abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75104032
Ik kende tot voor kort geen moslims en was altijd van het type Moslimknuffelaar...Moslims, niets mis mee, zijn net als alle anderen, etc.

Nu begin ik een beetje van mening te veranderen. Ik heb een moslim leren kennen hier (Londen), een Noord-Afrikaan, en we trekken veel met elkaar op. Hoewel hij ontzettend aardig en vrolijk is, is het echt soms een vreselijk moeilijke en onuitstaanbare gast.

Hij moet iets van 5 keer per dag bidden, waaronder om 16 uur, 19 uur, en 21 uur. Je kunt kortom nooit iets met hem ondernemen zonder dat hij naar huis moet om te bidden. In begin sprak ik nog wel eens iets met hem af, dan wilde hij bijv. om half 7 op het station afspreken en als we dan daar waren kwam ik erachter dat hij eerst naar huis moest om te bidden. Dat vond hij volstrekt normaal om me dan eerst naar het station te laten komen en dan bij hem thuis te laten wachten tot hij uitgebeden was.

Over het geloof heb ik wel eens geprobeerd te discussiëren met hem (ik ben spiritueel maar atheïst) maar daar valt niet mee te praten: dan krijg je argumenten zoals "kijk nou naar die boom, wie heeft die gemaakt? weet je niet he? God dus."

In het begin belde hij me sowieso elke dag en soms meerdere malen per dag. Wellicht zijn moslims minder gereserveerd dan Nederlanders maar ik hoef mijn vrienden dus echt niet elke dag te zien.

Het ergste is nog wel dat hij geen "no for an answer" accepteert.

Van de week was ik met hem ergens geweest in de stad. Hij was lopend, ik was op de fiets. Op een gegeven moment zeg ik: ik ga hier links, dat is een perfecte fietsroute naar huis. Zegt hij: loop even met mij mee naar huis dan, dan krijg je die pond (woon in Londen) terug die je voor me betaald hebt. Ik zeg: die pond boeit me niks, ik ga nu op de fiets naar huis. Zegt hij: kom nou even met mij mee naar huis, dan ga je vanaf daar naar huis. Ik zeg: nee het is toch sneller om hier meteen in te gaan, dan ben ik veel sneller thuis. Zo ging het nog even door.

Toen liep hij boos weg. Echt wat moet je met dat soort types?

Ik kan me dat ook nog wel herinneren van moslims bij mij in de klas vroeger. Altijd klagen over hun proefwerk, hun fouten waren nooit fout, ze wilden altijd punten erbij. Zo is hij ook. Hij was gezakt voor zijn Engelse test, en was dus niet toegelaten tot de universiteit hier. Mail gestuurd naar het toelatingsbureau. Uiteraard konden ze niets voor hem doen. Nog een mail gestuurd, hij zat in de ramadan tijdens zijn Engelse test en moest vasten en was daardoor slecht geconcentreerd. Ze konden niets voor hem doen. Nog een mail gestuurd. Nog een keer langs gegaan. Gebeld. Echt sommige mensen weten van geen ophouden!!!!

Is vriendschap met moslims mogelijk? Of is hun cultuur gewoon te verschillend?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_75104044
Natuurlijk is dat mogelijk. Het zijn geen buitenaardse wezens of zo . En bepaalde dingen waar jij het over hebt lijken me eerder cultureel/persoonlijk bepaald dan dat het een kenmerk van moslims is.
Cool story, Hansel.
  zondag 29 november 2009 @ 10:25:15 #3
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_75104056
Dit soort gedrag is echt niet gebonden aan een bepaalde religie hoor.
En ja, vriendschap met een moslim is zeker mogelijk weet ik uit ervaring
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 29 november 2009 @ 10:29:01 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_75104076
Discussieren met gelovigen heb ik lang geleden opgegeven... Ze willen geen argumenten, het is zo, want het antieke boek zegt zo, en daarom is het zo...
censuur :O
pi_75104097
Gebeden kun je uitstellen, later inhalen als het nodig is. Deze meneer kan dus slecht plannen en is onbeschoft. Daarnaast weigert hij toe te geven in conflictsituaties. Het zou fijn zijn als dat alleen onder moslims voor zou komen, lekker overzichtelijk enzo, maar helaas ken ik zat roomblanke grefo's, schietzwarte Afro's en knalgele Chinezen die ook onuitstaanbaar zijn op deze manier.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 29 november 2009 @ 10:32:35 #6
270206 54cm
Groot, groter, grootst!
pi_75104108
Het lijkt me sowieso moeilijk om met iemand om te gaan die zo fanatiek met z'n geloof bezig is. Of die persoon nou christen, moslim of pastafari is. Zijn doordrammerigheid lijkt me eerder iets persoonlijks....
Ik verklaar de policy en algemene voorwaarden voor gebruik van FOK! te hebben gelezen en ermee akkoord te gaan.
  zondag 29 november 2009 @ 10:38:07 #7
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_75104167
Ohja, discussieren over geloof en politiek doe ik niet met vrienden. Het is een splijtzwam voor de relatie.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  PR/Manusje van alles zondag 29 november 2009 @ 10:38:59 #8
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_75104177
Je kan ook gewoon op straat bidden. Als het moet.

Hij is gewoon onbeschoft.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_75104180
quote:
Op zondag 29 november 2009 10:38 schreef Tinkepink het volgende:
Ohja, discussieren over geloof en politiek doe ik niet met vrienden. Het is een splijtzwam voor de relatie.
Hoezo? Je kan toch wel een normale discussie hebben zonder het respect voor elkaar te verliezen?
pi_75104223
quote:
Op zondag 29 november 2009 10:31 schreef Mwanatabu het volgende:
Gebeden kun je uitstellen, later inhalen als het nodig is. Deze meneer kan dus slecht plannen en is onbeschoft. Daarnaast weigert hij toe te geven in conflictsituaties. Het zou fijn zijn als dat alleen onder moslims voor zou komen, lekker overzichtelijk enzo, maar helaas ken ik zat roomblanke grefo's, schietzwarte Afro's en knalgele Chinezen die ook onuitstaanbaar zijn op deze manier.
Die gebeden moeten geloof ik op een bepaalde tijd, of tussen twee bepaalde momenten plaatsvinden. Je kunt ze inderdaad enigszins uitstellen maar volgens mij niet urenlang ofzo.

Hij zou in principe overal kunnen bidden maar zou dan wel zijn gebedsgewaad en matje bij zich moeten hebben denk ik, bovendien zou hij zich denk ik ook moeten wassen voor het bidden.
pi_75104226
Zoals anderen al aan je hebben laten weten, dit ligt niet aan het feit dat hij een moslim is.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_75104282
quote:
Op zondag 29 november 2009 10:38 schreef Tinkepink het volgende:
Denk dat ik het hier wel mee eens ben. Maar toch, soms wordt het wel irritant.

Deze jongen heeft een heel erg kleine kamer in een huis waar hij verder alleen de keuken en de badkamer van mag gebruiken. Als ik zijn kamer binnenkom, wil hij dat ik meteen mijn schoenen uitdoe: ok dat is geen probleem.

Maar één keer raakte ik met mijn sokken de vloer buiten de kamer aan, en toen werd hij panisch. Hij wilde dat ik vanuit de deuropening gelijk zijn bed opsprong, omdat ik de rest van de vloer van zijn kamer (waar hij op bidt) niet meer mocht aanraken omdat mijn sokken nu onrein waren en zijn gebedsvloer niet onrein mocht zijn.

Bovendien kijkt hij elke 2 seconden naar de allerlelijkste passerende meisjes. Hij mag van zijn geloof echter niet met ze naar bed, hij mag zelfs niet masturberen dus ik kan me voorstellen dat hij op zijn 25e onderhand bloedjegeil is, echt vervelend want hij gedraagt zich volledig "obnoxious" zeker tegenover vrouwen. Gaat zonder vragen naast ze zitten, spreekt ze aan, vraagt hij telefoonnummer en is er dan heilig van overtuigd dat ze met hem zullen trouwen.
pi_75104293
quote:
Op zondag 29 november 2009 10:44 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Zoals anderen al aan je hebben laten weten, dit ligt niet aan het feit dat hij een moslim is.
Maar ligt het er dan aan dat hij uit Algerije komt en niet begrijpt hoe onze cultuur in elkaar zit? Of is het volledig persoonsgebonden?
pi_75104303
Conclusie: de persoon in kwestie heeft gewoon asociale/autistische trekjes. Ik heb nog nooit gehad dat een van mijn vrienden mij maar even achterliet omdat hij vlug naar huis moest gaan om te bidden .

[ Bericht 59% gewijzigd door wikwakka2 op 29-11-2009 10:55:54 ]
Cool story, Hansel.
  zondag 29 november 2009 @ 10:53:19 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_75104356
Tja je hebt wel een van de kwezels onder de moslimbevolking uitgekozen zie ik al
pi_75104375
quote:
Op zondag 29 november 2009 10:43 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Die gebeden moeten geloof ik op een bepaalde tijd, of tussen twee bepaalde momenten plaatsvinden. Je kunt ze inderdaad enigszins uitstellen maar volgens mij niet urenlang ofzo.

Hij zou in principe overal kunnen bidden maar zou dan wel zijn gebedsgewaad en matje bij zich moeten hebben denk ik, bovendien zou hij zich denk ik ook moeten wassen voor het bidden.
Jawel, je kan ze urenlang uitstellen. Hoe denk je anders dat de meeste moslims het doen? Je hebt gewoon een klote persoon uitgekozen om vrienden mee te zijn. En je hoeft je niet altijd te wassen voor het bidden, zolang je maar rein bent.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mutant01 op 29-11-2009 11:03:15 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_75104492
Van alle moslims is er maar eentje die echt een eikel is. En die heb jij ontmoet.
  zondag 29 november 2009 @ 11:06:49 #18
270206 54cm
Groot, groter, grootst!
pi_75104566
quote:
Op zondag 29 november 2009 10:47 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Deze jongen heeft een heel erg kleine kamer in een huis waar hij verder alleen de keuken en de badkamer van mag gebruiken. Als ik zijn kamer binnenkom, wil hij dat ik meteen mijn schoenen uitdoe: ok dat is geen probleem.

Maar één keer raakte ik met mijn sokken de vloer buiten de kamer aan, en toen werd hij panisch. Hij wilde dat ik vanuit de deuropening gelijk zijn bed opsprong, omdat ik de rest van de vloer van zijn kamer (waar hij op bidt) niet meer mocht aanraken omdat mijn sokken nu onrein waren en zijn gebedsvloer niet onrein mocht zijn.

Bovendien kijkt hij elke 2 seconden naar de allerlelijkste passerende meisjes. Hij mag van zijn geloof echter niet met ze naar bed, hij mag zelfs niet masturberen dus ik kan me voorstellen dat hij op zijn 25e onderhand bloedjegeil is, echt vervelend want hij gedraagt zich volledig "obnoxious" zeker tegenover vrouwen. Gaat zonder vragen naast ze zitten, spreekt ze aan, vraagt hij telefoonnummer en is er dan heilig van overtuigd dat ze met hem zullen trouwen.
Dat verklaart een hoop; die arme kerel is gewoon zwaar gefrustreerd....
Ik verklaar de policy en algemene voorwaarden voor gebruik van FOK! te hebben gelezen en ermee akkoord te gaan.
pi_75104602
je vriendje is irritant omdat hij gewoon een eikel is, dat was hij denk ik ook wel geweest als hij niet moslim was geweest. Ik heb ook een paar moslimvriendjes en daar kun je tenminste wel normale discussies over geloof mee hebben. 1-tje heeft een xbox, een andere een PS3, wat wil je nou nog meer?
pi_75104616
Ligt eraan wanneer je een relatie als vriendschap bestempeld.
Met een aantal moslims in mijn omgeving kan ik erg goed opschieten. Het gros kan alleen niet op een normale manier discussiëren over filosofie en/of geloofsovertuiging.

Dat is voor mij toch wel een voorwaarde voor een vriendschap. Dus ik kan me wel verplaatsen in TS. *

Maar om antwoord te geven op je vraag: Nee het is niet onmogelijk.

Vul trouwens voor moslim, christen of jood in en je hebt hetzelfde verhaal.
  zondag 29 november 2009 @ 11:11:31 #21
270206 54cm
Groot, groter, grootst!
pi_75104663
quote:
Op zondag 29 november 2009 11:08 schreef LaTiNo het volgende:
je vriendje is irritant omdat hij gewoon een eikel is, dat was hij denk ik ook wel geweest als hij niet moslim was geweest. Ik heb ook een paar moslimvriendjes en daar kun je tenminste wel normale discussies over geloof mee hebben. 1-tje heeft een xbox, een andere een PS3, wat wil je nou nog meer?
Een Nintendo Wii voor jezelf?
  zondag 29 november 2009 @ 11:14:00 #22
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_75104705
Toch mooi, TS kent eerst geen moslims. Dan leert hij er EEN kennen en vraagt zich meteen af of je überhaupt wel vriendschappen met ze kunt aangaan.
pi_75105157
Gevalletje uiterste, met Moslims een vriendschap aangaan lukt bijzonder goed. Zolang ze een beetje op hetzelfde level als jou zitten. Dus geen extremen.
pi_75105338
quote:
Op zondag 29 november 2009 10:39 schreef Godtje het volgende:

[..]

Hoezo? Je kan toch wel een normale discussie hebben zonder het respect voor elkaar te verliezen?
Juist!
pi_75105442
quote:
Op zondag 29 november 2009 10:47 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ik snap dat gedoe over sokken niet, ik wist niet dat je dan meteen de gebedsvloer onrein zijn. Ik denk dat dit niet waar is hoor.

Die jongen weet niet waar die mee bezig is, kijken naar andere geslacht met lust is uiterst verboden...als je zo extreem wilt doen doe het dan goed..zucht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')