Eensch,quote:Op maandag 30 november 2009 21:04 schreef Yorrit het volgende:
vraag is dus niet echt duidelijk nee, maar onder lichaamsbouw versta ik de verhoudingen van de ledematen ed, dingen niet niet heel veranderlijk zijn. niet de hoeveelheid spieren, die kunnen veranderen.. anders is de vraag helemaal niet te beantwoorden
ik ging in de eerste instantie ook uit van alleen de kracht, bij gelijk gewicht en bouw is de arbeid idd meer..quote:Op maandag 30 november 2009 21:33 schreef Schonedal het volgende:
Bij het maken van push-ups is het van belang waar het zwaartepunt van het lichaam ligt en hoeveel dat zwaartepunt per keer omhoog moet.
Deze afstand is een maat voor de te leveren hoeveelheid arbeid.
Bij een kort persoon is die afstand kleiner dan bij een lang persoon, die is dus in het nadeel.
Ik ga er dus wel van uit dat beide hetzelfde lichaamsgewicht hebben.
Wat een nutteloze opmerking..quote:Op maandag 30 november 2009 19:19 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Ja maar dit is wetenschap.
Wat je denkt doet er niet toe. No offense....
Als het zwaartepunt in het midden van de lichaamslengte ligt moet dit punt per keer de halve armlengte omhooggebracht worden.quote:Op maandag 30 november 2009 21:58 schreef JanJanJan het volgende:
ben het niet met jullie eens.
het zwaartepunt moet voor een lang persoon minder hoog gepusht worden dan voor een kort persoon.
of zijn armen moeten in verhouding tot zijn lichaamslengte langer zijn dan de armen in verhouding tot de lengte van de korte persoon. dat is niet gegeven
waar doe ik het fout volgens jullie.
Is het meer werk ja. Dat zegt alleen zo weinig over hoe moeilijk iemand het ervaartquote:Op woensdag 2 december 2009 11:24 schreef Schonedal het volgende:
[..]
Als het zwaartepunt in het midden van de lichaamslengte ligt moet dit punt per keer de halve armlengte omhooggebracht worden.
Bij een lang persoon is de armlengte ook langer, dus........
Geeft de olie in het schip niet een grotere waterverplaatsing dan de olie direct op het water?quote:Op zaterdag 28 november 2009 12:05 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat is precies mijn punt: ik ga er ook van uit dat ze volume bedoelen, en dat blijft gelijk zolang de tanker drijft. Maar ervaring met de wetenschapsquiz leert dat ze vaak iets anders bedoelen dan ze zeggen. Ik neem aan dat dat expres is, voor de discussiewaarde
Hier had ik nog niet aan gedacht! Even ervanuitgaande dat ze het vloeistofniveau bedoelen, en niet zozeer het water zelf... Stel dat er geen olie in het schip zit, maar schuim. Als je al het schuim uit het schip pompt, komt het schip nauwelijks hoger te liggen, doordat het schuim veel minder weegt per volume dan water. Het niveau van het "water" met schuim stijgt dan wel enorm. Hetzelfde heb je met olie, maar dan iets minder.quote:Op woensdag 2 december 2009 14:29 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Geeft de olie in het schip niet een grotere waterverplaatsing dan de olie direct op het water?
Het niveau daalt dan lijkt me.
In de vraag staat waterniveau. Maar het is altijd afwachten wat ze bedoelen.quote:Op woensdag 2 december 2009 14:33 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hier had ik nog niet aan gedacht! Even ervanuitgaande dat ze het vloeistofniveau bedoelen, en niet zozeer het water zelf... Stel dat er geen olie in het schip zit, maar schuim. Als je al het schuim uit het schip pompt, komt het schip nauwelijks hoger te liggen, doordat het schuim veel minder weegt per volume dan water. Het niveau van het "water" met schuim stijgt dan wel enorm. Hetzelfde heb je met olie, maar dan iets minder.
Dus:
-waterniveau daalt
-vloeistofniveau stijgt
Met een nauwkeurige draaispoelmeter gemeten kom ik ook op een netspanning van 218 V.quote:Op woensdag 2 december 2009 16:02 schreef RemcoDelft het volgende:
Hoe kom jij aan zo'n lage netspanning? Hier zit ik op 234V.
C. Electronen worden verplaatst binnen de USB om een 0 of 1 aan te geven, dus dat zorgt niet voor een massaverschil. Overigens, een lege usb-stick bestaat uit allemaal enen, data wordt geschreven door de specifieke enen naar nullen aan te passen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 09:41 schreef qonmann het volgende:
Vraag 8: Wat gebeurt er met het gewicht van een usb-stick als je er bestanden op zet?
A. Het gewicht van de stick neemt een klein beetje toe
B. Het gewicht van de stick neemt een klein beetje af
C. Het gewicht van de stick blijft exact gelijk
Je wil dit effect: http://en.wikipedia.org/wiki/Same_color_illusionquote:Vraag 11: Je metselt nieuwe stenen in een bestaande muur van je huis, maar ze zijn iets donkerder dan de oude stenen. Wat kun je het beste doen?
A. De nieuwe steenlaag voegen met wit voegsel
B. De nieuwe steenlaag voegen met zwart voegsel
C. De nieuwe steenlaag bespuiten met een zoutoplossing
Minder elektrische weerstand betekent toch een grotere stroom (I=U/R), waardoor het vermogen (P=U*I) toeneemt?quote:Op zondag 29 november 2009 15:21 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Een elektromotor heeft minder elektrische weerstand bij een hoger toerental, en verbruikt dus minder energie.
Vandaar ook dat je lampen even knipperen bij het aanschakelen van de stofzuiger, en niet meer feller gaan branden bij het uitschakelen.
Hoe weet je zo zeker dat het binnen de USB stick is?quote:Op woensdag 2 december 2009 22:32 schreef Montov het volgende:
[..]
C. Electronen worden verplaatst binnen de USB om een 0 of 1 aan te geven, dus dat zorgt niet voor een massaverschil. Overigens, een lege usb-stick bestaat uit allemaal enen, data wordt geschreven door de specifieke enen naar nullen aan te passen.
[..]
Je wil dit effect: http://en.wikipedia.org/wiki/Same_color_illusion
Dus ik zou zeggen, zwart voegsel, B.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |