abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75127854
Vraag 9: Is het doen van push-ups voor lange en korte mensen even moeilijk?

A. Nee, voor lange mensen is het makkelijker
B. Nee, voor korte mensen is het makkelijker
C. Hoe moeilijk push-ups zijn hangt van je lichaamsbouw af, niet van je lengte

Als je bedenkt hoe een moersleutel werkt, hoe langer de arm, hoe meer kracht je kunt zetten. In die gedachte zou een lang persoon dus makkelijker omhoog moeten komen dan een klein persoon.
Een langer persoon heeft echter ook langere armen, dus zal meer kracht moeten zetten in totaal om zichzelf omhoog te drukken.

Je moet er wel vanuit gaan dat een mens in proportie is natuurlijk, een lange slungel met t-rex armpjes bestaat niet

Als ik verder ga op de lange slungel toer... lange mensen hebben lang gerekte spieren en een klein mannetje heeft korte sterke spieren. Als ik het me zo voorstel denk ik dat kleinere mensen daarom in verhouding meer kracht kunnen zetten t.o.v. hun gewicht.
Drink uit de kraan!
  zondag 29 november 2009 @ 22:42:00 #52
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_75128208
quote:
Op zondag 29 november 2009 22:35 schreef FunFair het volgende:
Als je bedenkt hoe een moersleutel werkt, hoe langer de arm, hoe meer kracht je kunt zetten. In die gedachte zou een lang persoon dus makkelijker moeilijker omhoog moeten komen dan een klein persoon.
Je draait het nu precies om: deze persoon moet zeg kracht zetten vanuit de moer, hoe langer de arm, hoe moeilijker.
censuur :O
pi_75129176
quote:
Op zondag 29 november 2009 22:42 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je draait het nu precies om: deze persoon moet zeg kracht zetten vanuit de moer, hoe langer de arm, hoe moeilijker.
Naar verhouding moet het lichaam even ver omhoog,
Stel

persoon1: 1 m, armen 0.25 --> 1/4
persoon2: 2 m, armen 0.50 --> 1/4

Dus ik denk dat het gelijk is.
dus ga ik voor:
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_75130659
Ik denk dat een dwerg toch een stuk makkelijker push ups doet dan iemand van 2 meter.. Of ie nou sterk of niet is.
XBL: Koning Stoma
PSN: Koning_Stoma
pi_75132593
tvp
  maandag 30 november 2009 @ 15:37:18 #56
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_75145313
Leuk. Dit jaar geen champagnevraag, maar Archimedes is er wel weer bij.
Géén kloon van tvlxd!
pi_75154997
quote:
Op zondag 29 november 2009 23:44 schreef intraxz het volgende:
Ik denk dat een dwerg toch een stuk makkelijker push ups doet dan iemand van 2 meter.. Of ie nou sterk of niet is.
Ja maar dit is wetenschap.
Wat je denkt doet er niet toe. No offense....
*verwijderd door Admin*
pi_75159196
quote:
Op zondag 29 november 2009 23:02 schreef qonmann het volgende:

[..]

Naar verhouding moet het lichaam even ver omhoog,
Stel

persoon1: 1 m, armen 0.25 --> 1/4
persoon2: 2 m, armen 0.50 --> 1/4

Dus ik denk dat het gelijk is.
dus ga ik voor:
het hang idd af van je lichaamsbouw.
het geheel is een hefboom, waar het om gaat is de verhouding van afstanden tussen de macht (armen) de last (lichaamszwaartepunt) en het draaipunt. als je uitgaat van een gelijk lengte, tussen armen en voeten, wordt de benigde kracht groter hoe verder het zwaartepunt naar het hoofd toegaat.

overigens is deze vraag ook raar gesteld, 'moelijker' is een subjectieve beoordeling, je kunt eigenlijk alleen iets zeggen over de kracht die het kost
pi_75159849
voor een sterk iemand is het makkeljker dan voor een zwak iemand.

Dan zou het dus lichaamsbouw zijn. Een lange bodybuilder heeft het makkelijker dan een bankhangende chipsvretende dwerg, en een bodybuildende dwerg heeft het makkelijker dan een lange bankhangende chipsvreter....

Dus of de vraag is onduidelijk gesteld of het antwoord is C
*verwijderd door Admin*
pi_75160160
vraag is dus niet echt duidelijk nee, maar onder lichaamsbouw versta ik de verhoudingen van de ledematen ed, dingen niet niet heel veranderlijk zijn. niet de hoeveelheid spieren, die kunnen veranderen.. anders is de vraag helemaal niet te beantwoorden
pi_75160611
quote:
Op maandag 30 november 2009 21:04 schreef Yorrit het volgende:
vraag is dus niet echt duidelijk nee, maar onder lichaamsbouw versta ik de verhoudingen van de ledematen ed, dingen niet niet heel veranderlijk zijn. niet de hoeveelheid spieren, die kunnen veranderen.. anders is de vraag helemaal niet te beantwoorden
Eensch,
ik ga dus tot nu toe voor A. Het gaat om het algemeen.

Is het zo dat de gemiddelde armlengte van een groep mensen die 1.76 lang is, 10% langer is dan de gemiddelde armlengte van een groep die 1.60 lang is?
*verwijderd door Admin*
pi_75161502
Bij het maken van push-ups is het van belang waar het zwaartepunt van het lichaam ligt en hoeveel dat zwaartepunt per keer omhoog moet.
Deze afstand is een maat voor de te leveren hoeveelheid arbeid.
Bij een kort persoon is die afstand kleiner dan bij een lang persoon, die is dus in het nadeel.
Ik ga er dus wel van uit dat beide hetzelfde lichaamsgewicht hebben.
pi_75161615
quote:
Op maandag 30 november 2009 21:33 schreef Schonedal het volgende:
Bij het maken van push-ups is het van belang waar het zwaartepunt van het lichaam ligt en hoeveel dat zwaartepunt per keer omhoog moet.
Deze afstand is een maat voor de te leveren hoeveelheid arbeid.
Bij een kort persoon is die afstand kleiner dan bij een lang persoon, die is dus in het nadeel.
Ik ga er dus wel van uit dat beide hetzelfde lichaamsgewicht hebben.
ik ging in de eerste instantie ook uit van alleen de kracht, bij gelijk gewicht en bouw is de arbeid idd meer..
lastig die woordkeus in de vraag zo
  maandag 30 november 2009 @ 21:57:13 #64
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_75162511
Hier een grafiek met M/V van verschillende lengtes vs kracht mbv powerlifting. Volle kracht dus. Valt niet echt een eenduidige A,B of C uit te halen..

I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_75162554
ben het niet met jullie eens.
het zwaartepunt moet voor een lang persoon minder hoog gepusht worden dan voor een kort persoon.
of zijn armen moeten in verhouding tot zijn lichaamslengte langer zijn dan de armen in verhouding tot de lengte van de korte persoon. dat is niet gegeven

waar doe ik het fout volgens jullie.
*verwijderd door Admin*
pi_75162693
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:19 schreef JanJanJan het volgende:

[..]

Ja maar dit is wetenschap.
Wat je denkt doet er niet toe. No offense....
Wat een nutteloze opmerking..
XBL: Koning Stoma
PSN: Koning_Stoma
pi_75170847
Vraag 15: Waar droogt secondelijm het snelst?

A. Onder een föhn
B. Boven een stoomapparaat
C. Voor een airconditioner

Hmm, als we hier uitgaan van cyanoacrylaat initiëren hydroxide ionen juist de polymerisatie als nucleofiel en ook de reden dat het luchtdicht bewaard moet worden omdat het in bijzijn van water uithardt.

Dit is natuurlijk als ze dat met 'droogt' bedoelen, maar ik zou zeggen B.
pi_75196232
Lijkt me plausibel ja.

Kvind die opdrukvraag nog steeds vervelend
*verwijderd door Admin*
pi_75206044
quote:
Op maandag 30 november 2009 21:58 schreef JanJanJan het volgende:
ben het niet met jullie eens.
het zwaartepunt moet voor een lang persoon minder hoog gepusht worden dan voor een kort persoon.
of zijn armen moeten in verhouding tot zijn lichaamslengte langer zijn dan de armen in verhouding tot de lengte van de korte persoon. dat is niet gegeven

waar doe ik het fout volgens jullie.
Als het zwaartepunt in het midden van de lichaamslengte ligt moet dit punt per keer de halve armlengte omhooggebracht worden.
Bij een lang persoon is de armlengte ook langer, dus........
  woensdag 2 december 2009 @ 12:03:48 #70
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_75207482
quote:
Op woensdag 2 december 2009 11:24 schreef Schonedal het volgende:

[..]

Als het zwaartepunt in het midden van de lichaamslengte ligt moet dit punt per keer de halve armlengte omhooggebracht worden.
Bij een lang persoon is de armlengte ook langer, dus........
Is het meer werk ja. Dat zegt alleen zo weinig over hoe moeilijk iemand het ervaart
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_75211597
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 12:05 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat is precies mijn punt: ik ga er ook van uit dat ze volume bedoelen, en dat blijft gelijk zolang de tanker drijft. Maar ervaring met de wetenschapsquiz leert dat ze vaak iets anders bedoelen dan ze zeggen. Ik neem aan dat dat expres is, voor de discussiewaarde
Geeft de olie in het schip niet een grotere waterverplaatsing dan de olie direct op het water?
Het niveau daalt dan lijkt me.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 2 december 2009 @ 14:33:22 #72
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_75211687
quote:
Op woensdag 2 december 2009 14:29 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Geeft de olie in het schip niet een grotere waterverplaatsing dan de olie direct op het water?
Het niveau daalt dan lijkt me.
Hier had ik nog niet aan gedacht! Even ervanuitgaande dat ze het vloeistofniveau bedoelen, en niet zozeer het water zelf... Stel dat er geen olie in het schip zit, maar schuim. Als je al het schuim uit het schip pompt, komt het schip nauwelijks hoger te liggen, doordat het schuim veel minder weegt per volume dan water. Het niveau van het "water" met schuim stijgt dan wel enorm. Hetzelfde heb je met olie, maar dan iets minder.

Dus:
-waterniveau daalt
-vloeistofniveau stijgt
pi_75212957
quote:
Op woensdag 2 december 2009 14:33 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Hier had ik nog niet aan gedacht! Even ervanuitgaande dat ze het vloeistofniveau bedoelen, en niet zozeer het water zelf... Stel dat er geen olie in het schip zit, maar schuim. Als je al het schuim uit het schip pompt, komt het schip nauwelijks hoger te liggen, doordat het schuim veel minder weegt per volume dan water. Het niveau van het "water" met schuim stijgt dan wel enorm. Hetzelfde heb je met olie, maar dan iets minder.

Dus:
-waterniveau daalt
-vloeistofniveau stijgt
In de vraag staat waterniveau. Maar het is altijd afwachten wat ze bedoelen.

Een afgesloten laadruimte in een tanker bevat meer massa olie dan massa schuim terwijl het volume gelijk is. Oftewel, de volume toename buiten het schip is gelijk alleen de waterverplaatsing door het schip tengevolge van de massa door olie/schuim niet. De daling van het niveau zal dan bij olie groter zijn dan bij schuim.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_75214589
Met een speciaal meetinstrument heb ik het vermogen, spanning, stroomsterkte en cos phi van de stofzuiger direct kunnen meten:

Stofzuiger uit:
Vermogen 0 Watt, Spanning 219 V, Stroomsterkte 0 A, cos phi 1

Normaal bedrijf:
Vermogen 1200 Watt, Spanning 218 V, Stroomsterkte 5,65 A, cos phi 0,96

Met afgesloten zuigmond:
Vermogen 1030 Watt, Spanning 218 V, Stroomsterkte 4,85 A, cos phi 0,97

Er kunnen wel kleine meetfouten bij zijn zoals bij de netspanning had ik 220V verwacht maar het vermogen geeft een duidelijk verschil te zien.
Voor mij is het antwoord op vraag 12: C

[ Bericht 0% gewijzigd door Schonedal op 02-12-2009 21:07:59 ]
  woensdag 2 december 2009 @ 16:02:16 #75
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_75214672
Hoe kom jij aan zo'n lage netspanning? Hier zit ik op 234V.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')