Die 4% zitten hem in dat ouwe baasjequote:Op dinsdag 1 december 2009 09:49 schreef druppelkut het volgende:
Onderhoud is bij ons blijkbaar een vies woord.
Ik loop al 2 weken te zeuren dat de remvoeringen op de sleepas bijna op zijn (<10%).
Bel ik net de planner weer daarover en zegt ie dat ie er niks van weet
inmiddels nog maar 6% over. Volgens MAN levensgevaarlijk omdat de remmen dan spontaan vast kunnen slaan
quote:Op maandag 30 november 2009 15:45 schreef RealZeus het volgende:
Volgens mij zie ik Ridocar wel eens rijden met zijn MAN en zijn groene koelkast.
Dat is ook de reden dat ik met dit soort dingen altijd rechtstreeks met de baas praat (volgens mij tot grote ergernis van de planners, maar dat kan mij niet zoveel boeien)quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:35 schreef druppelkut het volgende:
Ik heb ook zelf naar de garage gebeld. Nadat ik de baas opgebeld had
Sorry planner, dan slaan we jou maar over!
Mijn baas vond het belachelijk dat ik met 6% rondreed.
De rest van de voeringen zitten rond de 50%
Ik moest een keer ladebn met een redelijk lage trailer, dus de luchtvering omhoog gezet.quote:Op maandag 30 november 2009 21:47 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
- Klappend luchtbalg verhaal -
Lekker slordig, een gastank laten zittenquote:Op dinsdag 1 december 2009 15:54 schreef druppelkut het volgende:
Ik ben harde klappen wel gewend. Sta regelmatig bij een schredder. Als daar een gasfles of een auto met volle benzinetank in wordt gedaan wil zo'n schredder wel exploderen.
Dan beweegt de grond waar je op staat, deinst de auto voor een goeie en vliegen de stukken ijzer je om de oren
Gotta love itquote:Op dinsdag 1 december 2009 15:54 schreef druppelkut het volgende:
Ik ben harde klappen wel gewend. Sta regelmatig bij een schredder. Als daar een gasfles of een auto met volle benzinetank in wordt gedaan wil zo'n schredder wel exploderen.
Dan beweegt de grond waar je op staat, deinst de auto voor een goeie en vliegen de stukken ijzer je om de oren
Uhm....quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:57 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Lekker slordig, een gastank laten zitten
Woon jij trouwens in Brabant druppel?
Nouja, ik dacht dat ik af en toe tussen de regels door wat Brabantse uitspraken zag vallenquote:
Dit is gezien een eerdere post van jou een uitspraak met dubbele lading.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:54 schreef druppelkut het volgende:
Ik ben harde klappen wel gewend.
quote:Op dinsdag 1 december 2009 16:28 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dit is gezien een eerdere post van jou een uitspraak met dubbele lading.
Bij ons was er ooit eens iemand zo handig om ook uit de auto te springen zonder de handrem aan te trekken. Gevolg: de auto begon te rollen door het afschot in het terrein, en liep zo tegen een andere auto aan die 30m verderop stond. En die oplegger wonquote:Op dinsdag 1 december 2009 15:28 schreef Barcaconia het volgende:
Luchtbalgen geven dus blijkbaar wel een mooi concert als ze klappen. Ik ben blij dat ik dat nog nooit gehoord heb.
Laatst wel een chauffeur bij ons die voor het dock ging staan en zijn deuren open wilde gaan doen. In een vlugge reflex sprong hij uit de auto maar vergat zijn handrem. Hij probeerde de trekker nog met de hand tegen te houden () maar hij klapte behoorlijk tegen het dock. Gelukkig weinig schade, hij stond slechts een meter of anderhalf van het dock af dus het viel mee, maar dat geeft ook wel een geluid waar veel mensen binnen lijkbleek van worden
Ghehehehquote:Op dinsdag 1 december 2009 16:28 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dit is gezien een eerdere post van jou een uitspraak met dubbele lading.
Laat dan iig ook de directie of iig de chef van de planner weten dat het zo gaat. Jij hebt er natuurlijk niks over te zeggen wie de boete betaalt en officieel mag je dat werk gewoon weigeren (hoewel we allemaal weten dat zoiets niet goed is voor de verhoudingen op het werk...).quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:24 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Gheheheh
Zo, rij en rusttijden worden nu ook aan de laars gelapt. Ik ben bij het laatste adres, en omdat ik moest lossen omdat het daar dicht ging ben ik over mijn rijtijd heen met 13 minuten. Niet heel erg of zo, op te lossen met een kwartiertje extra pauze.
Ik bel naar de zaak om ze dat te vertellen. En dat ik daardoor morgenvroeg pas om 7 uur kon vertrekken.
Nee, meneers mening was anders. Ik moest gaan rijden en morgen gewoon om 6 uur rijden.
Heb m wel verteld dat de boete NIET voor mij is maar voor hem!
Sukkels
Kom ik wel aan mijn rusttijdquote:Op dinsdag 1 december 2009 18:53 schreef Barcaconia het volgende:
Dat wordt inderdaad een stevige danMoet je ook de agent nog een keer uitschelden en tegen zijn auto aanrijden. Dan heb je waarschijnlijk een gratis overnachting te pakken
Het is wel jouw rijbewijs en jouw portemonnee, ik zou je planner voorstellen een dagje van plaats te wisselen. Gewoon om dat het kan. Ik ben in dat soort dingen heel simpel: als ik het zelf moet betalen dan maak ik dus ook zelf uit of ik voldoende pauze maak of niet. En als meneer planner het daar niet mee eens is, heeft ie pech. Ik zit achter het stuur, en die auto is nog altijd niet op afstand bestuurbaar. Dus laat 'm z'n best maar doenquote:
Alleeeeeeez meneereke, als ik U een schop in uw kinderbijslag verkoop, wilt u mijn tacho dan eens uitlezen? En zet 'm meteen ook ff op de weegbrug als je wilquote:
Dan komt het opeens heel dicht bij ja, en dan te bedenken dat dat iedereen kan overkomen... Sterkte in ieder gevalquote:Op woensdag 2 december 2009 09:30 schreef RealZeus het volgende:
Een collega die ik in Vilvoorde altijd tegenkwam en die ik donderdag nog een prettig weekend wenste is dit weekend plotseling overleden aan een hartstilstand.Slechts 45 jaar oud.Ik kan er met mijn verstand nog niet bij en hoop eigenlijk op een hele slechte grap ook al weet ik beter.
Kut man.. zo kan het leven ook zijn (en dus eindigen)quote:Op woensdag 2 december 2009 09:30 schreef RealZeus het volgende:
Een collega die ik in Vilvoorde altijd tegenkwam en die ik donderdag nog een prettig weekend wenste is dit weekend plotseling overleden aan een hartstilstand.Slechts 45 jaar oud.Ik kan er met mijn verstand nog niet bij en hoop eigenlijk op een hele slechte grap ook al weet ik beter.
So suck it, before it sucks youquote:Op woensdag 2 december 2009 11:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kut man.. zo kan het leven ook zijn (en dus eindigen)![]()
Mijn ouweheer viel op 41 jarige leeftijd ook ineens om 's ochtends toen hij in zijn auto wilde stappen op de zaak.. aan het einde van die middag was ik wees![]()
Life sucks, and then you die
You don't marry bitches; you just fuck 'emquote:Op woensdag 2 december 2009 11:30 schreef druppelkut het volgende:
Life is a bitch. And then you marry one.
Dat was ook mijn gedacht inderdaad. Af en toen loop ik me overal druk over te maken maar vannacht had ik echt zoiets van:"Waar gaat het over.."quote:Op woensdag 2 december 2009 10:16 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dan komt het opeens heel dicht bij ja, en dan te bedenken dat dat iedereen kan overkomen... Sterkte in ieder geval
quote:Op woensdag 2 december 2009 16:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
You don't marry bitches; you just fuck 'em
Sja, distributie rijden wilde je toch niet?quote:Op woensdag 2 december 2009 17:19 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik ben nachtchauffeur, dat kan ik wel vergeten.
Nee hoor.quote:Op woensdag 2 december 2009 17:38 schreef Sounddragon het volgende:
Het chauffeursleven is gewoon de pest voor je sociale kontakten.. has always been, and will always be so
Het verschilt:quote:Op woensdag 2 december 2009 19:49 schreef blup het volgende:
Ik werk van 6:30 tot om en nabij 15:00 nu, sociaal genoeg lijkt me. Hoog seizoen is het 06:30 tot 21:00
En als je 50 minuten de andere kant op rijdt, waar ben je dan? Als in: is daar niet wat beters te vinden?quote:Op woensdag 2 december 2009 20:00 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Het verschilt:
Ik heb 4 diensten en die wisselen elkaar af:
Deze week heb ik bijvoorbeeld ma,wo,do van 22.00u tot 6.00u en di en do van 19.00 tot 7.30u, volgende week is dat waarschijnlijk andersom.
En dan hebben we nog een week waarin het wisselt tussen de twee volgende diensten: de ene dag van 14.30u tot 0.00 en de volgende dag van 13.00u tot 03.00.
Er zijn ook nog diensten die er als volgt uitzien:
de ene dag van 19.30 tot 2.30u en de volgende dag van 14.00 tot 6.00u
en een dienst waarbij je elke dag van 19.00u tot 7.00u werkt en een dienst waar een vaste chauffeur op zit van 20.00u tot 5.30u
Als die vaste chauffeur weg is zal die laatste ook wel gemengd worden.
Daarbij woon ik 50 minuten van de zaak af dus je kunt wel nagaan waarom ik met sommige diensten niet heel blij ben.
Nee,dan was ik al weg geweest.Nou moet er weer een chauffeur op mijn pasje rijden want er moet een extra auto en die chauffeur heeft geen uren genoeg meer. Ik vraag me wel eens af of ik voor een transportbedrijf werk of een frauderende criminele organisatie.quote:Op woensdag 2 december 2009 23:46 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
En als je 50 minuten de andere kant op rijdt, waar ben je dan? Als in: is daar niet wat beters te vinden?
Ik ben nieuwsgierig, vooral wat betreft de verschillen met hier in NL.quote:Op woensdag 2 december 2009 15:18 schreef Barcaconia het volgende:
Ik denk dat ik binnenkort hier (US) met een trailer ga lessen. Ik heb nog nooit met zo'n Peterbilt gereden en dat lijkt me toch wel lachen! En een uitgebreid US-rijbewijs is natuurlijk sowieso wel mooi om te hebben.
Lessen kost allemaal toch niet veel dus dat is mooi.
Ik ga er binnenkort eens achteraan bellen. Ik heb een tijdje terug wel in een Kenworth gezeten en ik weet wel dat het van binnen een ontzettend krap ding is. En dat zou je niet zeggen als je het van buitenaf bekijkt.quote:Op donderdag 3 december 2009 10:00 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik ben nieuwsgierig, vooral wat betreft de verschillen met hier in NL.
Gewoon niet remmen.quote:Op donderdag 3 december 2009 09:33 schreef druppelkut het volgende:
Planning? Wat is dat?
Ik had 1 adresje vandaag. Alleen uitlossen. Toen een uur lang geprobeerd de planner te pakken te krijgen![]()
Edit: inmiddels nog maar 4% rem over. M'n dashboard begint heftig te protesteren. Morgenmiddag mag ik naar de garage als de schoenen me nog niet om de oren zijn gevlogen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |