie en dierenambulance maar bellen.
Ik las, had alleen de foto gekregen niet de naam. Zie bericht hier boven. Was dit topic gewoon aan het doorbladeren verder. Sollyquote:Op vrijdag 18 december 2009 09:52 schreef LekkerApart het volgende:
Uhm Tommy, Sjeekie is gister haar lieve Lara in het bos kwijt geraakt.. Zie eerdere pagina's...
Arme Lara is sinds gistermiddag spoorloos..
quote:Op vrijdag 18 december 2009 09:55 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Heb de foto ook doorgezet naar wat kennissen die daar wonen en dus ook zullen uitkijken! Komt meestal wel terug. Beetje mazzel is ze ergens toch naar toe gelopen! Onze langhaar naait er altijd tussen uit op het strand. Ook keer nacht kwijt geweest, lag ze de volgende ochtend onder de strandtent waar we het strand opgingen.
Ik zal even kijken naar de quotesquote:Op vrijdag 18 december 2009 10:23 schreef Greys het volgende:
Misschien dat Senesta het topic kan openen met alle quotes van Sjeekie uit dit topic in de OP van dat nieuwe topic? Dat zal Sjeekie toch niet erg vinden?Het wordt wel meer gelezen, een Hond Vermist, Help!!! topic.
In dit topic die met het nichtje en deze:quote:Op vrijdag 18 december 2009 10:28 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik zal even kijken naar de quotes
Is er ergens nog een mooie recente foto?
quote:Op vrijdag 18 december 2009 10:34 schreef Greys het volgende:
Fijn oh-oh! Ik heb Senes net de linkjes gePMd van Sjeekie d'r posts hierover.
Hopelijk kan Senesta dan even een topic met een pakkende titel erover openen. Alle beetjes helpen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanochtend de boswachter nog gebeld en we legden hem net neer toen de telefoon ging... De Rabobank in Kaatsheuvel, dat Lara daar was.
Ze was een medewerkster gevolgd die vanuit Waalwijk op de fiets langs de ijsbaan naar haar werk reed. Die vrouw zag haar aankomen, piepend en wel, en zei nog dat ze niet moest springen, omdat het glad was.
Lara kwispelen naar die vrouw en rende haar achterna op de fiets. Helemaal tot aan de Rabobank, waar ze haar mee naar binnen heeft genomen en haar penning kon aflezen.
Wij dus helemaal hyperdepieper en gelijk in de auto gesprongen naar de bank. Ze kwam kwispelend aanlopen en terwijl wij met natte oogjes haar om d'r nek vlogen, deed ze net alsof er voor haar niets bijzonders aan de hand was.
Ze ziet er goed uit, haar vacht is droog, alleen wat klitten in haar vacht op d'r oren en de flosjes bij haar kont. Komt waarschijnlijk van in de sneeuw liggen. Verders zijn haar oren aan de binnenkant wat aan de rode kant, door de kou waarschijnlijk.
Vanmiddag gaatmet haar naar de dierenarts om haar na te laten kijken, want ze ziet er goed uit, maar we willen het wel zeker weten.
Onze grootste angst was dat ze de autoweg zou overteken en aangereden zou worden. Ze is vannacht dus de hele nacht in het bos gebleven tot ze die fietser tegenkwam.
Ze had honger als een paard, heeft heel d'r normale portie handje voor handje naar binnen gewerkt, moest gelijk naar buiten voor een poep en een plas en ligt nu te slapen.
Iedereen bedankt voor de hulp en het medeleven. Ik ben in 24h 10 jaar ouder geworden, maar gelukkig is ze gevonden... levend nog wel.
En dan ga ik zo ff proberen wat slaap in te halen.Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
Ik vind dat we nog wel even mogen jubelen in dat topic, zakt wel weer wegquote:Op vrijdag 18 december 2009 10:48 schreef Greys het volgende:
OHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH![]()
![]()
Wat een supernieuws!
En Senes, sorryNu mag het topic (gelukkig!) weer dicht
Oh ja graag zelfs, jubelen!quote:Op vrijdag 18 december 2009 10:52 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik vind dat we nog wel even mogen jubelen in dat topic, zakt wel weer weg
Mochten ze er vervelend in gaan doen dan doe ik er een slotje op
Tenzij Sjeekie_Beekie hem liever gesloten heeft natuurlijk.
Hij was er net op tijd om samen in te kunnen jubelen jaquote:Op vrijdag 18 december 2009 10:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh ja graag zelfs, jubelen!
Ik bedoelde alleen 'sorry dat je het nu bijna voor niets hebt geopend'
Maar dat is in dit geval alleen maar goed en leuk!
Durf je Lara nu nog wel los te laten in dat bos daar?quote:Op vrijdag 18 december 2009 10:57 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Jubel maar lekker door hoor... wij hebben nog steeds hartkloppingen, maar deze keer van blijdschap.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Als je kind kwijtraakt ,mag die dan ook niet meer naar buiten?quote:Op vrijdag 18 december 2009 10:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Durf je Lara nu nog wel los te laten in dat bos daar?
Zou haar maar mooi aan de riem houden voorlopig!![]()
Wat zal jij lekker slapen vanavond!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zei toch nergens dat ie niet meer naar buiten mochtquote:Op vrijdag 18 december 2009 11:24 schreef waterkip het volgende:
[..]
Als je kind kwijtraakt ,mag die dan ook niet meer naar buiten?
Voorlopig aan de riem ,ga je toch commando's uit de weg
denk dat een GPS systeem beter op zijn plaats is ,zeker gezien het feit dat het een jachthond is .
Wat kan ie toch heerlijk kijken hèquote:
Zo dromerig. En er was niks te zien. Echt NIKS.quote:Op vrijdag 18 december 2009 11:59 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Wat kan ie toch heerlijk kijken hè![]()
Leuke sneeuwpics
quote:Op vrijdag 18 december 2009 12:03 schreef Qwea het volgende:
[..]
Zo dromerig. En er was niks te zien. Echt NIKS.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |