abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75263601
Tja iemand om voor thuis te komen... Ik heb soms moeite met het alleen zijn, toch maf na 1 1/2 jaar zou ik er toch gewend aan moeten zijn.
quote:
Op donderdag 3 december 2009 21:01 schreef formerjellybean het volgende:
Hebben andere die ervaring ook gehad met hun ex ?? Dat ze na poos weer contact kregen?? Hoe ervaarden jullie dat ?? Voor mij is het gewoon raar want ik denk toch dat een boel oude gevoelens opborrelen ??
Geen ervaring mee, ik heb mijn ex de eerste 5 weken voornamelijk via msn gesproken daarna niet meer, heb haar ook zeker al 'n jaar niet meer gezien.

Het lijkt me wel fijn om gewoon te kunnen praten, maar misschien is het ook maar beter zo
Wetenschappelijk is domweg bekend dat verliefdheid je gezonde oordeelsvermogen weg neemt.
Liefde: Hans Teeuwen || Youp ||Theo Maassen
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_75265102
quote:
Hebben andere die ervaring ook gehad met hun ex ?? Dat ze na poos weer contact kregen?? Hoe ervaarden jullie dat ?? Voor mij is het gewoon raar want ik denk toch dat een boel oude gevoelens opborrelen ??
Genoeg ervaring mee ja, het ligt een beetje aan de persoon. Bij de een duurde het wat langer dan bij de ander voor ik er aan toe was (en sommige ex-en hadden zelf geen behoefte meer aan contact), maar met de meeste ben ik gewoon nog bevriend.
Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?
-George Carlin
pi_75266001
quote:
Met geen eentje. Ook met m'n aanstaande/toekomstige ex hoef ik eigenlijk geen contact meer nadat de scheiding rond is. Ik zou ook niet weten waarom. Just get it over with and move the fuck on.
Maar ja, ik ben dan ook onuitstaanbaar.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_75268374
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_75269732
Pffff, afgelopen week heeft mijn vriendin ervoor gekozen om een eind te maken aan onze relatie van 4 jaar... Aan de ene kant voelt het als een enorme opluchting, en aan de andere kant wil ik niks liever dan haar weer terug bij mij hebben. Ze reageert niet meer op telefoontjes, smsjes of mailtjes, verwijderde me van hyves en ga zo maar door.

Nu was het al een lange tijd een knipperlicht relatie, we konden niet zonder en met elkaar. Een jaar geleden is ze vreemd gegaan (géén alcohol in het spel) met een van mijn vrienden. Ik zag dat er íets was vanuit zijn kant, heb haar hier ook voor gewaarschuwd dat ze voor hem op moest passen, maar volgens haar zag ik spoken en moest niet zo zeuren. Gek genoeg heb ik nog geprobeerd haar dit te vergeven, maar bij elke kleine irritatie kwam dit weer omhoog, en elke keer barstte de bom.

Nu kan ik nog bij die "vriend" op zijn hyves kijken en zie dat ze weer druk met elkaar aan het krabbelen zijn. Het is niet alleen kinderachtig dat ze dit doen, maar het zit me vooral dwars dat mijn ex me op alle fronten negeert.

Ik hoor jullie denken "Waarom in godsnaam wil hij haar terug na wat ze deed" Helaas heb ik daar voor mezelf niet eens antwoord op. Het voelt nu gewoon alsof ik in een diep zwart gat val, alsof het allemaal niks betekend heeft en alsof ik héél wat jaren gewoon weggegooid heb die zoveel leuker hadden kunnen zijn

En toch vreet het heel erg aan me

Wisselende emoties, enorm vermoeiend
pi_75271675
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 00:59 schreef Fendoor het volgende:
Pffff, afgelopen week heeft mijn vriendin ervoor gekozen om een eind te maken aan onze relatie van 4 jaar... Aan de ene kant voelt het als een enorme opluchting, en aan de andere kant wil ik niks liever dan haar weer terug bij mij hebben. Ze reageert niet meer op telefoontjes, smsjes of mailtjes, verwijderde me van hyves en ga zo maar door.

Nu was het al een lange tijd een knipperlicht relatie, we konden niet zonder en met elkaar. Een jaar geleden is ze vreemd gegaan (géén alcohol in het spel) met een van mijn vrienden. Ik zag dat er íets was vanuit zijn kant, heb haar hier ook voor gewaarschuwd dat ze voor hem op moest passen, maar volgens haar zag ik spoken en moest niet zo zeuren. Gek genoeg heb ik nog geprobeerd haar dit te vergeven, maar bij elke kleine irritatie kwam dit weer omhoog, en elke keer barstte de bom.

Nu kan ik nog bij die "vriend" op zijn hyves kijken en zie dat ze weer druk met elkaar aan het krabbelen zijn. Het is niet alleen kinderachtig dat ze dit doen, maar het zit me vooral dwars dat mijn ex me op alle fronten negeert.

Ik hoor jullie denken "Waarom in godsnaam wil hij haar terug na wat ze deed" Helaas heb ik daar voor mezelf niet eens antwoord op. Het voelt nu gewoon alsof ik in een diep zwart gat val, alsof het allemaal niks betekend heeft en alsof ik héél wat jaren gewoon weggegooid heb die zoveel leuker hadden kunnen zijn

Heej Fendoor,

Ik vind het echt kut voor je.. Ik zat met herkenning te lezen, want ik heb praktisch hetzelfde meegemaakt. Ik kan me dus indenken hoe je je voelt. Mijn vriendin was ook vreemdgegaan, maar ik besloot er voor te vechten. Een week later maakte zij het uit.

Al m'n vrienden hadden toen ook zoiets van, 'waarom probeerde je het nog?'. Maar onze relatie betekende zoveel voor me, dat ik haar kon vergeven. Dat ze er vervolgens zelf vandoor ging steekt echt in m'n hart.

Maar weet je.. het is een schrale troost maar jij en ik hebben onze trots nog. We hebben ervoor gevochten in moeilijke tijden en dat doet lang niet iedereen. Van mijn ex kan ik het in ieder geval niet zeggen.

Ik heb hetzelfde gevoel dat het voor haar niets betekende en die wisselende emoties zijn inderdaad zwaar irritant.. Ik voel me sinds gistermiddag echt weer kut..

Sterkte!

[ Bericht 1% gewijzigd door rijsttafel op 04-12-2009 07:25:29 ]
  vrijdag 4 december 2009 @ 09:10:33 #132
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_75272650
Het is al te merken dat het weekend voor de deur staat hier...
pi_75274020
Voor allen die graag hun ex terug willen. Ik wilde dit in eerste instantie ook. Was continu contact te zoeken. Toen heb ik mijzelf allemaal vragen gesteld over onze relatie. En in een excel-sheet gezet. Als weer een vraag opkwam, er gelijk bij gezet. En weet je, heel veel vragen beantwoordde ik negatief. Deze vragen heb ik tig nagelezen. Op een gegeven moment weet je ook dat je niet terug wil in deze relatie (je hoofd dan). Je hart is moeilijker te overtuigen. Zoals jullie bijna allemaal weten is er bij mij zoveel gebeurd, dat ik absoluut niets meer voor hem voelt. Eerder ergenis. Gisteren weer, hij kwam de spullen voor de kids halen, neemt hij ook het koffieapparaat met toebehoren mee. Gelukkig heb ik er gelijk één te leen gekregen van een vriendin. En die melkopschuimer koop ik gewoon nieuw van onze en/of rekening. Hij denkt mij te kunnen pakken, jammer joh,

Mijn weekend zit weer helemaal vol. Partytime en kindloos.

Nu snel naar de notaris om mijn testament te veranderen.
pi_75274963
Met mijn ex is het nu twee weken uit..
Ik zat niet goed in mijn vel en hij zag dat en trok alles er bij mij uit. Maar doordat hij zich daardoor zelf ook niet fijner voelde (hij kon me niet helpen en het werd er gewoon niet leuker op), begon hij te twijfelen over de relatie en toen ik vroeg hoe hij het zag heeft hij aangegeven dat hij liever vrienden wilde blijven..
Dit terwijl we een week van tevoren zeiden dat we eraan zouden gaan werken & ik al een verwijsbrief had geregeld bij de dokter voor psych..
Ik wil er nog zo graag voor knokken.. maar dat zou tegen zijn gevoelens in zijn zei hij & dan zouden we uiteindelijk waarschijnlijk ruzie krijgen en dat wilt hij niet. Ik voel me nou gewoon een beetje in de steek gelaten.. maar zijn gevoelens voor mij waren duidelijk niet genoeg om het door te zetten denk ik dan maar.
Ik ben wel speciaal voor hem, dat zegt hij.. Hij wilt me heel graag in zijn leven houden en me steunen e.d..
Maar ik kan dit nog niet.. heb geprobeerd contact te houden, maar ben bang dat ik het verpest en achteraf (na een gesprek/hem gezien te hebben) voel ik me gewoon kut. Dus ik heb hem aangegeven liever even geen contact te hebben..

Ik had mezelf voorgenomen niet meer op hyves te gaan, maar toen ik van de week opzoek ging naar oude klasgenoten zag ik dat hij online kwam. Ik kon de verleiding niet weerstaan en ben op z'n profiel gekeken.. alleen de foto's. Maar foto's met mij erop waren verwijderd..
Terwijl foto's van z'n ex enzo er nog wel op staan, terwijl hij met haar niks meer te maken wil hebben en haar niet meer in zn leven wilt hebben. Waarom haar foto's dan wel op z'n hyves en mijne weg?!
Zegt z'n beste vriend 'Ja, maar hij hecht geen waarde aan hyves en foto's erop'.. waarom dan wel selectief verwijderen?
Fuck it, denk ik dan echt..

Het doet echt pijn. Bah.
-
pi_75276673
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 10:43 schreef JustDreamy het volgende:

Ik ben wel speciaal voor hem, dat zegt hij.. Hij wilt me heel graag in zijn leven houden en me steunen e.d..
Maar ik kan dit nog niet.. heb geprobeerd contact te houden, maar ben bang dat ik het verpest en achteraf (na een gesprek/hem gezien te hebben) voel ik me gewoon kut. Dus ik heb hem aangegeven liever even geen contact te hebben..

Het doet echt pijn. Bah.
Dit zegt mijn ex ook, maar hij probeert mij op alle manieren tegen te werken. Probeer het contact idd te verbreken. Dat is volgens mij echt het beste. Helaas kan ik dit niet vanwege de kids.
Dat klote gevoel hou je gewoon een tijdje. Het voelt ook zo vertrouwd.

Sterkte met verwerken.
  vrijdag 4 december 2009 @ 11:38:22 #136
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_75276800
Ik merk dat er een hoop woede bij me naar boven komt laatste paar dagen. Maar dat laat ik voor wat het is. Het menselijk hart is read-only.

Ben wel benieuwd hoe mijn weekend zal gaan.
  vrijdag 4 december 2009 @ 11:43:09 #137
278630 Snikch
Living my life
pi_75276985
idemdito Alex, ben erg benieuwd hoe ik het weekend ga doorkomen eerder. Probeer nog wat af te spreken maar weet niet in hoeverre dat dat gaat lukken.

AFgelope 2 of 3 nachten weer dromen over mijn ex gehad, en dat het weer goed zou komen.. dat helpt dus echt niet >.<. Probeer er nu overdag ook weer zo min mogelijk aan te denken natuurlijk. Vandaar dat ik ook weer even in een dipje zit. Dus hoop echt dat ik nog wat vrienden kan vinden die van het weekend wat leuks wille gaan doen want kan de afleiding goed gebruiken .
For as he thinks within himself, so he is
pi_75276994
Nou mijn weekend is weer volgepland, behalve de zondag. Als dat maar weer geen zondagdip wordt.

Vanavond lekker naar de bioscoop en daarna waarschijnlijk even de kroeg in. Morgen naar een discoparty in Warmond. Voor de 25+ onder ons, is dit echt een aanrader. Meer info kan je vinden op: http://www.disco-train.nl/

Maandag sinds 3 weken weer aan het werk, ben benieuwd of het gaat.
  vrijdag 4 december 2009 @ 11:57:22 #139
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_75277489
Ik heb wel dingen te doen dit weekend, maar wel alleen. Alleen zijn kan ik best goed, dus dat scheelt. Gedachtes ontwijken kan aardig werken. Je hebt een cyclus tussen gevoelens en gedachtes. Je gevoelens kun je niet rechtstreeks veranderen maar je gedachtes zijn makkelijker te veranderen.

Voorbeeld: Je voelt je verdrietig --> denkt aan je ex --> je voelt je verdrietiger --> je denkt nog meer aan je ex --> etc.

Gevoelens inspireren bepaalde gedachtes en die gedachtes stimuleren weer bepaalde gevoelens. De truc is die gedachtes in de hand te houden en zo geen slaaf van je gevoelens te worden.

Maar zelfs als je dit weet kan het nog lang duren voor je bent waar je wil zijn.
pi_75278872
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 11:57 schreef EviL_AleX het volgende:
Ik heb wel dingen te doen dit weekend, maar wel alleen. Alleen zijn kan ik best goed, dus dat scheelt. Gedachtes ontwijken kan aardig werken. Je hebt een cyclus tussen gevoelens en gedachtes. Je gevoelens kun je niet rechtstreeks veranderen maar je gedachtes zijn makkelijker te veranderen.

Voorbeeld: Je voelt je verdrietig --> denkt aan je ex --> je voelt je verdrietiger --> je denkt nog meer aan je ex --> etc.

Gevoelens inspireren bepaalde gedachtes en die gedachtes stimuleren weer bepaalde gevoelens. De truc is die gedachtes in de hand te houden en zo geen slaaf van je gevoelens te worden.

Maar zelfs als je dit weet kan het nog lang duren voor je bent waar je wil zijn.
Inderdaad. Maar het moeilijkste is als bv. herinneringen 'onbewust' terugkomen, dan kun je wel voorkomen dat je teveel terugdenkt door bv. aan iets anders te denken, maar toch blijven die 'flashbacks' het moeilijkst vind ik. En nog een tip voor mensen hier: geen aannames doen van gedrag/dingen die je ziet, want je kan gewoon daaruit niet afleiden waarom de ander die dingen doet of zich zo gedraagt en als je gaat speculeren ga je daar aan kapot. Ook al zoek je voor redenen of verklaringen, da's menselijk, je schiet er uiteindelijk niks mee op en dan kun je ook in die negatieve spiraal van nadenken komen die Evil_AleX beschrijft.
pi_75279206
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 00:59 schreef Fendoor het volgende:

Heel normaal hoor dat je je ex terug wil nu het nog zo kort uit is.
Zat je post met herkenning te lezen, voor mij nu zo'n 1 1/2 jaar terug, op een gegeven moment ga je dingen realiteiveren.

Hou je vooral aan de feiten vast en niet aan wat zou kunnen zijn of wat je hoort van anderen, dat zorgt alleen maar voor frustratie.

Ik denk dat je ex wel voor altijd een plekje in je hart krijgt en dat je die niet snel zal vergeten. Ik heb ook even ruim 4 jaar een relatie gehad,en dan heb je rust nodig omdat het klinkt alsof je, net als ik bij iedere glimp van info (telefoon die afgaat, krabbel op hyves, 10x je mail checken elk uur??) je hart en emoties opvliegt.

Laat je uit het zwarte gat trekken door mensen die van je houden, en als je toch besluit er even in de blijven dan heb je het vast gewoon even nodig

sterkte
Wetenschappelijk is domweg bekend dat verliefdheid je gezonde oordeelsvermogen weg neemt.
Liefde: Hans Teeuwen || Youp ||Theo Maassen
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_75284188
Nu alweer weekend?

Opzich wel zin in
Zondag moet ik alleen nog iets verzinnen en vanavond ook..
pi_75284791
quote:
Ik heb sinds een tijdje weer contact met m'n ex. Heb hem denk ik 2 maanden niet gesproken nadat het uit was. Nu hebben we weer contact. Het is niet makkelijk, oude gevoelens borrelen inderdaad op, bij zowel hem als bij mij (zegt hij), maar ik weet niet goed wat ik ermee moet omdat hij niet altijd eerlijk is geweest tegen mij en ik mijn vertrouwen in hem helemaal kwijt ben.
  vrijdag 4 december 2009 @ 15:22:50 #144
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_75285192
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 15:11 schreef maartjeh het volgende:

[..]

Ik heb sinds een tijdje weer contact met m'n ex. Heb hem denk ik 2 maanden niet gesproken nadat het uit was. Nu hebben we weer contact. Het is niet makkelijk, oude gevoelens borrelen inderdaad op, bij zowel hem als bij mij (zegt hij), maar ik weet niet goed wat ik ermee moet omdat hij niet altijd eerlijk is geweest tegen mij en ik mijn vertrouwen in hem helemaal kwijt ben.
Dat moet wel raar zijn, inderdaad. Mijn ex is stil, heel stil. Ik krijg soms via-via wel wat informatie, maar ik zoek het niet op. Zelf ben ik van mening dat ik alles gegeven heb, zeker in de laatste periode. Dus ik voel niet de behoefte met haar contact op te nemen. Ik heb ruim genoeg moeite gedaan.

Misschien toch nog een beetje afstand bewaren, maartjeh?
pi_75285982
Damn....het gaat eventjes bijzonder slecht hier....
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 4 december 2009 @ 15:45:46 #146
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_75286019
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 15:44 schreef Barbusse het volgende:
Damn....het gaat eventjes bijzonder slecht hier....
Why?
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_75286162
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 15:45 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Why?
Laat me even denken....
Geen vrouw meer, geen vrienden meer, geen werk meer, de zoveelste sollicitatie die nergens op uit liep en nog 85 euro en 30 cent voor de rest van de (feest)maand. Genoeg zo?
  Moderator vrijdag 4 december 2009 @ 16:26:54 #148
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_75287654
Feestmaand??? Niks feestmaand

December is KUT

Het is koud, het is nat, het is donker.... ik HAAAAAAAAAAAAAAAAAT december

Naja goed, als je dan een lief meisje hebt om tegenaan te kruipen is het opeens een stuk leuker in december he... hypocriete eikel dat ik ben....but I don't care!!!!! IK HAAAAAAAAAAAAAAAAT december

en nu ga ik aan het bier
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:33:51 #149
278630 Snikch
Living my life
pi_75287906
Inderdaad, in dit soort situaties is december uitzonderlijk kut!!

En Barbusse, er is vast ook genoeg positiefs te noemen toch? Begin daar eens mee (en niet zeggen dat dat er niet is want je weet dondersgoed dat dat er zeker wel is!!).

Bij mij begon mijn ex net te praten tegen me. Was achteraf een fijn gesprek maar heb besloten ongsteeds de komende tijd wat afstand te willen bewaren omdat het gewoon nog niet lekker zit bij mij. Heb gelijk weer een kut gevoel op dit moment. Niet door iets wat zij gezegd heeft hoor, was een heel leuk gesprek, en gewoon vriendschappelijk . Maar gewoon doordat ik weer even met mijn neus op de feiten ben gedrukt dat ik haar kwijt ben en dat ze niet meer terug komt.
Makat het dipje dat ik richting dit weekend had alleen maar weer erger.

Het gaat even niet goed bij de meeste hier zo te lezen, misschien weer positieve posts er in gooien . Heeft iemand die toevalig? Of tips om het leven zonder vriendin weer even een postieve wending te geven?
For as he thinks within himself, so he is
pi_75288377
Haha, tuurlijk zijn er positieve dingen. Alleen moet ik daar nog wel even geduld voor hebben.

Tis ook maar een dipje hoor, gaat wel weer even over. Alleen komt het soms aan als een emmer ijswater in je gezicht dat je vrijwel alles waar je om gaf in één keer kwijt bent, meer dan alleen de vrouw waar je van hield. Ik ben over het algemeen een hele positieve jongen hoor, alleen nu ben ik verdrieting, depri en kwaad tegelijk.

Maar zoals John Dryden ooit zei:
quote:
"Beware the fury of a patient man."
I'll get mine. And when I do, their world will tremble.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')