Zal ik jou eens beroven? En dat mag je me niet straffen he. Want jij bent de o zo tolerante Sinterklaas. Ik blijf jou beroven, maar jij zal nooooooiiittttt iets terug willen doen tegen mij.quote:Op zondag 29 november 2009 18:51 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Persoon X is dom. Die ziet dus kennelijk niet in dat intolerantie hem niets positiefs zal brengen. Moet ik daarom ook maar intolerant zijn zoals persoon X? Nee, zo dom wil ik niet zijn.
Nu kun jij natuurlijk stellen dat tolerantie mij of jou ook niets oplevert en dat zie ik waarschijnlijk anders dan jij. Tolerantie is een uitvloeisel van beschaving en ik zou me schamen als mijn land zo onbeschaafd zou zijn en middels intolerantie jegens een geloof een stap van eeuwen terug in diezelfde beschaving zou nemen.
Nee, de oorsprong van het christendom ligt in het tegenwoordige Israël, waar de regering het het handjevol overgebleven christenen ook niet echt makkelijk maakt.quote:Op zondag 29 november 2009 18:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Omdat moslims dan ook niet zo gek zijn om een stad in Marokko tot belangrijkste heilige islamitische stad uit te gaan roepen.
Dat een deel v/d christenen dat wel heeft gedaan, ik gun het ze, maar verder heeft het christendom geen oorsprong in Italie.
[..]
Geworden door mensen ja. Het is niet de ontstaanskern van het christendom.
Zijn christenen daar ook verboden?quote:Op zondag 29 november 2009 16:25 schreef Meki het volgende:
[..]
Omdat er geen christenen daar zijn.
S.Arabie is een Islamitisch land
Niet echt makkelijk is iets heel anders dan andersdenkenden zowat totaal geen ruimte bieden, zoals Saoedi-Arabie doet.quote:Op zondag 29 november 2009 18:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, de oorsprong van het christendom ligt in het tegenwoordige Israël, waar de regering het het handjevol overgebleven christenen ook niet echt makkelijk maakt.
Saoedie-Arabië is dan ook geen democratie hè? Het pretendeert het zelfs niet eens te zijn.quote:Op zondag 29 november 2009 18:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Niet echt makkelijk is iets heel anders dan andersdenkenden zowat totaal geen ruimte bieden, zoals Saoedi-Arabie doet.
In S-A mogen geen niet-islamitische gebedshuizen worden gebouwd. Face it, of je het nou leuk vindt of niet.
Joden in ieder geval wel. En bijbels gaan bij binnenkomst door de shredder.quote:Op zondag 29 november 2009 18:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zijn christenen daar ook verboden?
Het vergelijken van het bouwen van kerken of moskeeën met berovingen is een falsificatie van deze discussie.quote:Op zondag 29 november 2009 18:55 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zal ik jou eens beroven? En dat mag je me niet straffen he. Want jij bent de o zo tolerante Sinterklaas. Ik blijf jou beroven, maar jij zal nooooooiiittttt iets terug willen doen tegen mij.
Vergelijkingen met de tweede wereldoorlog worden in het islam-wilders-debat meestal ook niet erg op prijs gesteld. Dat is iets wat ook van beide kanten moet komen, lijkt me. Intolerant van mij, hè?quote:Enfin, leuk dat je zo denkt. Intolerant idelogieeen zoals de nazi's zullen je een geweldige Sinterklaas vinden.
Maar - in de realiteit - voor een meerderheid kent tolerantie grenzen. Tolerantie moet van beide kanten komen, en niet alleen van 1 kant.
quote:Op zondag 29 november 2009 18:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Omdat moslims dan ook niet zo gek zijn om een stad in Marokko tot belangrijkste heilige islamitische stad uit te gaan roepen.
Dat een deel v/d christenen dat wel heeft gedaan, ik gun het ze, maar verder heeft het christendom geen oorsprong in Italie.
[..]
Geworden door mensen ja. Het is niet de ontstaanskern van het christendom.
Inderdaad, dat pretenderen ze ook niet. Daarom hoeft Zwitserland zich dan ook geen zorgen te maken over verslechterende relaties, aangezien SA helemaal geen kerken tolereert. En indien SA zich wél verontwaardigd opstelt duidt dat op een enorme hypocrisie. Dus dat zal niet gebeuren, toch?quote:Op zondag 29 november 2009 18:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Saoedie-Arabië is dan ook geen democratie hè? Het pretendeert het zelfs niet eens te zijn.
Het gaat over minaretten, niet eens over moskeen.quote:Op zondag 29 november 2009 19:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Inderdaad, dat pretenderen ze ook niet. Daarom hoeft Zwitserland zich dan ook geen zorgen te maken over verslechterende relaties, aangezien SA helemaal geen kerken tolereert. En indien SA zich wél verontwaardigd opstelt duidt dat op een enorme hypocrisie. Dus dat zal niet gebeuren, toch?
Ja, vind je het gek? Mensen worden hun wijk uitgetreiterd, de politie kan de orde niet meer handhaven in bepaalde wijken. Wat doet de politiek? Bezuinigen op politie.. Ja, dan werk je wel radicalisering in de hand ja.. Dat kun je op je vingers natellen.quote:Op zondag 29 november 2009 16:28 schreef Brickboy het volgende:
[..]
Het is niet alleen Zwitserland hoor. We worden allemaal steeds zieliger en intoleranter. Kijk maar naar die aap van een Wilders en alle schapen die achter hem aanlopen.
Dit is misschien wel een terecht punt van kritiek, mits het waar is.quote:Op zondag 29 november 2009 18:59 schreef Mylene het volgende:
[..]
En bijbels gaan bij binnenkomst door de shredder.
Echt waar? On-ge-lo-fe-lijkquote:Op zondag 29 november 2009 18:59 schreef Mylene het volgende:
[..]
Joden in ieder geval wel. En bijbels gaan bij binnenkomst door de shredder.
Dat is één grote minaret.quote:Op zondag 29 november 2009 16:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee hoor. Hier in Oss hebben we een moskee in een watertoren. Staan geen minaretten bij.
[ afbeelding ]
http://www.eda.admin.ch/e(...)ef_bufor/ecosau.htmlquote:Saudi Arabia is one of the most important destinations for Swiss exports in the Middle East. The recent development of trade between Switzerland and Saudi Arabia is remarkable. In 2007 Swiss exports to the Kingdom amounted to CHF 1.5 billion marking a 26.5% increase against 2006. Swiss imports from the Kingdom were at CHF 384 million in 2007. Exports to Saudi Arabia amounted to CHF 855 mio. for the first seven months of 2008. Swiss imports from Saudi Arabia amounted to CHF 203 mio. for the same period.
Swiss direct investment to Saudi Arabia amounted to CHF 292 mio. in 2006 (capital stock) marking an increase of 85% against 2005. About 50 joint ventures involving Swiss investors are operating in Saudi Arabia’s manufacturing and services sectors.
Ja het is een belangrijk signaal, dat zal de regering daar ook niet zijn ontgaan.quote:Op zondag 29 november 2009 19:13 schreef GSP het volgende:
Zwitserland heeft goed gekeken naar Parijs, Antwerpen en nog wat grote steden die aan een vooravond staan van (nog) grotere problemen. Ik snap heel goed, dat ze dit niet willen in hun land. Slim, of eigenlijk voortschrijdend inzicht.
Jawel, dat is heel goed te begrijpen.quote:Op zondag 29 november 2009 19:17 schreef Disana het volgende:
[..]
http://www.eda.admin.ch/e(...)ef_bufor/ecosau.html
Geen wonder dat de regering zich in verlegenheid gebracht voelt door de keuze van het volk.
Yep, daar heb je wel gelijk in.quote:Op zondag 29 november 2009 19:17 schreef Disana het volgende:
[..]
http://www.eda.admin.ch/e(...)ef_bufor/ecosau.html
Geen wonder dat de regering zich in verlegenheid gebracht voelt door de keuze van het volk.
De hele islam is geen democratie.quote:Op zondag 29 november 2009 18:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Saoedie-Arabië is dan ook geen democratie hè? Het pretendeert het zelfs niet eens te zijn.
Wat is er met het Zwitsers opportunisme gebeurd. Oh wacht, het waren de burgers die stemden. Opgefokt door een populistische partij met opzwepende leuzen en akelige posters. Handig, zo'n referendum.quote:Op zondag 29 november 2009 19:24 schreef qonmann het volgende:
[..]
Yep, daar heb je wel gelijk in.
De regering was ook tegen.
Katholicisme is ook geen democratie. Paardensport is ook geen democratie. Een heleboel dingen zijn geen democratie.quote:Op zondag 29 november 2009 19:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De hele islam is geen democratie.
Hehe, begin je het nou eindelijk te snappen?
Blijkbaar vond 60% van de Zwitsers die posters niet akelig. Dan is er meer aan de hand, lijkt me zo.quote:Op zondag 29 november 2009 19:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat is er met het Zwitsers opportunisme gebeurd. Oh wacht, het waren de burgers die stemden. Opgefokt door een populistische partij met opzwepende leuzen en akelige posters. Handig, zo'n referendum.
Is ontzettend slim toch, nu hebben ze de beslissing bij de burger gelegd en kunnen ze zich achter de uitslag het referendum verschuilen. Want zij waren immers tegen, maar het volk heeft gekozen.quote:Op zondag 29 november 2009 19:24 schreef qonmann het volgende:
[..]
Yep, daar heb je wel gelijk in.
De regering was ook tegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |