25-30 euro.quote:
quote:
Naam levert niet veel op behalve profielsites, en tel nummer en woonplaats heb ik niet.quote:Op zondag 29 november 2009 15:53 schreef duckes het volgende:
Er zijn speciale sites voor, google eens op de naam van de verkoper, telefoonnummer en of woonplaats
Mja, dan is het gelukkig niet echt een heel groot bedrag, maar ben nu een mail met uitleg naar Marktplaats aan het sturen. Eens kijken wat daar uitkomt.quote:Op zondag 29 november 2009 15:56 schreef Tahiti het volgende:
aangifte kan online dus dat sowieso even doen. en ja je geld ben je kwijt denk ik
Tenzij het een "gecontroleerde verkoper" is, niets.quote:Op zondag 29 november 2009 15:57 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Mja, dan is het gelukkig niet echt een heel groot bedrag, maar ben nu een mail met uitleg naar Marktplaats aan het sturen. Eens kijken wat daar uitkomt.
In je OP zei je nog dat je al zijn gegevens hebt. Maar je weet niet eens waar hij woont.quote:Op zondag 29 november 2009 15:55 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Naam levert niet veel op behalve profielsites, en tel nummer en woonplaats heb ik niet.
Gelukkig, maar, of niet? Maakt het uit voor welk bedrag? Opgelicht is opgelicht, en als daar voor kleine hoeveelheden niets aan gedaan zou hoeven worden, even voor jou informatie, veel kleintjes maken ook een grote. Is het oplichting, dan dient zo'n stuk tuig daar op afgerekend te worden, losstaand van de hoeveelheid geld waar het om gaat.quote:
Klopt, had alleen gehele naam moeten zijn excuses.quote:Op zondag 29 november 2009 15:59 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
In je OP zei je nog dat je al zijn gegevens hebt. Maar je weet niet eens waar hij woont.
20 november is de deal gesloten, het bedrag is op 21 november overgemaakt, en 22 november heb ik een email gekregen dat hij alleen mijn adres nog nodig had om het te verzenden.quote:Op zondag 29 november 2009 16:00 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Gelukkig, maar, of niet. Maakt het uit voor welk bedrag. Opgelicht is opgelicht, en als daar voor kleine hoeveelheden niets aan gedaan zou hoeven worden, even voor jou informatie, veel kleintjes maken ook een grote.
TS, wat is de tijdlijn waar dit hele verhaal over gaat? Wanneer is de deal gesloten, wanneer is de betaling gedaan? Alsin, heeft de aanbieder voldoende ruimte gehad voor verzending?
Heb je enig idee hoeveel belastinggeld het kost om iemand hierop te pakken? Veel meer dan 30 euro. Is het dat dan waard? Amper.quote:Op zondag 29 november 2009 16:00 schreef AlphaOmega het volgende:
Gelukkig, maar, of niet? Maakt het uit voor welk bedrag? Opgelicht is opgelicht, en als daar voor kleine hoeveelheden niets aan gedaan zou hoeven worden, even voor jou informatie, veel kleintjes maken ook een grote. Is het oplichting, dan dient zo'n stuk tuig daar op afgerekend te worden, losstaand van de hoeveelheid geld waar het om gaat.
Telefoonnummer en Woonplaats staat inderdaad ook in de mail zie ik nu.quote:Op zondag 29 november 2009 16:07 schreef Nagelschaartje het volgende:
je hebt zijn volledige naam, kijk of je een telefoonnummer te pakken kan krijgen.
Blijven mailen en hem een termijn stellen voordat je aangifte gaat doen. Kijk eens op internetsites hiervoor, even googelen op 'internet opgelicht' of 'marktplaats opgelicht'
Hoe vervelend ook, ga er vanuit dat de kans er dik inzit dat je dat geld kwijt bent (dan kan het resultaat alleen nog maar meevallen). Maar uit principe zou ik nog even doorzetten, kijken of je iets kunt bereiken.
Klopt, maar het stond ook in de mail. Ik had er overheen gekeken, het is een 06 nummer. Ik denk daarbij ook niet dat het echt een oplichter is, al zijn gegevens maakt hij zo bekend; beetje stom dan.quote:Op zondag 29 november 2009 16:13 schreef Hoerenkots het volgende:
Kun je zijn IP niet tracen, je hebt toch emails ontvangen?
Dan heb je zij'n mogelijke woonplaats + naam en kun je misschien verder zoeken in de telefoongids ofzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |