Toen ik hier voor het eerst op FOK! kwam, al weer enige jaren geleden, keek ik een beetje rond bij verschillende subfora die me aanspraken.. Beetje sport, beetje muziek, beetje poker... En toen viel mijn oog op een merkwaardig subforum, Klaagbaak genaamd.
Ik daar dus een beetje rondkijken, en zag een topic genaamd
‘kuttreinen die vertraging hebben.’ De eerste reactie was:
‘haha, TS moet met het OV :’) ’ waarop direct weer een reactie kwam:
‘TS is te pauper om een rijbewijs te halen’. Een altijd terug te vinden reactie wederom ook in dit topic was
’Pics van dat lekkere wijf tegenover je??!
‘Of een ander topic:
’Mijn favoriete Lays ketchup chips is er niet meer, wat moet ik nu eten?’ Waarop de eerste reactie was:
’TS is autist!!!
‘, en deze reactie werd daarna nog vele malen gequote.
Toen ik dit zag sprong mijn hart op, met tranen in mijn ogen las ik snel de andere topics door met die heerlijke reacties daarop. Allemaal van die lekker generaliserende reacties. Van die heerlijk snel getrokken conclusies, om wie dan ook maar af te zeiken. Lekker kort door de bocht. Dat is Klaagbaak. Ik was meteen verknocht!
Maar tot mijn groot verdriet is mijn lieve klaagbaak de laatste tijd veranderd. Steeds meer komen er topics over bijvoorbeeld de liefde, waarin alle eigenlijk autistische FOK!kers ineens het beste met TS voor hebben, en wel niet kunnen uitdrukken hoe fantastisch ze het vinden, en hoe lief, en hoe schattig en weet ik het allemaal. Dit is Klaagbaak! Hallo, K-L-A-A-G-B-A-A-K, KLAAGBAAK! Waarom moeten we dan allemaal lief doen? Zeik elkaar lekker af met die heerlijk kort door de bocht getrokken conclusies die nog eens generaliserend zijn ook!
Klacht: Klaagbaak word veel te lief voor de anderen. Waar gaat het heen met mijn geliefde KLB?