Je draait het nu precies om: deze persoon moet zeg kracht zetten vanuit de moer, hoe langer de arm, hoe moeilijker.quote:Op zondag 29 november 2009 22:35 schreef FunFair het volgende:
Als je bedenkt hoe een moersleutel werkt, hoe langer de arm, hoe meer kracht je kunt zetten. In die gedachte zou een lang persoon dus makkelijker moeilijker omhoog moeten komen dan een klein persoon.
Naar verhouding moet het lichaam even ver omhoog,quote:Op zondag 29 november 2009 22:42 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je draait het nu precies om: deze persoon moet zeg kracht zetten vanuit de moer, hoe langer de arm, hoe moeilijker.
Ja maar dit is wetenschap.quote:Op zondag 29 november 2009 23:44 schreef intraxz het volgende:
Ik denk dat een dwerg toch een stuk makkelijker push ups doet dan iemand van 2 meter.. Of ie nou sterk of niet is.
het hang idd af van je lichaamsbouw.quote:Op zondag 29 november 2009 23:02 schreef qonmann het volgende:
[..]
Naar verhouding moet het lichaam even ver omhoog,
Stel
persoon1: 1 m, armen 0.25 --> 1/4
persoon2: 2 m, armen 0.50 --> 1/4
Dus ik denk dat het gelijk is.
dus ga ik voor:
C. Hoe moeilijk push-ups zijn hangt van je lichaamsbouw af, niet van je lengte
Eensch,quote:Op maandag 30 november 2009 21:04 schreef Yorrit het volgende:
vraag is dus niet echt duidelijk nee, maar onder lichaamsbouw versta ik de verhoudingen van de ledematen ed, dingen niet niet heel veranderlijk zijn. niet de hoeveelheid spieren, die kunnen veranderen.. anders is de vraag helemaal niet te beantwoorden
ik ging in de eerste instantie ook uit van alleen de kracht, bij gelijk gewicht en bouw is de arbeid idd meer..quote:Op maandag 30 november 2009 21:33 schreef Schonedal het volgende:
Bij het maken van push-ups is het van belang waar het zwaartepunt van het lichaam ligt en hoeveel dat zwaartepunt per keer omhoog moet.
Deze afstand is een maat voor de te leveren hoeveelheid arbeid.
Bij een kort persoon is die afstand kleiner dan bij een lang persoon, die is dus in het nadeel.
Ik ga er dus wel van uit dat beide hetzelfde lichaamsgewicht hebben.
Wat een nutteloze opmerking..quote:Op maandag 30 november 2009 19:19 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Ja maar dit is wetenschap.
Wat je denkt doet er niet toe. No offense....
Als het zwaartepunt in het midden van de lichaamslengte ligt moet dit punt per keer de halve armlengte omhooggebracht worden.quote:Op maandag 30 november 2009 21:58 schreef JanJanJan het volgende:
ben het niet met jullie eens.
het zwaartepunt moet voor een lang persoon minder hoog gepusht worden dan voor een kort persoon.
of zijn armen moeten in verhouding tot zijn lichaamslengte langer zijn dan de armen in verhouding tot de lengte van de korte persoon. dat is niet gegeven
waar doe ik het fout volgens jullie.
Is het meer werk ja. Dat zegt alleen zo weinig over hoe moeilijk iemand het ervaartquote:Op woensdag 2 december 2009 11:24 schreef Schonedal het volgende:
[..]
Als het zwaartepunt in het midden van de lichaamslengte ligt moet dit punt per keer de halve armlengte omhooggebracht worden.
Bij een lang persoon is de armlengte ook langer, dus........
Geeft de olie in het schip niet een grotere waterverplaatsing dan de olie direct op het water?quote:Op zaterdag 28 november 2009 12:05 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat is precies mijn punt: ik ga er ook van uit dat ze volume bedoelen, en dat blijft gelijk zolang de tanker drijft. Maar ervaring met de wetenschapsquiz leert dat ze vaak iets anders bedoelen dan ze zeggen. Ik neem aan dat dat expres is, voor de discussiewaarde
Hier had ik nog niet aan gedacht! Even ervanuitgaande dat ze het vloeistofniveau bedoelen, en niet zozeer het water zelf... Stel dat er geen olie in het schip zit, maar schuim. Als je al het schuim uit het schip pompt, komt het schip nauwelijks hoger te liggen, doordat het schuim veel minder weegt per volume dan water. Het niveau van het "water" met schuim stijgt dan wel enorm. Hetzelfde heb je met olie, maar dan iets minder.quote:Op woensdag 2 december 2009 14:29 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Geeft de olie in het schip niet een grotere waterverplaatsing dan de olie direct op het water?
Het niveau daalt dan lijkt me.
In de vraag staat waterniveau. Maar het is altijd afwachten wat ze bedoelen.quote:Op woensdag 2 december 2009 14:33 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hier had ik nog niet aan gedacht! Even ervanuitgaande dat ze het vloeistofniveau bedoelen, en niet zozeer het water zelf... Stel dat er geen olie in het schip zit, maar schuim. Als je al het schuim uit het schip pompt, komt het schip nauwelijks hoger te liggen, doordat het schuim veel minder weegt per volume dan water. Het niveau van het "water" met schuim stijgt dan wel enorm. Hetzelfde heb je met olie, maar dan iets minder.
Dus:
-waterniveau daalt
-vloeistofniveau stijgt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |