abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75109745
quote:
Op zondag 29 november 2009 14:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Vind het wel een goeie eigenlijk, om het 'discriminatie' geroep vóór te zijn.
Opmerkelijk hoeveel mensen hier precies denken te weten dat dit referendum in Zwitserland niet gehouden had mogen worden.Dat de Zwitsers dat zelf wel het beste zullen weten gaat er bij hun niet in (zeker nu er veel voorstemmers zijn).
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  Moderator zondag 29 november 2009 @ 14:39:18 #202
249559 crew  Lavenderr
pi_75109751
quote:
Op zondag 29 november 2009 14:21 schreef Jibbe het volgende:
Dankjulliewel gekke Zwitsers. Nu kan Europa niet meer stoer doen dat ze de mensenrechten respecteren en dat ze zelf heul niet discrimineren. Hoezo niet discrimineren zullen de Saudi sjeiks zeggen? Als Zwitserland mag discrimineren, dan mogen wij op het Arabisch schiereiland dat ook! Christenen zeg maar tegen jullie kerken, aldus de dictator sjeik.
Ja, want er staan ook ontzettend veel kerken op het Arabisch schiereiland
pi_75109772
quote:
Op zondag 29 november 2009 14:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Alsof je mensenrechten schendt als je de bouw van minaretten verbiedt. Er wordt niemand een haar gekrenkt hoor..
Gekrenkt niet maar ze zetten zo wel een stap richting Iran of Saoedi Arabië in de benadering van andere geloven.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 29 november 2009 @ 14:40:16 #204
3542 Gia
User under construction
pi_75109781
quote:
Op zondag 29 november 2009 14:34 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ik vind een principiële kwestie, het blijft discriminatie van het ene geloof ten opzichte van het andere.
Ik ben er fel tegen in moslimlanden en ook fel tegen in Europa.
Welnee, het is geen discriminatie. De bouw van nieuwe kerken is tegenwoordig ook aan regels gebonden die meer passen bij de moderne maatschappij. Als je gaat kijken naar kerken die gebouwd zijn na 1940 of zo, dan zie je ook geen hoge kerktorens met lawaaiige klokken, maar vaak moderne gebouwen, met één enkele klok.
  Moderator zondag 29 november 2009 @ 14:40:39 #205
249559 crew  Lavenderr
pi_75109791
quote:
Op zondag 29 november 2009 14:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Alsof je mensenrechten schendt als je de bouw van minaretten verbiedt. Er wordt niemand een haar gekrenkt hoor..
Bovendien is het Zwitserland, dus als ze daar een referendum willen houden hebben we daar niets mee te maken. Nederland altijd met de grootste bek, en dat als minuscuul landje.
pi_75109796
quote:
Op zondag 29 november 2009 14:36 schreef IHVK het volgende:

[..]

Maar goed ik was 16 he, wist ik veel.
Nu had ik anders gereageerd. Ik had keihard gelachen en weggelopen ofzo.
Elke werkgever die vraagt naar je geloof is meteen aan het discrimineren?
Natuurlijk wordt er gediscrimineerd, dat is met onderzoeken toch wel duidelijk aangetoond, maar om nou te zeggen dat iedere werkgever die daar naar vraagt je meteen niet aanneemt is een beetje te veel de slachtofferrol innemen.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zondag 29 november 2009 @ 14:42:06 #207
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_75109827
quote:
Op zondag 29 november 2009 14:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Bovendien is het Zwitserland, dus als ze daar een referendum willen houden hebben we daar niets mee te maken. Nederland altijd met de grootste bek, en dat als minuscuul landje.
Ik neem aan dat je hetzelfde gaat reageren in de volgende topics als er weer iemand een bericht plaatst over dat in een moslimland iemand op basis van een daar geldende wet gestenigd gaat worden?

"Als ze dat daar willen doen hebben we er niks mee te maken", tenslotte.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  † In Memoriam † zondag 29 november 2009 @ 14:42:12 #208
137949 Disana
pi_75109834
quote:
Op zondag 29 november 2009 14:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik heb nog geen enkele reactie vanuit Nederland over deze kwestie gezien.

Oh wacht, je bedoelt dat iedereen in dit topic een grote bek heeft.
pi_75109838
Het is een verbod op minaretten niet op de bouw van moskeeën. Waarom moet een moskee minaretten hebben?

Minaretten zijn toch een vorm van landschapsvervuiling net zoals je geen enorme radiomast in je tuin mag bouwen.
  zondag 29 november 2009 @ 14:42:31 #210
3542 Gia
User under construction
pi_75109844
quote:
Op zondag 29 november 2009 14:38 schreef qonmann het volgende:

[..]

Opmerkelijk hoeveel mensen hier precies denken te weten dat dit referendum in Zwitserland niet gehouden had mogen worden.Dat de Zwitsers dat zelf wel het beste zullen weten gaat er bij hun niet in (zeker nu er veel voorstemmers zijn).

Hoe kom je erbij dat ik tegen dit referendum zou zijn? Ik ben juist vóór! Zeker omdat kerken tegenwoordig ook geen hoge torens meer (mogen?) bouwen!

Ik zou ook niet graag een minaret voor mijn deur willen hebben!!
  zondag 29 november 2009 @ 14:43:50 #211
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_75109869
quote:
Op zondag 29 november 2009 14:42 schreef MrX1982 het volgende:
Het is een verbod op minaretten niet op de bouw van moskeeën. Waarom moet een moskee minaretten hebben?

Dat hoeft ook niet. De moskee hier in Oss zit in een ouwe watertoren. Maar het gaat er denk ik om, dat als een moskee een minaret WIL, dat dat ineens niet mag.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_75109897
quote:
Op zondag 29 november 2009 14:34 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ik vind een principiële kwestie, het blijft discriminatie van het ene geloof ten opzichte van het andere.
Ik ben er fel tegen in moslimlanden en ook fel tegen in Europa.
Is er dan echt een discussie mogelijk in moslimlanden over de bouw van kerken? Ze geloven toch dat alleen hun geloof echt is? En ze willen toch alles en iedereen bekeren?
pi_75109905
quote:
Op zondag 29 november 2009 14:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet. De moskee hier in Oss zit in een ouwe watertoren. Maar het gaat er denk ik om, dat als een moskee een minaret WIL, dat dat ineens niet mag.
Er mogen best wat eisen aan worden gesteld. Als dingen in Nederland niet onder de bestemmingsplannen vallen, mogen veel zaken ook niet.
  zondag 29 november 2009 @ 14:45:31 #214
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_75109916
quote:
Op zondag 29 november 2009 14:40 schreef Gia het volgende:

Als je gaat kijken naar kerken die gebouwd zijn na 1940 of zo, dan zie je ook geen hoge kerktorens met lawaaiige klokken, maar vaak moderne gebouwen, met één enkele klok.
Dat is eerder een kostenaspect. Kerken komen tegenwoordig wat minder makkelijk aan geld dan vroeger, en die toren moet ook onderhouden worden. Alleen het onderhoud van het kerkgebouw is vaak al moeilijk genoeg.
pi_75109934
quote:
Op zondag 29 november 2009 14:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat ik tegen dit referendum zou zijn? Ik ben juist vóór! Zeker omdat kerken tegenwoordig ook geen hoge torens meer (mogen?) bouwen!

Ik heb het niet over jou, maar over eerdere posters.
Dat referendum in Zwitserland is een gegeven. Wat onverwacht was, is dat het een meerderheid zou kunnen halen. Ik vind het wel wat hebben dat de bevolking daar zich over zoiets kan uitspreken.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_75109967
quote:
Op zondag 29 november 2009 14:45 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Er mogen best wat eisen aan worden gesteld. Als dingen in Nederland niet onder de bestemmingsplannen vallen, mogen veel zaken ook niet.
dat is ook geen probleem. Het gaat er om dat een toren voor het ene geloof wel mag en voor het andere niet. Dat maakt het raar.
  zondag 29 november 2009 @ 14:47:14 #217
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_75109968
Goed werk van de Zwitsers, die hechten tenminste nog waarde aan hun eigen cultuur en architectuur, zie het als een soort correcte variant op de welstandscommissies.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_75110011
quote:
Op zondag 29 november 2009 14:47 schreef Sachertorte het volgende:
Goed werk van de Zwitsers, die hechten tenminste nog waarde aan hun eigen cultuur en architectuur, zie het als een soort correcte variant op de welstandscommissies.
Welstandseisen kan je ook gewoon stellen daar hoeft het gebruik of doel van het bouwwerk niet onder te leiden.
pi_75110025
quote:
Op zondag 29 november 2009 14:46 schreef qonmann het volgende:

[..]

Ik heb het niet over jou, maar over eerdere posters.
Dat referendum in Zwitserland is een gegeven. Wat onverwacht was, is dat het een meerderheid zou kunnen halen. Ik vind het wel wat hebben dat de bevolking daar zich over zoiets kan uitspreken.
Kijk eens naar Californie was het resultaat van referenda was ... Het grootste deel van de bevolking is niet kundig genoeg om complexe zaken te beoordelen en is enkel uit op persoonlijk gewin op de korte termijn.
pi_75110033
quote:
Op zondag 29 november 2009 14:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

dat is ook geen probleem. Het gaat er om dat een toren voor het ene geloof wel mag en voor het andere niet. Dat maakt het raar.
Dat heet behoud van eigen identiteit. Overigens mag er voor kerktorens ook wel eens wat opgesteld worden, maar dat is een andere discussie.
  zondag 29 november 2009 @ 14:49:54 #221
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_75110043
quote:
Op zondag 29 november 2009 14:42 schreef Gia het volgende:

[..]

\\Mwoa, liever dit:

dan een blok beton van de naoorlogse jaren kerkenbouw die je op verschillende plaatsen in NL ziet staan. Dat er geen puntdak op een toren staat tegenwoordig wil niet niet zeggen dat er geen hoge kerktorens meer zijn gebouwd de afgelopen jaren .

Trouwens, een van de mooiste kerktorens ter wereld (giralda) was oorspronkelijk een minaret...

put
your
clothes
on!
  zondag 29 november 2009 @ 14:50:23 #222
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_75110053
quote:
Op zondag 29 november 2009 14:49 schreef gelly het volgende:

[..]

Kijk eens naar Californie was het resultaat van referenda was ... Het grootste deel van de bevolking is niet kundig genoeg om complexe zaken te beoordelen en is enkel uit op persoonlijk gewin op de korte termijn.
Mede om die redenen ben ik ook tegen referenda.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_75110054
quote:
Op zondag 29 november 2009 14:22 schreef du_ke het volgende:

[..]

Toch hebben ze in hun grondwet staan:
[..]

tsja, sommige politieke partijen geven daar niet heel veel om (sgp is een mooi nederlands voorbeeld)
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  zondag 29 november 2009 @ 14:50:31 #224
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_75110058
quote:
Op zondag 29 november 2009 14:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Welstandseisen kan je ook gewoon stellen daar hoeft het gebruik of doel van het bouwwerk niet onder te leiden.
Weet je wat het mooie is: in Nederland is de welstanscommissie een hobby van linkse Gutmenschen, in Zwitserland mag het gemene volk zich er over uitspreken. Zoals het hoort in een fatsoenlijke democratie.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  zondag 29 november 2009 @ 14:51:46 #225
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_75110094
quote:
Op zondag 29 november 2009 14:50 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Weet je wat het mooie is: in Nederland is de welstanscommissie een hobby van linkse Gutmenschen, in Zwitserland mag het gemene volk zich er over uitspreken. Zoals het hoort in een fatsoenlijke democratie.
deze uitspraak is een vloek richting architecten, die meestal niet zo "links" zijnals je zou vermoeden, om maar even in jouw termen te blijven...ehm...hangen
put
your
clothes
on!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')