abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 december 2009 @ 23:42:28 #276
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_75303263
Oh en mensen met krampjesbabies, let ook goed op of ze geen last hebben van verborgen reflux. Thomas had eerst last van krampjes. Met Infacol werd het minder, maar even later leek het weer erger te worden. Maar hij reageerde op de pijn van het zuurbranden dus vrijwel het zelfde als op de krampjes. Toen we begonnen zijn met Zantac en johannesbroodpitmeel zijn de klachten met 90% afgenomen.

Ik had wel gezien dat hij regelmatig wat voeding omhoog leek te krijgen, maar hij slikte het altijd weer netjes in en leek er de eerste weken ook geen last van te hebben. Omdat mijn man en zijn broer dat ook gehad hebben als baby (en zonder klachten verder) heb ik het gewoon naast me neergelegd als iets dat bij Thomas hoort. Maar Thomas bleek er dus wel degelijk last van te krijgen een paar weken later. De huisarts zag het meteen en ik ben de man nog steeds dankbaar.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_75307494
@ Ca.ra, toevallig dat je dit schrijft.
IK had het er gister over, T wil overdag ook slecht slapen in bed ofzo, wandelwagen wel en op de buik dus ook wel maar hij begint nu af en toe iets te spugen (deed ie nooit) en je ziet hem soms een poos (uur ofzo na de voeding) wat herkauwen en soms als ik hem even later uit bed haal ofzo zie je dat ie iets gespuugd heeft.
Toch maar eens in de gaten houden.
Johannesbroodpitmeel zit bij ons al inde comfort.
Las nl. ook dat bij de symptomen kon horen dat 't kindje overdag slecht sliep.
pi_75308275
Verborgen reflux is heel herkenbaar. Ik heb er al eens een topic over geopend.

Reflux / Verborgen reflux
pi_75308457
k,thx ga ik ff lezen
pi_75308685
Mefke hopelijk ben je er snel van af! Stom gedoe!

Wow, wat is Evi weer gegroeid! Lekkere bolle bijtwangen!

Hopelijk gaat Tijn snel lekker slapen in zijn bedje overdag

Icantrix wat fijn dat Stef aankomt
Ik had ook heel erg last van mijn bekkenbodem en rug tijdens het verschonen (en laten boeren) en nu nog steeds een beetje, wat helpt is heel bewust je onderbuik aanspannen (iets wat je tijdens je zwangerschap waarschijnlijk verleerd bent).

Dankjulliewel Maar ik ben heul geen held, ik doe toch gewoon wat moet?
Totdat ik weet wat ik wel en niet kan eten heb ik op dit moment alleen melkproducten uit mijn dieet verbannen, sojaproducten zijn best lekker

Hij heeft inderdaad last van eczeem maar op dit moment nog niet zo erg dat er speciale zalf voorgeschreven moet worden. We moeten het alleen goed vet houden en hem niet te vaak in bad doen, maar dat deden we al niet Aan de krampen is niets te doen behalve mijn dieet aanpassen en hopen dat dat werkt.
Niels heeft echt jeuk van de eczeem, hij ligt nu op zijn buik in de co-sleeper (idd ivm omhoog komen van de voeding) en schuurt steeds kreunend met zijn wangetjes over de hydrofiel. Vandaag maar Calendulan zalf halen, ik kan me herinneren van mij vroeger dat dat goed hielp tegen de jeuk. Ik heb als kind eczeem in mijn knie- en elleboogholtes gehad, mijn broertje zat er echter helemaal onder als baby en kind en heeft later astma ontwikkeld, hopelijk blijft dat Niels bespaard.
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 17:45 schreef mikoxx het volgende:
Twinkly, heel heftig, je verhaal. Zoals Karin al schrijft, heb je contact met een deskundig iemand? Iemand die julie de juiste richting op kan helpen? Want het is zo ontzettend zoeken soms. En iemand die met 'andere ogen kijkt' kan soms heel verhelderend zijn. Misschien ook een idee om iemand te vragen om je huisje oid bij te houden, dan kan jij je op Niels concentreren. Of juist andersom, is misschien ook wel even lekker. Of een dagje er tussenuit? Kan je even opladen. Sterkte iig!
We hebben contact met de huisarts en het CB, maar het CB heeft als advies alleen nog maar de "30-minuten-laten-huilen kookwekker methode" van Ria Blom gegeven. Ja, dat ga ik natuurlijk niet doen met een kindje dat pijn heeft (eigenlijk sowieso niet).
Mijn moeder wil wel helpen met het huishouden maar zij heeft pas midden december een paar daagjes vrij.
Ik vind hier schrijven al heel verhelderd, ik dacht namelijk dat dit allemaal normaal was (ik ben helemaal geen baby's gewend).
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  zaterdag 5 december 2009 @ 11:25:55 #281
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_75309356
Mijn kleine ruftkonijntje heeft doorgeslapen vannacht dat heeft mijn oudste nooit gedaan dus ik was verbaasd dat het al kwart voor 8 was toen mijn kleintje begon te miepen
I'm so glamourous I piss glitter!
  zaterdag 5 december 2009 @ 11:51:46 #282
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_75309964
Het-is-mij, dat klinkt wel goed inderdaad Ik ben benieuwd, zo lang hij er nog is neem ik het er nog maar even van, haha!

Twinkly, thnx, dat is ook een goeie denk ik, ga ik proberen! En dat advies van het CB Ik heb gemerkt dat als we Stef laten liggen met pijn dat hij écht niet veel nodig heeft om volledig over de zeik te gaan, zó verschrikkelijk zielig! Dat doe je je kind toch niet aan? Lekker je eigen ding doen, je doet het hardstikke goed!

Rocka, dat is hip

En vanochtend was Stef weer aangekomen Vanmiddag ga ik wat extra kleding voor hem kopen, we komen eigenlijk net tekort (vooral sinds zijn 3 meest gebruikte pakjes nu op een azijnbad staat te wachten, lief was evn vergeten dat het loeiblauwe aankleedkussenhoes afgeeft ). Wat naar!
3!
  zaterdag 5 december 2009 @ 13:48:52 #283
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_75312746
Twinkel gewoon lekker van je afschrijven hoor, lucht voor jezelf ook alleen maar op.
En het is gewoon erg pittig, niet alleen het ouderschap, maar alles eromheen ook.
En als dan je kindje ook nog aardig wat aandacht vraagt, is dat net nog ietsjes pittiger

En dat refluxverhaal....
Zantac hielp hier dus niet, daar kwamen alleen nog maar krampen van.
Het jbpm helpt daarintegen wel tegen het overmatige spugen.

Heb gisteravond met vriend afgesproken dat we na maandag weer contackt op gaan nemen met de ha, dat er nog maar eens goed naar Roy gekeken moet worden.
Weet niet wat het is, maar het gehuild ed maakt me onrustig.
Het ging echt bijna een hele week goed, maar nu alweer 2 dagen terug bij af.

Incantrix en Stef Woei zet het door he !!!
Rocka en Baby lekker doorgeslapen
Evi
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zaterdag 5 december 2009 @ 14:32:35 #284
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_75313836
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 13:48 schreef _Bar_ het volgende:
Twinkel gewoon lekker van je afschrijven hoor, lucht voor jezelf ook alleen maar op.
En het is gewoon erg pittig, niet alleen het ouderschap, maar alles eromheen ook.
En als dan je kindje ook nog aardig wat aandacht vraagt, is dat net nog ietsjes pittiger

En dat refluxverhaal....
Zantac hielp hier dus niet, daar kwamen alleen nog maar krampen van.
Het jbpm helpt daarintegen wel tegen het overmatige spugen.

Heb gisteravond met vriend afgesproken dat we na maandag weer contackt op gaan nemen met de ha, dat er nog maar eens goed naar Roy gekeken moet worden.
Weet niet wat het is, maar het gehuild ed maakt me onrustig.
Het ging echt bijna een hele week goed, maar nu alweer 2 dagen terug bij af.

Incantrix en Stef Woei zet het door he !!!
Rocka en Baby lekker doorgeslapen
Evi
Bar, ben je al eens doorgestuurd naar een kinderarts?
Ik bedoel je zit al zo lang met een huilende Roy en 'onbekende oorzaak'.
Ca.ra werd door haar huisarts doorgestuurd naar kinderarts. En Tess is uiteindelijk opgenomen vanwege het vele huilen.
Ik snap niet dat ze jou dan zo lang laten zwemmen...
pi_75314170
Vreemd Bar, en er is de afgelopen dagen niks veranderd, qua voeding bijv, hoeveelheid?
sterkte zeg...

Rocka wat mooi dat je kleine lekker doorslaapt! Scheelt zoveel he als je snachts zelf ook lekker kunt slapen.
En Lente doet ook al mee aan de slaapmarathon, goed bezig!

Jiha Incantrix, lekker shoppen! Altijd leuk! Lars heeft ook zooooooveel kleren, echt, tis net een vrouwenkast die van hem....my god.

Evi incl hapwangen! Lekker ding hoor! En ze houdt zich goed vast aan dr wieg, isse bang dattie instort ofzo?

Ik lees hier wel over laten huilen is zielig enzo, maar het ligt er wel aan waarom ze huilen en hoe.
Als het van pijn is, tuurlijk laat je ze dan niet huilen. Dat doe ik bij Lars ook absoluut niet.
Maar we horen bij Lars nu wel heel duidelijk verschil in pijn-huiltje of moe-zijn-huiltje.
Maar hij is zo lekker te pas, slaapt nu ook alweer 3 en half uur! Als hij straks wakker wordt issie lekker uitgeslapen en blij blij blij. Kletsen enzo tegen zijn mobile, echt te lief gewoon!
Vanmorgen heeft hij een minuutje of 5 heel boos gedaan in bed en toen was het stil....!
Hij snapt het gewoon, dat kleine boefje van me!
Hij had vandaag in de fles van 11 uur al meer Omneo als Pepti (we bouwen heel langzaam af, en eerst maar 1 fles per dag) en tot nu toe lijkt het goed te gaan! Ik hoop echt dat we straks weer terug kunnen gaan naar Omneo.

Vanavond vieren we Sinterklaas thuis, en nou heeft Lars eigenlijk niks nodig, en hebben we speelgoed zat nog, dus ik heb maar wat kleertjes uit zijn kast ingepakt ....(anders is het zo vreemd voor Meike, dat zij allemaal kadootjes krijgt en Lars niet) En hij krijgt een activity olifant en een opwindbare babytv...woei!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_75314627
Evi hou je bed vast!

Rocka wat fijn zeg! Hoe is het verder met je ventje?

Incantrix sjopze en fijn dat Stef weer aangekomen is.

Twinkly hopelijk valt het mee, de tijd overbruggen tot je moeder komt, wel prettig dat ze aan heeft geboden te komen helpen. Zo 30 minuten laten huilen zou ik ook echt niet doen maar zijn niet alle cb's daar van teruggekomen? Dat ze ee nieuwe richtlijn hebben omdat dat 30 minuten niet goed was ofzo? Ik herinner me daar krantenartikels over iig.

En verder heb ik niet bijzonder veel te melden. Mijn gebakje doet heel veel huuuuuh huuuuuh huuuuuh de hele dag Hard harder hardst. Supergezellig en ze wil alleen maar staan als ik dr vastheb. En dan vooral zich afzetten met dr voetjes op mijn benen. Heeft al voor de nodige kop-neus botsingen gezorgd
Rollen doet ze nog steeds niet. Vorige keer lag ze op ons bed, en net als Lena trok ze 1 kant een beetje op met veel moeite, hng hng hng!! en toen dr knuistje omhoog hng hng hng!!! Nu komt het dacht ik, straks rolt ze om! but noooo... ze stopte dr knuistje in dr mond en begon toen heul tevreden te sabbelen en bleef mooi liggen waar ze lag
Achja, ik heb geoefend met haar en ze rolt nog niet nouja ook prima, dan niet. We horen maandag wel of we op onze kop krijgen
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75323001
Onze kleine dame is behoorlijk gegroeid:

5 dagen na haar geboorte.

Nu.
pi_75324614
Jeeeeeeeeeeetje Evi..inderdaad zeg, wat voeren ze jou?
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_75324990
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:48 schreef Poppedein het volgende:
Jeeeeeeeeeeetje Evi..inderdaad zeg, wat voeren ze jou?
Pokon

Nee Friso Comfort 1
pi_75325012
Juup geven jullie haar pokon ofzo? Wat een lekker grietje!

Vandaag Sintfeest gevierd met mijn zwager, schoonouders en ouders en het was voor Esmeetje toch iets teveel van het goede. Ze wilde helemaal niet meer slapen en werd helemaal hyper, 't arme ding! Ze heeft wel leuke (bad)speeltjes en een bromtol gekregen en als klap op de vuurpijl ook een sofie!
pi_75325165
Gaat hard Juup! Heerlijk wat een geluk hè?

Stiemie hier ook een overstuur meisje hoor. Het was toch allemaal wat te druk en teveel en teveel herrie enzo voor haar dus ze was wat hangerig en huilerig en wilde niet slapen enzo. Ze ligt nu eindelijk op bed nadat ze vanaf 12 uur vanmiddag wakker is geweest
Zelfs het drinken ging onrustig. Ze hoorde veel teveel en zag veel teveel om haar heen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75325317
Ja Huup hier ook slecht drinken en alleen maar brullen terwijl ze echt al doodop en hongerig moet zijn geweest. Morgen maar een dagje rustiger aandoen.
pi_75325387
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:20 schreef Stiemie het volgende:
Ja Huup hier ook slecht drinken en alleen maar brullen terwijl ze echt al doodop en hongerig moet zijn geweest. Morgen maar een dagje rustiger aandoen.
mja dat had ik ook wel gewild maar morgen komen mn schoonouders op visite
geeft niet natuurlijk, ze zijn ook al een tijdje niet geweest (een maand ofzo?) dus ze zijn meer dan welkom, maar de timing voor Amélie komt een beetje rot uit.

Hopelijk slaap Esmee lekker vannacht, kan ze een beetje bijtanken en dan morgen lekker bijkomen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 5 december 2009 @ 22:25:14 #294
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75325429
Mijn heerlijke bolleke heeft er heel weinig van meegekregen!
Had van te voren niet veel geslapen, viel om 5 uur na een fles in slaap, is toen lekker in de wandelwagenbak bij mijn zus op zolder geparkeerd en toen zijn wij de kadootjes gaan doen. Om 8 uur hebben we hem weer naar beneden gehaald en toen werd hij ook pas weer wakker!
pi_75325496
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:25 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn heerlijke bolleke heeft er heel weinig van meegekregen!
Had van te voren niet veel geslapen, viel om 5 uur na een fles in slaap, is toen lekker in de wandelwagenbak bij mijn zus op zolder geparkeerd en toen zijn wij de kadootjes gaan doen. Om 8 uur hebben we hem weer naar beneden gehaald en toen werd hij ook pas weer wakker!
`

ah wat lekker zeg

ik had ook gehoopt dat het hier zo zou gaan but not

mag ik nog een speelgoedtip geven als ik hem niet al eerder gespammed heb? een boekje van Ikea van stof. Het is zo'n ontdekboekje met verschillende stofjes en dingetjes die los kunnen en kunnen bewegen enzo. Ik vind het echt een briljant ding. Zó leuk

ff plaatje zoeken.

[ Bericht 3% gewijzigd door huuphuup op 05-12-2009 22:36:32 ]
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_75325641
Zo spannend!

N. moest bonken bij de buren. En een briefje in de bus gooien waarop stond dat Klunspiet per ongeluk de zak met cadeautjes bij een andere Piet had neergezet. Da's onze andere buurman. Daar stond de zak voor de garage. Kinderen zoeken in de straat.

En toen ging opeens de bel bij ons! Stond er zomaar een tasje met cadeautjes voor de deur!

We verdenken N.'s moeder, maar weten het niet zeker. Ons huis is bijna vrijstaand (geschakeld) dus ik vraag me echt af hoe ze zich heeft weten te verstoppen. Ws heeft ze zich na het bellen nog een half uur in het donker in de achtertuin verstopt oid.

Lente heeft een houten rammelaar gekregen. Zo eentje waarmee ze zichzelf de hersens kan inslaan, dus ik wacht maar even met geven totdat ze d'r armpjes iets gecontroleerder kan bewegen.

pi_75325766
Leuk, die Sinterklaasverhalen. Jammer dat het voor de kleintjes soms een beetje teveel van het goeie is. Ik vrees hem al voor morgen, dan wordt het nog gevierd bij opa en oma. Zijn nog een neefje en nichtje bij die een tikkeltje ietsiepietsie heel erg druk zijn en constant om Lars heen dartelen omdat ze hem zo leuk vinden en hem op schoot willen.

Zo'n boekje als jij beschrijft Huup, hebben wij hier ook, maar dan van de Hema, inderdaad leuk ding!
pi_75325793
Leuk Ssserpente, en die rammelaar ook! Dat is er tenminste eentje waar echt lawaai uitkomt. de meeste rammelaars zijn zo zacht en dan is het geluidje ook zo gedempt.
  zaterdag 5 december 2009 @ 23:06:06 #299
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_75326349
Karin, opzich niet, hij heeft wel wat meer aan voeding gekregen, maar daar vroeg Roy ook om.

Asynuir wij zijn nog niet doorgestuurd nee, richting een kinderarts.

Wachten maandag nog even af dan komt vrouwtje van het cb weer, kijken wat die nog zegt, en dan de ha er maar weer bij halen.

Evi wat ben jij lekker gegroeid en die kleertjes op de onderste foto als ik het goed zie, heeft Roy die ook.

voor de kinderen die nu bij aan het komen zijn van de sintstress
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zaterdag 5 december 2009 @ 23:29:19 #300
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_75326900
Huup, dat boekje is leuk!
De hema heeft (had?) ook zoiets en dat is hier een groot succes geweest bij Devin

Rocka, wat heerlijk dat je hebt kunnen doorslapen!
Vannacht weer? Ik hoop het voor je!

Hier valt het bij Toby best mee wat Sint-stress betreft.
We vierden het bij schoonzus en het was een drukke maar gezellige beestenbende met 3 rondrennende peuters, 1 kleuter, 1 dreumes en 2 baby's. Veeeeel lawaai dus
Sinterklaas kwam op visite met 2 zwarte pieten en een berg kadootjes.
Toby heeft een rammelaar gekregen, een lekker zachte Elmo-knuffel, een bijt-kralen-dinges van Nuby, een kralenspiraaltje en een boekje.
Hij is veel wakker geweest, heeft af en toe lekker liggen dommelen in de draagdoek en in 5 uur tijd maar liefst 3x lang bij me liggen drinken. En toen we thuiskwamen nog een keer, dorstig mannetje
Maar ook zijn manier om troost en veiligheid te vinden temidden van al die schreeuwende en rondrennende koters
.... met gevoel voor drama....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')