abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 december 2009 @ 17:22:27 #201
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_75252824
Lief van jullie, thnx Lief is ondertussen op de fiets door de stromende regen op weg naar de dierenarts om het plasje in te leveren (opvangen lukt ons altijd prima, we zeten de bak zonder kap in het midden van de gang, even opletten tot hij gaat en dan schuiven we achterlangs een lepel onder zijn gat zo lang we zijn eigen grit maar gebruiken en niet met plastic aan de gang gaan lukt dat prima, maar op plastic wil hij niet piesen ).. Poppejans, naar verhaal van jouw kat, deze heeft dus ook al eens flink gruis gehad, heel zielig.. En mijn moeder, tja, het probleem is dat als wij hier nu iets van zeggen, ze het altijd zo weet te draaien dat zíj het slachtoffer is en dan is ze weer wekenlang aan het huilen Ze mag immers haar kleinzoon niet zien he? Mijn pa weet haar tot nu toe nog redelijk in bedwang te houden want die snapt heel goed dat zij geen deel uitmaken van ons directe gezin, maar nu stond ze daarnet toch ineens weer voor de deur terwijl ik net met Stef aan het chillen was op de bank en mijn lief naar de zorgwinkel was. Ik weet echt ff niet hoe ik hiermee om moet gaan maar mijn kraamtranen (kan dat nu nog) helpen niet mee hoor En ondertussen zit ik met mijn pink in Stef geplugged om hem door zijn krampjes heen te helpen en er komt me toch een onweer uit zijn broek!
3!
pi_75252995
och germ Incantrix
ik begrijp heel goed hoe je je voelt over je moeder. Het is ook echt niet zo dat je haar haar kleinkind wilt ontzeggen ofzo maar come on, moderation is the key... Mijn moeder weet dat soort dingen ook altijd zo om te keren dat het mijn schuld is en dat ik raar ben en bot en weet ik het wat.

Misschien helpt het om gewoon af en toe de telefoon niet op te nemen of af en toe niet open te doen ofzo?
Dat laatste is dan missschien wel heel erg bot, maar wat je zegt, ze maakt nu eenmaal geen deel uit van jullie gezin en ze kan gewoon niet te pas en ontepas voor de deur staan. Heeft het geen zin anders om met je vader voorzichtig te praten? Dat je dit toch wel erg vervelend vind en of hij niet in de gaten kan houden dat ze niet steeds naar jullie toe gaat ofzo?

Arme Stef met krampjes en ik moest erg lachen om het onweer uit zn broek
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 3 december 2009 @ 18:00:47 #203
95408 Incantrix
pi_75254034
Huupz, jij ook al in zo'n situatie? Stom is dat he? Het is inderdaad precies wat je zegt, je wil niemand iets ontzeggen, maar er is gewoon een grens waar de meeste mensen heel goed van snappen dat je er niet overheen moet.. Helaas ziet mijn moeder die grens gewoon niet. Niet opendoen gaat me denk ik niet lukken (al had ik vanmiddag eigenlijk zó veel zin om te roepen dat ik niet thuis was en de hoorn van de benedendeurbel erop te gooien ) en ik wil er eigenlijk het liefst van alles over praten met mijn vader want ik weet dat hij het wél snapt en haar tegen zit te houden waar mogelijk, maar die kan dus ook zijn kont niet keren zonder dat zij ernaast staat.. En weet je, we wísten dat dit eraan zat te komen hoor, maar ergens had ik toch nog wel íets meer decency verwacht zeg maar.. Dat ze me niet eens toestond mijn eigen kind voor het aller-eerst aan te kleden doet me eigenlijk best wel zeer.

Haha, jah, zo klonk het ook echt, en dan die regen buiten Nouja, de krampjes zijn volgens mij voorbij en het is voedertijd, dus maar eens de luier openen en zien wat de vangst is

Thnx voor het begrip lieverds, fijn om er ff over te kunnen praten..
3!
pi_75254538
mja nouja het is inmiddels wel wat bijgedraait hoor gelukkig. Maar in het begin, de eerste twee weken zat ik hier vaak met 6 man visite die dan 3 uur ofzo bleven plakken. En ik tolde bijna om maar ze begrepen het gewoon niet. Ik hoor het mn moeder nog zeggen "wat maakt het nou uit of er nou 5 volwassenen komen of 6 volwassenen?!" ze was echt heel erg boos toen.
Hier belt ze gelukkig wel voordat ze langskomen maar dat komt ook omdat het 45 minuten rijden is voor hen. Het probleem hier was dat ze welliswaar belde maar vervolgens geen nee verwachtte of wilde horen. Wat hier werkte was dus gewoon een paar keer nee zeggen en voet bij stuk houden. Dat heeft me een paar irritante reacties opgeleverd (wat ben je toch godvergeten strikt en je bent geen leuk persoon jij) maar nu zitten we op 1 á 2 bezoekjes per week.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75254705
Incantrix Wat lastig zo. Waarom mag Stef nog niet naar buiten eigenlijk?
Huup srsly Wat een opmerking
Ko nu al zo groot

Mijn meisje is een kletskous *filmpje uploadt* even wachten hoor, 't duurt nogal
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_75254721
Wat een boel " " smileys in één post
  donderdag 3 december 2009 @ 18:25:44 #207
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75254823
Hmm.. wat een 'vervelende' mama's en schoonmama's dan. Ze bedoelen het vast (misschien) goed, maar je zit er idd niet op te wachten. Moeilijk om dan een grens aan te geven.
Gister naar Sint geweest en de heren vonden het prachtig, lachen! Ze kregen er natuurlijk niet echt iets van mee, maar t was gezellig en leuk om de collega's van mijn man eens in real life te zien! En natuurlijk: showen! Na t feest waren ze he-le-maal kapot, dus slapen in de auto...
pi_75255007
Vicky voor Tess

Oh Incantrix wat vervelend dat ze zich zo opdringt!
En Huup 1 a 2 keer per wéék? Jeumig, dat vind ik persoonlijk nog steeds echt heel erg veel!
Hoe gaat het eigenlijk met Amélie haar poepluiers? Komen ze weer vanzelf?

Hier gaat het echt even heel beroerd... Timo is ziek en het is zo in en in zielig Ik begin nu ook ziek te worden.. Bluh, hopelijk snel weer beter met zn allen.. Oeh van de week was Timo wel alweer 4 maanden! Gek genoeg vind ik 4 maanden bij andere kindjes veel ouder klinken dan bij Timo
pi_75255319

Kletskous
en ja dat is een luier daar in de hoek ja ze was zo aan 't kletsen dat ik snel de camera pakte en 'm daar liet liggen Oeps.
pi_75255334
Oh timo ziek Beterschap jochie! En gefeliciteerd met je vermaanddag zoals ze dan zeggen
  donderdag 3 december 2009 @ 18:53:18 #211
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75255789
Huupje! Ik heb vandaag onze fysio gevraagd over dat rollen voetjes vastpakken en als ze het al konden nu was het echt heel vroeg. 4-5 maanden is daarvoor echt wel gemiddeld.
Het is wel goed, dat van die voetjes omdat ze dan hun rugje bollen dus het idee dat je fysio graag zou zien dat ze het deed is wel leuk, maar het zou echt rap zijn hoor!

De fysio heeft vandaag Oscar's schedeltje weer opgemeten, morgen of volgende week krijgen we de uitslag Er was iig nu al wel aan de vorm te zien dat het schedeltje nog niet mooi rond was... Als ze alles berekend heeft gaan we overleggen over hoe nu verder zeg maar.
pi_75256027
Willow kletstante!!
en als je het niet gezegd had had ik het niet gezien hoor Innepin

Timo beterschap ventje en je mama ook! Gaat het een beetje nu met je gewicht Chan?
en alweer vier maanden joh, wat gaat het snel hè?

En mja, 1 à 2 keer per week, het is ook iets teveel for my taste. Maar goed, aan de andere kant is het ook hun eerste kleindochter enzo dus ach. Ze komen niet voor mij, dat scheelt Het wordt wel minder als nummer twee komt of als mn zusje zwanger raakt
mn schoonouders komen maar eens per maand ongeveer en die zeuren eigk niet verder over bezoeken. Mn schoonmoeder heeft wel eens laten vallen dat ze het jammer vindt dat wij niet bij hen blijven slapen maar ze is slim zat en ze had zelf ook al wel bedacht dat blijven slapen voor ons gewoon een hoop gedoe en gesjouw met spullen betekent enzo. Dat komt allemaal wel.

Oh en de poepluiers!
Ja nouja, we hadden dus weer 2 dagen lactulose gegeven en toen kwam er zo'n *plof* en daarna een hele dikke luier dus na die plofluier hebben we het weer 2 dagen aangekeken zonder lactulose en toevallig had ze gister inderdaad weer een hele dikke luier. (hihi ik schreef dikke uier ). Dus daar ben ik voorzichtig wel erg blij om. Maar nu twijfel ik over wat ik moet doen, weer een paar dagen afwachten of toch doorgaan met die lactulose prut.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75256239
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:53 schreef Brighteyes het volgende:
Huupje! Ik heb vandaag onze fysio gevraagd over dat rollen voetjes vastpakken en als ze het al konden nu was het echt heel vroeg. 4-5 maanden is daarvoor echt wel gemiddeld.
Het is wel goed, dat van die voetjes omdat ze dan hun rugje bollen dus het idee dat je fysio graag zou zien dat ze het deed is wel leuk, maar het zou echt rap zijn hoor!

De fysio heeft vandaag Oscar's schedeltje weer opgemeten, morgen of volgende week krijgen we de uitslag Er was iig nu al wel aan de vorm te zien dat het schedeltje nog niet mooi rond was... Als ze alles berekend heeft gaan we overleggen over hoe nu verder zeg maar.
oh wat lief dat je het gevraagd hebt! dankjewel
wij moeten maandag weer... ik ben benieuwd. Kind gaat nog geen kant op als ik haar op dr buik leg en ook die voeten doet ze nog niets mee. Ze ziet ze wel en ze vindt het geinig om haar tenen te bewegen (dikke pret!) maar pakken nèh... maar rugje bollen dus, okay, daar kan ik misschien wel iets meer mee.

Heeft je fysio ook gezegd of Oscar's schedel wel al rond had moeten zijn? Of dat het wellicht nog gewoon bijtrekt ofzo? En maak je je er zelf zorgen om?
Mijn fysio heeft dus nog niets opgemeten, en vorige keer zei ze dat ze ons eigenlijk had willen ontslaan maar dat ze het toch maar niet ging doen. Ergens ben ik dus blij dat ze ons niet ontslagen heeft maar aan de andere kant vond ik het wel gek dat ze ons zo weg wilde sturen zonder iets gemeten te hebben ofzo. Terwijl ze wel steeds roept dat ze zo plat is ik ga denk ik maandag maar ns vragen of Amélie ook opgemeten kan worden want al dat haar is leuk en aardig maar ik zie nauwelijks iets aan haar schedel qua veranderingen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 3 december 2009 @ 19:07:14 #214
95408 Incantrix
pi_75256307
Huup! Wat een verschrikkelijke opmerking om naar je hoofd te krijgen zeg Ook fijn dat je dan echt 6 man sterk aan plakkers had trouwens Wij hebben nu samen afgesproken dat wij 1 bezoek per week de max vinden en daarna nee gaan zeggen, maar nu beginnen de onaangekondigde bezoeken dus. Wel jammer, ze woont ook aardig dichtbij, haha Mijn moeder wordt trouwens nooit boos hoor, die is altijd meer van de teleurgesteld en verdrietig, ook heel fijn.. Nouja, we moeten maar eens zien, op deze manier gaat het in elk geval niet.

Innepin, hij is flink afgevallen en komt nu maar heel moeizaam weer aan, dus is het advies hem binnen te houden tot hij aan zijn geboortegewicht zit. Naar buiten gaan kost hem nog even teveel energie En dat meisje van jou! (en die luier had ik denk ik niet gezien als je het niet gezegd had )

Mikoxx, dat klinkt leuk en gezellig!

En Chan, wat naar, beterschap voor jou en Timo

Net de uitslag van de kat btw: beginnende blaasontsteking, maar we zijn er erg op tijd bij.. Hoera dat ik mijnkatten zo goed ken..
3!
  donderdag 3 december 2009 @ 19:15:08 #215
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75256538
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:05 schreef huuphuup het volgende:

[..]

oh wat lief dat je het gevraagd hebt! dankjewel
wij moeten maandag weer... ik ben benieuwd. Kind gaat nog geen kant op als ik haar op dr buik leg en ook die voeten doet ze nog niets mee. Ze ziet ze wel en ze vindt het geinig om haar tenen te bewegen (dikke pret!) maar pakken nèh... maar rugje bollen dus, okay, daar kan ik misschien wel iets meer mee.

Heeft je fysio ook gezegd of Oscar's schedel wel al rond had moeten zijn? Of dat het wellicht nog gewoon bijtrekt ofzo? En maak je je er zelf zorgen om?
Mijn fysio heeft dus nog niets opgemeten, en vorige keer zei ze dat ze ons eigenlijk had willen ontslaan maar dat ze het toch maar niet ging doen. Ergens ben ik dus blij dat ze ons niet ontslagen heeft maar aan de andere kant vond ik het wel gek dat ze ons zo weg wilde sturen zonder iets gemeten te hebben ofzo. Terwijl ze wel steeds roept dat ze zo plat is ik ga denk ik maandag maar ns vragen of Amélie ook opgemeten kan worden want al dat haar is leuk en aardig maar ik zie nauwelijks iets aan haar schedel qua veranderingen
Volgens mij is het wel iets verbeterd, wat ik ervan kan zien, maar toen ze me de vorm liet zien vanmiddag viel het me eig. tegen dat het nog zo ongelijk was...
Ze had 3 weken geleden al wel gezegd dat het idd nog niet helemaal goed zou hoeven te zijn, en ook dat het mss zelfs nog wel ietsje erger zou kunnen zijn omdat het toch even duurt voordat dat schedeltje goed gaat vormen.
Maar goed, even afwachten dus.
En ja, als ik jou was zou ik wel laten meten hoor, dan weet je het gewoon zelf even...
pi_75256717
Over het speelkleed, Driekus kan inderdaad wel bij het speeltje dat er nu aanhangt en hij kan er tegen slaan en pakt het af en toe vast. Dat maakt het juist zo leuk volgens mij want in de box leg ik er ook wel eens een speeltje bij (ik geef het in zijn hand of leg het bij hem) maar dat vindt ie lang niet zo leuk. Maar bij onze bogen kan je dus dingen op verschillende hoogten hangen en alles hangt nu vrij laag.

Icantrix, toch moet je echt wat zeggen over die bezoekjes hoor, het kost jou ook energie als je je er aan ergert. Gelukkig hebben we er hier geen last van en ook eigenlijk bijna geen last van gehad. Mijn relatie met mijn ene schoonmoeder is niet zo goed, dus hebben mijn man en ik de afspraak gemaakt dat hij daar wel elke week heen gaat, maar dat ik niet mee ga. Is misschien flauw, maar wel het beste voor iedereen. En mijn eigen ouders moeten ook 3 kwartier rijden, dus die bellen wel eerst. Maar ons pap is ook wel zo gek om voor 3 kwartier of een half uur op en neer te komen. Zit ie langer in de auto dan dat ie hier is...
Huup, overleg anders met je wvk over de lactulose, geen idee of je daar mee kunt stoppen.
Onze fysio heeft Driekus ook nog niet gemeten, maar bij het eerste gesprek vertelde ze al dat ze dat pas met 3 maanden gaat doen. Je ziet hier het verschil al goed, het is nog echt niet mooi rond, maar het gezichtje zelf is beter, oren weer op 1 hoogte enzo.

Timo, beterschap en Chan, jij ook!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_75256756
@BE mja ik heb het er net met mn lief over gehad en die zei ook dat hij het toch wel prettig vond als er maandag even gemeten wordt. Dan voelt het toch alsof je iets concreters in handen hebt zeg maar.
Vervelend gevoel hè, dat het dan zo tegen kan vallen. Terwijl zn koppie waarschijnlijk op het eerste oog helemaal niet dramatisch scheef is (bij de meet in elk geval niet ). Ik voelde echt mn maag een beetje samenknijpen toen de fysio de laatste keer zei dat het erger was geworden. Blegh. En de gedachte aan een helm vind ik helemaal erg Maar goed, we gaan stug door met oefenen enzo.

@Incantrix, och als het om dat soort opmerkignen gaat ben ik wel wat gewend helaas Mn zusje belde last-minute of ze ook mocht langskomen die dag, maar een paar uur ervoor had ik al ja gezegd tegen mn broertje. Dus ik had het er over de telefoon over gehad, zuslief vond het best, dan niet, dan een andere keer, ook goed. Maar mn moeder vond het nodig om er van alles van te vinden toen. Normaal gaat het een beetje t ene oor in en t andere weer uit maar nu kon ik me toch echt niet inhouden en heb k geroepen dat het toch zeker mijn huis en mijn kind en vooral ook mijn lijf is waar het over gaat dus dat ík beslis en niet zij.
Nouja en toen was ik dus stom
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 3 december 2009 @ 19:24:56 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75256834
Wat gek dat hij zegt dat het erger is, maar dat hij dan niet meet...

Ik was bij de eerste keer meten al verbaasd dat hij net over de grens van matig naar erger zat.
En toen dacht ik 'ach, stel dat... wat maakt zo'n helmpje dan uit' maar idd vind ik het nu ook een naar idee. Maar goed, beter wel doen. Stel dat hij later ooit zijn koppie kaal wil scheren dan moet het er wel een beetje uit zien.
pi_75256998
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:24 schreef Brighteyes het volgende:
Wat gek dat hij zegt dat het erger is, maar dat hij dan niet meet...

Ik was bij de eerste keer meten al verbaasd dat hij net over de grens van matig naar erger zat.
En toen dacht ik 'ach, stel dat... wat maakt zo'n helmpje dan uit' maar idd vind ik het nu ook een naar idee. Maar goed, beter wel doen. Stel dat hij later ooit zijn koppie kaal wil scheren dan moet het er wel een beetje uit zien.
zij onze fysio dus hè

mja ik vond het ook gek. Ik vroeg ook hoeveel erger maar daar kreeg ik niet echt een duidelijk antwoord op.
Ik vind het zo naar omdat mn meisje er zelf niets aan kan doen. Het is niet alsof ze het expres doet ofzo en wij doen er zoveel mogelijk aan om het tegen te gaan maar je kunt er niet alles aan doen en dat vind ik rottig.

Ik heb wel besloten dat als ze niet wil meten of als ze ons na deze afspraak toch ontslaat dat ik dan misschien toch maar naar een andere fysio ga. Ik ben er gevoelsmatig nog niet klaar mee, ik wil er liever nog even bovenop blijven zitten.

Overigens was mijn fysio dan wel weer verbaasd dat wij geen echo aangeboden hadden gekregen van de heupjes omdat de huidplooien niet gelijk zijn en vanwege mijn familie met hypermobiliteit enzo. *zucht* kan dr ook nog wel bij. Ik denk dat ik daar volgende week even voor naar het inloopspreekuur ga op het CB

dat van dat kaalscheren zei ik ook
mn lief ging in protest
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75257166
Huup, bij jullie is dus ook al naar die heupjes gevraagd. Onze fysio begon daar de vorige afspraak opeens over omdat Driekus in het ene been meer beweging had dan in het andere. Maar deze keer zei ze er niets meer over en ik ben het vergeten te vragen...denk ik nou pas weer aan.
* mefke79 noteert voor zichzelf dat ze er de volgende keer wel naar vraagt
pi_75257232
Huup met mijn gewicht gaat het nog niet goed, maar ik ben nu doorverwezen naar een diëtiste, hopelijk kan die me een beetje helpen. En ze heeft me aangeraden fantomalt toe te voegen aan mn eten deze week tot we de eerste afspraak hebben, hopelijk gaat dat alvast een beetje helpen...

Vraagje, wanneer zouden jullie de HAP bellen? Timo is nu 38 graden, hoest de longen uit zn lijfje en piept constant heel erg zielig. Ik heb al luuf op zn buikje en rug gesmeerd, neusspray in zn neus, een ui in de buurt, maar het blijft maar zo zielig en ik weet niet wat ik verder nog kan doen.. Bluh

Ohw enne Huup tijd voor een tweede dan
pi_75257331
Chan ik kreeg van mijn huisarts te horen dat ie wel mocht piepen, maar niet met koorts en ook niet als ie ging 'neusvleugelen' = zijn neusvleugels die naar binnen trekken bij het ademen. Anders bel gewoon effe voor overleg, daar zijn ze toch voor?
pi_75257359
hmm hoe lang is het al zo Chan? ook die temperatuur enzo?
En ben je zelf ingeënt tegen mex griep? Als dat niet zo is dan zou ik denk ik zelf misschien wel bellen, maar ik ben daar ook wel een beetje een doos mee dus misschien dat anderen minder snel bellen.

Fijn dat je bent doorverwezen, hopelijk scheelt het wat

jaaaaa nog zo'n gebakje
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75257524
Hebben jullie hummels trouwens ook van die ijskoude handjes als je ze 's ochtends uit bed haalt? Echte ijspegels zijn het hier, het eigenwijsje wil gewoon niet met zijn handjes onder de dekens.
pi_75257798
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:45 schreef mefke79 het volgende:
Hebben jullie hummels trouwens ook van die ijskoude handjes als je ze 's ochtends uit bed haalt? Echte ijspegels zijn het hier, het eigenwijsje wil gewoon niet met zijn handjes onder de dekens.
ja ijsklompjes!
Amélie wil ook niet onder de dekens met haar handjes. Tijdens de nachtvoeding leg ik vaak mijn hand over haar handjes heen en dan zijn ze zo weer warm.
Ik weet dat het voor haar waarschijnlijk niets uit maakt qua temperatuur die handjes, maar het voelt zo sneu
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75259836
Brrrrrr, die koude handjes komen me bekend voor!
Net als de opdringeride oma's, maar dat is bij een 2e kindje opvallend minder. Mijn moeder durfde de eerste weken Toby amper aan te kijken omdat ze bang was dat Devin jaloers zou worden, inmiddels is ze gelukkig weer bijgetrokken.

Agossie, arme Timo.Hopelijk is hij gauw weer beter

Toby heeft een nieuw trucje waar ik wat minder blij mee ben, hij kan zich nu gericht krabben. Zijn eczeem speelt weer op en zijn voorhoofd is felrood en geririteerd. Zo sneu, hij is ook helemaal huilerig vandaag.

En de brief bewaar ik idd. Heb het even nagezocht Mefke, je mag niet binnen 12 weken na de bevalling ontslagen worden.
.... met gevoel voor drama....
pi_75260694
hier is het even doffe ellende. Meneer wil niet slapen en huilt hard en veel. Trekt telkens aan zijn linkeroor. Misschien oorpijn? Als je hem uit bed haalt stopt het huilen.

Hij slaapt al dagen slecht en drinkt ook slecht en word soms schreeuwend wakker. We twijfelen om hem een paracetalmol te geven. We weten natuurlijk niet zeker of dit het is.
  donderdag 3 december 2009 @ 21:21:00 #228
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75261196
Ik weet het bijna wel zeker. afgaande op wat je zegt dan he...
Drinken doet ook pijn bij oorpijn. En als je hem uit bed haalt zit hij rechtop en doet het ook minder pijn... Zeker als het al een paar dagen duurt....
Paracetamol zou ik iig wel doen als ik het zo lees en ik zou toch vanavond als het echt niet gaat de hap bellen, en anders morgen de ha.
pi_75261410
Jeetje Incantrix, wat lastig zo met je moeder. Klinkt inderdaad alsof het het beste is om eens met je vader te praten. Maar het is wel belangrijk dat in deze tijd, waarin je elkaar leert kennen met zijn drieen, dat je dat ook gewoon ongestoord kan doen. Ik hoop dat ze dat gauw inziet.
En hopelijk is Stef gauw op zijn gewicht.

Willow, kletskontje.

Poppejans, je bent toch nog niet bevallen zonder dat ik het weet? Je hebt nog 4 dagen

Bar, kun je Roy anders niet meenemen terwijl je je was opvouwt bv? Ko vond dat wel interessant, net als in de wipstoel bij de keuken naar het koken kijken. En dan een lekker muziekje opzetten en meezingen en een raar dansje doen, doet het hier heel goed! En inderdaad, zo'n babygym waar ze tegen aan kunnen slaan, daar kan Ko zich wel een half uur mee vermaken.

BE, hopelijk gaat het helemaal goedkomen met Oscars hoofdje en hoeft hij geen helm. Dat zou toch erg fijn zijn.

Huup, jouw mams kan er ook wat van he? Ik snap het wel hoor, ik zit hier achter een beeldscherm en ik krijg al zo'n zin om Amelie te knuffelen als ik haar zie, laat staan als je haar oma bent. Maar tact is misschien nog een leuk leerdoel voor je moeder.

Chan, hopelijk zijn jullie allebei weer snel beter. Hopelijk kan de dietiste je helpen.

IJsklompjes, ja! Lekker vooral 's nachts, van die koude pootjes in je zij.

Arme Toby, zo'n last van jeuk en eczeem.

voor alle andere kindjes en mama's!

Ko was vandaag mee naar een vergadering en hij heeft zich keurig gedragen. Hij mag vaker mee!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  donderdag 3 december 2009 @ 21:28:44 #230
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75261528
TheFrankey, ik heb wel eens gelezen dat ze ook een beetje last van de oortjes kunnen hebben als ze tandjes krijgen. Mss is dat het geval? Zou kunenn natuurlijk... En wat BE al zegt, als t niet gaat zou ik ook de HAP bellen hoor. En als de temp gaat oplopen zou ik zeker paracetamol geven voor de nacht.

Toby, dat is niet zo slim van je. Maar, ja t jeukt ook zo, vervelend... beterschap!

En, knappe Ko! Heb je ook lekker meevergaderd of was je wel stil? haha!
pi_75261641
tnx voor de reacties.

Hij ligt nu weer huilend in bed. Als hij beneden is is het goed. Ook op het aankleedkussen vind hij het prima. Alleen in bed liggen dus niet.
Gelukkig zijn we wat gewend hier met huilende baby's en panieken we niet zo snel. Zijn temp is 37.1. We geven hem even een para nu
pi_75261803
quote:
Op donderdag 3 december 2009 21:28 schreef mikoxx het volgende:
En, knappe Ko! Heb je ook lekker meevergaderd of was je wel stil? haha!
Hij zat aan het begin op mijn schoot aan het hoofd van de tafel en sloeg er ook nog heel professioneel op!
Daarna, had ik hem op de doek op grond gelegd, naast me en was hij lief aan het spelen. Iedereen schrok toen hij na een half uur een kreetje slaakte, ze waren hem gewoon vergeten!

Beterschap TheFrankey.
pi_75262020
Kobus wat heb je je goed gedragen dan zeg

TheFrankey het klinkt gewoon al zielig. Wat sneu, hopelijk helpt de paracetamol.

Arme toby

we hadden net weer een poepluier!!
helemaal uit zichzelf. En het was welliswaar niet heel erg veel, maar t zat wel tot op dr rug, dus mn blije eitje is gelijk maar even in bad geweest.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75262075
Beterschap voor je kleine man TheFrankey!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_75262351
mja hij ligt nu in zijn maxi-cosi bij de afzuigkap en is vooralsnog stil. Het is niet alles maar hij moet wat. Hij slaapt al niet sinds 4u vanmiddag. En vanacht was hij al om half 5 wakker. Is dus ook oververmoeid. Hopelijk werkt de paracetamol.

Je bedenkt je van alles: Oorpijn, tandjes, een stapje, kramp, zijn nieuwe schema. Kon hij maar gewoon praten.
Wat opvalt, bij papa of mama zijn is wel goed. Maar alleen in bed liggen is niets
pi_75262602
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:47 schreef Kersjes het volgende:
En de brief bewaar ik idd. Heb het even nagezocht Mefke, je mag niet binnen 12 weken na de bevalling ontslagen worden.
Kersjes, had het ook nog even nagezocht, postbus 51 meldt het volgende: En ook tijdens uw bevallingsverlof en de eerste zes weken na uw bevallingsverlof mag u niet worden ontslagen.
Stom he, dan mag jij je dus dadelijk 8 weken te pletter werken en dan mag het wel want dan zijn die 6 weken voorbij. Maar goed, ik neem aan dat je geen tijdelijk contract hebt, dus dan moeten ze nog best wel hun best gaan doen om je er uit te zetten. Maar leuk is het niet....

Toby ook al eczeem dus, vervelend zeg. Smeer je em ergens mee in? Driekus heeft mijn eczeem, nu niet alleen meer in zijn gezichtje, ik kom het om meer plekken tegen. Het grote voordeel is dat het niet lijkt te jeuken. Bij mij jeukt dit eczeem ook nooit, dus laten we hopen dat het hierbij blijft (ik heb meerdere soorten eczeem en dit is de enige die niet jeukt).

The Frankey succes vannacht!
pi_75262964
wel fijn dat jullie altijd reageren op mijn verhalen terwijl ik eigenlijk nooit op jullie reageer. Eigenlijk heel oneerlijk.
Maar als man is het misschien toch een beetje anders. Terwijl ik toch het beste met iedereen voor heb hoor :-)
pi_75263554
O, af en toe een nuchtere ongezouten mannenmening zou niet verkeerd zijn hier hoor!

Oeke, wat goed zeg, die Ko heeft gewoon manieren, nu al!
Gewoon rustig zijn tijdens een vergadering.....goed bezig!

Leuk Mikoxx, dat de boys zo leuk meewerkten gister, dat is nog eens leuk showen!
Wij hebben eigenlijk weinig commentaar gehad dat we Lars niet meehadden.

O arme Toby met zijn eczeem, wat zielig toch....
Helemaal nu hij gericht kan krabben, issie straks helemaal gehavend natuurlijk.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_75264732
Die speelkleden hebben wij ook, met de bogen, en eentje uit frankrijk aan beide kan hij met gemak slaan, maar echt max 6 min en dan is hij het beu.

Oeke ik neem hem al mee als ik de was opvouw, dat doe ik meestal boven en dan ligt Roy naast me op bed.
Als Papa gaat koken zet hij roy in de maxi-cosi op het onderstel bij hem.
zelfde met eten, in de wipstoel naast ons (en dan nu al zover dat we beide om de beurt eten)

Maar ach we hebben al een temperament vol kindje het zal er wel bijhoren

toby dat je maar snel van je eczeem af mag zijn
en jezelf openkrabben kan Roy hier ook als de beste.

The_Franky dat jullie kleine man zich snel beter mag voelen.

[ Bericht 9% gewijzigd door _Bar_ op 03-12-2009 22:43:16 ]
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_75265085
Ko.... wat een voorbeeldige baby!

Hoera voor Amelie! Ze wilde gewoon lekker in bad, dit is haar manier geweest om dat aan te geven

Oh, zo leuk! Ik ben vandaag voor het eerst in bad gegaan met allebei m'n jongens
Toby vindt het heerlijk, hij gaat wel vaker badderen met M en grote broer, zolang hij maar half rechtop mag blijven. Zodra je hem horizontaal houdt begint hij te brullen.

Mefke, ik smeer Lanette zalf op zijn gezicht en zijn polsen, daar is het het ergst.
pi_75265304
Jeetje Bar, ik vind dat Roy soms best op Lars lijkt!
Allebei zo'n klein rond en kaal koppie!
pi_75265535
en donkere kijkers
pi_75266906
Ik heb toch maar even de HAP gebeld en die zeiden dat we langs moesten komen, dus dat hebben we maar gedaan.. Inmiddels is zn koorts nog hoger, maar ik heb hem in slaap gekregen, nu afwachten hoe lang hij gaat slapen... Wat vréselijk zeg, een ziek kindje

voor de poepluier van Amélie Wij twijfelen ook nog steeds of we nou wel of geen lactulose moeten geven, laatst toch weer een keer gedaan en met het gewenste resultaat

Mefke hier ook altijd ijsblokjes als handjes, hij weigert zn armen onder de dekens te doen..

Ko nu al aan het vergaderen?

Bar inmiddels is de mevrouw geweest toch? Ik ben nogal een zeef en kan me echt niet herinneren of je al geschreven had hoe het gegaan was
pi_75267653
Chan, wat naar dat Timo zo ziek is heel veel beterschap voor hem. En volg je gevoel: als je het weer niet vertrouwt, gewoon bellen met de hap hoor! daar zijn ze voor. Sterkte vannacht
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_75272607
Jeetje 1 dag bijna niet online geweest en zowat 2 pagina's om bij te lezen.

Incantrix en Huup, sterkte met de moeders. Kan me hun enthousiasme goed voorstellen, maar er zijn echt grenzen. Natuurlijk doet het pijn als je moeder het gewoon niet toelaat als je je EIGEN kind voor de EERSTE keer aan wilt kleden. En huup wat een lullige opmerking zeg! Mijn moeder is er ook zeeeeer regelmatig (deze week was ze er op maandag, dinsdag, donderdag en vanavond (sintshoppen!) en morgen komt ze weer Sinterklaas vieren ) maar dat is ook omdat ik het erg leuk vind. Al is het deze week wel erg veel als ik het zo teruglees, maar zolang het niet opgedrongen wordt en nee ook goed is, is het prima. Ben er juist maar wat blij mee dat ze zo vaak komt zeker in de periode dat Esmee zo veel huilde. Maar Huup reken er dus niet op dat het bij een 2e automatisch minder wordt

Innepin wat een lief filmpje Ze is lekker aan het kletsen zeg! (dat schaap hebben we ook, zal hem eens opzoeken misschien vindt Esmee 'm ook wel zo leuk. Enneh die luier hebben we ook regelmatig in beeld hoor. Je wil toch graag alles goed vastleggen, dan moet je soms gewoon even prioriteiten stellen )

De mannen van Mikoxx hebben Sint gezien! Waren ze dit jaar wel lief geweest?

Chan sterkte voor jou en voor Timo. Ziek zijn is nooit leuk. Beterschap! Oeh lees nu verder dat je naar de HAP geweest ben. Hoe is de nacht gegaan?

Toby wat goed dat je weer wat nieuws geleerd hebt, maar niet zo fijn dat dat krabben is. Kersjes kan je 'm 's nachts anders geen sokjes om zijn handjes doen? Of sabbelt ie ook graag op zijn handjes?

TheFrankey dat klinkt inderdaad als oorpijn. Sterkte voor je ventje.

En Kobus is gewoon al aan het vergaderen

Bar Esmee kan zich zeker een kwartiertje zelf vermaken emt de babygym of de mobiel. Soms ook als ik haar in de wipstoel neerzet als ik was opvouw ofzo. Er moet natuurlijk wel altijd iets zijn om naar te kijken want anders is het saaaaaaai en dat staat gelijk aan huilen

En die foto's van Lars en Roy Wat een mooie mannen zeg!
  vrijdag 4 december 2009 @ 09:40:47 #246
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_75273289
Incantrix en huup, hebben jullie dezelfde moeder als ik
de teksten die ik nu in mijn mailbox heb zitten en zij is tuurlijk het slachtoffer en ik de rotdochter die haar verdriet doet en nooit wat van zich laat horen

Nog eventjes en dan mag ik ook in dit topic posten met mijn manneke. Als hij zo druk blijft als nu in mijn buik, dan kan ik mijn lol nog op!
pi_75273557
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 09:40 schreef Asyniur het volgende:

Nog eventjes en dan mag ik ook in dit topic posten met mijn manneke. Als hij zo druk blijft als nu in mijn buik, dan kan ik mijn lol nog op!
Die van mij leek wel 24 uur per dag wakker toen hij nog in de buik zat, maar nu hij er is blijkt zijn favoriete hobby slapen te zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 4 december 2009 @ 09:54:57 #248
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_75273660
Lieve chan. ik ga het stukje er even bij pakken
quote:
Gisteravond gesprek gehad na het video gebeuren.
Tja weinig op of aan te merken, we doen het goed.
Wat nou precies de bedoeling was weten we nu wel;
Doordat je te maken hebt met een huilbaby, komt het wel eens voor dat je dan vergeet dat je een kindje hebt, en dat je daar dan heel anders naar bent. (qua contackt zoeken ed)
Alleen dat is hier dus niet aan de orde.

Na aanleiding van mijn verhaal wat ik gisteren vertelde, schrok dat vrouwtje best wel, en komt nu maandag nog een keertje langs maar dan overdag.
Ik vertelde dus dat ik niet de volledige liefde aan Roy durf/kan geven, want stel nou dat.... ik houd gepaste afstand.
kijken in de toekomst dat durf/kan ik niet.
En a.s. Maandagochtend komt ze weer om te kijken hoe roy dan overdag is.
  vrijdag 4 december 2009 @ 10:00:06 #249
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_75273779
chan beterschap voor de kleine man
pi_75274087
We zijn de nacht best goed doorgekomen, Timo heeft prima geslapen en is nu zelfs vrolijk, maar nog wel koortsig en heel erg snotterig.. En het is zo lief, ik heb hem een paar keer in slaap gezongen gisteravond laat, hij waardeert het écht als ik voor hem zing Hopelijk slaapt hij vandaag ook weer goed..

Asy Timo was ook zo'n actieveling in mn buik, maar sinds hij er uit is, is het een typische slaapbaby geworden

Bar Ik snap goed dat je gepaste afstand houdt, het is ook allemaal heel ingewikkeld zo.. Fijn dat ze maandag nog een keer komt Ik had het geloof ik al wel gelezen want het komt me wel héél bekend voor
pi_75274489
Karin, wij werden zelf uiteraard op de "normale" tijden wakker, dus niet echt lekker geslapen. Maar goed.
Het was al een hele stap om haar uit logeren te doen.
En vannacht was ze wel weer om half 4 en half 5 "wakker". Maar speentje gegeven en ze sliep zo weer verder tot uiteindelijk 6 uur, heel netjes!

Bar, Iris kan zich wel een beetje vermaken. Maar je moet wel regelmatig even aandacht geven anders gaat ze jengelen. Ze "roept" je gewoon. Dat deed Mirte niet zo, die kon en kan prima zelf spelen en vind het leuk als je komt kijken hoor. Maar als je even ergens anders mee bezig bent is dat ook prima.

Incantrix

Timo, beterschap! En Chan ook!

Innepin, wat een gezellig geklets!
Fake it till you make it...
  vrijdag 4 december 2009 @ 10:48:26 #252
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_75275106
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 10:12 schreef Chan het volgende:
Asy Timo was ook zo'n actieveling in mn buik, maar sinds hij er uit is, is het een typische slaapbaby geworden
Dat geeft hoop!
Ca.ra noemde Harry van de week al een hooligan!
pi_75275974
Sorry, ik heb geen tijd om te lezen, ik moet zo weer troosten, ML heeft zich ziekgemeld zodat hij kan helpen. Ik zag alleen voorbij flitsen dat er iets mis was met je kat Icantrix, beterschap Maar even snel.

Sinds ik die post plaatste dat het beter gaat met Niels' krampjes sinds de Infacol heeft hij op 2 voedingen na bij of na iedere voeding gekrijst van de pijn. Gisteravond ben ik voor het eerst 2 uur van huis weggeweest, naar postnatale zwangerschapsgym, toen ik wegging lag hij vredig te slapen, maar bij thuiskomst bleek hij vijf minuten stil geweest te zijn en twee uur lang nonstop gehuild te hebben, hij was helemaal schor . Hij heeft ook sinds een paar dagen heel veel uitslag op zijn gezicht, nek, hals en bovenrug, anders dan gewone pukkeltjes, het lijkt meer exceem. Vannacht heb ik een beker warme melk gedronken en de voeding erna was het weer ernstig mis. Ik vermoed daarom dat hij wel eens zou kunnen reageren op de koemelkeiwitten uit mijn voeding. Dus die wil ik elimineren, het probleem is echter dat geadviseerd wordt om ook in ieder geval vier weken lang andere sterke allergenen uit de voeding te weren en dat zijn soja, noten, zaden, vis... Dat zijn nou net de producten waarmee ik vlees vervang. Ik heb al sinds mijn kleutertijd geen vlees gegeten en ik vind het doodeng om weer te beginnen met vleeseten eerlijk gezegd. Maar als ik daar Niels mee help probeer ik het wel natuurlijk.
Maar goed, eerst maar eens langs de huisarts, daar hebben we vanmiddag een afspraak mee. En volgende week vrijdag heb ik een afspraak met de dietist. De huisartsassistente reageerde trouwens geschrokken op het gekrijs van Niels (ze hoorde hem) en dat hij dat al drie weken doet en plaatste hem snel als spoed tussen de andere afspraken. En ik zit de hele tijd aan te verkondigen dat darmkrampjes normaal zijn, dat alle kinderen dat hebben en hij zich niet zo druk moet maken, ik schaam me dood.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_75276604
Ach gut Twinkly niet schamen hoor! Het is toch ook logisch? Huilen na een voeding bij zo'n kleintje is 99 van de 100 keer ook van de krampjes. Dat jullie nou toevallig net die ene uitzondering zijn waarbij het wellicht toch iets anders is dat had niemand aan kunnen zien komen toch. Ze worden jammer genoeg niet met een gebruiksaanwijzing geboren.
wat fijn dat je huisarts jullie zo snel kan zien zeg! Ik kan me voorstellen dat je opziet tegen het vlees eten. Zijn er geen andere dingen waar je vlees mee kunt vervangen? Is quinoa ofzoiets niet ook een soort vleesvervanger? Ik weet niet of dat sterk allergeen is maar misschien is zoiets het overwegen waard. Je kunt anders de diëtist bellen om te vragen waar je zo snel vlees mee kunt vervangen tot de tijd van jullie afspraak, of het echt nodig is dat je weer vlees gaat eten.
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:43 schreef Kersjes het volgende:
Hoera voor Amelie! Ze wilde gewoon lekker in bad, dit is haar manier geweest om dat aan te geven
je gaat het haast denken ja...

blij ei

En Chan leuk is dat hè? Amélie is helemaal stil als ik zing en ze moet lachen enzo. En ze wordt er inderdaad ook rustig van. Toch nog iemand die het kan waarderen
Fijn dat Timo weer een beetje opgeknapt lijkt.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75277112
Ohw Twinkly en Niels Hopelijk kan de huisarts snel iets voor jullie doen! En wat Huup zegt hoor, ze komen nou eenmaal niet met gebruiksaanwijzing..

Huup wat een heerlijke Amélie-bad-foto! En zo'n ding wil ik ook hebben voor Timo, wat ziet het er comfi uit zeg Past dat ook in een babybad? Jawel toch? Ahem, ja het zal wel, aangezien er ook een baby in een babybad past...
pi_75277245
ja t was voor het eerst dat we het ding gebruikten, ik wilde niet het hele bad vol laten lopen dit keer, maar om nou zelf in zo'n minilaagje water te gaan zitten...
Hij is geloof ik bedoeld voor in die babybadjes, wij hebben hem gekregen van de buurvrouw en die gebruikte hem in t babybadje. Wij hebben alleen het grote bad en de tub vindt mevrouw niet meer leuk dus dit is ook best zo
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75277479
Huup en Chan, wij gebruiken het ding in het gewone bad, daar zijn ze volgens mij ook voor bedoeld. Te koop bij de prenatal geloof ik (ik heb em cadeau gehad). Het is hier een grote hit en ik vind het ook veel makkelijker dan in de tummy doen. In de tummy krijg ik bijna niet alleen voor elkaar of ik moet de emmer de hele dag laten staan want ik kan em niet tillen. En dit gaat super! Bij enorme poepbroeken gooi ik het ding in bad, kraan open, snel luier verschonen en vast wat wassen en dan is het bad vol genoeg om Driekus er in te leggen.

Niels en Twinkly , vervelend zeg! En wat fijn dat je er zo tussen mag bij de huisarts. Hopelijk valt het mee. En ik zou even goed overleggen met de dieetiste, die heeft er voor gestudeerd, misschien hoef je geen vlees te gaan eten.

Ik heb net toch maar de huisarts gebeld voor mezelf. Driekus is maandag 10 weken oud en ik heb geloof ik al 5 dagen (verspreid) gehad waarop ik geen bloed verloor. Had zo de hoop dat het na een menstruatie zou ophouden, maar niet dus. Argh, ik ben er zo klaar mee
pi_75277762
oh toch voor in het gewone bad ja? Hmm mijn buurvrouw heeft geen bad geloof ik alleen een douche dus zij deed het in het babybadje. Maar goed ik weet het idd ook neit precies want ik heb hem ook gekregen. Lekker duidelijk
Maar hij s wel handig!

Vervelend zeg Mefke.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75281039
Twinkly, toen ik zelf nog enorm bezig was met borstvoeding op gang krijgen heb ik ergens gelezen dat ze krampjes kunnen krijgen als de moeder melk drinkt. Ik kan het nu niet meer vinden, maar ik weet dat ik het ergens heb gelezen, want ik ben toen accuut gestopt met zelf melk drinken.
Ik heb nog even gegoogled en kwam ook nog dit tegen:
"Allergie of intolerantie voor melk
Prof. Castronovo uit België vertelde dat het IgA door melk stuk gemaakt wordt. Indien de moeder tijdens de borstvoeding veel melk drinkt, dan krijgt het kind te weinig IgA en kan dan allergisch reageren met bijv. eczeem. Het stoppen van melk drinken heft de situatie op."
pi_75281121
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 11:57 schreef mefke79 het volgende:
Ik heb net toch maar de huisarts gebeld voor mezelf. Driekus is maandag 10 weken oud en ik heb geloof ik al 5 dagen (verspreid) gehad waarop ik geen bloed verloor. Had zo de hoop dat het na een menstruatie zou ophouden, maar niet dus. Argh, ik ben er zo klaar mee
Hier precies hetzelfde Het wordt ook niet minder, alleen maar meer. Ben gewoon al bijna twee weken ongesteld nu.

Huub, nu wil ik ook zo'n badding!
pi_75281283
Dat ziet er comfi uit! Amelie heeft gewoon vet gelijk, daar zou ik ook wel in willen liggen!

Twinkly, het klinkt best wel als het verhaal van Lars, alleen begon die niet meteen na de voeding te gillen maar na anderhalf uur. Hij leek ook erg te reageren op de voeding, dus we zijn toen eerst naar Omneo geswitched, toen dat ook niet hielp naar Pepti.
Op de pepti doet hij het goed, maar we proberen nu toch of we het kunnen afbouwen.
Ik hoop dat dat gaat, het is natuurlijk het mooist als hij een zo normaal mogelijke voeding kan krijgen.
Maar gaat het niet dan krijgen we wel de machtiging voor de apotheek, en hoeven we de pepti niet meer zelf te betalen.
Ondertussen gaan we met Lars ook naar de osteopaat, Lars heeft het Kisssyndroom, wat inhoudt dat hij enorm last van zijn nekje heeft. Die man behandeld hem en het lijkt goed te helpen.
Heb jij ook contact met de wvk of iemand anders? Ik vond het heel fijn dat er een deskundig iemand meedacht met ons. Het is hartstikke zwaar, een kindje wat heel veel en hard huilt. Probeer ook hulp aan te nemen als dat je wordt aangeboden. Niels een keertje uitbesteden, of iemand die je helpt in huis.
Niet alleen maar de powermama uithangen, want het gaat opbreken....
Ik hoop dat je met het elimineren van melkproducten de koe bij de hoorns hebt, en dat het dan beter met Niels gaat.

Mefke, wat naar! Hier begon het vandaag ook alweer, zat nog geen 3 weken tussen. Kun je nagaan dat een lichaam best wel te lijden heeft onder een zwangerschap, of in ieder geval je hormoonhuishouding.
Ik ga maar weer braaf de pil slikken, dan regel ik in ieder geval nog zelf wanneer ik ongesteld wordt.

We zijn met Lars bezig met slapen in zijn eigen bedje, en zelf in slaap vallen.
Lastig....maar we hebben het met Meike ook gehad. Rationeel weet ik heel goed dat ik hem even moet laten huilen, maar mijn gevoel kan daar echt niet tegen.
Gister toch maar doorgezet, het duurde 45 min voordat hij in slaap viel....
Vanmorgen was het na een minuutje of 10 stil (en vervolgens 3 uur slapen!) en nu ligt hij ook weer te slapen nadat hij een min. of 5 heeft gehuild....
Oh ik hoop dat deze trend zich voortzet.
pi_75281542
Oh, wat lief, Amelie in het badzitje! Wat kijkt ze blij
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 13:38 schreef Xenia het volgende:
Twinkly, toen ik zelf nog enorm bezig was met borstvoeding op gang krijgen heb ik ergens gelezen dat ze krampjes kunnen krijgen als de moeder melk drinkt. Ik kan het nu niet meer vinden, maar ik weet dat ik het ergens heb gelezen, want ik ben toen accuut gestopt met zelf melk drinken.
Ik heb nog even gegoogled en kwam ook nog dit tegen:
"Allergie of intolerantie voor melk
Prof. Castronovo uit België vertelde dat het IgA door melk stuk gemaakt wordt. Indien de moeder tijdens de borstvoeding veel melk drinkt, dan krijgt het kind te weinig IgA en kan dan allergisch reageren met bijv. eczeem. Het stoppen van melk drinken heft de situatie op."
Ja, zoiets had ik ook gevonden! o.a. hier. En met die symptomen van exceem op de wangen vond ik het toch wel erg verdacht.
Ik ben net teruggebeld door de dietiste, ik moest mijn voedingsschema van een dag doormailen en dan kijkt zij wat ik als vervanging kan eten en mailt dat terug. Ze gaat ook kijken of ik eerder volgende week op het spreekuur kan komen. Lief he?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_75281665
Wat goed Karin!

Xeentje ligt in de wandelwagen naast me te slapen. Ze heeft vanmorgen haar eerste prikjes gehad. Wat is dat zielig Maar ze was super dapper en lachte alweer voorzichtig toen we de deur uit gingen.
Ik heb vannacht de hele nacht wakker gelegen er over. Laatst waren er 3 baby's overleden na die vaccinatie en ze zijn er nog niet achter hoe dat nou kon gebeuren. Ik begreep dat ze gewoon stopten met ademhalen. Dus ik laat mijn meisje vandaag geen seconde uit het oog
* Xenia had van te voren nooit gedacht dat ze zo'n overbezorgde moeder zou zijn

[ Bericht 0% gewijzigd door Xenia op 04-12-2009 13:58:32 ]
pi_75281809
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 13:53 schreef Xenia het volgende:
Wat goed Karin!

Xeentje ligt in de wandelwagen naast me te slapen. Ze heeft vanmorgen haar eerste prikjes gehad. Wat is dat zielig Maar ze was super dapper en lachte alweer voorzichtig toen we de deur uit gingen.
Ik heb vannacht de hele nacht wakker gelegen er over. Laatst waren er 3 baby's overleden na die vaccinatie en ze zijn er nog niet achter hoe dat nou kon gebeuren. Ik begreep dat ze gewoon stopten met ademhalen. Dus ik laat mijn meisje vandaag geen seconde uit het oog
* Xenia me had van te voren nooit gedacht dat ze zo'n overbezorgde moeder zou zijn
Ja eng die verhalen! Maar toen was er iets mis met het vaccin he.
En zielig, gemeneriken op het CB, zomaar een naald in die kleine beentjes te jassen
Sterkte met Xeentje vandaag, hopen dat ze er niet zo'n last van krijgt.
Lars werd er vooral slaperig van....niet verkeerd haha
pi_75282224
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 13:50 schreef Twinkly het volgende:
Ja, zoiets had ik ook gevonden! o.a. hier. En met die symptomen van exceem op de wangen vond ik het toch wel erg verdacht.
Ik ben net teruggebeld door de dietiste, ik moest mijn voedingsschema van een dag doormailen en dan kijkt zij wat ik als vervanging kan eten en mailt dat terug. Ze gaat ook kijken of ik eerder volgende week op het spreekuur kan komen. Lief he?
Fijn ja!

Karin ik dacht ook eerst dat het wel lekker zou zijn als ze lekker een dagje slaapt, maar daar ben ik van terug gekomen want nu hang ik elke halve minuut boven de wagen om te kijken of ze nog wel ademt
pi_75284043
Xenia, ongeruste mama

Lente heeft ook een hele dag liggen slapen na d'r prikjes. Ze werd alleen maar wakker om te drinken.

Vannacht heeft ze van 2200 tot 0800 geslapen! Sinds een kleine week slaapt ze al door (van 2200 tot 0600), maar dit was wel erg lang. En ik had niet eens 'tijd' om me ongerust te maken, om te twijfelen of ik 'r wel of niet wakker zou maken. Want ik sliep zelf ook.
pi_75288674
Xeentje een voor de prikken. Driekus mag dinsdag, ik ben benieuwd...een slapend kindje lijkt me dan niet zo erg, maar ik hoop vooral dat ie er minder last van heeft dan zijn moeder. Ik voel die mg prik nog en dat na dik een week en ik voelde de prik van de verdoving voor de bevalling ook ongeveer 2 weken.
Lekker he Ssserpente, dat doorslapen. Driekus kan het weer, zolang ie zijn voeding maar op tijd krijgt.
Karin ik hoop dat Lars het snel doorheeft, dat slapen in zijn eigen bedje. Lijkt me wel zo fijn.

En over dat bloeden, ik wil nou toch graag een echo hoor, effe kijken of er geen placentarestje is. En als dat niet zo is (en dat hoop ik) dan moet ik er gewoon meer leren leven en dat gaat vast ook wel lukken. Maar nou maak ik me gewoon ongerust. En ik vrees dat mijn hb hierdoor ook weer te laag is, ben veel sneller moe dan een paar weken terug.
  vrijdag 4 december 2009 @ 17:45:29 #268
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75289987
Karin, er lijkt zeker progressie in te zitten !!

Twinkly, heel heftig, je verhaal. Zoals Karin al schrijft, heb je contact met een deskundig iemand? Iemand die julie de juiste richting op kan helpen? Want het is zo ontzettend zoeken soms. En iemand die met 'andere ogen kijkt' kan soms heel verhelderend zijn. Misschien ook een idee om iemand te vragen om je huisje oid bij te houden, dan kan jij je op Niels concentreren. Of juist andersom, is misschien ook wel even lekker. Of een dagje er tussenuit? Kan je even opladen. Sterkte iig!

Wat een mooie foto van Amélie! Ziet er comfortabel uit zeg!

Mefke, idd gewoon even naar vragen. Een echo is zo gemaakt en dan heb je tenminste zekerheid. Misschien is een multivitamine als extraatje een goed idee? Heeft mij toen wel geholpen in ieder geval. Sterkte!

Ssserpente, je verhaal over het slapen klinkt heerlijk! Lekker!
  vrijdag 4 december 2009 @ 17:46:55 #269
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75290018
Xenia, onze mannen hebben na de eerste prikken ook bijna de hele dag geslapen. 's Avonds wel een beetje verhoging, ik heb toen bij iedere voeding de temperatuur in de gaten gehouden, vond ik zelf erg prettig. Maar: sneu idd! Dat blijft, ook bij volgende prikken vond ik. Gelukkig ben je er na 3 x even vanaf!
  vrijdag 4 december 2009 @ 18:16:55 #270
95408 Incantrix
pi_75290788
Xenia, ik snap je bezorgdheid anders heel goed hoor, is niet raar toch? En toezien op zo'n zielig koppie omdat je kind pijn heeft doet gewoon pijn aan je hart!

Twinkly, jeumig zeg, ik vind het echt ontzettend naar te lezen hoeveel moeite het jullie allemaal kost. Verschríkkelijk heftig! Ik vind je echt een held hoor, ik had denk ik allang het bijltje erbij neergegooid. Ik hoop echt dat de diëtiste iets voor je kan betekenen, in elk geval súperfijn dat je (hopelijk) eerder terecht kunt.

Huups, ook hier al zo'n ontzettend mooie foto Kan ik die kleine muffin van je niet alvast uithuwelijken aan mijn zoon? Krijgen we vast héle mooie kleinkindjes van

Karin, dat lijkt me echt moeilijk hoor, succes! Het klinkt gelukkig wel alsof er vooruitgang in zit, dat is alvast iets

Hiero een goede dag hoor, voeden gaat goed, hij is een beetje aangekomen (20 gram, geen idee of dat weinig is, maar elke vooruitgang maakt me gelukkig op het moment) en mijn hechtingen zien er supergoed uit, de gynaecologe in het ziekenhuis was impressed en de zuster vond dat ik me al behoorlijk kwiek voortbewoog Mijn mama heeft zich vandaag ook nog niet gemeld, heel fijn.. Begin wel een beetje op te zien tegen komende week, ineens is het al weekend en lief moet dinsdag weer gaan werken! Hoe bizar snel gaat de tijd! Het lijkt me zwaar alle voedingen 's-nachts te moeten doen zonder hulp en qua verschonen heb ik nogal snel last van mijn rug & bekkenbodem.. Misschien maar verschoningskussen op tafel ofzo, kan ik Stef zittend verschonen
3!
pi_75294946
@ Twinkly, wat zei de huisarts?
Sterkte ermee, huilen is zooooooooooooooooo vervelend.

@ Karin, goed dat je hem laat wennen.
Hier wil Tijn overdag niet in zijn eigen bed slapen.
's Avonds gaat het wel goed en 's nachts maar overdag is het ook huilen en met of zonder pacco, het maakt niets uit.
Ik laat hem vaak 10min. huilen en dan ga ik er weer naar toe etc. maar vind het soms zo zielig.

@ Incantrix, komt vast goed joh.
Tenminste de eerste keer alleen zijnviel mij heel erg mee, net of ik nooit anders gedaan had.
Aan het begin "woonde" ik wel veel boven hoor en verschoonde hem ook weleens of op de bank of op tafel (en nu nog weleens).
Dan haalde ik beneen kopje thee, sapje, boterhammen enzo en dan ging ik naar boven, Tijn fles gevne, kolven, en lekker beetje in bed liggen lezen en slapen vooral.
pi_75301449
Bar, ik moet een beetje lachen om Roy die onder die speelboog ligt. Hij kijkt zo nadenkend.

Asynuir, ehm, die van mij was zeer druk in de buik en is ook zeer druk erbuiten. Zoals familie zo netjes zegt, hij is wel beweeglijk he? en hem dan maar weer gauw teruggeeft.
Maar goed, dat zegt natuurlijk niets over Harry.

Twinkly meis, wat zwaar klinkt het allemaal. Ik wil je alleen even een dikke knuffel geven, ik vind dat je het heel goed doet, maar denk om jezelf he.

He Amelie heeft hetzelfde badding als Ko! Zie je wel!
Ik heb dat ding in het kleine badje gebruikt maar vond het niet handig, maar in het grote bad heb ik nog niet geprobeerd, ziet er een stuk beter uit. Ko spettert trouwens zo in het kleine badje dat we dat al bijna niet meer doen, in het grote bad is meer ruimte voor actie!
Dus zo chill als Amelie zal hij er nooit bijliggen.

Karin, dat zou fijn zijn als die trend van slapen doorzet!

Xenia, heel begrijpelijk hoor, die angst voor de prikken. Vooral na dat nieuws.

Mefke, wat vervelend. Ik hoop dat het bloeden gauw ophoudt, ik kan me voorstellen dat je er niet goed van wordt.

Incantrix, spannend die eerste dagen alleen met Stef. Komt helemaal goed, hoe Het-Is -Mij het aanpakte klinkt helemaal goed!
  vrijdag 4 december 2009 @ 23:00:53 #273
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_75301800
twinkel Niels en man, Pittige tijden voor jullie, en slopend.
Wel fijn dat jullie ook serieus genomen worden en dat er wat aan gedaan word.
Sterkte!
En dat Niels zich snel beter in zijn vel voelt zitten.

Xenia hoe is het met je dochter? nog last gehad van de prikken?

Asynuir, hier een druk kindje in de buik, en een zeer druk kindje nu...

Lars zo lekker slapen
Maar ik zag dat er in DL ook doorgeslapen word Goed zo Lotte!
Amélie lekker ontspannen chillen in haar whirpool
Incantrix en Stef lekker genieten en kneuteren hoor!
pi_75302965
Aw Niels wat zielig zeg Sterkte Twinkly.

Mef dat is idd wel erg lang lijkt me...ben benieuwd.

Amélie wat ben jij toch een dotje Lekker in bad

Xenia-beeb de eerste prikjes gehad! Jaha dat doet toch wel wat met je hé?
Evi had afgelopen week de tweede keer prikjes en was er helemaal niet lekker door. We hebben 2 maal kinderparacetamol gegeven (60mg geloof ik) en dat hielp wel iets. Ze heeft behoorlijk liggen huilen, terwijl ze helemaal geen huilbaby is. De eerste keer prikjes sliep Evi ook heel veel, in tegenstelling tot nu.

aan alle beebjes en mama's

Evi in haar wiegje bij oma en opa

[ Bericht 10% gewijzigd door DuchessX op 04-12-2009 23:41:58 ]
#geen
  vrijdag 4 december 2009 @ 23:36:30 #275
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_75303053
Hehe, ik ben weer bijgelezen. Laptopje is weer gereanimeerd, dus ik kan weer voluit toegeven aan mijn fokverslaving

Asy, Thomas was op de echo's ook altijd een druktemaker. Hoewel ik er niet zo heel veel van voelde vanwege de ligging van de placenta, tenminste niet zoals jij het beschrijft. En je weet hoe hij nu is....
Ik blijf er gewoon bij dat je een kleine hooligan krijgt. *relluh!*
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  vrijdag 4 december 2009 @ 23:42:28 #276
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_75303263
Oh en mensen met krampjesbabies, let ook goed op of ze geen last hebben van verborgen reflux. Thomas had eerst last van krampjes. Met Infacol werd het minder, maar even later leek het weer erger te worden. Maar hij reageerde op de pijn van het zuurbranden dus vrijwel het zelfde als op de krampjes. Toen we begonnen zijn met Zantac en johannesbroodpitmeel zijn de klachten met 90% afgenomen.

Ik had wel gezien dat hij regelmatig wat voeding omhoog leek te krijgen, maar hij slikte het altijd weer netjes in en leek er de eerste weken ook geen last van te hebben. Omdat mijn man en zijn broer dat ook gehad hebben als baby (en zonder klachten verder) heb ik het gewoon naast me neergelegd als iets dat bij Thomas hoort. Maar Thomas bleek er dus wel degelijk last van te krijgen een paar weken later. De huisarts zag het meteen en ik ben de man nog steeds dankbaar.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_75307494
@ Ca.ra, toevallig dat je dit schrijft.
IK had het er gister over, T wil overdag ook slecht slapen in bed ofzo, wandelwagen wel en op de buik dus ook wel maar hij begint nu af en toe iets te spugen (deed ie nooit) en je ziet hem soms een poos (uur ofzo na de voeding) wat herkauwen en soms als ik hem even later uit bed haal ofzo zie je dat ie iets gespuugd heeft.
Toch maar eens in de gaten houden.
Johannesbroodpitmeel zit bij ons al inde comfort.
Las nl. ook dat bij de symptomen kon horen dat 't kindje overdag slecht sliep.
pi_75308275
Verborgen reflux is heel herkenbaar. Ik heb er al eens een topic over geopend.

Reflux / Verborgen reflux
pi_75308457
k,thx ga ik ff lezen
pi_75308685
Mefke hopelijk ben je er snel van af! Stom gedoe!

Wow, wat is Evi weer gegroeid! Lekkere bolle bijtwangen!

Hopelijk gaat Tijn snel lekker slapen in zijn bedje overdag

Icantrix wat fijn dat Stef aankomt
Ik had ook heel erg last van mijn bekkenbodem en rug tijdens het verschonen (en laten boeren) en nu nog steeds een beetje, wat helpt is heel bewust je onderbuik aanspannen (iets wat je tijdens je zwangerschap waarschijnlijk verleerd bent).

Dankjulliewel Maar ik ben heul geen held, ik doe toch gewoon wat moet?
Totdat ik weet wat ik wel en niet kan eten heb ik op dit moment alleen melkproducten uit mijn dieet verbannen, sojaproducten zijn best lekker

Hij heeft inderdaad last van eczeem maar op dit moment nog niet zo erg dat er speciale zalf voorgeschreven moet worden. We moeten het alleen goed vet houden en hem niet te vaak in bad doen, maar dat deden we al niet Aan de krampen is niets te doen behalve mijn dieet aanpassen en hopen dat dat werkt.
Niels heeft echt jeuk van de eczeem, hij ligt nu op zijn buik in de co-sleeper (idd ivm omhoog komen van de voeding) en schuurt steeds kreunend met zijn wangetjes over de hydrofiel. Vandaag maar Calendulan zalf halen, ik kan me herinneren van mij vroeger dat dat goed hielp tegen de jeuk. Ik heb als kind eczeem in mijn knie- en elleboogholtes gehad, mijn broertje zat er echter helemaal onder als baby en kind en heeft later astma ontwikkeld, hopelijk blijft dat Niels bespaard.
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 17:45 schreef mikoxx het volgende:
Twinkly, heel heftig, je verhaal. Zoals Karin al schrijft, heb je contact met een deskundig iemand? Iemand die julie de juiste richting op kan helpen? Want het is zo ontzettend zoeken soms. En iemand die met 'andere ogen kijkt' kan soms heel verhelderend zijn. Misschien ook een idee om iemand te vragen om je huisje oid bij te houden, dan kan jij je op Niels concentreren. Of juist andersom, is misschien ook wel even lekker. Of een dagje er tussenuit? Kan je even opladen. Sterkte iig!
We hebben contact met de huisarts en het CB, maar het CB heeft als advies alleen nog maar de "30-minuten-laten-huilen kookwekker methode" van Ria Blom gegeven. Ja, dat ga ik natuurlijk niet doen met een kindje dat pijn heeft (eigenlijk sowieso niet).
Mijn moeder wil wel helpen met het huishouden maar zij heeft pas midden december een paar daagjes vrij.
Ik vind hier schrijven al heel verhelderd, ik dacht namelijk dat dit allemaal normaal was (ik ben helemaal geen baby's gewend).
  zaterdag 5 december 2009 @ 11:25:55 #281
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_75309356
Mijn kleine ruftkonijntje heeft doorgeslapen vannacht dat heeft mijn oudste nooit gedaan dus ik was verbaasd dat het al kwart voor 8 was toen mijn kleintje begon te miepen
I'm so glamourous I piss glitter!
  zaterdag 5 december 2009 @ 11:51:46 #282
95408 Incantrix
pi_75309964
Het-is-mij, dat klinkt wel goed inderdaad Ik ben benieuwd, zo lang hij er nog is neem ik het er nog maar even van, haha!

Twinkly, thnx, dat is ook een goeie denk ik, ga ik proberen! En dat advies van het CB Ik heb gemerkt dat als we Stef laten liggen met pijn dat hij écht niet veel nodig heeft om volledig over de zeik te gaan, zó verschrikkelijk zielig! Dat doe je je kind toch niet aan? Lekker je eigen ding doen, je doet het hardstikke goed!

Rocka, dat is hip

En vanochtend was Stef weer aangekomen Vanmiddag ga ik wat extra kleding voor hem kopen, we komen eigenlijk net tekort (vooral sinds zijn 3 meest gebruikte pakjes nu op een azijnbad staat te wachten, lief was evn vergeten dat het loeiblauwe aankleedkussenhoes afgeeft ). Wat naar!
3!
  zaterdag 5 december 2009 @ 13:48:52 #283
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_75312746
Twinkel gewoon lekker van je afschrijven hoor, lucht voor jezelf ook alleen maar op.
En het is gewoon erg pittig, niet alleen het ouderschap, maar alles eromheen ook.
En als dan je kindje ook nog aardig wat aandacht vraagt, is dat net nog ietsjes pittiger

En dat refluxverhaal....
Zantac hielp hier dus niet, daar kwamen alleen nog maar krampen van.
Het jbpm helpt daarintegen wel tegen het overmatige spugen.

Heb gisteravond met vriend afgesproken dat we na maandag weer contackt op gaan nemen met de ha, dat er nog maar eens goed naar Roy gekeken moet worden.
Weet niet wat het is, maar het gehuild ed maakt me onrustig.
Het ging echt bijna een hele week goed, maar nu alweer 2 dagen terug bij af.

Incantrix en Stef Woei zet het door he !!!
Rocka en Baby lekker doorgeslapen
Evi
  zaterdag 5 december 2009 @ 14:32:35 #284
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_75313836
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 13:48 schreef _Bar_ het volgende:
Twinkel gewoon lekker van je afschrijven hoor, lucht voor jezelf ook alleen maar op.
En het is gewoon erg pittig, niet alleen het ouderschap, maar alles eromheen ook.
En als dan je kindje ook nog aardig wat aandacht vraagt, is dat net nog ietsjes pittiger

En dat refluxverhaal....
Zantac hielp hier dus niet, daar kwamen alleen nog maar krampen van.
Het jbpm helpt daarintegen wel tegen het overmatige spugen.

Heb gisteravond met vriend afgesproken dat we na maandag weer contackt op gaan nemen met de ha, dat er nog maar eens goed naar Roy gekeken moet worden.
Weet niet wat het is, maar het gehuild ed maakt me onrustig.
Het ging echt bijna een hele week goed, maar nu alweer 2 dagen terug bij af.

Incantrix en Stef Woei zet het door he !!!
Rocka en Baby lekker doorgeslapen
Evi
Bar, ben je al eens doorgestuurd naar een kinderarts?
Ik bedoel je zit al zo lang met een huilende Roy en 'onbekende oorzaak'.
Ca.ra werd door haar huisarts doorgestuurd naar kinderarts. En Tess is uiteindelijk opgenomen vanwege het vele huilen.
Ik snap niet dat ze jou dan zo lang laten zwemmen...
pi_75314170
Vreemd Bar, en er is de afgelopen dagen niks veranderd, qua voeding bijv, hoeveelheid?
sterkte zeg...

Rocka wat mooi dat je kleine lekker doorslaapt! Scheelt zoveel he als je snachts zelf ook lekker kunt slapen.
En Lente doet ook al mee aan de slaapmarathon, goed bezig!

Jiha Incantrix, lekker shoppen! Altijd leuk! Lars heeft ook zooooooveel kleren, echt, tis net een vrouwenkast die van hem....my god.

Evi incl hapwangen! Lekker ding hoor! En ze houdt zich goed vast aan dr wieg, isse bang dattie instort ofzo?

Ik lees hier wel over laten huilen is zielig enzo, maar het ligt er wel aan waarom ze huilen en hoe.
Als het van pijn is, tuurlijk laat je ze dan niet huilen. Dat doe ik bij Lars ook absoluut niet.
Maar we horen bij Lars nu wel heel duidelijk verschil in pijn-huiltje of moe-zijn-huiltje.
Maar hij is zo lekker te pas, slaapt nu ook alweer 3 en half uur! Als hij straks wakker wordt issie lekker uitgeslapen en blij blij blij. Kletsen enzo tegen zijn mobile, echt te lief gewoon!
Vanmorgen heeft hij een minuutje of 5 heel boos gedaan in bed en toen was het stil....!
Hij snapt het gewoon, dat kleine boefje van me!
Hij had vandaag in de fles van 11 uur al meer Omneo als Pepti (we bouwen heel langzaam af, en eerst maar 1 fles per dag) en tot nu toe lijkt het goed te gaan! Ik hoop echt dat we straks weer terug kunnen gaan naar Omneo.

Vanavond vieren we Sinterklaas thuis, en nou heeft Lars eigenlijk niks nodig, en hebben we speelgoed zat nog, dus ik heb maar wat kleertjes uit zijn kast ingepakt ....(anders is het zo vreemd voor Meike, dat zij allemaal kadootjes krijgt en Lars niet) En hij krijgt een activity olifant en een opwindbare babytv...woei!
pi_75314627
Evi hou je bed vast!

Rocka wat fijn zeg! Hoe is het verder met je ventje?

Incantrix sjopze en fijn dat Stef weer aangekomen is.

Twinkly hopelijk valt het mee, de tijd overbruggen tot je moeder komt, wel prettig dat ze aan heeft geboden te komen helpen. Zo 30 minuten laten huilen zou ik ook echt niet doen maar zijn niet alle cb's daar van teruggekomen? Dat ze ee nieuwe richtlijn hebben omdat dat 30 minuten niet goed was ofzo? Ik herinner me daar krantenartikels over iig.

En verder heb ik niet bijzonder veel te melden. Mijn gebakje doet heel veel huuuuuh huuuuuh huuuuuh de hele dag Hard harder hardst. Supergezellig en ze wil alleen maar staan als ik dr vastheb. En dan vooral zich afzetten met dr voetjes op mijn benen. Heeft al voor de nodige kop-neus botsingen gezorgd
Rollen doet ze nog steeds niet. Vorige keer lag ze op ons bed, en net als Lena trok ze 1 kant een beetje op met veel moeite, hng hng hng!! en toen dr knuistje omhoog hng hng hng!!! Nu komt het dacht ik, straks rolt ze om! but noooo... ze stopte dr knuistje in dr mond en begon toen heul tevreden te sabbelen en bleef mooi liggen waar ze lag
Achja, ik heb geoefend met haar en ze rolt nog niet nouja ook prima, dan niet. We horen maandag wel of we op onze kop krijgen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75323001
Onze kleine dame is behoorlijk gegroeid:

5 dagen na haar geboorte.

Nu.
pi_75324614
Jeeeeeeeeeeetje Evi..inderdaad zeg, wat voeren ze jou?
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_75324990
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:48 schreef Poppedein het volgende:
Jeeeeeeeeeeetje Evi..inderdaad zeg, wat voeren ze jou?
Pokon

Nee Friso Comfort 1
pi_75325012
Juup geven jullie haar pokon ofzo? Wat een lekker grietje!

Vandaag Sintfeest gevierd met mijn zwager, schoonouders en ouders en het was voor Esmeetje toch iets teveel van het goede. Ze wilde helemaal niet meer slapen en werd helemaal hyper, 't arme ding! Ze heeft wel leuke (bad)speeltjes en een bromtol gekregen en als klap op de vuurpijl ook een sofie!
pi_75325165
Gaat hard Juup! Heerlijk wat een geluk hè?

Stiemie hier ook een overstuur meisje hoor. Het was toch allemaal wat te druk en teveel en teveel herrie enzo voor haar dus ze was wat hangerig en huilerig en wilde niet slapen enzo. Ze ligt nu eindelijk op bed nadat ze vanaf 12 uur vanmiddag wakker is geweest
Zelfs het drinken ging onrustig. Ze hoorde veel teveel en zag veel teveel om haar heen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75325317
Ja Huup hier ook slecht drinken en alleen maar brullen terwijl ze echt al doodop en hongerig moet zijn geweest. Morgen maar een dagje rustiger aandoen.
pi_75325387
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:20 schreef Stiemie het volgende:
Ja Huup hier ook slecht drinken en alleen maar brullen terwijl ze echt al doodop en hongerig moet zijn geweest. Morgen maar een dagje rustiger aandoen.
mja dat had ik ook wel gewild maar morgen komen mn schoonouders op visite
geeft niet natuurlijk, ze zijn ook al een tijdje niet geweest (een maand ofzo?) dus ze zijn meer dan welkom, maar de timing voor Amélie komt een beetje rot uit.

Hopelijk slaap Esmee lekker vannacht, kan ze een beetje bijtanken en dan morgen lekker bijkomen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 5 december 2009 @ 22:25:14 #294
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75325429
Mijn heerlijke bolleke heeft er heel weinig van meegekregen!
Had van te voren niet veel geslapen, viel om 5 uur na een fles in slaap, is toen lekker in de wandelwagenbak bij mijn zus op zolder geparkeerd en toen zijn wij de kadootjes gaan doen. Om 8 uur hebben we hem weer naar beneden gehaald en toen werd hij ook pas weer wakker!
pi_75325496
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:25 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn heerlijke bolleke heeft er heel weinig van meegekregen!
Had van te voren niet veel geslapen, viel om 5 uur na een fles in slaap, is toen lekker in de wandelwagenbak bij mijn zus op zolder geparkeerd en toen zijn wij de kadootjes gaan doen. Om 8 uur hebben we hem weer naar beneden gehaald en toen werd hij ook pas weer wakker!
`

ah wat lekker zeg

ik had ook gehoopt dat het hier zo zou gaan but not

mag ik nog een speelgoedtip geven als ik hem niet al eerder gespammed heb? een boekje van Ikea van stof. Het is zo'n ontdekboekje met verschillende stofjes en dingetjes die los kunnen en kunnen bewegen enzo. Ik vind het echt een briljant ding. Zó leuk

ff plaatje zoeken.

[ Bericht 3% gewijzigd door huuphuup op 05-12-2009 22:36:32 ]
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75325641
Zo spannend!

N. moest bonken bij de buren. En een briefje in de bus gooien waarop stond dat Klunspiet per ongeluk de zak met cadeautjes bij een andere Piet had neergezet. Da's onze andere buurman. Daar stond de zak voor de garage. Kinderen zoeken in de straat.

En toen ging opeens de bel bij ons! Stond er zomaar een tasje met cadeautjes voor de deur!

We verdenken N.'s moeder, maar weten het niet zeker. Ons huis is bijna vrijstaand (geschakeld) dus ik vraag me echt af hoe ze zich heeft weten te verstoppen. Ws heeft ze zich na het bellen nog een half uur in het donker in de achtertuin verstopt oid.

Lente heeft een houten rammelaar gekregen. Zo eentje waarmee ze zichzelf de hersens kan inslaan, dus ik wacht maar even met geven totdat ze d'r armpjes iets gecontroleerder kan bewegen.

pi_75325766
Leuk, die Sinterklaasverhalen. Jammer dat het voor de kleintjes soms een beetje teveel van het goeie is. Ik vrees hem al voor morgen, dan wordt het nog gevierd bij opa en oma. Zijn nog een neefje en nichtje bij die een tikkeltje ietsiepietsie heel erg druk zijn en constant om Lars heen dartelen omdat ze hem zo leuk vinden en hem op schoot willen.

Zo'n boekje als jij beschrijft Huup, hebben wij hier ook, maar dan van de Hema, inderdaad leuk ding!
pi_75325793
Leuk Ssserpente, en die rammelaar ook! Dat is er tenminste eentje waar echt lawaai uitkomt. de meeste rammelaars zijn zo zacht en dan is het geluidje ook zo gedempt.
  zaterdag 5 december 2009 @ 23:06:06 #299
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_75326349
Karin, opzich niet, hij heeft wel wat meer aan voeding gekregen, maar daar vroeg Roy ook om.

Asynuir wij zijn nog niet doorgestuurd nee, richting een kinderarts.

Wachten maandag nog even af dan komt vrouwtje van het cb weer, kijken wat die nog zegt, en dan de ha er maar weer bij halen.

Evi wat ben jij lekker gegroeid en die kleertjes op de onderste foto als ik het goed zie, heeft Roy die ook.

voor de kinderen die nu bij aan het komen zijn van de sintstress
  zaterdag 5 december 2009 @ 23:29:19 #300
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_75326900
Huup, dat boekje is leuk!
De hema heeft (had?) ook zoiets en dat is hier een groot succes geweest bij Devin

Rocka, wat heerlijk dat je hebt kunnen doorslapen!
Vannacht weer? Ik hoop het voor je!

Hier valt het bij Toby best mee wat Sint-stress betreft.
We vierden het bij schoonzus en het was een drukke maar gezellige beestenbende met 3 rondrennende peuters, 1 kleuter, 1 dreumes en 2 baby's. Veeeeel lawaai dus
Sinterklaas kwam op visite met 2 zwarte pieten en een berg kadootjes.
Toby heeft een rammelaar gekregen, een lekker zachte Elmo-knuffel, een bijt-kralen-dinges van Nuby, een kralenspiraaltje en een boekje.
Hij is veel wakker geweest, heeft af en toe lekker liggen dommelen in de draagdoek en in 5 uur tijd maar liefst 3x lang bij me liggen drinken. En toen we thuiskwamen nog een keer, dorstig mannetje
Maar ook zijn manier om troost en veiligheid te vinden temidden van al die schreeuwende en rondrennende koters
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')