abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75492323
idd @ torentjes naar elkaar toe bouwen! C&C heb ik nooit gespeeld, maar met Warcraft deed ik het wel altijd op die manier!
  donderdag 10 december 2009 @ 19:23:58 #227
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75492381
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:13 schreef Bastard het volgende:
Hm dat kan ik mij niet herrineren.. misschien andere versie dan.
Ik had mijn Pong bij de Dixons gekocht voor 25 gulden, samen met mijn broer voor gespaard . Dat was goedkoop, misschien dat ie daarom een beetje verrot was. Maar er zaten wel 10 spelletjes op . Allemaal varianten van Pong .
quote:
Maar er zijn ook een hoop spellen weer op gebaseerd, zo speelde ik een heel verslavend ijshockey variant (ijshockey op een zwarte achtergrond jaja)
Overigens speelde ik dat op een Atari vlgs mij, PC games is niet aan mij besteedt.
Later kreeg ik de Atari 600XL, en daarop leerde ik voor het eerst programmeren (in Basic) .

Nog later de Commodore Amiga en toen was ik helemaal dol op het spel Superfrog. Nachtenlang gespeeld, terwijl ik de volgende dag weer vroeg op mijn werk was.

Ja ja, wat zal mijn geboortedatum eigenlijk zijn he .
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_75492436
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:19 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Dune2 was de eerste (op PC) samen met WC1 & toch wel 1 van de betere. Vooral dankzij de 'spice' & nog meer door de scheiding van plateau's & zand, waardoor je niet naar elkaar toe kon bouwen. (DE manier om C&C te winnen ... Torentjes & bunkers bouwen naar het kamp van de vijand )

Zo'n enorme multiplayer ben ik nooit geweest, maar dat wie het snelste kon "klikken" op de build ... icoontjes won (& dat was meestal moi ) is iets waardoor ik het na C&C Red-Alert 1 wel een beetje had gehad met dergelijke RTSen.
Tijdens de null-modem party naar de tegenstander zijn pc sluipen en op R gevolgd door enter drukken, dat was de ultieme truc.

Verder kon je bij C&C volgens mij al met muren bij de tegenstander zijn basis komen. De commando was ook akelig sterk overigens, daarom moest je dan ook snel wat samsites bouwen. Er was echter 1 truc die boven alles stond, en dat was met de GDI en die Orca helicoptertjes. 3 van die platforms bouwen, en meteen de tegenstander aanvallen en je had gewonnen.

Ow en dan niet te vergeten de verkooptruc, gekke bug was dat.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_75492459
Amiga 500....daar heb ik meerdere van gehad, maar ik heb nog nooit een harde schijf er bij gehad. Die kostten toen 1000 gulden voor 40 MB of zo!
Echt geweldige computers, behalve met de Software Failures (dat ellendige knipperende powerlampje, en dan dat zwarte scherm met die rode letters en een rood knipperrend kader er omheen), of als disk 10 van Secret of Monkey Island corrupt bleek te zijn enz.

Ach, altijd nog beter dan met de Atari 800XL 2 cassetteradio's tegenover elkaar zetten, eentje met de speaker bij de microfoon van de ander, eentje op Play en ander op Record, om zo spelletjes te kopieėren! Alleen Whirleynerd viel niet op deze manier te kopieėren!

(Oepsie! Praten over illegale kopietjes mag niet meer van Brein! Brein wil verbod op praten over downloads )
pi_75492503
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:13 schreef Bastard het volgende:

[..]

Hm dat kan ik mij niet herrineren.. misschien andere versie dan. Maar er zijn ook een hoop spellen weer op gebaseerd, zo speelde ik een heel verslavend ijshockey variant (ijshockey op een zwarte achtergrond jaja)
Overigens speelde ik dat op een Atari vlgs mij, PC games is niet aan mij besteedt.
Ik ben begonnen met de originele pong. Daarna kreeg ik al snel een atari 2600 waarmee ik gekke scores neerzette in pacman, centipede en missile command. Ook was dat pinball spel met vierkante bal tof overigens. Dat waren nogeens tijden.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_75492559
Ik ben begonnen met een computertje met 8 schakelaars, waarmee je 8 blokkerige spelletjes kon opstarten: autoracen, Pong volgens mij inderdaad ook ja, en nog wat meuk. Echt met een resolutie van 25 bij 25 pixels of zo!

Missile Command heb ik nooit echt wat aan gevonden.
  donderdag 10 december 2009 @ 19:29:08 #232
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75492588
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:25 schreef ToT het volgende:
Ach, altijd nog beter dan met de Atari 800XL 2 cassetteradio's tegenover elkaar zetten, eentje met de speaker bij de microfoon van de ander, eentje op Play en ander op Record, om zo spelletjes te kopieƫren!
Huh, had jij niet gewoon een snoertje om ze met elkaar te verbinden dan?
pi_75492637
Joh, ik was 6 of zo, mijn broer was niet technisch, en mijn ouders al helemaal niet! En blijkbaar onze kameraadjes van wie we de spelletjes kopieerden ook niet!
pi_75492661
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:25 schreef ToT het volgende:
Amiga 500....daar heb ik meerdere van gehad, maar ik heb nog nooit een harde schijf er bij gehad. Die kostten toen 1000 gulden voor 40 MB of zo!
Echt geweldige computers, behalve met de Software Failures (dat ellendige knipperende powerlampje, en dan dat zwarte scherm met die rode letters en een rood knipperrend kader er omheen), of als disk 10 van Secret of Monkey Island corrupt bleek te zijn enz.

Ach, altijd nog beter dan met de Atari 800XL 2 cassetteradio's tegenover elkaar zetten, eentje met de speaker bij de microfoon van de ander, eentje op Play en ander op Record, om zo spelletjes te kopieėren! Alleen Whirleynerd viel niet op deze manier te kopieėren!

(Oepsie! Praten over illegale kopietjes mag niet meer van Brein! Brein wil verbod op praten over downloads )
Een maat van me had een amiga 500. Dat systeem was zijn tijd ver vooruit! Toffe spellen ook altijd.

James Pond.

pi_75492699
Ow en Zool!
  donderdag 10 december 2009 @ 19:34:11 #236
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75492772
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:02 schreef Bastard het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Tsja wie kent het niet, daar begon het allemaal mee
Yep

Die had m'n vader toen als 1 van de eerste. Als klein kleutertje zat ik daar met die draai knoppen te spelen (waren niet eens joysticks)

Daarna nog een Texas Instruments gehad met 4 kleuren & toen in '82 een C=64. Tot '89 mee gedaan.

Defender of the Crown was trouwens ook waanzinnig. Met Ivanhoe (+leger) landje voor landje inpikken of het kasteel van een vijand leeg roven (eventueel met hulp van Robin Hood) -of- een ontvoerde jonkvrouw bevrijden waarna je al het land van haar vader erbij kreeg ... geweldig.

Geloof zelfs dat er een remake van is voor de PC, maar die heb ik nog nooit gespeeld.
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_75492802
Was ook altijd leuk: cassette er in, CLOAD intypen en zachtjes wegsluipen, want elk tikje kon het laden al verknoeien, maar daar kwam je pas na een kwartier achter!

Nog leuker: je koopt een boek met codes er in en typt het over: "poke 110, 68, 12, 18" en weet ik wat nog meer.
Na een paar uur heb je het hele boek ingetypt, je typt CSAVE in, en je had een nieuw spelletje op een cassette staan! (Tenminste als je geen punt voor een komma aanzag in die ellenlange lap tekens....en foutopsporing bestond nog niet! )

Ik heb wel eens aan het eind per ongeluk CLOAD i.p.v. CSAVE ingetypt! Hele middag werk kwijt! En een keer VLAK voor het opslaan een stroomstoring gehad!
pi_75492859
Defender of the crown!
The 3 Stooges: "Hey, this looks like a kid's game!" "YOU IDIOTS!" (Paf!) "OW!!!"

Zool, James Pond...lekker wazige spellen idd! Heb ik ook gehad!
  donderdag 10 december 2009 @ 19:39:32 #239
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75492963
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:34 schreef ToT het volgende:
Was ook altijd leuk: cassette er in, CLOAD intypen en zachtjes wegsluipen, want elk tikje kon het laden al verknoeien, maar daar kwam je pas na een kwartier achter!
Ik vond het altijd een beetje jammer dat het Basic van Atari 600XL/800XL niet uitwisselbaar was met Commodore 16/64.
  donderdag 10 december 2009 @ 19:40:21 #240
8372 Bastard
Persona non grata
pi_75492995
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:23 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Ja ja, wat zal mijn geboortedatum eigenlijk zijn he .
Ouder dan ik dacht en mij
The truth was in here.
  donderdag 10 december 2009 @ 19:42:41 #241
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75493099
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:40 schreef Bastard het volgende:
Ouder dan ik dacht en mij
Ik ben inderdaad ouder (en wijzer ) dan jij ja .
  donderdag 10 december 2009 @ 19:45:30 #242
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75493227
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:34 schreef ToT het volgende:

Nog leuker: je koopt een boek met codes er in en typt het over: "poke 110, 68, 12, 18" en weet ik wat nog meer.
Na een paar uur heb je het hele boek ingetypt, je typt CSAVE in, en je had een nieuw spelletje op een cassette staan! (Tenminste als je geen punt voor een komma aanzag in die ellenlange lap tekens....en foutopsporing bestond nog niet! )

Ik heb wel eens aan het eind per ongeluk CLOAD i.p.v. CSAVE ingetypt! Hele middag werk kwijt! En een keer VLAK voor het opslaan een stroomstoring gehad!
Zo heb ik m'n zus eens bijna gewurgd ...

Op die Texas Instruments zat een rode ! reset knop (A la CTRL+ALT+DEL zeg maar) had ik 3 weken zitten programeren (in basic v1.0 ) zonder te saven (dat was met dat ding al helemaal een hel) komt m'n zus binnen ... "wat gebeurt er nou als ik op die knop druk ? [drukt meteen op rode knop]" ...

RAAAAAARGH... KILL... DIE...

Sindsdien durft ze geen computer meer aan te raken
  donderdag 10 december 2009 @ 19:46:48 #243
8372 Bastard
Persona non grata
pi_75493292
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:42 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad ouder (en wijzer ) dan jij ja .
Het verschil tussen jou en mij is dat jij van mij mag denken dat je wijzer bent.
The truth was in here.
pi_75493449

Tja vandaag de dag weet mijn broer ook nog wel die annectdote over CLOAD i.p.v. CSAVE te vertellen, want hij had ook urenlang mee zitten typen! (Ik wel een stuk langer dan hij, maar toch! )
  donderdag 10 december 2009 @ 19:54:00 #245
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75493578
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:46 schreef Bastard het volgende:
Het verschil tussen jou en mij is dat jij van mij mag denken dat je wijzer bent.
Oftewel, het is niet wijs jezelf wijs(/wijzer) te noemen
  donderdag 10 december 2009 @ 19:56:15 #246
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75493674
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:46 schreef Bastard het volgende:
Nou ja, ik word in real life altijd zo'n 15 jaar jonger geschat. Paar weken geleden werd ik 27 geschat door iemand. Dat vond ik best shocking, zo oud word ik zelden geschat ! Volgende maand word ik 38 .

Kwestie van een goede balans in gezond en ongezond leven denk ik. Bovendien ben ik klein, geen grijs haar, en geen ouderdomsrimpels, niet dik, en heeeeeeeeeel belangrijk: GEEN PITTIG KAPSEL.

En het is ook gedeeltelijk genetisch bepaald en ook dankzij mijn Aziatische genen . Mijn vader werd rond zijn 50e altijd rond de 30 geschat.
  donderdag 10 december 2009 @ 19:57:20 #247
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75493720
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:50 schreef ToT het volgende:

Tja vandaag de dag weet mijn broer ook nog wel die annectdote over CLOAD i.p.v. CSAVE te vertellen, want hij had ook urenlang mee zitten typen! (Ik wel een stuk langer dan hij, maar toch! )

In mijn geval was het niet eens een kwestie van overtypen. Had helemaal zelf een (simpel) spelletje gemaakt. -BLIEP- alles weg ...
pi_75493971
Dikke ouch!

Ik weet nog dat 1 zo'n spelletje wat ik overgetypt had ging over dat je een ijscoboer was die met ijsjes gooide.
's nachts droomde ik al van vette kleurrijke 3D graphic shizzle......op een Atari 800XL he!

God, wat was ik teleurgesteld toen ik het spel eenmaal na vele uren typen af had!
  donderdag 10 december 2009 @ 20:05:28 #249
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_75494065
quote:
Op donderdag 10 december 2009 19:56 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Nou ja, ik word in real life altijd zo'n 15 jaar jonger geschat. Paar weken geleden werd ik 27 geschat door iemand. Dat vond ik best shocking, zo oud word ik zelden geschat ! Volgende maand word ik 38 .

Kwestie van een goede balans in gezond en ongezond leven denk ik. Bovendien ben ik klein, geen grijs haar, en geen ouderdomsrimpels, niet dik, en heeeeeeeeeel belangrijk: GEEN PITTIG KAPSEL.

En het is ook gedeeltelijk genetisch bepaald en ook dankzij mijn Aziatische genen . Mijn vader werd rond zijn 50e altijd rond de 30 geschat.
Broekie

Ben 100% Caucasian en ik doe niet aan 'balans' maar verders ... wordt ik zelfs gewoon niet gelooft als ik m'n echte leeftijd zeg. "Nee 28, hooguit" is dan het antwoord

Als ik een pet opzet wordt het nog 'erger' (Echt erg kan ik het niet noemen ... meiden van 20, 21 laat ik graag in de waan )
  donderdag 10 december 2009 @ 20:10:05 #250
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_75494253
quote:
Op donderdag 10 december 2009 20:05 schreef R0N1N het volgende:
Broekie
Dus jij komt meer uit de tijd van de Beatles begrijp ik ? Die tijd heb ik net een beetje gemist.
quote:
ik doe niet aan 'balans'
Ik ook niet bewust hoor. Maar doordeweeks vind ik altijd prettig om (extreem?) gezond te leven en in het weekend leef ik eigenlijk altijd erg ongezond (en da's nog zachtjes uitgedrukt ).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')