Ik had mijn Pong bij de Dixons gekocht voor 25 gulden, samen met mijn broer voor gespaardquote:Op donderdag 10 december 2009 19:13 schreef Bastard het volgende:
Hm dat kan ik mij niet herrineren.. misschien andere versie dan.
Later kreeg ik de Atari 600XL, en daarop leerde ik voor het eerst programmeren (in Basic)quote:Maar er zijn ook een hoop spellen weer op gebaseerd, zo speelde ik een heel verslavend ijshockey variant (ijshockey op een zwarte achtergrond jaja)
Overigens speelde ik dat op een Atari vlgs mij, PC games is niet aan mij besteedt.
Tijdens de null-modem party naar de tegenstander zijn pc sluipen en op R gevolgd door enter drukken, dat was de ultieme truc.quote:Op donderdag 10 december 2009 19:19 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Dune2 was de eerste (op PC) samen met WC1 & toch wel 1 van de betere. Vooral dankzij de 'spice' & nog meer door de scheiding van plateau's & zand, waardoor je niet naar elkaar toe kon bouwen. (DE manier om C&C te winnen ... Torentjes & bunkers bouwen naar het kamp van de vijand)
Zo'n enorme multiplayer ben ik nooit geweest, maar dat wie het snelste kon "klikken" op de build ... icoontjes won (& dat was meestal moi) is iets waardoor ik het na C&C Red-Alert 1 wel een beetje had gehad met dergelijke RTSen.
Ik ben begonnen met de originele pong. Daarna kreeg ik al snel een atari 2600 waarmee ik gekke scores neerzette in pacman, centipede en missile command. Ook was dat pinball spel met vierkante bal tof overigens. Dat waren nogeens tijden.quote:Op donderdag 10 december 2009 19:13 schreef Bastard het volgende:
[..]
Hm dat kan ik mij niet herrineren.. misschien andere versie dan. Maar er zijn ook een hoop spellen weer op gebaseerd, zo speelde ik een heel verslavend ijshockey variant (ijshockey op een zwarte achtergrond jaja)
Overigens speelde ik dat op een Atari vlgs mij, PC games is niet aan mij besteedt.
Huh, had jij niet gewoon een snoertje om ze met elkaar te verbinden dan?quote:Op donderdag 10 december 2009 19:25 schreef ToT het volgende:
Ach, altijd nog beter dan met de Atari 800XL 2 cassetteradio's tegenover elkaar zetten, eentje met de speaker bij de microfoon van de ander, eentje op Play en ander op Record, om zo spelletjes te kopieƫren!
Een maat van me had een amiga 500. Dat systeem was zijn tijd ver vooruit! Toffe spellen ook altijd.quote:Op donderdag 10 december 2009 19:25 schreef ToT het volgende:
Amiga 500....daar heb ik meerdere van gehad, maar ik heb nog nooit een harde schijf er bij gehad. Die kostten toen 1000 gulden voor 40 MB of zo!
Echt geweldige computers, behalve met de Software Failures (dat ellendige knipperende powerlampje, en dan dat zwarte scherm met die rode letters en een rood knipperrend kader er omheen), of als disk 10 van Secret of Monkey Island corrupt bleek te zijn enz.
Ach, altijd nog beter dan met de Atari 800XL 2 cassetteradio's tegenover elkaar zetten, eentje met de speaker bij de microfoon van de ander, eentje op Play en ander op Record, om zo spelletjes te kopieėren!Alleen Whirleynerd viel niet op deze manier te kopieėren!
(Oepsie!Praten over illegale kopietjes mag niet meer van Brein!
Brein wil verbod op praten over downloads )
Yepquote:Op donderdag 10 december 2009 19:02 schreef Bastard het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tsja wie kent het niet, daar begon het allemaal mee
Ik vond het altijd een beetje jammer dat het Basic van Atari 600XL/800XL niet uitwisselbaar was met Commodore 16/64.quote:Op donderdag 10 december 2009 19:34 schreef ToT het volgende:
Was ook altijd leuk: cassette er in, CLOAD intypen en zachtjes wegsluipen, want elk tikje kon het laden al verknoeien, maar daar kwam je pas na een kwartier achter!
Ouder dan ik dacht en mijquote:Op donderdag 10 december 2009 19:23 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ja ja, wat zal mijn geboortedatum eigenlijk zijn he.
Ik ben inderdaad ouder (en wijzerquote:
Zo heb ik m'n zus eens bijna gewurgd ...quote:Op donderdag 10 december 2009 19:34 schreef ToT het volgende:
Was ook altijd leuk: cassette er in, CLOAD intypen en zachtjes wegsluipen, want elk tikje kon het laden al verknoeien, maar daar kwam je pas na een kwartier achter!
Nog leuker: je koopt een boek met codes er in en typt het over: "poke 110, 68, 12, 18" en weet ik wat nog meer.
Na een paar uur heb je het hele boek ingetypt, je typt CSAVE in, en je had een nieuw spelletje op een cassette staan!![]()
![]()
(Tenminste als je geen punt voor een komma aanzag in die ellenlange lap tekens....en foutopsporing bestond nog niet!
)
Ik heb wel eens aan het eind per ongeluk CLOAD i.p.v. CSAVE ingetypt!Hele middag werk kwijt! En een keer VLAK voor het opslaan een stroomstoring gehad!
Het verschil tussen jou en mij is dat jij van mij mag denken dat je wijzer bent.quote:Op donderdag 10 december 2009 19:42 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad ouder (en wijzer) dan jij ja
.
Oftewel, het is niet wijs jezelf wijs(/wijzer) te noemenquote:Op donderdag 10 december 2009 19:46 schreef Bastard het volgende:
Het verschil tussen jou en mij is dat jij van mij mag denken dat je wijzer bent.
Nou ja, ik word in real life altijd zo'n 15 jaar jonger geschat. Paar weken geleden werd ik 27 geschat door iemand. Dat vond ik best shocking, zo oud word ik zelden geschatquote:Op donderdag 10 december 2009 19:46 schreef Bastard het volgende:
Het verschil tussen jou en mij is dat jij van mij mag denken dat je wijzer bent.
quote:Op donderdag 10 december 2009 19:50 schreef ToT het volgende:
Tja vandaag de dag weet mijn broer ook nog wel die annectdote over CLOAD i.p.v. CSAVE te vertellen, want hij had ook urenlang mee zitten typen!(Ik wel een stuk langer dan hij, maar toch!
)
Broekiequote:Op donderdag 10 december 2009 19:56 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Nou ja, ik word in real life altijd zo'n 15 jaar jonger geschat. Paar weken geleden werd ik 27 geschat door iemand. Dat vond ik best shocking, zo oud word ik zelden geschat! Volgende maand word ik 38
.
Kwestie van een goede balans in gezond en ongezond leven denk ik. Bovendien ben ik klein, geen grijs haar, en geen ouderdomsrimpels, niet dik, en heeeeeeeeeel belangrijk: GEEN PITTIG KAPSEL.
En het is ook gedeeltelijk genetisch bepaald en ook dankzij mijn Aziatische genen. Mijn vader werd rond zijn 50e altijd rond de 30 geschat.
Dus jij komt meer uit de tijd van de Beatles begrijp ikquote:
Ik ook niet bewust hoor. Maar doordeweeks vind ik altijd prettig om (extreem?) gezond te leven en in het weekend leef ik eigenlijk altijd erg ongezond (en da's nog zachtjes uitgedruktquote:ik doe niet aan 'balans'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |