Kan, maar daar vind ik echt geen drol aan.quote:Op zaterdag 28 november 2009 18:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
1 woord: Kilometerheffing.
Neem gewoon een MPV.
Afschrijving. Die units zijn tegenwoordig zo betrouwbaar. Ik denk serieus dat ik nooit meer een nieuwe auto ga kopenquote:Op zaterdag 28 november 2009 19:02 schreef Renesite het volgende:
TS, waarom in vredesnaam een 2e hands! Wat doe je jezelf aan.
Ik heb een bloedhekel aan Opel. Zeer zeker dat segment auto's. Ik ben een liefhebber, dus ik wil ook wel wat leuks als we met de kids gaan cruisenquote:Op zaterdag 28 november 2009 19:04 schreef Mr-Z het volgende:
Opel Zafira nieuw geen optie? Rijdt zuinig en zeer veel ruimte plus nog extra onhoog klapbare stoelen!
Mooie auto, maar ik denk dat een Range Rover dan nog steeds aanzienlijk betrouwbaarder is hahaquote:Op zaterdag 28 november 2009 19:01 schreef zeemonster het volgende:
Een Renault Espace? Alleen het idee aan zo een auto is voor mij al genoeg reden om het bij 1 kind te houden.. nee flauw , maar die auto heeft wel ruimte. Het is alleen een lelijk ding.
gastquote:Op zaterdag 28 november 2009 19:40 schreef Hr-Flip het volgende:
Koop een Peugeot 307SW,
Ben zelf 2 meter, heb 2 kinderen, maar ik prop er zo nog 2 kinderen in, (er kunnen nog 2 stoelen extra in worden geplaatst), en met een trekhaak, kun je genoeg meeslepen als je wilt.
Ik hou van auto's en niet van die doorsnee hokken (overigens niks mis mee). Als ik dan met mijn gezin op pad ga, dan wil ik ook leuk en lekker kunnen rijden. Ik heb een tijd geleden voor mijn vrouw een Ford Mondeo station gekocht. Prima ding en ik denk wel 1 van de ruimere stations, maar ik vind het gewoon verschrikkelijk lelijk ding. Als we op pad gaan rijdt zij dus ook 9/10 keerquote:Op zaterdag 28 november 2009 19:26 schreef Modus het volgende:
Net alsof je 3 kids alleen maar in een SUV kwijt kan..
Las laatst een kolom van James 'Captain Slow' May. Vrienden van hem hadden een Citroën AX. Waarin ook hij prima achterin zat, hij reed regelmatig met ze mee. Toen kreeg dat stel een kind, moest er ineens een SUV komen 'anders paste het niet'.
Nee niet als je alles koopt waar je volgens de kinderzooiwinkel niet zonder kan.
nette auto, maar gaan daar 3 kinderen in. Ik twijfel al bij een X5 omdat die van binnen 7 cm smaller is dan een Range Roverquote:Op zaterdag 28 november 2009 19:28 schreef Bob-B het volgende:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occ_detail.detail?p_spr_id=218042853&p_type_lijst=RL&o_id=5415676
omdat groot en betrouwbaar
Zie mijn tp. Dat gaat zeer zeker niet passen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:48 schreef E.T. het volgende:
Zelfs in een Fiat Punto passen die drie autostoeltjes naast elkaar op de achterbank
Ja, kan je krijgen. Niemand in NL wil Euro 650 per kwartaal aan wegenbelasting betalen. Ook het verbruik vindt niemand leuk. 1 op 8 / 1op 9 op dieselquote:Op zaterdag 28 november 2009 19:30 schreef Cracka-ass het volgende:
Kun je al een fatsoenlijke Range Rover halen voor 30k?
Dan zou ik dat doen. Niet doen als het een net niet RR is.
Waarom vind jij het dan wel leuk? En als je nu zo'n bak koopt ben je straks met kilometerheffing helemaal de pineut. Want of je blijft doorbetalen of je moet hem verkopen en dan wil helemáál niemand hem.quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:02 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ja, kan je krijgen. Niemand in NL wil Euro 650 per kwartaal aan wegenbelasting betalen. Ook het verbruik vindt niemand leuk. 1 op 8 / 1op 9 op diesel
Ik zie het ja, voor relatief weinig heb je al een aardige sport.quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:02 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ja, kan je krijgen. Niemand in NL wil Euro 650 per kwartaal aan wegenbelasting betalen. Ook het verbruik vindt niemand leuk. 1 op 8 / 1op 9 op diesel
De tering zeg, hoe fucking vet zijn die koters van je? m'n oom heeft bij mijn drie nichtjes toen de oudste haar 16de gedaan met een carina en dat ging prima, pas daarna kocht hij een grand voyager.quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:01 schreef draaijer het volgende:
[..]
nette auto, maar gaan daar 3 kinderen in. Ik twijfel al bij een X5 omdat die van binnen 7 cm smaller is dan een Range Rover
Dat van James heb ik gemist, interessant, wij hadden vroeger ook een AX, tot de tweede zich aandiende, toen een Xsara break gekocht.quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:26 schreef Modus het volgende:
Net alsof je 3 kids alleen maar in een SUV kwijt kan..
Las laatst een kolom van James 'Captain Slow' May. Vrienden van hem hadden een Citroën AX. Waarin ook hij prima achterin zat, hij reed regelmatig met ze mee. Toen kreeg dat stel een kind, moest er ineens een SUV komen 'anders paste het niet'.
Nee niet als je alles koopt waar je volgens de kinderzooiwinkel niet zonder kan.
Ik heb op autoweek de "MyReviews" gelezen van zo'n beetje alles wat ik leuk vind en je hebt zeer zeker gelijk wat betreft betrouwbaarheid van UK auto's vs Japanse autp's. Maar het is smaak. Een toyota vind ik verschrikkelijk, maar zijn ook verschrikkelijk betrouwbaar. Een Lexus (van Toyota) is mooier, maar de SUV's zijn te klein. Range Rover heeft alles wat ik wens muv betrouwbaarheid. Dus het zal een keuze moeten worden. Afweging van hoeveel geld je er nog in wilt steken.Volvo is normaal gesproken wel betrouwbaar, maar de reviews van de XC90 zien er niet goed uit.Net zo negatief als de Range Rover. Een disco III vind ik ook briljant. Maar zelfde laken in pak. Ze zeggen dat ze zich zorgen gaan maken als ze geen olie of koelvloeistof meer aantreffen onder de auto. Dat zou betekenen dat het leeg is.quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:02 schreef LXIV het volgende:
Land Rovers zijn wel zulke extreem onbetrouwbare auto's, net als alle andere auto's uit de UK. Ik zou ongeacht het type of gewicht altijd voor een Europese (muv UK) of Japanse auto gaan.
Wat vrienden van me hebben wel eens de fout gemaakt een Rover te kopen en dat was echt ellende troef. Onbetrouwbaar en dure reparaties. Net als Chrysler. Gewoon niet kopen, al kun je hem 2e-hands bijna voor niks krijgen.
Ik wil geen sport. Ik wil een normale HSE of Voguequote:Op zaterdag 28 november 2009 20:18 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ik zie het ja, voor relatief weinig heb je al een aardige sport.
Rexton?quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:30 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik heb op autoweek de "MyReviews" gelezen van zo'n beetje alles wat ik leuk vind en je hebt zeer zeker gelijk wat betreft betrouwbaarheid van UK auto's vs Japanse autp's. Maar het is smaak. Een toyota vind ik verschrikkelijk, maar zijn ook verschrikkelijk betrouwbaar. Een Lexus (van Toyota) is mooier, maar de SUV's zijn te klein. Range Rover heeft alles wat ik wens muv betrouwbaarheid. Dus het zal een keuze moeten worden. Afweging van hoeveel geld je er nog in wilt steken.Volvo is normaal gesproken wel betrouwbaar, maar de reviews van de XC90 zien er niet goed uit.Net zo negatief als de Range Rover. Een disco III vind ik ook briljant. Maar zelfde laken in pak. Ze zeggen dat ze zich zorgen gaan maken als ze geen olie of koelvloeistof meer aantreffen onder de auto. Dat zou betekenen dat het leeg is.
Ehm onze kinderen zijn langer dan gemiddeld en wegen minder dan gemiddeld. Slank dus. Maar wat denk je dat die tupperware bescherming allemaal zal innemen. Als ze zonder stoel oid zitten, dan is een Audi A6 ook goedquote:Op zaterdag 28 november 2009 20:22 schreef Bob-B het volgende:
[..]
De tering zeg, hoe fucking vet zijn die koters van je? m'n oom heeft bij mijn drie nichtjes toen de oudste haar 16de gedaan met een carina en dat ging prima, pas daarna kocht hij een grand voyager.
de land cruiser is trouwens wel 2 hele cm's smaller dan de RR
Ik weet zeer zeker dat het wel pastquote:Op zaterdag 28 november 2009 20:01 schreef draaijer het volgende:
[..]
Zie mijn tp. Dat gaat zeer zeker niet passen.
Als je van goedkoop, hard spuitplastic houdt zit je met dodge idd goed. Nog erger dan Chryslerquote:Op zaterdag 28 november 2009 20:33 schreef Tha_Flash het volgende:
http://www.autoweek.nl/occasion.php?min_pr=19000&max_pr=30000&min_year=2003&fuel=Diesel&transmissionid=2&body=suv&miles=0&dealertypeid=o&dealertypeid=g&dealertypeid=f&dealertypeid=p&page=1&sort=20&pagesize=20&position=31&total=148&id=2ARHL&cache=no
Dodge Nitro 2.8 CRD RT
wat een koekblikquote:Op zaterdag 28 november 2009 20:58 schreef garnage-patrick het volgende:
en een mazda cx7?
wel groot, geen diesel trouwens, maar wel een leuk 2,3liter turbo benzine, met een 260 pk (komt van de mps serie)
http://link.marktplaats.nl/275539853
zoiets.
Vroeger was alles anders. Toen waren de kinderzitjes x% smaller en de veiligheidsvoorzieningen niet zoals ze nu zijn.quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:46 schreef Hyperdude het volgende:
Q7?
Staan al op mobile vanaf 25K
Vroeger pastte Hyperdude met 2 zusjes gewoon achterin een Volvo station. Waarom heb je tegenwoordig een vrachtwagen nodig om 3 kids te vervoeren?
Mijn collega heeft een XC90. Als ie er net zoveel gezeik mee krijgt als voordat de garantie afliep, heeft ie 'm volgens mij binnen 3 maanden weggedaan. Had nooit problemen met de Espace die hij daarvoor had. Bij de diesels kan je daar volgens hem beter gaan voor de V6; die komt bij Isuzu vandaan ofzo.
Qua kosten zou ik van SUV/BUS afzien en een vorige serie E-klasse, A6 of 5- serie halen. Kosten/verbruiken veel minder en je hebt geld over voor 3 DVD schermen,.
Thanks, maar een Mazda vind ik niks. Onze buren hebben een CX-9. Ziet er prachtig uit, maar het is en blijft tupperware.quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:58 schreef garnage-patrick het volgende:
en een mazda cx7?
wel groot, geen diesel trouwens, maar wel een leuk 2,3liter turbo benzine, met een 260 pk (komt van de mps serie)
http://link.marktplaats.nl/275539853
zoiets.
Hoe oud zijn die 3 kinderen? Ik denk dat elke middenklassen station prima kan als je kinderen uit de stoeltjes zijn. Ik heb nu het laatste model BMW 3 serie en er kan niet eens een maxi cosi achter mijn stoel omdat ik anders niet meer kan rijden. Ik ben 1,94 en mijn vrouw is 1,80quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:00 schreef Renesite het volgende:
Mijn buren rijden stuk voor stuk gewoon in een respectievelijk: Volkswagen Passat, Volvo V70 en Citroen C8
Kan prima met 3 koters tho.
Q7 ga je niet trekken met een beetje normal kilometrage. Voor een diesel vind ik een ton nog wel te doen, maar meer dan een ton wil ik echt niet op de klok hebben staan, Ik denk dat er nog wel een sloot (8 - 10k) aan BPM overheen komt als je een volle Q7 deze kant op zal halenquote:
Ene stel: 10, 11 en 4quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:03 schreef draaijer het volgende:
[..]
Hoe oud zijn die 3 kinderen? Ik denk dat elke middenklassen station prima kan als je kinderen uit de stoeltjes zijn. Ik heb nu het laatste model BMW 3 serie en er kan niet eens een maxi cosi achter mijn stoel omdat ik anders niet meer kan rijden. Ik ben 1,94 en mijn vrouw is 1,80
WTF haha briljant. Dat zou ik niet geloven. Thanks voor posten.quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:09 schreef E.T. het volgende:
[ afbeelding ]
Past prima!
de achterste zit hier in een volledige MaxiCosi Rodi XP, compleet met schouder en hoofdsteunen.
Denk je dat het gaat lukken als je zo 2 kinderzitjes hebt?quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:09 schreef E.T. het volgende:
[ afbeelding ]
Past prima!
de achterste zit hier in een volledige MaxiCosi Rodi XP, compleet met schouder en hoofdsteunen.
de maxicosi van deze foto is ingeruild voor een MC priori, dus dat past ook primaquote:Op zaterdag 28 november 2009 21:18 schreef draaijer het volgende:
[..]
Denk je dat het gaat lukken als je zo 2 kinderzitjes hebt?
En even offtopic
Hoe groot was het de impact toen je van 2 naar 3 kids ging?
Ik vind het mooi op te zien dat het past. Maar op de 1 of andere manier heb ik het idee dat het zo behelpen is. Ach, ik ga het gewoon binnenkort proberen. Even een proefrit in de verschillende units makenquote:Op zaterdag 28 november 2009 21:23 schreef E.T. het volgende:
[..]
de maxicosi van deze foto is ingeruild voor een MC priori, dus dat past ook prima![]()
en van 2 naar 3 kinderen.. Nr 2 en 3 zitten nogal kort achter elkaar (15 maanden) dus dat is best heftig. Had er meer tijd tussen gezeten, had het een stuk rustiger geweest
+ het ziet er beter uit dan een multipla met dezelfde setupquote:Op zaterdag 28 november 2009 21:33 schreef Googolplexian het volgende:
Kan je geen leuke Honda FR-V op de kop tikken?
[ afbeelding ]
Wel MPV maar lekker ruim zitten
Het kan slechter inderdaadquote:Op zaterdag 28 november 2009 21:34 schreef draaijer het volgende:
[..]
+ het ziet er beter uit dan een multipla met dezelfde setup
stuur zit aan de verkeerde kantquote:Op zaterdag 28 november 2009 21:33 schreef Googolplexian het volgende:
Kan je geen leuke Honda FR-V op de kop tikken?
[ afbeelding ]
Wel MPV maar lekker ruim zitten
Grappig. dat was de 3e foto in google image search. Had ik ook gezien nadat je die auto had omschreven.quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:37 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Het kan slechter inderdaad![]()
[ afbeelding ]
Dat is als je je kids zo achterin gooit met stoel en al (oftewel ... de bank staat opgeklaptquote:Op zaterdag 28 november 2009 21:43 schreef draaijer het volgende:
Dit vind ik ook nog wel kunnen, maar minder gezellig dan in een range rover
Dit is hoe het eruit ziet in een Mercedes E-Klasse
[ afbeelding ]
Ik vind het een mooie oplossing. Ik heb een 320CDI zien staan en uit mijn calculatie is dat de goedkoopste auto uit mijn persoonlijke lijstje. Leuke dan de X5, minder leuk dan de Range Rover. Die laatste is en blijft een droom. Ik vind het zo'n bruut ding en hoog zitten bevalt me wel. Maar niet meer in een Grand Cherokee hahaquote:Op zaterdag 28 november 2009 21:47 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dat is als je je kids zo achterin gooit met stoel en al (oftewel ... de bank staat opgeklapt)
Ook niet gezellig, wel razendsnel inladen.
En een Freelander?quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:49 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik vind het een mooie oplossing. Ik heb een 320CDI zien staan en uit mijn calculatie is dat de goedkoopste auto uit mijn persoonlijke lijstje. Leuke dan de X5, minder leuk dan de Range Rover. Die laatste is en blijft een droom. Ik vind het zo'n bruut ding en hoog zitten bevalt me wel. Maar niet meer in een Grand Cherokee haha
Die is te klein. Dan geniet de Discovery 3 mijn voorkeur. Kan je ook in 7 zits krijgen. De versie met luchtvering rijdt echt briljantquote:Op zaterdag 28 november 2009 21:54 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
En een Freelander?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zat te krijgen tweedehandsquote:Op zaterdag 28 november 2009 21:56 schreef Renesite het volgende:
Altijd leuk die plaatjes, maar zoek ff op internet of het daadwerkelijk binnen het budget valt.
Vooralsnog denk ik dat de Mercedes alias de Taxi het slimste is. Dan heb je toch ook wat "speciaals" 1 er zjn maar enkel Mercedes wagens met geel kentekenquote:Op zaterdag 28 november 2009 21:56 schreef Renesite het volgende:
Altijd leuk die plaatjes, maar zoek ff op internet of het daadwerkelijk binnen het budget valt.
D'r zijn rottere manieren om je te vervoerenquote:Op zaterdag 28 november 2009 21:58 schreef draaijer het volgende:
[..]
Vooralsnog denk ik dat de Mercedes alias de Taxi het slimste is. Dan heb je toch ook wat "speciaals" 1 er zjn maar enkel Mercedes wagens met geel kenteken
Ik ben ook geen fan van het merk, maar het is betrouwbaar en rijdt erg goed. Ik heb een Grand Cherokee gehad en in elke bocht dat je dat je om zou vallen. Alleen de luchtgeveerde wagens rijden heerlijk door de bochtquote:Op zaterdag 28 november 2009 22:02 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
D'r zijn rottere manieren om je te vervoerenIk ben zelf niet weg van de looks maar je zit wel lekker.
Espace V6 rijd met nissan onderdelen, vrij betrouwbaar. Is ook maar net hoe er mee om is gegaan.quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:23 schreef draaijer het volgende:
[..]
Mooie auto, maar ik denk dat een Range Rover dan nog steeds aanzienlijk betrouwbaarder is haha
Als ik in mijn omgeving naar ervaringen vraag over een Espace en als ik de gebruikersreviews op autoweek.nl lees, dan durf ik dat niet aan. X5 vindt mijn vrouw erg leuk, maar ik weet het niet. Minder breed dan de XC90 en de Range Rover, maar zeer zeker de meest betrouwbare van de club. Tevens heb ik nu ook een BMW en ik vind het een beetje een ordinair merk. Als ik zie ho weggebruikers ook op een BMW reageren, dan hoeft het voor mij niet meer.quote:Op zondag 29 november 2009 10:36 schreef invine het volgende:
[..]
Espace V6 rijd met nissan onderdelen, vrij betrouwbaar. Is ook maar net hoe er mee om is gegaan.
Een 2e hands X5 is dat niks? of zijn die nog niet te krijgen voor je budget? Voor 30k heb je namelijk wel een erg mooie 2e hands espace, en meeste problemen die je bij renault hebt is laguna/megane.
Ik heb je topic niet doorgelezen uit luiheid
Medeweggebruikers zijn per definitie "ordinair".quote:Op zondag 29 november 2009 13:00 schreef draaijer het volgende:
.. Tevens heb ik nu ook een BMW en ik vind het een beetje een ordinair merk. Als ik zie ho weggebruikers ook op een BMW reageren, dan hoeft het voor mij niet meer.
Is inderdaad een heeeel goed alternatief. Betrouwbaar en rijdt heel erg lekker (mits je luchtvering hebt) Ik denk dat deze ook ruim genoeg is. Ik zal even de auto's in autoweek naast elkaar zetten.quote:Op zondag 29 november 2009 13:04 schreef Bob-B het volgende:
Ook aan deze gedacht?
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occ_foto.foto?o_id=6331715&p_spr_id=218161705&p_type_lijst=RL
Als ik een Cayenne zou kunnen betalen, had ik er al 1 gehad. Briljante bak.quote:Op zondag 29 november 2009 13:09 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Medeweggebruikers zijn per definitie "ordinair".
Waarom zou je je iets van hun oordeel aantrekken; dat is pas "ordinair"?
Als je zelf wat anders wil; prima. Als andere mensen willen dat je wat anders rijdt; dikke middelvinger.
Cayenne is ook niet duur in de aanschaf.
Wel per km.
Je hebt wel gelijk wat ordinair betreft. Een Mercedes die ik leuk vind, is ook ordinairquote:Op zondag 29 november 2009 13:09 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Medeweggebruikers zijn per definitie "ordinair".
Waarom zou je je iets van hun oordeel aantrekken; dat is toch pas "ordinair"!?
Als je zelf wat anders wil; prima. Als andere mensen willen dat je wat anders rijdt; dikke middelvinger.
Cayenne is ook niet duur in de aanschaf.
Wel per km.
LOL ik heb een V10 5 liter Diesel gevonden haha briljant 313pk en NM waar iedereen het nakijken heeftquote:Op zondag 29 november 2009 13:04 schreef Bob-B het volgende:
Ook aan deze gedacht?
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occ_foto.foto?o_id=6331715&p_spr_id=218161705&p_type_lijst=RL
Q7 is nog te duurquote:Op zondag 29 november 2009 18:26 schreef invine het volgende:
Zuipt wel, is een Q7 niks? Of is die weer te duur in aanschaf, ik heb namelijk geen idee qua prijzen.
Mwa, vergis je daar niet te veel in hoor... Landrover blinkt nou ook niet echt uit in betrouwbaarheid (het blijft Engels).quote:Op zaterdag 28 november 2009 19:23 schreef draaijer het volgende:
[..]
Mooie auto, maar ik denk dat een Range Rover dan nog steeds aanzienlijk betrouwbaarder is haha
Ik ben me bewust van de "betrouwbaarheid" van Landrover. Maar aan de andere kant denk ik dan. Die auto heeft 80k gelopen en het is een diesel van BM die in het vooronder ligt. Het is een fingers crossed actiequote:Op dinsdag 1 december 2009 17:41 schreef oshiro het volgende:
[..]
Mwa, vergis je daar niet te veel in hoor... Landrover blinkt nou ook niet echt uit in betrouwbaarheid (het blijft Engels).
Denk dat je ze qua kwaliteit wel met elkaar kunt vergelijken (ze hebben allebei zo hun problemen), qua luxe minder.
Super mooie bak.. Old skool unitquote:Op dinsdag 1 december 2009 20:02 schreef tjoptjop het volgende:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occ_detail.detail?p_spr_id=218658899&o_id=6273485&p_type_lijst=RL
![]()
Al is het niet de meest logische keuze
Waarom kijk je niet naar een Cayenne S als je een SUV voor 30K wil. Gewoon via de dealer met fabrieksgarantie tot de Cayenne 10 jaar oud is (wel jaarlijks lappen).quote:Op zaterdag 28 november 2009 18:52 schreef draaijer het volgende:
Wat zouden jullie doen als je een 2e hands auto zou moeten kopen?
Ik ben het wel met je eens Ik vind het niet erg om benzine te rijden, maar dan geen 8 cilinder. Dus ik zou dan eerder voor de 3.2 gaan. I know, i knowquote:Op woensdag 2 december 2009 00:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waarom kijk je niet naar een Cayenne S als je een SUV voor 30K wil. Gewoon via de dealer met fabrieksgarantie tot de Cayenne 10 jaar oud is (wel jaarlijks lappen).
Bij 30K per jaar zou ik benzine blijven rijden, maar mocht je per se goedkopere brandstof willen: er zal vast wel LPG voor de vinden zijn.
Ik krijg geregeld een Cayenne mee van de dealer en voor een SUV rijdt dat best aardig.
XC90 zou ik niet doen: enorme dweil.
S is echt een stuk fijner en kwa verbruik maakt het verrassend weinig uit. Maar hou rekening met 1:6. Zuiniger kan, maar feitelijk trap je toch echt wel eens het gas flink in, dus ik ga uit van door mij gerealiseerd verbruik.quote:Op woensdag 2 december 2009 07:51 schreef draaijer het volgende:
Ik ben het wel met je eens Ik vind het niet erg om benzine te rijden, maar dan geen 8 cilinder. Dus ik zou dan eerder voor de 3.2 gaan. I know, i know![]()
Met fabrieksgarantie ben je m.i. met die Cayenne niet duurder uit. Maar goed, dat is een inschatting...quote:Porsche is mijn (as you know) ultimate favorite brand, maar ik denk dat ik dat nog wil bewaren voor weer een 911.
Daar wil je toch niet dood in gevonden worden?quote:Op woensdag 2 december 2009 09:23 schreef Parzival het volgende:
of iets goedkoper (of nieuwer) een Qashqai + 2...
Rijden prima verder hoorquote:Op woensdag 2 december 2009 11:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Daar wil je toch niet dood in gevonden worden?
Ik zou even wachten tot er meer bekend is over de kilometerheffing. Het schijnt dat SUV's per kilometer zometeen tot 42cent gaan betalen. Dat kun dus oplopen tot een kosten post van 14.700 euro per jaar!quote:Op zaterdag 28 november 2009 18:52 schreef draaijer het volgende:
Wat zouden jullie doen als je 3 kinderen hebt.4 jaar en 2 maanden (stoelverhoger met hoofdsteunen) 1,5 jaar (volwaardig autozitje) en een baby (Maxi Cosi)
Dat neemt een enorme bende aan ruimte in, maar je wilt wel een leuke auto voor je gezin hebben. Wat zouden jullie doen als je een 2e hands auto zou moeten kopen?
Hypothetisch budget van Euro 30k
Mijn droom is een Range Rover, maar gaan daar 3 kinderen naast elkaar inpassen?
Daarnaast heb je de Volvo XC90 als alternatief.. Reviews geven aan dat de XC90 en de Range Rover beide niet erg betrouwbaar. Hoge kosten, maar wel lekkere wagens.
Mijn vrouw vindt de X5 weer een leukere auto voor mij, maar dat is de smalste auto van de 3.
Overigens kijk ik nu naar allemaal Diesels omdat ik ca. 30-35k km per jaar zal cruisen en het verbruik van deze hokken met bezine zeer zeker niet meevallen
Thoughts?
Lijkt me sterk en het is geen suv, maar een crossover.quote:
maar dan wel willen flirten met de gedateerde hype die SUV heetquote:Op zaterdag 28 november 2009 19:23 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik heb een bloedhekel aan Opel. Zeer zeker dat segment auto's. Ik ben een liefhebber, dus ik wil ook wel wat leuks als we met de kids gaan cruisen
quote:Op woensdag 2 december 2009 14:27 schreef Revolution-NL het volgende:
BMW X6
[ afbeelding ]
Wat een pracht auto is dat.
![]()
![]()
heb je er al eens in gereden dan?quote:Op woensdag 2 december 2009 14:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Lijkt me sterk en het is geen suv, maar een crossover.
Je rijdt voor lul, een diesel zuigt sowieso, hoog op de pootjes auto's rijden ook zelden fatsoenlijk...quote:Op woensdag 2 december 2009 15:39 schreef Parzival het volgende:
heb je er al eens in gereden dan?
ik vinnet heerlijk.. 2.0dci
TS vroeg dus inderdaad om echte suv's en niet om een slap aftreksel.quote:kijk het is geen XC90 of BMW X5.. maar goed.. daar zijn de kosten dan ook wel naar
quote:Op woensdag 2 december 2009 16:55 schreef Metro2005 het volgende:
Moet zeggen dat ik zo'n auto een stuk mooier vindt dan zo'n lelijke SUV:
[ afbeelding ]
Daarnaast stukken goedkoper in aanschaf, onderhoud, brandstof, straks kmheffing en ga maar door.
Maar dit is toch een compensatie auto pur sang :
[ afbeelding ]
En voor de maten: de BMW is maar liefst (!) 6cm langer en 1cm breder dus daar hoef je het niet voor te doen. Wel heb je bij de BMW een tildrempel die 30 (!) cm hoger is bij de kofferruimte, ook een punt om mee te nemen in de overweging.
Wat maakt het uit? TS kan zelf best een auto uitzoeken, maar hij wil een beetje sparren met ons; om uiteindelijk zijn keuze bevestigd te zien worden.quote:Op woensdag 2 december 2009 17:33 schreef DS4 het volgende:
Het is toch wel godgeklaagd... TS vraagt om een suv. Niet om een crossover en al helemaal niet om een mpv. ...
De normale reed anders, tegen verwachting in, redelijk goed.quote:Op woensdag 2 december 2009 14:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Lijkt me sterk en het is geen suv, maar een crossover.
Ik denk dat ts niet is geinteresseerd in de persoonlijke voorkeuren van anderen.quote:
Misschien wel, maar echt... een scenic ipv een RR of X5... Wat denkt zo iemand als hij dat post? Dat hij een auto heeft gevonden die voor veel minder net zoveel biedt?quote:TS kan zelf best een auto uitzoeken, maar hij wil een beetje sparren met ons om uiteindelijk zijn keuze bevestigd te zien worden.![]()
Ik weet niet wat mijn vroegere 911 in de discussie toe voegt, nog afgezien van het feit dat het geen gare was.quote:En geld genoeg over in je beurs om een gare 964 voor er bij te kopen.
Misschien leg ik de lat wat hoger. Ik verwacht dat dat ook voor TS geldt. Die m.i. ook niet in zo'n hok dood gevonden wil worden.quote:Op woensdag 2 december 2009 17:58 schreef invine het volgende:
De normale reed anders, tegen verwachting in, redelijk goed.
Een echte autoliefhebber koopt inderdaad een sportauto.quote:Op woensdag 2 december 2009 18:19 schreef DS4 het volgende:
Misschien moet ik maar eens een sportauto gaan voorstellen, aangezien niemand zich houdt aan "SUV"...
Zijn de Subaru Tribeca en de Toyota Land Cruiser dan echt zo verschillend?quote:Op woensdag 2 december 2009 18:19 schreef DS4 het volgende:
Misschien moet ik maar eens een sportauto gaan voorstellen, aangezien niemand zich houdt aan "SUV"...
quote:Op woensdag 2 december 2009 17:15 schreef LgCookie1 het volgende:
Als je écht zeker weet dat je persé een SUV wil:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=v1si1jihvyk1![]()
Mwah, daar verschil ik dan van mening. Liever een Porsche op zich dan een Toyota, dat wel. Maar dan een 911. De Cayenne is zo'n lelijk bakbeest. Kijk, als je kiest voor SUV, dan kies je volgens mij voor iets praktisch. Dan mag het van mij lekker lomp en functioneel zijn. Een Land Cruiser is gewoon de ultieme terreinwagen / SUV, er is eigenlijk niks groters en stevigers dan dat apparaat...quote:Op woensdag 2 december 2009 18:26 schreef LgCookie1 het volgende:
begrijp me niet verkeerd, ik heb ook niks met suv's maar beter een porsche om mee voor de dag te komen dan een toyota
Die wilde ik ookal voorstellen.quote:Op woensdag 2 december 2009 16:31 schreef Drive-r het volgende:
@draaijer: weleens nagedacht over een Subaru Tribeca? Voordat iedereen meteen begint te zeiken, ik snap alle scepsis en ik neem het voor lief.
Echter, de wagen is qua dimensies ongeveer even groot als de XC90 (in ieder geval qua breedte) en is van binnen dus vrij ruim. Ik heb geen idee wat ze qua prijs doen 2e-hands in Nederland, ik verwacht dat dat nog het grootste probleem zal zijn. Voordeel is echter dat ze gewoon behoorlijk compleet zijn en dankzij de lage boxer-motor is de wegligging voor een hoge auto vrij goed.
Grootste voordeel vind ik persoonlijk dat je hem vrij weinig op de weg ziet. Een goeie auto die een beetje origineel is vind ik wel iets hebben. Vind hem zelf ook niet lelijk, maar goed, ook niet meteen verliefd.
Gefeliciteerd; je hebt een spijker op laag water gevonden.quote:Op woensdag 2 december 2009 18:07 schreef DS4 het volgende:
...
Ik weet niet wat mijn vroegere 911 in de discussie toe voegt, nog afgezien van het feit dat het geen gare was.
Ach, die foto met 3 zitjes achterin een Punto zegt genoeg. Het gaat hem helemaal niet om die kids, ja die moeten wel mee, maar hij wil gewoon een 'kijk-mij-eens' SUV.quote:Op woensdag 2 december 2009 18:56 schreef InFrA-WiZ het volgende:
Die wilde ik ookal voorstellen.
Ik rij zelf een Forester, en die zal voor een groot gezin misschien wat te klein zijn.
Zoveel weet ik niet van de nieuwe types, maar volgens mij zijn er 3- en 5-deurs modellen (die laatste is inderdaad ook in V8) tegenwoordig?quote:Op woensdag 2 december 2009 18:56 schreef tjoptjop het volgende:
Over welke Landcruiser heb je het nu? Aangezien er een compleet varia aan modellen is: 90, 100, 120, V8
Goede kost meer, maar je sprak dan ook over een gare...quote:Op woensdag 2 december 2009 19:04 schreef Hyperdude het volgende:
Was slechts een voorbeeld van een willekeurige 911 die wel voor 20-25K te vinden valt.
De V8 is ook nog eens een heel ander model. ik snap(te) er ook weinig van. Heb ze ff op een rijtje gezet, ook voor Draaijer van modellen na '95 ofzoquote:Op woensdag 2 december 2009 19:40 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Zoveel weet ik niet van de nieuwe types, maar volgens mij zijn er 3- en 5-deurs modellen (die laatste is inderdaad ook in V8) tegenwoordig?
Enfin, als we het hier over SUV hebben, ga ik uit van de versies met 5 deuren en veel stoelen.
A. daar heeft hij groot gelijk in.quote:Op woensdag 2 december 2009 19:38 schreef Modus het volgende:
Ach, die foto met 3 zitjes achterin een Punto zegt genoeg. Het gaat hem helemaal niet om die kids, ja die moeten wel mee, maar hij wil gewoon een 'kijk-mij-eens' SUV.
De rest, hoe handig ook, is gewoon te min.
Gewoon stug ontkennen. Jouw post was natuurlijk overduidelijk nuttig.quote:Op woensdag 2 december 2009 21:40 schreef Modus het volgende:
Ohja, ik ben jaloers.. Bedankt voor de diagnose.
.
Nee, hoor, hij wil een SUV waar hij 3 kinderen in kwijt kan. Dat is vrij eenvoudig te begrijpen.quote:Alleen de TT al, die suggereert dat alleen een SUV 3 kinderen kan huisvesten.
Het staat nergens en dus maak jij jezelf belachelijk. Hij wil een auto waar hij zijn drie kinderen in kwijt kan en die ook nog leuk is. Voor hem is dat een SUV. Zou het voor mij niet zijn, maar ik kan wel mijn persoonlijke voorkeur buiten beschouwing laten, hetgeen velen hier niet lukt.quote:Daarmee maakt hij zichzelf al onsterfelijk belachelijk natuurlijk, want het gaat hem heel niet om die ruimte voor de kids. Stop dat dan ook niet in je verhaal, zeg gewoon dat je een dikke SUV wil, klaar.
Hm, het verschil terreinwagen/SUV is tegenwoordig zo vaag, ik denk dat TS daad weinig moeite mee zal hebben. Een Land Cruiser is beetje beide, maar dat geldt net zo goed voor een Range Rover, ook al is die een stukje meer bling-bling in de PC Hoofdstraat natuurlijk.quote:Op woensdag 2 december 2009 21:07 schreef DS4 het volgende:
Uniek overigens en het kan volgens mij alleen op Fok!... Iemand vraagt welke premium SUV hij het beste kan kopen en de adviezen lopen uiteen van crossovers, MPV's en terreinwagens en allen uit de budgetklasse.
Lol die eerste kende ik nog niet eensquote:Op woensdag 2 december 2009 21:57 schreef Drive-r het volgende:
Ik bedoelde deze...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar ik zie dat de v8 inderdaad nog weer een tandje groter is...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel een redelijk monster, leuk voor als je op safari in Afrika wilt - en zin hebt om erheen te rijden.
Zeiksnor.quote:
Ik zal het nogmaals tussen jouw oren proberen te krijgen:quote:Op woensdag 2 december 2009 21:59 schreef Drive-r het volgende:
Hm, het verschil terreinwagen/SUV is tegenwoordig zo vaag, ik denk dat TS daad weinig moeite mee zal hebben. Een Land Cruiser is beetje beide, maar dat geldt net zo goed voor een Range Rover, ook al is die een stukje meer bling-bling in de PC Hoofdstraat natuurlijk.
Het kwartje valt bij sommigen, waaronder jij, erg traag.quote:En tevens: hoeveel posts heb je nodig om je beklag hier verder over te doen?
Pauper.quote:
Als je ze in een fucking Punto kwijt kan kan je ze in willekeurig welke SUV kwijt. Dat snapt mijn anus zelfs nog wel. Volkomen overbodig topic dit dus.quote:Op woensdag 2 december 2009 21:52 schreef DS4 het volgende:
Gewoon stug ontkennen. Jouw post was natuurlijk overduidelijk nuttig.![]()
Nee, hoor, hij wil een SUV waar hij 3 kinderen in kwijt kan. Dat is vrij eenvoudig te begrijpen.
Het staat nergens en dus maak jij jezelf belachelijk. Hij wil een auto waar hij zijn drie kinderen in kwijt kan en die ook nog leuk is. Voor hem is dat een SUV. Zou het voor mij niet zijn, maar ik kan wel mijn persoonlijke voorkeur buiten beschouwing laten, hetgeen velen hier niet lukt.
En zelfs al wil hij een SUV alleen maar om te pochen... zijn geld, zijn beslissing.
Een Land Cruiser zit qua prijs een stukje boven een X5 bijvoorbeeld. Dat het je smaak niet is, boeit niemand. Ik zou zo'n ding ook niet willen hebben, maar het topic gaat nou eenmaal niet over wat ik wil.quote:
Jij bent er sinds het topsalarissen topic niet vrolijker op gewordenquote:Op woensdag 2 december 2009 22:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zal het nogmaals tussen jouw oren proberen te krijgen:
TS zoekt naar een premium SUV. Geen pauper terreinwagen. Nu duidelijk?
[..]
Het kwartje valt bij sommigen, waaronder jij, erg traag.
Het is sowieso wat aanmatigend om een draadje te vervuilen en dan te zeiken dat een ander daar iets van zegt.
Gozert, het staat hem vrij om te vragen. Het is weer typisch Fok! Vraag wat je moet kopen in de budget klasse en men gaat er normaal mee om. Vraag wat je moet kopen in een wat hoger segment (laat staan een luxe segment) en het is weer schandalig dat je het vroeg.quote:Op woensdag 2 december 2009 22:06 schreef Modus het volgende:
Als je ze in een fucking Punto kwijt kan kan je ze in willekeurig welke SUV kwijt. Dat snapt mijn anus zelfs nog wel. Volkomen overbodig topic dit dus.
Een LC heb je al voor 60K, de X5 pas vanaf 75K zie ik met een schuin oog in de prijslijst.quote:Op woensdag 2 december 2009 22:07 schreef Drive-r het volgende:
Een Land Cruiser zit qua prijs een stukje boven een X5 bijvoorbeeld.
Het gaat inmiddels ook niet meer over wat TS mogelijk wil.quote:maar het topic gaat nou eenmaal niet over wat ik wil.
Nou, dan noem ik je een kapitalistische duivel als je dat liever hebt. Ga jij dan weer lekker on-topic meedoen?quote:En pauper![]()
Tijd geleden dat iemand me dat genoemd heeft, wordt hier meestal als de kapitalistische duivel weggezet
Jawel hoor. Ik ben alleen recalcitrant aan het worden van dit draadje.quote:Op woensdag 2 december 2009 22:08 schreef Drive-r het volgende:
Jij bent er sinds het topsalarissen topic niet vrolijker op geworden
Maar kortzichtig genoeg van aard om direct iedereen maar de grond in te trappen. Ik zeg niet dat ik het hier met al die onzin eens ben, had alleen geen zin om als spuit 11 te lopen huilen als iemand weer een Renault Scenic suggereerde.quote:Op woensdag 2 december 2009 22:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jawel hoor. Ik ben alleen recalcitrant aan het worden van dit draadje.
Persoonlijk vind ik dat geen SUV.quote:Op woensdag 2 december 2009 22:23 schreef Drive-r het volgende:
Niet mijn smaak wederom, maar die Mercedes R-klasse lijkt me ook altijd zo enorm als ik hem ergens zie. Wordt in ieder geval verkocht onder het mom van SUV, geen idee of hij de DS4 "SUV-test" (en anders ga je dood pauper!) helemaal doorstaat. Afmetingen van binnen lijken vrij aardig, in lijn met de XC90 wederom.
[ afbeelding ]
Dat is nu weer een SUV. Wel een enorm lelijke...quote:Op woensdag 2 december 2009 22:23 schreef Drive-r het volgende:
Niet mijn smaak wederom, maar die Mercedes R-klasse lijkt me ook altijd zo enorm als ik hem ergens zie.
Ik ben eerst rustig begonnen. Toen dat niet hielp...quote:Op woensdag 2 december 2009 22:26 schreef Drive-r het volgende:
Maar kortzichtig genoeg van aard om direct iedereen maar de grond in te trappen.
Een X5 kun je ook veel duurder krijgen. Wat is je punt?quote:De LC v8 begint trouwens of ¤116k
Ook weer waar, maar het is wel marketingtechnisch in die hoek geplaatst. Het is iig een poging die zinnig lijkt.quote:Op woensdag 2 december 2009 22:27 schreef popolon het volgende:
Persoonlijk vind ik dat geen SUV.Veel te laag.
Tuurlijk, heb ik gemerkt aan je reacties mijn kant opquote:Op woensdag 2 december 2009 22:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ben eerst rustig begonnen. Toen dat niet hielp...
[..]
Sorry, de LC v8 is een compleet anders model dan de LC. Beetje onhandige marketing, als je het mij vraagt, maar goed, mijn punt was dus dat een basis LC v8 rond dat bedrag zit. Ze gaan volgens mij tot ¤135k, waarmee hij onder de duurste X5 eindigt.quote:Een X5 kun je ook veel duurder krijgen. Wat is je punt?
Nogmaal, wat ik wil is niet relevant. Ik vind een volvo ook niets. Ik vind een SUV trouwens ook niets voor mij.quote:Op woensdag 2 december 2009 22:31 schreef Drive-r het volgende:
Ik begrijp dat je moeite hebt met Aziaten en ik vind hem persoonlijk spuuglelijk, maar hij past op zich aardig binnen het idee dat TS schetst.
Toen was het al een halve dag aan de gang. Had je eerder met de LC moeten komen, was ik gaarne bereid geweest om daar meer relaxed op te reageren.quote:Op woensdag 2 december 2009 22:32 schreef Drive-r het volgende:
Tuurlijk, heb ik gemerkt aan je reacties mijn kant op![]()
Boel geld voor zo'n toyota.quote:Sorry, de LC v8 is een compleet anders model dan de LC. Beetje onhandige marketing, als je het mij vraagt, maar goed, mijn punt was dus dat een basis LC v8 rond dat bedrag zit. Ze gaan volgens mij tot ¤135k, waarmee hij onder de duurste X5 eindigt.
Mwah, meningen verschillen daar natuurlijk ook over. Persoonlijk kom ik op de golf liever aan in die Subaru dan in die Volvo. Allebei ellende, maar het een is nog net wat burgerlijker en on-origineler dan het andere. Maar goed, de grap is natuurlijk dat je bij het clubhuis van de betere golfclubs überhaupt weinig overdreven grotere en opzichtige wagens ziet, da's een kwestie van oud geld en smaak.quote:Op woensdag 2 december 2009 22:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nogmaal, wat ik wil is niet relevant. Ik vind een volvo ook niets. Ik vind een SUV trouwens ook niets voor mij.
Echter, het beeld wat TS schetst is volgens mij een auto waarmee je bij het clubhuis van de golf aan kan komen om het zo maar eens te zeggen. Premium dus (Volvo is meer midclass overigens) en m.i. hoort een Subaru daar niet bij.
Dat zeg ik dus: je generaliseert. Maakt mij niet uit wat voor tarrels hier onzin posten, daar hoef je mij niet mee lastig te vallen.quote:Op woensdag 2 december 2009 22:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Toen was het al een halve dag aan de gang. Had je eerder met de LC moeten komen, was ik gaarne bereid geweest om daar meer relaxed op te reageren.
Daar zijn we het dan over eens, erg veel geld.quote:[..]
Boel geld voor zo'n toyota.
RR is zonder meer oud geld proof.quote:Op woensdag 2 december 2009 22:37 schreef Drive-r het volgende:
Maar goed, de grap is natuurlijk dat je bij het clubhuis van de betere golfclubs überhaupt weinig overdreven grotere en opzichtige wagens ziet, da's een kwestie van oud geld en smaak.
Dat klopt, maar ik vond de suggestie bagger en het aantal foto's erbij werkelijk overdreven.quote:Op woensdag 2 december 2009 22:39 schreef Drive-r het volgende:
Maakt mij niet uit wat voor tarrels hier onzin posten, daar hoef je mij niet mee lastig te vallen.
Na de laatste paar jaren is hij toch eerder in de PC Hoofd categorie terecht gekomen, het wordt lastiger om ermee weg te komen. Hier in Engeland is het in ieder geval de typisch voetballers wagen en zie je mensen richting de Discovery gaan, omdat die wat minder over de top is en dus zo lekker ligt bij de bling-bling generatie. Je wilt tenslotte niet teveel opvallen als je in het weekend richting de countryside gaat.quote:Op woensdag 2 december 2009 22:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
RR is zonder meer oud geld proof.
En met een golfclub moet je slaan
Gewoon wat minder hokjes denken, je kunt best een centen harker zijn en toch open staan voor een minder opzichtige auto. Er is een verschil tussen geld verdienen (kapitalisme) en je centen graag tentoon spreiden. Dat laatste heeft te maken met smaak en je persoonlijkheid. Het eerste met gezond verstand, als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 2 december 2009 22:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
En ik ben natuurlijk een zeiksnor en een kapitalistische hork, dus ik kan niets aan mijn gedrag doen.
Tweedehands 997 kost er ook geen drol. Helaas zit het stuur verkeerd...quote:Op woensdag 2 december 2009 22:50 schreef Drive-r het volgende:
Trouwens volledig off-topic: Als ik zo even kijk naar de autoprijzen in Nederland wordt ik toch wat misselijk. De UK is wat dat betreft met de huidige pond wel lekker: RR vanaf £65k versus ¤130k.
Nou vind ik de door jou gesuggereerde reden om een opzichtige auto te kopen getuigen van hokjesgeest...quote:Op woensdag 2 december 2009 22:53 schreef Drive-r het volgende:
Gewoon wat minder hokjes denken, je kunt best een centen harker zijn en toch open staan voor een minder opzichtige auto. Er is een verschil tussen geld verdienen (kapitalisme) en je centen graag tentoon spreiden. Dat laatste heeft te maken met smaak en je persoonlijkheid. Het eerste met gezond verstand, als je het mij vraagt.
Ter informatie: ik zeg ook (vrij duidelijk) nergens dat opzichtige auto's gekocht worden door mensen enkel om op te vallen of ook maar iets in die trant. Ik gaf enkel aan dat iemand met geld net zo vrij is in zijn keuze voor een auto als ieder ander - dat werkt inderdaad beide kanten op.quote:Op woensdag 2 december 2009 23:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou vind ik de door jou gesuggereerde reden om een opzichtige auto te kopen getuigen van hokjesgeest...
Ik rij ook een tamelijk opzichtige auto, maar de redenen om die auto te kopen liggen volledig in de rij-eigenschappen.
En zo zijn er ook mensen die een premium suv willen omdat ze dat nu eenmaal een leuke auto vinden.
Een nieuwe RR laat je voor minder dan 1000 pondjes met een links stuur en aangepaste koplampen afleveren. Toevallig laatst naar geïnformeerd, omdat ik een eventuele aankoop op termijn mee naar Nederland/Zweden wil nemen.quote:Op woensdag 2 december 2009 22:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Tweedehands 997 kost er ook geen drol. Helaas zit het stuur verkeerd...
Gelukkig getuigd zo'n X5 van een hoogfunctionerende autoliefde ja.quote:Op woensdag 2 december 2009 17:33 schreef DS4 het volgende:
Het is toch wel godgeklaagd... TS vraagt om een suv. Niet om een crossover en al helemaal niet om een mpv.
Ik ben ook niet van de suv's, maar wat ik wil is in de beantwoording niet zo belangrijk, nietwaar?
En een scenic is echt voor mensen die al jarenlang hersendood zijn, zonder het zelf te weten.
Ja, en dan ben ik de zeiksnor...quote:Op woensdag 2 december 2009 23:23 schreef Drive-r het volgende:
Wel goed dat je trouwens weer over je eigen auto kunt beginnen trouwens, lukt je altijd goed![]()
Kletskoek natuurlijk. Om te beginnen vertel ik alleen iets inhoudelijks over mijn auto indien daar expliciet naar wordt gevraagd. En ik heb het dan toch echt altijd over de technische kant, een plaatje heb ik hier niet gepost, ook niet na verzoekjes daartoe (met enkele uitzonderingen via pm). Belangrijker: ik vertel over allerhande zaken vanalles uit mijn eigen ervaringen, omdat ik dat nu eenmaal een goede manier vind om iets te onderstrepen. Zo vertel ik ook over mijn ervaringen met de cayenne. Maar net zo lief praat ik over mijn ervaringen met toyota's of opels hoor... Alleen die ervaringen zijn nooit verdacht... Hoewel ze zelden goed vallen bij toyota- en opelliefhebbers, natuurlijk. Persoonlijk denk ik altijd dat het vrij normaal is om op een autoforum te praten over de ervaringen die je hebt met auto's en dat daarbij de eigen auto langs komt is niet bepaald onlogisch, nietwaar?quote:Vergis je niet, ik vind het (als oud autosport liefhebber, rally rijder) een bijzonder geslaagd project. Het feit dat je hem vrij veelvuldig opbrengt op dit forum suggereert echter dat je hem niet enkel voor de rij-eigenschappen gekocht hebt.
Bij een tweedehands 997 ligt het kennelijk in de 5 cijfers. Maar goed, dat is meer een gerucht dan dat ik er cijfers van heb.quote:Op woensdag 2 december 2009 23:25 schreef Drive-r het volgende:
Een nieuwe RR laat je voor minder dan 1000 pondjes met een links stuur en aangepaste koplampen afleveren. Toevallig laatst naar geïnformeerd, omdat ik een eventuele aankoop op termijn mee naar Nederland/Zweden wil nemen.
Is die populariteit niet ook vanwege de congestion charge? Ik meen dat hybrides zijn vrijgesteld...quote:Op donderdag 3 december 2009 00:16 schreef Drive-r het volgende:
Goed, je moet ervan houden, maar toen ik net op weg naar huis was viel me weer op dat die Lexus hybride SUV duidelijk de hit van het moment is in de betere wijken van Londen. Elke huisvrouw heeft zo'n apparaat voor de deur om mij vervolgens fluisterstil aan te kunnen rijden
Wie ben ik om mijn voorkeuren boven die van een ander te stellen...? En in die lijn: wie ben jij om dat te doen?quote:Op donderdag 3 december 2009 08:29 schreef Metro2005 het volgende:
Gelukkig getuigd zo'n X5 van een hoogfunctionerende autoliefde ja.![]()
Er zijn dus mensen die die nadelen helemaal niet als nadeel zien en die het dus wel een leuke auto vinden. Dat mag toch hoop ik?quote:een SUV is zo ongeveer alles wat een auto niet moet zijn, zwaar, hoog zwaartepunt, dorstig, hoog maar niet ruimer dan een 'gewone' auto, etc.
Maar TS vroeg niet naar een praktische auto... Als hij nu had aangegeven dat hij een praktische auto zocht en daarom naar een SUV keek zou je een zinnige bijdrage hebben geleverd. Nu hij dat niet deed...quote:Ik gaf trouwens die scenic als voorbeeld en niet omdat ik het zelf zo'n mooie auto vindt maar wel omdat het een hele praktische auto is voor als je veel kinderen moet vervoeren.
Voor de goede orde: weinig is zo lelijk als een MPV. Daarnaast rijdt een MPV gemiddeld gezien een stuk minder goed dan een SUV. Maar goed, ook een SUV hoef je niet te kopen voor de rij-eigenschappen. Het belangrijkste is dat een MPV eigenlijk alleen zinnig is als je 4 of meer kinderen hebt en dan ook nog alleen als je een echte MPV koopt (dus b.v. een Espace) en niet een hoog op de pootjes gezette scenic die voor meer lucht boven je hoofd in de aanbieding heeft waar je ook geen drol aan hebt.quote:Een SUV is niet alleen groter, dorstiger en lelijker, je kan er ook nog eens minder in kwijt.
Ik neem aan dat als hij zijn keuze heeft gemaakt dat hij ook richting een aanbieder zal gaan. Lijkt mij althans logisch...quote:Maargoed, als TS perse een SUV wil en hij neigt geloof ik toch al naar een range rover of land rover oid, waarom daar dan niet voor gaan shoppen?
SUV's zijn niet praktisch. Klaar. En nu?quote:Dan heb je in elk geval nog het idee dat áls je een modderplas tegenkomt je niet direct stilstaat zoals in 90% van de SUV's wel het geval is.
Wat anders kopen? Of de smoes laten varen dat er een SUV gekocht wordt voor de 3 kinderen en gewoon toegeven dat TS een SUV gewoon mooi vindt of stoer ofzo.quote:Op donderdag 3 december 2009 09:46 schreef DS4 het volgende:
SUV's zijn niet praktisch. Klaar. En nu?
Misschien dat je nog eens de OP moet lezen. Nergens staat dat hij de SUV koopt omdat hij 3 kinderen wil vervoeren. Er staat dat hij een SUV koopt omdat hij wat leuks zoekt om 3 kinderen te vervoeren. En bij hem is dat kennelijk een SUV.quote:Op donderdag 3 december 2009 09:49 schreef Metro2005 het volgende:
Wat anders kopen? Of de smoes laten varen dat er een SUV gekocht wordt voor de 3 kinderen en gewoon toegeven dat TS een SUV gewoon mooi vindt of stoer ofzo.
Ieder zijn keusquote:Op donderdag 3 december 2009 10:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Misschien dat je nog eens de OP moet lezen. Nergens staat dat hij de SUV koopt omdat hij 3 kinderen wil vervoeren. Er staat dat hij een SUV koopt omdat hij wat leuks zoekt om 3 kinderen te vervoeren. En bij hem is dat kennelijk een SUV.
Wat wij daar van vinden is bijzonder irrelevant.
Kerel, relax, het was maar een observatie van mijn kant. Het zit je blijkbaar vrij hoog.quote:Op donderdag 3 december 2009 09:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, en dan ben ik de zeiksnor...![]()
[..]
Kletskoek natuurlijk. Om te beginnen vertel ik alleen iets inhoudelijks over mijn auto indien daar expliciet naar wordt gevraagd. En ik heb het dan toch echt altijd over de technische kant, een plaatje heb ik hier niet gepost, ook niet na verzoekjes daartoe (met enkele uitzonderingen via pm). Belangrijker: ik vertel over allerhande zaken vanalles uit mijn eigen ervaringen, omdat ik dat nu eenmaal een goede manier vind om iets te onderstrepen. Zo vertel ik ook over mijn ervaringen met de cayenne. Maar net zo lief praat ik over mijn ervaringen met toyota's of opels hoor... Alleen die ervaringen zijn nooit verdacht... Hoewel ze zelden goed vallen bij toyota- en opelliefhebbers, natuurlijk. Persoonlijk denk ik altijd dat het vrij normaal is om op een autoforum te praten over de ervaringen die je hebt met auto's en dat daarbij de eigen auto langs komt is niet bepaald onlogisch, nietwaar?
quote:
Heeft wel iets. Zijn van binnen alleen niet zo groot volgens mij en waarschijnlijk lastig 2e-hands te krijgen binnen zijn budget...quote:Op donderdag 3 december 2009 10:04 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ieder zijn keus
Wat ik persoonlijk wél een mooie auto vind:
[ afbeelding ]
De Infinity FX 73![]()
Ik weet niet hoe je daar weer bij komt... Ik reageer nu eenmaal op alles. Hoe onzinnig ook.quote:
Het schijnt vooral zo duur te zijn omdat de kabelboom geheel vervangen moet worden door een nieuwe en kabelbomen zijn specifiek ten aanzien van opties. En in beginsel worden ze door Porsche niet eens verkocht (wel natuurlijk als je de originele boom die bij jouw auto hoort wil kopen). Tel daarbij op een nieuw dashboard (met leer overtrokken ook geen goedkoop geintje), andere stuurinrichting, andere benzinetank, enz. enz.quote:Wat betreft het stuur aan de andere kant, geen idee wat het bij Porsche is, nooit langs geweest (maar meer dan een paar duizend pond lijkt me onzin).
Dan is het toch een aparte keuze. Waarom zou je hybride rijden als je nauwelijks rijdt? Maar goed, het zal me ook eigenlijk jeuken...quote:Dat punt van de congestion charge is waar, maar niet echt van toepassing. Waar ik woon zit je namelijk toch in de zone en al die dames gebruiken hem toch voor de school-run en de boodschappen en komen dus nooit de zone uit.
Sommigen betalen bepaalde belastingen liever niet uit principe...quote:Eigenijk grappig, dat ze de duurste wijken zo ook het goedkoopst hebben gemaakt voor de congestion charge, compleet idioot. Enfin, daarboven op, als de huur van je huis ettelijke duizenden ponden per maand is, boeit die max, £2,000 per jaar je dan echt zoveel?
Ik had het over een nieuwe auto. Dus enkel een kwestie van een auto uit de fabriek bestellen met het stuur links, die maakt Porsche toch ook voor de Nederlandse markt? Het enige wat dan in de UK moet gebeuren is de koplampen vervangen voor de exemplaren uit een rechts-handige auto, zodat ze in de UK toegestaan zijn. Ik begrijp dat een complete ombouw niet te doen is voor £1,000 - maar volgens mij ben je dan ook niet handig bezigquote:Het schijnt vooral zo duur te zijn omdat de kabelboom geheel vervangen moet worden door een nieuwe en kabelbomen zijn specifiek ten aanzien van opties. En in beginsel worden ze door Porsche niet eens verkocht (wel natuurlijk als je de originele boom die bij jouw auto hoort wil kopen). Tel daarbij op een nieuw dashboard (met leer overtrokken ook geen goedkoop geintje), andere stuurinrichting, andere benzinetank, enz. enz.
Het schijnt een enorm gedoe te zijn. Anders zou er wel wat deze kant op komen, want ik zag iets van een jaar terug nog 997's van 2 jaar oud voor iets van 30K in euro's... Terwijl die in NL al snel 75K moeten opbrengen (incl. BPM wat natuurlijk wel een enorme klap in de nek is).
Het is een mode-items, meer niet volgens mij. Als je hele straat al vol staat met RR's ben je op zoek naar iets anders, wellicht? Geen idee, het zou niet snel bij mij opkomen.quote:[..]
Dan is het toch een aparte keuze. Waarom zou je hybride rijden als je nauwelijks rijdt? Maar goed, het zal me ook eigenlijk jeuken...
[..]
Sommigen betalen bepaalde belastingen liever niet uit principe...
Ik denk alleen niet dat die in het VK wordt geleverd voor een interessante prijs. Ik had het ook overduidelijk over gebruikte 997's.quote:Op donderdag 3 december 2009 10:22 schreef Drive-r het volgende:
Ik had het over een nieuwe auto. Dus enkel een kwestie van een auto uit de fabriek bestellen met het stuur links, die maakt Porsche toch ook voor de Nederlandse markt?
Goed, ik ga wel een keer langs bij de Porsche dealer, zit hier toch op de hoek, krijgen we vanzelf een keer antwoord. Meeste automerken maakt het natuurlijk niet uit of ze iets leveren met een stuur links of rechts. Het komt uit dezelfde fabriek, de overheid gooit er geen extra belasting of iets dergelijks op en dus zou er geen reden moeten zijn om het voor een andere prijs te leveren.quote:Op donderdag 3 december 2009 10:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik denk alleen niet dat die in het VK wordt geleverd voor een interessante prijs. Ik had het ook overduidelijk over gebruikte 997's.
Toch wel vermoed ik.quote:Op donderdag 3 december 2009 10:34 schreef Drive-r het volgende:
Goed, ik ga wel een keer langs bij de Porsche dealer, zit hier toch op de hoek, krijgen we vanzelf een keer antwoord. Meeste automerken maakt het natuurlijk niet uit of ze iets leveren met een stuur links of rechts. Het komt uit dezelfde fabriek, de overheid gooit er geen extra belasting of iets dergelijks op en dus zou er geen reden moeten zijn om het voor een andere prijs te leveren.
Ik laat het weten, heb even een lijntje uitgegooid naar de dealer hier. De logica die jij hanteert zou ook op moeten gaan voor de RR (welke weliswaar niet in Duitsland gemaakt wordt), die ook een stuk duurder is in Duitsland. Ik weet eigenlijk niet eens hoe het verschil in belastingen mee speelt, die is in de UK in ieder geval vrij laag.quote:Op donderdag 3 december 2009 10:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Toch wel vermoed ik.
Een nieuwe Carrera kost in Duitsland 85K en in het VK 70K. Ik neem aan dat die veel gunstiger prijs in het VK alles te maken heeft met de huidige situatie aldaar. Zodra men een linksgestuurde auto gaat bestellen wordt de prijs m.i. gewoon de normale prijs.
Zo niet verneem ik het graag van je.
Ja, de Toyota HiLux, de Taliban-limoquote:Op donderdag 3 december 2009 21:46 schreef B4ron het volgende:
image-matig-topic-alert!
Ik ben voor de oude vertrouwde Nissan Patrol. Of een Toyota HiLux. Is misschien wat meer in de TS' straatje...
Dan zat je dus niet met dezelfde vraag.quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:58 schreef zuigmarmot het volgende:
Ik zat met dezelfde issue, mijn oplossing was:
Mercedes V220CDI
Jawel, in de OP was de vraag naar een geschikte auto binnen een bepaald budget. wellicht dat de auto volgens jouw mening niet geschikt is, volgens mijn mening valt deze binnen de parameters gesteld binnen de OP doot TSquote:Op vrijdag 4 december 2009 10:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan zat je dus niet met dezelfde vraag.
Dat neemt een enorme bende aan ruimte in, maar je wilt wel een leuke auto voor je gezin hebben.quote:Op vrijdag 4 december 2009 10:11 schreef zuigmarmot het volgende:
Jawel, in de OP was de vraag naar een geschikte auto binnen een bepaald budget. wellicht dat de auto volgens jouw mening niet geschikt is, volgens mijn mening valt deze binnen de parameters gesteld binnen de OP doot TS
Dat bedoel ik nu met mening.quote:Op vrijdag 4 december 2009 10:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat neemt een enorme bende aan ruimte in, maar je wilt wel een leuke auto voor je gezin hebben.
Of je leest de TT...quote:
En TS denkt daar wezenlijk anders over getuige de TT.quote:Mijn mening is dat een echt leuke auto != gezinsauto.
TS heeft al auto's voor erbij, w.o. een Boxster. Maar goed, dat laatste kon je niet weten door alleen maar het draadje te lezen. Wat je wel kon lezen was dat TS onder een leuke auto in dit verband een premium SUV verstaat.quote:Koop dan een auto waarmee je het leuk hebt met je gezin (bij ons altijd een feest) EN een leuke auto erbi.j
De luchtvering is anders goed comfortabel, en voor een auto van dat formaat rijdt deze prima.quote:Op vrijdag 4 december 2009 10:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Of je leest de TT...![]()
[..]
En TS denkt daar wezenlijk anders over getuige de TT.
[..]
TS heeft al auto's voor erbij, w.o. een Boxster. Maar goed, dat laatste kon je niet weten door alleen maar het draadje te lezen. Wat je wel kon lezen was dat TS onder een leuke auto in dit verband een premium SUV verstaat.
En jouw keuze is een typische bedrijfswagen. Ik heb hem zelfs in een van mijn bedrijven. Prima om anderen in rond te laten crossen, maar het is geen auto die heerlijk rijdt. Gewoon degelijk (hoewel er genoeg aan stuk is gegaan overigens, maar ik doel ook op het rijgedrag in dezen).
Dat is precies wat ik zeg: rijdt degelijk. Niets minder, maar ook niets meer.quote:Op vrijdag 4 december 2009 10:55 schreef zuigmarmot het volgende:
De luchtvering is anders goed comfortabel, en voor een auto van dat formaat rijdt deze prima.
Wij hebben ook de personenversie, want hij wordt gebruikt in mijn uitzendonderneming om groepen te vervoeren.quote:Het ios trouwens de personenversie, goed luxe uitgevoerd hoor. als jij denkt dat ik het gezin in een bedrijfsvariant prop moet je dat vooral doen
Het wordt wat krap in een X5, heb even in die van een collega gekeken vanochtend en dat was op de achterbank niet superruim. Het past denk ik alleen als je de stoelverhoger in het midden zet. Uit interesse even de maxi cosi voor de baby en mijn zoon van 2 erin gezet en toen was er niet veel ruimte in het midden over.quote:Op zaterdag 28 november 2009 18:52 schreef draaijer het volgende:
Wat zouden jullie doen als je 3 kinderen hebt.4 jaar en 2 maanden (stoelverhoger met hoofdsteunen) 1,5 jaar (volwaardig autozitje) en een baby (Maxi Cosi)
Mijn vrouw vindt de X5 weer een leukere auto voor mij, maar dat is de smalste auto van de 3.
Ja, het imago van een jaren 60 koelkastquote:Op donderdag 3 december 2009 22:20 schreef appelsap01 het volgende:
ok tis geen suv maar het heeft wel imago ....
[ afbeelding ]
Volgens mij zijn die dingen ook best populair inderdaad...quote:Op vrijdag 4 december 2009 11:27 schreef Metro2005 het volgende:
Ja, het imago van een jaren 60 koelkast
Dat laatste. De vrouw in de MPV met de kids, papa in een stuk volwassen speelgoed. Zijn de ritjes voor vakantie en richting de schoonfamilie tenminste ontspannen voor papa.quote:Op vrijdag 4 december 2009 11:17 schreef DS4 het volgende:
Duidelijk. Nooit drie kinderen nemen, of met twee auto's gaan rijden.
Die drie kinderen maken thuis ook herrie voor drie natuurlijk...quote:Op vrijdag 4 december 2009 11:32 schreef Drive-r het volgende:
Dat laatste. De vrouw in de MPV met de kids, papa in een stuk volwassen speelgoed. Zijn de ritjes voor vakantie en richting de schoonfamilie tenminste ontspannen voor papa.
Da's dan het voordeel van een iets jongere vriendin - geeft mij nog wat jaren de tijd om zelf kind te zijn.quote:Op vrijdag 4 december 2009 11:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die drie kinderen maken thuis ook herrie voor drie natuurlijk...
Maar inderdaad: twee auto's is beter dan met de SUV.
Klopt, maar op zeker moment ben je ook met die jongere dame getrouwd en geraakt ze broeds...quote:Op vrijdag 4 december 2009 11:36 schreef Drive-r het volgende:
Da's dan het voordeel van een iets jongere vriendin - geeft mij nog wat jaren de tijd om zelf kind te zijn.
Geen problemen, kinderen wil ik toch wel op termijn. Ik heb weinig moeite met een grote wagen vol kinderzitjes, tegen die tijd zou ik zelf waarschijnlijk toch voor de RR gaan. Wie heeft er nu betrouwbaarheid nodig met zo'n interieur?quote:Op vrijdag 4 december 2009 11:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Klopt, maar op zeker moment ben je ook met die jongere dame getrouwd en geraakt ze broeds...
Ik ook, maar geen drie, laat staan meer. Als ik dat zo om mij heen zie...quote:Op vrijdag 4 december 2009 11:46 schreef Drive-r het volgende:
Geen problemen, kinderen wil ik toch wel op termijn.
Wacht maar tot je er 1 hebt, wil je vanzelf er nog wel 1 of meer bij. Mijn zoontje van 2 belde me net op het werk op dat hij een hele grote raceauto van sinterklaas heeft gekregen, dan smelt je toch wel.quote:Op vrijdag 4 december 2009 12:15 schreef DS4 het volgende:
Ik ook, maar geen drie, laat staan meer. Als ik dat zo om mij heen zie...
Dat moet je nog afwachten natuurlijk. Maar wie weet.quote:Op vrijdag 4 december 2009 13:08 schreef willempjewever het volgende:
Wacht maar tot je er 1 hebt, wil je vanzelf er nog wel 1 of meer bij.
Wat is er mis knul. Ik ben een auto gek. Ik zoek iets waar iedereen lekker. comfortabel kan zitten en ik wil niet een auto die je overal kan vinden. Iets speciaals wat mij een gezellig en warm gevoel geeft. Geen idee of je dat kan begrijpenquote:Op woensdag 2 december 2009 19:38 schreef Modus het volgende:
[..]
Ach, die foto met 3 zitjes achterin een Punto zegt genoeg. Het gaat hem helemaal niet om die kids, ja die moeten wel mee, maar hij wil gewoon een 'kijk-mij-eens' SUV.
De rest, hoe handig ook, is gewoon te min.
Jij snapt duidelijk het verhaal van draaijer nietquote:Op vrijdag 4 december 2009 21:51 schreef Modus het volgende:
Ja hoor dat snap ik wel. Als ik het geld had kocht ik ook een G55 AMG. Alleen zou ik dan niet 1 of andere neuzelverhaal erbij lullen dat je je kids kwijt moet. Tuuk moet je die kwijt, maar dat is helemaal geen issue hier.
Zeg gewoon dat je SUV's dikke bakken vindt, niks mis mee. Je imago heb je toch al tegen..
Eh nee. Hoezo?quote:Op vrijdag 4 december 2009 21:56 schreef DS4 het volgende:
Is jouw nick toevallig afgeleid van de auto die je rijdt?
Met een G overtref je de RR wel bijna, sowieso qua omvang, gewicht misschien nog niet.quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:38 schreef draaijer het volgende:
[..]
Wat is er mis knul. Ik ben een auto gek. Ik zoek iets waar iedereen lekker. comfortabel kan zitten en ik wil niet een auto die je overal kan vinden. Iets speciaals wat mij een gezellig en warm gevoel geeft. Geen idee of je dat kan begrijpen
Vroeg het mij gewoon af. Had toch gekund?quote:
Een maat van de buurman heeft een auto van ongeveer dat gewicht (denk iets meer zelfs) uit Amerika gehaald in een container dit voorjaar. Als ik hem dit weekeinde zie zal ik het even vragen, maar het is wat druk met sinterklaas e.d. , dus ik kan het niet beloven.quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:32 schreef draaijer het volgende:
Iemand een idee? 2,5 ton met lekkere afmetingen?
Huh? Dat is goedkope meuk...quote:Op vrijdag 4 december 2009 22:54 schreef willempjewever het volgende:
Zelf zou ik voor een C4 Picasso gaan in het zwart (als ik het kon betalen)
tja, ik heb geen 30.000 euro liggen helaas helaas wat hij toch wel kost als je wat extra's neemt.quote:
Je kan ze ook tweedehands krijgen dacht ik... Maar goed, ook hier geldt weer voor: niet wat TS zoekt.quote:Op vrijdag 4 december 2009 23:17 schreef willempjewever het volgende:
tja, ik heb geen 30.000 euro liggen helaas helaas wat hij toch wel kost als je wat extra's neemt.
Ik kon gewoon de opmerking "te duur" niet plaatsen, aangezien het gewoon een budgetauto is.quote:Op zaterdag 5 december 2009 08:03 schreef joers1 het volgende:
Goedkope meuk....smaken verschillen.
Toevallig staat die van Jantje Smit net in de verkoop.quote:Op zaterdag 5 december 2009 12:27 schreef Pas259 het volgende:
Dees is perfect, alleen het design moet je wel aanstaan:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Grote station/crossover verkrijgbaar met dikke benzine en diesel 6-cilinders en 4-matic.![]()
![]()
Ik vind hem serieus super mooi, in zijn situatie zou ik met 3 kids een R of een XC70 kopen.quote:Op zaterdag 5 december 2009 12:32 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Toevallig staat die van Jantje Smit net in de verkoop.
Ik weet toevallig van mijn collega, dat verschepen op dit moment geen ruk kost.quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:32 schreef draaijer het volgende:
Ik ben erweer. Even druk gehad, maar hier een teken van leven. Ik moet zeggen dat ik de laatste dagen over de Mercedes G-klasse heb nagedacht. hele apart bak. Wel retro en betrouwbaar.
Ik heb gekeken of het zinvol is om een Range Rover uit DE of BE te importeren, maar dat maakt eigenlijk bijna niks uit. Daarna moet je namelijk na het importeren nog een mega alarm laten inbouwen met voertuig volgsysteem. Dat zit al in een NL wagen. Daarmee kom je alweer bijna break even.
Ik zie wel dat er een enorm verschil in de prijzen in de US zit. Maar geen idee wat het zou kosten om zo'n monster te verschepen. Iemand een idee? 2,5 ton met lekkere afmetingen?
Kijk aan, dan hoef ik het niet na te vragen. Die van de maat van mijn buurman komt trouwens uit Texas. Maar pas wel op met import, mijn buurman had een Mazda uit Amerika laten halen ooit en toen een eikel op een parkeerplek een flinke deuk in zijn auto had gereden en dit niet gemeld had heeft hem dit erg veel geld gekost omdat alle onderdelen uit Amerika moesten komen. Dat importeren doet hij nu niet meer.quote:Op zaterdag 5 december 2009 12:43 schreef MOON76 het volgende:
[..]
Ik weet toevallig van mijn collega, dat verschepen op dit moment geen ruk kost.
Er staan alleen in de buurt van NewYork al zo'n kleine 3 miljoen containers werkeloos langs de kant.
Hij heeft $193 betaald om zijn Voyager hier naar toe te halen...
Is een optie..
In het oudere model van de X5 past het niet. Achterbank was smaller dan in de vw golf 6 waarin ik weleens aan het rijden ben voor het werk (al zou je dat niet zeggen als je hem ziet staan).quote:Op zaterdag 5 december 2009 21:50 schreef green_power het volgende:
Een X5 is ook wel iets, maar dan wel 1 van het laatste type. Geen flauw idee hoe het zit met kinderzitjes in zo`n aparaat overigens.
Volgens mij de enige die als racemonster beschouwd kan worden in deze categorie, is de Cayenne Turbo Squote:Op zondag 6 december 2009 10:50 schreef ForumGek het volgende:
Ik dacht eigenlijk dat er met een G-klasse de GL werd bedoeld. Dat is namelijk een slagschip waarbij ruimte geen probleem moet zijn ! Alleen is de aanschafprijs vanaf een ton ofzo, dus die zijn 2ehands ook nog erg prijzig. En ik weet niet of deze wel de rij-eigenschappen heeft welke de TS zoekt, maar geen enkele auto in dit genre zal een racemonster zijn. Dus een compromis moet sowieso gemaakt worden, maar dat lijkt me logisch met 3 kids.
[ afbeelding ]
Die 300 is een strakke bak, eigenlijk een oude mercedes met een nieuw jasje, dashboard is wellicht niet geheel europees. Passen daar drie van die maxi cosi zitjes op de achterbank?quote:Op zondag 6 december 2009 13:40 schreef draaijer het volgende:
Wat vinden we van een Chrysler Grand Voyager Limited. Leer en DVD systeem voor de kids. Elektrische deuren en kofferbak en uiteraard automaat.
Wat ik nu ook een leuk (tevens ordinaire) auto begin te vinden is de Chrysler 300C touring. 3.0 CRD 218pk diesel
Persoonlijk (als je toch vraagt wat we ervan vinden) voel ik mezelf prettiger achter het stuur van een station of een SUV dan in een people-carrier. Blijft gewoon een soort busje en dat trekt me niet. Wel ooit in dat model een wintersport gedaan, was comfortabel en had er weinig op aan te merken.quote:Op zondag 6 december 2009 13:40 schreef draaijer het volgende:
Wat vinden we van een Chrysler Grand Voyager Limited. Leer en DVD systeem voor de kids. Elektrische deuren en kofferbak en uiteraard automaat.
Wat ik nu ook een leuk (tevens ordinaire) auto begin te vinden is de Chrysler 300C touring. 3.0 CRD 218pk diesel
Bedenk dat deze vwb betrouwbaarheid een enorm slechte naam heeft...quote:Op zondag 6 december 2009 13:40 schreef draaijer het volgende:
Wat vinden we van een Chrysler Grand Voyager Limited. Leer en DVD systeem voor de kids. Elektrische deuren en kofferbak en uiteraard automaat.
In de VS mee rondgereden (altans, de sedan en natuurlijk benzine) en het is best wel een grote auto die comfortabel is. Niet heel sportief natuurlijk.quote:Wat ik nu ook een leuk (tevens ordinaire) auto begin te vinden is de Chrysler 300C touring. 3.0 CRD 218pk diesel
Met de dag zwaarder want ze is zwanger.. Valt allemaal nog zeer mee. Ze is 1,80 meter en 71 kilo.. Dus zit helemaal goedquote:Op zondag 6 december 2009 17:56 schreef Hyperdude het volgende:
300C station heeft een laadvermogen van maar 310-340 KG afh. van uitvoering.
Dat is snel 100-200 KG minder dan een vergelijkbare Audi A6/BMW 5-serie/Mercedes.E-klasse
Hoe zwaar is je vrouw?
Is de Voyager echt zo'n slechte bak. Ik heb de MyReviews nagelezen en dat valt allemaal erg mee. De Renault Espace doet het aanzienlijk slechter haha.quote:Op zondag 6 december 2009 15:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Bedenk dat deze vwb betrouwbaarheid een enorm slechte naam heeft...
[..]
In de VS mee rondgereden (altans, de sedan en natuurlijk benzine) en het is best wel een grote auto die comfortabel is. Niet heel sportief natuurlijk.
Onderhuids de oude E-klasse. Dat is natuurlijk een pré.
Ben ik zeer zeker met je eens. Maar het gemakt van een Voyager is wel heel chill.quote:Op zondag 6 december 2009 14:50 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Persoonlijk (als je toch vraagt wat we ervan vinden) voel ik mezelf prettiger achter het stuur van een station of een SUV dan in een people-carrier. Blijft gewoon een soort busje en dat trekt me niet. Wel ooit in dat model een wintersport gedaan, was comfortabel en had er weinig op aan te merken.
Maar goed, dan liever die 300C touring. En als ik zelf mag kiezen voor dat budget waarschijnlijk een X5.
Ze mogen onder de kap dan wel "hetzelfde" zijn, maar je zal een MB echt niet met zo'n chrysler kunnen vergelijken. En dan hebben we het alleen nog maar over afwerking en gebruikte materialen in het interieur.quote:Op zondag 6 december 2009 20:16 schreef Hyperdude het volgende:
Maar serieus: is een aanfluiting nartuurlijk
2 volwassenen= 150-180KG incl Rolex. Heb je nog 150KG over voor 3 kids met fietsjes en troep en oma.
Maar idd. wel stoer. Wat kost zo'n ding in verhouding tot een vergelijkbare MB?
Dat zal ongetwijfeld waar zijn, lastige afweging. Mijn voorkeur zou uitgaan voor hetgeen waar ik nog enigzins lekker achter het stuur zit. Maar zo'n voyager is praktisch...quote:Op zondag 6 december 2009 20:13 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ben ik zeer zeker met je eens. Maar het gemakt van een Voyager is wel heel chill.
Ik heb een Limited met 6 leren captain chairs gevonden. De schuifdeuren en achterklep elektrisch en de ramen achter allemaal donker. Best een nette bak. Alleen jammer dat ze nooit die kont hebben aangepast. Blegh. Recent hebben ze een nog grotere gelanceerd, maar die wil ik niet
Bij de meer objectieve metingen steevast onderaan.quote:Op zondag 6 december 2009 20:11 schreef draaijer het volgende:
Is de Voyager echt zo'n slechte bak. Ik heb de MyReviews nagelezen en dat valt allemaal erg mee.
http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Renault/Grand+Espace/269NY/algemeen.htm?sortering=DEFAULT&trefwoord=initiale&merken=Renault&modellen=Grand+Espace&vanBouwjaar=2004&totBouwjaar=2009&totKmStand=140000&brandstof=DIESEL&accessoires=LEDEREN_BEKLEDING&accessoires=NAVIGATIESYSTEEM&accessoires=XENON_VERLICHTING&dealerTypes=AUTOBEDRIJF&dealerTypes=BOVAG_ABA&dealerTypes=BOVAG_NDA&dealerTypes=MERKDEALER&dealerTypes=PARTICULIER&paginaNummer=1&total=8&pos=2quote:Op zaterdag 12 december 2009 20:30 schreef invine het volgende:
Een espace? Zo'n initiale is altijd goed uitgevoerd ja. Alleen is die v6 wel van renault zelf (de v6 benzine zijn van nissan namelijk).
Mag ik vragen hoeveel je betaald voor zo'n espace, zal ook wel niet heel goedkoop zijn.
Draaijer maakt zijn nick aardig waar in dezen...quote:Op zondag 13 december 2009 15:01 schreef Drive-r het volgende:
Wel mooi dat je nu een auto uit kiest waar DS4 ons eerder voor af zou schieten![]()
quote:The fourth-generation Espace came last in the Top Gear Satisfaction Survey 2005.
33 maar wel 3 kinderen...quote:Op zaterdag 12 december 2009 19:41 schreef draaijer het volgende:
Vandaag een proefrit gemaakt in een Bomvolle Renault Grand Espace Initiale V6 3.0 DCi
Echt alle opties en mooie 18" (Zien er normaal uit onder zo'n grote auto) Panorama dak, navi, xenon, automaat en DVD voor de kids.
Erg comfortabel, maar ik ben 33!!! Super praktische unit, maar is het wel een dagelijkse auto?
haha let wel : nog niet gekocht hoor hahaquote:Op zondag 13 december 2009 15:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Draaijer maakt zijn nick aardig waar in dezen...
Ik zou die 3 liter nemen, de 2.2 is een beetje traag en zeker voor zo'n grote en zware auto (ik spreek uit ervaring heb vaak zat de 2.2 gereden toen ik nog bij renault werkte) de 3.5 liter (dan wel de benzine) v6 is lekker snel en rijd heerlijk ook als je rustig rijd.quote:Op zaterdag 12 december 2009 20:37 schreef draaijer het volgende:
[..]
http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Renault/Grand+Espace/269NY/algemeen.htm?sortering=DEFAULT&trefwoord=initiale&merken=Renault&modellen=Grand+Espace&vanBouwjaar=2004&totBouwjaar=2009&totKmStand=140000&brandstof=DIESEL&accessoires=LEDEREN_BEKLEDING&accessoires=NAVIGATIESYSTEEM&accessoires=XENON_VERLICHTING&dealerTypes=AUTOBEDRIJF&dealerTypes=BOVAG_ABA&dealerTypes=BOVAG_NDA&dealerTypes=MERKDEALER&dealerTypes=PARTICULIER&paginaNummer=1&total=8&pos=2
Ik heb ook een 2.2 Dci gevonden voor rond de 20. Ziet er verder nagenoeg hetzelfde uit. Ook privacy glass en zwart en dezelfde uitvoering
Van mij mag je een espace rijden als je daar gelukkig van wordt, maar de personen die ik ken met een espace zijn niet bepaald autofielen.quote:Op zondag 13 december 2009 21:06 schreef draaijer het volgende:
haha let wel : nog niet gekocht hoor haha
Vooropgesteld dat hij dat wil: doen.quote:Op zondag 13 december 2009 21:10 schreef Fastmatti het volgende:
Ik begrijp niet helemaal waarom je niet gewoon een RR koopt als je een RR wilt.
In de titel staat dat hij een SUV zoekt en thans komen de MPV's van zijn hand langs, dus vandaar ook mijn verwijzing naar zijn nick.quote:
draaikont was een betere nick geweest voor TSquote:Op woensdag 16 december 2009 21:46 schreef Fastmatti het volgende:
Waarom uiteindelijk geen Range Rover?
Niet verkeerd, maar dan ben je wel buiten je prijsklasse gegaan. Die auto's kosten toch rond de ton nieuw? Wel erg erg mooi.quote:Op woensdag 16 december 2009 21:29 schreef draaijer het volgende:
Beslissing genomen, We hebben een Land Rover Discovery 3 Diesel HSE gekocht. Zwart met zwart leer etc.. Erg mooie bak. Over een weekje krijgen we 'm
Owja, 7 seater
Foto'squote:Op woensdag 16 december 2009 21:29 schreef draaijer het volgende:
Beslissing genomen, We hebben een Land Rover Discovery 3 Diesel HSE gekocht. Zwart met zwart leer etc.. Erg mooie bak. Over een weekje krijgen we 'm
Owja, 7 seater
Gefeliciteerd, veel plezier ermee.quote:
Zelfde. Prima wagen, goeie keus.quote:
quote:Op woensdag 16 december 2009 21:29 schreef draaijer het volgende:
Beslissing genomen, We hebben een Land Rover Discovery 3 Diesel HSE gekocht. Zwart met zwart leer etc.. Erg mooie bak. Over een weekje krijgen we 'm
Owja, 7 seater
Goede keuze. Ik hoop dat je geluk krijgt met de Engelse slag van bouwen, maar een fantastische auto. Ik heb veel met LaRo's gereden en aan gewerkt. Ik ben er nog steeds zeer enthousiast over.quote:Op woensdag 16 december 2009 21:29 schreef draaijer het volgende:
Beslissing genomen, We hebben een Land Rover Discovery 3 Diesel HSE gekocht. Zwart met zwart leer etc.. Erg mooie bak. Over een weekje krijgen we 'm
Owja, 7 seater
quote:Op donderdag 17 december 2009 13:58 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
![]()
Mijn wereld beeld was compleet verstoord geweest als JIJ een burgelijk niets zeggende veiligeRenault Espace
had aangeschaft. Een auto die het toonbeeld is van de middelmaat in dit land
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |