Al pakt ze 30 ton op d'r bolderkar, dan nog mag er geen 37 ton op de motorwagen. Ik zeg: motorwagen 10 + 12 + 10 = 32, en de kar zo te zien 3 keer 10 is 30. Dus hooguit 62 ton, qua asdruk danquote:Op dinsdag 8 december 2009 17:53 schreef LoempiaLiza het volgende:
67 ton mag best, maar dan niet zoveel op de kar laden, anders ben je alsnog overbeladen. En denk om je sleepas, die remmen zijn net nieuw
Dan klopt er iets met de afstemming van de auto niet. Als in: bak te lang, bakvulling te ver naar achter, etc. In principe moet er gewoon 28 ton op kunnen, want bij ons in de koelers kan het ookquote:Op dinsdag 8 december 2009 20:39 schreef druppelkut het volgende:
Technisch kan ik 58 ton aan. 28 op de motorwagen en 30 op de aanhanger.
9,5 + 11 + 7,5 en 3 * 10.
Maar als ik met de motorwagen netjes 28 ton weeg pakken ze me nog op de sleepas
Nou, nog een sleepas er bij achter lassen danquote:Op dinsdag 8 december 2009 21:01 schreef druppelkut het volgende:
Waarschijnlijk is de bak meestal te lang. Of verkeerd geladen.
Had liever een gestuurde voorloopasquote:Op dinsdag 8 december 2009 21:03 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Nou, nog een sleepas er bij achter lassen dan
Ja ok, dat bedoel ik eigenlijk, zoals die mestwagen die laatst gekanteld wasquote:Op dinsdag 8 december 2009 21:04 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Had liever een gestuurde voorloopas
En een langer chassis.
Of die met baggerslib op de A15 gisteren.quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:20 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ja ok, dat bedoel ik eigenlijk, zoals die mestwagen die laatst gekanteld was
Neuj! Dat was een benzquote:Op dinsdag 8 december 2009 21:52 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Of die met baggerslib op de A15 gisteren.
Ik weet dat dat geen auto was. Kan zijn baas meteen een echte auto kopenquote:Op dinsdag 8 december 2009 22:36 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Neuj! Dat was een benz
Wij hebben het over vrachtwagens
Daarom. Trouwens. Ga eens een vent uit de kroeg trekken ofzo, je F5 slijt nogal zoquote:Op dinsdag 8 december 2009 22:38 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Ik weet dat dat geen auto was. Kan zijn baas meteen een echte auto kopen
Heerlijk, verwijten naar elkaar maken!quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:45 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Daarom. Trouwens. Ga eens een vent uit de kroeg trekken ofzo, je F5 slijt nogal zo![]()
En nou niet zeggen: jah jij ook dan! Want ik ga dus ook naar de kroeg nu
Watskebeurt?quote:Op woensdag 9 december 2009 10:03 schreef druppelkut het volgende:
Grmbl....
Ruim 3 uur erover gedaan om 2 bakjes ijzer te laden
6 uur begonnen en om half 10 kon ik pas gaan rijden
dat heb ik een paar keer gedaan, als er weer eens een laad-uitzendkracht niet op kwam dagen....quote:
Poh, ik zie ff een kostenpostje die opgelost kan worden zegquote:Op woensdag 9 december 2009 23:53 schreef Redbaron het volgende:
niets mis met met de hand laden.
Bij wessels niet anders gedaan. 2200 kaasjes van 12kg met de hand inpakken met 2 ton aan planken uitleggen.
Heb je gelijk geen sportschool meer nodig
en als je dan bij de klant de deur opendoet.. alle kazen er uit, rollend over het grindpadquote:Op woensdag 9 december 2009 23:53 schreef Redbaron het volgende:
niets mis met met de hand laden.
Bij wessels niet anders gedaan. 2200 kaasjes van 12kg met de hand inpakken met 2 ton aan planken uitleggen.
Heb je gelijk geen sportschool meer nodig
Met de hand los laden gingen er meer mee dan er op boxen passen. Pallets idem.quote:Op donderdag 10 december 2009 17:36 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Poh, ik zie ff een kostenpostje die opgelost kan worden zeg![]()
Wel eens van pallets gehoord? Of als het niet in dozen mag: boxen?
Met de hand laden... we zijn de oorlog voorbij inmiddels hoor
Als je goed geladen had kwamen ze er nooit uitrollen:)quote:Op donderdag 10 december 2009 17:42 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
en als je dan bij de klant de deur opendoet.. alle kazen er uit, rollend over het grindpad
Zo had ik een plaatje gezien bij een perkgoedgroothandel. Die hadden een grote foto staan bij elke deur om de chauffeurs te waarschuwen dat je niet de rekstokken moet vergeten. Foto liet zien dat de vrachtwagen ong. 2 meter van het dock weg was gereden en dat er iets van 5 denen vol met perkgoed op de grond waren gevallen..quote:Op vrijdag 11 december 2009 01:01 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Als je goed geladen had kwamen ze er nooit uitrollen:)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |