quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:01 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Komt redelijk op hetzelfde neer imo..
Bij beide situaties heb je (te) weinig geld om enigszins zorgeloos te leven..
We hebben een Fquote:
Boeiend.. ik heb nog steeds een naamtopic.quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:07 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
We hebben een F
We hebben een A
We hebben een A
We hebben een LFAAL
Jij beweerd dat er een verschil is, ik zeg dat het practisch hetzelfde is...quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:07 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
![]()
Even een voorbeeldje.
Beide personen hebben een eigen vermogen van ¤ 0,-
Optie 1:
Iemand krijgt per maand ¤ 1.000 binnen, maar er gaat per maand ¤ 1.100 uit.
Optie 2:
Iemand krijgt per maand ¤ 1.000 binnen, maar er gaat per maand ¤ 900 uit.
Vraag:
Wie zit er in de financiële problemen en wie is arm?
En leg het verschil uit.
quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:09 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Veel plezier bij het feestvieren, Dean.![]()
We horen morgen wel hoeveel chicks je gescoord hebt.
quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:09 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Jij beweerd dat er een verschil is, ik zeg dat het practisch hetzelfde is...
quote:alleen moet optie 1 zorgen voor meer inkomen of minder uitgaven.
Hij heeft geen financiële problemen, zolang er geen onvoorziene extra uitgaven komen. Aangezien die persoon verder geen geld heeft, zou ik die persoon arm noemen.quote:Persoon 2 zit al een stukje beter, maar is er ook nog niet.
Dat telt.quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:09 schreef L.no het volgende:
[..]
Boeiend.. ik heb nog steeds een naamtopic.![]()
Speel het maar op de manquote:Op zaterdag 28 november 2009 20:11 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
[..]
En zit op deze manier in de financiële problemen.
[..]
Hij heeft geen financiële problemen, zolang er geen onvoorziene extra uitgaven komen. Aangezien die persoon verder geen geld heeft, zou ik die persoon arm noemen.
Jij bent de taalnazi.quote:
Ik weet niet watvoor werk jij doet, maar bij mij wordt er alleen van maandag t/m vrijdag gewerkt, dus een zesde dag zit er sowieso niet in. Zo zijn er genoeg bedrijven die maar vijf dagen per week open zijn.quote:Maar nogmaals, je hoort vaak mensen klagen die 5 dagen werken en dan weinig geld hebben. Tja, werk dan een 6e dag er bij. En je zit niet per se in de shit als je een onvoorziene uitgaven hebt.. Ten minste, daar houd je rekening mee. (daar waar mogelijk) ...
Ik kan niets eens 6 dagen werken... en om een tweede baan er bij te nemen, ga ik er denk financieel er ook niet echt heel veel op voor uitquote:Op zaterdag 28 november 2009 20:14 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Speel het maar op de man
Maar nogmaals, je hoort vaak mensen klagen die 5 dagen werken en dan weinig geld hebben. Tja, werk dan een 6e dag er bij. En je zit niet per se in de shit als je een onvoorziene uitgaven hebt.. Ten minste, daar houd je rekening mee. (daar waar mogelijk) ...
Ja, en genoeg andere waar je op de zaterdag kan werken..quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:18 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Jij bent de taalnazi.![]()
En ik reageerde ook gewoon op je antwoorden![]()
[..]
Ik weet niet watvoor werk jij doet, maar bij mij wordt er alleen van maandag t/m vrijdag gewerkt, dus een zesde dag zit er sowieso niet in. Zo zijn er genoeg bedrijven die maar vijf dagen per week open zijn.
Trouwens ik moet zelfs toestemming gaan vragen...als ik een tweede baan erbij zou nemen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:19 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ja, en genoeg andere waar je op de zaterdag kan werken..
- in de kas
- in de transport
- krantenwijk
- in de horeca
- moet ik nog doorgaan?
Dat bedoel ik ook.quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:19 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Ik kan niets eens 6 dagen werken... en om een tweede baan er bij te nemen, ga ik er denk financieel er ook niet echt heel veel op voor uit
Onvoorziene uitgaven kán je niet echt rekening mee houden. Naam zegt het al... en als je erg weinig inkomen naast je uitgaven hebt hou je verrekte weinig over om daarvoor te sparen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:14 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Speel het maar op de man
Maar nogmaals, je hoort vaak mensen klagen die 5 dagen werken en dan weinig geld hebben. Tja, werk dan een 6e dag er bij. En je zit niet per se in de shit als je een onvoorziene uitgaven hebt.. Ten minste, daar houd je rekening mee. (daar waar mogelijk) ...
Maar in die banen kan je niet altijd alléén op zaterdag werken. Soms ben je gedwongen om een dag erbij te doen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:19 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
- in de kas
- in de transport
- krantenwijk
- in de horeca
- moet ik nog doorgaan?
belastingtechnisch gezien is twee banen hebben hardstikke onvoordelig.quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:19 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
- in de kas
- in de transport
- krantenwijk
- in de horeca
- moet ik nog doorgaan?
Is bij veel banen, maar is meer een verplichting al doen ze practisch nooit moeilijk..quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:21 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Trouwens ik moet zelfs toestemming gaan vragen...als ik een tweede baan erbij zou nemen.
Een kenner aan het woord.quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:21 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Onvoorziene uitgaven kán je niet echt rekening mee houden. Naam zegt het al... en als je erg weinig inkomen naast je uitgaven hebt hou je verrekte weinig over om daarvoor te sparen.
En een 6e dag werken... jij woont nog lekker thuis zeker?
Vergeet niet dat je naast het werken ook hier en daar nog wat dingen in het huishouden/boodschappen en alle andere shit moet doen en regelen.
En natuurljk kan je niet zomaar bij elke baas een 6e dag werken [overuren, heel veel extra kosten], en om er een tweede baantje bij te zoeken is ten eerste heel erg lastig, en kan ten tweede ook nog eens fiscaal onvoordeliger uitpakken.
Aangezien ik dan hier vol op belast gaat worden.. en ik zie mijzelf bij een fulltime baan van 36-40 uur, niet nog eens een dag 8 uur maken...quote:
En dan heb je helemaal geen inkomen meer.quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:22 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Is bij veel banen, maar is meer een verplichting al doen ze practisch nooit moeilijk..
Zou een 40-urige baan mijn bijbaan niet kunnen accepteren kunnen ze kiezen. Loonsverhoging of een nieuwe werknemer zoeken
Ik zou dat ook niet trekken, denk ik. Anders werk je jezelf enkel richting een burn out. Daar wordt ook niemand beter dan.quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:23 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Aangezien ik dan hier vol op belast gaat worden.. en ik zie mijzelf bij een fulltime baan van 36-40 uur, niet nog eens een dag 8 uur maken...
Nee, in financiële nood zitten is niet onvoordelig?quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:22 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
belastingtechnisch gezien is twee banen hebben hardstikke onvoordelig.
Dan moet je een ander baantje zoeken. Kom op. Er zijn zat plekken waar je 1 dag in de week kan werken. Je kan natuurlijk nu alles in de grond trappen, maar het ook positief zien en proberen..quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:22 schreef L.no het volgende:
[..]
Maar in die banen kan je niet altijd alléén op zaterdag werken. Soms ben je gedwongen om een dag erbij te doen.
Huishouden/boodschappen kan ook in de avonduren. Heb 2 weken op mezelf gewoond toen mijn ouders er niet waren. Nu is dat geen onwijze tijd, maar toch kan je ff kijken hoe of wat.quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:21 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Onvoorziene uitgaven kán je niet echt rekening mee houden. Naam zegt het al... en als je erg weinig inkomen naast je uitgaven hebt hou je verrekte weinig over om daarvoor te sparen.
En een 6e dag werken... jij woont nog lekker thuis zeker?
Vergeet niet dat je naast het werken ook hier en daar nog wat dingen in het huishouden/boodschappen en alle andere shit moet doen en regelen.
En natuurljk kan je niet zomaar bij elke baas een 6e dag werken [overuren, heel veel extra kosten], en om er een tweede baantje bij te zoeken is ten eerste heel erg lastig, en kan ten tweede ook nog eens fiscaal onvoordeliger uitpakken.
Nou... moet je maar eens een CAO (Zorg) er op na lezen... Als jij naast je 36 urige baan er nog even bijklust / bijverdient.. overtreed je de arbeidstijdenwet, en raad eens wie daar na aansprakelijk gesteld voor wordt...quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:22 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Is bij veel banen, maar is meer een verplichting al doen ze practisch nooit moeilijk..
Zou een 40-urige baan mijn bijbaan niet kunnen accepteren kunnen ze kiezen. Loonsverhoging of een nieuwe werknemer zoeken
Maar die banen krijg je niet veel geld hoor. Voor een scholier, student is het wel tof.quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:22 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Het gaat meer om het principe.. Wat is er mis met een werknemer die veel wil verdienen en ijverig is?quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
En dan heb je helemaal geen inkomen meer.op dat bijbaantje na
moet zeggen tegen je baas.... dan zal hij dat meteen ook letterlijk nemen als ontslag... zwaai zwaai WW uitkeringquote:Op zaterdag 28 november 2009 20:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
En dan heb je helemaal geen inkomen meer.op dat bijbaantje na
Ik zeg niet dat het onmogelijk is.quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:27 schreef Bootje84 het volgende:
Dan moet je een ander baantje zoeken. Kom op. Er zijn zat plekken waar je 1 dag in de week kan werken. Je kan natuurlijk nu alles in de grond trappen, maar het ook positief zien en proberen..
Daar is niks mis mee. Ik werk me ook de tering en laat ook erg zien dat ik ambitieus ben.quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:28 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Het gaat meer om het principe.. Wat is er mis met een werknemer die veel wil verdienen en ijverig is?
Waarom moeite nemen aan een werker die veel eist terwijl er honderden mensen die voor minder willen werken?quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:28 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Het gaat meer om het principe.. Wat is er mis met een werknemer die veel wil verdienen en ijverig is?
L.no kapt, draait... en schiet..... WAT EEN PRACHTIG DOELPUNT, recht in de kruising.. OH OOH !!! EEN JUWEELTJE!!!quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:31 schreef L.no het volgende:
[..]
Waarom moeite nemen aan een werker die veel eist terwijl er honderden mensen die voor minder willen werken?
Dat is bij mij ook nog even de reden om thuis te blijven wonen en geen eigen huis te nemen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:34 schreef PieterBas het volgende:
over arm zijn en financiele problemen gesproken..
Verleden week even bij de bank gezeten, voor een eventuele hypotheek.. aangezien ik mijzelf wil inschrijven voor een nieuwbouwproject...
Nou, ik verdien erg goed.. zeker vergeleken met een HBO startsalaris. Ik zou het wel kunnen lenen, maar dan zou ik mijzelf in de financiele problemen brengen... Rondkomen ga ik zeker, arm zeker niet... maar verstandig nee.
Of ik moet snel een vriendin vinden......![]()
quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:35 schreef PieterBas het volgende:
[..]
L.no kapt, draait... en schiet..... WAT EEN PRACHTIG DOELPUNT, recht in de kruising.. OH OOH !!! EEN JUWEELTJE!!!
Ik kan wel goedkoop in Den Haag wonen, maar dat zijn niet bepaald de fijnste wijken in DH.. Hoewel Bezuidenhout helemaal niet verkeerd is..quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:39 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat is bij mij ook nog even de reden om thuis te blijven wonen en geen eigen huis te nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |