25-30 euro.quote:
quote:
Naam levert niet veel op behalve profielsites, en tel nummer en woonplaats heb ik niet.quote:Op zondag 29 november 2009 15:53 schreef duckes het volgende:
Er zijn speciale sites voor, google eens op de naam van de verkoper, telefoonnummer en of woonplaats
Mja, dan is het gelukkig niet echt een heel groot bedrag, maar ben nu een mail met uitleg naar Marktplaats aan het sturen. Eens kijken wat daar uitkomt.quote:Op zondag 29 november 2009 15:56 schreef Tahiti het volgende:
aangifte kan online dus dat sowieso even doen. en ja je geld ben je kwijt denk ik
Tenzij het een "gecontroleerde verkoper" is, niets.quote:Op zondag 29 november 2009 15:57 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Mja, dan is het gelukkig niet echt een heel groot bedrag, maar ben nu een mail met uitleg naar Marktplaats aan het sturen. Eens kijken wat daar uitkomt.
In je OP zei je nog dat je al zijn gegevens hebt. Maar je weet niet eens waar hij woont.quote:Op zondag 29 november 2009 15:55 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Naam levert niet veel op behalve profielsites, en tel nummer en woonplaats heb ik niet.
Gelukkig, maar, of niet? Maakt het uit voor welk bedrag? Opgelicht is opgelicht, en als daar voor kleine hoeveelheden niets aan gedaan zou hoeven worden, even voor jou informatie, veel kleintjes maken ook een grote. Is het oplichting, dan dient zo'n stuk tuig daar op afgerekend te worden, losstaand van de hoeveelheid geld waar het om gaat.quote:
Klopt, had alleen gehele naam moeten zijn excuses.quote:Op zondag 29 november 2009 15:59 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
In je OP zei je nog dat je al zijn gegevens hebt. Maar je weet niet eens waar hij woont.
20 november is de deal gesloten, het bedrag is op 21 november overgemaakt, en 22 november heb ik een email gekregen dat hij alleen mijn adres nog nodig had om het te verzenden.quote:Op zondag 29 november 2009 16:00 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Gelukkig, maar, of niet. Maakt het uit voor welk bedrag. Opgelicht is opgelicht, en als daar voor kleine hoeveelheden niets aan gedaan zou hoeven worden, even voor jou informatie, veel kleintjes maken ook een grote.
TS, wat is de tijdlijn waar dit hele verhaal over gaat? Wanneer is de deal gesloten, wanneer is de betaling gedaan? Alsin, heeft de aanbieder voldoende ruimte gehad voor verzending?
Heb je enig idee hoeveel belastinggeld het kost om iemand hierop te pakken? Veel meer dan 30 euro. Is het dat dan waard? Amper.quote:Op zondag 29 november 2009 16:00 schreef AlphaOmega het volgende:
Gelukkig, maar, of niet? Maakt het uit voor welk bedrag? Opgelicht is opgelicht, en als daar voor kleine hoeveelheden niets aan gedaan zou hoeven worden, even voor jou informatie, veel kleintjes maken ook een grote. Is het oplichting, dan dient zo'n stuk tuig daar op afgerekend te worden, losstaand van de hoeveelheid geld waar het om gaat.
Telefoonnummer en Woonplaats staat inderdaad ook in de mail zie ik nu.quote:Op zondag 29 november 2009 16:07 schreef Nagelschaartje het volgende:
je hebt zijn volledige naam, kijk of je een telefoonnummer te pakken kan krijgen.
Blijven mailen en hem een termijn stellen voordat je aangifte gaat doen. Kijk eens op internetsites hiervoor, even googelen op 'internet opgelicht' of 'marktplaats opgelicht'
Hoe vervelend ook, ga er vanuit dat de kans er dik inzit dat je dat geld kwijt bent (dan kan het resultaat alleen nog maar meevallen). Maar uit principe zou ik nog even doorzetten, kijken of je iets kunt bereiken.
Klopt, maar het stond ook in de mail. Ik had er overheen gekeken, het is een 06 nummer. Ik denk daarbij ook niet dat het echt een oplichter is, al zijn gegevens maakt hij zo bekend; beetje stom dan.quote:Op zondag 29 november 2009 16:13 schreef Hoerenkots het volgende:
Kun je zijn IP niet tracen, je hebt toch emails ontvangen?
Dan heb je zij'n mogelijke woonplaats + naam en kun je misschien verder zoeken in de telefoongids ofzo.
Dat ik heb pas 4 keer gedaanquote:Op zondag 29 november 2009 16:15 schreef spijkerbroek het volgende:
Hij heeft een week niet gereageerd. Hij kan ook iets belangrijkers te doen hebben...
Stuur hem een mailtje met "hoi, ik heb nog niks van je gehoord. wat is de status?" voordat je gaat dreigen e.d.
Jezus.. 4 keer in een week?quote:
Het kind is 16-17 jaar oud.quote:Op zondag 29 november 2009 16:16 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Jezus.. 4 keer in een week?
Stuk ongeduld.
Ja, in twee minuten heb ik hem inderdaad al gebeldquote:
Als hij zegt dat hij het vorige week maandag al op zou sturen lijkt het me niet meer dan normaal he.quote:Op zondag 29 november 2009 16:16 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Jezus.. 4 keer in een week?
Stuk ongeduld.
BEL hem dan!quote:Op zondag 29 november 2009 16:17 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ja, in twee minuten heb ik hem inderdaad al gebeld.
Euhm.. nee.quote:Op zondag 29 november 2009 16:18 schreef Zeroku het volgende:
Als hij zegt dat hij het vorige week maandag al op zou sturen lijkt het me niet meer dan normaal he.
Klopt, maar als ik beloof iets maandag op de post te doen, is het hooguit dinsdag op de post gedaan.quote:Op zondag 29 november 2009 16:21 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Euhm.. nee.
Er zijn mensen die meer te doen hebben dan op elk willekeurig moment dingen voor anderen op de post te doen.
Dan lijkt me het goed fatsoen om even een mailtje te sturen dat het wat langer duurt.quote:Op zondag 29 november 2009 16:21 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Euhm.. nee.
Er zijn mensen die meer te doen hebben dan op elk willekeurig moment dingen voor anderen op de post te doen.
Ja, dat is het waard. Anders is het een vrijbrief om vooral maar mensen op te lichten.quote:Op zondag 29 november 2009 16:06 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoeveel belastinggeld het kost om iemand hierop te pakken? Veel meer dan 30 euro. Is het dat dan waard? Amper.
Jep, maar pakte niet op.quote:
30 euro voor TS is dat ja.quote:
quote:Op zondag 29 november 2009 17:27 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Als er meer aangiftes betreffende deze persoon binnenkomen gaat de politie er echt wel achteraan.
Geloof mij nou maar dat als er meerdere aangiftes tegen zulks iemand lopen dat er echt wel getraceerd gaat worden wie het is.quote:Op zondag 29 november 2009 17:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, als ze hem per ongeluk betrappen omdat hij 3 km te hard rijdt, ja.
Ja natuurlijk is dat het waard. Je moet verder denken dan dit ene incident. Als de betreffende persoon dit met veel meer mensen doet en van elk incident wordt gezegd dat het de moeite niet is, dan betekent dat gewoon dat deze persoon op deze manier lekker van achter z'n computer z'n centen binnenkrijgt (verdienen kan ik het niet noemen) om van te leven.quote:Op zondag 29 november 2009 16:06 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoeveel belastinggeld het kost om iemand hierop te pakken? Veel meer dan 30 euro. Is het dat dan waard? Amper.
Het registreren van de aangifte en de dan beschikbare gegevens kunnen heel nuttig zijn in een groter onderzoek, en dat loopt generiek in fraude zaken. En daarbij, het is niet recht te praten, ookal doe je dat niet. Hoe meer aangiftes, hoe meer gegevens, hoe moeilijker het wordt, en hoe hoger de drempel wordt om ooit een poging te doen om iemand zo op te lichten.quote:Op zondag 29 november 2009 16:06 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Kom op, nog een tandje erbij, en je bent zo door die kleuterschool heen. Zo moeilijk is het nou ook weer niet...quote:Op zondag 29 november 2009 17:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, als ze hem per ongeluk betrappen omdat hij 3 km te hard rijdt, ja.
Voor hem is niet echt hilarisch.quote:Op woensdag 2 december 2009 17:46 schreef elby1988 het volgende:
Haha, hilarisch..
stuur je hem wel een bosje bloemen?
Kijk dat zal hem leren niet gelijk het pakketje versturen.quote:Op woensdag 2 december 2009 17:36 schreef Zeroku het volgende:
Ah, het was dus niets. De verkoper lag in het ziekenhuis, net een mailtje van zijn zoon gekregen.
Excusé.
quote:Op woensdag 2 december 2009 17:49 schreef klipper het volgende:
[..]
Kijk dat zal hem leren niet gelijk het pakketje versturen.
Zeroku, hou open dat het een smoes is. Ziekenhuisverblijven zijn doorsnee smoezen als er niet geleverd gaat worden. Ik heb jarenlang fervent gepost op oplichtingsfora. Google in ieder geval op rekeningnummer (met en zonder puntjes). Als je geen hit krijgt, zal het wel loslopen.quote:Op woensdag 2 december 2009 17:36 schreef Zeroku het volgende:
Ah, het was dus niets. De verkoper lag in het ziekenhuis, net een mailtje van zijn zoon gekregen.
Excusé.
Hmm, dat is slim inderdaad.quote:Op woensdag 2 december 2009 17:54 schreef Adames het volgende:
wat slecht
Verder nog goede tip is voordat je iets koopt van marktplaats nog eerst zijn telefoonnummer te bellen. Als je echt iemand te spreken krijgt (zeker op een vaste lijn) dan is het vrijwel nooit oplichting.
Of eerst aanbieden om de spullen op te halen, als deze ja zegt, dan alsnog later vragen om spullen te versturen. Mensen die bij voorbedachte rade willen oplichten geven niet eerst hun adres en de toestemming om op te halen.
Hij typt wel hetzelfde, vol typfouten. Ik houd het nog even in de gatenquote:Op woensdag 2 december 2009 20:01 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Zeroku, hou open dat het een smoes is. Ziekenhuisverblijven zijn doorsnee smoezen als er niet geleverd gaat worden. Ik heb jarenlang fervent gepost op oplichtingsfora. Google in ieder geval op rekeningnummer (met en zonder puntjes). Als je geen hit krijgt, zal het wel loslopen.
Dat heet smaad en dat is strafbaar.quote:Op donderdag 3 december 2009 04:28 schreef DoimeN het volgende:
Tip:
Flikker de persoonsgegevens van die kankerlijer op zoveel mogelijk sites. Dan kan zijn toekomstige werkgever ook even zien hoe 'flexibel en ondernemend' hij is.
Ja, denk je dat hij aangifte zou gaan doen?quote:Op donderdag 3 december 2009 11:11 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat heet smaad en dat is strafbaar.
Waarom niet?quote:Op donderdag 3 december 2009 14:13 schreef DoimeN het volgende:
Ja, denk je dat hij aangifte zou gaan doen?
Oh ... en dat maakt smaad minder strafbaar?quote:En het hele internet staat vol met oplichters, voor en achternaam rekening nummer bla bla de hele rits.
Als je zoiets bij mij zou flikken, zou je een aanklacht krijgen als je het niet heel snel rectificeerd en verwijderd. Maar dat is omdat ik geen oplichter ben. Een oplichter zelf zal niet snel naar de politie stappen denk ik om aangifte te doen van smaad.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:13 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Ja, denk je dat hij aangifte zou gaan doen?
En het hele internet staat vol met oplichters, voor en achternaam rekening nummer bla bla de hele rits.
Alleen als je dial-up hebt.quote:Op donderdag 3 december 2009 22:04 schreef DoimeN het volgende:
(het ip adres gaat niet op, dat is in 3 sec veranderd)
Dan heb je het 'smaadverhaal' toch nog niet goed uitgezocht. Ook zonder onwaarheden kan het 'smaad' zijn. Met onwaarheden wordt het zelfs 'laster'.quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:19 schreef DoimeN het volgende:
Precies, maar misschien had ik het anders moeten formulieren.
Ik heb het even het smaad verhaal uitgezocht, maar je mag geen onwaarheden neerzetten. (en geen adres gegevens, maar wel zijn woonplaats + rek. nmmr. + naam)
Zie ook:
http://www.opgelichtopinternet.nl/
quote:Op donderdag 3 december 2009 22:04 schreef DoimeN het volgende:
Lol, jullie vergeten zeker dat we anoniem op het internet zitten?
(het ip adres gaat niet op, dat is in 3 sec veranderd)
En daarom doe je dus ook aangifte, daar hebben we opsporingsinstanties voor.quote:Op donderdag 3 december 2009 23:53 schreef Adames het volgende:
Maar .. nogal moeilijk om uberhaupt achter iemands ip te komen en zelfs dan heb je er weinig aan
quote:Op woensdag 16 december 2009 00:55 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik ben een keertje opgelicht, geld overgemaakt, anderhalf maand en tig mailtjes zonder reactie verder heb ik een paar weken lang dagelijks geautomatiseerd 1 cent overgemaakt met de tekst "vieze oplichter, kanker hoerenjong,etc" naar z'n rekening.
In de tweede week kreeg ik een email van hem of daarmee wilde ophouden![]()
Kreeg ik m'n geld alsnog terug![]()
Daarna liet ik het nog een weekje doorlopen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |