quote:- En iedere vatandas die ik vergeten ben,.
Maar tochquote:Op zaterdag 28 november 2009 22:40 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dit is niks vergeleken met de rest van de foto's op die site.
Ja damn, dat was echt een ramp.quote:Op zaterdag 28 november 2009 22:42 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Maar toch.
Ik vond die rugtieten wel érg walgelijk.
Neeee, niet weer.quote:Op zaterdag 28 november 2009 22:44 schreef wikwakka2 het volgende:
Foto ter illustratie:
[ afbeelding ]
HOAX.quote:Op zaterdag 28 november 2009 22:46 schreef wikwakka2 het volgende:
Bortecinem gespot:
[ afbeelding ]
'You so sexy, girl!'
Ik heb oprecht medelijden met dit kind.quote:Op zaterdag 28 november 2009 22:47 schreef TheMagnificent het volgende:
Amerikaanse kindjes zijn ook schattig:
Zit je hem weer te spammenquote:Op zaterdag 28 november 2009 22:47 schreef TheMagnificent het volgende:
Amerikaanse kindjes zijn ook schattig:
Die backboobs hebben zeker geholpen ja.quote:Op zaterdag 28 november 2009 22:52 schreef wikwakka2 het volgende:
Vanwege de backboobs of de waterpijp?
quote:Op zaterdag 28 november 2009 22:59 schreef wikwakka2 het volgende:
Geen dank, nu is je misselijkheid vast weg.
quote:Op zaterdag 28 november 2009 23:02 schreef wikwakka2 het volgende:
Wie heeft er zin in booty?
[ afbeelding ]
Nog voor het slapengaan.
Voor het slapen gaan is idd niet zo chill, maar verder is ie niet zo heel eng. Kijken met een meisje dat neigt tot aanklampen in de biosquote:Op zaterdag 28 november 2009 23:45 schreef Min-e het volgende:
Voor het slapen gaan, in je eentje kijken.
quote:Op zondag 29 november 2009 02:19 schreef SEIKO--- het volgende:
wie is er vanavond te gast?
okey oynuyan warmi?
De hoofdrolspeelster vond ik irritant, maar de tweede helft van de film, was best eng. Je moet natuurlijk niet gaan kijken vanuit een sceptisch oogpunt.quote:Op zondag 29 november 2009 02:49 schreef Rookert het volgende:
[..]
Voor het slapen gaan is idd niet zo chill, maar verder is ie niet zo heel eng.
Waarom zet je hier niet even neer wat er vertaalt moet worden, mits de tekst niet te persoonlijk is natuurlijk.quote:Op zondag 29 november 2009 14:48 schreef Bartaz het volgende:
Ervan uitgaande dat er hier een aantal mensen Turks spreken en begrijpen, wie is zo aardig dat hij/zij mij twee zinnen naar het Nederlands kan vertalen?
Ik heb al even google translate geprobeerd, maar daar komt niet veel uit, volgens mij omdat hetgeen ik ingeef spreektaal is. (En omdat online vertaalmachines waardeloos zijn)
Neeeeeeeeequote:Op zondag 29 november 2009 15:45 schreef Min-e het volgende:
[..]
Waarom zet je hier niet even neer wat er vertaalt moet worden, mits de tekst niet te persoonlijk is natuurlijk.
Zullen er vast wel mensen zijn die je kunnen helpen.
Weet niet of je het dan wel zo moet neerzettenquote:Op zondag 29 november 2009 15:53 schreef Bartaz het volgende:
Ik heb geen idee wat het betekend en of het iets persoonlijks is...
[ afbeelding ]
Ik vond het beetje saaiquote:Op zondag 29 november 2009 15:44 schreef Min-e het volgende:
[..]
De hoofdrolspeelster vond ik irritant, maar de tweede helft van de film, was best eng. Je moet natuurlijk niet gaan kijken vanuit een sceptisch oogpunt.
V for Vendetta heb ik laatst gezien, errug goedquote:
Yup, vond ik ook.quote:Op zondag 29 november 2009 16:02 schreef siddha het volgende:
[..]
V for Vendetta heb ik laatst gezien, errug goed
Nee niet echt of je moet de bezoek en gezelligheid niet mee rekenenquote:Op zondag 29 november 2009 16:03 schreef Min-e het volgende:
[..]
Heb je wel mijn gebruiksaanwijzingen opgevolgd? In het donker en alleen in huis moet je zijn.
Mijn favoriete regisseurquote:Op zondag 29 november 2009 16:06 schreef IHVK het volgende:
Nightmare before Christmas.
Ik weet dat het een kinderfilm is, maar is het nog een beetje te doen, of is het iets te kinderachtig?
Hartelijk dank!quote:Op zondag 29 november 2009 16:00 schreef Min-e het volgende:
Ik zou er zoiets van maken:
De roddels zijn het handelbare overstegen schatje.
Begin jij nu ook al niet, laat ik je niet beschadigen voordat we niet eens op weg zijn gegaan.
Wat een mongool is die topicstarter.quote:Op zondag 29 november 2009 16:12 schreef wikwakka2 het volgende:
Bevriend met een moslim: onmogelijk?
Eens of oneens?
Hmm ff kijkenquote:Op zondag 29 november 2009 16:08 schreef Rookert het volgende:
The Usual Suspects
American Beauty
American Gangster
Deja Vu
Man on Fire
Hot Fuzz
Shaun of the Dead
Allemaal prima/topfilms
Euwh..quote:Op zondag 29 november 2009 16:23 schreef wikwakka2 het volgende:
Oneens dus?
Hij is wel een bekende linkse rakker die steeds in NWS post.
Die jongen is een rechtlijnige idioot die een 'vriendschap' is aangegaan met een evenzo egoïstisch persoon.quote:Op zondag 29 november 2009 16:23 schreef wikwakka2 het volgende:
Oneens dus?
Hij is wel een bekende linkse rakker die steeds in NWS post.
Ik vind het grappig hoe hij zichzelf eerst als moslimknuffelaar beschrijft en dan opeens begint te twijfelen of je wel vrienden met moslims kan zijnquote:
Daarom, hij is gewoon een mongool.quote:Op zondag 29 november 2009 16:29 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik vind het grappig hoe hij zichzelf eerst als moslimknuffelaar beschrijft en dan opeens begint te twijfelen of je wel vrienden met moslims kan zijn![]()
.
Hij generaliseert wel érg veel, hij zegt zelf dat het de eerste en enige keer is geweest dat hij in contact is gekomen met een moslim, en toch meteen denken dat ze allemaal onaardige klojo's zijnquote:Op zondag 29 november 2009 16:28 schreef Min-e het volgende:
[..]
Die jongen is een rechtlijnige idioot die een 'vriendschap' is aangegaan met een evenzo egoïstisch persoon.
Soort zoekt soort.quote:Op zondag 29 november 2009 16:32 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Hij generaliseert wel érg veel, hij zegt zelf dat het de eerste en enige keer is geweest dat hij in contact is gekomen met een moslim, en toch meteen denken dat ze allemaal onaardige klojo's zijn.
wat ga je eten?quote:Op zondag 29 november 2009 17:02 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik ga zap de turk tijdens Wegmisbruikers spelen. en uitgebreid koken.
erwten zijn lekkerquote:Op zondag 29 november 2009 17:17 schreef wikwakka2 het volgende:
Ribkarbonade (nog nooit eerder gemaakt, dus ik ben benieuwd of het gaat lukken), rijst en erwten + wortels.
Schijf van 5quote:Op zondag 29 november 2009 17:17 schreef wikwakka2 het volgende:
Ribkarbonade (nog nooit eerder gemaakt, dus ik ben benieuwd of het gaat lukken), rijst en erwten + wortels.
NEE!quote:Op zondag 29 november 2009 17:53 schreef wikwakka2 het volgende:
Ugh, is mijn vlees nog niet ontdooid. Het in de magnetron stoppen zal wel niet al te best zijn?
Maar dan ontdooit het nooit helemaal gelijkmatig, vaak beginnen de randjes te bakken. En als je hem op de laagste stand zet duurt het zo lang. In een badje met lauw/koud water ontdooien gaat veel sneller.quote:
In een badje/kommetje met lauw water leggen!quote:Op zondag 29 november 2009 17:54 schreef wikwakka2 het volgende:
Maar ik val echt bijna om van de honger.
Kip ontdooien gaat altijd heel snel in water, en omdat de stukjes kip bij ons in diepvries zakken zitten doe ik nooit moeite om die er eerst af te halen. En meestal is het binnen 15 min. ontdooit. Ik weet niet of de kwaliteit van het vlees achteruit gaat als het in aanraking komt met water, vandaar de boterhamzak.quote:Op zondag 29 november 2009 17:56 schreef wikwakka2 het volgende:
Het vlees in water gooien? Dat zal het toch niet veel sneller laten ontdooien? En wat heeft het voor zin als er toch een plastic zak omheen gaat?
Hij luistert toch nooit naar mij. Altijd vraagt hij om advies, geef ik het, heeft hij altijd wel wat te klagen. Voortaan houd ik gewoon mijn mond.quote:Op zondag 29 november 2009 18:06 schreef Min-e het volgende:
Idd de Borticinem methode. Bevroren vlees in een zak en dat even laten liggen in warm water.
Blablabla. What ever.quote:Op zondag 29 november 2009 18:14 schreef wikwakka2 het volgende:
Ja, maar vandaag had ik écht haast (honger). Ik waardeer je tips heus wel.
Kookskills? Ik ben echt een loser in de keuken, vraag mijn moeder maar. Ik probeer mensen als jij te helpen met mijn ini mini kennis over koken omdat ik zelf ook niet zoveel kan. En dan krijg ik stank in plaats van dank.quote:Op zondag 29 november 2009 18:17 schreef wikwakka2 het volgende:
Je voelt je gewoon superieur ten opzichte van mij, omdat ik niet dezelfde kookskills heb.
Maar maar abla! Kijk hoe hij tegen mij doet terwijl ik zo behulpzaam ben.quote:Op zondag 29 november 2009 18:28 schreef Min-e het volgende:
* Min-e speelt voor scheids*
Shake hands en snel
Ik bedoelde de dankquote:Op zondag 29 november 2009 18:27 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik hoop dat je eten aanbrandt en je sterft van de honger.
Niks mee te maken, verveel me al suf, duurt nog 1.5 uur voor mijn tv programma pas begint. Dat geruzie hier ook altijdquote:Op zondag 29 november 2009 18:29 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Maar maar abla! Kijk hoe hij tegen mij doet terwijl ik zo behulpzaam ben.
quote:Op zondag 29 november 2009 18:32 schreef Min-e het volgende:
[..]
Niks mee te maken, verveel me al suf, duurt nog 1.5 uur voor mijn tv programma pas begint. Dat geruzie hier ook altijd
He zit in jullie genen, volgens mij. Het kan bijna niet adnersquote:Op zondag 29 november 2009 18:32 schreef Min-e het volgende:
[..]
Niks mee te maken, verveel me al suf, duurt nog 1.5 uur voor mijn tv programma pas begint. Dat geruzie hier ook altijd
Nouja, je hebt me geholpen, dus dan kan ik ook best zeggen waar het om draait:quote:Op zondag 29 november 2009 16:26 schreef Min-e het volgende:
Bartaz, vraag dat vriendinnetje van je dan ook om eens duidelijk te zijn en er niet omheen te draaien.![]()
De strekking van die tekst is volgens mij dat, ze zegt dat er teveel al is geroddeld en geen zin heeft in nog meer gedoe.
Zal toch een typo zijn denk ik. Emir yavrum zou je kunnen vertalen letterlijk met: Tot je orders schat.quote:Op zondag 29 november 2009 18:49 schreef Bartaz het volgende:
Bij nadere inspectie staat er echt yivrum...
Ik dacht dat het aan mijn slechte Turks lag dat ik die zinnen zo raar vond, maar volgens jullie zijn die zinnen dus ook raar. Hehe.quote:Op zondag 29 november 2009 18:53 schreef IHVK het volgende:
emir yavrum is ook niet echt een normale zin. volgens mij komt dit uit een vertaalmachine. hele vreemde zinnen.
Dit komt serieus niet uit een vertaalmachinequote:Op zondag 29 november 2009 18:53 schreef IHVK het volgende:
emir yavrum is ook niet echt een normale zin. volgens mij komt dit uit een vertaalmachine. hele vreemde zinnen.
Dat stond in mijn uitleg-postquote:Op zondag 29 november 2009 18:56 schreef Min-e het volgende:
Zeg dat dat het een naam is, emir betekent ook order.
Ja idd, wanneer je verliefd bent en je liefkozende woorden gaat gebruiken is yavrum nou niet de beste keus.quote:Op zondag 29 november 2009 18:57 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Dat stond in mijn uitleg-post
Volgens mij is het gewoon lol trappen en is het niets serieus, of schatten jullie dat anders in?
(Overigens wel matig dat ze slecht Turks schrijft, ze is notabene Turks en doet een universitaire opleidingJe zou verwachten dat zoiemand wel weet hoe het moet... Van de andere kant is haar Engels soms ook om te huilen
)
Nouja, het blijkt dat ze wat betreft taal sowieso nog wat te leren heeft dusquote:Op zondag 29 november 2009 18:59 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ja idd, wanneer je verliefd bent en je liefkozende woorden gaat gebruiken is yavrum nou niet de beste keus.
Turken schrijven op msn en profielsites altijd alsof ze geestelijk beperkt zijn. Is stoer of zeu.quote:Op zondag 29 november 2009 19:00 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Nouja, het blijkt dat ze wat betreft taal sowieso nog wat te leren heeft dus
Maar als de turken die hier op fok zitten het nog niet eens begrijpen, doe je toch iets tamelijk fout in je speciale schrijfwijzequote:Op zondag 29 november 2009 19:01 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Turken schrijven op msn en profielsites altijd alsof ze geestelijk beperkt zijn. Is stoer of zeu.
Yavrum betekent hetzelfde in het Bulgaars en Grieks.quote:Op zondag 29 november 2009 19:03 schreef wikwakka2 het volgende:
Bulgaarse zigeuners die Turks spreken?
Jawel, als Emir de naam van die jongen is, dan is het wel logisch. Behalve die typo yivrum dan.quote:Op zondag 29 november 2009 19:03 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Maar als de turken die hier op fok zitten het nog niet eens begrijpen, doe je toch iets tamelijk fout in je speciale schrijfwijze
Het is niet echt een fout, maar ik denk eerder een bewust gemaakte 'fout'. Ze weet heus wel dat het 'yavrum' is i.p.v. 'yivrum'. Zie het als een Nederlander die 'schatjah' (ofzo) schrijft i.p.v. 'schatje'.quote:Op zondag 29 november 2009 19:03 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Maar als de turken die hier op fok zitten het nog niet eens begrijpen, doe je toch iets tamelijk fout in je speciale schrijfwijze
Het was een naamquote:Op zondag 29 november 2009 19:05 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Jawel, als Emir de naam van die jongen is, dan is het wel logisch. Behalve die typo yivrum dan.
Dit klinkt idd best wel aannemelijk.quote:Op zondag 29 november 2009 19:06 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Het is niet echt een fout, maar ik denk eerder een bewust gemaakte 'fout'. Ze weet heus wel dat het 'yavrum' is i.p.v. 'yivrum'. Zie het als een Nederlander die 'schatjah' (ofzo) schrijft i.p.v. 'schatje'.
Dat ook.quote:Op zondag 29 november 2009 19:08 schreef wikwakka2 het volgende:
Of Turken praten (lees:discussiëren) gewoon veel.
Schatjah klinkt net zo dom als yivrum.quote:Op zondag 29 november 2009 19:08 schreef Min-e het volgende:
[..]
Dit klinkt idd best wel aannemelijk.
En uiteindelijk weet ik nog steeds niet of het iets serieus is of nietquote:Op zondag 29 november 2009 19:07 schreef Bortecinem het volgende:
Wat een taal is het Turks toch. 2 pagina's vol om 2 zinnen.
Ben je serieus met haar?quote:Op zondag 29 november 2009 19:09 schreef Bartaz het volgende:
[..]
En uiteindelijk weet ik nog steeds niet of het iets serieus is of niet
Toch maar eens even vragen voordat we verdere afspraken maken...
Idd, ik zou zeker om opheldering vragen voordat je 300 euro uitgeeft voor een ticket naar een vreemd land.quote:Op zondag 29 november 2009 19:09 schreef Bartaz het volgende:
[..]
En uiteindelijk weet ik nog steeds niet of het iets serieus is of niet
Toch maar eens even vragen voordat we verdere afspraken maken...
Hehehehe.quote:Op zondag 29 november 2009 19:09 schreef wikwakka2 het volgende:
Bartaz gaat dus met zo'n beltegoedsletje waar bortecinem het eerst over had?
Zij zit in Turkije, dan werkt zo'n beltegoed-relatie natuurlijk niet echt goed. Toch bedankt voor de tipquote:Op zondag 29 november 2009 19:09 schreef wikwakka2 het volgende:
Bartaz gaat dus met zo'n beltegoedsletje waar bortecinem het eerst over had?
Nee, ik heb iets met haar gehad, het is uit gegaan en nu willen we oud en nieuw samen vieren, maar daar heb ik weinig trek in wanneer zij met andere jongens loopt te rommelenquote:
Beltegoedsletjes zijn de Turkse breezahsletjesquote:Op zondag 29 november 2009 19:12 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Zij zit in Turkije, dan werkt zo'n beltegoed-relatie natuurlijk niet echt goed. Toch bedankt voor de tip
Als ze iets heeft met die jongen, maar hem niet meeneemt als jullie uitgaan, is het dan niet erg?quote:Op zondag 29 november 2009 19:12 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Zij zit in Turkije, dan werkt zo'n beltegoed-relatie natuurlijk niet echt goed. Toch bedankt voor de tip
[..]
Nee, ik heb iets met haar gehad, het is uit gegaan en nu willen we oud en nieuw samen vieren, maar daar heb ik weinig trek in wanneer zij met andere jongens loopt te rommelen
Nou, nou, het zou ook gekscherend kunnen zijn natuurlijk. Als je denigrerend wil doen, zou je ook kunnen beginnen met, Emir, schat....quote:Op zondag 29 november 2009 19:11 schreef TheMagnificent het volgende:
Kortom, Bartaz, ik denk dat Emir en je vriendin iets met elkaar hebben, of aan het begin staan van iets. Dat is namelijk de toon van het berichtje. De woorden 'yavrum' en 'bebeğim' gebruik je in het Turks eerder bij mensen waar je toch wel een redelijk intieme relatie mee heb.
Ik krijg er zo'n buikpijn van, gister gedronken, na een lange tijd. Snap niet dat mensen er 6/7 per dag kunnen drinken.quote:Op zondag 29 november 2009 19:12 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Soms. Maar ik drink nu vaker koffie dan energiedrank.
Jawel, daarom wil ik er dus achter komenquote:Op zondag 29 november 2009 19:13 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Als ze iets heeft met die jongen, maar hem niet meeneemt als jullie uitgaan, is het dan niet erg?
Je bent dus wel serieus met haar, anders zou het je toch niets uitmaken als ze met een ander bezig is, maar die niet meeneemt tijdens jullie uitje?quote:Op zondag 29 november 2009 19:14 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Jawel, daarom wil ik er dus achter komen
LOLquote:Op zondag 29 november 2009 19:14 schreef TheMagnificent het volgende:
Over beltegoed(sletjes) gesproken:
Ik weet het niet meerquote:Op zondag 29 november 2009 19:13 schreef Min-e het volgende:
[..]
Nou, nou, het zou ook gekscherend kunnen zijn natuurlijk. Als je denigrerend wil doen, zou je ook kunnen beginnen met, Emir, schat....
Zo van en nu even luisteren.
Ik dacht dat je doelde op of we een relatie hebben, maar zoals je het nu uitlegt ben ik inderdaad serieus...quote:Op zondag 29 november 2009 19:15 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Je bent dus wel serieus met haar, anders zou het je toch niets uitmaken als ze met een ander bezig is, maar die niet meeneemt tijdens jullie uitje?
Ik dronk er vorig jaar één a twee per dag. Nu hooguit één per week. Eigenlijk zijn die dingen ook nergens goed voor, alleen als ik echt moe ben en nog lang op moet blijven neem ik er wel eens een.quote:Op zondag 29 november 2009 19:14 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik krijg er zo'n buikpijn van, gister gedronken, na een lange tijd. Snap niet dat mensen er 6/7 per dag kunnen drinken.
Ik geloof niet dat het (goed) werkt, kijkend naar eigen ervaringen, mensen die er 6/7 dronken, vielen in slaap. Ik had niet eens 1 blikje op en was de hele nacht wakker. Ben nog steeds opzoek naar iets dat echt energie geeft.quote:Op zondag 29 november 2009 19:17 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik dronk er vorig jaar één a twee per dag. Nu hooguit één per week. Eigenlijk zijn die dingen ook nergens goed voor, alleen als ik echt moe ben en nog lang op moet blijven neem ik er wel eens een.
Je zou dus wel opnieuw een relatie willen?quote:Op zondag 29 november 2009 19:16 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Ik weet het niet meer![]()
Eerst ging het topic de verkeerde kant op, even later had ik min of meer geconcludeerd dat het een soort grapje was, en nu zijn er mensen die denken dat het het begin van iets is
[..]
Ik dacht dat je doelde op of we een relatie hebben, maar zoals je het nu uitlegt ben ik inderdaad serieus...
Ik denk eigenlijk dat zij die jongen op afstand probeert te houden, maar hij klinkt wel "zoekerig".quote:Op zondag 29 november 2009 19:16 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Ik weet het niet meer![]()
Eerst ging het topic de verkeerde kant op, even later had ik min of meer geconcludeerd dat het een soort grapje was, en nu zijn er mensen die denken dat het het begin van iets is
[..]
Hoezo, als je er van één al niet kan slapen dan werkt het toch? Naarmate je ze vaker drinkt wordt het effect minder, net zoals met koffie. Caffeïne is een drug.quote:Op zondag 29 november 2009 19:19 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het (goed) werkt, kijkend naar eigen ervaringen, mensen die er 6/7 dronken, vielen in slaap. Ik had niet eens 1 blikje op en was de hele nacht wakker. Ben nog steeds opzoek naar iets dat echt energie geeft.
Dat vraag ik mezelf ook af... Ik mis haar enorm, maar de verplichting van het reizen zou ik zwaar waardeloos vinden. Dilemmaquote:Op zondag 29 november 2009 19:20 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Je zou dus wel opnieuw een relatie willen?
Dat ga ik dan ook maar doen, ik laat jullie in ieder geval wel weten hoe het is afgelopenquote:Op zondag 29 november 2009 19:21 schreef Min-e het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat zij die jongen op afstand probeert te houden, maar hij klinkt wel "zoekerig".
Maar dat wat wij nu doen is tussen de regels door proberen te lezen. Zou gewoon met haar praten, vraag hoe het zit tussen jullie etc.
Ja, maar ik dronk het nogal laat en was sowieso al goed wakker. Snap echt niet dat mensen er zoveel van drinken. Domme kindertjesquote:Op zondag 29 november 2009 19:21 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Hoezo, als je er van één al niet kan slapen dan werkt het toch? Naarmate je ze vaker drinkt wordt het effect minder, net zoals met koffie. Caffeïne is een drug.
Kijk eens naar waarom het eerder is uitgegaan, misschien kun je daaruit afleiden of ze nu nog wel serieus met je kan zijn?quote:Op zondag 29 november 2009 19:21 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Dat vraag ik mezelf ook af... Ik mis haar enorm, maar de verplichting van het reizen zou ik zwaar waardeloos vinden. Dilemma
Ik las van de zomer (of vorig jaar, weet niet meer) over eem meisje dat er tijdens een schoolreisje 24 achter elkaar op had gedronkenquote:Op zondag 29 november 2009 19:23 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja, maar ik dronk het nogal laat en was sowieso al goed wakker. Snap echt niet dat mensen er zoveel van drinken. Domme kindertjes
Het is eerder uitgegaan omdat zij naar Turkije terug ging en ik geen zin had om te reizen. Ik dacht dat ik wel over haar heen zou komen binnen een paar weken, maar dat is vandaag dus precies drie maanden geleden...quote:Op zondag 29 november 2009 19:24 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Kijk eens naar waarom het eerder is uitgegaan, misschien kun je daaruit afleiden of ze nu nog wel serieus met je kan zijn?
Ah, dus ze is gewoon opgegroeid in Nederland?quote:Op zondag 29 november 2009 19:25 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Het is eerder uitgegaan omdat zij naar Turkije terug ging en ik geen zin had om te reizen. Ik dacht dat ik wel over haar heen zou komen binnen een paar weken, maar dat is vandaag dus precies drie maanden geleden...
Hahaha, misschien weten deze kinderen het ook en is het een poging tot zelfmoord. Stoppen ze steeds bij de 6/7, omdat ze de echte stap niet durven te zetten. Gangstersquote:Op zondag 29 november 2009 19:25 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik las van de zomer (of vorig jaar, weet niet meer) over eem meisje dat er tijdens een schoolreisje 24 achter elkaar op had gedronken. Die was toen dood gegaan, of in ieder geval moest haar maag leeggepompt worden, dat weet ik niet meer precies
.
Wat vond zij ervan?quote:Op zondag 29 november 2009 19:25 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Het is eerder uitgegaan omdat zij naar Turkije terug ging en ik geen zin had om te reizen. Ik dacht dat ik wel over haar heen zou komen binnen een paar weken, maar dat is vandaag dus precies drie maanden geleden...
Ze kwam hier stage lopen bij een internationaal bedrijf waar haar vader in Turkije bij werkt.quote:Op zondag 29 november 2009 19:28 schreef wikwakka2 het volgende:
Of een uitwisselingsstudent?
Om heel eerlijk te zijn weet ik dat niet... Ik had haar verteld dat ik het reizen niet zag zitten en dat we dus moesten stoppen met de relatie op het moment dat zij terug zou gaan. Zij was daarbij duidelijk teleurgesteld, dus ik denk dat ze het niet zo zag zitten om uit elkaar te gaan. Van de andere kant, toen ik vertelde dat ik het heel vervelend vond dat het bijna zover was, maar dat ik het echt niet zag zitten om te reizen, zei zij dat ze vond dat ik daarin gelijk had. (Maar ik had toen al direct het idee dat ze dat zei om de situatie niet vervelender te laten worden dan dat hij al was...)quote:
Ach, zo worden ze langzaam uit de genenpoel verwijderd.quote:Op zondag 29 november 2009 19:28 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Hahaha, misschien weten deze kinderen het ook en is het een poging tot zelfmoord. Stoppen ze steeds bij de 6/7, omdat ze de echte stap niet durven te zetten. Gangsters
LOL.quote:Op zondag 29 november 2009 19:34 schreef wikwakka2 het volgende:
En ik vroeger altijd maar denken dat de meeste Turken en Marokkanen in Nederland beter Turks/Arabisch/Berbers konden spreken dan Nederlands![]()
.
Huehehe.quote:Op zondag 29 november 2009 19:35 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ach, zo worden ze langzaam uit de genenpoel verwijderd.
Ja, sorry, maar vroeger was ik echt een beetje Nederlandvreemdquote:
Tsja, dat is een moeilijke kwestie vind ikquote:Op zondag 29 november 2009 19:41 schreef Ayca het volgende:
Daarom vind ik eigenlijk ook dat (geestelijk) gehandicapte mensen geen kinderen mogen krijgen
haramquote:Op zondag 29 november 2009 19:46 schreef Bilmiyorem het volgende:
sowieso iets met een Turk beginnen..
ik heb dat woord gister te vaak gebruikt, maar het was dan ook een haram dagquote:
Want?quote:Op zondag 29 november 2009 19:48 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
ik heb dat woord gister te vaak gebruikt, maar het was dan ook een haram dag![]()
domme ik
O, ben je zo'n haramschreeuwlelijk?quote:Op zondag 29 november 2009 19:48 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
ik heb dat woord gister te vaak gebruikt, maar het was dan ook een haram dag![]()
domme ik
Bleef na een verjaardagsfeestje bij een vriendin, maar er waren ook jongens.quote:
gister wel een beetjequote:Op zondag 29 november 2009 19:49 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
O, ben je zo'n haramschreeuwlelijk?
Zelfde kamer, bed?quote:Op zondag 29 november 2009 19:53 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Bleef na een verjaardagsfeestje bij een vriendin, maar er waren ook jongens.
Oe, eng hoor.quote:Op zondag 29 november 2009 19:53 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Bleef na een verjaardagsfeestje bij een vriendin, maar er waren ook jongens.
Matrassen, maar ik heb bijna de hele nacht geen oog dichtgedaan, wilde niet in slaap vallen tussen anderen. Ben op de bank gaan zitten (om aanrakingen te voorkomen) en heb gewaakt over de kindertjes, ze wilden de hele tijd vuurwerk afsteken.quote:
Het was daarvoor al. Ging over Turken en snorren.quote:Op zondag 29 november 2009 19:59 schreef Ayca het volgende:
[..]
Goh als jij angstig op een bank zit, zou ik je ook plagen
Ik wist niet dat zij bleven slapen, dat plan kwam later pas. Ik heb er niemand mee verveeld, ben met m'n vrienden op de bank gaan liggen.quote:Op zondag 29 november 2009 19:59 schreef wikwakka2 het volgende:
Als je weet dat je er ongemakkelijk bij gaat voelen, blijf er dan ook niet slapen. Sorry hoor, maar om nou anderen te gaan zitten vervelen omdat jij je er niet fijn bij voelt.
HARAM!quote:Op zondag 29 november 2009 20:01 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik wist niet dat zij bleven slapen, dat plan kwam later pas. Ik heb er niemand mee verveeld, ben met m'n vrienden op de bank gaan liggen.
Je hoeft je niet te schamen hoor.quote:Op zondag 29 november 2009 20:04 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Daar hoort "vriendin" te staan.
wel voor zo'n foutquote:Op zondag 29 november 2009 20:06 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Je hoeft je niet te schamen hoor.
Ik zeg soms dat ik een Armeen, Marokkaan of Koerd ben, kijken of anderen inzien dat ik lieg.quote:Op zondag 29 november 2009 20:10 schreef wikwakka2 het volgende:
In Nederland liegen dat ik geen Nederlander ben? Nee. Nou ja, ik doe het wel eens als een bedelaar/goed doel geld van me wil hebben. Spreek ik Engels tegen ze en dan gaan ze meestal wel weg.
Ik ook, en dat terwijl ik er behoorlijk oosters uitzie.quote:Op zondag 29 november 2009 20:13 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik ben een paar keer voor Rus uitgemaakt.
Russen (en andere Oost-Europeanen) herken je over het algemeen heel goed hoor. Maar goed, die vrouw die dat vroeg was zelf Russisch. Eerst vroeg ze of ik Russisch was, ik zei nee, vraagt ze later of ik wel Russisch spreek.quote:Op zondag 29 november 2009 20:16 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik begrijp het ook niet echt. En Russen zijn sowieso zo divers dat het net zoiets is als zeggen dat je Europeaan bent
.
Russen uit Moskou en omgeving zien er anders best West Europees uit, hoor. Ik kan me eigenlijk geen stereotype Rus bedenken.quote:Op zondag 29 november 2009 20:19 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Russen (en andere Oost-Europeanen) herken je over het algemeen heel goed hoor. Maar goed, die vrouw die dat vroeg was zelf Russisch. Eerst vroeg ze of ik Russisch was, ik zei nee, vraagt ze later of ik wel Russisch spreek.
I know. Maar toch heb je Russen (en Polen) met blond haar en blauwe ogen die je zo kunt onderscheiden van een West Europees. Snap je echt niet wat ik bedoel?quote:Op zondag 29 november 2009 20:21 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Russen uit Moskou en omgeving zien er anders best West Europees uit, hoor. Ik kan me eigenlijk geen stereotype Rus bedenken.
Ik heb pikzwart haar, hele donkere ogen en een huidskleur die soms bleek, soms zwart maar meestal olijfkleurig is.quote:Op zondag 29 november 2009 20:21 schreef Bilmiyorem het volgende:
Bortecinem hoe zag jij er uit? Donker toch? Donkere huidskleur en/of donkere ogen en haren?
Ja, ze hebben meestal wel een oostblokhoofd. Ik niet, gelukkigquote:Op zondag 29 november 2009 20:23 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
I know. Maar toch heb je Russen (en Polen) met blond haar en blauwe ogen die je zo kunt onderscheiden van een West Europees. Snap je echt niet wat ik bedoel?
ik weet niet zo goed wat ik me moet voorstellen bij een olijfkleurquote:Op zondag 29 november 2009 20:24 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik heb pikzwart haar, hele donkere ogen en een huidskleur die soms bleek, soms zwart maar meestal olijfkleurig is.
LOL. Ik herken ze dus echhhtt wel.quote:Op zondag 29 november 2009 20:24 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ja, ze hebben meestal wel een oostblokhoofd. Ik niet, gelukkig. Maar de vrouwen zou ik echt neit altijd kunnen herkennen als Rus.
Italiaanse huidskleur?quote:Op zondag 29 november 2009 20:25 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
ik weet niet zo goed wat ik me moet voorstellen bij een olijfkleur
Alleen al door ze te zien? Geen weg. Als ze hun mond opentrekken, dan wel jaquote:Op zondag 29 november 2009 20:26 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
LOL. Ik herken ze dus echhhtt wel.
Wat is een Italiaanse huidskleur? Ik ben gewoon licht getint, een olijfkleur noemen ze dat. Als ik een jaar niet op vakantie ga is mijn huidskleur (vooral in de winter) best bleek, maar ik hoef maar een half uurtje onder de zon te liggen om er uit te zien als een halve neger.quote:
Ja!!quote:Op zondag 29 november 2009 20:26 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Alleen al door ze te zien? Geen weg. Als ze hun mond opentrekken, dan wel ja. (
).
Libanese vrouwen zijn mooiquote:Op zondag 29 november 2009 20:31 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Wat is een Italiaanse huidskleur? Ik ben gewoon licht getint, een olijfkleur noemen ze dat. Als ik een jaar niet op vakantie ga is mijn huidskleur (vooral in de winter) best bleek, maar ik hoef maar een half uurtje onder de zon te liggen om er uit te zien als een halve neger.Iig kun je heel goed aan mijn uiterlijk zien dat ik niet Nederlands ben. Soms word ik zelfs aangezien voor een Marokkaan. Oh, en wat ik ook vaak heb gehoord is Libanees.
Wat is er zo typisch aan Libanezen dat ze anders maakt dan de rest van de Arabieren?
Ze zien er niet allemaal uit als Haifa.quote:
Ja, licht getint.quote:Op zondag 29 november 2009 20:33 schreef wikwakka2 het volgende:
Maar emt olijfkleur bedoel ik gewoon, tsja, lichtgetint?
quote:Op zondag 29 november 2009 20:35 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Je hebt lichte en donkere Turken.
Nou, er zijn er daar veel met deels europees bloed en dat is toch wel een mooie combinatie moet ik zeggen.quote:Op zondag 29 november 2009 20:34 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ze zien er niet allemaal uit als Haifa.In mijn ogen (niet dat ik veel Libanezen ken hoor) verschillen ze niet zoveel van Syriers, Irakezen en soms Turken.
Je beshrijft net mijn huidskleur.quote:Op zondag 29 november 2009 20:31 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Wat is een Italiaanse huidskleur? Ik ben gewoon licht getint, een olijfkleur noemen ze dat. Als ik een jaar niet op vakantie ga is mijn huidskleur (vooral in de winter) best bleek, maar ik hoef maar een half uurtje onder de zon te liggen om er uit te zien als een halve neger.Iig kun je heel goed aan mijn uiterlijk zien dat ik niet Nederlands ben. Soms word ik zelfs aangezien voor een Marokkaan. Oh, en wat ik ook vaak heb gehoord is Libanees.
Wat is er zo typisch aan Libanezen dat ze anders maakt dan de rest van de Arabieren?
Weer last van wildplassende negers gehadquote:Op zondag 29 november 2009 20:36 schreef IHVK het volgende:
Ik ben vandaag teleurgesteld in de mensheid. Alle volkeren.
In Syrie en Irak ook. Ik vind Syriers, Libanezen, Turken en Irakezen veel op elkaar lijken. Alhoewel sommige van hen wel een typisch Arabisch uiterlijk hebben die je in Turkije niet snel zult zien. Maar een voorbeeld, in de stad waar ik vandaan kom in Turkije wonen ook veel Turken die van oorsprong Libanees zijn, en ze hebben echt niet allemaal een typisch Arabisch uiterlijk. Maar toch wel oosters. Beetje als Turken zeg maar, snap je wat ik bedoel?quote:Op zondag 29 november 2009 20:36 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Nou, er zijn er daar veel met deels europees bloed en dat is toch wel een mooie combinatie moet ik zeggen.
Nee van Zwitsers.quote:Op zondag 29 november 2009 20:38 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Weer last van wildplassende negers gehad?
Ja goed.quote:Op zondag 29 november 2009 20:38 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja en met jou?
net zo'n msn gesprek
Ze zien er net zoals west-turken wat europeser uit?quote:Op zondag 29 november 2009 20:39 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
In Syrie en Irak ook. Ik vind Syriers, Libanezen, Turken en Irakezen veel op elkaar lijken. Alhoewel sommige van hen wel een typisch Arabisch uiterlijk hebben die je in Turkije niet snel zult zien. Maar een voorbeeld, in de stad waar ik vandaan kom in Turkije wonen ook veel Turken die van oorsprong Libanees zijn, en ze hebben echt niet allemaal een typisch Arabisch uiterlijk. Maar toch wel oosters. Beetje als Turken zeg maar, snap je wat ik bedoel?
Mang, libanese chicks zijn 4 v.d. 5 keer mooi.quote:Op zondag 29 november 2009 20:41 schreef IHVK het volgende:
Die Libanezen hadden toch een mooie prinses of koningin ofzo?
Ik heb geen Turks uiterlijk, ook niet Arabisch vind ik zelf. In Turkije word ik vaak aangezien voor een Iranier (hoe weten Turken in Turkije wat een typische Iranier is?quote:Op zondag 29 november 2009 20:41 schreef Bilmiyorem het volgende:
Bortecinem heb jij een Turks of Arabisch uiterlijk?
West Europesen zien er ook meer Aziatisch uit. Alle West Europesen die ik ken hebben ook Mongolide trekjes, maar ook west Europese. Een beetje als Tataren dus. Verder vind ik Alevieten vaak ook lichter dan veel Turken. Eigenlijk is het niet streek verbonden, ik ken net zoveel lichte Turken uit het west Turkije als uit midden Turkije.quote:Op zondag 29 november 2009 20:41 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ze zien er net zoals west-turken wat europeser uit?
quote:Op zondag 29 november 2009 20:42 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik heb geen Turks uiterlijk, ook niet Arabisch vind ik zelf. In Turkije word ik vaak aangezien voor een Iranier (hoe weten Turken in Turkije wat een typische Iranier is?), Koerd, Arabier (als ik zeg dat ik uit Adana komt gelooft niemand meer dat ik een Turk ben) en soms zigeuner.
Moet je die snor toch maar eens afscheren.quote:Op zondag 29 november 2009 20:46 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik ook zoiets, maar vraag me dan altijd af hoe ze daarbij komen. Veel mensen vinden Koerden toch behaard, dan denk ik dat mensen me daarom voor een Koerd aanzien.
Alsof er geen behaarde Turken zijn. Koerden zijn vaak net wat extremer in uiterlijk, zo vind je onder Koerden soms hele donkere Koerden, maar ook hele lichte. Vaak zie je het verschil tussen een Koerd en een Turk wel, maar wat dat verschil precies is weet ik niet.quote:Op zondag 29 november 2009 20:46 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik ook zoiets, maar vraag me dan altijd af hoe ze daarbij komen. Veel mensen vinden Koerden toch behaard, dan denk ik dat mensen me daarom voor een Koerd aanzien.
Ik wist dat er dit soort opmerkingen zouden komen. Ben niet op die manier behaard, maar heb "volle" wenkbrauwen, voller dan de rest van m'n familie.quote:Op zondag 29 november 2009 20:46 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Moet je die snor toch maar eens afscheren.
Syrische alevietenquote:Op zondag 29 november 2009 20:46 schreef Bortecinem het volgende:
Maar goed, wat ik bedoel is dat ik de Turken van Libanese afkomst in Turkije niet snel kan onderscheiden van een gewone Turk, got it?
Ben je ooit in Turkije geweest? Ik bedoel, heb je Turkije afgereisd?quote:Op zondag 29 november 2009 20:46 schreef wikwakka2 het volgende:
Je maakt het niet echt makkelijker voor mij om het te visualiseren![]()
.
Het was dan ook een inkoppertjequote:Op zondag 29 november 2009 20:47 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik wist dat er dit soort opmerkingen zouden komen. Ben niet op die manier behaard, maar heb "volle" wenkbrauwen, voller dan de rest van m'n familie.
Bestaan best wel mooie Koerdenquote:Op zondag 29 november 2009 20:47 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Alsof er geen behaarde Turken zijn. Koerden zijn vaak net wat extremer in uiterlijk, zo vind je onder Koerden soms hele donkere Koerden, maar ook hele lichte. Vaak zie je het verschil tussen een Koerd en een Turk wel, maar wat dat verschil precies is weet ik niet.
Sorry maar ik moet het toch zeggenquote:Op zondag 29 november 2009 20:47 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik wist dat er dit soort opmerkingen zouden komen. Ben niet op die manier behaard, maar heb "volle" wenkbrauwen, voller dan de rest van m'n familie.
Nope. Wil wel een keer naar Istanboel gaan.quote:Op zondag 29 november 2009 20:48 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ben je ooit in Turkije geweest? Ik bedoel, heb je Turkije afgereisd?
Nee, ik heb het niet over de Nusayri. Ik heb het over soennitische Libanesen. Ik vroeg een keer aan mijn opa of er Arabieren bij ons in Kozan wonen, zegt hij, 'Hmmm, in die en die wijk waren er vroeger heel veel krullenkoppen komen wonen'quote:
Hoe kom je er dan bij dat west Turken er meer Europees uitzien?quote:Op zondag 29 november 2009 20:49 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Nope. Wil wel een keer naar Istanboel gaan.
snorfietsssssssssquote:Op zondag 29 november 2009 20:49 schreef siddha het volgende:
[..]
Sorry maar ik moet het toch zeggen![]()
Hoe noem je een Turkse vrouw op een fiets?
Aanname? Op zich wel een logische aanname.quote:Op zondag 29 november 2009 20:50 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hoe kom je er dan bij dat west Turken er meer Europees uitzien?
Pas terug,quote:Op zondag 29 november 2009 20:49 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Nope. Wil wel een keer naar Istanboel gaan.
Lichter dan oost turken en gehoord van een turkse die ik vroeger kende.quote:Op zondag 29 november 2009 20:50 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hoe kom je er dan bij dat west Turken er meer Europees uitzien?
Ja ik wist even niet hoe ik dat moest zeggen. Maar wat ik bedoel is dus dat je onder Koerden ook heel veel lichte hebt, maar toch worden donkere Turken vaak voor een Koerd aangezien, snap je? Sommige Koerden zijn gewoon donkerder dan Turken.quote:
Oost Turken zijn dan ook vaak Arabisch en Koerdisch. Geen Turken dus.quote:Op zondag 29 november 2009 20:51 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Lichter dan oost turken en gehoord van een turk die ik vroeger kende.
Je kent Turkije wel goed merk ikquote:Op zondag 29 november 2009 20:50 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, ik heb het niet over de Nusayri. Ik heb het over soennitische Libanesen. Ik vroeg een keer aan mijn opa of er Arabieren bij ons in Kozan wonen, zegt hij, 'Hmmm, in die en die wijk waren er vroeger heel veel krullenkoppen komen wonen'
![]()
![]()
Op welke manier geef je er niet veel om? Het zou me niet kwetsen als ik eruit zie als een typische Koerd, maar ik vind het juist interessant om te praten over waar we op lijken.quote:Op zondag 29 november 2009 20:51 schreef IHVK het volgende:
Ach ja op zich he, al die uiterlijke verschillen. Zijn echt van die minor dingetjes.
Ik geef er niet veel om.
hoe weet je dan dat een turkse vrouw aan SM doet?quote:
Maar ze wonen toch in Turkije? Oostelijke bewoners van turkije dan, zo blijquote:Op zondag 29 november 2009 20:52 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Oost Turken zijn dan ook vaak Arabisch en Koerdisch. Geen Turken dus.
Ga lekker dan een jaartje wonen, zal je te gek vinden,quote:Op zondag 29 november 2009 20:53 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Turkije is een erg interessant land. Ik ken het nog niet goed genoeg.
Ja maar ik dacht dat wij het hier over etnische Turken hadden, vandaar.quote:Op zondag 29 november 2009 20:54 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Maar ze wonen toch in Turkije? Oostelijke bewoners van turkije dan, zo blij?
Crisisquote:Op zondag 29 november 2009 20:54 schreef IHVK het volgende:
[..]
waarom terug?
Of wilde je maar 1 jaar wonen?
Turkije is een mooi land om er te wonen als je geld en een baan hebt. Anders niet.quote:Op zondag 29 november 2009 20:55 schreef siddha het volgende:
[..]
Ga lekker dan een jaartje wonen, zal je te gek vinden,maar word je ook negatiever op, zeg maar je gaat dan niet meer idealiseren
geen ideequote:Op zondag 29 november 2009 20:53 schreef siddha het volgende:
[..]
hoe weet je dan dat een turkse vrouw aan SM doet?
Begrijp dat dan, het wordt voor mij wat makkelijker als je het over 'Turken' in het algemeen hebtquote:Op zondag 29 november 2009 20:55 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ja maar ik dacht dat wij het hier over etnische Turken hadden, vandaar.
Turken op zich zijn al een moeilijk volk, en dan wil jij praten over heel Turkije? Dat land dat bestaat uit tig verschillende volken?quote:Op zondag 29 november 2009 20:56 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Begrijp dat dan, het wordt voor mij wat makkelijker als je het over 'Turken' in het algemeen hebt.
Als ze een Leren hoofddoek op heeftquote:
slechte grapquote:Op zondag 29 november 2009 20:57 schreef siddha het volgende:
[..]
Als ze een Leren hoofddoek op heeft![]()
Sorry zal ik niet meer doen
Nederland ook.quote:Op zondag 29 november 2009 20:57 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Turken op zich zijn al een moeilijk volk, en dan wil jij praten over heel Turkije? Dat land dat bestaat uit tig verschillende volken?
GMTA.quote:
Laatst gelezen dat Turken uit Turkije hoofdzakelijk Europese bloed hebben met name Slavisch en Grieks en zelf dat ze Griekser (qua bloed) waren dan Grieken uit Griekenlandquote:Op zondag 29 november 2009 20:57 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Turken op zich zijn al een moeilijk volk, en dan wil jij praten over heel Turkije? Dat land dat bestaat uit tig verschillende volken?
Geloof me, een Koerd weet wel of hij een Koerd is of niet.quote:Op zondag 29 november 2009 20:58 schreef Bilmiyorem het volgende:
ik zoek naar m'n afkomst
en kom op dit![]()
Als we dan ook nog opmerken dat in steden als (onder andere) Aksaray, Ankara, Kırşehir en Konya er ook enkele honderdduizenden Turken van Koerdische afkomst wonen
Ik ga hier dadelijk op in, oke? Even onthouden dus.quote:Op zondag 29 november 2009 20:59 schreef siddha het volgende:
[..]
Laatst gelezen dat Turken uit Turkije hoofdzakelijk Europese bloed hebben met name Slavisch en Grieks en zelf dat ze Griekser (qua bloed) waren dan Grieken uit Griekenland
Horasan is een gebied van de Turkmenen, zeg maar de Aziatische kant van de Turkquote:Op zondag 29 november 2009 21:01 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Geloof me, een Koerd weet wel of hij een Koerd is of niet.
Mijn overgroot opa vertelde altijd dat wij uit Horasan komen, en Horasan was vroeger het gebied in noord oost Iran, het gebied waar de meeste Turken in Turkije vandaan komen. Maar mijn vader denkt aan Horasan aan dat kleine stadje in Erzurum, en hij denkt ook dat iedereen uit het oosten van Turkije een Koerd is. Zegt hij opeens zo 'Nou, wij zij eigenlijk ook geen Turken, wij komen uit Horasan'.![]()
![]()
![]()
quote:Op zondag 29 november 2009 21:01 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Geloof me, een Koerd weet wel of hij een Koerd is of niet.
Mijn overgroot opa vertelde altijd dat wij uit Horasan komen, en Horasan was vroeger het gebied in noord oost Iran, het gebied waar de meeste Turken in Turkije vandaan komen. Maar mijn vader denkt aan Horasan aan dat kleine stadje in Erzurum, en hij denkt ook dat iedereen uit het oosten van Turkije een Koerd is. Zegt hij opeens zo 'Nou, wij zij eigenlijk ook geen Turken, wij komen uit Horasan'.![]()
![]()
![]()
Klopt, de Turken in Turkije zijn dan ook vooral Turkmenen. Een kleine groep is Kipchak, maar hoofdzakelijk Turkmeen.quote:Op zondag 29 november 2009 21:03 schreef siddha het volgende:
[..]
Horasan is een gebied van de Turkmenen, zeg maar de Aziatische kant van de Turk
en grootheden komen daar vandaan
En geboorteplaats van Alevitismequote:Op zondag 29 november 2009 21:04 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Klopt, de Turken in Turkije zijn dan ook vooral Turkmenen. Een kleine groep is Kipchak, maar hoofdzakelijk Turkmeen.
Idd, ik denk dat jouw oma ook wel weet of ze Koerdisch is of niet. In iedere streek praten ze apart, dan is het toch logisch dat je oma apart praatte? Maar goed, wat maakt het uit of je deels Koerdisch bent of niet, iedereen is gemixt hoor.quote:Op zondag 29 november 2009 21:04 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
![]()
Ik heb een tijdje geloofd dat ik iets Koerdisch had, want veel familieleden zeiden dat de oma van m'n pa "apart" Turks sprak en dat ze waarschijnlijk Koerdisch was. Ze was gevlucht uit Kars (dacht meteen aan Koerden). M'n pa zei dat dit niet klopte en dat we het echt wel zouden weten als ze een Koerd was, maar hij weet ook niet wat ze dan wel is.
Jep.quote:
Ik had laatst gehoord dat ons oma Armeens was maar er word niet over gepraatquote:Op zondag 29 november 2009 21:04 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
![]()
Ik heb een tijdje geloofd dat ik iets Koerdisch had, want veel familieleden zeiden dat de oma van m'n pa "apart" Turks sprak en dat ze waarschijnlijk Koerdisch was. Ze was gevlucht uit Kars (dacht meteen aan Koerden). M'n pa zei dat dit niet klopte en dat we het echt wel zouden weten als ze een Koerd was, maar hij weet ook niet wat ze dan wel is.
De man van m'n oma's moeder sprak niet zo, dus misschien was het toch wel een Koerd. Ik heb nog wel een foto, misschien kun jij weer oordelen.quote:Op zondag 29 november 2009 21:07 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Idd, ik denk dat jouw oma ook wel weet of ze Koerdisch is of niet. In iedere streek praten ze apart, dan is het toch logisch dat je oma apart praatte? Maar goed, wat maakt het uit of je deels Koerdisch bent of niet, iedereen is gemixt hoor.
Heb jij je oma nog gekend?quote:Op zondag 29 november 2009 21:09 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
De man van m'n oma's moeder sprak niet zo, dus misschien was het toch wel een Koerd. Ik heb nog wel een foto, misschien kun jij weer oordelen.
Leuk dat je dat allemaal weet, wist ik maar waar mijn familie vandaan kwam.quote:Op zondag 29 november 2009 21:09 schreef siddha het volgende:
[..]
Ik had laatst gehoord dat ons oma Armeens was maar er word niet over gepraaten ons familie is van turkmeense, albanese en Noesairi mix
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |