Lees mijn post incl. argumentatie nog eens. Als dat niet voor je is weggelegd, pak een stofzuiger, en probeer het.quote:Op zondag 29 november 2009 12:04 schreef hanko_panko het volgende:
@RemcoDelft,
De motor levert een vermogen van X Watt. Het ding gaat niet vanzelf harder of zachter zuigen, toch?
De motorbelasting is en blijft dan dus X Watt.
Um, als een onderdeel harder gaat draaien, zal het motortje dat dat onderdeel aandrijft toch meer energie verbruiken? Als ik harder ga rijden en mijn motor dus harder draait verstook ik ook meer diesel.quote:Op zondag 29 november 2009 14:12 schreef hanko_panko het volgende:
@RemcoDelft,
Mijn argumentatie, met name over het vacuumzuigen deugt niet. Bedankt voor de correctie!
Blij dat we het eens zijn: de motor levert hetzelfde vermogen (ofwel energie, ofwel belasting). Er is niet zoiets als een gashendel. Met een handje op het uiteinde gaat de motor meer lawaai maken, het lijkt erop dat de ventilator harder gaat draaien (zonder luchtweerstand?) maar meer energie wordt er niet verbruikt.
Niet als externe omstandigheden meetellen. Als je plots bergaf gaat rijden ga je ook harder rijden zonder dat je meer diesel gaat verstoken.quote:Op zondag 29 november 2009 14:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Um, als een onderdeel harder gaat draaien, zal het motortje dat dat onderdeel aandrijft toch meer energie verbruiken? Als ik harder ga rijden en mijn motor dus harder draait verstook ik ook meer diesel.
De ventilator gaat harder draaien omdat de luchtweerstand wegvalt terwijl de motorkracht niet verandert. Het toerental kan mogelijk zo hoog worden dat de motor warm loopt, harder slijt etcetera. Als de belasting op die manier bedoeld is dan kan ik ermee leven. Ik denk echter niet dat de motor meer energie levert. Mijn stofzuiger heeft geen gashendel.quote:Op zondag 29 november 2009 14:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Um, als een onderdeel harder gaat draaien, zal het motortje dat dat onderdeel aandrijft toch meer energie verbruiken? Als ik harder ga rijden en mijn motor dus harder draait verstook ik ook meer diesel.
Een betere vergelijking: trap je koppeling eens in tijdens het rijden zonder je voet van het gas te halen: de motor gaat meer toeren maken, en heeft daar minder brandstof voor nodig doordat de belasting wegvalt.quote:Op zondag 29 november 2009 14:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En toch is het (denk ik) Aquote:Op zaterdag 28 november 2009 12:48 schreef qonmann het volgende:
Vraag 8: Wat gebeurt er met het gewicht van een usb-stick als je er bestanden op zet?
A. Het gewicht van de stick neemt een klein beetje toe
B. Het gewicht van de stick neemt een klein beetje af
C. Het gewicht van de stick blijft exact gelijk
Leuke vraag ..je zou opteren voor C
Hoi Tuinhekje long time no seequote:Op zondag 29 november 2009 16:30 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En toch is het (denk ik) AJe moet FLASH geheugencellen nml laden met electronen om ze te beschrijven. E = mc^2 etc, dus je zou dan denken meer energie in dat ding is ietsje meer massa.
En dat natuurlijk ookquote:Op zondag 29 november 2009 16:33 schreef intraxz het volgende:
Elektronen hebben massa, dus als er meer elektronen in de geheugenstick zitten als je er iets opzet dan weegt hij meer.
Das idd alweer ff geledenquote:Op zondag 29 november 2009 16:34 schreef qonmann het volgende:
[..]
Hoi Tuinhekje long time no see
Zo kunnen, dan wordt ie in de loop der tijd alsmaar zwaarder, tenzij ze weer wegvliegen naar verloop van tijd..
Ik heb heel veel w-quizen gezien, ook deze ga ik weer zienquote:Op zondag 29 november 2009 16:37 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Das idd alweer ff geledenIk zwerf hier dus ook nog rond. Some things will never change
En hij wordt niet alsmaar zwaarder. Als je em wist laat je die electronen weer ontsnappen.
Klopt! Als je een volle stick aanraakt krijg je een schok!quote:Op zondag 29 november 2009 16:33 schreef intraxz het volgende:
Elektronen hebben massa, dus als er meer elektronen in de geheugenstick zitten als je er iets opzet dan weegt hij meer.
En wat maakt bestand 1001101101010101 zwaarder dan het lege gebiedje 1111111111111111111111 ?quote:Op zondag 29 november 2009 16:30 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
En toch is het (denk ik) AJe moet FLASH geheugencellen nml laden met electronen om ze te beschrijven. E = mc^2 etc, dus je zou dan denken meer energie in dat ding is ietsje meer massa.
Volgens mij zijn het allemaal kleine transistoren, die schakelen als er stroom op wordt gezet en verder niets 'opslaan'. Daarnaast, een positieve lading betekent toch juist een tekort aan elektronen?quote:Op zondag 29 november 2009 16:30 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet voor niets "als".. Ik weet niet hoe een geheugenstick werkt.quote:Op zondag 29 november 2009 17:03 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Klopt! Als je een volle stick aanraakt krijg je een schok!
Je moet electronen opslaan in de floating gate van de transistor van de cel in kwestie. Een cel met een 0 bevat dus meer deeltjes dan een cel met een 1.quote:Op zondag 29 november 2009 17:03 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En wat maakt bestand 1001101101010101 zwaarder dan het lege gebiedje 1111111111111111111111 ?
Los daarvan bevat zelfs een geladen accu niet meer electronen dan een lege accu...
En waar komen die electronen dan vandaan? Want als-ie ergens er bij komt, moet-ie ergens anders verdwijnen, en voor zover ik weet is dat niet uit de voeding!quote:Op zondag 29 november 2009 19:56 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Je moet electronen opslaan in de floating gate van de transistor van de cel in kwestie. Een cel met een 0 bevat dus meer deeltjes dan een cel met een 1.
precies.quote:Op zondag 29 november 2009 20:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En waar komen die electronen dan vandaan? Want als-ie ergens er bij komt, moet-ie ergens anders verdwijnen, en voor zover ik weet is dat niet uit de voeding!
Zou goed kunnen, als ze allebei even sterk zijnquote:Op zondag 29 november 2009 20:59 schreef JanJanJan het volgende:
vraag 9 met die push ups.
als de korte en de lange even zwaar zijn is het imho voor de lange makkeljker.
als ze wel even lange armen hebben natuurlijk
de lange hoeft gemiddeld het gewicht minder hoog te brengen dus voor hem is het makkelijker.
Of is dit weer zo'n bloody instinker????
mijn stofzuiger heeft een draai knop van 600-2000 watt. heeft iemand toevallig een wattmeter liggen? kunnen we het testenquote:Op zondag 29 november 2009 14:26 schreef hanko_panko het volgende:
[..]
De ventilator gaat harder draaien omdat de luchtweerstand wegvalt terwijl de motorkracht niet verandert. Het toerental kan mogelijk zo hoog worden dat de motor warm loopt, harder slijt etcetera. Als de belasting op die manier bedoeld is dan kan ik ermee leven. Ik denk echter niet dat de motor meer energie levert. Mijn stofzuiger heeft geen gashendel.
Dat niet alleen, de hefboom wordt ook veel groter! Dus voor de kabouter is het makkelijker dan voor de reus (square-cube-law).quote:Op zondag 29 november 2009 21:04 schreef qonmann het volgende:
[..]
Zou goed kunnen, als ze allebei even sterk zijn
Zeg dat de ene 100 m lang is hoeft ie zijn gewicht maar veel minder ver omhoog te brengen.
ik denk dat ze de oplossing hiervan ook aanschouweelijk maken.quote:Op zondag 29 november 2009 21:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat niet alleen, de hefboom wordt ook veel groter! Dus voor de kabouter is het makkelijker dan voor de reus (square-cube-law).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |